1. Proučitev dejavnikov družbenih povezav revizorja na revizijo računovodskih izkazovTajda Tušek, 2024, undergraduate thesis Abstract: Proučitev dejavnikov družbenih povezav revizorja na revizijo računovodskih izkazov je dokaj neraziskana tematika v svetu. V zadnjem času je na to temo nastalo kar nekaj raziskav, predvsem na Kitajskem, saj so podatki za takšne vrste raziskav tam veliko bolj javno dostopni kot pa v drugih državah po svetu. Obrovnavana tema v diplomskem delu je zato prav vpliv različnih povezav, ki jih revizorji vzpostavijo tekom odraščanja v domačem kraju kot tudi tekom šolanja.. V začetku diplomske naloge smo opredelili revizijo računovodskih izkazov ter načela, ki jih mora upoštevati vsak revizor, ki želi biti uspešen pri svojem delu. V nadaljevanju pa smo se osredotočili predvsem na povezave v domačem kraju in na povezave, ki so nastale zaradi skupne izobrazbe ter kako prav te povezave vplivajo na računovodske izkaze. Ugotovili smo, da v veliki večini povezave med revizorji negativno vplivajo na računovodske izkaze in kakovost revizije, saj je velikokrat ogrožena nedovistnost revizorja, edina poziitvna stvar, ki jo prinašajo povezave med revizorji je izboljšanje komunikacije in zmanjšanje asimetrije Keywords: revizor, revizija, vezi, socialne vezi, šolske vezi, alumni, revizijska komisija, direktor, vodja finančne funkcije, dejavniki Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 12 Full text (1,90 MB) |
2. Organizacijska kultura v revizijskem podjetjuPia Bratkovič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Organizacijska kultura predstavlja skupek vrednot, norm in praks, ki urejajo vedenje in odnose znotraj organizacije. Organizacijska kultura je razširjen pojem, ki se obravnava na različne načine. To diplomsko delo se ukvarja s tematiko, kaj predstavlja organizacijsko kulturo v revizijskem podjetju in kakšna je njena vloga. Obravnavana tema organizacijske kulture v revizijskih podjetjih se osredotoča na oblikovanje in vzdrževanje te kulture, ki ima še posebej pomembno vlogo zaradi visoko reguliranega revizijskega okolja, kjer je potrebno upoštevati predpisane spreminjajoče se standarde in etičnost. Na podlagi predhodnih tujih raziskav v povezavi s to tematiko je predstavljen splošni model organizacijske kulture v reviziji, vrste organizacijskih kultur in klim, ki jih lahko zasledimo v revizijskem podjetju. Sledi predstavitev vpliva kulture in klime na kakovost revidiranja, v povezavi s kulturo in uspešnostjo revizijskega podjetja, predstavitev vloge komunikacije, mehanizma upravljanja zaposlenih in pomen preveritve organizacijske kulture v revizijskih podjetjih. Diplomsko delo ima dve hipotezi, ki smo ju tudi potrdili na podlagi proučitve ugotovitev preteklih raziskav. Pozitivna organizacijska kultura ima v revizijskem podjetju pozitiven vpliv na zavzetost zaposlenih, obseg storitev, ki jih revizijsko podjetje opravlja. Pozitivna organizacijska kultura v revizijskem podjetju je povezana z večjim obsegom storitev, ki jih opravlja revizijsko podjetje. Na podlagi teoretičnih spoznanj na to temo smo prišli do sklepa, da revizijska podjetja z močnimi in pozitivnimi organizacijskimi kulturami pogosteje širijo obseg svojih storitev, saj taka kultura spodbuja inovacije, izboljšuje kakovost storitev in povečuje zadovoljstvo strank. Na podlagi raziskave smo prišli do sklepa, da ima organizacijska kultura v revizijskih podjetjih ključno vlogo pri oblikovanju vedenja zaposlenih, kakovosti revizijskih storitev in uspešnosti podjetja. Pozitivna organizacijska kultura lahko poveča zavzetost zaposlenih in izboljša kakovost revidiranja. V naši raziskavi, v diplomskem delu, obstajajo nekatere omejitve, kot so omejenost na razpoložljive pretekle raziskave različnih avtorjev, ki so praviloma osredotočene na velika revizijska podjetja in geografsko omejene. Ugotovitve diplomskega dela pripomorejo k boljšemu razumevanju organizacijske kulture v revizijskih podjetjih. Možno je, da se v prihodnje ugotovitve raziskave primerjajo, posplošijo in povežejo s preostalimi revizijskimi podjetji, razišče pa tudi, kako je organizacijska kultura zaznana in predstavljena med zaposlenimi v teh revizijskih podjetjih. Keywords: Organizacijska kultura, revizija, revizor, revizijsko podjetje, zaposleni. Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 18 Full text (1,93 MB) |
3. Vpliv delovnega okolja na ravnanje izvajalcev revidiranjaHristina Chagorska, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu analiziramo vpliv delovnega okolja na ravnanje izvajalcev revidiranja. Namen je ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na delovno okolje in s tem na ravnanje izvajalcev revidiranja. Na podlagi pregleda ugotovitev iz preteklih raziskav različnih avtorjev proučimo, kako različni dejavniki vplivajo na zadovoljstvo izvajalcev revidiranja pri delu. Na začetku diplomskega dela opredimo pojem delovno okolje, kaj predstavlja delovno okolje za izvajalce revidiranja. Na podlagi različnih študij predstavimo, kako poteka delo v revizijski skupini in kakšna je sestava revizijske skupine. Nato predstavimo, kako stres vpliva na revizijsko skupino, kakšna je komunikacija med člani revizijske skupine in kako delo v revizijski skupini vpliva na zadovoljstvo izvajalcev revidiranja pri delu. Dodatno predstavimo delovno okolje v večjih revizijskih podjetjih. Osredotočili smo se na raziskave, ki obravnavajo dejavnike, ki vplivajo na to, da zaposleni iščejo kariero v velikih revizijskih podjetjih. Opredelimo tudi pomen kulture v revizijskem podjetju, kako kultura vpliva na kakovost revidiranja in organizacijsko zavezanost revizorjev revizijskemu podjetju. Rezultati preteklih raziskav nam kažejo, kakšna je atraktivnost poklica revizorja za nove zaposlene, kako jo ohraniti in izboljšati, ter katere dejavnike vplivajo na revizorjevo odločitev, da ostane ali zapusti poklic revizorja. V osrednjem delu diplomskega dela predstavimo ugotovitve avtorjev glede pozitivnih (ugodnih) in negativnih (neugodnih) dejavnikov delovnega okolja, ki vplivajo na ravnanje izvajalcev revidiranja. Ugotovimo, da lahko stres zaradi obremenitev dela in pomanjkanja časa zmanjša kakovost revidiranja. Delovna obremenitev zmanjša zadovoljstvo pri delu. Na podlagi pregleda raziskav ugotovimo, da lahko poistovetenje z revidiranim podjetjem in odsotnost menjavanja revizorjev zmanjšata kakovost revidiranja zaradi povečanja konfliktov med revizorjem in revidiranim podjetjem. Na podlagi pregleda raziskav ugotovimo, da dejavniki možnosti fleksibilnega dela, možnosti napredovanja izvajalcev revidiranja in učenja izvajalcev revidiranja, izboljšajo zadovoljstvo pri delu in s tem izboljšajo kakovost revidiranja. V sklepnem delu diplomskega dela na podlagi proučitve in ugotovitev iz preteklih raziskav podamo predloge za možne odprave neugodnih in izboljšave ugodnih dejavnikov delovnega okolja v revizijskih podjetjih. Keywords: revizijsko podjetje, revizor, izvajalec revidiranja, delovno okolje, kakovost revidiranja, stres, zadovoljstvo pri delu. Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 92; Downloads: 10 Full text (940,36 KB) |
4. Obnašanje revizijskih pomočnikov v revizijskih podjetjihPetra Vogrinčič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo z analiziranjem predvsem tujih virov preučili obnašanje pomočnikov v reviziji v revizijskih podjetjih. Zanimalo nas je, kdo so pomočniki v revizijskih podjetjih, kakšni so pogoji dela v revizijskem podjetju za pomočnike v reviziji in kako se obnašajo, ali so nagnjeni k posnemanju natančnih nadrejenih ali manj natančnih, ali bodo prej posnemali nadrejene, ki imajo vpliv na njihovo napredovanje ter kako vpliva to na kakovost revizije. V diplomskem delu smo najprej opredelili osnovne pojme. Predstavili smo revizijsko podjetje, hierarhijo zaposlenih v njem, navedli smo temeljna etična načela v reviziji, dotaknili pa smo se tudi kulture in mentorstva v revizijskih podjetjih. Opisali smo naloge in odgovornosti revizijskega partnerja, direktorja v reviziji, izkušenejšega revizorja in pa pomočnika v reviziji. Na podlagi analize tujih virov smo proučili, ali so pomočniki v reviziji bolj nagnjeni k posnemanju natančnega ali manj natančnega nadrejenega. Ugotavljali smo tudi, kako vpliva sistem napredovanja na posnemanje pomočnikov v reviziji – torej ali bodo pomočniki v reviziji prej posnemali nadrejenega, ki ima glas pri odločanju o napredovanju. Proučili smo tudi, kako vpliva to posnemanje na kakovost revizije. Poiskali smo tudi nekaj zgledov neprimernega ravnanja v zvezi s pomočniki v revizijskih podjetjih. Prvi zgled kaže neprimerno ravnanje pomočnika v reviziji. Ta se je vedel neetično, ko je brez premisleka izpolnil neprimerna navodila izkušenejših revizorjev. Drugi zgled je zgled neprimernega ravnanja izkušenejšega revizorja do pomočnika v reviziji. Neetično se je vedel izkušenejši revizor, ko je za lastne napake v poslu revizije okrivil pomočnike v reviziji, ki jih je nadziral. Kot zadnji zgled pa smo našli zgled neprimerne prakse revizijskega podjetja glede neugodnih delovnih pogojev za pomočnike v reviziji. gre za problematiko (nepravičnega) prenizkega plačila in (pre)dolgih delavnikov za pomočnike v reviziji. V diplomskem delu smo potrdili hipoteze. Potrdili smo prvo hipotezo, da ravnanje izkušenejših revizorjev lahko na pomočnike v reviziji vpliva pozitivno ali negativno, vendar bo pomočnik v revizij posnemal pozitivne zglede ravnanja izkušenejšega revizorja prej kot negativne zglede ravnanja. Potrdili smo drugo hipotezo, da imajo večja revizijska podjetja za pomočnike v revizij vpeljan in delujoč sistem mentorstva in vodenja pomočnikov v reviziji pri njihovem delu in poklicnem razvoju. Potrdili pa smo tudi tretjo hipotezo, da so pomočniki v reviziji večkrat preobremenjeni na delovnem mestu. Keywords: pomočnik v reviziji, izkušenejši revizor, revizijska skupina, kultura, obnašanje, kadrovanje, mentorstvo, revizija, revizijsko podjetje. Published in DKUM: 10.05.2024; Views: 310; Downloads: 65 Full text (1,11 MB) |
5. Vpliv nerevizijskih storitev na ravnanje revizorjaDjellza Fanaj, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu analiziramo vpliv nerevizijskih storitev na ravnanje revizorja. Najprej
predstavimo, kaj so nerevizijske storitve in navedemo nekaj vrst le-teh. Nato predstavimo
pravila na področju nerevizijskih storitev, ki veljajo v Sloveniji. V zvezi s tem predstavimo
ureditev v Zakonu o revidiranju (ZRev-2), ko gre za prepoved opravljanja nekaterih nerevizijskih
storitev. Omenimo temeljna načela Kodeksa etike za računovodske strokovnjake (Kodeks
IESBA), v skladu s katerimi mora ravnati revizor v poslu revizije. Dodatno predstavimo Uredbo
EU 537/2014, ki velja tudi za Slovenijo, in sicer smo izpostavili tako imenovan seznam
prepovedanih nerevizijskih storitev ter pravilo, da je skupno plačilo za dovoljene storitve
revizorja omejeno na največ 70 % povprečja plačil za obvezno revizijo ali revizije revidiranega
subjekta v zadnjih treh zaporednih poslovnih letih. V osrednjem delu diplomskega dela smo
predstavili ugotovitve avtorjev preteklih raziskav glede vpliva nerevizijskih storitev na ravnanje
revizorja. Osredotočili smo se na raziskave, ki so obravnavale vpliv nerevizijskih storitev na
neodvisnost revizorja ter raziskave, ki obravnavajo vpliv nerevizijskih storitev na revizorjevo
mnenje in poročanje. Glede vpliva nerevizijskih storitev na ravnanje revizorja ni enotnega
mnenja. Pregled raziskav pokaže, da so nekatere raziskave ugotovile, da opravljanje
nerevizijskih storitev negativno vpliva na ravnanje revizorja oz. na samo revizijo. Opravljanje
nerevizijskih storitev revidiranemu podjetju lahko privede do finančne odvisnosti, saj
postanejo zneski iz teh storitev zelo pomembni za revizijsko podjetje, zaradi strahu pred izgubo
stranke pa se revizorji ne morejo upirati pritiskom poslovodstva revidiranega podjetja. Med
revizijo lahko revizor na primer spregleda napake, ki so povezane z nerevizijskimi storitvami,
ali prikrije napake v nerevizijskim delu, ki jih je odkril med revizijo. Prav tako so avtorji preteklih
raziskav ugotovili, da zaradi strahu pred izgubo posla so revizorji bolj nagnjeni k podajanju
neprilagojenega revizijskega mnenja o računovodskih izkazih revidiranega podjetja. Nadalje
smo opisali učinek odvračanja pozornosti od revizije k nerevizijskim storitvam. Ugotovili smo,
da imajo stranke revizijskih podjetij, ki bolj poudarjajo nerevizijske storitve, nižjo kakovost
revizije v primerjavi s strankami revizijskih podjetij, ki imajo manj poudarka na nerevizijskih
storitvah. Pozitiven vpliv na ravnanje revizorja pa je učinek prelivanja znanja. Prelivanje znanja
običajno izhaja iz dejstva, da obe vrsti storitev potrebujeta isti nabor informacij in enake
strokovne kvalifikacije. Zaradi prelivanja znanja se skrajša čas do izdaje revizorjevega mnenja
o računovodskih izkazih po zaključku revizije. Ena raziskava pa je celo ugotovila, da so stranke
revizorja bolj zadovoljne z revizorjem, ko ta opravlja poleg revizije še nerevizijske storitve.
Pregled raziskav pa je pokazal, da obstajajo tudi raziskave, ki niso zaznale nikakršnega vpliva
na ravnanje revizorja, ko ta hkrati opravlja revizijo in nerevizijske storitve. Keywords: Revizija računovodskih izkazov, nerevizijske storitve, vplivi, nevarnosti, neodvisnost, revizor, revizijsko podjetje. Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 433; Downloads: 102 Full text (2,62 MB) |
6. Potrebna znanja in izkušnje revizorja ter njihov razvojVida Korun, 2024, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je bil identificirati in analizirati potrebna znanja ter izkušnje, ki jih revizor potrebuje pri svojem delu na področju revizije računovodskih izkazov in jih bo predvidoma potreboval v prihodnje. Zastavili smo si dva cilja. Prvi cilj diplomskega dela je bil predstaviti znanja in izkušnje (prakso), ki so potrebna za delo revizorja pri reviziji računovodskih izkazov dandanes in v prihodnje. Drugi cilj pa je bil predstaviti možne načine pri pridobivanju znanj in izkušenj za delo revizorja oziroma njihovem razvoju.
Potrebna znanja za revizorja so poznavanje pravil revidiranja, pravnih podlag za revidiranje računovodskih izkazov, temeljnih pravnih ureditev gospodarskih družb v Sloveniji, temeljnih načel in veljavne ureditve delovnega prava ter prava socialne varnosti v Sloveniji. Poleg tega mora revizor imeti tudi temeljna znanja o civilnem materialnem pravu ter o temeljnih pravilih računovodenja. Obstajata dva modela kariernih poti za revizorje, ki nakazujeta, koliko let izkušenj naj bi imel revizor pred napredovanjem na naslednjo stopnjo kariere. Ključne kompetence, ki jih morajo imeti revizorji za uspešno opravljanje svojih nalog, vključujejo strategijo, upravljanje odnosov, strokovnost in etiko, spremljanje in nadzor, skrbnost in natančnost, komunikacijske veščine, finančno in poslovodno računovodstvo, davčno svetovanje, poslovno svetovanje in digitalna spoznanja. V velikih revizijskih podjetjih, kot so "Big Four", je karierna pot lahko drugačna kot v manjših revizijskih podjetjih. V prihodnosti pa bo v ospredju razvoja na področju revizije informacijska tehnologija in uporaba orodij za podatkovno analitiko, vizualizacijo in analitičnih orodij za velike količine podatkov. Revizorji bodo morali biti sposobni prepoznati in uporabiti nove tehnologije za izboljšanje kakovosti revizije, upravljati oblačne storitve ter izvajati dodatne ročne testne postopke. Znanje o umetni inteligenci bo prav tako ključno, kot poznavanje podatkovne analitike, strojnega učenja in analize velikih količin podatkov. Revizorji bodo morali biti etični in sposobni reševati etične dileme ter se prilagajati novim tehnologijam in spremembam. Revizorji se morajo tudi izobraževati o obravnavi prevar, pri čemer morajo biti sposobni uporabljati orodja, ki jim omogočajo prepoznavanje nenavadnih transakcij in vzorcev transakcij, ki bi lahko kazali na pomembno prevaro.
Omejitev pri pisanju diplomskega dela je bila ta, da smo se omejili na področje revizije računovodskih izkazov oziroma zunanjo revizijo. Keywords: revizija, revizor, zunanja revizija, znanje, izkušnje, razvoj Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 367; Downloads: 85 Full text (1,33 MB) |
7. Pomen ugleda pooblaščenega revizorja in njegova zaznavnost v slovenski družbiAna Marie Podgoršek, 2023, undergraduate thesis Abstract: Revidiranje ima v družbi velik pomen, saj revizorji in pooblaščeni revizorji povečajo verodostojnost revidiranih informacij. Zaradi tega procesa lahko nato uporabniki lažje zaupajo v računovodske izkaze, ker je manjša možnost, da le-ti vsebujejo pristranske ali pomanjkljive informacije. Kljub pomembni vlogi v družbi pa so nekateri mnenja, da poklic pooblaščenega revizorja ni ugleden, kar morda menijo, zaradi raznih škandalov, v katere so bili vpleteni pooblaščeni revizorji ali revizijska podjetja. Vendar potrebno je pomisliti, ali je pravično soditi celotno stroko na dejanjih nekaj oseb oziroma podjetij.
V diplomskem delu nas je zanimal ugled poklica pooblaščenega revizorja v slovenski družbi. V teoretičnem delu smo se najprej posvetili zunanjemu revidiranju in pooblaščenemu revizorju, nato na ugled v poslovnem svetu, nakar smo te dve tematiki združili ter preučili obstoječo literaturo na temo poklicnega ugleda revizije, specifično smo se posvetili ugledu pooblaščenega revizorja. V empiričnem delu diplomskega dela smo analizirali anketni vprašalnik in glede na pridobljene podatke potrdili oziroma ovrgli zastavljeni hipotezi. Ugotovili smo, da je poklic pooblaščenega revizorja v Sloveniji zaznan kot ugleden ter da je, po mnenju anketirancev, ugled revizijskemu podjetju pomemben. Keywords: zunanje revidiranje, revizijsko podjetje, pooblaščeni revizor, poklicni ugled, ugled pooblaščenega revizorja Published in DKUM: 15.01.2024; Views: 293; Downloads: 55 Full text (1,32 MB) |
8. Pogajanja med revizorjem in revidiranim podjetjemZoja Sandić, 2023, undergraduate thesis Abstract: Interakcije med revizorjem in revidiranim podjetjem so nekaj popolnoma vsakdanjega,
vendar subjektivni pogled in manevrski prostor v računovodskih standardih mnogokrat
privede do nasprotujočih mnenj – tukaj nastopijo pogajanja med revizorjem in
revidiranim podjetjem. V diplomskem delu obravnavamo potek pogajanj, možne izide in
glavne vplive na pogajanja, svoj fokus pa smo usmerili v ugotavljanje potencialnih
dejavnikov v teh pogajanjih.
Raziskali smo značilnosti pogajanj med revizorjem in revidiranim podjetjem, predstavili
Dinamičen teoretičen model pogajanj med revizorjem in revidiranim podjetjem (angl.
Dynamic theory–based model of ACM negotiation) avtorjev Salterio in Gibbins (2012).
Predstavimo proces pogajanja ter časovnico poteka, pa tudi model procesa pogajanj po
Brownu in Wrightu (2008), ki razdelita proces pogajanj na tri ključne faze:
predpogajanja, pogajanja in fazo izida pogajanj. Obravnavamo potencialne razloge za
pogajanja z revizorjem (na primer padec vrednosti delnic revidiranega podjetja na borzi,
nižja odobrena posojila bank, višje obrestne mere in tako dalje), torej zakaj je smiselno,
da želi revidirano podjetje prejeti mnenje brez pridržkov v svojem revizorjevem poročilu.
Na podlagi literature pa preučimo tudi odziv trga in bank na različna mnenja revizorja,
ko gre za kotirajoča revidirana podjetja.
Opišemo različne pogajalske strategije revizorjev: tekmovanje, prilagodljivost,
izogibanje, sodelovanje, sklenitev kompromisa in strategijo vzajemnosti. Hkrati
predstavimo Model dvojnih pomislekov (angl. Dual Concerns Model), ki je tipologija
reševanja konfliktov, razvita s strani avtorjev Blake in Mouton (1964). Ta model
identificira zgoraj naštete strategije reševanja konfliktov. Bolj podrobno opišemo
strategijo vzajemnosti, ki sicer ni del modela dvojnih pomislekov, vendar je razširjena
njena uporaba med revizorji. S to strategijo se revizorji odpovedo manj pomembni zadevi
v pogajanjih v zameno za uresničitev bolj pomembne zadeve v pogajanjih. Za strategije
pojasnimo, v katerih primerih je njihova uporaba najbolj koristna in potencialno za
revizorja prinese najboljše možne rezultate. V podporo temu predstavimo tudi dejavnike,
ki določajo pogajalske strategije. Pogajalske izkušnje revizorja imajo vpliv na potek
samih pogajanj. Pogajalske izkušnje pa niso nujno povezane z leti delovanja revizorja.
Pomembno je, da se revizorji na pogajanja z revidiranim podjetjem pripravijo in
predvidijo mogoče scenarije pogajanj. Le na ta način si zagotovijo najboljše možnosti za
uspešno izpeljana pogajanja.
Revidirana podjetja imajo relativno veliko moč v pogajanjih. Revizorji lahko s pogajanji
tvegajo izgubo revidiranega podjetja kot stranke, saj je moč nakupa storitve revizije na
njihovi strani. Enako kot revizorji imajo tudi revidirana podjetja svoje strategije za pristop
k pogajanjem. Revidirana podjetja se najbolj poslužujejo strategij (vzajemne,
sodelovalne), ki so sodelovalne narave.
V diplomskem delu predstavimo tudi na kratko ključne lastnosti kakovostnega
računovodskega poročanja in proučimo, kako revizorjeva pogajalska strategija
vzajemnosti vpliva na kakovost računovodskega poročanja.
V diplomskem delu ne potrdimo nobene hipoteze. Hipotezo »v primeru, da revizor
predlaga za revidirano podjetje odklonilno mnenje o računovodskih izkazih, je smiselna
poteza revidiranega podjetja ta, da se pogaja z revizorjem o potrebnih popravkih
računovodskih izkazov, saj s tem poskuša obraniti vrednost delnic podjetja na borzi« in
»Tekmovalna strategija v pogajanjih med revizorjem in revidiranim podjetjem revizorju
zagotavlja najboljši možni izid pogajanj« ovržemo, hipotezo »pogajanja glede
računovodskega poročila med revizorjem in revidiranim podjetjem pozitivno vplivajo na
kakovost računovodskega poročanja, saj se s pogajanji z revizorjem izboljša kakovost
računovodskega poročanja revidiranega podjetja« pa nismo ne potrdili in ne ovrgli. Keywords: Revizija računovodskih izkazov, revizor, revidirano podjetje, revizijska pogajanja, pogajalske strategije, lastnosti revidiranega podjetja Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 401; Downloads: 71 Full text (1,13 MB) |
9. Menjavanje osebja v revizijskih podjetjihEva Mastnak, 2023, undergraduate thesis Abstract: Zaradi pogostega problema visoke stopnje fluktuacije v revizijskih podjetjih je bil namen diplomskega dela ugotoviti in podrobneje preučiti dejavnike, ki vplivajo na revizorjev odhod, vplive (negativne in pozitivne), ki jih ima na revizijsko podjetje po odhodu revizorja, ter kako zmanjšati stopnjo fluktuacije v revizijskem podjetju. Fluktuacija oziroma menjavanje osebja je pojav, ki opisuje odhajanje zaposlenih. Značilna je za vsako podjetje. Določena stopnja fluktuacije je zaželena in normalna, kadar pa začne negativno vplivati na učinkovitost podjetja ter procese dela, pa gre za previsoko stopnjo fluktuacije v podjetju. Obstaja več vrst fluktuacije, nekatere pa se lahko tudi izračunavajo. Vsako podjetje si prizadeva zaposliti ter obdržati uspešne in najboljše zaposlene, da si s tem zagotovi produktivnost ter uspešnost pri doseganju poslovnih ciljev, hkrati pa zmanjša nastanek visokih stroškov zamenjave zaposlenega. Zato je pomembno, da podjetje pozna individualne dejavnike, ki vplivajo na posameznika, da ta zapusti revizijsko podjetje. Nekateri izmed dejavnikov so zadovoljstvo pri delu, stres, slaba delovna klima in manko ugodnosti. Podjetje lahko prepozna znake, ki nakazujejo, da bo zaposleni odšel iz podjetja, še preden ta dejansko odide. Gre za znake, kot so na primer pretirani izgovori ob delovnih obveznostih, čim prejšnje odhajanje z delovnega mesta, očitno pomanjkanje navdušenja ter zanimanja, izkazano manj truda in motivacije ter manj zanimanja za dolgoročne projekte kot običajno. Za podjetje je najbolj optimalno, da najde zase ustrezno ravnotežje oziroma ustrezno stopnjo fluktuacije. Nekateri izmed negativnih vplivov so slabša konkurenčnost podjetja, izguba strank, izguba talentov in izkušenj ter upad produktivnosti. Nekateri izmed pozitivnih vplivov pa so nova znanja, nove izkušnje, omogočeno prednostno notranje napredovanje zaposlenih ter novi zaposleni za manjše plačilo. Obravnavali smo tudi možne predloge za zmanjšanje fluktuacije v revizijskem podjetju, kot so na primer dobro plačilo, nagrajevanje in pohvale zaposlenih, možnosti za strokovno rast in razvoj ter redna krepitev ekipnega duha. Zadrževanje zaposlenih se nanaša na strategije in procese, ki jih podjetje razvija, da obdrži svoje uspešne zaposlene ter zmanjša tveganje menjave zaposlenih oziroma tveganje visoke stopnje fluktuacije. Predlogi, kako v revizijskem podjetju uspešno zadržati zaposlene, so na primer zagotoviti čim nižjo stopnjo fluktuacije zaposlenih, obstoj izkušenih zaposlenih, boljšo izkušnjo revizijske stranke ter boljši ugled podjetja. Raziskovali smo, ali se dejavniki oziroma pričakovanja na delovnem mestu razlikujejo med različnimi generacijami, ter se na koncu nekoliko bolj osredotočili na mlajšo generacijo (generacijo Z). Ugotovili smo, da jim je najbolj pomembno, da imajo dostop do sodobne tehnologije in v kolikor je mogoče, želijo delati v skupinah. V diplomskem delu smo si zastavili tri hipoteze in prva hipoteza je bila, da je pogost razlog za odhod revizorja iz revizijskega podjetja dejavnik nezadovoljstva pri delu. Prvo hipotezo smo potrdili, saj smo na osnovi pregleda literature ugotovili, da je nezadovoljstvo pri delu res eden najpogostejših dejavnikov, ki vplivajo na revizorjevo razvijanje namere po odhodu. Druga hipoteza je bila, da je dejavnik delovne klime v revizijskem podjetju pogost razlog za odhod revizorja. Druge hipoteze nismo ne potrdili ali ovrgli, saj smo na osnovi pregleda literature ugotovili, da je dejavnik delovne klime lahko razlog za odhod ali za zadržanje revizorja. Kadar je klima v podjetju slaba oziroma negativna, bo revizor razvil namero po odhodu, ravno obratno pa takrat, kadar je klima v podjetju dobra oziroma pozitivna. Tretja hipoteza je bila, da menjavanje osebja nima pozitivnega vpliva na revizijsko podjetje. Tretjo hipotezo smo ovrgli, ker smo na osnovi pregleda literature ugotovili, da je pozitivnih dejavnikov več kot negativnih. Keywords: Menjavanje osebja, zadovoljstvo z delom, motivacija, organizacijska kultura, mlajši revizor, mentor, sprememba kariere/poklica. Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 363; Downloads: 42 Full text (755,96 KB) |
10. Zadovoljstvo pooblaščenih revizorjev pri opravljanju dela: stanje v SlovenijiAna Majcan, 2023, master's thesis Abstract: V magistrskem delu obravnavamo področje zadovoljstva pooblaščenih revizorjev pri opravljanju dela. Osredotočamo se na tematiko zunanjega revidiranja, opravljanja dela pooblaščenih revizorjev v Sloveniji, zadovoljstva pri opravljanju dela in zadovoljstva pooblaščenih revizorjev pri opravljanju dela. Na koncu izvedemo tudi raziskavo stopnje zadovoljstva pooblaščenih revizorjev pri opravljanju dela v Sloveniji.
Obstaja veliko načinov, s katerimi lahko revizijske družbe zagotovijo, da so pooblaščeni revizorji zadovoljni pri opravljanju dela. Zadovoljnejši pooblaščeni revizorji bodo pogosteje ostali pri svojem delodajalcu, kar je v času povečane stopnje fluktuacije pooblaščenih revizorjev bistvenega pomena. Merjenje zadovoljstva pooblaščenih revizorjev pri opravljanju dela je tako zaželeno in hkrati pomembno za revizijske družbe. Pomembnejši dejavniki, ki vplivajo na stopnjo zadovoljstva pooblaščenih revizorjev pri opravljanju dela, so poklicna starost, odločevalna raven in spol pooblaščenih revizorjev ter velikost revizijske družbe, v kateri so pooblaščeni revizorji zaposleni. Ker za Slovenijo še ni bilo opravljeno merjenje zadovoljstva pooblaščenih revizorjev pri opravljanju dela, je problem raziskave proučitev, kako zadovoljni so pooblaščeni revizorji, vpisani v register pri ANR, na svojem delovnem mestu. Z raziskavo tako dopolnjujemo obstoječe znanje o poklicnih pričakovanjih pooblaščenih revizorjev v Sloveniji.
V raziskavo je bilo vključenih 41 pooblaščenih revizorjev in revizork, kar predstavlja 23,6 % delež vseh pooblaščenih revizorjev v Sloveniji. Ugotovljeno je bilo, da je 34 pooblaščenih revizorjev in revizork (83 %) zadovoljnih, 1 pooblaščeni revizor oz. revizorka (2 %) je nezadovoljen, 6 pooblaščenih revizorjev in revizork (15 %) pa ni niti zadovoljnih niti nezadovoljnih pri opravljanju dela. V splošnem kažejo rezultati raziskave na nadpovprečno visoko (75 %) stopnjo zadovoljstva pooblaščenih revizorjev. Glede zadovoljstva pooblaščenih revizorjev s posameznimi vidiki dela je bilo ugotovljeno, da je najnižje izmed vseh petih vidikov zadovoljstvo s sedanjim delom (64 %), sledita zadovoljstvo z neposredno vodjo in s plačilom (72 %). Zadovoljstvo z možnostmi za napredovanje je 77 %, najvišje pa je zadovoljstvo s sodelavci, kar 86 %. Rezultati testa normalnosti porazdelitve obravnavane odvisne spremenljivke stopnja zadovoljstva pooblaščenih revizorjev pri opravljanju dela v Sloveniji so pokazali, da je test statistično značilen, kar pomeni, da se porazdelitev odvisne spremenljivke v statistični množici razlikuje od normalne porazdelitve oz., da odvisna spremenljivka ni normalno porazdeljena. Iz rezultatov testov za merjenje statistično značilnih razlik med povprečnimi vrednostmi poročanih stopenj zadovoljstva pooblaščenih revizorjev glede na izbrane dejavnike zadovoljstva, pa ugotavljamo, da se povprečne stopnje zadovoljstva pooblaščenih revizorjev pri opravljanju dela v Sloveniji glede na poklicno starost, odločevalno raven in spol pooblaščenih revizorjev ter velikost revizijske družbe, v kateri so pooblaščeni revizorji zaposleni, statistično značilno ne razlikujejo. Na podlagi rezultatov raziskave je torej mogoče sklepati, da izbrani dejavniki zadovoljstva ne vplivajo statistično pomembno na povprečno stopnjo zadovoljstva pooblaščenih revizorjev pri opravljanju dela v Sloveniji. Keywords: Zunanje revidiranje, pooblaščeni revizor, zadovoljstvo pri opravljanju dela, Slovenija. Published in DKUM: 16.08.2023; Views: 390; Downloads: 57 Full text (3,33 MB) |