| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Dinamika sušenja pasje trave (dctylis glomerata l.) in mnogocvetne ljuljke (lolium multiflorum lam.) na tleh
Jasmina Videčnik, 2019, diplomsko delo

Opis: Na poskusnem polju UKC Pohorski dvor Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede v Hočah smo leta 2017 začeli s sušenjem pasje trave (Dactylis glomerata L.) in mnogocvetne ljuljke (Lolium multiflorum Lam.). Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v dinamiki sušenja med njima glede na razvojno fazo, v kateri se trava nahaja (razraščanje, začetek latenja, polno latenje oz. cvetenje), in glede na dejavnike okolja (temperatura in padavine) v času košnje in sušenja. Košnjo in sušenje smo izvedli v dveh terminih (17. 5. 2017 do 19. 5. 2017 in 29. 5. 2017 do 2. 6. 2017). Analiza vsebnosti suhe snovi med rastlinama po obračanjih je pokazala, da se je pasja trava sušila hitreje kot mnogocvetna ljuljka, ne glede na razvojno fazo v kateri se je nahajala. Na dinamiko sušenja preučevanih rastlinskih vrst pa imajo velik vpliv tudi klimatske razmere.
Ključne besede: pasja trava, mnogocvetna ljuljka, sušenje, klimatske razmere, razvojne faze
Objavljeno: 12.09.2019; Ogledov: 346; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

2.
Analiza življenjskega cikla in dinamizacije za preprečevanje podjetniških kriz: primer podjetja x
Nina Leš, 2018, magistrsko delo

Opis: Nenehne spremembe v poslovnem okolju silijo podjetja k pravočasnim ukrepom prilagajanja poslovne politike k obvladovanju razvojne krize. Skozi delovanje samega podjetja sta potrebna določeno znanje ter izkušnje usposobljenega najvišjega managementa za dosego konkurenčne prednosti, katera je povezana s prepoznavanjem poslovnih priložnosti. Da bi lahko dosegli pričakovano rast in razvoj podjetja, je pomembno prepoznati stanje podjetja. Torej v kateri fazi razvoja življenjskega cikla je, saj na podlagi te ocene lahko uporabimo ustrezno politiko, ki pomaga k sprejemanju premišljenih odločitev za izboljšanje strukture in dogajanja v podjetju. Podjetja, ki želijo dosegati dolgoročno uspešnost skupaj s kombinacijo lastnosti pionirskega in rastočega podjetja, dosežejo dinamičnost. Dinamična podjetja aktivno spremljajo dogajanja na trgu ter tako s tehtanimi odločitvami vodstvenih delavcev z iskanjem profitnega motiva ustvarjajo novo vrednost in nova delovna mesta. Lahko bi rekli, da so vedno v koraku pred konkurenco, ter da njihov cilj ni preživeti, ampak uspeti. V analitičnem delu magistrske naloge smo tako za izbrano podjetje izvedli diagnozo razvojne stopnje podjetja, kjer smo s pomočjo Pümpin in Prangejeve (1995) metode ugotovili, v kateri fazi življenjskega cikla se proučevano podjetje nahaja. Nato smo na podlagi dobljenih rezultatov raziskali, ali je mogoče v življenjskem ciklu obravnavanega podjetja zaznati tipično razvojno krizo, kot sta jo opredelila Pümpin in Prange (1995) ter opredelitev faz podjetniških kriz po Kropfbergerju (2003). S sintezo spoznanj o kriznem stanju obravnavanega podjetja smo podali nadaljnje ukrepe, ki so pomembni za razvoj podjetja. Zadnji del raziskave smo sklenili z analizo odstopanja dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti in podali predloge ukrepov za dinamizacijo podjetja.
Ključne besede: hitro rastoče podjetje, dinamizacija, razvojne faze podjetja, krizni management
Objavljeno: 12.03.2018; Ogledov: 634; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

3.
RAZVOJNE FAZE IN PRIDELEK AVTOHTONE POPULACIJE BOBA (Vica faba L.) GLEDE NA ROK SETVE
Peter Purgaj, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Rok setve zrnatih stročnic lahko vpliva na višino pridelka, še posebej pri bobu (Vicia faba L.). V letu 2014 je bil v Vinički vasi na parceli GERK 4614966 proučevan vpliv rokov setve (januar, februar, marec, april) na fenološke faze in na količino pridelka (sveže in suho seme). S kasnejšim rokom setve je razvoj fenoloških faz hitrejši. Rok od setve do spravila pridelka (zrelosti) znaša za setev v januarju 162 dni, v februarju 124 dni, v marcu 110 dni in v aprilu 69 dni. Signifikantno najvišji pridelek svežega in suhega semena je dosežen s setvijo v januarju, nato v februarju, v mesecih marcu in aprilu pa ni signifikantne razlike. Ob setvi v januarju znaša količina pridelka svežega semena 7,05 kg/10 m2 in suhega semena 1,65 kg/10 m2, ob februarski setvi znaša količina pri svežem semenu 5,48 kg/10 m2 in pri suhem semenu 1,28 kg/10 m2. Setev v marcu daje 3,46 kg/10 m2 pridelka svežega semena, suhega semena pa 0,81 kg/10 m2. Setev aprila je dala 3,50 kg/10 m2 svežega zrnja in 0,82 kg/10 m2 suhega semena. Rezultati kažejo, da je optimalen rok setve januar.
Ključne besede: bob, Vicia faba L., razvojne faze, pridelek, roki setve
Objavljeno: 22.07.2016; Ogledov: 700; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (837,70 KB)

4.
RAZVOJ NOVIH IZDELKOV V MLM D.D.
Ružica Premzel, 2014, magistrsko delo

Opis: Trenutna gospodarska situacija je podjetjem nenaklonjena. V sodobnih pogojih delovanja se morajo podjetja prilagajati in slediti nenehnim spremembam v okolju, če želijo zagotavljati svoj obstoj in dolgoročni razvoj. Podjetja preko svojih managerjev in vseh zaposlenih skrbijo za razvoj podjetja, ko bedijo nad razvojem in posodabljanjem svojih izdelkov. Tema magistrske naloge je razvoj novih izdelkov v podjetju MLM d.d. V današnjem konkurenčnem in hitro spreminjajočem se trgu sanitarnih armatur, imata pravočasnost in pravilnost odločitve o razvoju izdelka pomemben učinek na razvoj in uvedbo izdelka na trg. Rdeča nit naloge je prikazati razvoj izdelka od same ideje do njegove uvedbe na trg, ter poudariti upoštevanje mnenja ključnih kupcev pri sami odločitvi o razvoju novega izdelka. Pri uvajanju izdelka na trg je potrebno upoštevati vse marketinške dejavnosti, da bo izdelek uresničil pričakovanja kupcev in podjetja. Zelo pomembne so pravilne odločitve o strategiji in taktiki v fazi odločanja o uvedbi novega izdelka na trg.
Ključne besede: razvoj, izdelek, kupci, trg, življenjski cikel, razvojne faze, uvajanje na trg
Objavljeno: 24.07.2014; Ogledov: 938; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

5.
ANALIZA ŽIVLJENJSKEGA IN RAZVOJNEGA STANJA PODJETJA S PREDLAGANIMI UKREPI ZA DINAMIZACIJO PODJETJA: PRIMER PODJETJA PLANINKA D.O.O.
Alen Vogrinčič, 2013, magistrsko delo

Opis: Živimo v času hitro se spreminjajočega okolja. Na te spremembe se mora prilagajati tudi podjetje. Podjetje ima svoj življenjski cikel, tako kot vsako živo bitje. V tem življenjskem ciklu se podjetje srečuje z raznimi nevarnostmi, pastmi in tudi priložnostmi. Podjetje, ki sledi tem spremembam, se jim prilagaja in jih v določenih segmentih tudi premaguje, je dinamično podjetje. Da pa podjetje lahko postane dinamično, se mora zavedati svojih značilnosti, prednosti, sposobnosti in ugotoviti, v kateri fazi življenjskega cikla se trenutno nahaja in ustrezno ukrepati. Dinamično podjetje izhaja iz dinamičnih ljudi, ki jih v malem podjetju po navadi vodi podjetnik – dinamični podjetnik. Podjetniki so sicer po klasičnem razumevanju predvsem posamezniki – snovalci in uresničevalci novih poslovnih priložnosti, ki prevzemajo tveganje, ustvarjajo in inovirajo ne samo produkte, temveč tudi celotne procese, denarno vlagajo in povezujejo poslovne priložnosti z viri, ki jih morajo poiskati, medsebojno kombinirati in tako naprej. Pri tem lahko o dinamičnih podjetnikih rečemo, da so to podjetniki z nekaterimi izjemno poudarjenimi lastnostmi, med katerimi kaže predvsem izpostaviti njihovo ustvarjalnost, dolgoročno usmerjenost v trg in kupce, njihovo moralnost, etičnost in poslovnost, usmerjenost v dolgoročni uspeh in kapitalski dobiček ter izjemno sposobnost predvidevanja tveganj in prilagajanj (Tajnikar 2000, 300). Njihova vloga v ekonomskem razvoju in napredku je zagotovo nesporna. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu bomo najprej opredelili teoretična spoznanja o življenjskem ciklu podjetja in rast in razvoj podjetja. Življenjski cikel podjetja predstavlja obdobje delovanja podjetja. Preučevali bomo, kdaj podjetje nastane, deluje, posluje, se razvija in raste ali pa tudi ne, vse do prenehanja. Preučevali bomo podobnosti med življenjskim ciklom podjetja in biološkim življenjskim ciklom. Pri preučevanju rasti in razvoja bomo poudarek namenili življenjski krivulji rasti in razvoja podjetja. Proučevali bomo različne faze in modele razvoja podjetja ter kako se podjetje pri svojem obstoju in poslovanju spreminja. V nadaljevanju bomo preučili načelo dinamičnosti. Življenjski cikel bioloških sistemov se konča s smrtjo. Seznanili se bomo, ali je mogoče premagati življenjski cikel podjetja. V aplikativnem delu bomo najprej predstavili podjetje Planinka d.o.o.. Na podjetju Planinka d.o.o. bomo s pomočjo avtorjev Pümpin in Prange (1995) izvedli raziskavo po metodi diagnosticiranja življenjskega/razvojnega stanja podjetja. Ugotavljali bomo kateri elementi so v podjetju največ prisotni in tako ugotovili, v kateri fazi razvoja je podjetje. S pomočjo avtorjev Pümpin in Prange (1995) bomo ugotavljali in analizirali odstopanja dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti. V primeru odstopanj bomo podali predloge normativnih, strateških in operativnih ukrepov za dinamizacijo podjetja Planinka d.o.o..
Ključne besede: razvojne faze podjetja, rast in razvoj, življenjski cikel, dinamično podjetje
Objavljeno: 14.01.2014; Ogledov: 1552; Prenosov: 132
URL Povezava na celotno besedilo

6.
NOV POGLED NA ZNAČILNOSTI LIKOVNEGA IZRAŽANJA OTROK NA PREHODU IZ VRTCA V OSNOVNO ŠOLO
Aleksandra Slatinšek - Mlakar, 2011, magistrsko delo

Opis: POVZETEK V uvodnih poglavjih magistrskega dela smo opisali klasifikacijo razvojnih faz, pri katerih smo se nadalje osredotočili na obdobji od tri do pet in šest do sedem let otrokove starosti oziroma smo raziskovali prehode med posameznimi fazami predšolskega v šolsko obdobje. Podrobneje smo opisali in predstavili posamezne značilnosti likovnega izražanja mlajših otrok v predšolskem obdobju in značilnosti likovnega izražanja otrok v prvih razredih osnovne šole. Posebej smo se osredotočili na iskanje oz. raziskovanje uporabe univerzalnih znakov oziroma oblik v otroški risbi ter upodobitev človeške figure skozi razvojne faze. S primerjavo podatkov na podlagi dosedanjih raziskav s področja likovnega izražanja smo postavili glavne smernice za raziskovanje likovnih izdelkov v praktičnem delu magistrske naloge. Zanimalo nas je tudi likovno vrednotenje otroških likovnih izdelkov in likovna ustvarjalnost. V poglavju kvalitativno pedagoško raziskovanje smo opisali postopke raziskovanja na podlagi študije primera, ki smo jo uporabili v nadaljnji raziskavi. V raziskavi smo uporabili opazovalno študijo primera, s katero smo podrobno, sistematično analizirali posameznega učenca pri izvedbi likovnih nalog. Uporabili smo deskriptivno in komparativno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V raziskavi smo na podlagi podrobne študije otroških likovnih del ter opazovanja likovnih dejavnosti dveh otrok ugotavljali razlike in podobnosti glede na univerzalne oblike, značilne za določeno razvojno obdobje. Zanimalo nas je, kako otrok na prehodu iz ene razvojne faze v drugo izoblikuje lasten likovni izraz, nadgrajuje oz. komponira likovna dela, kakšne oblike in podobe se v njegovih likovnih delih pogosto pojavljajo ter na kakšen način. S študijo primera smo ugotavljali podobnosti in razlike glede na univerzalne oblike, značilne za določeno razvojno obdobje, in obstoječe oblike v likovnih izdelkih dveh otrok na prehodu iz predšolskega v šolsko obdobje oziroma na prehodu iz faze otroškega realizma v fazo intelektualnega realizma. Ugotovili smo, da so poti do cilja oziroma do nastanka nekega izdelka zelo individualne oziroma se med otroki razlikujejo in da učence spodbujamo k lastnemu iskanju poti do realizacije postavljene likovne naloge. Le prek razvijanja otrokove individualnosti v likovnem izrazu bo likovno-pedagoško delo dajalo ustvarjalne rezultate in učence spodbujalo pri njihovem lastnem likovnem raziskovanju.
Ključne besede: risba, razvojne faze, postopek upodobitve, univerzalni znaki, lasten likovni izraz
Objavljeno: 15.03.2012; Ogledov: 3703; Prenosov: 395
.pdf Celotno besedilo (4,63 MB)

Iskanje izvedeno v 1.83 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici