| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1252
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Ureditev komunikacijskih storitev OTT na področju elektronskih komunikacij v pravu EU : magistrsko delo
Miha Pražnikar, 2022, magistrsko delo

Opis: Komunikacijske storitve OTT, ki se uporabljajo za komunikacijo in se navadno ponujajo preko aplikacij so doživele izjemen razvoj. Ker jih evropski zakonodajni sveženj na področju elektronskih komunikacij iz leta 2002 ni urejal, so mnogi v njih videli slepe potnike elektronskih komunikacijskih omrežij, ki konkurirajo tradicionalnim elektronskim komunikacijskim storitvam, kot so govorna telefonija in SMS sporočila. Kot plod tega je nastala Direktiva o Evropskem zakoniku o elektronskih komunikacijah, kot novelacija štirih direktiv na področju elektronskih komunikacij, katere eden od glavnih ciljev je bil normirati komunikacijske storitve OTT. Poleg Evropskega zakonika o elektronskih komunikacijah, ureja področje elektronskih komunikacij tudi Direktiva o zasebnosti in elektronskih komunikacijah, sprejeta v okviru evropskega zakonodajnega svežnja elektronskih komunikacij iz leta 2002 in normira obdelavo osebnih podatkov in varstvo zasebnosti na področju elektronskih komunikacij. Čeprav še vedno veljavna, predstavlja anahronizem ureditve, ki ne zajema komunikacijskih storitev OTT. Kot rešitev problema je nastal predlog Uredbe o zasebnosti in elektronskih komunikacijah, ki čaka na sprejetje. Magistrska naloga predstavlja problematiko opredelitve komunikacijskih storitev OTT z relevantno sodno prakso in njihovo trenutno ureditev v Direktivi o Evropskem zakoniku o elektronskih komunikacijah ter primerjavo ureditve med vrstami komunikacijskih storitev OTT in tradicionalnimi elektronskimi komunikacijskimi storitvami. Predstavljena je tudi trenutna ureditev varstva osebnih podatkov na področju elektronskih komunikacij z vidika komunikacijskih storitev OTT ter njihova bodoča ureditev v predlogu Uredbe o zasebnosti in elektronskih komunikacijah. V magistrski nalogi zaključujem, da vseh komunikacijskih storitev OTT ni moč metati v isti koš. Glede na ponujeno storitev se razlikuje tudi njihovo normiranje. Komunikacijske storitve OTT, ki se povezujejo v elektronska komunikacijska omrežja, so v večji meri izenačena s tradicionalnimi elektronskimi komunikacijskimi storitvami. Na drugi strani zadevajo komunikacijske storitve OTT, ki se ne povezujejo v omrežja, v grobem, zgolj določbe o varstvu končnih uporabnikov. Na področju varstva osebnih podatkov elektronskih komunikacij trenutno obstaja pravna praznina, saj večina komunikacijskih storitev OTT ni urejenih. Predlog Uredbe o zasebnosti in elektronskih komunikacijah v trenutni različici v skoraj vseh določbah izenačuje tradicionalne elektronske komunikacijske storitve in komunikacijske storitve OTT.
Ključne besede: komunikacijske storitve OTT, elektronske komunikacije, NB-ICS, NI-ICS, Direktiva (EU) 2018/1972 o Evropskem zakoniku o elektronskih komunikacijah, EECC, Direktiva 2002/58/ES o zasebnosti in elektronskih komunikacijah, Uredba o zasebnosti in elektronskih komunikacijah.
Objavljeno v DKUM: 22.09.2022; Ogledov: 24; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

2.
Ciljni marketing za ludus d.o.o.
Tomislav Šmuc, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo z naslovom Ciljni marketing za Ludus d.o.o. vsebuje jasno opredelitev marketinga in predstavitev razvoja marketinga skozi čas. Menimo, da je ciljni marketing naprednejši, zato v delu predstavimo to vejo marketinga in njegovo delovanje. V raziskovalnem delu smo predstavili podjetje Ludus d.o.o. in športni park Ludus ter naredili krajšo analizo obstoječega marketinga tega športnega parka. Problem športnega parka Ludus d.o.o. vidimo v negativnem razkoraku med planirano in dejansko prodajo. Storitev predstavljajo neopredeljeni prodajni cilji. Cilj naše raziskave je bil spoznati, kakšen pomen ima marketing za podjetje. Na dejanskem primeru športnega parka smo želeli spoznati poteze ciljnega marketinga, dobro raziskati to področje, izbrati komunikacijski kanal in definirati ciljni trg ter doreči prodajne cilje. Z nalogo smo želeli podrobneje določiti usmeritve za marketing v prihodnje. Na podlagi intervjujev, ki so s športnim parkom iz treh različnih smeri močno povezane – direktorja podjetja Ludus d.o.o, receptorja v Športnem parku Ludus in redno uporabnico, kasneje del kolektiva Športnega parka Ludus. Iz vseh treh intervjujev smo sestavili celoto in odgovorili na šest raziskovalnih vprašanj, ki smo si jih zadali v diskusiji zaključnega dela. Ugotovili smo, da ima marketing za podjetje velik pomen, vendar ima še nejasno postavljene marketinške strategije in cilje. Na podlagi analize obstoječega marketinga ter analize raziskovalnih vprašanj smo v diskusiji zapisali tudi nekaj predlogov za izboljšave in nadaljevanje dela na marketinškem področju.
Ključne besede: športni marketing, ciljni marketing, športni park Ludus, prodaja športne storitve
Objavljeno v DKUM: 26.08.2022; Ogledov: 60; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (808,07 KB)

3.
Pravo in ekonomija : pravo, ekonomija in epidemija
2022, zbornik

Opis: Epidemija Covid-19 je pomembno posegla v vse segmente življenja: izobraževanje, delo, zdravje, poslovanje, delovanje pomembnih institucij ipd. Prispevki v zborniku izpostavljajo različne segmente in težave, ki so se zaradi epidemije in posledično zaprtja družbe pojavile. Obravnavajo vpliv epidemije na vzpostavitev povezave med strateško-razvojnim in proračunskim načrtovanjem, na pravice intelektualne lastnine v smislu učinkovitejšega zagotavljanja zdravil in cepiv, na študij v smislu zagotavljanja gradiv, ki so avtorskopravno varovana, in uvedbo pouka na daljavo. Posebej je izpostavljena vloga zaprtja družbe pri razvoju novih tehnologij trženja alkohola, analizirane so posledice derogacije pravic gospodarskih subjektov v času epidemije, gospodarska in poslovna negotovost v evrskem območju, ki je bila največja v začetku krize, in možnost meddržavnih tožb pred Sodiščem EU kot mehanizem varstva temeljnih človeških vrednost.
Ključne besede: pravo, ekonomija, epidemija, Covid-19, intelektualna lastnina, pouk na daljavo, gospodarstvo, nove tehnologije, javne storitve, državni proračun, meddržavne tožbe, alkohol
Objavljeno v DKUM: 29.07.2022; Ogledov: 152; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (6,37 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
MERJENJE KAKOVOSTI STORITEV NA LJUDSKI UNIIVERZI SLOVENSKA BISTRICA IN VPLIV LE-TEH NA ZADOVOLJSTVO ODJEMALCEV IN UGLED ORGANIZACIJE
Marjeta Ramovš, 2022, magistrsko delo

Opis: Vse večje zahteve, informiranost in konkurenca na trgu izobraževanja omogočajo odjemalcem veliko izbiro pri odločanju o izobraževalni organizaciji, zato je kakovost storitev eden ključnih dejavnikov pri diferenciaciji ponudbe na konkurenčnem trgu izobraževanja. Za sledenje zagotavljanja kakovosti storitev v izobraževanju je pomembno sistematično merjenje kakovosti storitev. Z magistrsko nalogo smo merili kakovost storitev v organizaciji izobraževanja odraslih na Ljudski univerzi Slovenska Bistrica in ugotavljali vpliv zaznane kakovosti storitev na zadovoljstvo odjemalcev in ugled omenjene organizacije. Magistrsko nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili koncepte kakovost storitev, zadovoljstvo odjemalcev in ugled organizacije. Podrobneje smo pregledali nekatere modele, ki proučujejo kakovosti storitev, in sicer predvsem model SERVQUAL, ServPERF, HEdPERF, POKI ter ostale novejše modele HEDQUAL, HEISQUAL, HESQUAL, ki so bili uporabljeni pri raziskovanju kakovosti storitev v izobraževanju, ter modele, ki proučujejo zadovoljstvo odjemalcev in ugled. V empiričnem delu magistrske naloge smo izvedli opisno raziskavo, v kateri smo zbirali in obdelali podatke na priložnostnem vzorcu sedemindevetdesetih odjemalcev storitev na Ljudski univerzi. Za merjenje kakovosti smo uporabili prirejeno lestvico SERVQUAL z osemnajstimi postavkami. Zadovoljstvo smo merili s sedmimi, ugled pa z enajstimi postavkami. Pri ugotavljanju ključnih faktorjev smo uporabili eksploratorno faktorsko analizo in analizo zanesljivosti. Za zbiranje podatkov smo uporabili metodo spraševanja v obliki anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, da pričakovana kakovost storitev dosega zaznano kakovost storitev, da kakovost storitev srednje močno in pozitivno vpliva na zadovoljstvo odjemalcev in ugled organizacije Ljudska univerza ter da sta ugled in zadovoljstvo srednje močno pozitivno povezana. Rezultati magistrske naloge predstavljajo prispevek k razvoju raziskovanja kakovosti storitev z vidika izvajalcev izobraževanja odraslih.
Ključne besede: kakovost, zadovoljstvo, ugled, izobraževalne storitve
Objavljeno v DKUM: 14.07.2022; Ogledov: 151; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

5.
Uporaba platforme firebase za razvoj spletne rešitve : diplomsko delo
Žiga Pigac, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaradi vse večje potrebe po hitrem razvoju in možnosti skaliranja se je v informatiki razširila uporaba oblačnih storitev. V diplomskem delu smo pregledali storitve, ki jih ponuja brezstrežniška platforma Firebase, ter preverili, kakšne so njihove posebnosti. Za namen ugotavljanja teh smo razvili primer spletne trgovine. Skozi razvoj so se pokazale specifike delovanja podatkovne baze Firestore. Pri implementaciji Cloud Functions se je prikazala razlika v hitrosti delovanja, glede na to, ali je instanca funkcije že vzpostavljena. Storitev Firebase Authentication se je izkazala za preprost in hiter način implementacije prijave in registracije. Implementirali smo zbiranje podatkov o učinkovitosti delovanja s Firebase Performance Monitor ter ocenjevanje uporabniške izkušnje z Google Analytics for Firebase.
Ključne besede: Firebase, storitve v oblaku, brezstrežniška arhitektura, Firestore, Cloud Functions
Objavljeno v DKUM: 06.07.2022; Ogledov: 305; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (5,26 MB)

6.
Primerjava zaznane vrednosti izobraževalnih storitev, izvajanih v predavalnici, z zaznano vrednostjo izobraževalnih storitev, izvajanih na daljavo
Bukurije Karemani, 2022, magistrsko delo

Opis: Pod pojmom koncept vrednosti razumemo vse, kar je za nas predmet vrednotenja in je za nas pomembno. Vrednote študentov zavzamejo osrednjo mesto v kognitivnem sistemu, so ključen element, ki gradi študentovo osebnost, kajti vključuje komponente znanja, čustev, vedenja, ki določajo njihov odnos in motivacijo. Zato smo se odločili za raziskavo zaznane vrednosti študentov v izobraževalnih storitvah. Magistrsko nalogo sestavljata dva dela, teoretični in raziskovalni del. Teoretični del je sestavljen iz dveh poglavij. V prvem poglavju bomo predstavili izobraževalne storitve, najprej bomo na splošno predstavili storitve, potem pa bomo podrobneje opredelili še izobraževalne storitve. V tem poglavju bomo predstavili dva načina izobraževanja, to sta tradicionalno učenje in učenje na daljavo. Omenili bomo tudi Covid-19 in njegov vpliv na izobraževanje. V drugem poglavju bomo predstavili zaznano vrednost v marketingu, kjer bomo našteli modele na področju zaznane vrednosti, predstavili bomo koncepte, ki so za našo raziskavo izredno pomembni, to so funkcionalna, čustvena, družbena, epistemična in pogojna vrednost. Raziskovalni del se začne s predstavitvijo Univerze v Mariboru. V raziskavi smo anketirali študente Univerze v Mariboru, zbrali smo 172 anket, podroben opis je predstavljen v drugem poglavju Izvedba načrta raziskave. V tretjem poglavju imamo predstavljene rezultate raziskave, kjer so prikazani grafi in deskriptivne analize. V zadnjem poglavju bomo predstavili preverjanje hipotez. Podatke anketirancev smo analizirali s pomočjo programa SPSS. Raziskava, ki smo jo naredili, je potrdila vse postavljene hipoteze, in sicer študenti so razlikovali med zaznano vrednostjo predavanj v predavalnici in zaznano vrednostjo predavanj na daljavo. Prav tako je funkcionalna, pozitivno čustvena in družbena vrednost študentov bila večja pri predavanjih v predavalnici kot pa pri predavanjih na daljavo. Tudi zadovoljstvo in priporočilo študentov sta bila večja pri predavanjih v predavalnici kot pa pri predavanjih na daljavo. Izvedli smo tudi regresijsko analizo, da bi preverili linearne povezanosti med konstrukti. Naša raziskava bo v pomoč in v vzpodbudo za nadaljne raziskave raziskovalcem na področju izobraževalnih storitev in marketinga ter v pomoč tudi Univerzi v Mariboru.
Ključne besede: Zaznana vrednost, zadovoljstvo, priporočilo, izobraževalne storitve
Objavljeno v DKUM: 30.06.2022; Ogledov: 135; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

7.
Notarske skrbniške storitve : doktorska disertacija
Bojan Podgoršek, 2022, doktorska disertacija

Opis: Stranki se izogneta tveganju nasprotne neizpolnitve s pomočjo skrbnika (fiduciarja), ki prevzame in hrani predmet izpolnitve pogodbene stranke ter ga izroči drugemu pogodbeniku, ko tudi ta izpolni svojo obveznost. Skrbnik ima odgovorno nalogo, saj razpolaga s premoženjem pogodbenih strank. Zato je pomembna izbira strokovnjaka, ki mu bo zaupana naloga skrbnika. S skrbniškimi storitvami pri prometu nepremičnin se v praksi ukvarjajo predvsem notarji, odvetniki in nepremičninski posredniki. Notarska hramba je pravno razmerje med notarjem in strankama osnovnega pravnega posla, ki je praviloma prodajna pogodba. Notarska hramba je urejena z obveznimi zakonskimi pravili o javnih pooblastilih notarjev in s pravili mandatne pogodbe. Medsebojne obveznosti strank osnovnega pravnega posla same po sebi ne vplivajo na notarjeve obveznosti po pogodbi o notarski hrambi, razen če so vključene v pogodbo o notarski hrambi kot njen sestavni del. Slovenska zakonodaja določa splošne predpostavke notarske dejavnosti. Vendar ne določa posebnih predpostavk, ki jih je treba izpolniti za dopustnost notarske hrambe listin, denarja in vrednostnih papirjev, niti ne določa obveznih sestavin naloga za hrambo. Hramba denarnega dobroimetja in vrednostnih papirjev, ki lahko predstavljajo življenjske prihranke strank, je povezana s tveganji. Zato mora biti natančno zakonsko urejena. Dovoljena mora biti le ob natančno določenih pogojih hrambe. Poleg tega mora biti vnaprej izražen in natančno določen namen hrambe. Zakonsko določene morajo biti tudi predpostavke dopustnosti namena hrambe. Predmet notarske hrambe je v času do izpolnitve pogojev hrambe, nedosegljiv upnikom strank. Zato je institut notarske hrambe izpostavljen tveganju zlorabe pravic zaradi izogibanja upnikom. Po veljavnih zakonskih pravilih je neomejen tudi rok notarske hrambe denarja in vrednostnih papirjev. V zvezi s tem je potreben razmislek o zakonski omejitvi časa, ki ga ima upravičenec na razpolago za izpolnitev pogojev hrambe. Iz teh razlogov je treba slovensko zakonsko ureditev notarske hrambe ustrezno spremeniti.
Ključne besede: skrbniške storitve, notarske skrbniške storitve, notarska hramba denarja, notarska hramba listin, prodaja nepremičnin, predpostavke notarske hrambe, tveganje neizpolnitve, zakoniti interes za notarsko hrambo
Objavljeno v DKUM: 07.06.2022; Ogledov: 259; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

8.
Določanje optimalnih skladiščnih kapacitet v podjetju Gorenje d.o.o. - Skrb za potrošnike in Servis : magistrsko delo
Tjan Kapitler, 2022, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je prikazati pomen optimalnih skladiščnih kapacitet in zadostne zaloge materiala oziroma natančneje rezervnih delov. V nalogi so opisani načini napovedovanja kot tehnike planiranja in računanja trenda, s katerim sem dobil vpogled v prihodnje stanje zasedenosti skladiščnih kapacitet. Podrobno je opisan celoten proces skladiščenja rezervnih delov v vseh fazah od prevzema, skladiščenja in odpreme ter problematika, s katero se v podjetju Gorenje d.o.o. vsakodnevno srečujejo. Podane so kratkotrajne kot dolgotrajne rešitve, s katerimi bi v podjetju izboljšali delovne pogoje ter povečali učinkovitost ob upoštevanju cilja, ki je dolgoročno strateško postavljen. Cilj, ki je kot del verige v poslovnem procesu tudi skladiščenje in vse delovne manipulacije v skladišču, pa je hitra in kakovostna podpora z rezervnimi deli na vsa tržišča, kamor so prodani proizvodi podjetja Gorenje oziroma Hisense.
Ključne besede: Skladiščenje, zaloga, skladiščne kapacitete, poprodajne storitve, trend, optimizacija
Objavljeno v DKUM: 08.03.2022; Ogledov: 391; Prenosov: 0

9.
Primerjalna analiza spletnega bančništva nkbm in nlb
Blaž Govedič, 2021, diplomsko delo

Opis: Elektronsko bančništvo se je v zadnjih letih zaradi tehnološkega napredka in razvoja interneta zelo uveljavilo. Večina komitentov bank že uporablja storitve spletnega bančništva, zato ponujanje le-teh za banke predstavlja eno izmed ključnih konkurenčnih prednosti. V teoretičnem delu je najprej opredeljeno elektronsko bančništvo, njegove oblike in kratka zgodovina. Sledi predstavitev spletnega bančništva, opis vrst spletnih strani in spletnega mesta, predstavitev spletnih bančnih storitev, opredelitev prednosti, slabosti in nevarnosti ter metode za zagotovitev varnosti pri spletnem bančništvu. Praktičen del predstavlja primerjalna analiza spletnega bančništva bank NLB in NKBM. Kot prvo je predstavljeno spletno bančništvo banke NLB, opisano je spletno mesto NLB ter spletne bančne storitve za osebno in poslovno rabo s pripadajočimi načini zagotavljanja varnosti. Enako sledi za banko NKBM. V zadnjem delu praktičnega dela je primerjava spletnih mest obeh bank, primerjava osebne in poslovne rabe ter na koncu še končne ugotovitve po zaključenih primerjavah.
Ključne besede: Elektronsko bančništvo, spletno bančništvo, storitve spletnega bančništva, varnost
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 256; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (769,58 KB)

10.
Booking kot nova digitalna marketinška pot
Anemarie Praznik, 2021, magistrsko delo

Opis: Marketinška pot označuje pot proizvodov (otipljivega blaga in neotipljivih storitev) od kraja proizvodnje do mesta porabe (od proizvajalcev/ponudnikov do kupcev/potrošnikov). V hitro spreminjajočem se okolje se pod vplivom razvoja sodobne tehnologije spreminjajo tudi marketinške poti. V magistrski delu bomo predstavili tradicionalne in sodobne marketinške poti. Vsako marketinško pot bomo opisali posebej in še zlasti, kako se navezuje na storitve. Sodobne digitalne marketinške poti v podjetjih imajo dandanes ključno vlogo pri učinkovitem in doslednem doseganju ciljnih skupin. V primerjavi s tradicionalnimi tržnimi potmi so takšne digitalne marketinške poti tudi stroškovno učinkovite in merljive. Uporaba interneta za nakup in prodajo blaga ter storitev je danes pogosta v skoraj vseh podjetjih. Naš raziskovalni poudarek bo usmerjen v spletno prodajo storitev, zlasti v spletno rezervacijo storitev in platformo Booking.com. Z anketo bomo preverili sprejemanje in zadovoljstvo z uporabo digitalne marketinške poti za storitve, kot je Booking platforma.
Ključne besede: Booking, Marketinška pot, Storitve.
Objavljeno v DKUM: 21.10.2021; Ogledov: 328; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici