| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 568
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza orodij za optimizacijo spletnih strani
Mirche Nikolovski, 2021, diplomsko delo

Opis: Pojav interneta in njegova hitra širitev po vsem svetu sta povzročila shranjevanje in skupno uporabo ogromnih količin podatkov, ustvarjene so bile številne spletne strani, kar je uporabnikom otežilo pridobivanje informacij iz določenega iskalnega omrežja. Optimizacija za spletne iskalnike je strategija, brez katere bi marsikatero spletno stran težko našli. Če nam uspe priti na prvo stran med zadetki iskanja v Google iskalniku, si bodo uporabniki zagotovo zapomnili našo spletno stran in jo obiskali. Optimizacija spletne strani nikakor ni enkraten projekt, temveč dolgoročni postopek izboljšav oziroma prizadevanje, ki nam prinaša dolgoročne prednosti. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu predstavljamo dejavnike, ki vplivajo na uvrstitev spletne strani med rezultate iskanja v spletnem iskalniku. V drugem delu predstavljamo orodja, ki podpirajo in omogočajo izvedbo vseh potrebnih korakov v procesu optimizacije spletne strani. Rezultati obsegajo teoretično predstavitev korakov pri optimizaciji na spletni strani in izven spletne strani ter prikaz in navodila za uporabo spletnih orodij.
Ključne besede: optimizacija spletne strani, orodja za optimizacijo spletne strani, spletna stran, svetovni splet
Objavljeno: 05.01.2022; Ogledov: 43; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

2.
Programski vmesnik za identifikacijo uporabnikov na spletu
Tilen Prassnic Kotnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Sledenje in identifikacija uporabnikov predstavljata pomembna temelja zagotavljanja višje stopnje varnosti in boljše uporabniške izkušnje ter kritično vplivata na izboljševanje poslovnih procesov. V diplomski nalogi smo raziskali in analizirali različne načine identifikacije uporabnikov spletnih strani. Opisali smo aktualne metode sledenja, kot so piškotki in tehnologije digitalnega »fingerprintinga«, hkrati pa slednje implementirali v razvito programsko rešitev. Programsko rešitev smo zasnovali tako, da omogoča identifikacijo izbranega uporabnika na osnovi njegovega digitalnega prstnega odtisa, dodatno pa smo pripravili tudi prijavni sistem.
Ključne besede: piškotki, sledenje, identifikacija, splet
Objavljeno: 04.11.2021; Ogledov: 282; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

3.
Spolno nadlegovanje preko spleta
Klavdija Klavžer, 2021, diplomsko delo

Opis: Internet in splet uporabnikom ponujata raznorazne možnosti za medosebno interakcijo, socialno povezovanje in sodelovanje, vendar pri tem uporabnikom pretijo tudi nevarnosti povezane s kibernetsko kriminaliteto. Med pogoste grožnje, ki se pojavljajo pri uporabi elektronske komunikacije in spletnih storitev sodijo različne oblike kibernetskega nadlegovanja in spletnega spolnega nadlegovanja, pri čemer je viktimizacija posebej razširjena med mlajšimi uporabniki in ženskami. Pregled literature kaže, da so določeni vidiki povezani z viktimizacijo zaradi spletnega spolnega nadlegovanja pogosto predmet znanstvenih raziskav, medtem ko so dejavniki vezani na vedenja pri uporabi spleta v povezavi s tovrstno viktimizacijo manj raziskani. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti pojavnost spletnega spolnega nadlegovanja in proučiti vedenjske dejavnike, ki so potencialno povezani z viktimizacijo. V ta namen smo na osnovi teorije rutinske dejavnosti in teorije življenjskega sloga načrtovali raziskavo in izvedli spletno anketo med mladimi odraslimi ženskami – uporabnicami spleta. V raziskavi je sodelovalo 305 anketirank, rezultati pa so pokazali, da viktimizacija zaradi spletnega spolnega nadlegovanja sicer ni pogosta, vendar pa se kljub temu določene oblike nadlegovanj (kot npr. neželene prošnje ali sporočila s spolno vsebino) pojavljajo bolj pogosto. Izmed različnih vedenjskih dejavnikov sta z viktimizacijo najmočneje povezana samorazkrivanje in število prijateljev na družbenih omrežjih. Ugotovitve prav tako nakazujejo, da so anketiranke dobro ozaveščene o nevarnostih spolnega nadlegovanja na spletu ter da se pred njim znajo dobro zaščititi. Gre za eno izmed redkih raziskav o spletnem spolnem nadlegovanju v povezavi z vedenjskimi dejavniki, ugotovitve pa so uporabne za ozaveščanje na področju kibernetske varnosti.
Ključne besede: diplomske naloge, kibernetsko nadlegovanje, spolno nadlegovanje, splet, viktimizacija, ženske, vedenjski dejavniki
Objavljeno: 03.11.2021; Ogledov: 129; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

4.
Vsakdanja uporaba svetovnega spleta in z uporabo povezane grožnje
Ana Novak, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava vsakdanjo uporabo svetovnega spleta med posamezniki in grožnje zlonamerne programske opreme, ki so z uporabo povezane. Zlonamerna programska oprema je v delu predstavljena kot del kibernetske kriminalitete. Namen dela je narediti pregled groženj, s katerimi se posameznik lahko sreča na različnih področjih uporabe svetovnega spleta, in ugotoviti, kaj za posameznika pomenijo te grožnje z različnih vidikov. Cilj dela je ugotoviti, katere grožnje posamezniki poznajo in s katerimi se srečujejo, medtem ko uporabljajo svetovni splet za zadovoljevanje vsakdanjih potreb; kako se pred grožnjami zaščitijo in kako se na grožnje odzivajo. Dodaten cilj je tudi določiti raven ozaveščenosti in raven digitalnih veščin ter prikazati pomen posameznikovega pravilnega ravnanja med uporabo svetovnega spleta ter aktivnega odzivanja na grožnje. Delo vsebuje predstavitev različnih definicij in podaja ugotovitev, da kibernetska kriminaliteta sega čez meje naše države. Težave informacijsko-komunikacijskega sveta so globalne in zahtevajo tudi globalno povezovanje. Obenem delo poda tudi pregled zakonodajne ureditve v EU, svetu in v Sloveniji. Lahko rečemo, da je zakonodaja pri nas še precej okorna in na nek način otežuje lažje reševanje problematike kibernetske kriminalitete. Zaradi zanimanja o dejanskem stanju med posamezniki je bila narejena tudi manjša raziskava. Pridobljeni podatki so bili kasneje analizirani in ustrezno predstavljeni. Rezultati raziskave so med drugim pokazali, da stanje sploh ni tako slabo, da pa je za izboljšanje le-tega pomembno ozaveščanje ljudi in dejstvo, da je lasten prispevek najbolj pomemben pri zavarovanju pred grožnjami zlonamerne programske opreme.
Ključne besede: svetovni splet, varnost, informacijska varnost, kibernetski prostor, kibernetske grožnje, magistrska dela
Objavljeno: 29.10.2021; Ogledov: 209; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

5.
Trajnostni razvoj in družbena odgovornost v skupini Domel, d. d.
Darija Meolic, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu preučujemo trajnostni razvoj in družbeno odgovornost ter matriko marketinškega spleta v soodvisnosti le-teh skozi tri dimenzije trajnostnega razvoja oz. koncepta trojnega izida (angl. Triple Bottom Line). V teoretičnem delu se osredotočimo predvsem na opredelitve trajnostnega razvoja in naštejemo ter opišemo njegove globalne cilje, ki so bili sprejeti leta 2015 kot Agenda 2030. Kot pomemben del trajnostnega razvoja, predstavimo vse tri dimenzije koncepta trojnega izida. Ker sta trajnostni razvoj in družbena odgovornost povezana in enega brez drugega ni, se osredotočimo na opredelitve družbene odgovornosti, na njene koristi in konkurenčne prednosti ter opišemo na kakšne načine je lahko podjetje družbeno odgovorno v vseh treh dimenzijah koncepta trojnega izida, torej do družbe, okolja in gospodarstva. V teoretičnem delu magistrskega dela preučujemo opredelitve marketinga in marketinškega spleta 7 marketinških P-jev, katerega prikažemo tudi v obliki matrike. Teoretični del magistrskega dela nadgradimo ob primeru skupine Domel, d. d., ki je znana po tem, da stremi k trajnostnem razvoju in družbeni odgovornosti. Najpomembnejše vrednote skupine so ustvarjalnost in ambicioznost, odgovornost in gospodarnost, spoštovanje in sodelovanje, skrb za stranke in zaposlene ter pripadnost. V skupini Domel, d. d., te vrednote oživijo v vsakdanjem poslovanju in se izražajo v močni povezanosti z okolico, v skrbi za njene najšibkejše člane in v spoštovanju naravne dediščine. Poskušamo ugotoviti, na kakšne načine in s katerimi aktivnostmi skupina Domel, d. d. stremi k trajnostnemu razvoju, na kakšne načine izkazuje svojo druženo odgovornost in skrb do družbe, okolja ter gospodarstva. Oblikujemo marketinški splet 7 marketinških P-jev skupine Domel, d. d., in raziščemo kako skupina uporablja trajnostni razvoj in družbeno odgovornost kot marketinški pristop na svojem Facebook profilu. V magistrskem delu predstavimo zadrugo Mondragon kot primer dobre prakse in jo primerjamo s skupino Domel, d. d. Poskušamo ugotoviti katerim globalnim ciljem trajnostnega razvoja izbrana skupina sledi in kakšne koristi oz. konkurenčne prednosti prinaša družbena odgovornost podjetij.
Ključne besede: trajnostni razvoj, cilji trajnostnega razvoja, dimenzije trajnostnega razvoja, družbena odgovornost, marketing, marketinški splet
Objavljeno: 26.10.2021; Ogledov: 239; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (4,26 MB)

6.
Spletno oglaševanje na družbenih medijih kot instrument mednarodnega trženjskega komuniciranja
Maša Petrič, 2021, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje postaja del našega vsakdana. Karkoli počnemo, se bomo nekje srečali z oglasi. Najbolj učinkovito in priljubljeno je postalo oglaševanje na družbenih medijih. Lahko bi rekli, da je že vsako podjetje prisotno na družbenih medijih oziroma na njih oglašuje. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo predstavili mednarodno trženjsko komuniciranje, komunikacijske medije in kanale ter instrumente trženjskega komunikacijskega spleta. Slednje smo nato povezali s spletnim oglaševanjem in družbenimi mediji. V empiričnem delu smo predstavili spletno oglaševanje dveh slovenskih in dveh tujih podjetij, ki delujejo na mednarodnih trgih in so iz dveh različnih panog. Nato smo opravili primerjalno analizo njihovega oglaševanja na družbenih medijih.
Ključne besede: mednarodno trženjsko komuniciranje, komunikacijski splet, oglaševanje, spletno oglaševanje, družbeni mediji
Objavljeno: 14.10.2021; Ogledov: 173; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

7.
Deanonimizacija uporabnikov temnega spleta
Marko Krajnc, 2021, diplomsko delo

Opis: V času, kjer je meja med zasebno in javno uporabo spleta vse bolj zabrisana, večina ljudi še vedno misli, da so na voljo le klasični brskalniki in da lahko z njimi dostopamo do vseh informacij na širokem spletu. V resnici pa slednji prostor predstavlja precej majhen delež, ki ga imenujemo površinski oziroma vidni splet. Pod njim se nahaja veliko bolj obsežna plast, imenovana globoki splet, še globje pa se nahaja temni splet, do katerega lahko dostopamo izključno z uporabo posebne programske opreme, ki nam omogoča anonimnost. V dani diplomski nalogi smo torej opisali temni splet, raziskovali njegovo anonimno uporabo in skušali ugotoviti teoretične razloge za njegov nadaljnji obstoj oziroma ukinitev. Raziskovalni problem, iz katerega smo izhajali, tako predstavlja deanonimizacija uporabnikov temnega spleta, kateri danes večini uporabnikov predstavlja še zadnji prostor, ki jim nudi anonimno uporabo spleta. Ker večji del populacije temnega spleta sploh ne pozna, oziroma ga povezuje le z ilegalnimi dejavnostmi, je bilo pomembno vodilo te naloge prikazati tudi več namenov uporabe temnega spleta, hkrati pa poiskati ključne razloge za upor proti vse bolj pogosti deanonimizaciji uporabnika. Menimo torej, da so za nalogo, ki raziskuje perečo deanonimizacijo, ključni tako njeni protiargumenti, kot tudi koristna oziroma pozitivna plat prekinitve anonimne uporabe (temnega) spleta. Ugotovitev smo v prvi fazi pridobili na podlagi raziskovanja različnih vrst uporabnikov temnega spleta, opisa anonimizacijskih orodij, navedbe razlogov za ohranjanje anonimnosti, hkrati pa tudi z iskanjem prednosti in načina vzpostavitve deanonimizacije in delne identifikacije uporabnikov. Praktični del naloge je potekal na podlagi analize intervjuja s tremi rednimi uporabniki temnega spleta, katere smo povpraševali o ključnih razlogih za uporabo, uporabniških izkušnjah in njihovem mnenju o anonimnosti kot taki. Na koncu je sledila razprava, v kateri smo primerjali ugotovitve teorije in konkretne uporabniške izkušnje.
Ključne besede: diplomske naloge, splet, temni splet, anonimnost, uporabniki, deanonimizacija
Objavljeno: 01.09.2021; Ogledov: 203; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

8.
Koncept izdelave sodobnega spletnega mesta
Kristina Klemenčič, 2021, magistrsko delo

Opis: Internet dandanes kroji življenje vseh nas, saj večina izmenjav informacij poteka preko njega. Svetovni splet postaja glavni vir prenosa informacij. Podjetje oziroma organizacija tako rekoč ne obstaja, če ni prisotna na spletu. Predstavitev podjetja in informacij na družbenih kanalih je torej postala nujna, v kolikor želimo uspeti in postati prepoznavni na trgu. Tako tudi večina turistov brska za informacijami o potencialnem dopustu preko spleta. Tu lahko enostavno, z nekaj računalniškimi kliki primerjajo različne destinacije, ponudnike namestitev, ceno storitev in brskajo po forumih s priporočili. Svoj dopust lahko rezervirajo zelo enostavno preko agencijskega portala ali že znanega rezervacijskega sistema. Tako je naše podjetje Made3 d.o.o., katero trenutno oddaja turistične enote preko znanega portala Booking.com, prepoznalo potrebo po lastnem spletnem mestu. Naročnik ima željo po večji prepoznavnosti in težnjo po rezervacijah na lastnem spletnem mestu. Želi si enostavno spletno mesto sodobnega videza z osnovnimi informacijami o namestitvah, cenikom ter kontaktnim obrazcem. Skozi izdelavo sodobnega spletnega mesta smo se spoznali z evolucijo spleta, opredelili vrste spletnih mest in raziskali aktualne trende na tem področju. Analizirali smo spletna mesta naše konkurence. Z brezplačnim orodjem Wordpress smo za našega naročnika izdelali sodobno spletno mesto. Sledili smo konceptu izdelave po sledečem vrstnem redu: zasnova, analiza, oblikovanje in razvoj, optimiziranje, testiranje, domena in vzdrževanje. Opazovali smo rangiranje v brskalniku in mesto dodatno optimizirali z vtičnikom All in One SEO Pack. Uvedba je bila uspešna in lahko smo sprejeli hipotezo, da je izdelava sodobnega spletnega mesta mogoča brez naprednega znanja programiranja.
Ključne besede: spletno mesto, optimizacija, wordpress, spletna stran, izdelava spletnega mesta, splet.
Objavljeno: 01.09.2021; Ogledov: 222; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (4,25 MB)

9.
Spletno postopanje med zaposlenimi v Sloveniji
Ester Doljak, 2021, magistrsko delo

Opis: Spletno postopanje pomeni uporabo interneta za zasebne namene na delovnem mestu in vključuje obiskovanje spletnih strani oziroma druge spletne aktivnosti, ki niso povezane z delom. Empirične raziskave so definicijo konstrukta razširile na vse mobilne naprave, ki jih zaposleni uporabljajo med svojim delom in niso več nujno zagotovljene s strani delodajalca. Spletno postopanje postane deviantno, ko organizacijam predstavlja potencialno grožnjo in povzroči finančne izgube zaradi neproduktivnosti pri delu ali neustrezne rabe informacijsko komunikacije tehnologije. Za učinkovito upravljanje spletnega postopanja kot deviantnega vedenja je pojem potrebno razumeti, ugotoviti njegovo prisotnost in vplive nanj. V ta namen nas je zanimala pogostost spletnega postopanja v Sloveniji in primerjava s spletnim postopanjem pri delu od doma med epidemijo covida-19. V spletni raziskavi je sodelovalo 381 zaposlenih, ki na delovnem mestu spletno postopajo približno 5 % oziroma do 20 minut delovnega časa. Najpogosteje obiskujejo spletne strani, ki niso povezane z njihovim delom, spletne strani s splošnimi novicami in si dopisujejo preko aplikacij za takojšnje sporočanje. Ugotovitve analize demografskih dejavnikov potrdijo vpliv spola in starosti na spletno postopanje na običajnem delovnem mestu, medtem ko stopnja izobrazbe nima vpliva. Problematiko smo aktualizirali z analizo spletnega postopanja pri delu od doma med epidemijo, ki ga zaposleni izvajajo pogosteje kot spletno postopanje na običajnem delovnem mestu. Poleg tega je spletno postopanje na običajnem delovnem mestu pozitivno povezano s spletnim postopanjem pri delu od doma. V zaključku podajamo smernice za nadaljnje raziskovanje in predloge organizacijam za upravljanje spletnega postopanja.
Ključne besede: zaposleni, delovni čas, delovno mesto, splet, spletno postopanje, delo od doma, covid-19, Slovenija, magistrska dela
Objavljeno: 28.07.2021; Ogledov: 292; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

10.
Izdelava spletnega biografskega leksikona spodnjesavinjcani.si
Bojan Uranjek, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu je predstavljena izdelava spletnega biografskega leksikona Spodnje Savinjske doline – spodnjesavinjcani.si. S spletnim biografskim leksikonom smo na enem mestu predstavili osebnosti, ki so s svojim delom pomembno zaznamovale okolje in življenje Spodnje Savinjske doline. Spletni leksikon omogoča lažji dostop do domoznanskih vsebin in je pripomoček pri pedagoškem delu domoznanskega oddelka Medobčinske splošne knjižnice Žalec. Zaradi spletne dostopnosti pripomore tudi k ohranjanju in varnosti izvirnega gradiva, ki ga hranimo v osrednji enoti v Žalcu. Spletni biografski leksikon smo izdelali s pomočjo odprtokodnega CMS-sistema Wordpress. Za funkcionalno delovanje smo uporabili brezplačne vtičnike in prostodostopno predlogo strani. Predlogo strani smo prevedli v slovenski jezik ter namestili vse potrebne vtičnike za optimizacijo in varnost spletnega leksikona.
Ključne besede: spletni leksikon, Wordpress, CMS, splet, Spodnjesavinjčani
Objavljeno: 05.05.2021; Ogledov: 149; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici