1. Proces razvoja in uvedbe novega izdelka na trgMedeja Kogovšek, 2023, magistrsko delo Opis: V nalogi smo predstavili svoj izdelek ter pomembne faze v razvoju novega izdelka, od ideje do postavitve izdelka na trgovske police. V začetnem delu smo se z deskriptivno metodo, s povzemanjem drugih avtorjev, lotili predstavitve pojmov, ki so po našem mnenju pomembni za lažje razumevanje nadaljevanja. V jedru smo se na podlagi študije različnih avtorskih del ukvarjali s posameznimi fazami razvoja in uvajanja izdelka na trg. V sklopu omenjenega dela želimo predstaviti faze razvoja, skozi katere gre izdelek, preden pride na trg in ga končni uporabnik lahko tudi kupi.
Teoretični del smo v nadaljevanju aplicirali na praktični primer motoristične torbe, s katero se želimo na stroškovno učinkovit način kar najbolj približati željam potencialnih kupcev. Cilj je izdelati torbo, namenjeno prevažanju prtljage na motornem kolesu, in izdelati načrt trženja zanjo. Naš cilj je tudi, da izdelek doseže končne kupce in postane prepoznaven. Opažamo, da je na trgu ogromno kakovostnih izdelkov, vendar proizvajalci ne upoštevajo dejstva, da je med motoristi vedno več voznic ženskega spola, ki jim je poleg funkcionalnosti pomemben tudi videz izdelka, zato je treba razviti izdelek, ki bo funkcionalen in privlačen na pogled. Problema smo se lotili s proizvodnjo majhne količine unikatnih, barvno raznolikih in vsestransko uporabnih torb. Z barvnimi in na pogled privlačnimi vzorci želimo izstopiti iz množice konkurenčnih, enobarvnih izdelkov in kupcem ponudili izdelek, ki bo ustrezal njihovemu osebnemu stilu.
Z raziskavo trga smo ugotovili, kakšne so želje potencialnih kupcev ter pomanjkljivosti, ki jih zaznavajo pri obstoječih izdelkih. Podatke smo obdelali s pomočjo programa SPSS, dobljene rezultate pa uporabili kot vodilo za razvoj in izdelavo torbe.
Poleg z raziskavo dobljenih rezultatov so nam bile pri oblikovanju v pomoč še lastne želje in izkušnje. Izdelek mora biti izdelan dovolj kakovostno, da bo prenesel vse obremenitve, zato je njegov razvoj v veliki meri vključeval aktivno uporabo in preizkušanje na terenu. Tako smo lažje vedeli, kako se izdelek obnaša med uporabo v praksi in ali izpolnjuje zastavljena pričakovanja. Ker je predvideno, da bomo izdelek proizvajali v manjših količinah, se mu lahko bolj posvetimo, poleg tega pa ga bomo kasneje uporabljali tudi sami in bomo zato tudi kasneje ves čas vpleteni v njegov celotni življenjski cikel. Ključne besede: razvoj novega izdelka, faze razvoja, motoristična torba, uvajanje izdelka na trg, trženje novega izdelka, analiza poslovanja Objavljeno v DKUM: 09.08.2023; Ogledov: 566; Prenosov: 158
Celotno besedilo (1,89 MB) |
2. Inovacijski management in trajnostni razvoj usmerjen v ponovno uporabo izdelka na projektu howerchair v sklopu eps : magistrsko deloRok Lapornik, 2021, magistrsko delo Opis: Preden lahko pomislimo na uresničitev katere izmed inovacijskih idej, ki se nam je porodila, moramo najprej preveriti, v kaj se spuščamo in se vprašati o naši končni želji. Potrebno je začeti počasi in trdno graditi idejo, ki jo na podlagi celotnega znanja za nameček še poskušamo trajnostno dodelati, kar je v zadnjem času ključ do uspeha, saj brez trajnosti enostavno ni mogoče doseči vseh standardov in želja kupcev. Prvi del magistrskega dela obravnava teoretično ozadje inovacijskega managementa in trajnostnega razvoja, v drugem delu pa sledi prikaz projekta Howerchair (invalidski voziček z električnim pogonom preko naprave Hoverboard), v katerem sem sodeloval v sklopu evropskega projektnega semestra EPS. S preučevanjem inovacijskega managementa in trajnosti lahko na podlagi raziskav in rezultatov vidimo tesno povezanost, še posebej v zadnjem obdobju. Končni uspeh projektov temelji predvsem na dobri raziskavi z vključevanjem čim večjega števila virov, kjer imamo točno določen cilj, tega pa poskušamo doseči z uporabo različnih metod, ki nas prisilijo k trajnosti in inovativnosti. Projekt Howerchair je tesno povezan z osnovami raziskav trajnosti in inovativnosti, poleg tega pa daje še veliko pozornost na krožno gospodarstvo, ki postaja iz dneva v dan pomembnejše za pravi uspeh z izumi in za našo lepšo prihodnost na Zemlji. Delo predvsem stremi k poudarjanju pomembnosti dejstev, postopkov in metod, ki so bili s strani mnogih raziskovalcev in inovatorjev predolgo zapostavljeni. Ključne besede: Inovacija, trajnostni razvoj, napredek, projekt, razvoj novega izdelka, inovacijski vektor Objavljeno v DKUM: 12.04.2021; Ogledov: 994; Prenosov: 97
Celotno besedilo (2,55 MB) |
3. |
4. Načrtovanje proizvodnje prijemala v procesu rokovanja z medom : diplomsko deloEva Seražin, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo prikazuje celoten potek priprave proizvodnje prijemala v procesu rokovanja z medom. V izhodišču je predstavljeno podjetje, ki izdeluje izdelek.
V jedru se seznanimo z izdelkom, potekom konstruiranja izdelka, pregledom konkurenčne ponudbe na trgu in načrtovanjem proizvodnje izdelka. Pogledamo si izbiro materiala in obdelovalnih strojev in obdelovalnih postopkov, obrazce delovnega poteka, analizo dela in primerjalna obrazca stroškovne kalkulacije za maloserijsko in velikoserijsko proizvodnjo.
Diplomsko delo se zaključi s sklepom, v katerem so ovrednotene teze, cilji, predpostavke in omejitve diplomske naloge.
Diplomska naloga vsebuje tudi poglavje Priloge, kjer so zbrani strojni listi obdelovalnih naprav in obrazci analiz del za jasen prikaz stroškovne kalkulacije. Ključne besede: Razvoj novega izdelka, Stroškovna kalkulacija, Načrtovanje proizvodnje Objavljeno v DKUM: 01.10.2020; Ogledov: 885; Prenosov: 54
Celotno besedilo (2,87 MB) |
5. Uporaba pristopa "Stage Gate" pri razvoju varovalke : diplomsko deloBlaž Podkrajšek, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se osredotočimo na področje razvoja izdelka s pomočjo metode »Stage Gate«, ki podjetjem pomaga pri razvoju novega izdelka. Na neizprosnem trgu sta velika borba in konkurenca, zato je uspešen razvoj novih izdelkov velikega pomena. Svoj doprinos pri razvoju pa zagotovo doda metoda, ki pomaga pri uresničevanja začrtanega cilja z vmesnimi stopnjami, ki imajo določene pogoje, ki jim je treba zadostiti, da lahko razvoj preide na naslednjo stopnjo. To je velika prednost s finančnega vidika, saj se lahko podjetje vrne nazaj na prejšnjo stopnjo, če ne izpolnjuje pogojev, in popravi napake, namesto da bi šele na koncu ugotovili, da izdelek ni uspešen. V nalogi tudi predstavimo, kako model »Stage Gate« deluje na točno določenem primeru, in sicer v podjetju Eled, d. o. o., kjer so si z njim pomagali pri razvoju mini varovalke, in pokažemo, kako se jim na vmesni stopnji pojavi problem z napačno zamišljenim talilnim delom varovalke. Ravno zaradi uporabe te metode so lahko uspešno konstruirali in testirali novo obliko talilnega dela brez dodatnih finančnih stroškov, ki bi nastali, če ne bi morali na vmesni stopnji zadostiti kriterijem testiranj. Ključne besede: »Stage Gate« model, razvoj novega izdelka, inovacija, življenjska doba izdelka, mini varovalka, poslovni proces Objavljeno v DKUM: 27.09.2019; Ogledov: 1056; Prenosov: 77
Celotno besedilo (974,79 KB) |
6. |
7. Oblikovanje linije kovinskih izdelkov za notranjo in zunanjo opremo : PKP projektMarjan Leber, Igor Vrečko, Manuel Robnik, Anastasiya Ananyeva, Vesna Furlan Božič, Ines Meznarič, Urban Puhek, Rok Zdolšek, Primož Bučar, 2018, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: razvoj novega izdelka, proizvodni procesi, gasilni aparati, omarice Objavljeno v DKUM: 20.08.2019; Ogledov: 1250; Prenosov: 89
Celotno besedilo (1,72 MB) |
8. Vključitev kupca v proces razvoja novega izdelkaLuka Pušnik, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi se ukvarjam z vključitvijo kupca v razvoj novega izdelka na različnih stopnjah
razvoja. Predstavljam pomembnost glasu kupca pri razvoju funkcij izdelka oziroma gradnji hiše
kakovosti (QFD). Opisujem potrebe kupcev in načine, kako pridobimo informacije o tem, kaj
kupci dejansko želijo oziroma pričakujejo od izdelka. Kupce razdelim v različne vrste in opisujem
načine, kdaj jih je smiselno vključiti v sam razvoj. Poudarjam tudi esencialnost
instrumentalnega orodja FMEA in analize SWOT. Za slednjo predstavljam tudi realni primer.
Ugotavljam, da je za uspešen razvoj izdelka pomembnih veliko dejavnikov. Ključno je tudi
prizadevanje zaposlenih v podjetju, da kupcu ponudijo izdelek, o katerem se bo širil dober glas,
in ga bo trg dobro sprejel. Ključne besede: razvoj novega izdelka, hiša kakovosti, QFD, potrebe kupcev, vrste kupcev, analiza SWOT Objavljeno v DKUM: 06.03.2018; Ogledov: 1377; Prenosov: 154
Celotno besedilo (2,23 MB) |
9. Razvoj nove skupine izdelkov za hišne ljubljenčkeTjaša Tekavec, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: Vedno več lastnikov psov se v zadnjem času odloča za sobivanje z ljubljenčki v notranjosti stanovanja, vendar pa si hkrati želijo psa namestiti v klasični vrtni pasji hiški, ki pa ni prilagojena za notranje bivanje. Ideja za razvoj nove skupine izdelkov za hišne ljubljenčke izhaja iz lastne želje po nakupu pasje hiške, prilagojene za notranje prostore, ki je, po pregledu ponudbe na trgu, nismo našli. S pregledom obstoječe literature in izvedbo lastne raziskave smo ugotovili, da na trgu obstajata želja in potencialno povpraševanje po takšnem izdelku, zato smo razvili rešitev za udobnejše notranje bivanje psov. S pomočjo Kotlerjevega modela razvoja novega izdelka smo razvili leseno pasjo hiško za uporabo v notranjosti stanovanja, namenjeno manjšim pasmam psov, s čimer smo psu zagotovili njegov teritorij oziroma osebni prostor v stanovanju, hkrati pa skrbniku ponudili več prostora za shranjevanje pasjih potrebščin. Pri razvoju izdelka smo izhajali iz že obstoječe ideje lesene pasje hiške za zunanjo uporabo, ki smo jo nadgradili in prilagodili uporabi v notranjosti stanovanja. Ključne besede: Izdelek, Razvoj novega izdelka, Raziskava trga, Hišni ljubljenčki, Pasja hiša za notranje bivanje Objavljeno v DKUM: 26.10.2017; Ogledov: 1392; Prenosov: 126
Celotno besedilo (2,08 MB) |
10. RAZVOJ NOVEGA IZDELKA “GLAVNIK S SPREJEM”Lidija Šuštar, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi z naslovom Razvoj novega izdelka Glavnik s sprejem obravnavamo razvoj novega izdelka od ideje do uvedbe izdelka na trg. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Da bi izdelek uspešno razvili in ga pravilno ter pravočasno umestili na trg smo v teoretičnem in praktičnem delu naloge sledili osemstopenjskemu procesu razvijanja izdelka:
• zbiranje idej za nov izdelek,
• ocenjevanje idej,
• preučevanje tržnih možnosti izdelka,
• tehnološko razvijanje novega izdelka,
• tržno razvijanje novega izdelka,
• tržno testiranje novega izdelka,
• uvajanje novega izdelka na trg,
• komercializacija.
Za lažje razumevanje praktičnega dela smo se dobro osredotočili na proces razvoja izdelka in procesne definicije avtorjev: ugotovitve, predlogi, slikovne ponazoritve.
Na osnovi teoretičnih spoznanj smo znanje prenesli na praktičen primer razvoja novega izdelka ter ob vsaki stopnji razmislili o tem ali je novi izdelek primeren za trg. Ključne besede: nov izdelek, ideja, razvoj novega izdelka, raziskava trga, uvajanje novega izdelka, prodajna cena, analiza točke pokritja, upravičenost uvedbe. Objavljeno v DKUM: 11.11.2016; Ogledov: 2352; Prenosov: 540
Celotno besedilo (6,52 MB) |