| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 114
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Ekonomska učinkovitost kadrovske reorganizacije javnega podjetja Marprom
Jaka Majhenič, 2021, magistrsko delo

Opis: Spremembe v okolju podjetja, bodisi so to na trgu podjetja, trgu dela, finančnem trgu, dobavnem trgu, družbeno-politične ali socialne spremembe ter preostale, silijo podjetja v aktivnosti, s katerimi se na njih prilagajajo. Podjetja namreč na spremembe v okolju odgovarjajo s spremembami v svojem poslovnem modelu, organizacijski ali procesni strukturi. Samo z uspešno vpeljanimi spremembami lahko podjetja odgovorijo na zunanje izzive in se odrežejo uspešneje kot konkurenca. Zaposleni so kot eden izmed najpomembnejših elementov podjetja na spremembe zelo občutljivi. Spreminjanje delovne rutine, podajanje v neznano, uvajanje novih tehnologij in tudi spreminjanje strukture zaposlenih ustvarja med njimi nezaupanje in strah, zaradi tega pa so lahko z njihove strani tudi spremembe neuspešno sprejete in posledično vpeljane aktivnosti ne prinesejo želenih rezultatov. Poleg uspešnega upravljanja in vpeljevanja sprememb je tako zelo pomembno tudi dobro upravljanje človeških virov v podjetju. Na strateškem, pa tudi operativnem nivoju podjetja pa morajo aktivnosti upravljanja človeških virov in aktivnosti upravljanja sprememb delovati povezano in usklajeno. Z magistrskim delom smo želeli predstaviti pomembnost pravilnega upravljanja človeških virov v povezavi z vpeljevanjem sprememb v poslovanje podjetja. Pri tem smo se še posebaj osredotočili na kadrovsko reorganizacijo podjetja, ki jo številni povezujejo samo z odpuščanjem. Posledično kadrovska reorganizacija tudi med zaposlenimi vzbuja strah in nezaupanje v samo spremembo, podobno pa se pojavlja tudi v odnosu do vodstva podjetja. Vrhovni management se mora zavedati občutljivosti te spremembe in pomena dobre, jasne komunikacije in pravilnega upravljanja zaposlenih tako v obdobju pred reorganizacijo, med samim procesom izvedbe reorganizacije in tudi po končani kadrovski reorganizaciji. Ker pa mora vsaka sprememba v podjetju izboljšati trenutno stanje in podjetju prinesti konkurenčno prednost, bodisi z znižanjem stroškom, boljšim izkoristkom dela, optimiziranjem procesov itd., smo v nalogi obravnavali tudi ekonomski del kadrovske reorganizacije. Na primeru javnega podjetja Marprom d. o. o. smo prikazali proces izvedbe kadrovske reorganizacije in na koncu ob primerjavi začetnega in končnega stanja ter ob upoštevanju stroškov implementacije reorganizacije ovrednostili ekonomsko učinkovitost reorganizacije.
Ključne besede: kadrovska reorganizacija, management človeških virov, javno podjetje, upravljanje kadrov, organizacijske spremembe
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 205; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

2.
Reorganizacija varnostno-obveščevalnih služb v vzhodni Evropi po padcu komunizma : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Blaž Bohinc, 2021, diplomsko delo

Opis: Ob koncu 80. in v začetku 90. let 20. stoletja je v številnih srednje- in vzhodnoevropskih državah s komunističnim ter socialističnim političnim in gospodarskim sistemom prišlo do korenitih sprememb. Globoka ekonomska kriza v kombinaciji z zmanjševanjem vpliva in moči Sovjetske zveze ter prihodom bolj liberalno usmerjenih oseb na čelo vladajočih komunističnih partij je številnim narodom odprla pot, da sami vplivajo na prihodnost svoje države. To je omogočilo, da so v številnih državah po dolgem času ponovno potekale demokratične volitve, na katerih so zmagale stranke, ki so zagovarjale drugačne vrednote od prejšnjega političnega vodstva, predvsem spoštovanje demokracije, svobode govora in ostalih človekovih pravic ter tudi kapitalistično gospodarsko ureditev. Do obsežnih sprememb pa ni prišlo le na političnem in ekonomskem področju, ampak tudi na področju teritorialne celovitosti nekaterih držav. Številne države so razpadle, na njihovem mestu pa so nastale nove, spet druge so se ponovno združile z že obstoječimi državami. Prav vse države, ki so šle skozi proces tranzicije v nov politični in ekonomski sistem, pa so se znašle pred dilemo, kaj storiti z varnostno-obveščevalnimi službami, ki so delovale v teh državah v prejšnjem sistemu. Te službe v preteklosti niso samo zagotavljale varnosti države same, ampak so tudi igrale vlogo ideološke policije, ki je varovala interese vladajoče stranke. Ti interesi pa niso bili več v skladu z novimi vrednotami postkomunističnih držav. To je pomenilo, da je vodstvo teh držav moralo najti način reorganizacije varnostno-obveščevalnih služb, s katerim bi zagotovili spoštovanje načel demokracije in vladavine prava, pri tem pa ne bi smeli ogroziti varnosti države in njenih interesov.
Ključne besede: obveščevalno-varnostna dejavnost, obveščevalne službe, reorganizacija, padec komunizma, vzhodna Evropa, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 184; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (760,51 KB)

3.
Odstranitev predmontaže stranic v podjetju farmtech d.o.o. : magistrsko delo
Mitja Potočnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava predstavitev delovnega mesta varjenja stranic in predmontaže. Podrobneje je opisano delovno mesto, predstavljena pa je tudi analiza delovnega mesta. Analiza je predstavljena z veliko ugotovitvami in slikami iz prakse. V analizi se pokaže veliko pozitivnih kot tudi negativnih problemov, ki se jih vseeno lahko odpravi. Na podlagi analize so najprej predstavljene rešitve za reorganizacijo delovnega mesta, v nadaljevanju pa rešitve za večjo kakovost izdelkov in ergonomsko izboljšavo. Predstavljena je tudi postavitev delovnega mesta, ki je izrisana v 3D programski opremi za lažjo predstavitev. Dodanih veliko primerov različnih rešitev, ki ponazarjajo, kakšne rešitve so lahko implementirane. Predstavljena je tudi implementacija rešitev in zakaj so bile izbrane tovrstne rešitve.
Ključne besede: Varjenje stranic na prikolici, analiza, reorganizacija, delovno mesto, dvig kakovosti
Objavljeno v DKUM: 26.08.2021; Ogledov: 296; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (6,35 MB)

4.
Obveščevalno-varnostni sistem Republike Slovenije : reorganizacija in sistemske rešitve
Jaroš Britovšek, Aleš Čretnik, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Namen prispevka je predstaviti modele reorganizacije in izboljšave dela obveščevalnih in varnostnih služb majhnih držav, ki se soočajo z omejenimi finančnimi in kadrovskimi resursi. Analiza prispevka temelji na primeru obveščevalno-varnostnega sistema Republike Slovenije (RS). Metode: Z analizo primarnih in sekundarnih virov so bile analizirane in identificirane pomanjkljivosti obveščevalno-varnostnega sistema Republike Slovenije ter s primerjalno analizo obveščevalnih in varnostnih služb tujih držav razvite ustrezne rešitve. Ugotovitve: Razviti in predstavljeni so trije možni modeli reorganiziranja obveščevalno-varnostnega sistema RS, ki se med seboj razlikujejo glede na obsežnost posegov. Prav tako so v prispevku predstavljene sistemske rešitve na področju nadzora, zaposlovanja in izobraževanja uslužbencev obveščevalnih in varnostnih služb, ki jih lahko odgovorni implementirajo ne glede na to, ali se država odloči za reorganizacijo ali ne. Omejitve/uporabnost raziskave Tajna narava delovanja obveščevalnih in varnostnih služb nudi omejen dostop do popolnih podatkov, kar posledično omejuje raziskovanje na tem področju. Praktična uporabnost: Ugotovitve oz. rešitve, ki so predstavljene v prispevku se lahko nanašajo na praktično implikacijo reorganizacije in izboljšave dela obveščevalnih in varnostnih služb Republike Slovenije. Izvirnost/pomembnost prispevka: Prispevek opredeli obveščevalne in varnostne naloge ter odgovarja na vprašanja in dileme v zvezi z reorganizacijo in izboljšavami dela obveščevalnih in varnostnih služb Republike Slovenije, same ugotovitve pa so namenjene tako politični, strokovni kot tudi širši javnosti.
Ključne besede: obveščevalne naloge, varnostne naloge, obveščevalnovarnostne naloge, zaščitne naloge, reorganizacija
Objavljeno v DKUM: 20.04.2020; Ogledov: 469; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (594,60 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
VEČNIVOJSKI MODEL KADROVSKE REORGANIZACIJE JAVNIH ZDRAVSTVENIH ZAVODOV Z UVEDBO JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
Boštjan Kušar, 2019, doktorsko delo/naloga

Opis: Kadrovske reorganizacije javnih zdravstvenih zavodov niso nov pojem v slovenskem prostoru. Raziskave kažejo, da v Sloveniji do sedaj še ni bil izdelan predlog modela kadrovske reorganizacije javnih zdravstvenih zavodov s pomočjo uvedbe javno-zasebnega partnerstva in instituta svobodnega zdravnika specialista. Uvedba instituta svobodnega zdravnika specialista bi približala delovanje slovenskega zdravstvenega sistema Evropski skupnosti in svetu. Z njegovo uvedbo bi se znižali stroški dela, povečala bi se učinkovitost zaposlenih ter ustvarilo stimulativno delovno okolje za mlade zdravnike, kar bi posledično prispevalo k zajezitvi odhodov mladih zdravnikov v tujino. Uvedba svobodnega zdravnika specialista v slovenski zdravstveni sistem bi prinesla tudi nove možnosti sodelovanja med izvajalci zdravstvenih storitev in bolnišnicami, prav tako bi pozitivno vplivala na enakomerno dostopnost do zdravstvenih storitev, kar bi občutili uporabniki.V doktorski disertaciji je predstavljeno trenutno stanje zdravstvenega sistema v Republiki Sloveniji, ki se sooča z različnimi problemi; dolge čakalne dobe na vseh področjih dela, odhodi zdravnikov in zdravstvenih sodelavcev v tujino oziroma zasebništvo. Posledično prihaja do pomanjkanja kadra za redno delo, ki povzroča preobremenjenost zaposlenih. Na osnovi poglobljenega vpogleda v zdravstveni sistem v Republiki Sloveniji je bila izdelana raziskava, katere cilj je bil preveriti stališča nosilcev zdravstvene dejavnosti v Republiki Sloveniji – zdravnikov do uvedbe instituta svobodnega zdravnika v slovenski zdravstveni sistem ter na drugi strani pridobiti mnenje direktorjev javnih zdravstvenih zavodov o obravnavani temi. Raziskava je bila izvedena na celotni populaciji zdravnikov (N = 5.637) in vodstvenih delavcev (N = 92) v Sloveniji v letu 2014. Vrnjenih smo dobili 318 anketnih vprašalnikov s strani zdravnikov, kar predstavlja 5,6 % celotne populacije. S strani direktorjev je bilo vrnjenih 52 anketnih vprašalnikov, kar predstavlja 56,5 % celotne populacije. Zaradi urejenosti spremenljivk in postavljenih hipotez, so bili uporabljeni neprarametrični pristopi, ki so za razliko od standardnih parametričnih metod primernejši, kadar so spremenljivke urejenostne in predpostavke za uporabo parametričnih metod niso izpolnjene, kot v primeru naših hipotez. V poglobljeni statistični analizi smo za obdelavo podatkov uporabili še naslednje kazalce in metode: povprečno vrednost, standardni odklon, test Kaiser-Mayer-Olkin in Bartlettov test. S faktorsko analizo smo nadalje želeli reducirati spremenljivke, ki smo jih kasneje z multiplo regresijsko analizo primerjali in ugotavljali njihovo medsebojno odvisnost. Analiza demografskih podatkov kaže na enakomerno razporeditev pridobljenih odgovorov, glede na obravnavano populacijo. Drugi del raziskave se je nanašal na delovanje zdravstvenega sistema in možne izboljšave, torej vsebinski del. Rezultate obeh anket (za zdravnike in vodstvene delavce) smo najprej opisno primerjali in jih predstavili s frekvencami (%). Ugotovitve raziskave kažejo na nujnost sprememb slovenskega zdravstvenega sistema v organizacijskem smislu. V sistem vodenja javnih zdravstvenih zavodov je potrebno uvesti piramidno hierarhijo, ustrezno stimuliranje in motiviranje zaposlenih ter urejen sistem nagrajevanja zaposlenih. Direktorjem javnih zdravstvenih zavodov je potrebno dodeliti večjo avtonomijo, pooblastila in orodja za izboljšanje nastale situacije. Rezultat poglobljene analize je izdelan večnivojski model kadrovske reorganizacije javnih zdravstvenih zavodov z uvedbo javno-zasebnega partnerstva in instituta svobodnega zdravnika specialista. Model je oblikovan na osnovi trenutnega zdravstvenega sistema, kar v praksi pomeni, da bo z njegovo implementacijo dopolnil obstoječ zdravstveni sistem v Sloveniji, ne bi pa ga v celoti zamenjali. Pripravljen model predvideva novo obliko izvajanja zdravniškega poklica.
Ključne besede: kadrovska reorganizacija, kadrovski management, javno-zasebno partnerstvo, zdravstvo, model, institut svobodnega zdravnika specialista
Objavljeno v DKUM: 05.06.2019; Ogledov: 1070; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (5,85 MB)

6.
Ureditev logistike v podjetju bartec varnost d.o.o.
Erik Kranjc, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Za osvetlitev ter prikaz teoretičnega znanja, pridobljenega na fakulteti, se v sklopu tretjega letnika izdeluje diplomsko delo. Diplomsko delo je uradna potrditev o uspešno opravljenem študiju. V sklopu tega diplomskega dela je predstavljena organizacija ter procesi znotraj nje, kar nam omogoča pogled v teoretično znanje z drugačnega vidika. Naslov in tema diplomskega dela pa je analiziran problem, ki smo ga zaznali, ter ponujena možna rešitev. Seznanili smo se s problemom logistike v podjetju, ki je bil predstavljen kot eden večjih problemov v podjetju. V diplomskem delu smo s pridobljenimi podatki analizirali dejansko stanje logistike ter na podlagi tega poiskali možne optimizacije oziroma izboljšave. Identificirali smo potencialne partnerje, s katerimi smo opravili intervju, kjer smo jim predstavili svoje potrebe, oni pa so nam posredovali svoje pogoje ter okvirne cene. Sledila je medsebojna primerjava in analiza potencialnih partnerjev ter prikaz možnih rešitev in izboljšav.
Ključne besede: logistika, outsourcing, transport, reorganizacija
Objavljeno v DKUM: 27.02.2019; Ogledov: 689; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

7.
Logistična analiza notranje logistike v podjetju Kovis Brezina, d. o. o.
Adrijana Stergar, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo opisali, kakšno je trenutno stanje v podjetju, ter ob tem predstavili kar nekaj ovir, s katerimi se zaposleni vsakodnevno srečujejo. Nato smo se posvetili razreševanju treh največjih ovir ter podali predloge izboljšav. Največjo težavo smo opazili v povezavi s pomanjkanjem prostora v skladišču in proizvodnji. S pomočjo notranjih delovodij smo izbrali optimalno rešitev glede premestitve delovnih strojev ter vzpostavitve boljše organizacije pri samem delu oz. pri proizvodnem procesu. V skladišču smo določili nadaljevanje klasičnega paletnega regalnega sistema na osnovi izračunov za obliko regalnega okna ter dolžino in širino skladiščne cone. Predlagali smo tudi nadaljevanje že obstoječih mikrolokacij za manjkajoča regalna okna v posameznih skladiščih. Nadalje smo opisali uporabo neekoloških viličarjev na plin in dizel. Za vse trenutne viličarje v podjetju smo izračunali mesečne stroške. Nato smo podali predlog novih zelenih viličarjev ter izračunov zanje. Primerjali smo izračune ter podali predlog izboljšav. Tretja ovira, ki smo se ji posvetili, je bila nedosledna uporaba talne in vertikalne signalizacije ter varnostnih oznak v notranji logistiki. Na podlagi standarda DIN 18225 smo opravili reorganizacijo transportnih poti v skladišču in proizvodni hali, na podlagi Pravilnika o varnostnih znakih ter Zakona o varnosti cestnega prometa pa smo dodelili varnostne oznake.
Ključne besede: Zelena logistika, viličarji, reorganizacija skladišča, reorganizacija proizvodnje, klasični paletni regalni sistem, reorganizacija transportnih poti, določitev varnostnih oznak.
Objavljeno v DKUM: 03.12.2018; Ogledov: 654; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

8.
Logistični procesi v kovinsko predelovalnem podjetju
Rene Bizjak, 2017, diplomsko delo

Opis: Logistika ima v podjetjih danes večji pomen kot kdajkoli prej. Uspešnost nekega proizvajalnega podjetja je v veliki meri odvisna od notranje kot od zunanje organiziranosti logističnih procesov. V današnjem poslovnem svetu imajo stroški izjemen vpliv na konkurenčnost podjetja, zato je treba na vseh področjih delovanja podjetja stremeti k minimiranju stroškov. V Sloveniji še vedno mnogo podjetij dajo premalo poudarka logističnim procesom in jih pogosto zanemarja, pri čemer se podjetja ne zavedajo, da so prav tukaj skrite mnoge rezerve in priložnosti za optimiranje celotnega proizvajalnega procesa podjetja. Analizirali bomo logistične procese v kovinsko-predelovalnem podjetju, predstavili probleme, ki jih določeno podjetje ima, in predlagali rešitve le-teh. Opisali bomo tudi posamezne segmente logistike, ki se v podjetju uporabljajo, podrobno opisali postopek nabave, transporta, skladiščenja in proizvodnje v podjetju. Predstavili bomo cilje logistike v podjetju, in sicer po načelu 5P, in obravnavali logistične podsisteme v kovinsko-predelovalnem podjetju. Cilji diplomskega projekta so spoznati organiziranost logističnih procesov v kovinsko-predelovalnem podjetju, proučiti trenutni logistični proces omenjenega podjetja, ugotoviti, kako naj ga podjetje izboljša, in oblikovati predloge za spremembo logističnega procesa v podjetju. Zaradi vse večjega porasta terciarnega sektorja, torej storitev, se je v razvitih državah sveta težišče sekundarnega sektorja (industrija) preselilo na območje Kitajske, predvsem zaradi cenejše delovne sile. To je razlog, da mora biti industrija v Sloveniji izjemno konkurenčna in kakovostna, da lahko tekmuje z državami, kjer je delovna sila mnogo cenejša, to konkurenčnost pa bo v prihodnosti v veliki meri omogočala optimizacija logističnih procesov v takšnih podjetjih.
Ključne besede: logistični procesi, kovinsko-predelovalno podjetje, reorganizacija logistike, transport
Objavljeno v DKUM: 23.10.2018; Ogledov: 615; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

9.
Alternative klasičnim insolvenčnim postopkom po vzoru sodobne pravno-ekonomske teorije
Jaka Cepec, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: Avtor v prispevku predstavlja različne teorije o alternativnih insolvenčnih postopkih, ki bi teoretično lahko nadomestili ali vsaj dopolnili trenutni sistem korporacijskega insolvenčnega prava, ki pozna predvsem stečajni postopek in postopek finančne reorganizacije. Avtor v uvodnem poglavju izpostavi, da odločitev o tem, ali naj se nad družbo uvede stečaj ali finančna reorganizacija, temelji na odgovoru na vprašanje, ali je podjetje dolžnika ekonomsko učinkovito ali ne. V skladu s splošno sprejeto ekonomsko teorijo naj se namreč finančno reorganizirajo zgolj ekonomsko učinkovita podjetja. Ugotavljanje ekonomske (ne)učinkovitosti se v praksi izkaže za zapleteno, relativno nezanesljivo in pogosto zelo drago. Hkrati v teoriji ni jasno, kdo naj prevzame breme odločitve o tem vprašanju in kakšen naj bo postopek tega odločanja. Posledično so številni teoretiki nezadovoljni s trenutnim sistemom insolvenčnega prava in predlagajo različne alternative, ki jih v grobem lahko razdelimo na sisteme javnih dražb, modele avtomatizma in modele, ki temeljijo na ex ante pogodbenih dogovorih. Avtor v zaključku izpostavi, da čeprav poteka razprava o alternativnih sistemih že dobrih 30 let, ti predlogi v veliki večini v praksi nikoli niso zaživeli.
Ključne besede: Slovenija, pravo, insolventnost, zakonodaja, insolvenčno pravo, stečaj, finančna reorganizacija, ekonomska analiza prava
Objavljeno v DKUM: 02.08.2018; Ogledov: 514; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (505,54 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Reorganizacija skladišča v podjetju a1 slovenija d.d.
Tadej Potrč, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo predstavili problem trenutno neučinkovitega skladiščenja v podjetju A1 Slovenija d.d.. Do neustreznega skladiščenja prihaja zaradi prostorske stiske in neučinkovite porabe časa pri izvajanju skladiščnega procesa. Učinkovito skladiščenje je ključnega pomena za vsako podjetje, saj pri preobremenjenosti skladiščnega prostora, neustrezni tehnologiji ali pri neustrezni organizaciji skladiščenja, lahko prihaja do povišanja stroškov skladiščenja, kar v podjetju predstavlja izgubo pri poslovni uspešnosti. V izbranem podjetju smo napravili analizo obstoječega stanja. S pomočjo internih podatkov in pregleda stanja smo lahko pridobili vpogled na potek dogajanja na področju skladiščenja. Nato smo proces skladiščenja razdelali na 3 ključne faze in izdelali natančen diagram poteka v vseh fazah procesa skladiščenja. S pomočjo kritične analize obstoječega stanja smo izpostavili pomanjkljivosti oz. kritične točke, na podlagi katerih smo lahko podali predloge za nove uvedbe, ki bi izboljšale trenutno stanje. Spoznali smo, da se največ pomanjkljivost zgodi v fazi skladiščnega procesa, zato smo se reorganizacije lotili pri samem vrhu oz. pri pričetku skladiščenja. Nato smo izdelali analizo, ki je prikazala, kako bi reorganizacija učinkovala in kako bi se pokazale izboljšave ter kaj to pomeni za samo podjetje. Na koncu smo podali zaključke in možnosti za nadaljnji razvoj obravnavanega podjetja.
Ključne besede: skladišče, proces skladiščenja, faze procesa skladiščenja, optimalno skladiščenje, reorganizacija skladišča
Objavljeno v DKUM: 24.05.2018; Ogledov: 819; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici