| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Izrazje in spolni stereotipi v izbranih katalogih igrač
Aleksandra Vuk Kosi, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo uvodoma obravnava tematiko igrač in iger, pomen igre, vrste igrač in iger, igrače in igre glede na starostno obdobje otrok ter spolne stereotipe, ki se ob tem kažejo. V empiričnem delu je zbrano izrazje s področja igrač in iger, ki je bilo izpisano iz katalogov igrač iz obdobja od 30. oktobra 2019 do 7. januarja 2020. Izrazje je glede na vrsto predmetnosti klasificirano na tematske skupine in analizirano na besedotvorni ter leksikalni ravni. Ugotovljeno je, da je večina izrazov večbesednih, npr. nindža želva, večnamenska igralna miza, žirafa Sophie za grizenje, in da so izrazi pogosto samostalniške besedne zveze z levim prilastkom, npr. pametni kuža, namizni biljard, zabavna tablica. Opazna je tudi prisotnost prevzetih izrazov v citatni obliki, npr. Activity Junior, igra Twister, trikolesnik Be Fun. Med izpeljankami po pričakovanjih izstopajo manjšalnice, npr. avtomobilček, poganjalček, ropotuljica, žogica. Med zbranimi izrazi so tudi taki, ki v SSKJ2 še niso evidentirani, npr. robojajček, transformer, vstavljanka. Spolni stereotipi so opazovani glede na pojavljanje v oglaševalskih in promocijskih katalogih ter v ponazarjalnih zgledih v SSKJ2. Ugotovljena je prisotnost spolnih stereotipov, ki igrače in igre delijo glede na predpostavko o primernosti za deklice oz. dečke (npr. deklice se igrajo s punčkami), vendar pa so na določenih mestih ti stereotipi že preseženi. V analiziranih katalogih tako najdemo npr. gasilski tovornjak poveljnice gasilcev, na slikah že opazimo, da se z avtomobilčki igrajo deklice in dečki, da so deklice gradbinke ipd.
Ključne besede: leksika, strokovno izrazje, besedotvorje, igra, igrača, stereotip, slovar.
Objavljeno v DKUM: 27.07.2020; Ogledov: 1035; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (669,62 KB)

2.
Koncepti tujosti/drugosti ob liku umetnika v izbranih romanih Ivana Cankarja in Vladimirja Levstika
Polona Stergar, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so predstavljeni odnosi umetnikov do tujine in domovine v treh romanih Ivana Cankarja: Tujci (1902), Križ na gori (1904) in Novo življenje (1908) ter v dveh romanih Vladimirja Levstika: Zapiski Tine Gramontove (1919) in Sphinx patria (1910). V izbranih romanih se odražajo avtobiografske prvine pisateljev in kulturnozgodovinske okoliščine časa v slovenski družbi na prelomu iz 19. v 20. stoletje. Liki umetnikov se v izbranih romanih pojavljajo kot protagonisti, deloma tudi kot stranske literarne osebe. Glavne osebe so likovni umetniki (slikarji, kiparji), kot stranske osebe se pojavljajo tudi pisatelji, arhitekti in glasbeniki. Vsi so posebneži, drugačni od večinske družbe, nerazumljeni in prisiljeni, da zapustijo domovino, saj jim ta ne more nuditi pogojev za njihovo umetniško delovanje. Vsem umetnikom je skupna izkušnja tujine. Kipar Pavle Slivar v romanu Tujci zapušča domovino in se seli na Dunaj, slikar Mate Kovač v romanu Križ na gori prav tako odide od doma na tuje (kraj podrobneje v romanu ni naveden). Kiparja Antona Grivarja iz romana Novo življenje spremljamo v domovini, ko se vrne z Dunaja, v domovino se vrne tudi slikar Marjan Andrej iz romana Sphinx patria, ki je živel in ustvarjal v Parizu. Na Slovensko se vrne slikar Pavle Gorjanc iz romana Zapiski Tine Gramontove, ki je dolgo časa živel v Italiji in Franciji. V Italijo odide dvakrat, a se obakrat vrne domov. Pri analizi tujosti se opiram na Ortfrieda Schäfterja, ki razlikuje štiri koncepte tujosti: tuje kot resonančni prostor domačega, tuje kot nasprotje domačega, tuje kot dopolnitev domačega in tuje kot komplementarnost. Izkazalo se je, da se v romanih pojavljajo predvsem prvi trije omenjeni koncepti. Odnos umetnikov do tujine in domovine je pri vseh kompleksen. Cankarjevi umetniki, Pavle Slivar, Mate Kovač in Anton Grivar, so nad tujino razočarani, saj v njej ne morejo uspeti. So izrazito lastno odtujeni, zato se pri njih pojavljata še dva koncepta tujosti/drugosti: tuje kot potlačeno lastno in smrt kot skrajno tuje. V tujini hrepenijo po domu, ko so v svoji domovini, pa se jim le-ta zdi tuja in hladna. Do domovine čutijo ambivalentna čustva – ljubezen in obenem sovraštvo. Levstikovi umetniki so uspešnejši v svojem poklicu in družbenem življenju. V tujini si nabirajo izkušnje, ki jih kasneje izkoristijo doma. Do domovine gojijo izrazito pozitivna čustva. Vsi umetniki, Cankarjevi in Levstikovi, ugotovijo, da je samo domovina kraj, kjer je njihov pravi dom, po katerem hrepenijo.
Ključne besede: moderna, roman, Ivan Cankar, Vladimir Levstik, lik umetnika, koncepti tujosti/drugosti, stereotip
Objavljeno v DKUM: 09.06.2020; Ogledov: 1073; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

3.
STEREOTIPI MOŠKE PODOBE V OGLAŠEVANJU
Mitja Okretič, 2016, diplomsko delo

Opis: Gledano skozi zgodovino oglaševanja, so oglasi velikokrat snovani na podlagi različnih stereotipov. Če izzvzamemo oglase za izdelke, namenjene moškim, lahko ugotovimo, da so le ti v veliki večini oblikovani s pomočjo moških stereotipov. To je še posebej vidno v televizijskih in tiskanih oglasih, kjer je mogoče ta stereotip dobro izpostaviti. Najpogostejši moški stereotipi v oglasih pa bazirajo na osnovi moške dominance in opevanja idealnega moškega telesa.
Ključne besede: stereotip, moški spol, spolne vloge, oglas, oglaševanje, tiskani oglasi
Objavljeno v DKUM: 22.09.2016; Ogledov: 2002; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

4.
ANALIZA OGLASOV ZA ČOKOLADO Z VIDIKA SPOLNIH STEREOTIPOV
Aleksandra Selinšek, 2013, diplomsko delo

Opis: Delo se ukvarja s podobo spolov, predvsem žensk, v televizijskem oglaševanju. Podamo nekaj splošnih podatkov o stereotipih, oglaševanju, medijskih podobah spolov in socializaciji. V teoretičnem delu opredelimo tudi izvor in značilnosti stereotipov, televizijsko oglaševanje ter pomen in vpliv medijev pri razvoju in socializaciji človeka. Opredelimo še najpogostejše spolne stereotipe. Aplikativni del naloge se ukvarja s televizijskimi oglasi – primerjali smo oglase za čokolado na dveh komercialnih televizijskih programih: slovenskem POP TV in nemškem RTL. Zapisali smo rezultate analize oglasov za čokolado in razložili njihov pomen: spolni stereotipi so še zmeraj prisotni, a se zagotovo zmanjšujejo.
Ključne besede: stereotip, oglaševanje, televizija
Objavljeno v DKUM: 07.10.2013; Ogledov: 1879; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

5.
REPREZENTACIJA ŽENSK V SODOBNEM SLOVENSKEM FILMU
Melisa Curkić, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu postavljamo v ospredje vprašanje, kako so reprezentirane ženske v slovenskem sodobnem filmu. V ta namen smo izbrali najsodobnejše slovenske filme ženskih tematik, s pomočjo katerih bomo poskušali uresničiti zastavljene cilje. Predstavljeni so ključni pojmi, kot so spolna identiteta, reprezentacija, stereotipi, ideologija. Poskušamo tudi podati tipologijo ženskih podob, ki se v analiziranih filmih pojavljajo v največji meri. Skušamo najti odgovore, ali sodobni slovenski filmi ohranjajo stereotipe in v kolikšni meri vpliva na reprezentacijo ženske vladajoča ideologija. Kako na reprezentacijo žensk vpliva njena nacionalnost? Zanima nas tudi v kolikšni meri se slovenskih ženskih podob v filmih oklepata mit o materinstvu in mit o lepoti. Nazadnje nas zanima tudi slog snemanja filmov ženskih tematik.
Ključne besede: reprezentacija, film, ženska, spol, mit, stereotip, ideologija, nacionalnost, slog snemanja.
Objavljeno v DKUM: 14.06.2012; Ogledov: 9815; Prenosov: 362
.pdf Celotno besedilo (892,78 KB)

6.
Ženska - managerka : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Irma Kušter, 2008, diplomsko delo

Ključne besede: ženske v managementu, management, stereotip
Objavljeno v DKUM: 04.06.2012; Ogledov: 5160; Prenosov: 45

Iskanje izvedeno v 12.44 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici