| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 91
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Učinkovitost ureditve stikov z otroki po spremembi družinskopravne zakonodaje : magistrsko delo
Amadeja Mlinar, 2025, magistrsko delo

Opis: Otroci so najbolj ranljiv del naše družbe, zaradi česar jim pripada posebno pravno varstvo. Izvrševanje stikov je za otroke ključnega pomena, saj se s tem ohranja čustvena navezanost s staršem ali drugo osebo, ki je otroku blizu. Magistrska naloga bolj podrobno obravnava spremembe družinskopravne zakonodaje na področju ureditve stikov otrok, pri čemer se v določenih delih osredotoča na pomanjkljivosti v trenutni ureditvi. V praksi je namreč še vedno mogoče najti situacije, v katerih stiki otrok s starši ali drugimi osebami niso urejeni dovolj celovito. Vsled navedenemu se v magistrski nalogi kot glavni pojavita vprašanji, ali je uveljavitev novega Družinskega zakonika zares pripomogla k bolj jasni in celoviti ureditvi stikov otrok s starši in drugimi osebami ter vprašanje, ali se kljub prenovi družinskopravne zakonodaje in vedno bolj obsežni sodni praksi še vedno pojavljajo pravne praznine na področjih, ki urejajo stike otrok v bolj specifičnih primerih, zaradi česar bi bila potrebna dodatna izpopolnitev oziroma delna prenovitev zakonodaje na tem področju po zgledu dobrih praks iz primerljivih tujih ureditev. Magistrska naloga se z namenom rešitve postavljenih pravnih vprašanj uvodoma dotakne družinskopravnih institutov, kasneje pa natančno analizira ključne spremembe družinskopravne zakonodaje na področju otrokovih stikov in poudarja njene pomanjkljivosti ter v določenih delih hkrati obravnava mogoče izboljšave oziroma rešitve za dane pravne praznine. Ob tem se naloga osredotoča na načelo otrokove koristi in čustvene navezanosti otrok na starše in druge njemu bližnje osebe. Namen magistrske naloge je prispevati k boljšemu razumevanju aktualne ureditve otrokovih stikov ter ponuditi izhodišča za morebitne izboljšave na podlagi izbranih primerov iz tujine.
Ključne besede: Družinski zakonik, otrok, stiki, načelo otrokove koristi, Center za socialno delo, izvrševanje stikov, otrokovo mnenje
Objavljeno v DKUM: 04.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

2.
Pristojnosti državnih služb v primeru medvrstniškega nasilja : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Gregor Damiš, 2025, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, ali lahko z določenimi preventivnimi dejavnostmi v osnovni in srednji šoli preprečimo medvrstniško nasilje. Cilj je tudi ugotoviti, ali bi z večjo pristojnostjo določenih državnih organov v primeru medvrstniškega nasilja le-to začelo upadati. Diplomsko delo se osredotoča na pooblastila vsakega državnega organa, pri čemer so izpostavljene tudi morebitne pomanjkljivosti pooblastil v primeru medvrstniškega nasilja. Poseben poudarek je namenjen tudi neodzivnosti določenih državnih organov ob zaznavi medvrstniškega nasilja, saj posledično medvrstniško nasilje narašča. Pozornost je namenjena tudi raziskavi dejavnikov, ki prispevajo k nastanku medvrstniškega nasilja, ter kako socialni, psihološki in okolijski dejavniki vplivajo na dinamiko medvrstniških odnosov v šolskem okolju. Opisane so različne oblike medvrstniškega nasilja, kot so verbalno, fizično, socialno in elektronsko nasilje, ter kako se lahko le-te razlikujejo glede na vpletenost državnih organov. Poseben poudarek je namenjen tudi posledicam, ki lahko nastanejo, če državni organi ne odreagirajo učinkovito na medvrstniško nasilje, kakšen je vpliv na žrtve, njihove družine, pa tudi na širšo šolsko skupnost. V diplomsko delo je vključenih več intervjujev s strokovnjaki s področja medvrstniškega nasilja: delavka centra za socialno delo, sodnica Okrožnega sodišča Maribor, policist-vodja policijskega okoliša, učiteljica razrednega pouka. Zbrani odgovori so analizirani in predstavljeni v grafični obliki, pri čemer so podani komentarji na odgovore.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, državne službe, pristojnosti, center za socialno delo, policija, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 19.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

3.
Delo z neprostovoljnimi uporabniki v zavodih za prestajanje kazni zapora
Danijela Devčić, Magda Jakoš Anžiček, 2007, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: zapori, prestajanje kazni, zaporniki, svetovalno delo, socialno delo
Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 79; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (634,57 KB)

4.
Pomen sodelovanja šolske svetovalne službe s centrom za socialno delo v primerih nasilja : magistrsko delo
Ana Vok, 2024, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge z naslovom Pomen sodelovanja šolske svetovalne službe s centrom za socialno delo v primerih nasilja na podlagi analizirane literature opisujemo nasilje, vzroke zanj in njegove posledice, oblike nasilja ter nasilje v šolskem prostoru. Nadalje so predstavljeni delo šolske svetovalne službe, glavna področja in funkcije dela ter načela. Predstavljeno je delo šolske svetovalne službe v primerih nasilja in sodelovanje z zunanjimi institucijami, kamor spada tudi center za socialno delo, ki je opisan v nadaljevanju. Teoretični del je zaokrožen s teoretično analizo sodelovanja šolske svetovalne službe s centrom za socialno delo v primerih nasilja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, v kateri je sodelovalo 164 šolskih svetovalnih delavcev iz cele Slovenije. Ugotovljeno je bilo, da se šolski svetovalni delavci večkrat na leto ukvarjajo z različnimi oblikami nasilja, ki ga prijavijo na center za socialno delo. Večina šolskih svetovalnih delavcev dobi ustrezno pomoč in podporo s strani centra za socialno delo, kljub opaznim izboljšavam skozi leta pa še vedno opažajo precej težav pri sodelovanju.
Ključne besede: šolska svetovalna služba, center za socialno delo, nasilje, šolski prostor, sodelovanje
Objavljeno v DKUM: 09.05.2024; Ogledov: 195; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

5.
Ukrepi osnovnih šol, policije in centra za socialno delo ob zaznavi medvrstniškega nasilja : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Lucija Lampe Kastelic, 2024, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen tega diplomskega dela je predstaviti ukrepe in postopke institucij, ki pojav medvrstniškega nasilja najbolj zaznavajo in so prvi posredovalci. Opisani so ukrepi osnovnih šol, ukrepi policije in ukrepi centra za socialno delo ob zaznavi medvrstniškega nasilja. Gre za institucije, ki v sodelovanju s sodiščem in organizacijami za preprečevanje nasilja ustrezno in učinkovito ukrepajo pri preprečevanju in zatiranju nasilja, obenem pa skrbijo za rehabilitacijo in prevzgojo posameznikov, ki so nasilje že izvajali, a se jih zaradi še ne dokončanega osebnostnega razvoja da z ustreznimi ukrepi dokaj hitro in brez hujših posegov usmeriti nazaj na pravo pot. Prav tako je izpostavljen problem definiranja pojma medvrstniško nasilje, s katerim imamo v Sloveniji še danes kar nekaj težav. Naštete in opisane so oblike medvrstniškega nasilja. Izvedena je tudi analiza hišnega reda, vzgojnega načrta in pravil šolskega reda osnovnih šol na območju občine Kamnik. Navedeni akti namreč določajo, kakšno vedenje je na območju šolskega prostora sprejemljivo in kakšno ne. Z njimi šole določijo pravila in vzgojne postopke z ukrepi v primeru kršenja šolskih pravil. Kršitve so v grobem razdeljene na lažje kršitve, težje kršitve in najtežje kršitve. Delavci šole vsako kršitev podrobno analizirajo, pri tem pa upoštevajo vsa dejstva in okoliščine in zadevo obravnavajo individualizirano. Po celostni analizi izvedejo ustrezen vzgojni ukrep.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, osnovne šole, policija, centri za socialno delo, ukrepi, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 03.04.2024; Ogledov: 409; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (815,82 KB)

6.
Sodelovanje policijskih organizacij s centri za socialno delo
Irena Gorenak, Katja Rančigaj, Branko Lobnikar, 2007, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: policija, policijsko delo, centri za socialno delo, sodelovanje, Velika Britanija, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 151; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (946,57 KB)

7.
Sodelovanje zaporov in socialnih ustanov
Jure Škrbec, 2005, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: zapori, kazenski zavodi, centri za socialno delo, socialne ustanove
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 174; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (256,88 KB)

8.
Socialno delo v policiji
Tomaž Palmer, Milan Pagon, 2002, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: policijsko delo, socialno delo, k problemom usmerjeno policijsko delo, preventiva, policija, skupnost, reševanje problemov, socialna služba
Objavljeno v DKUM: 11.03.2024; Ogledov: 161; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (185,72 KB)

9.
Prepoznavanje revščine v okolju predšolskega otroka : diplomsko delo
Larisa Toš, 2023, diplomsko delo

Opis: Revščina lahko pomembno zaznamuje otroka in njegovo družino. Pomembno je, da poznamo, kako se revščina kaže in kakšne oblike pomoči lahko nudimo posameznikom, ki se z njo srečujejo. Zaradi soočanja z revščino lahko ima otrok slabši razvoj, kar pa vpliva na njegovo nadaljnje življenje. Takšni otroci so pogosto socialno izključeni. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena revščina, kakšen je vpliv revščine na predšolskega otroka in na njegovo družino ter kakšno pomoč lahko nudimo predšolskemu otroku in njegovi družini, ki se sooča z revščino. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija intervjujev, ki smo jih izvedeli z zaposlenimi iz različnih Centrov za socialno delo. Zanimalo nas je, kako zaposleni na Centru za socialno delo prepoznavajo revščino v okolju predšolskega otroka in kakšno pomoč nudijo otroku in njegovi družini. Glede na pridobljene rezultate ugotavljamo, da zaposleni na Centru za socialno delo revščino prepoznavajo na podlagi otrokovega vedenja, zunanjega videza, vključevanja v družbo. Prepoznavajo jo predvsem preko otrokovih staršev. Otroku nudijo pomoč posredno, preko njihovih staršev. Pri tem pa jim pomagajo različne institucije in organizacije.
Ključne besede: predšolski otrok, revščina, Center za socialno delo, družina, pomoč
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 590; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (815,99 KB)

10.
Sodelovanje osnovnih šol s centri za socialno delo in policijo ob zaznavi nasilja v družini : magistrska naloga
Živa Smrekar, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali področje sodelovanja slovenskih osnovnih šol s centri za socialno delo in delom policije, ki obravnava nasilje v družini. V prvem poglavju teoretičnega dela magistrske naloge smo predstavili opredelitve in delitve nasilja v družini, kakšne so njegove posledice ter preučili zakonsko podlago. Dotaknili smo se tudi različnih statistik tega področja. V empiričnem delu naloge smo raziskali pripravljenost na sodelovanje osnovnih šol, centrov za socialno delo in policije ob zaznavi nasilja v družini. Raziskavo smo izvedli v obliki polstrukturiranih intervjujev s petimi predstavniki osnovnih šol, petimi predstavniki centrov za socialno delo in petimi predstavniki policije. Intervjuje smo izvedli v petih različnih slovenskih regijah. Rezultati nakazujejo, da je sodelovanje osnovnih šol in centrov za socialno delo v sodelovanju s policijo na zelo visoki ravni, medtem ko sodelujoči ocenjujejo, da je sodelovanje z osnovnimi šolami in centri za socialno delo slabše. Velika večina sodelujočih ocenjuje, da so spremembe delovanja potrebne pri drugih dveh inštitucijah, pri čemer nihče ne izpostavlja pomanjkljivosti lastne. Velika večina sodelujočih predstavnikov centrov za socialno delo in policije ocenjuje, da je obstoječa zakonodaja ustrezna, medtem ko predstavniki šol pravno ureditev dojemajo kot pomanjkljivo. Na podlagi rezultatov naloge izpostavljamo pomen pripravljenosti na sodelovanje vseh treh inštitucij, kjer igra pomembno vlogo tudi izobraževanje strokovnega kadra.
Ključne besede: nasilje v družini, sodelovanje, osnovne šole, centri za socialno delo, policija.
Objavljeno v DKUM: 25.11.2021; Ogledov: 1275; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici