| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
SKOZI ZGODOVINO AVTOPORTRETA DO WARHOLA IN LASTNE PODOBE
Nika Praprotnik Žmavcer, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Skozi zgodovino avtoportreta do Warhola in lastne podobe je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in praktičnega. V prvem delu, ki je namenjen zgodovinskemu pregledu avtoportreta, na osnovi najbolj poznanih avtorjev in njihovih umetniških del predstavljam razvoj te ikonografske zvrsti po zgodovinskih obdobjih od prvih začetkov v starem veku pa vse do obdobja moderne umetnosti, natančneje do poparta. Tako povzemam vse glavne značilnosti razvoja avtoportreta. Zgodovinski pregled razširim z opisom razvoja metaforičnega avtoportreta v obdobju abstraktnega ekspresionizma po drugi svetovni vojni in razpravo navezujem na umetniško gibanje popart, značilno za zahodni kapitalistični svet. Popart je namreč izhodišče mojega lastnega ustvarjanja, predstavljenega v praktičnem delu diplomskega dela, in mu zato namenjam več pozornosti, prav tako osrednjemu umetniku tega gibanja Andyju Warholu, katerega slogu in tehniki se s svojim ustvarjanjem želim približati. Zato sem popart podrobneje predstavila, opisala njegov razvoj in predstavila prevladujoče umetnike. V nadaljevanju opisujem življenje, delo in avtoportrete Andyja Warhola kot najbolj poznanega in priznanega avtorja tega gibanja. Teoretični del sklenem s poglavjem o fotografiji v povezavi s klasičnimi likovnimi tehnikami, iz česar izhaja praktični del mojega diplomskega dela. Ta obsega najprej razlago posameznih likovnih tehnik in nato opis njihovih kombinacij, ki sem jih uporabila pri izdelavi avtoportreta, vse to z opisom lastnih primerov. Na koncu tudi predstavljam in ovrednotim svoje likovne izdelke.
Ključne besede: avtoportret, abstraktni ekspresionizem, popart, Andy Warhol, risba, fotografija, kolaž, sitotisk
Objavljeno: 14.05.2014; Ogledov: 1021; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)

2.
Rekonstrukcija polavtomatskega sito-tiskarskega stroja
Žiga Burič, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je nastala v okviru strokovne prakse, ki sem jo opravljal v podjetju Gorenje d. d. Ukvarjali smo se z analogno tiskarsko tehniko sitotisk in z rekonstrukcijo ter kalibracijo polavtomatskega sitotiskarskega stroja RP 2.2. V diplomski nalogi je natančno opisan postopek sitotiska, ki smo ga morali spoznati, preden sem pričel z delom na samem stroju. V nadaljevanju je predstavljeno moje delo na stroju. Opravljena so bila testiranja delovanja posameznih delov, ki smo jih zaradi dotrajanosti zamenjali. Sledila je še natančna mehanska in programska nastavitev stroja, s katero smo dosegli zadovoljivo kvaliteto tiskanja. V zaključku diplomske naloge pa sem na podlagi svojih izkušenj podal še nekaj predlogov, s katerimi bi bilo delo na stroju še enostavnejše in varnejše.
Ključne besede: sitotisk, sito, avtomatizacija, rekonstrukcija
Objavljeno: 14.12.2015; Ogledov: 581; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

3.
MOŽNOSTI MONOTIPIJE V PREPUSTNI TEHNIKI SITOTISKA S PRIMARNIMI BARVAMI
Kaja Cvetko, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem se osredotočila na področje grafike in raziskovala grafični tehniki sitotiska in monotipije. Predvsem sem se ukvarjala s povezavo obeh tehnik. S tem sem predstavila možnost enkratnosti odtisa. Pri procesu sem temo barve obravnavala tako s teoretičnega kot praktičnega vidika. V praktičnem delu so uporabljene primarne barve, s katerimi prikažem njihovo neposredno mešanje na sito in učinke v končnem odtisu. V teoretičnem delu sem nakazala neposredne in šablonske pristope izvajanja tiska, kakršnih se lahko lotimo pri monotipijskem postopku sitotiska. V delu podrobno obravnavam umetnika Gerharda Richterja in Vojka Pogačarja. Gerhard Richter se izčrpno ukvarja s temo barve in »neklasičnimi« pristopi slikanja na platno. Kljub raznolikosti tehnik najdemo v izvedbi, predvsem v opusu abstraktnih slik, skupni imenovalec v njegovem ustvarjalnem procesu. Akademski slikar Vojko Pogačar je mariborski akademski slikar in profesor, ki se vedno znova ukvarja s temo barva in se v svojih delih poslužuje novih pristopov sitotiska, ki ga tudi razvija in dopolnjuje. Njegovo umetniško ustvarjanje je podano v intervjuju, v katerem ga tudi interpretira. V končnih poglavjih predstavljam svoje grafike, ki so rezultat povezovanja teorije in prakse z vidika zastavljene problematike. Nastale so z uporabo primarnih barv in kot posledica njihovega posrednega mešanja z različnimi linijskimi nanosi.
Ključne besede: monotipija, sitotisk, Gerhard Richter, Vojko Pogačar, primarne barve, unikatni sitotisk, grafika, šablona, rakelj, monotipijski pristopi
Objavljeno: 25.10.2016; Ogledov: 500; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (4,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici