| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
EKSPRESIONIZEM V SLOVENSKI UMETNOSTI IN V MOJEM LASTNEM LIKOVNEM SNOVANJU
Anita Škrlec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Ekspresionizem v slovenski umetnosti in v mojem lastnem ustvarjanju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen dela je predstaviti ekspresionistično gibanje v Evropi in njegov vpliv na slovensko slikarstvo. V prvem delu naloge so obravnavani začetki evropskega ekspresionističnega gibanja, temeljne značilnosti ter predstavitev najizrazitejših skupin Die Brücke in Der Blaue Reiter. Drugo poglavje je posvečeno začetkom slovenskega ekspresionizma, bistvenim značilnostim in razvoju sloga pri glavnih predstavnikih. Ekspresionizem je najbolj izrazit v delih bratov Franceta in Toneta Kralja, v delih Vena Pilona in Božidarja Jakca. V praktičnem delu so predstavljena moja lastna dela in kako se ekspresionistične prvine evropskih in slovenskih slikarjev kažejo v mojem lastnem likovnem snovanju.
Ključne besede: Ekspresionizem, Die Brücke, Der Blaue Reiter, slovenski ekspresionizem, slovenski ekspresionistični slikarji, France Kralj, Tone Kralj, Veno Pilon, Božidar Jakac.
Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 6645; Prenosov: 682
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

2.
DRAMSKA DELA ALOJZIJA REMCA
Biserka Malek, 2012, diplomsko delo

Opis: Alojzij Remec je eden manj raziskanih in opaznih predstavnikov slovenskega ekspresionizma. Spada med slovenske književnike, ki so v novih stilnih pojavitvah videli priložnosti za razvoj slovenske literature in s tem kulture slovenstva. Kljub precejšnjemu odmevu tragedije Magda, njeni aktualnosti, nepomirljivosti nasprotij med konzervatizmom in liberalizmom, je večina njegovih besedil neraziskana in zato zanimivo področje za odkrivanje novih spoznanj o začetkih razvoja sodobne slovenske dramatike. Vprašanje zabavnega ali umetnostnega gledališča je Alojzij Remec rešil z združitvijo obojega. Usode njegovih posameznikov so podobe življenja številnih po deželi. Življenje malega človeka je s postavitvijo na oder postalo del umetnosti, večnosti. Njegov tip dramatike je v osnovi verističen, vendar v besedilih, na prvi pogled preprostih, najdemo globlje pomene, ki se nanašajo na bistvena vprašanja človekove eksistence. Analize in interpretacije njegovih dramskih besedil razkrivajo mesijanskega ekspresionista, toda ne zgolj zaradi zgodnjega ustvarjanja pri katoliškem ekspresionističnem gibanju ali zaradi njegovega vztrajanja v krščanski idealistični etiki, ki veleva, da naj umetnost človeka usmerja k dobremu in pravilnemu, ampak tudi zaradi približanja motivike apokaliptičnega trpljenja, ki ga pomirja obljuba novega življenja. Dramska besedila Alojzija Remca so se izkazala za pomemben vir za spoznavanje obdobja slovenskega ekspresionizma in problemsko aktualne dramatike.
Ključne besede: slovenska dramatika, Alojzij Remec, krščanski idealizem, apokaliptična motivika, slovenski ekspresionizem, verizem
Objavljeno v DKUM: 03.01.2013; Ogledov: 1985; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici