| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 27
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Znanje študentov zdravstvene nege o varni spolnosti in promocija le-te
Ines Confidenti, 2020, diplomsko delo

Opis: Starost mladostnikov, ki se odločijo za prvi spolni odnos, se z leti niža, kar ob nepravilni informiranosti s seboj prinese spolno prenosljive bolezni in neželene nosečnosti. Da bi to preprečili, je pomembno, da se mladostnike o tveganem spolnem življenju informira in da se jim poda zanesljive, preverjene in relevantne informacije o varni spolnosti. V prvi vrsti je to naloga zdravstvenih delavcev in študentov zdravstvene nege, ki morajo za uspešno promocijo varne spolnosti imeti ustrezno znanje.
Ključne besede: varna spolnost, kontracepcija, spolno prenosljive bolezni, mladostniki
Objavljeno: 07.10.2020; Ogledov: 294; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (861,09 KB)

2.
STARŠI IN SPOLNA VZGOJA OTROK V PREDPUBERTETNEM OBDOBJU
Špela Žibert, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava spolno vzgojo otrok v predpubertetnem obdobju otrokovega razvoja. S pomočjo anketnega vprašalnika je bila izvedena raziskava na vzorcu 200 staršev. Z deskriptivno in kavzalno - neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja je bila preučena skrb za lastno osveščenost staršev o spolni vzgoji otrok, ravnanje staršev, vezano na spolno osveščanje in hkrati osvetlitev stališča staršev do spolnega osveščanja otrok v družini. V okviru tega pa še obstoj razlik glede na starost staršev in stratum bivanja staršev v otroštvu ali starost otrok. Rezultati so pokazali, da se je večina staršev poučila o spolnosti izven doma, med vrstniki in v šoli in ne v svoji družini. Starši večinoma odgovarjajo na otrokova vprašanja o spolnosti sproščeno in nimajo razloga za neprijetnost. O spolni vzgoji se pogovarja in sodeluje cela družina. Na žalost pa jih še vedno veliko meni, da je spolna vzgoja v predpubertetnem obdobju nepotrebna. Anketa je prav tako pokazala, da postaja spolna vzgoja vedno bolj prisotna in se ji posveča več pozornosti kot se ji je v preteklosti. Mlajši starši so med odraščanjem pogosteje deležni sproščenega pogovora o spolnosti kot starejši starši. Prav tako so se starši, ki so v otroštvu živeli v mestu, v družini veliko bolj sproščeno pogovarjali o spolnosti kot pa tisti, ki so živeli na podeželju.
Ključne besede: spolna vzgoja, spolnost, starši, družina, spolni razvoj, komunikacija, predpubertetni otrok
Objavljeno: 01.09.2020; Ogledov: 192; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (734,62 KB)

3.
Dejavniki, ki vplivajo na moteno spolno življenje pri starejših ženskah
Tjaša Zaletinger, 2018, diplomsko delo

Opis: Uvod: Čeprav spolnost ostaja pomemben sestavni del čustvene in fizične intimnosti, ki jo večina moških in žensk želi doživljati skozi vse življenje, so spolne motnje pri ženskah problem, ki ga je dobro preučiti. Namen raziskave je ugotoviti, kako dejavniki vplivajo na moteno spolno življenje starejših žensk. Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela ter metodo analize in sinteze podatkov iz literature v slovenskem in angleškem jeziku. Literaturo smo iskali v podatkovnih bazah MEDLINE, CINAHL, Google Schoolar in Google s pomočjo ključnih besed. Pri iskanju literature smo upoštevali vključitvene in izključitvene kriterije. Rezultati: Ugotovili smo, da se v starosti pojavlja več dejavnikov, ki vplivajo na moteno spolno aktivnost. Ti dejavniki so hormonske in fiziološke spremembe v starosti, kronične bolezni, zdravila, stres, anksioznost, depresija in mentalno zdravje. Hormonske in fiziološke spremembe v starosti vplivajo na pojavnost bolečih spolnih odnosov, pomanjkanje zanimanja za spolni odnos, nesproščenost, težko vzburjenje in doseganje orgazma ter nelagodje pri spolnem odnosu in pomanjkanje užitka. Zdravila negativno vplivajo na spolno željo in vzburjenje. Stres in anksioznost vplivata na suhost nožnice in posledično boleče spolne odnose. Depresija in slabo mentalno zdravje vplivata na višjo pojavnost težav pri spolni aktivnosti. Diskusija in zaključek: Vedno večje priznanje tega problema in prihodnjih raziskav na tem področju lahko spremeni zaznavanje spolnosti. Zmotno je misliti, da spolnost v starosti zamre, zato je pomembno, da dejavnike, ki vplivajo na moteno spolno življenje starejših žensk prepoznamo, o njih govorimo, jih zdravimo in tako zagotovimo kakovostno življenje starejših žensk.
Ključne besede: spolno zdravje, starejše ženske, motnje spolnosti, spremembe pri starejših ženskah, skrb za spolnost, vpliv dejavnikov
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 752; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (709,96 KB)

4.
Motnje v spolnosti in načrtovanje družine pri multipli sklerozi
Nina Klampfer, 2018, diplomsko delo

Opis: Izhodišča: Multipla skleroza je kronična vnetna bolezen, za katere pogosteje zbolijo ženske kot moški, v starostni meji med 20. in 40. letom starosti. V času, ko šele začnejo živeti, iskati življenjskega partnerja in načrtujejo družino. Sama bolezen neposredno ne vplivana rodnost, ima pa za posledico motnje v spolnosti. Namen diplomskega dela je predstaviti multiplo sklerozo, najpogostejše motnje v spolnosti, ki se pojavijo ob dolgotrajni bolezni ter vpliv bolezni pri načrtovanju družine. Raziskovalne metode: Pri pisanju diplomskega dela je uporabljena deskriptivna metoda dela. V okviru empiričnega dela pa kvantitativna metodologija raziskovanja. Za raziskovalno orodje je bil uporabljen anketni vprašalnik s šestnajstimi vprašanji. V raziskavo smo vključili 87 oseb z multiplo sklerozo med 18. in 50. letom starosti, ki so zboleli za multiplo sklerozo. Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da ima kar 47 % anketiranih motnje v spolnosti. Pri moških je zaznalo težave 44 % anketiranih, najpogosteje so prisotne motnje erekcije, pri ženskah (56 %) pa se najpogosteje pojavlja odsotnost želje po spolnosti. Večina se o težavah v spolnosti ne pogovarja z nikomer. Pri snovanju družine 13 % anketiranih najbolj skrbi ali bodo otroci podedovali multiplo sklerozo. Diskusija in zaključek: Ker gre za bolezen tisočih obrazov, je pomembno, da se bolniki z multiplo sklerozo pogovarjajo o svojih težavah odkrito, kar pomeni tudi o motnjah v spolnosti in načrtovanju družine. Vsakega posameznika je potrebno obravnavati individualno glede na njegove potrebe, saj bodo le tako s strani zdravstvenih delavcev deležni ustrezne oskrbe in zdravljenja, kar jim bo omogočilo kakovostno življenje.
Ključne besede: multipla skleroza, spolnost, motnje, družina, dedovanje
Objavljeno: 23.02.2018; Ogledov: 1123; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

5.
VLOGA ODRASLIH PRI SPOLNI VZGOJI OTROK V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Sabina Bartolj, 2017, diplomsko delo

Opis: Izkušnje, ki si jih otrok pridobi v predšolskem obdobju, imajo velik vpliv na njegovo poznejše pojmovanje odnosov med spoloma ter spolnost. Iz tega razloga spolna vzgoja nikakor ne bi smela biti zanemarjena s strani staršev in strokovnih delavcev. Odrasli namreč pogosto menijo, da je otroštvo obdobje nedolžnosti in zanemarijo vpliv zgodnjih let na poznejšo spolnost. Pravilna skrb za vzgojo otrok vključuje tudi pravilno spolno vzgojo, katere cilj je naučiti otroke ljubezni, ki človeka spremlja skozi celo življenje. V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo na vzorcu 264 staršev in 136 strokovnih delavcev v vrtcu. Pri raziskovanju stališč smo ugotovili, da se strokovni delavci bolj kot starši zavedajo potrebe po pogovarjanju o spolnosti z otroki, ocenjujejo, da imajo tudi več znanja o tem, kaj mora otrok vedeti o spolni vzgoji med 3. in 6. letom, bolj vedo, kako se pogovarjati z otroki o tej temi in imajo bolj toleranten odnos do masturbiranja. Starši pa pogosteje od vzgojiteljev menijo, da se je z otrokom potrebno pogovarjati o vrednotah in stališčih glede spolnosti. Pri raziskovanju izvajanja dobrih praks glede spolne vzgoje smo ugotovili, da strokovni delavci pogosteje kot starši uporabljajo literaturo pri pogovorih o spolnosti, pogosteje spodbujajo igro vlog na to temo ter pogosteje skupaj z otroki prebirajo literaturo na temo spolnosti. Rezultati tudi kažejo, da starši in strokovni delavci redko sami spodbudijo pogovor o spolnosti, prav tako se tudi premalo zavedajo pomembnosti pogovorov na to temo. Analiza prostih odgovorov je pokazala, da se največ anketirancev zaveda pomena spolne vzgoje v predšolskem obdobju, precej jih je menilo, da je potrebno otroke učiti le osnovne informacije o razlikah med spoloma ter o odnosu med moškim in žensko, nekateri pa so mnenja, da je spolnosti tabu tema. Celotna raziskava nakazuje, da je spolna vzgoja še vedno premalo poudarjena, mnogi nimajo o tem ustreznih predstav, izražajo strah in negotovost, otroci imajo o tem premalo znanja in informacij. Tema o spolnosti sicer na prvi pogled ni zelo opazna in problematična, lahko pa ima zelo daljnosežne in globoke posledice v obdobju odraščanja in odraslosti, če v zgodnjem otroštvu temu ne posvetimo ustrezne pozornosti.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: predšolski otrok, spolna vzgoja, spolnost, vloga staršev, vloga strokovnih delavcev
Objavljeno: 27.10.2017; Ogledov: 1047; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

6.
SPOLNOST V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Mojca Vitasovic, 2016, diplomsko delo

Opis: Spolnost je v predšolskem obdobju nekaj povsem normalnega, otroci raziskujejo svoje telo, telo prijateljev, opažajo razlike, poimenuje različne dele telesa in imajo veliko vprašanj, ki so povezana s spolnostjo. Pomembno je, da se vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev v vrtcu zavedajo, da je spolna vzgoja pomembna. Prav je, da otroke naučijo pravilnega poimenovanja delov telesa, opozorijo na razlike med njimi, da jim odgovarjajo na vprašanja, se odzovejo pravilno, kadar vidijo, da se pojavljajo spolne igre in samozadovoljevanje v vrtcu. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so na kratko predstavljeni razvoj spolnosti, spolna igra, samozadovoljevanje in otroška vprašanja, povezana s spolnostjo ter odgovori nanje. V empiričnem delu diplomskega dela smo raziskali, ali vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev v učnem načrtu načrtujejo temo o spolnosti, ali jim to predstavlja kakšne ovire, s katerimi težavami se soočajo, kako izberejo primeren trenutek za obravnavo spolne tematike. Ugotovljeno je bilo, da več kot polovica vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev teme o spolnosti ne vključijo v učni načrt in so o tematiki premalo poučeni, tudi če ocenjujejo, da so dovolj poučeni, tematike ne načrtujejo. Statistično značilnih razlik med vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev ni bilo zaznati. Večina tistih, ki temo načrtuje, dela v skupini otrok drugega starostnega obdobja in nekaj v kombiniranih oddelkih.
Ključne besede: predšolski otrok, samozadovoljevanje, spolne igre, spolnost, vprašanja otrok o spolnosti, vzgojitelj in pomočnik vzgojitelja
Objavljeno: 29.09.2016; Ogledov: 1439; Prenosov: 311
.pdf Celotno besedilo (508,86 KB)

7.
SPOLNOST V OGLAŠEVANJU KOT ORODJE ZA MANIPULACIJO MASE
Kristina Premužić, 2016, diplomsko delo

Opis: Sodobni človek se vse bolj izogiba knjigi in pogovoru ter postaja služenj medijske industrije. Mediji imajo eno najvplivnejših vlog, saj vstopajo v naša vsakdanja življenja na načine, ki se jih pogosto sploh ne zavedamo. Razen sporočil, ki so nam jasno vidljiva in razumljiva, se v medijih pojavljajo prikrita sporočila, ki se uporabljajo kot subliminalna manipulacija in so pod pragom zaznave. Tovrstna sporočila najbolj pogosto vsebujejo spolnost. Pri današnjih oglasih je vidljivo, da so apeli na spolnost postali pravilo, a ne izjema. Tovrstni oglasi ustvarjajo stereotipno podobo ženske, kar lahko pripelje do tega, da družba začne doživljati žensko na način, kot je prikazana v oglasu, ter da ženska začne sama sebi pripisovati vloge iz oglasa. Oglasi, ki žensko prikazujejo kot objekt, kršijo načelo enakosti spolov, diskriminirajo, žalijo ter ponižajo.
Ključne besede: prikrita sporočila, subliminalna manipulacija, prikrito oglaševanje, spolnost, spolni namigi
Objavljeno: 04.07.2016; Ogledov: 547; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

8.
SPOLNO NADLEGOVANJE NA DELOVNEM MESTU
Gašper Rubič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo v uvodu predstavili problem spolnega nadlegovanja na delovnem mestu in predstavili podjetje TEKSTIL d.d. V nadaljevanju smo z anketo raziskali, ali problem spolnega nadlegovanja na delovnem mestu v obravnavanem podjetju obstaja in če, kako se nanj odziva okolje. V teoretičnem delu smo nadaljevali in predstavili definicijo spolnega nadlegovanja, ki je kakršna koli oblika nezaželenega verbalnega in neverbalnega ali fizičnega ravnanja spolne narave z učinkom ali namenom prizadeti dostojanstvo osebe, zlasti ko gre za ustvarjanje zastraševalnega, sovražnega, ponižujočega delovnega okolja. Hkrati pa smo v teoretičnem delu tudi ugotovili, da so žrtve v večini ženske, čeprav tudi moški niso izjeme, kakor tudi ne druge rasne skupine, homoseksualci in lezbijke. Posledice spolnega nadlegovanja pa ima, kot smo ugotovili, lahko resne posledice tako v organizaciji sami (izguba dobrega kadra in slaba uspešnost podjetja), kot tudi pri posamezniku (psihološke in fizične posledice). Najboljši ukrep zoper spolno nadlegovanje je, da o njem spregovorimo, bodisi s sodelavci, bodisi z vodstvom. Če na problem ne opozorimo, verjetno ne bo niti opažen. V empiričnem delu smo preko ankete, ki nam jo je izpolnilo 40 anonimnih anketirancev, zaposlenih v podjetju TEKSTIL d.d., ugotovili, da spolno nadlegovanje na delovnem mestu žal v naši organizaciji obstaja in da je najbolj pogosto spolno nadlegovanje nezaželjeno objemanje. Anketa pa je obenem pokazala, da je poznavanje pojma spolno nadlegovanje in kaj vse slednje pomeni, slabo. V mnogo primerih pa opažamo, da je marsikatero spolno nadlegovanje oz. napeljevanje mišljeno kot samoumevno, pa to še zdaleč ne drži. Namen oz. cilj diplomske naloge je bil dosežen, ko smo predstavili problem spolnega nadlegovanja na delovnem mestu in preko ankete ozavestili ljudi, da problem nadlegovanja žal obstaja. Poleg tega smo dali zaposlenim vedeti, da spolno nadlegovanje ne pomeni le vsiljenega spolnega odnosa oz. nagovarjanja k le-temu, temveč sodi pod ta pojem še mnogo drugega.
Ključne besede: spolni odnosi, spolno nadlegovanje, opolzke besede, povezane s spolnostjo, spolnost, nezaželeno objemanje, poljubljanje
Objavljeno: 30.06.2016; Ogledov: 852; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

9.
SPOLNA VZGOJA V SKLOPU MEDPREDMETNEGA POVEZOVANJA V PROGRAMU OSNOVNE ŠOLE
Jasna Ana Novoselec, 2015, magistrsko delo

Opis: Puberteta je čas, ko se naše telo spreminja, spremembe trajajo več let in jih doživljajo učenci v osnovni šoli, zato smo želeli raziskati, kako te spremembe vplivajo na učence in kako jim pri tem pomagajo učitelji. V teoretičnem delu smo izpostavili teme odraščanja otrok in medosebne odnose, kot jih obravnavajo avtorji strokovnih del. Posvetili smo se obdobju pubertete in tveganemu spolnemu vedenju najstnikov, ki vstopajo v spolne odnose. Izpostavili smo, da so poleg staršev za vzgojo in s tem tudi za spolno vzgojo najstnikov odgovorni tudi učitelji, saj se prve ljubezni kujejo že v šoli. Mladostniki spoznavajo povsem novo razsežnost ljubezni, ki se nanaša na spolnost. Najbolj naravna stvar na svetu je, da se zaljubimo in spoznamo, da pri tem ne igra glavne vloge le srce, ampak tudi telo. Opozorimo na dejstvo, da spolna vzgoja v šoli pripomore tudi k boljši ozaveščenosti najstnikov o spolno prenosljivih boleznih. V šoli se učenci seznanijo z vsebinami s področja spolne vzgoje, izvedba programov pa je odvisna od učnih načrtov, učbenikov in usposobljenosti učiteljev. V raziskavi smo preverjali znanje učencev o vsebinah s področja spolne vzgoje in ugotovili, da je večina učencev s temi vsebinami seznanjena. Največ vsebin s področja spolne vzgoje so učenci obravnavali pri predmetu biologija in pri razrednih urah. Kljub temu pa učenci še vedno pogrešajo vsebine o pripravljenosti na spolne odnose. Medpredmetno povezovanje zahteva dodatno oblikovanje učnih načrtov, izobraževanje za učitelje, prilagoditev učnih pripomočkov in enake možnosti izvedbe predlaganih vsebin. Naša raziskava je pokazala, da več učiteljev meni, da ima dovolj znanja za poučevanje zahtevnih vsebin s področja spolne vzgoje, kljub temu pa jih nekaj meni, da nimajo dovolj znanja oziroma se o tem ne morejo opredeliti. Učitelji bi dodatne vsebine posameznih tem, kot so »Življenjske in spolne navade v različnih zgodovinskih obdobjih in kulturah«, »Značilnosti odraščanja na čustvenem področju«, »Razvoj pozitivne samopodobe«, »Medosebni odnosi med spoloma« in »Zaljubljenost, ljubezen, razočaranje« uvrstili k predmetoma biologija in domovinska in državljanska kultura ter etika. Glede na izide raziskave smo oblikovali predlog, kako bi te vsebine lahko vključili k posameznim predmetom. Upoštevali smo operativne cilje, ki jih že zajemajo učni načrti omenjenih predmetov in jih dopolnili s svojimi predlogi.
Ključne besede: puberteta, spolnost, ljubezen, učni načrti, učbeniki
Objavljeno: 13.11.2015; Ogledov: 1523; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

10.
Spolna vzgoja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Laura Kostič, 2015, magistrsko delo

Opis: Spolna vzgoja otrok je v trenutnem šolskem sistemu premalo zastopana. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti stališča študentov ter učiteljev razrednega pouka do spolne tematike, do usposobljenosti za poučevanje, kakšno je mnenje študentov o primernem času in predmetu obravnave in kje po njihovem mnenju otroci sploh pridobijo informacije o spolnosti. Prav tako pa je bil namen ugotoviti, kakšen pomen učitelji pripisujejo spolni vzgoji otrok v šoli, kako so jim pri tem v pomoč cilji v učnem načrtu, priročniki za učitelje in drugi učni pripomočki. V empiričnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda empiričnega raziskovanja. V prvem delu so predstavljeni odgovori študentov, ki so navedli problem nekompetentnosti in neznanja za poučevanje, posledično jih ima kar nekaj še vedno zadržke do spolne vzgoje. Večina se jih zaveda, da je z vzgojo potrebno začeti že ob vstopu v šolo, saj je zaradi napredka tehnologije vse več spolnih vsebin dostopnih na spletu. V drugem delu so predstavljena stališča učiteljev, ki se zavedajo pomembnosti pravočasne spolne vzgoje in vloge, ki jo imajo pri tem, tudi oni navajajo problem neznanja oziroma pomanjkanja primerne literature in pripomočkov za poučevanje.
Ključne besede: spolnost, spolni pouk, spolna vzgoja, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, stališča učiteljev, mnenja študentov
Objavljeno: 13.10.2015; Ogledov: 1189; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici