| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 42
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj prototipa modularne balvanske plezalne stene za učence razredne stopnje v osnovnih šolah : magistrsko delo
Žiga Seušek, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil idejno zasnovati modularno balvansko plezalno steno, ki je alternativa že obstoječim plezalnim stenam, nahajajočih se v šolah, kasneje takšno plezalno steno izrisati kot 3D model ter izdelati maketo takšne stene. Hkrati je smoter naloge oblikovati način, kako bi se takšna plezalna stena vključila v pedagoški proces razredne stopnje. Plezanje ima namreč veliko pozitivnih učinkov na gibalni razvoj otrok. Čeprav se pri plezanju razvija celo telo, se pogosto zaradi raznih težav ne vključuje v pouk na OŠ. Pregledali smo plezalne stene, ki se nahajajo v slovenskih osnovnih šolah in pogostost njihove uporabe ter razloge za neuporabo teh plezalnih sten. Preučili smo vse potrebno za izdelavo modularne plezalne stene, torej potrebne materiale in ustrezne varnostne zahteve, ki so potrebni za izdelavo ter uporabo balvanske plezalne stene. Nato smo izdelali 3D model modularne balvanske plezalne stene, ki je izhajal iz idejne zasnove. Kasneje je bila izdelana še maketa, narejena iz balza lesa. Zasnova takšne plezalne stene skuša rešiti nekaj težav, s katerimi se učitelji srečujejo in zaradi katerih se plezanje redkeje vključuje v pouk. Hkrati so bili izdelani še praktični primeri aktivnosti, v oblikah didaktičnih iger, ki se lahko uporabijo na razredni stopnji in vključujejo uporabo plezalne stene.
Ključne besede: modularna balvanska stena, gibalni razvoj otrok, 3D model, maketa, didaktične igre, razredna stopnja
Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 133; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (8,90 MB)

2.
Razvoj kaskadne kolutne igre Pixel Invaders : diplomsko delo
Klemen Ketiš, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opisali razvoj kaskadne kolutne igre. Na kratko smo opisali področje iger na srečo in se spoznali z različnimi mehanikami kolutnih iger. Prav tako smo opisali uporabljene tehnologije pri razvoju, kot tudi igro, ki jo razvijamo. V zaključnem delu naloge smo razložili celoten postopek, ki je potreben za razvoj končane sodobne igre.
Ključne besede: razvoj kaskadne kolutne igre, računalniška kolutna igra, Typescript, PixiJS
Objavljeno v DKUM: 12.06.2023; Ogledov: 343; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (5,10 MB)

3.
Razvoj ritmičnega posluha pri predšolskih otrocih
Anja Bratuša, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge z naslovom Razvoj ritmičnega posluha pri predšolskih otrocih je bil preverjanje razvitosti ritmičnih sposobnosti pri predšolskih otrocih ter spodbujanje in razvijanje le-teh z izvedbo glasbeno-didaktičnih iger v oddelku otrok starih od 4 do 5 let. S pomočjo opazovalnih listov smo med izvajanjem glasbeno-didaktičnih iger spremljali otroke v izražanju interesa in veselega razpoloženja ter v doseganju zastavljenih ciljev v posamezni didaktični enoti. Otroci so bili zelo zainteresirani za igranje glasbeno-didaktičnih iger, med izvajanjem so zelo uživali, se med igro sprostili in veselili. Z nekaj ustrezne motivacije so otroci dosegali zadane cilje.
Ključne besede: Ritem, razvoj ritmičnega posluha, ritmični posluh, glasbeno-didaktične igre.
Objavljeno v DKUM: 29.05.2023; Ogledov: 261; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

4.
Primerjava med igralnim pogonom godot in ogrodjem libgdx na primeru razvoja računalniške igre : diplomsko delo
David Režonja, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo primerjali razvijanje računalniške igre v pogonu Godot in ogrodju libGDX. Spoznali smo obe razvojni okolji in delo v njih. Primerjali smo tudi programska jezika Java in GDScript. Opisali smo razvoj dveh iger v pogonu Godot in ju primerjali z že obstoječo igro v ogrodju libGDX. Omenjeni igri se imenujeta AstronautGame in Mower.
Ključne besede: razvoj računalniške igre, Godot, GDScript, libGDX
Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 290; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

5.
Razvoj računalniške kolutne igre : diplomsko delo
Nejc Planinšek, 2022, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu, opišemo implementacijo mobilne kolutne igre. Opišemo osnovne pojme s katerimi se srečujemo in kako delujejo kolutne igre. Prav tako opišemo orodja, ki smo jih uporabljal pri izdelavi. Na koncu opišemo vso delo, ki smo ga opravil med implementacijo in predstavimo končni produkt kolutne igre.
Ključne besede: razvoj računalniške igre, računalniška kolutna igra, libGDX, Android Studio, Java
Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 353; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (3,88 MB)

6.
Vpliv glasbeno-didaktičnih iger na glasbene dosežke od 5 do 6 let starih otrok : diplomsko delo
Anja Mohorič, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge z naslovom Vpliv glasbeni-didaktičnih iger na glasbene dosežke od 5 do 6 let starih otrok je raziskati vpliv glasbeno-didaktičnih iger na glasbene dosežke od 5 do 6 let starih otrok, zato smo največ pozornosti namenili prav glasbeno didaktičnim igram in izvajanju le-teh v neposredni praksi. S 3-mesečnim izvajanjem vnaprej strukturirano pripravljenih glasbeno-didaktičnih iger smo prikazali vpliv glasbeno-didaktičnih iger na glasbene dosežke od 5 do 6 let starih otrok. Pred izvajanjem in po njem smo spremljali dosežke otrok in preko primerjanja rezultatov prvega in drugega testiranja dokazali, da so pozitivno vplivale na izboljšanje glasbenih dosežkov. Otroci so izboljšali ritmični in melodični posluh in pokazali boljše rezultate na vseh testih, ki smo jih izvajali.
Ključne besede: glasbeno-didaktične igre, glasbene dejavnosti, glasbeni razvoj, testi za preverjanje glasbenih sposobnosti.
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 347; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

7.
Gibalne igre s področja plesne vzgoje v 1. starostnem obdobju
Saša Križman, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Gibalne igre s področja plesne vzgoje v prvem starostnem obdobju smo se v teoretičnem delu osredotočili na gibalni razvoj predšolskega otroka ter njegove značilnosti v prvem starostnem obdobju. Tu smo izpostavili ključno vlogo vrtca, ki pomembno vpliva na otrokov osebni, čustveni, socialni in seveda gibalni razvoj. Otroška igra je v vrtcih prevladujoča dejavnost. Otrok se preko igre uči, prilagaja, razvija govor, se giblje, se druži z vrstniki in se čustveno odziva. V nalogi smo zato opredelili različne vrste igre, kjer smo izpostavili spoznavne vrste igre in pomen igralnega partnerja. V prvem starostnem obdobju potekajo otrokove gibalne dejavnosti pretežno skozi igro in zato smo se osredotočili predvsem na gibalne igre s plesnega področja. Razdelili smo jih v štiri skupine: bibanke, ustvarjalne rajalne igre, spretnostne igre in gibalne igre z malimi orodji. V praktičnem delu smo te sklope gibalnih iger na podlagi skrbno načrtovanih dejavnosti izvedli z otroki, starimi 1-2 leti ter jih nato evalvirali. Ugotovili smo, da otroci preko gibalnih iger razvijajo gibalne sposobnosti in spretnosti ter krepijo pozitivne medsebojne odnose, kar se kaže v vsakodnevni pozitivni skupinski dinamiki.
Ključne besede: gibalni razvoj, prvo starostno obdobje, gibalne igre, skupinska dinamika
Objavljeno v DKUM: 18.02.2021; Ogledov: 1249; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

8.
Otrokov prvi stik z bibarijami in prstnimi igrami
Ines Vidovič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Otrokov prvi stik z bibarijami in prstnimi igrami je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Njegov poglavitni namen je srečanje otrok z bibarijami in prstnimi igrami. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili razvojne značilnosti otrok, starih od 12 do 24 mesecev, bibarije in prstne igre. Opisali smo značilnosti govornega, kognitivnega, gibalnega, socialnega in emocionalnega (čustvenega) razvoja otrok. Opredelili smo, kaj so bibarije in prstne igre, njihovo vlogo in pomen v obdobju malčka, našteli vrste in nekaj primerov. Pomemben poudarek je na tem, kako se bibarije igramo, kaj je pri bibarijah pomembno (tekst, mimika) in katere elemente vsebujejo (igra, gibanje, neverbalna komunikacija in čustva). V praktičnem delu smo z desetimi izvedenimi dejavnostmi želeli otroke seznaniti in jim približati bibarije in prstne igre. Praktičen del smo izvedli v vrtcu Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje v skupini 14 otrok, starih od 1 do 2 let. V dejavnosti so bili vključeni vsi otroci, ki so bili v vrtcu tisti dan prisotni, ne glede na starost. Ob sami izvedbi smo opazovali njihove odzive in le-te zapisali v obliki evalvacije v analizi. Otroci so ob izvedbah bibarij in prstnih iger neizmerno uživali in se sprostili. Večkratno ponavljanje bibarij in prstnih iger je pri otrocih vzbudilo pozitivna čustva. Izražali so se preko neverbalne komunikacije (smeh, iskrice v očeh, želja po ponovitvi, plezanje v naročje). Otroci so v vseh dejavnostih venomer aktivno sodelovali. Realizirati smo uspeli vse cilje, ki smo si jih zastavili v pripravah.
Ključne besede: otrokov razvoj, bibarije, prstne igre
Objavljeno v DKUM: 27.10.2020; Ogledov: 698; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

9.
Vpliv didaktičnih iger na sopomenke v 4. in 5. razredu
Nika Rot, 2019, magistrsko delo

Opis: V sklopu magistrske naloge smo preučevali napredek v obsegu besedišča sopomenk učencev 4. in 5. razreda na osnovni šoli, in sicer s pomočjo lastnih didaktičnih iger. Naš glavni namen je bil preveriti, ali dva- do trikratna tedenska uporaba didaktičnih iger na začetku ali ob koncu učne ure pozitivno vpliva na obseg njihovega besedišča. Prvo preverjanje poznavanja sopomenk smo izvedli v začetku meseca februarja; v njem je sodelovalo 100 učencev iz obeh razredov. Drugo preverjanje smo izvedli ob koncu meseca aprila in v njem je sodelovalo 98 učencev. Med prvim in drugim preverjanjem so učenci 4. A in 5. A razreda pri pouku uporabljali izdelane didaktične igre, medtem ko učenci 4. B in 5. B razreda didaktičnih iger niso bili deležni. Rezultati so glede na skupino med prvim in drugim preverjanjem pokazali velike razlike v prid skupine, ki je izvajala didaktične igre. Pokazale so se tudi razlike v številu doseženih točk glede na zahtevnost naloge po Bloomovi taksonomiji (poznavanje, razumevanje in uporaba).
Ključne besede: govorni razvoj, besedni zaklad, sopomenke, didaktične igre
Objavljeno v DKUM: 26.03.2019; Ogledov: 1296; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

10.
Rajalne igre v 1. starostnem obdobju vrtca
Klavdija Roškar, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Rajalne igre v 1. starostnem obdobju vrtca je bil zbrati in preučiti uporabo rajalnih iger v vrtcu. Izbrali smo osem rajalnih iger, od tega štiri ljudske in štiri avtorske pesmi, ki smo jih nato predstavili otrokom, starim 2–3 leta. Na koncu smo zabeležili odzive otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo najprej predstavili otroško poezijo in njene značilnosti. Opisali smo otrokov gibalno-plesni in glasbeni razvoj. Poudarili smo tudi pomembnost rajalnih iger v vrtcu. V praktičnem delu diplomskega dela smo predstavili izbrane rajalne igre, njihovo besedilo, melodijo in gibalni del. K opisu vsake rajalne igre smo dodali še fotografijo otrok, posneto v Vrtcu Ptuj, in analizo z odzivi otrok. Odgovore na zastavljena raziskovalna vprašanja smo dobili s pomočjo analiz rajalnih iger.
Ključne besede: rajalne igre, poezija, predšolski otrok, razvoj otroka
Objavljeno v DKUM: 28.11.2018; Ogledov: 4015; Prenosov: 760
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici