1. Primerjava nakupnega vedenja v spletni trgovini About you in ZalandoNina Lesjak, 2024, magistrsko delo Opis: V zadnjem času opažamo izjemen porast prehoda iz fizičnega v digitalni svet prodaje. V prvih letih tega stoletja so se pojavile številne spletne trgovine, med njimi tudi vsem dobro poznana eBay in Amazon, ki sta dobesedno obnorela svet in postala pomembna pionirja na področju e-trgovine. S hitrim napredkom tehnologije in internetne povezanosti pa so se začele spreminjati tudi potrošniške nakupne navade. Potrošniki so začeli vedno manj zahajati v fizične trgovine in pogosteje uporabljali spletne trgovine, saj so jim le-te omogočale večji prihranek časa in tudi višjo stopnjo udobja, saj so lahko nakup opravili kar iz naslonjača.
Spletno nakupovanje ima veliko prednosti za uporabnika; med njimi so 24-urna dostopnost, enostavno primerjanje cen, velik izbor izdelkov/storitev, veliko ponudnikov na enem mestu, personalizirane ponudbe itd. Pametni telefoni veljajo danes za nepogrešljiv pripomoček pri opravljanju spletnih nakupov, saj omogočijo potrošniku, da lahko kjerkoli in kadarkoli dostopa do izdelkov in opravi nakup. Veliko prednost vidimo tudi v brezgotovinskem plačilu, saj povečuje hitrost nakupovanja in zmanjšuje potrebo po uporabi fizičnega denarja. Veliko težavo pri spletnem nakupovanju opažamo predvsem pri varovanju osebnih podatkov, saj se z uporabo tovrstnih nakupovalnih aplikacij povečuje tudi količina osebnih podatkov, zato je tveganje za zlorabo le-teh vedno večje. Prav tako so v porastu lažna spletna mesta, kraje identitete, goljufive transakcije itd.
Magistrsko delo se bo osredotočalo na primerjavo nakupnega vedenja v spletni trgovini About You in Zalando. Ugotoviti želimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na vedenje potrošnikov v navedenih spletnih trgovinah in identificirati ključne razlike med njima. Cilj magistrskega dela je preučiti vidike spletnega nakupovanja, kot so uporabniška izkušnja, vloga družbenih omrežij in vplivnežev, ključni dejavniki uspešnosti (KPI), pomen segmentacije potrošnikov itd. S pomočjo pregleda literature in z izvedbo empirične raziskave želimo prispevati k širšemu razumevanju spletnega nakupovanja in marketinških strategij v digitalnem okolju. Ključne besede: spletna trgovina, About You, Zalando, potrošnik, nakupno vedenje Objavljeno v DKUM: 19.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 37
Celotno besedilo (5,92 MB) |
2. Ključni kriteriji, ki vplivajo na odločitve kupcev za spletno nakupovanje : diplomsko deloBojana Jovašević, 2024, diplomsko delo Opis: Izbira najbolj primernega izdelka ali storitve prek spleta je lahko izčrpen proces, saj je široka raznolikost izdelkov na spletnih straneh trgovcev lahko preobremenjujoča. V nadaljevanju je bilo veliko zanimanja za preučevanje prepoznavanje kriterijev, ki vplivajo na proces odločanja pri nakupovanju prek spleta. Zato smo v diplomski nalogi izvedli raziskavo in analizirali, v kolikšni meri določeni kriteriji, kot so lastnosti izdelka, ponudba izdelkov, varnost in zaupanje v spletno trgovino, ocene izdelkov, cena in popusti izdelka, ocene potrošnikov, uporabnost spletne trgovine, blagovne znamke, dostava in vračilo, vplivajo na odločitev o nakupu. Glede na dve različni starostni skupini smo ugotovili, kateri so najpomembnejši kriteriji, ki določajo odločitev o nakupu. To so: lastnosti izdelka, zaupanje v spletno trgovino, ocene izdelka, cena in popusti izdelka, dostopnost in enostavnost in ocene strank. Ključne besede: spletno nakupovanje, spletna trgovina, kriteriji spletnega nakupovanja Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 39
Celotno besedilo (1,17 MB) |
3. Izdelava spletne strani za rokometno društvo urbanscape lokaMatevž Jesenko, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava proces načrtovanja in izdelave sodobne spletne strani, ki je prilagojena specifičnim potrebam naročnika. Glavni cilj je bil razviti odzivno, vizualno privlačno spletno stran, prijazno do uporabnika, z enostavno navigacijo in optimalno uporabniško izkušnjo na različnih napravah. V teoretičnem delu smo raziskali sodobne trende in tehnologije v spletnem razvoju, vključno s programskim orodjem WordPress in njegovimi vtičniki ter svetovnim spletom. Pozornost smo namenili tudi oblikovanju, optimizaciji SEO in zagotavljanju hitrosti nalaganja strani. Praktični del vključuje proces razvoja od začetka do implementacije spletne strani. Vključili smo tudi končno analizo, v kateri smo identificirali probleme in izzive. Ključne besede: izdelava spletne strani, WordPress, spletna trgovina Objavljeno v DKUM: 19.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 32
Celotno besedilo (1,74 MB) |
4. Nakupno vedenje odjemalcev v prodajalni z oblačiliAna Ledenik, 2024, diplomsko delo Opis: V današnjem globaliziranem svetu, kjer se tržni trendi neprestano spreminjajo, je razumevanje nakupnega vedenja potrošnikov ključno za uspeh vsakega podjetja, še posebej tistih, ki delujejo v industriji oblačil. Nakupovanje oblačil ni zgolj funkcionalen proces, temveč kompleksen in večplasten fenomen, ki ga v veliki meri določajo subjektivni dejavniki, kot so osebne preference, moda in socialni vplivi. Diplomsko delo je posvečeno proučevanju in analizi nakupnega vedenja odjemalcev v prodajalni z oblačili. Razumevanje motivacij, preferenc in vzorcev potrošniškega obnašanja je ključnega pomena za tržno usmerjanje in oblikovanje učinkovitih marketinških strategij, ki bodo izpolnjevale pričakovanja kupcev in hkrati povečevale konkurenčno prednost prodajaln z oblačili na trgu. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, kateri je najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na nakupno odločitev odjemalca, ali na izbiro oblačila vplivajo tudi trendi ali ne, kakšen vpliv imajo spletne prodajalne na fizične prodajalne in po čem anketiranci raje posežejo. Ključne besede: nakupno vedenje, prodajalna, vplivni dejavniki, oblačila, spletna trgovina Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 321; Prenosov: 96
Celotno besedilo (1,05 MB) |
5. Kriteriji kakovosti spletne trgovine : diplomsko deloSuzana Hrastelj, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo raziskovali kriterije kakovosti spletne trgovine ter kaj je tisto, kar naključnega obiskovalca spletne trgovine spremeni v kupca. Zanimalo nas je, kateri so tisti kriteriji, ki vplivajo na končno odločitev potrošnika, da se odloči za nakup ravno v dotični spletni trgovini. V prvem delu diplomskega dela smo preučili literaturo s področja spletne trgovine ter raziskali kriterije, ki so pomembni pri odločitvi za nakup. Opisali smo različne tipe spletnih trgovin ter se osredotočili na prodajo med podjetji ter končnimi uporabniki (angl. Business to customer; v nadaljevanju: B2C).
V drugem poglavju diplomskega dela smo izvedli anketo ter intervju s ciljno skupino. Anketa je bila namenjena vsem spletnim nakupovalcem, z njeno pomočjo smo izpostavili najpomembnejše kriterije, ki so pomembi za spletno trgovino ter uspešno izpeljane nakupe. Te odgovore smo skupaj z nakupovalci dotične spletne trgovine pregledali ter preverili, ali ima le-ta spletna trgovina vse kriterije, ki so pomembni za uspešno poslovanje ter zaključene nakupe. Poleg pregleda ter analize anketnega razvrščanja kriterijev smo določili še kriterije, ki so pomembni za nakup v dotični spletni trgovini.
Ugotovili smo, da so za uspešno izpeljane nakupe zelo pomembni logistični kriteriji. Ključne besede: spletna prodaja, spletna trgovina, kriteriji nakupovanja, potrošnik, nakup Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 407; Prenosov: 68
Celotno besedilo (1,52 MB) |
6. Strategija spletnega marketinga spletne trgovine partylama.siUrška Tomaž Sirk, 2023, magistrsko delo Opis: V današnjem svetu je že velika večina podjetij prisotna na spletu. Osnova vsakega resnega podjetja je urejena spletna stran, ki končnemu porabniku že na prvi vtis da vedeti, kakšni so njegovi izdelki oz. storitve. Spletna stran mora biti dobro optimizirana, da uporabnik ob obisku točno ve, kaj se zahteva od njega. Spletna stran mora biti tudi dobro optimizirana za spletne iskalnike, da uporabniki lažje najdejo to, kar iščejo. Poleg spletne strani je za podjetja pomembno tudi, da vedo, kdo so njihovi ciljni kupci, in se v skladu s tem poskušajo povezati z njimi na najprimernejših družbenih omrežjih. Pomembnost družbenih omrežij in pomen vplivnežev bosta po napovedih strokovnjakov v prihodnjih letih samo še rastla, zato je pomembno, da podjetja stopijo v korak s trendi. Pomembno je tudi, da uporabljajo plačljivo oglaševanje na Facebooku in Googlu, saj tako v primerjavi s klasičnim oglaševanjem z manjšim vložkom povečajo svoj prihodek in bolje spremljajo analitiko porabljenega oglaševalskega denarja. Veliko vlogo igra tudi e-poštni marketing, ki je ena izmed najbolj zapostavljenih oblik oglaševanja, pa vendar je še vedno najučinkovitejše orodje in prinaša največje povračilo na investiran denar. V tem magistrskem delu je poudarek na prenovi strategije spletnega marketinga spletne trgovine. Ključne besede: digitalni marketing, spletna stran, spletna trgovina, družbena omrežja Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 565; Prenosov: 119
Celotno besedilo (3,17 MB) |
7. Izdelava spletne trgovine ročno izdelanih igračAnja Frantar, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na razvoj spletne trgovine. Trgovci s fizičnimi trgovinami vse pogosteje prehajajo na splet, da ohranjajo konkurenčnost. Uvod zajema kratek pregled teoretičnega vsebine, ki zajema prehod na splet ter načrtovanje in vzpostavitev spletne trgovine v nekaj korakih. Poleg tega je nekaj pozornosti namenjene tudi prodaji prek Facebooka, ki za maloprodajna podjetja postaja vse bolj priljubljena platforma za prodajo. Omogoča namreč hitro vzpostavitev trgovino in omogoča hiter začetek prodaje. Drugi del diplomskega dela pa predstavlja praktični del, kjer je prikazana izdelava spletne trgovine ročno izdelanih igrač. Želeli smo izgraditi spletno trgovine za podjetje, ki je doslej svoje izdelke prodajalo le prek objav na Facebooku in Instagramu. S pomočjo platforme Wordpress in vtičnika, namenjenega izgradnji spletnih trgovin, WooCommerc-a. Ustreznost spletne trgovine smo ocenili s SWOT analizo. Ključne besede: spletna trgovina, digitalizacija, razvoj spletne trgovine, spletno nakupovanje Objavljeno v DKUM: 01.08.2023; Ogledov: 668; Prenosov: 87
Celotno besedilo (2,52 MB) |
8. Odnos mladih do spletnega nakupovanjaSara Hegler, 2023, diplomsko delo Opis: V enaindvajsetem stoletju postaja spletno nakupovanje vse bolj priljubljeno, saj vedno več ljudi nakupuje preko spleta s svojimi pametnimi telefoni in drugimi digitalnimi napravami. Mladi so kljub nižji kupni moči pomemben del potrošniškega trga. Za trgovce je pomembno, da razumejo potrebe in želje mladih ter se prilagodijo njihovemu nakupnem vedenju, da bi zagotovili najboljšo možno izkušnjo nakupovanja in pritegnili mlade potrošnike k svojim izdelkom in storitvam. Namen te diplomske naloge je preučiti odnos mladih do spletnega nakupovanja. Ta naloga raziskuje spremenljivke, ki vplivajo na spletno nakupovanje pri mladih potrošnikih, in sicer spol, starost, zaposlitev, mesečni razpon sredstev, pomembnost različnih motivatorjev za nakup, vpliv medijev … Posebej nas je zanimalo, kako se odnos mladih razlikuje glede na spol, starost in vpliv epidemije kovida-19 na spletno nakupovanje. Izvedli smo spletno anketo in analizirali zbrane podatke. Empirične ugotovitve te študije kažejo, da so moški bolj nagnjeni k spletnemu nakupovanju in preko interneta nakupujejo večkrat kot ženske. Ženske pogosteje nakupujejo oblačila, čevlje, dodatke in kozmetiko, lepotne izdelke ali izdelke za sprostitev, moški pa računalnike, mobilne naprave, elektroniko in izdelke za šport, hobi ali vrt. Med mladimi generacijami ni statistično pomembnih razlik, opažamo pa, da starejše generacije dajejo več prednosti spletnemu nakupu pred fizičnemu in jim je bolj pomembna hitrost nakupa. Mlajše generacije dajejo prednost spletnemu nakupu zaradi nižjih cen in širše izbire. Nanje imajo večji vpliv za spletne nakupe različna družbena omrežja, priporočila družine, prijateljev ali različni influencerji oziroma ambasadorji. Poleg tega lahko zaključimo, da je epidemija kovida-19 vplivala na povečanje obsega spletnega nakupovanja. Ključne besede: spletno nakupovanje, mladi potrošniki, e-poslovanje, odnos potrošnikov, spletna trgovina Objavljeno v DKUM: 06.06.2023; Ogledov: 738; Prenosov: 197
Celotno besedilo (1,42 MB) |
9. Kako obiskovalca spletne trgovine prepričati v nakup : magistrsko deloAndrej Hodnik, 2023, magistrsko delo Opis: V tem magistrskem delu smo preučevali, kako obiskovalca spletne trgovine spremeniti v kupca. Zanimalo nas je torej, kaj vse vpliva na posameznikovo nakupno namero pri obisku spletne trgovine. V prvem poglavju dela smo preučevali dosedanjo literaturo s področja spletne prodaje. Opisali smo različne tipe poslovnih modelov, načine spletne prodaje ter najpogostejše marketinške kanale. Večji poudarek smo namenili sami uporabniški izkušnji obiskovalca spletne trgovine. Preučili smo pomen prilagajanja cen z uporabo spletnih kuponov, uporabo barv, uporabo animiranih slik, postavitev izdelkov, povezavo med ocenami izdelka ter prodajo in ceno izdelka, na kratko pa smo opisali tudi dostavo, Googlove smernice za kreiranje ciljne strani in Googlove smernice za ustvarjanje oglasa.
V drugem poglavju smo izvedli anketo, kjer smo želeli pridobiti podatke, ki bi bili v korist spletnim trgovcem. Naša ciljna publika so bili vsi z dostopom do interneta. Prejeli smo 231 veljavnih anket in izmed vprašanih sta 202 (87 %) anketiranca že nakupovala preko spleta. Z anketo smo želeli ugotoviti posameznikov pogled na spletno nakupovanje. Zastavljali smo vprašanja, vezana na pogostost nakupov, izbiro trgovine, težo posameznih postavk, ki vplivajo na posameznikovo odločitev glede nakupa, vprašanja, vezana na uporabo družabnih omrežij in oglaševanja na njih, o branju elektronskih novic ter klikih na posamezni zadetek v spletnem iskalniku. Zanimalo nas je tudi, kaj se najpogosteje kupuje preko spleta, katero plačilno sredstvo se najpogosteje izbere in kateri brskalnik se najpogosteje uporablja. Vse rezultate smo statistično ustrezno obdelali in tudi grafično prikazali. Za tem smo preverili zastavljene hipoteze in prišli do ugotovitve, da lahko že izbira barv in postavitev spletne trgovine vplivata na posameznikovo namero o nakupu. Ključne besede: spletna prodaja, spletna trgovina, konverzija, spletni trgovec, elektronsko poslovanje Objavljeno v DKUM: 06.04.2023; Ogledov: 837; Prenosov: 142
Celotno besedilo (3,94 MB) |
10. Postavitev spletne trgovine za prodajo lesenih izdelkovIvan Peternelj, 2022, diplomsko delo Opis: V današnjem svetu si podjetništva brez interneta ne moremo več predstavljati. S hitrim razvojem interneta in podjetništva se vse več podjetij odloča, da želijo izdelke ponuditi prek svoje spletne strani oz. prek spletne trgovine. Namen diplomskega dela je izdelava in optimizacija spletne trgovine za domačega obrtnika, ki se na področju mizarstva ukvarja z izdelavo lesenih izdelkov. Spletno trgovino smo izdelali s pomočjo orodja Wordpress in jo optimizirali za spletne brskalnike s pomočjo različnih orodij. Za optimizacijo je potrebna neprestana skrb, saj se optimizacija za spletne brskalnike nenehno razvija in spreminja. Na ta način smo spletno trgovino uvrstili med dobre rezultate iskanj na spletnih brskalnikih. Tako smo naročniku povečali prepoznavnost in prodajo prek spletne trgovine Ključne besede: leseni izdelek, spletna trgovina, wordpress, woocommerce Objavljeno v DKUM: 03.03.2023; Ogledov: 704; Prenosov: 100
Celotno besedilo (1,33 MB) |