| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 469
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Določitev matematičnega modela in primerjava simulacij in meritev distribucijskega transformatorja nazivne moei 250 kva
Anže Tršavec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo izvedli meritve distribucijskega transformatorja moči 250 kVA in na osnovi teh prišli do potrebnih veličin za sestavo matematičnega modela transformatorja. S pomočjo matematičnega modela smo sestavili model v programskem orodju Matlab/Simulink/Simscape. Opravili smo pregled različnih programskih modelov za simulacijo transformatorja in spoznali prednosti in slabosti posameznih modelov. Ugotovili smo, da je mogoče ustvariti model transformatorja, ki daje zadovoljive rezultate in odzive primerljive izmerjenim ter tako olajša obravnavo transformatorjev.
Keywords: transformator, matematični model, simulacija, Matlab/Simulink/Simscape
Published: 12.01.2022; Views: 144; Downloads: 25
.pdf Full text (1,43 MB)

2.
Simulacija kardio-pulmonalnega oživljanja bolnika z okužbo s COVID-19
Aljaž Groboljšek, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: Pandemija bolezni COVID-19 je spremenila obravnavo vitalno ogroženih bolnikov v zunajbolnišničnem okolju. Za uspešno preprečevanje širjenja okužb je, poleg pravilne uporabe osebne varovalne opreme, bistvenega pomena tudi ustrezno strokovno izpopolnjevanje zdravstvenih delavcev. Simulacije so ena izmed sodobnejših izobraževalnih metod, nadvse primernih za izboljšanje ukrepanja pri visoko tveganih ali stresnih intervencijah. Metode: S pomočjo literature smo predstavili informacije o vplivu virusa SARS-CoV-2 na oživljanje bolnikov, uporabo osebne varovalne opreme in prednosti izobraževanj s pomočjo simulacij. V empiričnem delu raziskave pa smo s pomočjo simulacij raziskovali vpliv uporabe osebne varovalne opreme na oživljanje bolnika z okužbo s COVID-19. Rezultati: Ugotovili smo, da nameščanje osebne varovalne opreme podaljšuje odzivni čas. Čeprav je delo v tej opremi fizično napornejše, pa njena uporaba nima bistvenega vpliva na poslabšanje obravnave bolnika, pretirano pa tudi ne otežuje komunikacije med člani ekipe. Razprava in sklep: Uporaba osebne varovalne opreme ima določen vpliv na oživljanje. Simulacije dajejo dodatno vrednost izobraževanjem. Smotrno bi jih bilo vključiti v skupno in kontinuirano strokovno izpopolnjevanje članov vseh enot, ki sodelujejo pri izvajanju nujne medicinske pomoči.
Keywords: COVID-19, simulacija, nujna medicinska pomoč, oživljanje
Published: 03.11.2021; Views: 248; Downloads: 39
.pdf Full text (3,15 MB)

3.
4.
Vzajemni razvoj digitalne fotografije in videoiger
Matija Drame, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je predstaviti pojem fotografiranja v videoigrah in glavne kategorije fotografiranja v videoigrah ter primerjati sodobno vrsto fotografiranja z digitalnim fotografiranjem. Pomembno je, kako dobri so razvijalci virtualnih fotoaparatov in fotografskih funkcij v posnemanju pravih digitalnih fotoaparatov. Virtualne fotografije že postajajo prepričljive v očeh povprečnega opazovalca, vendar je ta prepričljivost močno odvisna od fotorealistične grafike, interaktivnih in poseljenih virtualnih svetov ter od vrhunsko upodobljenih likov v videoigrah. Zaradi tega bodo predstavljene in preizkušene dve sodobni računalniški tehnologiji, namenjeni fotorealistični grafiki, osvetlitev sledenja žarkov (ang. »ray tracing – RTX«) in večanje resolucije z umetno inteligenco (ang. »deep learning super sampling – DLSS«) od podjetja NVIDIA. To nam omogoča zelo sodoben in zmogljiv računalnik.
Keywords: fotografiranje v videoigrah, foto način, fotorealizem, simulacija, osvetlitev s sledenjem žarkov
Published: 19.10.2021; Views: 193; Downloads: 15
.pdf Full text (2,06 MB)

5.
Simulacija hibridnega tovornega vozila s sistemom upravljanja toplote
Matic Rutnik, 2021, master's thesis

Abstract: V programu AVL CRUISETM M je bil izdelan model hibridnega tovornega vozila z modeli podsistemov vozila, ki omogočajo modeliranje sistema upravljanja toplote. Ti modeli opisujejo podsisteme pogonskega sklopa, hladilnih tokokrogov, kabine vozila, klimatske naprave in termalna modela motorja z notranjim zgorevanjem in elektromotorja. Obravnavan je primer standardnega voznega cikla, med katerim so komponente vozila skladno z njihovo obremenitvijo podvržene toplotnim izgubam in zaradi tega segrevanju, ki pa je nadzorovano s pomočjo ustreznih hladilnih tokokrogov. Vsi modelirani sistemi so krmiljeni s pomočjo s strani uporabnika podanih karakteristik, PID regulatorjev in funkcij. Izvedeni sta bili simulaciji za dva scenarija; v prvem se potniško kabino hladi, v drugem greje.
Keywords: podsistemi hibridnega vozila, upravljanje toplote, simulacija, vodenje, modeliranje
Published: 18.10.2021; Views: 116; Downloads: 15
.pdf Full text (4,44 MB)

6.
Ocenitev voznosti vozil box2d na naključno generiranem terenu v ogrodju libgdx
Janko Gruden, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo izdelali aplikacijo za simuliranje vožnje po 2D terenu. Z aplikacijo smo preverili vpliv različnih pogojev na vožnjo vozila po naključno generiranem terenu. Pregledali smo tudi podobna dela na tem področju in preučili fizikalne pogone, ogrodje libGDX in knjižnico Box2D. Aplikacijo smo razvili v programskem jeziku Java, zaganjali pa smo jo s pomočjo PowerShell skript. Rezultate smo predstavili v tabelah in grafih.
Keywords: fizikalni pogoni, Box2D, libGDX, simulacija vožnje, Java
Published: 18.10.2021; Views: 93; Downloads: 6
.pdf Full text (762,39 KB)

7.
Konstruiranje transportnega obešala dvigala
Blaž Frešer, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen razvoj obešala za transportiranje palet. Opisan je problem, ki ga ima naročnik in kakšna je njegova potreba. Nato sledi sam proces konstruiranja in njegove bistvene faze. Zajeta je tudi numerična analiza obešala po metodi končnih elementov z ustrezno obremenitvijo. Nato so opisani še vsi bistveni postopki izdelave. Rezultat diplomskega dela je obešalo, ki se uporablja v praksi in povsem zadostuje potrebam naročnika.
Keywords: obešalo, konstruiranje, razvoj izdelka, numerična simulacija
Published: 13.10.2021; Views: 130; Downloads: 25
.pdf Full text (2,26 MB)

8.
Metoda priprave in parametrizacije 1d cruise m modela z eksperimentalnimi podatki
Blaž Kalšek, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je opisan pristop priprave in parametrizacije Cruise M model z eksperimentalnimi podatki. Gre za 1,5-litrski bencinski model motorja z notranjim zgorevanjem. Narejena je primerjava dveh zgorevalnih modelov. Rezultati, analiza rezultatov kot tudi celoten model so bili narejeni v programski opremi Cruise M. Simulacija je bila narejena tako za polne kot za delne obremenitve. Meritve, ki so bile pridobljene od podjetja AVL-AST, so mi služile kot referenca za kalibracijo simulacijskega modela.
Keywords: motorji z notranjim zgorevanjem, kalibracija 1-D modela, simulacija
Published: 04.10.2021; Views: 156; Downloads: 6
.pdf Full text (3,40 MB)

9.
Vpliv biogoriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Petra Drvenkar, 2021, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv dodatka biodizla in bioetanola k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Z omenjenim programom smo morali izdelali tri mreže različnih gostot (redka, srednja in gosta) in izbrati pravo mrežo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, zaradi krajšega časa izračuna simulacije. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu biogoriva dodanega k dizelskemu gorivu. Simulacije so bile izvedene na enem obratovalnem režimu motorja (en tlak vbrizgavanja), dveh različnih tlakih v zgorevalni komori motorja in pri enakem poteku dviga igle za vsa testirana goriva. Iz rezultatov simulacije, ki so najbolje prikazali razvoj parne faze na izvrtini in izstopu iz izvrtine, je mogoče odčitati, da so razlike opazne, vendar minimalne, na podlogi česar lahko sklepamo, da so obravnavana biogoriva primerna za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Keywords: goriva, biodizel, bioetanol, dizelski motor, programski paket AVL FIRE, numerična simulacija
Published: 29.09.2021; Views: 147; Downloads: 21
.pdf Full text (1,78 MB)

10.
Vpliv piroliznih olj na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Jure Omahen, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka piroliznih olj k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Ker imajo pirolizna olja drugačne lastnosti kot konvencionalna goriva, lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. Za analizo problema so bile uporabljene numerične simulacije toka goriva v vbrizgalni šobi dizelskega motorja s programom AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale po deležu dodanega piroliznega olja k dizelskemu gorivu. Pri simulacijah smo se omejili na eno geometrijo, enak potek dviga igle, enak tlak vbrizgavanja, enake obratovalne pogoje ter enak tlak v zgorevalni komori. Po izvedenih simulacijah smo opazili, da lastnosti mešanic goriv vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Razlika v viskoznosti mešanic je vplivala na dolžino območja parne faze. Mešanice z nižjo viskoznostjo so bolj kavitirale, bolj viskozne pa manj.
Keywords: goriva, pirolizna olja, dizelski motor, numerična simulacija, programski paket FIRE, dizel
Published: 24.09.2021; Views: 101; Downloads: 10
.pdf Full text (1,53 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica