| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 16
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Analiza sistema managementa kakovosti v malem podjetju
Sabina Filipović, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Poslanstvo in smisel obstoja vsakega podjetja je zadovoljiti svoje kupce. Stranke v zameno za plačilo pričakujejo kakovostne proizvode. Podjetja, ki se zavedajo, kako je v današnjem času postala pomembna kakovost, postavljajo njeno nenehno izboljševanje pred dobiček podjetja. Pri tem igra pomembno vlogo vodstvo, ki se mora najprej zavezati k vzpostavitvi ustreznega sistema doseganja kakovosti, nato pa spodbujati svoje zaposlene v smeri njenega doseganja. V diplomskem delu smo želeli poudariti, kako pomembno vlogo ima danes kakovost in njeno vključevanje v storitve že v fazi samega planiranja. V teoretičnem delu bomo podrobneje opredelili kakovost skozi oči različnih strokovnjakov s tega področja in predstavili pomembno orodje za njeno doseganje, t. i. management celovite kakovosti. Nadaljevali bomo s poglavjem o standardizaciji in samih standardih, natančneje pa si bomo ogledali tudi najbolj znan standard za kakovost SIST EN ISO 9001 iz leta 2015 in postopek njegove certifikacije. Zanimali nas bodo pozitivni vidiki uvedbe standarda v podjetje in tiste slabosti, ki večinoma odvrnejo podjetja od odločitve za njegovo vpeljavo. Obvladovanje procesov določene organizacije tako poteka z vidika kakovosti, količine in stroškov, ker pa je poudarek tega diplomskega dela pretežno na analizi obvladovanja kakovosti, se bomo stroškov samo dotaknili. V empiričnem delu naloge bo predstavljeno storitveno podjetje, zato bomo kratko opisali tudi kakovost njihovih storitev in model vrzeli kot orodje za njihovo analizo. Raziskovalni del diplomskega dela bo temeljil na anketnem vprašalniku in bolj poglobljenem vidiku obvladovanja kakovosti znotraj izbranega podjetja. S pomočjo rezultatov ankete in izbrane strokovne literature smo oblikovali predloge in smernice za doseganje še višje kakovosti izvajanja storitev. Predlogi in smernice so opredeljeni skozi sedem dimenzij kakovosti, ki so jih ocenjevali anketiranci (kakovost storitev, zaposleni v podjetju, njihova dostopnost in komunikativnost, ugled podjetja, družbena odgovornost podjetja in splošna kakovost), ter na podlagi njihovega mnenja, ali vidijo uvedbo standarda kakovosti SIST EN ISO 9001: 2015 kot prednost, slabost oziroma v primeru njegove vpeljave ne vidijo dodane vrednosti. Pri analizi obstoječega stanja v podjetju smo primerjali zahteve, ki jih opisuje standard SIST EN ISO 9001:2015 z že ustaljeno prakso zagotavljanja kakovosti v podjetju Vesles, d. o. o., in na podlagi ugotovitev izdelali morebitne predloge za izboljšavo.
Keywords: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, standard kakovosti ISO 9001, kakovost storitev, model vrzeli.
Published in DKUM: 07.12.2021; Views: 1409; Downloads: 238
.pdf Full text (2,19 MB)

2.
Reorganizacija skladišč v podjetju Biro Ogis z vidika pridobitve standarda ISO 9001
Ivana Stjepanović, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Osnovna ideja sistema vodenja kakovosti je, da se v končnem izdelku ali storitvi odraža kakovost, ki je bila vključena v celoten proces izdelave izdelka oz. izvedbe storitve in da je to kakovost praviloma možno še izboljšati. K izboljšavam navadno privedeta ustvarjalnost in inovativnost, zato je pomembno, da v podjetju pri sledenju tej ideji ne kopirajo modelov vodenja kakovosti, ampak izberejo tistega, ki je zanje najprimernejši in ga implementirajo v celotni sistem poslovanja. Cilj diplomskega dela je bil raziskati problematiko skladiščenja v podjetju Biro Ogis in predlagati rešitve, ki so pogoj za pridobitev standarda ISO 9001, zato je najprej predstavljen posnetek obstoječega stanja, nato pa so na podlagi kritične analize opisane prednostne naloge, ki jih morajo izvesti v tem podjetju pri reorganizaciji skladišč in postopek, kako naj k temu pristopijo. Infrastrukturne spremembe, nakup dodatne strojne opreme in kadrovska širitev predstavljajo za podjetje večji finančni strošek, nekatera pridružena dela, kot so ureditev obstoječih skladišč in nove oznake transportnih poti pa so v primerjavi s koristmi, ki jih bodo prinesla, zanemarljiv strošek. Predvidevamo, da bo uvedba sistema kakovosti in pridobitev standarda ISO 9001 v podjetju Biro Ogis pripomogla k učinkovitejši komunikaciji na vseh nivojih, k znižanju stroškov, ohranitvi njihovih kupcev, širitvi poslovanja na zahtevnejše tuje trge in nenazadnje tudi k marketinški promociji.
Keywords: skladišče, skladiščni procesi, sistem vodenja kakovosti, standard ISO 9001, Biro Ogis
Published in DKUM: 30.07.2019; Views: 1452; Downloads: 156
.pdf Full text (2,42 MB)

3.
Opredelitev modela kompetenc presojevalcev ISO 9001:2015 ob upoštevanju sodobne ergonomije
Ines Hikl, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Namen magistrske naloge je bil raziskati, kakšne spremembe v postopkih certificiranja in preverjanja kompetentnosti presojevalcev je potrebno izvesti, da bo delovno mesto presojevalca, ko bo presojal po novi izdaji standarda ISO 9001:2015, v ergonomskem ravnovesju. Nova izdaja standarda prinaša nove izzive tako za certificirane organizacije kakor tudi za certifikacijske hiše. Za uspešno izvedbo presoj po novi izdaji standarda so potrebne spremembe obstoječih postopkov usposabljanja ter zagotavljanja in preverjanja kompetentnosti presojevalcev. Spremembe, ki jih prinaša nova izdaja, posegajo v obstoječe ergonomske interakcije tako na mikro kakor tudi na makro nivoju. »Nova generacija« presojevalcev bo morala imeti bolj odprto komunikacijo s stranko, bolj strukturiran in manj birokratski pristop pri pregledovanju rezultatov presojane organizacije ter biti kos komunikaciji z najvišjim vodstvom o kontekstu in strateških usmeritvah presojane organizacije. Pokazati bo morala veliko mero fleksibilnosti pri iskanju dokazov zaradi spremembe na področju dokumentiranih informacij. Presojevalci bodo morali razumeti koncept miselnosti, usmerjene v tveganja, ter znati prepoznati in slediti zahtevam preko tveganj in priložnosti do ciljev in politik. V magistrski nalogi je definiran nabor kompetenc, ki so potrebne za uspešno izvedbo presoje na podlagi sodobnih ergonomskih načel, ki vključujejo primarno kognitivno in organizacijsko ergonomijo v modernih sistemih vodenja kakovosti. Rezultat našega dela bo ergonomsko oblikovan model vodenja presojevalcev, ki temelji na tem, da je uspešnost presoje odvisna od pripravljenosti presojevalca, in istočasno v ospredje postavlja raziskave in ergonomsko dejstvo, da je potrebno delo prilagoditi delavcu in ne obratno. Na ta način je zagotovljen ergonomski model vodenja presojevalcev, obenem pa so postavljeni primerni temelji za uspešno pripravo na izvedbo presoj po novih zahtevah
Keywords: Ergonomija, sistem vodenja kakovosti, presojevalci, standard ISO 9001:2015
Published in DKUM: 18.10.2016; Views: 2726; Downloads: 283
.pdf Full text (4,22 MB)

4.
Oblikovanje smernic za izboljšanje sistema managementa kakovosti – študija primera
David Šantavec, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu se predstavlja problematika že uvedenega načina vodenja kakovosti v poliestrskem obratu podjetja Granim d.o.o., pri čemer se konkretni sistem vodenja kakovosti podrobneje obravnava tudi z vidika posameznih načel in zahtev standarda ISO 9001. Diplomsko delo uvodoma predstavlja teoretska izhodišča sistemov obvladovanja kakovosti in standarda ISO 9001, nadalje pa obravnava praktični delovni proces (izdelave izbranega izdelka) in z njim povezan konkretni sistem obvladovanja kakovosti v izbranem podjetju. V povezavi z navedenim se podrobneje osredotoča na posamezne točke v delovnem procesu, kjer se pojavlja povečano tveganje za napake na končnem izdelku. V aplikativnem delu diplomsko delo ponuja smernice, ki implementirane in realizirane lahko vodijo v izboljšanje konkretnega sistema vodenja kakovosti v obratu, hkrati pa predstavljajo tudi osnovna izhodišča, na katerih mora podjetje graditi lasten sistem vodenja kakovosti, da bo le-ta izpolnjeval zahteve standarda ISO 9001. Smernice namreč vsebinsko podrobneje opredeljujejo spremembe in zahteve, ki jih mora podjetje implementirati v lastni sistem vodenja kakovosti, če namerava pridobiti certifikat standarda ISO 9001. Diplomsko delo tako ponuja praktične in realne izboljšave proizvodnega procesa v poliestrskem obratu, tako da predlaga smernice za izboljšanje sistema vodenja kakovosti, ki kratkoročno in dolgoročno vodijo v povečano uspešnost poslovanja podjetja.
Keywords: - kakovost - sistem vodenja kakovosti - metode in tehnike kontrole kakovosti - standard ISO 9001 - analiza izbranega delovnega procesa
Published in DKUM: 12.10.2016; Views: 1921; Downloads: 211
.pdf Full text (2,27 MB)

5.
ANALIZA IN REŠEVANJE REKLAMACIJ V PODJETJU AJM D.O.O.
Goran Grahovac, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Kakovost je tiste vrste izraz, ki v podjetjih pomeni največ, saj se ga povezuje z izpolnjevanjem in včasih morda tudi s preseganjem zastavljenega od pričakovanja kupcev. Je nadvse pomemben trženjski dejavnik vsakega naprednega podjetja. Namen diplomskega dela izhaja iz potrebe po nenehnem iskanju potencialov za izboljšanje sistema managementa kakovosti, saj lahko pripelje podjetje AJM do željenih ciljev in zadovoljnih uporabnikov. S tem podjetje ohrani konkurenčnost in prednost v kakovosti ponujenih izdelkov in storitev. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen standard ISO 9001:2008, kateremu sledi skozi celotno diplomsko delo opredelitev poslovnika managementa kakovosti v podjetju AJM okna, vrata, senčila d. o. o. in zagotavljanje kakovosti svojih izdelkov. V aplikativnem delu je obravnavana problematika s področja reševanja reklamacij v podjetju, ki se ukvarja z izdelavo stavbnega pohištva. Podrobno je predstavljen način reševanja pritožb in problemov, ki se pogosto pojavljajo. Podani so tudi predlogi in konkretne rešitve za preprečevanje ponavljajočih se reklamacij, kot je strokovno izobraziti serviserja, označevanje vhodnega in porabljenega materiala, popolna zatemnitev prostorov z roletami, ter dodana natančna navodila za prezračevanje prostorov.
Keywords: ISO standard 9001:2008, kakovost, poslovnik kakovosti, reklamacija, pritožba, reševanje reklamacij.
Published in DKUM: 04.10.2016; Views: 3028; Downloads: 399
.pdf Full text (1,48 MB)

6.
VLOGA INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE PRI DOSEGANJU UČINKOVITOSTI SISTEMA VODENJA KAKOVOSTI V PODJETJU DAMA.TECH D.O.O.
Damir Ejup, 2015, master's thesis/paper

Abstract: Podjetje DaMa.Tech, d. o. o., je v letu 2012 pridobilo certifikat ISO 9001:2008. Zaradi želje po nenehnem izboljševanju procesov znotraj podjetja in izboljšanju zadovoljstva kupcev se je odločilo za prenovo informacijskega sistema za podporo sistemu vodenja kakovosti. Organizacije velikokrat posvojijo ob uvedbi standarda ISO 9001 informacijski sistem določene organizacije ali zunanjega svetovalca. V danem trenutku se zdi sistem funkcionalen, vendar se skozi čas pokaže, da ni popolnoma prilagojen organizaciji in lahko vpliva na učinkovitost sistema vodenja kakovosti in posledično na poslovanje organizacije. Magistrsko delo predstavi pojma kakovost in management kakovosti, standard ISO 9001:2008 in prihajajoči standard ISO 9001:2015, pojem informacijski sistem, vrste informacijskih sistemov in informacijski sistem za podporo sistemu vodenja kakovosti. Predstavljeni so informacijski sistemi podjetja DaMa.Tech, d. o. o. Podrobneje je predstavljen informacijski sistem za obvladovanje neskladnosti, korektivnih in preventivnih ukrepov, obvladovanje dokumentacije in ocenjevanje dobaviteljev. Opisan je posnetek stanja, kjer so predstavljeni rezultati trenutne uporabe informacijskega sistema in njegove slabosti. V nadaljevanju je predstavljen projekt prenove informacijskega sistema za podporo sistemu vodenja kakovosti in vsi ključni elementi novega informacijskega sistema ter elementi, ki jih podjetje razvija samo za izboljšanje svojega sistema. V magistrskem delu tako želimo ugotoviti, kakšen vpliv ima informacijski sistem na učinkovitost sistema vodenja kakovosti, ali lahko z izboljšanjem informacijskega sistema izboljšamo tudi učinkovitost vodenja kakovosti in posledično poslovanje organizacije.
Keywords: kakovost, sistem managementa kakovosti, standard ISO 9001, informacijski sistem, informacijska tehnologija
Published in DKUM: 22.10.2015; Views: 2032; Downloads: 225
.pdf Full text (3,04 MB)

7.
ANALIZA UČINKOV SISTEMA KAKOVOSTI STANDARDA ISO 9001 V IZBRANEM PODJETJU
David Anžel, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem poskušal ugotoviti učinke, ki jih prinaša sistem standarda kakovosti ISO 9001:2008 v izbranem podjetju. Predmet raziskave so vsi učinki, ki vplivajo na celotno delovanje organizacije. Tako so zajeti učinki iz poslovanja in uspešnosti podjetja, vpliva na odjemalce, zaposlene ter dobavitelje. V diplomski nalogi je zajeta anketa o zadovoljstvu odjemalcev, ki kaže, da ima podjetje dobre odnose z vsemi svojimi odjemalci ter najpomembnejše, da so z ponujenimi izdelki in storitvami zadovoljni. V teoretičnem delu naloge sem predstavil pojem kakovosti in prikazal njegov razvoj ter izhodišča različnih avtorjev. V nadaljevanju sem predstavil kaj je standardizacija, kdo so njeni nosilci ter zakaj je standardizacija pomembna. Sledi predstavitev standarda ISO 9001 ter družine standardov, kaj so njegovi sestavni deli ter kakšne so prednosti in slabosti le-tega standarda. V praktičnem delu naloge sem se posvetil analizi sistema kakovosti v izbranem podjetju. Najbolj vidni pozitivni učinki so zadovoljstvo odjemalcev, manj reklamacij, boljše sodelovanje z dobavitelji in motiviranost zaposlenih.
Keywords: management kakovosti, standard ISO 9001:2008, standardizacija, učinki standarda
Published in DKUM: 31.07.2014; Views: 2191; Downloads: 447
.pdf Full text (2,48 MB)

8.
PRIPRAVA PODJETJA NA RECERTIFIKACIJO SISTEMA VODENJA
Jure Grajner, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko nalogo sem posvetil problemu recertifikacijske presoje ISO 9001:2008 v podjetju Palfinger Marine d.o.o. Presoja je potekala v mesecu Marcu 2011 in sicer jo je izvajalo podjetje GL, moja naloga je bila izdelava in izboljšava delovnih in procesnih navodil. Izboljšave sem dosegel z pogovori in opazovanjem delavcev in njihovih nadrejenih pri delu. Največ pozornosti sem posvetili delovnim navodilom, nekatere iz med njih sem tudi predstavil v moji diplomski nalogi. Rezultat celotne naloge je bil uspešen saj je recertifikacija bila uspešno opravljena in podjetje je dobilo nov certifikat, s tem se je zavezalo da dosledno upošteva sistem kakovosti.
Keywords: Sistem vodenja kakovosti, certifikacija, Standard ISO 9001, proces.
Published in DKUM: 27.07.2011; Views: 2179; Downloads: 167
.pdf Full text (1,87 MB)

9.
VPLIV ISO 9001 NA KAKOVOST STORITEV V PODJETJU INTEGRAL LENDAVA D.D.
Davor Kiraly, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena problematika managementa kakovosti v podjetju Integral Lendava d.d., s poudarkom na sistemu managementa kakovosti po standardu ISO 9001. V podjetju smo med zaposlenimi izvedli anketo na temo vpliva ISO 9001 na kakovost storitev. V raziskavi smo obravnavano področje razdelili na dva dela: proučevali smo delovanje vodilnega tima v podjetju ter usklajenost ostalih zaposlenih. Pomanjkljivosti, ki so odločilnega pomena za top management, kot tudi za zaposlene, so se pokazale v vhodnih informacijah, v določitvah pooblastil izvajalcev procesov ter v določitvah pristojnosti izvajalcev procesov. Za njihovo rešitev smo predlagali razdelitev delovnih nalog na več ljudi ter jasnejšo opredelitev pristojnosti in odgovornosti zaposlenih.
Keywords: kakovost, management kakovosti, sistem managementa kakovosti, standard managementa kakovosti, standard ISO 9001
Published in DKUM: 10.01.2011; Views: 2167; Downloads: 371
.pdf Full text (9,80 MB)

10.
PROIZVODNO PODJETJE IN UČINEK STANDARDA ISO 9001
Boštjan Knehtl, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Kakovost je dandanes ključnega pomena za uspeh podjetij, kajti le kakovostni izdelki oziroma storitve lahko do popolnosti izpolnijo pričakovanja in potrebe odjemalcev. Zato se podjetja odločajo za vpeljavo sistemov kakovosti. V Sloveniji je eden najbolj razširjenih ISO standard 9001. Standard sam po sebi ne zagotavlja kakovostnih izdelkov oziroma storitev, ampak zagotavlja standardizirane procese poslovanja. Procesi pa slonijo na kakovostni izvedbi po strogih zahtevah standarda in na nenehnem izboljševanju. Tako so ob doslednem izvajanju sistema tudi izdelki kakovostni in vedno boljši. Standard ISO je zasnovan na načelih (predstavljenih v nalogi), katerih upoštevanje organizacijam omogoča izboljšanje poslovanja. V diplomski nalogi sem izbral podjetje AJM (okna-vrata-senčila) d.o.o., ki se ukvarja s proizvodnjo in montažo stavbnega pohištva. Podjetje je pred trinajstimi leti vpeljalo ISO standard in posluje po smernicah omenjenega standarda in zato je kakovost že dolgo ključna sestavina poslovanja, kar dokazuje vzpostavljen in dobro voden sistem obvladovanja kakovosti poslovanja po standardih ISO 9001. Sistem zajema celotno podjetje, veliko vlogo ima v oddelku proizvodnje, kjer je vzpostavitev sistema izboljšala sledljivost materialov in polizdelkov, zmanjšali so se stroški zaradi slabe kakovosti, izboljšali so se pogoji dela, povečali sta se učinkovitost, zadovoljstvo zaposlenih in kupcev, saj so kupci tisti ki vrednotijo celovito kakovost in celovito realizacijo naročila s tem, da so z naročenim izdelkom zadovoljni in da ustreza ne samo tehničnim ampak tudi njihovim kriterijem. Glavne prednosti uvedbe sistema kakovosti so predvsem preglednejša organiziranost poslovanja, preglednost poslovnih procesov, dokumentiranost postopkov z odgovornostmi in pristojnostmi, izboljšanje notranje komunikacije ter tudi večja kakovost storitev in proizvodov, zadovoljstvo odjemalcev ter lažji dostop do globalnega tržišča. Vendar standardizacija poslovanja podjetja sama ne more zagotoviti dolgoročne konkurenčne prednosti. Podjetja si jo lahko zagotovijo predvsem z inovativnostjo in nenehnim iskanjem ter izkoriščanjem poslovnih priložnosti.
Keywords: Sistem kakovosti, kakovost, ISO standard 9001, izdelki oziroma storitve, AJM (okna-vrata-senčila) d.o.o., osredotočenost na odjemalce, nenehno izboljševanje, procesi oziroma procesni pristop, zadovoljstvo odjemalcev.
Published in DKUM: 24.11.2010; Views: 3921; Downloads: 571
.pdf Full text (10,83 MB)

Search done in 3.72 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica