| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
RAZVOJ PODJETJA IN URESNIČEVANJE IZBRANIH STRATEGIJ
Kristjan Pesek, 2015, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga temelji na spoznanjih domačih in tujih avtorjev, ki so se ukvarjali s področji strateškega managementa, razvoja podjetja in uresničevanja strategij. Podjetja se za svoj obstoj in uspeh morajo razvijati. Vse hitrejše spremembe v okolju, zapletenost procesov, pritiski konkurence in problemi obvladovanja podjetja, predstavljajo izzive za podjetja. Da bi se tem izzivom zoperstavili morajo poiskati razvojne priložnosti in opredeliti strategije s katerimi bodo definirali smer razvoja. Tako smo se v prvem delu magistrske naloge osredotočili na teoretično pojasnjevanje vloge in pomena strateškega managementa pri iskanju strateških možnosti in razvoja podjetja, ter opredelili pomen in vrsto strategij. Izhodišče za pojasnjevanje nam je služil MER model integralnega managementa. V nadaljevanju smo predstavili metode za analizo podjetja, analizo okolja in celovito presojo podjetja. Prav tako smo opozorili na pomen uresničevanja strategij in pomen projektov, ki služijo kot pomoč pri uresničitvi. Vloga uspešnega uresničevanja strategij je ključna za razvoj podjetja. Drugi del magistrske naloge je bil aplikativen. Osredotočili smo se na proučevanje in analizo podjetja Štefan Pesek s.p., Popravilo viličarjev. Predstavili smo zgodovino podjetja, analizo poslovanja, določili trenutno razvojno stanje in presodili dinamičnost. Analizirali smo okolje v katerem podjetje deluje in skušali najti razvojne potenciale, ki bi jih podjetje lahko izkoristilo. S tem namenom smo s pomočjo metod sinteze notranjih dejavnikov (IFAS tabela) in analize resursov in/ali zmožnosti podjetja, analizirali podjetje. S pomočjo metod STEEP analize in sinteze zunanjih dejavnikov (EFAS tabela) smo analizirali okolje podjetja. Skupne ugotovitve pa podali s pomočjo SWOT analize in metode za celovito presojo podjetja in okolja (SFAS tabela). Podali smo predloge vizije in politike podjetja, ter predlog razvojnih strategij, kjer smo si pomagali s pomočjo TOWS matrike. Izdelali smo program uresničitve planiranega razvoja za obdobje 2016-2019 in naredili prve identifikacije projektov, za katere menimo so ključni, da bi podjetje uresničilo predlagane strategije.
Keywords: razvoj podjetja, strateški management, strategije, uresničevanje strategij, politika podjetja, podjetje in poslovno okolje
Published: 29.10.2015; Views: 1330; Downloads: 210
.pdf Full text (5,32 MB)

2.
ISKANJE STRATEŠKIH MOŽNOSTI IN STRATEGIJ PODJETJA S POUDARKOM NA TRGU KAPITALA: PRIMER SLOVENIJE
Monia Kolarič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V sklopu diplomskega seminarja smo se seznanili s pomenom razvoja podjetja, saj je prav razvoj ključ do bodočega uspešnega poslovanja podjetja, ki je namen ustanoviteljev. Seznanili smo se s prvim izmed treh korakov procesov planiranja na ravni strateškega managementa, in sicer z iskanjem strateških možnosti in strategij. Podjetje glede na želje in cilje opredeli svojo ključno strateško možnost, ki je po večini nadaljnji razvoj. Bodoče strategije opredeli glede na vse značilnosti podjetja in okolja. V ta namen je potrebna čim podrobnejša in realna izvedba SWOT analize, kjer se opredeli prednosti in slabosti podjetja ter njegove priložnosti in nevarnosti. Pomembna je stvarna opredelitev strateških področij, in sicer prodajnih ter nabavnih trgov, trga delovne sile in kapitala. Ob tem pa podjetje določi tudi vse svoje notranje in zunanje poslovne možnosti. Poseben poudarek je bil namenjen trgu kapitala, ki predstavlja enega izmed štirih tipičnih strateških področij podjetja. Proučevali smo slovenski trg kapitala in ugotovili, da se podjetja preko tega trga lahko financirajo z dolgoročnimi sredstvi. Financiranje se izvede preko trga delnic in obveznic. Naš kapitalski trg je slabo likviden, na njem večinoma prevladujejo domača podjetja in ga težko primerjamo s trgi kapitala razvitejših držav. V sklopu empiričnega dela diplomskega seminarja smo iskali strateške možnosti in strategije podjetja Petrol d.d. Skozi zgodovino si podjetje stalno prizadeva za nadaljnji napredek, zato razvoj ostaja njihova ključna strateška možnost. Proučili smo področja delovanja podjetja, njegovo vodenje, opredelili smo prednosti in slabosti, prav tako priložnosti in nevarnosti, seveda glede na posamezna okolja in trge. Proučili smo možnosti na prodajnem, oskrbnem trgu, trgu delovne sile in trgu kapitala, ki spadajo med strateška področja podjetja. Večjo pozornost smo namenili financiranju podjetja preko trga kapitala. Na podlagi vseh opravljenih analiz in proučitev lahko podjetje brez večjih težav določi tako svoje strateške možnosti, kakor tudi strategije, ki bodo zanj najprimernejše.
Keywords: razvoj podjetja, strategije, iskanje strateških možnosti in strategij, strateška področja podjetja, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, trg kapitala
Published: 04.11.2013; Views: 1252; Downloads: 135
.pdf Full text (798,93 KB)

3.
POMEN PROJEKTNEGA IZVAJANJA STRATEGIJ V TRGOVSKEM PODJETJU
Edi Marčić, 2011, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem delu je prikazan pomen projektnega izvajanja razvojnih strategij v trgovskih organizacijah. Tako teoretične ugotovitve različnih avtorjev kot statistični podatki potrjujejo velik pomen, ki ga ima trgovska dejavnost v strukturi narodnega gospodarstva. Globalizacija je v današnjem času zelo zaostrila konkurenčni boj in hkrati povečala dinamiko sprememb. Izbira ustreznega orodja za krepitev konkurenčnih prednosti, izogibanje pretečim nevarnostim in izkoriščanje poslovnih priložnosti zahtevajo nenehen razvoj na vseh ravneh poslovanja trgovskega podjetja. Dolgoročni razvoj je možno obvladovati le skozi strateški upravljalni proces, katerega prva naloga je oblikovanje strateškega razvojnega programa v tesni povezavi s planiranjem tekočega poslovanja. Kot najustreznejši način uresničevanja strateških razvojnih programov strokovna literatura priporoča projektno dejavnost. To potrjujejo tudi primeri iz prakse. Med uresničevanjem strategij se v okolju nenehno dogajajo spremembe, ki vplivajo na izvajanje projektov in strategij. Modeli projektnega uresničevanja strategij morajo tako vsebovati procesa strateškega in projektnega kontrolinga, ki omogočata ustrezno revidiranje strategij, strateških projektnih planov in tudi posameznih projektov oz. programov projektov. Omejenost razpoložljivih virov trgovskega podjetja, časovne omejitve in doseganje čim višje stopnje učinkovitosti uresničevanja strategij zahtevajo organiziranost strateškega upravljalnega procesa. To omogočata ustrezna projektna organiziranost in vgraditev službe za strateški razvoj ter projektne pisarne v obstoječo organizacijsko strukturo.
Keywords: projekt, strategija, razvojne strategije, projektno izvajanje strategij, strateški upravljalni proces, trgovsko podjetje, poslovne krize, projektna družba, služba za strateški razvoj
Published: 29.06.2011; Views: 1902; Downloads: 262
.pdf Full text (786,83 KB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica