| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 61
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba slikanice Zadnja sladkorna penica za razvoj matematičnih spretnosti pri otrocih prvega starostnega obdobja : diplomsko delo
Tilen Požgan, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba slikanice Zadnja sladkorna penica za razvoj matematičnih spretnosti pri otrocih prvega starostnega obdobja se dotika področja zgodnjega učenja in poučevanja matematike s pomočjo otroške literature. V diplomskem delu smo v teoretičnem delu izpostavili pomembnost povezovanja med področjema matematike ter jezika, podrobno smo predstavili slikanico kot sredstvo za izobrazevanje ter njeno pomembno vlogo v urtcu. V okviru praktičnega dela diplomskega dela smo pripravili in izvedli dejavnosti na temo in vsebino slikanice Zadnja sladkorna penica. Dejavnosti smo izvedli v skupini otrok prvega starostnega obdobja. S pomočjo opazovalnih listov smo spremijali sodelovanje otrok pri pripravljenih matematičnih dejavnostih in ugotovili, da je slikanica Zadnja sladkorna penica lahko dobro izhodišče za osnovanje matematičnih dejavnosti, ki bi bile primerne za otroke prvega starostnega obdobja.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, medpodročno povezovanje, matematika, slikanica, matematične dejavnosti.
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

2.
Razvijanje bralne pismenosti predšolskih otrok na podlagi izvirne slikanice : diplomsko delo
Rebeka Govedič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena slikanica kot posebna oblika knjige. Njena posebnost se izraža skozi prepletanje dveh kodov sporočanja in njunega vsebinsko-oblikovnega odnosa. Tako dobi bralec del informacij o zgodbi skozi besedilo in del iz ilustracij. Glede na to, v kolikšni meri bralec pridobi informacije iz besedila in v kolikšni iz ilustracij, ločimo tri kategorije, in sicer simetrično, komplementarno in stopnjevano interakcijo. Predstavljena je tudi avtorska zgodba o dečku Maksu, ki mu nesreča en dan pred njegovim rojstnim dnem prekriža načrte. Zaradi poškodbe ni mogel praznovati s prijatelji tako, kot si je zamislil. Kljub vsem zapletom pa je na koncu ugotovil, kaj v življenju resnično šteje. V praktičnem delu je predstavljena in analizirana izvedba dejavnosti v vrtcu, in sicer v dveh skupinah različno starih otrok. Otroci so po branju odgovarjali na vprašanja, pri njihovih odgovorih pa so bile med skupinama opazne določene razlike.
Ključne besede: bralna pismenost, slikanica, avtorska zgodba
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 127; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

3.
Analiza prevedenih slikanic Juana Kruza Igerabideja : diplomsko delo
Urška Brodnjak, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je analiziranih šest prevedenih slikanic avtorja Juana Kruza Igerabideja. Opravljena je bila analiza naslednjih slikanic: Jona in prestrašeni hladilnik (2012), Jona je žalosten (2013), Jonova budilka (2014), Jona v stiski (2016), Jona ima veliko težavo (2016) in Adijo, Jona (2017). Juan Kruz Igerabide je priljubljen španski avtor, učitelj, predavatelj, pesnik in prevajalec. V slovenščino je prevedenih sedem avtorjevih del. V teoretičnem delu je opredeljen pojem slikanice, kakovostne slikanice in opis njenih značilnosti ter definicija družinske pismenosti. Predstavljeni so napotki za branje otrokom, vpliv branja na otrokov razvoj, navedeni so podatki o avtorju. Pri raziskovanju so bile uporabljene deskriptivna metoda, metoda klasifikacije, metoda analize, komparativna metoda, metoda sinteze in metoda praktičnega dela. V praktičnem delu je bila opravljena multimodalna analiza šestih slikanic. Branje slikanic in dejavnosti, povezane z vsebino in tematiko slikanic, so bile izvedene v 2. starostnem obdobju. Pod izvedbo posamezne slikanice so navedeni odzivi otrok.
Ključne besede: slikanica, analiza slikanice, Juan Kruz Igerabide, družinska pismenost, branje
Objavljeno v DKUM: 11.06.2024; Ogledov: 111; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

4.
Uporaba slikanice Kakaduji za razvijanje matematičnega znanja v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Maša Markoš, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili uporabo slikanice pri snovanju matematičnih dejavnosti za razvijanje matematičnega znanja pri predšolskih otrocih. Najprej smo se v teoretičnem delu diplomskega dela osredotočili na področje matematike v predšolskem obdobju in na uporabo slikanic v predšolskem obdobju, predvsem v povezavi z matematičnim področjem. V praktičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili matematične dejavnosti, ki smo jih zasnovali na slikanici Kakaduji. Dejavnosti smo izvedli v Vrtcu Pobrežje, v enoti Čebelica. Naše vodilo je bilo otrokom skozi kontekst slikanice predstaviti matematične dejavnosti, ki bi jih pritegnile in s katerimi bi lahko razvijali matematično znanje. Naša opažanja smo med izvajanjem dejavnosti beležili s pomočjo opazovalnih listov. Analiza izvedbe matematičnih dejavnosti je pokazala, da je slikanica Kakaduji pri otrocih pritegnila in vzbudila interes za matematične dejavnosti. Kljub nekaj izzivom med matematičnimi dejavnostmi, so otroci ostali motivirani in so zavzeto sodelovali pri matematičnih dejavnostih, osnovanih na slikanici Kakaduji. Otroci so bili uspešni pri večini pripravljenih matematičnih dejavnosti, obenem pa smo ugotovili tudi, da so matematične dejavnosti spodbudile uporabo matematičnega jezika med otroki.
Ključne besede: Slikanica, predšolska vzgoja, matematika, matematične dejavnosti.
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 260; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
Multimodalne značilnosti izvirnih slovenskih slikopisov
Dragica Haramija, Janja Batič, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku so predstavljene značilnosti izvirnih slovenskih slikopisov, ki so izšli v knjižni izdaji v zadnjih petih letih. Sistematično so bili pregledani tudi starejši (izvirni in prevedeni) slikopisi, zato smemo trditi, da lahko ugotovitve posplošimo na to posebno obliko bralnega gradiva z izrazito didaktično funkcijo v času opismenjevanja oz. razvijanja bralne pismenosti. V raziskavi nas je zanimalo, katere književne vrste in teme se pojavljajo v slikopisih, kakšen je položaj ilustracij v slikopisu in kakšne so značilnosti kakovostnih slikopisov. Z analizo 24 slikopisov smo identificirali književne vrste in teme ter oblikovni vidik slikopisa (položaj ilustracije). Z multimodalno analizo izbranega slikopisa smo identificirali temeljne značilnosti kakovostnih slikopisov.
Ključne besede: muzej, slikopis, slikanica, multimodalnost, strukturalizem, gradniki bralne pismenosti
Objavljeno v DKUM: 12.04.2024; Ogledov: 179; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (435,05 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Ilustracije Johna Tenniela Alica v čudežni deželi ter izdelava slikanice brez besedila za odrasle : magistrsko delo
Martina Mir, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom "Ilustracije Johna Tenniela Alica v čudežni deželi ter izdelava slikanice brez besedila za odrasle" je sestavljena iz dveh delov. V prvem, tj. teoretičnem delu bomo s pomočjo literature in internetnih virov predstavili značilnosti slikanice brez besedila, avtorja romana Alice v čudežni deželi Lewisa Carrolla in avtorja ilustracij Sir Johna Tenniela. Glede na to, da magistrska naloga temelji na analizah ilustracij Alice v čudežni deželi, bomo opisali idejo za njihov nastanek, tehniko risanja in tiska ter njihove pomene in simbole. V drugem delu, tj. praktičnem delu pa bomo izdelali slikanico brez besedila za odrasle.
Ključne besede: Alica v Čudežni deželi, John Tenniel, Lewis Carroll, slikanica brez besedila, slikanica za odrasle
Objavljeno v DKUM: 10.10.2023; Ogledov: 362; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (24,42 MB)

7.
Spoznavanje tangrama z uporabo slikanice : diplomsko delo
Urška Oblonšek, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Spoznavanje tangrama s pomočjo slikanice smo predstavili povezovanje dveh kurikularnih področij: matematike in jezika. Kot lahko razberemo že iz naslova diplomske naloge, smo ob pomoči slikanice na to temo spoznavali matematično igro tangram. V teoretičnem delu naloge smo najprej predstavili samo področje matematike v vrtcu, vlogo vzgojitelja ter okolja. Poudarek smo namenili medpodročnemu povezovanju, predvsem matematike in jezika, ki je v tej nalogi ključnega pomena ter tangram, s katerim smo izvajali tudi vse dejavnosti v praktičnem delu naloge. Ker sodi tangram pod področje geometrije, smo nekaj besed namenili tudi temu področju matematike, dotaknili pa smo se tudi didaktičnih pripomočkov pri matematiki ter matematičnim igram. Skozi celotno diplomsko delo smo predstavili pomen medpodročnega povezovanja matematike in jezika, pri čemer smo uporabili kot izhodišče otroško slikanico Grandfather's Tang story oz. Zgodba dedka Tanga. V praktičnem delu smo pripravili dejavnosti in jih izvedli v Vrtcu Otona Župančiča Slov. Bistrica na enoti Zg. Ložnica. Glavni cilj naše dejavnosti je bil, da otroci s pomočjo otroške slikanice spoznajo tangram ter se ga skozi dejavnosti naučijo tudi uporabljati. Dejavnosti smo izvedli v heterogeni skupini otrok, starih od 3 do 5 let. V drugem delu praktičnega dela smo s pomočjo tabel predstavili ugotovitve, do katerih smo prišli med izvedbo matematičnih dejavnosti. Ugotovitve so pokazale, da so bili starejši otroci uspešnejši od mlajših, pri vseh pa se je izkazalo, da je bila matematična zgodba dobra podlaga in motivacija za izvedbo načrtovanih matematičnih dejavnosti.
Ključne besede: matematika, medpodročno povezovanje, tangram, otroška slikanica
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 392; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

8.
Izbrane teme slikanic za drugo starostno obdobje v vrtcu : diplomsko delo
Kristjan Veber, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljenih šest tematskih sklopov, ki se pojavijo v otrokovem predšolskem obdobju in igrajo pomembno vlogo pri dojemanju in razumevanju sveta okoli njega. To so: smrt, različnost, solidarnost, letni časi, mobilnost in bonton. Izbrane teme za obravnavo so teoretično analizirane. Z metodo analize multimodalnosti pa so analizirane tudi izbrane slikanice za vsak tematski sklop. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj je slikanica, po katerih elementih jo prepoznamo in kako lahko izberemo kakovostno slikanico. Opredeljeni so tudi pojmi branje ter bralna in družinska pismenost. Po analizi slikanic z metodo analize multimodalnosti je za vsako izmed njih pripravljen tudi sklop vprašanj za poglabljanje vsebine ter za pogovor o posamezni tematiki. Na voljo je tudi nabor dejavnosti, ki lahko služijo za še bolj poglobljeno doživljanje slikanice in njene vsebine v vrtcu ali doma.
Ključne besede: tematologija, slikanica, bralna pismenost, družinska pismenost
Objavljeno v DKUM: 05.05.2023; Ogledov: 673; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (940,04 KB)

9.
Slikanice, ki v zgodbah poudarjajo glas r : diplomsko delo
Deja Milošič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Slikanice, ki v zgodbah poudarjajo glas r, je obravnavanih šest kakovostnih književnih gradiv, ki so lahko v pomoč otrokom, ki se srečujejo s težavami pri izgovoru črke/glasu r. Kakovostno slikaniško gradivo lahko služi kot vzpodbuda in pomoč pri odpravi govornih težav. V prvem delu je predstavljen razvoj govora in besedišča od rojstva do vstopa v šolo. Sledi opredelitev slikanice, ki je osrednji predmet zaključnega dela. Predstavljena je njena definicija, kriteriji za določitev kakovostne slikanice, in funkcija slikanice za otrokov celostni razvoj. Opredeljena je vloga ilustracije v slikanici, definirana kakovostna ilustracija in opredeljene različne klasifikacije slikanice, glede na oblikovni odnos. V nadaljevanju je opisan razvoj pripovedovanja pri otrocih. Predstavljeno je, kako odrasli z bralnim zgledom vplivajo na otrokovo bralno pismenost. Ob koncu teoretičnega dela je definirana skupina otrok z govorno-jezikovnimi motnjami, njihovi primanjkljaji v govoru in nasveti za starše in vzgojitelje pri odpravljanju teh težav. Predstavljen je tudi razvoj glasu r in vaje, s katerimi otroka spodbudimo k lažji izgovorjavi tega glasu. V drugem delu so analizirane knjige, ki v svoji vsebini poudarjajo glas r in so lahko dobro izhodišče za vajo.
Ključne besede: predšolski otrok, govorni razvoj, glas r, slikanica, branje
Objavljeno v DKUM: 28.10.2022; Ogledov: 710; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

10.
Analiza avtorskih slikanic Andreje Peklar : diplomsko delo
Eva Balaško, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je analiziranih vseh šest doslej izdanih avtorskih slikanic Andreje Peklar. To so: Fant z rdečo kapico (2005), Varuh (2006), Ferdo, veliki ptič (2016), Luna in jaz (2019), Buba (2020) in Tisoč ptic (2021). Avtorica Andreja Peklar je pomembna slovenska slikarka, ilustratorka in pisateljica, ki je za svoja dela prejela številne domače in tuje nagrade. V teoretičnem delu je zapisana definicija slikanice, nekaj dosedanjih spoznanj o družinski pismenosti, gradnikih bralne pismenosti in bralnem dogodku v vrtcu ter predstavitev življenja in dela pisateljice Andreje Peklar. Pri raziskovanju so bile uporabljene deskriptivna metoda, metoda analize, metoda sinteze in metoda praktičnega dela. V praktičnem delu diplomske naloge je opravljena multimodalna analiza vseh šestih avtorskih slikanic.
Ključne besede: Andreja Peklar, avtorska slikanica, analiza slikanice, obravnava slikanice, branje slikanic.
Objavljeno v DKUM: 23.09.2022; Ogledov: 706; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici