1. Vključitev jezikovnih tehnologij za slovenski jezik v mobilno aplikacijoJaša Glažar, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo prikazali vključitev jezikovnih tehnologij v mobilno aplikacijo. Opisali smo jezikovne tehnologije ter njihov razvoj in se osredotočili na avtomatsko prepoznavo govora, strojno prevajanje in sintezo govora. Navedli smo metrike, s katerimi se jezikovne tehnologije vrednotijo, in ustvarili delujoč prototip mobilne aplikacije, v katero smo vključili jezikovne tehnologije. Naredili smo primerjavo treh ponudnikov jezikovnih storitev: Microsoft Azure, Google Cloud Platform in Slovenščina.eu. Rezultati so pokazali, da je storitev Slovenščina.eu najučinkovitejša pri avtomatski prepoznavi govora, Microsoft Azure pri strojnem prevajanju, Google Cloud Platform pa je pri skoraj vseh metrikah dosegel zadnjo mesto. Ključne besede: jezikovne tehnologije, vrednotenje jezikovnih tehnologij, razvoj mobilne aplikacije Objavljeno v DKUM: 03.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (3,10 MB) |
2. Tehnologije za uporabo mobilnega telefona kot plačilnega sredstvaPatrik Žnidarič, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga preučuje tehnologije mobilnih plačil kot so plačilne aplikacije (Google Pay, PayPal, Stripe). Analizira prednosti in omejitve teh tehnologij, ter pomen uporabniške izkušnje. V praktičnem delu naloga vključuje načrtovanje, implementacijo in testiranje integracije plačilnih sistemov v mobilno aplikacijo, razvito v Flutter okolju. Poudarek je na varnosti podatkov, enostavni uporabi in prilagodljivosti plačilnih vmesnikov. Cilj naloge je zagotoviti smernice za uspešno integracijo mobilnih plačil v aplikacije ter izboljšati njihovo sprejetost in učinkovitost. Ključne besede: Mobilna plačila, integracija plačilnih sistemov, varnost podatkov, uporabniška izkušnja, flutter razvoj Objavljeno v DKUM: 03.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (2,24 MB) |
3. Urjenje/učenje jezikovnih spretnosti med rutino z govornimi zgodbami in logopedsko lutko : diplomsko deloPia Pinter, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu raziskujemo vpliv uporabe logopedske lutke kot motivacijskega sredstva za sodelovanje predšolskih otrok pri logopedskih vajah, usmerjenih v razvoj govornih sposobnosti. Namen raziskave je bil preveriti, ali prisotnost lutke poveča zanimanje otrok, starih od 2 do 4 leta, za izvajanje logopedskih vaj in poslušanje zgodb v primerjavi s situacijami brez lutke. Raziskava je bila izvedena v Vrtcu Radlje ob Dravi na vzorcu 13 otrok, pri čemer so se dejavnosti izvajale v dveh pogojih: z lutko in brez lutke. Podatki so bili zbrani z opazovanjem, beleženjem odzivov in izpolnjevanjem ocenjevalnih listov. Rezultati kažejo, da logopedska lutka pozitivno vpliva na otrokovo motivacijo, saj spodbuja glasno ponavljanje zlogov, angažirano sodelovanje in boljše izvajanje vaj, še posebej pri ponavljanju gibov jezika. Lutka je delovala kot vizualni pripomoček, ki je otrokom olajšal razumevanje nalog in jih spodbujal k samozavestnejšemu sodelovanju. Na podlagi teh ugotovitev smo oblikovali priporočila za vključitev lutke v logopedske obravnave, saj lahko uporaba lutke pripomore k večjemu učinku terapije in hitrejšemu govornemu napredku otrok. Ključne besede: logopedska lutka, motivacija, razvoj govora, logopedske vaje Objavljeno v DKUM: 28.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
Celotno besedilo (4,09 MB) |
4. Strokovna usposabljanja vzgojiteljev za področje gozdne pedagogike : diplomsko deloNuša Forštnarič, 2025, diplomsko delo Opis: Vzgojitelji pomembno vplivajo otrokov razvoj. Zato pomembno vplivajo na otrokov razvoj in se morajo stalno strokovno usposabljati. Vedno več slovenskih vzgojiteljev se vključuje v program gozdne pedagogike, ki se je pri nas začela uveljavljati v letu 2010. Gozdna pedagogika v nekaterih segmentih odstopa od Kurikuluma za vrtce, po katerem delajo slovenski javni vrtci. Tako se tudi strokovni razvoj vzgojiteljev, ki so vključeni v program gozdne pedagogike, razlikuje od strokovnega razvoja ostalih vzgojiteljev, s tem pa tudi njihove strokovne kompetence. V teoretičnem delu smo predstavili gozdno pedagogiko, njene učinke ter vzgojitelje in vrtce v programu. Prav tako smo se posvetili strokovnemu usposabljanju vzgojiteljev za področje gozdne pedagogike in njihovim strokovnim kompetencam. V empiričnem delu so interpretirani odgovori intervjujev in rezultati le-teh. Intervjuje smo izvedli z diplomiranimi vzgojitelji, ki so vključeni v program gozdne pedagogike. Zanimalo nas je, kako vzgojitelji, ki so vključeni v program gozdne pedagogike, skrbijo za strokovno usposabljanje na tem področju. Zanimalo nas je, kako vzgojitelji, vključeni v program gozdne pedagogike, skrbijo za svoj strokovni razvoj, v kolikšni meri se udeležujejo strokovnih usposabljanj in kakšen je njihov odnos do le-teh. Glede na odgovore smo spoznali, da se vzgojitelji z zanimanjem udeležujejo strokovnih usposabljanj, vendar jih pri tem zaustavlja nekaj ovir, kot so finance in čas. Menijo, da so usposabljanja zelo koristna in pomembna za njihovo delo ter razvoj. Ključne besede: gozd, gozdna pedagogika, vzgojitelj, strokovni razvoj, strokovne kompetence Objavljeno v DKUM: 28.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (786,26 KB) |
5. Vloga naprednih tehnologij v inženiringu poslovnih sistemov2025 Opis: Poslovni sistemi se konstantno soočajo z neprestano potrebo po organizacijskih spremembah, da bi v spreminjajočem poslovnem okolju ostali še naprej učinkoviti, uspešni in konkurenčni. Ena od možnih poti je uporaba naprednih tehnologij, razvitih z namenom uporabe velike količine dostopnih podatkov, da bi olajšali delo in izboljšali poslovanje poslovnih sistemov. V ta namen avtorji v svojih poglavjih predstavljajo osnove različnih naprednih tehnologij. Na podlagi pregledov literature in izvedenih raziskav bralcem približajo možnosti praktične uporabe naprednih tehnologij v različnih poslovnih sistemih. V svojih poglavjih avtorji razpravljajo o potencialih in trenutnih izzivih uporabe napredne tehnologije. Med ključne dejavnike uspeha napredne tehnologije uvrščajo vodenje, celovito strategijo, organizacijsko strukturo in kulturo, sodelovanje vseh deležnikov ter pripravljenost na učenje in upoštevanje dobrih praks. Samo z dobrim razumevanjem potenciala naprednih tehnologij in ob natančnem upoštevanju smernic za uporabo lahko pričakujemo, da bo napredna tehnologija uspela izboljšati poslovne sisteme. Ključne besede: organizacija, poslovni procesi, razvoj, trajnost, napredne tehnologije, umetna inteligenca, digitalni dvojčki, pametna tovarna, ključni dejavniki Objavljeno v DKUM: 21.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (10,66 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Študije primerov EPF : razvoj, trajnost in inovacije v poslovni praksi 20242024 Opis: Strokovna monografija Študije primerov EPF: Razvoj, trajnost in inovacije v poslovni praksi 2024 prinaša zbirko študij primerov, ki ponazarjajo sodobne izzive v gospodarstvu ter ponujajo vpogled v inovativne in trajnostne poslovne prakse. Osredotoča se na razvoj podjetij, trajnostno poslovanje in inovacije, pri čemer obravnava teme, kot so ekodizajn, trajnostni poslovni modeli, strateško upravljanje rasti, finančno odločanje, kontroling, digitalna transformacija in globalne vrednostne verige, pri čemer povezuje akademsko znanje z izzivi poslovne prakse. Avtorji skozi praktične primere prikazujejo, kako podjetja razvijajo konkurenčne prednosti, sprejemajo ključne odločitve in se prilagajajo spremembam na trajnosten in inovativen način. Publikacija je namenjena predvsem študentom ekonomskih in poslovnih ved, saj jim omogoča poglobljeno razumevanje teorije skozi konkretne primere, hkrati pa služi kot dragoceno orodje pedagogom, raziskovalcem in strokovni javnosti. S kombinacijo teoretičnih izhodišč in praktičnih študij primerov predstavlja publikacija pomemben vir znanja za vse, ki se ukvarjajo z ekonomskimi in poslovnimi izzivi sodobnega časa. Ključne besede: Ekonomsko-poslovna fakulteta, študije primerov, ekonomske in poslovne vede, inovativnost, trajnostno poslovanje, strateško upravljanje, razvoj podjetij Objavljeno v DKUM: 21.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
Celotno besedilo (5,00 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Razvoj gibalnih sposobnosti s pomočjo jahalnega programa za predšolske otroke : diplomsko deloGlorija Marušič, 2024, diplomsko delo Opis: Povezanost med ljudmi in živalmi ima velik pomen. Ljubezen do njih se izraža že v zgodnjem otroštvu. V mnogih primerih otrok od rojstva odrašča z živaljo. Že v samih vrtcih so živali vključene v razne programe in neredko se zgodi, da otroke živali obiščejo v skupini ali pa živali skupina obišče v njihovih življenjskih prebivališčih.
Namen našega diplomskega dela je ugotoviti, ali je jahalni program v predlagani obliki primeren za predšolske otroke in koliko pripomore k razvoju otrokovih gibalnih sposobnosti, kot sta v našem primeru ravnotežje in koordinacija. Glavni cilji diplomskega dela so bili ugotoviti, v kolikšni meri jahalni program pripomore k razvoju gibalnih sposobnosti predšolskih otrok in ugotoviti, v kolikšni meri otroci že poznajo konja in osnove jahanja. Tekom opravljanja raziskave za diplomsko delo smo preverili tudi nekaj vaj, in sicer kako lahko izboljšamo ravnotežje in koordinacijo z vajami na konju, ki pripomorejo h gibalnemu razvoju predšolskega otroka. Opredelili smo tudi sam potek učenja jahanja mlajših otrok in posamezne faze, ki jih mora poznati vsak jahač oziroma učitelj jahanja. Sam potek vaj in faze se med seboj dopolnjujejo, tako da lahko otrok postopoma napreduje, ne da bi bila kakšna vaja prezahtevna oziroma prelahka, saj bi s tem lahko dosegli slabši rezultat. S pridobivanjem podatkov ob opazovanju otrok smo prišli do zaključka, da otroci postopoma z vajami in vztrajnostjo napredujejo in izboljšujejo gibalne sposobnosti, vendar za to potrebujejo več časa, saj v obdobju enega tedna ne pokažejo velikega napredka. Potrebno je tudi upoštevati, da sama teorija o pristopu h konju in delu s konjem ni takšna, kot je opisana, ker je potrebno upoštevati tudi otroka in njegov interes, njegov pristop in samo sprejemanje "velike živali", ki stoji pred njim. Marsikdo ima veliko željo, da bi imel nekega dne stik s konjem, a ima vendarle pomisleke, ko pride do tega, saj se sprašuje, kaj vse se lahko zgodi in si ne upa konja niti pobožati. Vendar, če pri tem uporabljamo primeren pristop, lahko željo v človeku oz. otroku spodbudimo in mu pomagamo prebroditi strah, ki ga tisti trenutek obdaja oz. doživlja.
Za učenje jahanja mlajših otrok moramo vsekakor izhajati iz otrokove razvojne stopnje in morfoloških značilnosti, upoštevati moramo otrokove že usvojene gibalne sposobnosti in obenem vključiti v proces način učenja tako konja kot tudi otroka, saj se med seboj razlikujejo glede dojemljivosti gibalnih nalog. Ključne besede: konj, predšolski otrok, pomen jahanja, razvoj gibalnih sposobnosti Objavljeno v DKUM: 21.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (1,41 MB) |
8. Pomen sodelovanja staršev in trenerjev v mladinskem športu : diplomsko deloUrška Kadilnik, 2024, diplomsko delo Opis: Ta diplomska naloga obravnava pomen sodelovanja med starši in trenerji v mladinskem športu, pri čemer poudarja njun ključni vpliv na celosten razvoj mladih športnikov. Poudarek je na vlogah staršev in trenerjev, ki skupaj ustvarjajo podporno okolje za telesni, čustveni in socialni napredek otrok. Raziskava analizira, kako učinkovita komunikacija in usklajeno delovanje med obema stranema prispevata k pozitivnim izkušnjam mladih športnikov.
Starši zagotavljajo čustveno in materialno podporo, spodbujajo vztrajnost ter pomagajo otrokom razviti zdrav odnos do športa. Trenerji delujejo kot mentorji in vzorniki, s tehničnim znanjem in prilagojenimi metodami treninga spodbujajo razvoj spretnosti, samozavesti in discipline. Sodelovanje med starši in trenerji zmanjšuje možnosti za prekomerni pritisk ter omogoča boljše usklajevanje športnih ciljev in potreb otrok.
Raziskava temelji na kombinaciji kvalitativnih in kvantitativnih metod, vključno z anketami staršev in trenerjev različnih športnih disciplin. Rezultati kažejo, da kakovostno sodelovanje izboljšuje športne rezultate, motivacijo otrok in njihovo splošno zadovoljstvo s športom. Študija potrjuje, da je usklajeno delovanje staršev in trenerjev ključno za dolgoročen uspeh in užitek otrok v športu, hkrati prispeva k njihovemu osebnemu razvoju in vrednotam, ki so pomembne zunaj športnih aktivnosti. Ključne besede: mladinski šport, sodelovanje med starši in trenerji, motivacija, celostni razvoj, komunikacija, podporno okolje, razvoj spretnosti, osebnostna rast, disciplina, timsko delo Objavljeno v DKUM: 14.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
Celotno besedilo (1,12 MB) |
9. Energetska sanacija stanovanjske hiše v Bajini Bašti : diplomsko deloMarina Rozgić, 2024, diplomsko delo Opis: Energetska sanacija hiše je postopek, ki zajema različne ukrepe, ki vodijo k zmanjšanju porabe energije in izboljšanju energetske učinkovitosti hiše. Glavni cilji energetske sanacije so zmanjšanje porabe energije in s tem zmanjšanje stroškov energije, izboljšanje udobja bivanja ter zmanjšanje vpliva na okolje. V diplomskem delu je predstavljena obravnavana hiša. Z uporabo programskega orodja KI Energija 2023 smo prišli do ključnih rezultatov, ki so nam omogočili, da načrtujemo ukrepe za izboljšanje energetske učinkovitosti hiše. Ukrepi, ki smo jih predlagali, so: zamenjava oken in vrat z energetsko učinkovitejšimi alternativami, kar zmanjšuje izgubo toplote in izboljšuje tesnjene hiše, toplotna izolacija hiše, ki zmanjša toplotne izgube in preprečuje toplotne mostove, kar bistveno pripomore k zmanjšanju porabe energije za ogrevanje, namestitev učinkovitega prezračevalnega sistema z rekuperacijo toplote, kar omogoča učinkovito prezračevanje brez večjih izgub toplote in izboljša kakovost zraka v notranjosti ter uporaba obnovljivih virov energije, kot je sončna energija za segrevanje sanitarne vode s pomočjo sončnih kolektorjev in uporaba fotovoltaičnega sistema za proizvodnjo električne energije, kar bistveno zmanjšuje ogljični odtis hiše. Na koncu smo naredili še ekonomsko analizo hiše, ki je zajemala stroškovno analizo, prihranke in vračilne dobe za predlagane ukrepe. Ključne besede: energetska sanacija, zmanjšanje porabe energije, obnovljivi viri, toplotne izgube, trajnostni razvoj Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (3,58 MB) |
10. Predšolski otroci in njihov odnos do živali : diplomsko deloUrška Režen, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Predšolski otroci in njihov odnos do živali je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo povzeli dosedanje ugotovitve strokovne literature o splošnem pomenu, ki ga imajo živali na razvoj otroka – tako pozitivne kot negativne – ter podrobneje predstavili vpliv živali na otrokov čustveni in socialni razvoj. V nadaljevanju smo opisali dejavnike, ki vplivajo na odnos otroka do živali, kot so predsodki, strah, navezanost, agresivnost, smrt ter vlogo odraslih pri razvijanju odnosa. Na koncu smo povzeli pomen živali v vzgojno-izobraževalnih ustanovah ter predstavili terapijo s pomočjo živali in njene pozitivne učinke. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o odnosu predšolskega otroka do živali, vključno z njihovimi odzivi na živali, skrbjo zanje, strahovi, agresivnim vedenjem, izgubo živali ter vplivom prisotnosti živali v vrtcu. Prav tako nas je zanimalo, kako se razlikuje odnos do živali glede na spol in starost otroka. Podatke za raziskavo smo pridobili s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, v katerem so sodelovali starši predšolskih otrok. Po zaključku ankete smo rezultate obdelali s statističnim programom SPSS ter jih interpretirali. Rezultati so pokazali, da imajo otroci radi živali, se na bližino živali pozitivno odzovejo, sodelujejo pri skrbi za žival, do njih ne kažejo agresivnega vedenja ter pri večini otrok žival še ni bila prisotna v vrtcu. Ključne besede: predšolski otrok, žival, čustveni razvoj, socialni razvoj, terapija s pomočjo živali Objavljeno v DKUM: 05.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (1,09 MB) |