1. Analiza in optimizacija spletnega mesta na primeru organizacije : diplomsko deloKristjan Toplak, 2024, diplomsko delo Opis: Optimizacija spletnih strani je proces, ki vključuje načrtovanje in izvajanje strategij za povečanje vidljivosti spletnega mesta v iskalnih rezultatih za določene ključne besede. Proces povečuje promet na spletnem mestu in izboljšuje njegovo učinkovitost pri doseganju zastavljenih ciljev. V teoretičnem delu so obravnavani osnovni koncepti spletnih iskalnikov, postopek optimizacije spletnih mest ter razlika med belimi in temnimi metodami optimizacije. V empiričnem delu je bil izveden eksperiment, razdeljen na tri faze. V prvi fazi je bila izvedena analiza stanja spletnega mesta pred optimizacijo. Druga faza je zajemala izvedbo optimizacije s spremembami, ki so bile identificirane v prvi fazi. V tretji fazi smo primerjali spremembe pred in po optimizaciji. Proces je omogočil vpogled v praktično uporabo teoretičnih konceptov ter njihov vpliv na izboljšanje učinkovitosti spletnega mesta v realnem okolju. Ključne besede: optimizacija za spletne iskalnike, splet, tehnike optimizacije, spletni iskalniki Objavljeno v DKUM: 11.07.2024; Ogledov: 198; Prenosov: 40 Celotno besedilo (1021,61 KB) |
2. Vpliv optimizacije spletnih strani na njihovo kvalitetoVid Pirš, 2021, magistrsko delo Opis: Splet postaja vse pomembnejši v današnji družbi. Epidemija je pokazala, kako zelo smo odvisni od informacij, ki so dostopne vsem imetnikom računalnikov, telefonov, tablic in ostalih naprav z internetno povezavo. V času, ko so ljudje prisiljeni biti doma, posamezniki s pomočjo spleta komunicirajo, iščejo informacije, se zabavajo in družijo na daljavo.
Podjetja in ostale organizacije so bile prisiljene vzpostaviti svoje spletne strani ali osvežiti in nadgraditi že obstoječe. S pomočjo spletnih strani lahko organizacije komunicirajo s svojimi strankami, objavljajo novice, prikažejo ponudbo izdelkov in storitev, predvsem pa pokažejo prisotnost na trgu. Spletne strani iščemo s pomočjo spletnih iskalnikov. V magistrskem delu je podrobneje opisan iskalnik Google, ki velja za najpomembnejšega in najpogosteje uporabljenega.
V nalogi smo ugotavljali, kako optimizacija vpliva na kvaliteto strani. V prvem delu, ki je teoretičen, smo opisali, kaj je spletna stran, katere vrste spletnih strani poznamo in kakšno strukturo imajo. Nato smo podrobneje predstavili elemente in lastnosti kvalitetnih spletnih strani ter kategorije, s pomočjo katerih jih ocenjujemo, in uporabniško izkušnjo, ki je pomembna, ko govorimo o kvaliteti spletnih strani. Za lažje razumevanje vpliva optimizacije na kvaliteto spletnih strani smo optimizacijo podrobneje opisali, predstavili njeno zgodovino in jo s pomočjo primerov opredelili. V nalogi smo se osredotočili na SEO, ki ga delimo na notranjo in zunanjo optimizacijo. Predstavili smo vse elemente, ki so potrebni za uspešno optimizacijo. V zadnjem segmentu teoretičnega dela so opisane razlike med optimizacijo in oglaševanjem v spletnih iskalnikih ter orodja, ki jih uporabljamo za optimiziranje spletnih strani.
Praktični del je namenjen prikazu optimiziranja spletne strani. S pomočjo slik smo pokazali, kako se stran optimizira, kar nam je pomagalo pri spoznavanju vpliva optimizacije na kvaliteto strani. Ugotovili smo, da optimizacija dobro vpliva na kvaliteto spletnih strani. Bolj ko je stran optimizirana, kvalitetnejša je. Ključne besede: Optimizacija spletnih strani, kvalitetne spletne strani, spletni iskalniki, SEO Objavljeno v DKUM: 20.10.2021; Ogledov: 941; Prenosov: 127 Celotno besedilo (1,85 MB) |
3. |
4. RAZVRŠČANJE ZADETKOV V SPLETNIH ISKALNIKIH : diplomsko deloMitja Žižek, 2012, diplomsko delo Opis: Spletni iskalniki so najpogostejša začetna točka za večino uporabnikov spleta in so že nekaj časa ena izmed glavnih komponent spleta, saj bi brez njih težko našli informacije v množici spletnih strani na spletu. V kolikor hočemo biti razpoznavni, je pomembno, da spletni iskalniki najdejo tudi naše spletne strani. V diplomskem delu smo predstavili način delovanja spletnih iskalnikov ter pregledali, kateri so ključni elementi za čim višjo uvrstitev v spletnih iskalnikih, in predstavili orodja za pomoč pri analizi za optimizacijo spletne strani. Na koncu smo teoretični del še preverili v praksi z izdelavo preproste spletne strani, kjer smo uporabili prej navedene elemente. Ključne besede: spletni iskalniki, spletna stran, optimizacija spletnih strani za iskalnike, SEO Objavljeno v DKUM: 22.03.2021; Ogledov: 1018; Prenosov: 48 Celotno besedilo (2,16 MB) |
5. Analiza in optimizacija spletnih strani na primeru spletnega mesta xUrška Žnuderl, 2020, diplomsko delo Opis: Optimizacija spletnih strani (angl. Search Engine Optimization) je še pred nekaj leti veljala za pristranski pojem, kateremu se ni namenjalo veliko pozornosti. Informacijska revolucija in z njo širjenje informacijske kulture je dojemanje pojma temeljito spremenila. Dejstvo je, da se družbeno in poslovno življenje seli na splet. Posamezniki se z marsikaterim vprašanjem obrnemo raje na spletni iskalnik kot na sočloveka. Težimo k hitremu iskanju kakovostnih informacij, zato pričakujemo, da bomo med prvimi rezultati iskanja našli točno to, kar smo iskali. Vedeti moramo, da se v ozadju odvija velik boj med lastniki spletnih mest za prva mesta med zadetki v iskalniku. Optimizacija spletnih strani je proces, katerega cilj je, da se spletne strani uvrstijo čim višje med organskimi rezultati iskanja z namenom povečanja obiska, prodaje, pridobivanja novih strank, prepoznavnosti blagovne znamke … Je proces, ki je zahteven, kompleksen in dolgoročen. Odvisen je od mnogih dejavnikov, najbolj pa nanj vplivajo algoritmi za razvrščanje, ki so vezani na posamezni iskalnik.
V diplomski nalogi se bomo posvetili procesu optimizacije spletnih strani in opredelili elemente, ki ga sestavljajo in kateri imajo nanj največji vpliv. Še prej bomo pojasnili ključne pojme, kot so: spletne strani, spletni iskalniki, spletni pajki in uporabniška izkušnja. Ti so namreč temelj za razumevanje posameznih korakov procesa optimizacije spletnih strani. Nato se bomo osredotočili na elemente notranje optimizacije in nadaljevali z elementi zunanje optimizacije spletnega mesta. Povzeli bomo tudi nekatera orodja, ki služijo k dobremu usmerjanju v procesu optimizacije spletnih strani in s katerimi lahko učinkovito spremljamo rezultate našega dela ter ostalo analitiko, ki je vezana na spletno mesto.
V drugem delu diplomske naloge bomo proces optimizacije utemeljili na primeru spletnega mesta x. V praksi bomo predstavili, kako s postopkom analize sedanjega stanja spletnega mesta pridemo do rešitev, ki bodo nagradile spletno mesto x in izboljšale njegovo uvrstitev med rezultati iskanja. Ključne besede: optimizacija spletnih strani, spletne strani, spletni iskalniki, spletni pajki, notranja optimizacija, zunanja optimizacija Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 1475; Prenosov: 163 Celotno besedilo (1,63 MB) |
6. Optimizacija spletnega mesta za prodajo podjetjem: analiza primeraJaka Hrženjak, 2019, magistrsko delo Opis: Optimizacija spletne strani je proces spreminjanja ter izboljševanja spletnih strani, zato da izboljšamo rezultate iskanj na spletnih iskalnikih ter da se naše spletno mesto čim prej in čim lažje najde na spletu. Na podlagi številnih dejavnikov iskalniki ocenijo ustreznost in berljivost spletnega mesta, preden mu dodelijo položaj ali uvrstitev na strani z rezultati iskalnika. Zato je to zelo pomemben dejavnik pri uspehu številnih podjetij, saj če te dandanes nekdo ne najde na spletu, je to skorajda enako kot, da sploh ne obstajaš.
Cilj tega magistrskega dela je predstaviti problem optimizacije spletnih mest za spletne iskalnike ter prikazati, zakaj je optimizacija pomembna in kako se je lotimo. Optimizacija spletnega mesta je prikazana na primeru spletnega mesta podjetja Atriva z njihovim dovoljenjem.
Najprej sem zbral teorijo o več različnih temah, kot so, kaj so prodajna spletna mesta, kako so videti dobra spletna mesta, vse o optimizaciji za iskalnike, kaj je uporabniška izkušnja, kako merimo uporabniško izkušnjo, primeri dobrih kontaktnih strani in še več. Nato sem naredil optimizacijo spletnega mesta podjetja Atriva. Najprej sem opravil nekaj meritev pred optimizacijo, nato samo optimizacijo, potem pa še nekaj meritev po optimizaciji. Nato sem predstavil rezultate, iz katerih je razvidno, da je optimizacija res zelo pomembna za spletna mesta. V petem poglavju sem pisal o svoji lastni uporabniški izkušnji na spletnem mestu Atriva. Preveril sem, kakšno je spletno mesto Atriva v primerjavi s teorijo o tem, kaj vsebuje dobro spletno mesto. Potem sem meril še uporabniško izkušnjo z uporabniškim testiranjem. To sem storil s tremi osebami, ki sem jim dal tri naloge in za vsako nalogo tri vprašanja. Zato lahko potrdim, da je uporabniška izkušnja zelo pomembna za uporabnike spletnih mest. Ključne besede: spletno mesto, optimizacija, uporabniška izkušnja, spletni iskalniki Objavljeno v DKUM: 23.01.2020; Ogledov: 1643; Prenosov: 210 Celotno besedilo (2,88 MB) |
7. Orodje za avtomatizacijo optimizacije SEO : magistrsko deloGašper Gračner, 2019, magistrsko delo Opis: S tem magistrskim delom smo želeli predstaviti področje optimizacije spletnih strani ter
opisati dejavnike, ki vplivajo na boljše iskalne rezultate. Avtorji del, povezanih z optimizacijo
spletnih strani, največkrat poudarijo pomembnost ključnih besed. Naloga opisuje
tradicionalne in moderne načine iskanja ključnih besed. Med moderne načine lahko
prištevamo tudi avtomatizirano iskanje le-teh. Pristopi iskanja se med sabo močno
razlikujejo, nekateri temeljijo na statističnih podatkih, drugi na oblikovnih lastnostih
besedila, tretji pa na strojnem učenju. Predstavljen je po en algoritem iz posamezne
kategorije ter primerjava uspešnosti s podatki, ki smo jih pridobili iz storitve DataForSEO. Ključne besede: algoritmi iskanja ključnih besed, SEO-optimizacija, spletni iskalniki, obdelava naravnega jezika Objavljeno v DKUM: 23.11.2019; Ogledov: 1523; Prenosov: 115 Celotno besedilo (2,31 MB) |
8. Oglaševanje s pomočjo spletnih iskalnikov in uporaba Google AdWords v slovenskih mednarodnih podjetjihAndrea Klenovšek, 2017, magistrsko delo Opis: V današnji dobi se vse bolj širi uporaba spletnega oglaševanja, predvsem s hitrim napredovanjem poslovanja prek spleta. Za podjetja je internet postal priljubljena oglaševalska platforma, saj ima večjo fleksibilnost in kontrolo nad vsebino oglaševanja.
V magistrskem delu se osredotočamo na temo marketinškega komuniciranja na spletnih iskalnikih, ki je dejavnost, ki promovira podjetje na spletnih iskalnikih, kot so Bing, Google, Yahoo ipd., da dostavi pomembno vsebino glede na iskalne zahteve uporabnikov ter jih spodbudi, da na oglase klikajo. Zaradi vse večjega iskanja informacij na spletnih iskalnikih, je ta oblika oglaševanja ena najpomembnejših vrst spletnega marketinga. V delu se poglabljamo le v tehniko SEA (angl. Search Engine Advertising), kar pomeni oglaševanje spletnega mesta na iskalnikih, ki se nanaša na plačilo na klik (PPC). V delu poleg splošnega pojma oglaševanja s pomočjo iskalnikov omenjamo tudi platformo Google AdWords, ki prav tako spada pod SEA tehniko oglaševanja. Google AdWords je konsolidirana oglaševalska platforma, ki omogoča oglaševalcu, da doseže svoje ciljne skupine v več kot 150 državah ‒ z uporabo angleškega ali lokalnega jezika. Prav tako platforma spada pod PPC oglaševanje oz. plačilo na klik ali CPC oglaševanje, kar pomeni cena na klik. Pri obliki PPC oglaševanja oglaševalci plačajo vsak klik, ki jih zanje ustvari Google.
Namen magistrskega dela je spoznati oglaševanje s pomočjo spletnih iskalnikov ter se seznaniti z različnimi orodji oz. programi za oglaševanje, v katerih podjetja oblikujejo in upravljajo oglaševalske kampanje. Dodati moramo, da želimo podrobneje spoznati tudi orodje Google AdWords. V empiričnem delu želimo z vprašalnikom ugotoviti, koliko podjetij oglašuje s pomočjo iskalnikov in orodja Google AdWords. Prav tako je namen spoznati, ali uporaba oglaševanja s spletnimi iskalniki zvišuje možnost nakupa uporabnikov iz tujine. Želimo se tudi seznaniti s strategijami orodja Google AdWords, kot so obračunavanje, ciljanje oglasov ter možnosti razširitve oglasov, ki jih slovenska podjetja najbolj uporabljajo in so tudi najbolj donosne. Ključne besede: spletni iskalniki, Google AdWords, oblikovanje kampanj, kazalniki uspešnosti, strategije ponujanja. Objavljeno v DKUM: 07.12.2017; Ogledov: 1515; Prenosov: 178 Celotno besedilo (2,14 MB) |
9. Analiza spletnih strani varnostnih podjetij z vidika spletne optimizacijeJan Pavšič, 2017, magistrsko delo/naloga Opis: V času razvoja tehnologije in povečanju obsega uporabe spleta za iskanje informacij, komuniciranje, nakupovanje in druge možnosti, ki jih ponuja svetovni splet, tudi spletni marketing pridobiva na svoji veljavi. V to kategorijo uvrščamo tudi spletne strani podjetij, s katerimi se podjetja želijo približati potencialnim strankam oziroma v primeru naše naloge naročnikom storitev zasebnega varovanja. Primerno optimizirana spletna stran je v tem smislu izjemno pomembna. Na začetku naloge smo opredelili nekaj pomembnih pojmov, ki so ključnega pomena za razumevanje naloge v nadaljevanju. Jedro naloge sestoji iz analize spletnih strani ponudnikov storitev zasebnega varovanja v Sloveniji z vidika spletne optimizacije. Za podrobnejšo analizo smo izbrali deset spletnih strani podjetij z največjim kapitalom na podlagi podatkov, dostopnih na AJPES (2017). S pomočjo analize, opravljene na spletnih straneh Alexa (2017), Seomastering (2017), Searchmetrics (2017) in Seositecheckup (2017), smo preverjali dvanajst značilnosti spletnih strani. Pridobljene rezultate smo s pomočjo večparametrskega odločitvenega modela ovrednotili z metodo Kepner-Tregoe (1981) ter spletne strani razvrstili od najbolje do najslabše optimizirane spletne strani. Za vsako od analiziranih spletnih strani smo predstavili nekaj predlogov izboljšav, ki bi povečale vidnost spletnih strani na spletnih iskalnikih ter s tem ugodno vplivali na poslovno uspešnost podjetij. Izpostavili smo predloge, kot so povezovanje spletne strani z enim od socialnih omrežij, gradnja povezav na spletni strani brez uporabe podčrtajev in vrsto drugih. Naša splošna ocena spletnih strani z vidika spletne optimizacije z izjemo najbolje ocenjene ni najboljša, saj med vsemi spletnimi stranmi podjetij, ki nudijo storitve zasebnega varovanja, ki smo jih s pomočjo desetih ključnih besed poiskali na svetovnem spletu s pomočjo uporabe spletnega iskalnika Google, kar 27 odstotkov spletnih strani ne deluje oziroma podjetja spletnih strani v namen promocije svojih storitev sploh nimajo. Ključne besede: zasebno varovanje, spletni iskalniki, spletna stran, spletna optimizacija. Objavljeno v DKUM: 26.09.2017; Ogledov: 1316; Prenosov: 82 Celotno besedilo (1,26 MB) |
10. Tehnike za izgradnjo in optimizacijo delovanja spletnih iskalnikovBlaž Breznik, 2017, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu se spoznamo s spletnimi iskalniki, njihovim delovanjem in tehnikami za njihovo izdelavo. Poskušamo razviti lasten spletni iskalnik, ki temelji na tehnikah in tehnologijah, opisanih v teoretičnem delu. Spletni iskalnik uporabnikom omogoča iskanje po rezultatih, ki v ozadju neprestano posodabljajo svoj indeks s pomočjo spletnih pajkov. Uporabnost izdelane rešitve pokažemo tudi na dveh primerih. Ugotovili smo, da je v sklopu magistrskega dela preveč omejitev, da bi lahko izdelali rešitev, ki bi iskala po globalnih rezultatih in se približala iskalnikom, kot je Google. Lahko pa izdelamo uporaben lokalni iskalnik, ki išče po določeni spletni strani. Takšen se je med testiranji odrezal celo bolje od iskalnika Google. Ključne besede: podatkovno rudarjenje, spletni iskalniki, optimizacija delovanja, indeksiranje, spletni pajki Objavljeno v DKUM: 18.08.2017; Ogledov: 1353; Prenosov: 146 Celotno besedilo (2,76 MB) |