| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba platforme firebase za razvoj spletne rešitve : diplomsko delo
Žiga Pigac, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaradi vse večje potrebe po hitrem razvoju in možnosti skaliranja se je v informatiki razširila uporaba oblačnih storitev. V diplomskem delu smo pregledali storitve, ki jih ponuja brezstrežniška platforma Firebase, ter preverili, kakšne so njihove posebnosti. Za namen ugotavljanja teh smo razvili primer spletne trgovine. Skozi razvoj so se pokazale specifike delovanja podatkovne baze Firestore. Pri implementaciji Cloud Functions se je prikazala razlika v hitrosti delovanja, glede na to, ali je instanca funkcije že vzpostavljena. Storitev Firebase Authentication se je izkazala za preprost in hiter način implementacije prijave in registracije. Implementirali smo zbiranje podatkov o učinkovitosti delovanja s Firebase Performance Monitor ter ocenjevanje uporabniške izkušnje z Google Analytics for Firebase.
Ključne besede: Firebase, storitve v oblaku, brezstrežniška arhitektura, Firestore, Cloud Functions
Objavljeno v DKUM: 06.07.2022; Ogledov: 968; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (5,26 MB)

2.
Analiza in primerjava storitev dokumentnih podatkovnih shramb v oblaku : diplomsko delo
Bard Grujič, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je predstaviti računalništvo v oblaku in podrobno raziskati ter analizirati prednosti in morebitne slabosti ne-relacijskih podatkovnih shramb, s posebno pozornostjo na dokumentnem tipu. Končni cilj je analizirati in primerjati dokumentne podatkovne shrambe kot storitve. Cilji diplomskega dela so torej analiza in primerjava oblačnih storitev dokumentnih podatkovnih shramb, izvedba testne implementacije, ki nam bo omogočila to analizo in ugotovitev funkcionalnosti, ki nam takšne shrambe ponujajo.
Ključne besede: računalništvo v oblaku, dokumentne podatkovne shrambe, oblačne storitve podatkovnih shramb
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1247; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

3.
Uporaba storitev Google Cloud pri gradnji kognitivnih spletnih aplikacij
Žiga Podgrajšek, 2018, diplomsko delo

Opis: V sklopu diplomske naloge smo raziskali področje oblačnih storitev platforme Google Cloud Platform oziroma natančneje področje kognitivnih storitev. Še posebej smo se osredotočili na področje jezikovne analize in pogovornih agentov. Z uporabo Google Cloud Platform in Dialogflow smo razvili lastnega pogovornega agenta za izmišljeno podjetje DiplomMobil, ki služi kot agent za pomoč uporabnikom in sprejemanje njihovih zahtevkov ter kasnejše shranjevanje v oblak.
Ključne besede: Google, Google Cloud Platform, računalništvo v oblaku, kognitivne storitve, spletne storitve, pogovorni agenti
Objavljeno v DKUM: 30.01.2019; Ogledov: 4476; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (2,30 MB)

4.
Kognitivne storitve storitvene platforme Microsoft Azure
Luka Pečnik, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskali področje kognitivnih storitev oblačne platforme Microsoft Azure. Osredotočili smo se predvsem na storitve s področij obdelave jezika in znanja, na kratko pa smo povzeli tudi ostale skupine Microsoftovih kognitivnih storitev. S pomočjo ogrodja ASP.NET Core 2.0 in knjižnice ReactJS.NET smo razvili spletno aplikacijo Techie, ki je bila primer, kako znotraj spletne aplikacije uporabiti nekatere izmed kognitivnih storitev in jo s tem tudi izboljšati s stališča interakcije z uporabnikom in obdelave podatkov.
Ključne besede: kognitivne storitve, Microsoft Azure, umetna inteligenca, računalništvo v oblaku
Objavljeno v DKUM: 13.08.2018; Ogledov: 2149; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

5.
Načrtovanje skalabilnih storitev za platforme v oblaku
Denis Jakoša, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so predstavljeni vzorci, tehnike in principi načrtovanja skalabilnih informacijskih storitev za platforme v oblaku. Obravnavani so trije trenutno vodilni ponudniki infrastrukture in platform v oblaku: Amazon Web Services, Microsoft Azure in Google Cloud Platform. Storitev, ki je v omenjene oblake dostavljena v vsebniku platforme Docker, je implementirana v ogrodju Spring Boot, predstavljeni pa so še vzpostavitev podatkovnega vira, konfiguracija storitve Amazon EC2 Container Service v Amazonovem oblaku ter vzpostavitev platforme Kubernetes v Microsoftovem in Googlovem oblaku. Izvedeni obremenitveni test prikazuje delovanje mehanizma samodejnega skaliranja, ki s tehniko horizontalnega skaliranja upravlja zmogljivost v oblak dostavljene storitve.
Ključne besede: informacijski sistemi, računalništvo v oblaku, storitve za oblak, vsebniki, skalabilnost
Objavljeno v DKUM: 26.10.2017; Ogledov: 1744; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

6.
Primerjava pisarniških rešitev v oblaku na primeru Office 365 in Google Apps
Leja Kadiš, 2016, diplomsko delo

Opis: Računalništvo v oblaku je postalo eno izmed vodilnih IT rešitev v mnogih podjetjih. Predvsem zmanjševanje stroškov, izguba potrebe po IT specialistih in lokalnih strežnikih je za podjetja dober razlog za prehod na oblačne storitve. Podjetja s celotno infrastrukturo v oblaku se lahko osredotočijo na svojo primarno dejavnost in prepustijo vzdrževanje in posodabljanje strežnikov ponudnikom oblačnih storitev. Prehod v oblak je prinesel nove potrebe po orodjih in storitvah, s katerimi bi zaposlenim olajšali delo v podjetju in bi se lahko odrekli veliki količini fizičnih dokumentov. Tukaj nastopijo pisarniške rešitve v oblaku. Veliko podjetij se je poglobilo v razvoj teh pisarniških rešitev, ki med drugim vsebujejo ustvarjanje datotek in predstavitev, shranjevanje le-teh v oblak, lažjo komunikacijo in sodelovanje z drugimi zaposlenimi in veliko več. S tem ni več potrebe po fizičnih pisarnah, saj pisarna v oblaku posamezniku omogoča dostop do vseh informacij preko prenosnega računalnika, tabličnega računalnika in tudi pametnega telefona preko internetne povezave. Tudi če so te oblačne storitve za uporabnike zelo privlačne, tako za podjetja kot tudi za druge uporabnike, je v ozadju vedno vprašanje varnosti in zasebnosti. Glede na to, da točno ne vemo, kje se fizični strežnik nahaja in kdo točno z njim upravlja, je tveganje zelo veliko, vendar ponudniki teh rešitev dnevno izboljšujejo njihove rešitve in uporabnikom omogočajo varno uporabo. V diplomskem projektu smo poleg teoretičnih izhodišč, kaj je računalništvo v oblaku in kaj so pisarniške rešitve v oblaku, predstavili tudi dve vodilni podjetji na tem področju: Google in Microsoft. V praktičnem delu smo opisali obe podjetji ter na kratko razložili nekaj storitev, ki jih v sklopu svojih pisarniških rešitev v oblaku nudijo. Ti rešitvi sta Googlov Google Apps in Microsoftov Office 365, usmerjeni na brezplačni rešitvi, in sicer na strani Googla brezplačno za vse, na strani Microsofta pa brezplačno za študente. Na koncu smo rešitvi še primerjali po številnih značilnostih in ugotovitve tudi zapisali.
Ključne besede: računalništvo v oblaku, pisarniške rešitve v oblaku, internetne storitve, Office 365, Google Apps
Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1661; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (984,28 KB)

7.
MERJENJE USPEŠNOSTI PRODAJNIH AKTIVNOSTI NA OSNOVI PROFILIRANJA IN SLEDENJA UPORABNIKOV PREKO STORITEV V OBLAKU
Bojan Kraut, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi na kratko opišemo tehnologijo oblaka, ter velikih podatkov, ki so osnova za tehnološko platformo, s katero je bila naloga izvedena. Dotaknemo se razvoja mobilne tehnologije, ki nas dandanes spremlja že na vsakem koraku, in kako jo oglaševalci uporabljajo sebi v prid, ter tudi prihajajočih tehnologij, kot je obogatena resničnost ter nosljive tehnologije. Usmerimo se v televizijsko oglaševanje, profiliranje uporabnikov ter spremljavo gledanosti, ki jo je mogoče preko digitalne televizije spremljati, hkrati pa opišemo sistem za masovno zajemanje spletnega prometa ter poiščem korelacije med podatki gledanosti digitalne televizije in spletnim obiskom oglaševalcev. Zaključimo s predstavitvijo rezultatov merjenja in statistično analizo pridobljenih podatkov. Z vrednotenjem potrdimo, da je preko televizije mogoče spremljati gledalca ter mu celo ponuditi personalizirane reklame.
Ključne besede: marketing, televizijsko oglaševanje, personalizacija uporabnika, profiliranje uporabnika, veliki podatki, storitve v oblaku, spletna analitika, korelacije med podatki, prodaja
Objavljeno v DKUM: 14.11.2016; Ogledov: 1297; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (7,08 MB)

8.
Kibernetska varnost interneta stvari : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Informacijska varnost
Manca Sternen, 2016, diplomsko delo

Opis: Internet stvari predstavljajo osebe, naprave, vozila, stavbe in drugi elementi, ki so preko brezžičnih omrežij povezani v kibernetski prostor. Vsaka 'stvar' ima svojo unikatno identifikacijsko številko, omogočeno povezljivost v omrežje, senzorje in programsko opremo, ki omogočajo 'stvarem' zbiranje in izmenjavo podatkov. Temelj interneta stvari so storitve v oblaku, kjer se podatki shranjujejo, aplikacije, ki omogočajo preprosto uporabo in delovanje, ter brezžična omrežja, kjer se podatki izmenjujejo, uporabniku najbližje pa so mobilne naprave. Internet stvari danes najdemo povsod, čeprav se ga uporabniki še ne zavedajo povsem. Najbolj razširjene so mobilne naprave, najdemo pa ga tudi v medicini in zdravstvenih sistemih, v avtomatiziranih stavbah in pametnih mestih, transportu, nadzoru okolja, industriji, omrežjih električne energije in drugod. Razširjenost interneta stvari se hitro povečuje, s tem pa tudi varnostna tveganja in grožnje uporabnikom.
Ključne besede: internet, brezžično omrežje, internet stvari, storitve v oblaku, kibernetska varnost, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 10.11.2016; Ogledov: 3833; Prenosov: 682
.pdf Celotno besedilo (890,54 KB)

9.
Človeški vidik varnosti računalništva v oblaku
Nataša Maraž, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrska naloga obravnava človeške aspekte varnosti računalništva v oblaku. Predstavljen je pregled literature na področju oblačnih storitev oziroma računalništva v oblaku. Podan je tudi pregled uporabe oblačnih storitev z vidika posameznika in organizacij, še posebej pri storitvah v bančništvu. Zaradi čedalje večje uporabe oblačnih storitev v bančništvu je opredeljen pristop ohranjanja informacijske varnosti, ki jih zagotavljajo tri glavne dimenzije. Navedene so tudi trenutno veljavne regulatorne zahteve in priporočila politike uporabe zunanjih izvajalcev, kot tudi veljavna zakonodaja na področju varovanja podatkov. Podrobneje je opisan psihološki vidik varnosti v virtualnem prostoru, saj je varovanje informacij pred osebjem in zunanjimi izvajalci zelo pomembno področje varovanja informacij. Notranje osebje, torej zaposleni, predstavljajo največje tveganje in lahko povzročijo največ škode, kljub temu pa se najpogosteje zanemarjajo kot varnostna grožnja. Poudarjeni so socialni inženiring, oblike samopomoči in opolnomočenje. Kot pomemben element varovanja podatkov je izpostavljen pomen zaupanja tako v operacijski sistem in strojno oz. tehnično opremo, kot tudi v osebje oziroma zaposlene v organizaciji. Analiziranih in opisanih je nekaj odmevnih primerov delovanja posameznikov in skupin, ki so povzročile varnostne incidente oz. zlorab oblačnih storitev in njihove posledice. Naveden je primer dobre prakse usposabljanja zaposlenih za varno uporabo oblačnih storitev v javni upravi z veljavno zakonodajo in možnimi rešitvami. V grafičnem prikazu je predstavljen model usposabljanja zaposlenih za varno uporabo oblačnih storitev, ki temelji na upoštevanju kombinacije usposobljenega osebja, postopkov in tehnologije ter navodil oziroma informacij s katerimi se lahko zagotovi varnost. Model vključuje tudi sistem SUVI, ki je natančneje opredeljen. Kot pomemben povezovalni element modela usposabljanja nastopa ozaveščenost o varnosti oziroma varni uporabi oblačnih storitev. V ekranskih slikah in z vsebinsko razlago je predstavljen poenostavljen primer usposabljanja zaposlenih za varno uporabo oblačnih storitev.
Ključne besede: računalništvo v oblaku, kibernetska varnost, zloraba informacij, ozaveščenost, oblačne storitve v bančništvu, model izobraževanja in usposabljanja zaposlenih za varno uporabo oblačnih storitev
Objavljeno v DKUM: 07.10.2016; Ogledov: 1572; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (572,96 KB)

10.
VPLIV RAČUNALNIŠTVA V OBLAKU V JAVNEM SEKTORJU NA FLEKSIBILNOST INFORMACIJSKE PODPORE PROCESOV V JAVNI UPRAVI
Igor Žafran, 2016, magistrsko delo

Opis: Nenehen razvoj tehnologij omogoča, da se pridobivanje, obdelave in izmenjave informacij odvijajo skoraj v realnem času, kar na drugi strani zahteva, da so procesi, ki to omogočajo, ustrezno prilagojeni in tehnološko podprti. Najnovejši trend v razvoju informacijsko komunikacijske tehnologije, ki ga poznamo pod imenom računalništvo v oblaku, s svojim konceptom in možnostmi omogoča in hkrati spodbuja razvojne inženirje, da prilagodijo dosedanje rešitve za uporabnike novim možnostim ali jih celo oblikujejo povsem na novo. Poleg tehnologije pa na razvoj vplivajo tudi spremembe v obnašanju in načinu izmenjave informacij med ljudmi. Razna socialna omrežja v zadnjih letih pomembno vplivajo na način razmišljanja in odzivanja ljudi na spremembe v okolici. Razvoj in spremembe niso značilne samo za privatni sektor ampak se odvijajo tudi v javnem sektorju oz. državni upravi. Tudi za javni sektor namreč velja, da se mora prilagajati svojemu okolju in potrebam državljanov, zato lahko tudi na tem področju zasledimo zadnja leta pomembne premike v izboljšanju informacijske podpore za državljane in poslovne subjekte. Prenova državne informatike in uvedba državnega računalniškega oblaka sta pri nas v preteklem letu omogočila osnovo, da se lahko v prihodnje pomembno izboljšajo procesi informacijske podpore za državljane in podjetja in na ta način prispevajo k povečanju družbene blaginje. Tema naloge se dotika vprašanja v kakšni meri in če sploh računalništvo v oblaku vpliva na povečanje fleksibilnosti izvajanja storitev za državljane. V nalogi želim na osnovi analize računalništva v oblaku, stanja in sprememb, ki so se odvijale na področju državne informatike in načrtov, ki so v tej zvezi bili do sedaj objavljeni, ugotoviti, ali je možno pričakovati pozitivne spremembe in kakšne so možnosti, da se načrti v prihodnosti tudi uresničijo. Skozi opravljene intervjuje s posamezniki, ki so bodisi v funkciji ključnih akterjev ali so zgolj uporabniki na nivoju posameznih ministrstev, sem želel pridobiti relevantno podlago za analizo in oceno izvedljivosti projekta ter v zaključku izpostaviti tveganja, ki vplivajo na izvedljivost tako velikih projektov.
Ključne besede: računalništvo v oblaku, e-uprava, e-poslovanje, storitve e-uprave, reforma javne uprave.
Objavljeno v DKUM: 15.09.2016; Ogledov: 1656; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici