1. |
2. Regulacija vrtilne hitrosti elektromotorja s frekvenčnim pretvornikom omron mx2Vito Podgoršek, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni vplivi na regulacijsko vrtilne hitrosti asinhronskega elektromotorja in frekvenčni pretvornik Omron MX2. Pojasnjena je uporaba, delovanje frekvenčnih pretvornikov in glavne značilnosti uporabljenega frekvenčnika 3G3MX2. Opisana je povezava frekvenčnika s sistemom in priključitev na računalnik. Na kratko je predstavljena programska oprema CX-Drive, ki služi za programiranje frekvenčnega pretvornika. Pojasnjena je teorija P, PI in PID regulatorjev in praktični izračun PID parametrov s pomočjo Ziegler/Nichols metode. Na koncu je opisan uporabljen sistem, ki obsega asinhroni elektromotor, inkrementalni dajalnik in frekvenčni pretvornik. Argumentirani so tudi vplivi na regulacijo vrtilne hitrosti elektromotorja. Ključne besede: avtomatizacija, frekvenčni pretvornik, regulacija vrtilne hitrosti, PID regulator Objavljeno: 16.09.2019; Ogledov: 385; Prenosov: 81
Celotno besedilo (4,46 MB) |
3. Tehnike preprečevanja integralskega pobega pri vodenju enosmernega motorjaEva Tratnik, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo Opis: V projektnem delu je analiziran pojav integralskega pobega, ki nastane pri uporabi PI regulatorjev, kadar so v regulacijskem sistemu prisotne omejitve. Predstavljene so različne tehnike, ki jih lahko uporabljamo za preprečevanje integralskega pobega. Učinkovitost obravnavanih tehnik je preizkušena na podlagi simulacijske analize enozančne in kaskadne regulacije hitrosti enosmernega motorja s trajnimi magneti. Predstavljene tehnike smo poizkusili tudi na primeru vodenja enosmernega motorja s trajnimi magneti z uporabo industrijskega krmilnika SIEMENS S7-300, ki pa se je izkazal kot neprimeren krmilnik za izvedbo vodenja motorja. Ključne besede: enosmerni motor s trajnimi magneti, integralski pobeg, kaskadna regulacija, PI regulator, regulacija hitrosti, tehnike preprečevanja integralskega pobega Objavljeno: 30.01.2018; Ogledov: 1412; Prenosov: 181
Celotno besedilo (4,08 MB) |
4. |
5. |
6. Merilna proga s frekvenčno reguliranim elektromotorjem za črpalne sistemeBorut Prica, 2013, diplomsko delo Opis: V nalogi je raziskana možnost uporabe črpalnega sistema, ki mu je na pogonski strani dodan frekvenčni pretvornik. Izgrajeno je preizkuševališče z možnostjo simulacije vklopa in izklopa različnih uporabnikov. Izmerjene so bile karakteristične vrednosti sistema pri različnih vrednostih vrtilne hitrosti pogonskega stroja in pri spreminjanju velikosti potrošnika. Meritve so bile opravljene z uporabo klasičnih merilnikov tlaka in z zveznim merilnikom tlaka za potrebe dinamičnih odzivov. Merjenje pretoka je bilo izvedeno z ultrazvočnim merilnikom pretoka. Poleg statičnih karakteristik sistema so bile izvedene meritve z simulacijo spremembe vodilne veličine in vklopa oziroma izklopa potrošnikov, kot motilne veličine. Preizkušen je bil tudi sistem točkovnega nastavljanja želene veličine in s tem možnost daljinskega diskretnega krmiljenja.
Naloga je pokazala, da sodobni pristopi uporabe frekvenčno reguliranih pogonov omogočajo tudi delno obnovljenim obstoječim črpalnim sistemom dogradnjo in s tem izboljšanje učinkovitosti sistema in energetskih prihrankov. Ključne besede: črpalka, asinhronski elektromotor, frekvenčni pretvornik, frekvenčno krmiljen asinhronski elektromotor, meritev karakteristik, ultrazvočni merilnik pretoka, črpalni sistem, regulacija tlaka, hitrosti, pretoka in vrtilna frekvenca. Objavljeno: 24.05.2013; Ogledov: 1448; Prenosov: 177
Celotno besedilo (3,85 MB) |
7. ZASNOVA IN IZVEDBA REGULACIJE HITROSTI AVTOMOBILA S TEMPOMATOMTadej Jelušić, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo opisuje zasnovo, vgradnjo, testiranje in izvedbo regulacije hitrosti avtomobila s tempomatom. Izdelana in vgrajena je elektronika tempomata, poleg tega so uporabljeni rabljeni deli tempomatov. Za avto ni bila predvidena serijska vgradnja tempomata.
Tempomat uporablja obstoječe senzorje za regulacijo hitrosti, na katere je elektronika tempomata priključena neposredno. Preizkušena je pa bila možnost zajema podatkov iz senzorje prek vmesnika OBD. Ključne besede: tempomat, avtomobil, avto, regulacija hitrosti Objavljeno: 03.07.2012; Ogledov: 1348; Prenosov: 232
Celotno besedilo (2,51 MB) |
8. |
9. |
10. IZDELAVA PREIZKUSNEGA MESTA ZA MERITEV KARAKTERISTIK HIBRIDNEGA SISTEMAMitja Osek, 2010, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu je opisana izgradnja preizkusnega mesta za meritev karakteristik hibridnega pogona, potek in rezultati meritev. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvem delu so opisani hibridni električni pogoni. V drugem delu je opisana izvedba regulacije potrebne za meritev (regulacija po navoru), ter izgradnja merilnega mesta. Opisano je delovanje posameznih sklopov ter podane pripadajoče sheme izdelane v programskem paketu MATLAB/Simulink. Tretji del naloge je namenjen glavnemu cilju naloge, to je meritvi karakteristik porabe goriva primarnega bencinskega agregata (ICE), ki je uporabljen v hibridnem pogonu. Rezultat meritev je graf karakteristik s pomočjo katerega se pozneje izvede želeno vodenje celotnega sistema, oziroma določa kakšen delež skupnega navora bo prispeval vsak izmed obeh pogonov. Ključne besede: Hibridni pogon, regulacija hitrosti, električni hibridni avtomobil, električni avtomobil, graf karakteristik porabe goriva Objavljeno: 06.04.2011; Ogledov: 1730; Prenosov: 140
Celotno besedilo (1,79 MB) |