| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
METODE IN TEHNIKE SPODBUJANJA USTVARJALNOSTI IN INOVATIVNOSTI
Ines Satler, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Vodje, ki želijo imeti uspešno podjetje, morajo iz svojih sodelavcev oblikovati ustvarjalni tim, ki bi sodeloval pri iskanju in odkrivanju rešitev za najrazličnejše probleme. Da pa bi to dosegli, morajo uporabljati metode in tehnike za spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti. Pri spodbujanju ustvarjalnosti gre za nov način motiviranja ljudi ter preprečevanja zavor pri posameznikih in skupinah. Prav tako lahko omogoča spremembe v podjetju, ki se odražajo od izbire novih sodelavcev, klimi podjetja, sodelovanja med zaposlenimi in poslovnimi partnerji do razvoja novih izdelkov in storitev ter spremembi v organizacijski strukturi. Ustvarjalnost in inovativnost omogočata podjetju njegovo enkratnost. V diplomskem seminarju teče glavna beseda o ustvarjalnosti in inovativnosti ter o metodah in tehnikah, ki spodbujajo ustvarjalno in inovativno razmišljanje.
Ključne besede: ustvarjalno razmišljanje, inovativno razmišljanje, metode in tehnike za spodbujanje ustvarjalnosti, viharjenje možganov, metoda delfi, tehnike prisilnih povezav
Objavljeno: 22.12.2010; Ogledov: 5803; Prenosov: 1973
.pdf Celotno besedilo (862,94 KB)

2.
Vitkost in njen vpliv na logistiko v proizvodnji
Miran Sečki, 2011, magistrsko delo

Opis: Vitkost je beseda, ki se danes uporablja tako v podjetniškem sektorju kot tudi v nagovorih raznih managerjev ter celo politikov. Skozi zgodovino je bistvo vitkosti ohranjalo svoj prvotni namen, toda z leti so se spreminjale metode in tehnike, ki so pomagale ohranjati ter razvijati podjetniško dejavnost naprej v želeni smeri. Z vitko proizvodnjo, vitko logistiko v proizvodnji, uporabo vitkega razmišljanja smo danes priča pravilnemu pristopu do uspešnega podjetja. V mnogih državah sveta se pomen vitkosti uporablja že mnogo let, v Sloveniji pa nekako ne najdemo veliko konkretnih rezultatov vitkega razmišljanja in uporabe le-tega v gospodarstvu ali v javnem sektorju. V magistrskem delu dokazujemo pomen vitkosti v proizvodnih podjetjih, hkrati pa nakazujemo, kje ima Slovenija še rezerve na področju učinkovitosti s pomočjo vitkosti.
Ključne besede: vitkost, vitka proizvodnja, vitka logistika, vitko razmišljanje
Objavljeno: 16.04.2012; Ogledov: 2747; Prenosov: 614
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

3.
Kritično razmišljanje in sprejemanje odločitev v menedžmentu - uporaba kritičnega razmišljanja v vsakdanjem življenju : magistrsko delo
Rok Pičinin, 2012, magistrsko delo

Opis: Postavil sem tezo, da gre za povezavo med kritičnim mišljenjem in odločanjem. Z izobraževanjem in usposabljanjem je mogoče sposobnost kritičnega mišljenja izboljšati. Ker pa gre za povezavo med kritičnim mišljenjem in sprejemanjem odločitev, ima konkretno izobraževanje za posledico kvalitetnejšo odločitev. To velja za sprejemanje odločitev v zasebnem življenju, kot tudi na delovnem mestu.
Ključne besede: management, kritično razmišljanje, odločanje, magistrska dela
Objavljeno: 05.07.2012; Ogledov: 1463; Prenosov: 379
.pdf Celotno besedilo (715,38 KB)

4.
SAMOMOTIVACIJA ZAPOSLENIH V POKRAJINSKI IN ŠTUDIJSKI KNJIŽNICI MURSKA SOBOTA
Jasna Horvat, 2012, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga zadeva problem samomotivacije. Samomotivacija je zelo pomembna pri doseganju uspeha na delovnem področju in osebnem življenju. Dobro sprejeta razlaga, ki pojasnjuje človekovo obnašanje je, da imajo ljudje potrebe in motive, ki jih ženejo naprej pri doseganju ciljev. Teorije, osnovane na potrebah, pomagajo pri razlagi samomotivacije. Najprej opredelimo potrebe, ki jih hočemo zadovoljiti. Drugi pogled na samomotivacijo je, da če smo močno motivirani, smo bolj zavzeti pri delu, boljše opravljamo delo in čutimo pripadnost podjetju. Samomotivacija je posameznikova prostovoljna notranja težnja k čim bolje opravljenemu delu. Štirje dejavniki, ki so potrebni, da dosežemo visoko stopnjo samomotivacije, so: samozavest in samoučinkovitost, pozitivno razmišljanje, cilji in motiviranje iz okolja. Postavljanje ciljev je pomembno pri delu. Osebni cilji morajo biti vključeni med poslovne cilje. Za doseganje ciljev in motivacijo je zelo pomembna samodisciplina. V magistrski nalogi smo predstavili Pokrajinsko in študijsko knjižnico Murska Sobota. Analizirali smo stopnjo samomotivacije pri zaposlenih. Raziskali smo tudi, kako so zaposleni notranje motivirani pri delu in katere vire samomotivacije uporabljajo, da dosežejo visoko stopnjo samomotivacije.
Ključne besede: Samomotivacija, pozitivno razmišljanje, angažiranost zaposlenih, samozavest, samoučinkovitost, postavljanje ciljev, motiviranje iz okolja, samodisciplina, notranja motivacija
Objavljeno: 23.10.2012; Ogledov: 1901; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

5.
OBLIKOVANJE INOVATIVNEGA OKOLJA S PRIMEROM V SOCIALNEM PODJETNIŠTVU
Tomaž Podlesnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Razmišljati ustvarjalno in inovativno je v današnjem svetu zelo pomembno. Če želimo, da naše podjetje, organizacija ali mi sami delujemo inovativno, si moramo zagotoviti ustrezne pogoje. Ključna podlaga za ustvarjanje invencij in inovacij je inovativno okolje. V inovativnem okolju sta prisotna klima in kultura, ki nas spodbujata h kreativnosti in ustvarjalnosti. Podjetje, ki je vzpostavilo inovativno okolje, se lahko loti kreiranja inovativnih idej in procesov inoviranja. V profitnih in tudi v neprofitnih organizacijah so potrebne inovacije in inovativno razmišljanje. Zato mora vsaka organizacija in podjetje stremeti k inovativnim pristopom, da se lažje uveljavi v poslovnem svetu in tam obdrži trdno pozicijo.
Ključne besede: inovacija, invencija, ustvarjalno razmišljanje, inovativno okolje, socialno podjetništvo
Objavljeno: 22.11.2013; Ogledov: 868; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (246,22 KB)

6.
USTVARJALNOST KOT POGOJ ZA INOVATIVNOST
Darja Kranjc, 2013, magistrsko delo

Opis: Ustvarjalnost in inovativnost sta pojma, ki sta tesno povezana. Organizacija, ki želi biti učinkovita in uspešna, mora biti hkrati ustvarjalna in inovativna. Ustvarjati mora boljše proizvode, iskati izvirnejše tržne poti, neprestano izboljševati tehnologijo in posodabljati proizvodnjo. Nenehne spremembe so pogoj za konkurenčnost na trgu. Ustvarjalne ideje so jedro vsake organizacije. Ideje so priložnost za zaposlene, za organizacijo in celotno družbo. Vsakdo ima ustvarjalni potencial, vendar je potrebno večino ljudi spodbuditi, da ga izrazijo. Zato mora organizacija ustvariti takšno organizacijsko kulturo, ki bo naklonjena ustvarjanju inovacij. Od zaposlenih mora zahtevati komunikativnost, interdisciplinarno znanje, predvsem pa kakovostne medsebojne odnose, ki so podlaga za ustvarjalne rezultate, rešitve in ideje, kot produkt reševanja skupno zastavljenih izzivov. Metode in tehnike ustvarjalnega mišljenja so odlično pomagalo pri ustvarjanju idej. Zaposlene vodijo k ustvarjanju novih zamisli in pripomorejo k razvoju ustreznejše klime v organizaciji. Obenem omogočajo reševanje težav, napovedovanje nekaterih dogodkov in procesov, zaposlene osvobajajo, bogatijo njihovo osebnost ter pomembno vplivajo na razvoj medosebnih odnosov. Ustvarjalnost in inovativnost v javnem sektorju je prav tako pomembna kot v gospodarstvu. Pogosto je javni sektor deležen kritik glede inovativnosti, vendar se v zadnjih letih stereotip spreminja in potekajo aktivnosti v zvezi z odpravo administrativnih ovir, večja je usmerjenost k uporabnikom in izboljšuje se kakovost poslovanja. V empiričnem delu ugotavljam stanje ustvarjalnosti in inovativnosti Zavoda za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti ter na podlagi ugotovitev podam predloge za izboljšanje stanja.
Ključne besede: Ustvarjalnost, ustvarjalno razmišljanje, metode in tehnike ustvarjalnega mišljenja, inovacije, inovativnost, javni sektor, Zavod za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti.
Objavljeno: 06.01.2014; Ogledov: 1226; Prenosov: 393
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

7.
OD INOVATIVNE IDEJE DO URESNIČENE INOVACIJE NA PRIMERU PODJETJA KOVIS D.O.O.
Sandi Savnik, 2014, magistrsko delo

Opis: Od inovativne ideje do uresničene inovacije na primeru podjetja Kovis d. o. o. Znotraj ustvarjalnega okolja sta dobra ustvarjalnost kot tudi ugodna ustvarjalna klima ključni za inovativno usmerjena podjetja. Da se ustvarjalnost začne, potrebujemo ustvarjalno osebo kot tudi ustvarjalno razmišljanje ter ustvarjalni proces. Pojma se med seboj povezujeta, saj je ustvarjalnost pogoj, da se lahko začne udejanjati ugodna ustvarjalna klima. Ustvarjalni posamezniki so tisti, ki ustvarjajo ter tako prispevajo k dosegu ugodne ustvarjalne klime. Da pa bodo k temu prispevali, je potrebno motiviranje ter ustrezno nagrajevanje. Podjetja, ki ne poznajo oziroma nimajo ustvarjalnega managementa, dolgoročno ne preživijo. Bistvo ustvarjalnega managementa je uspešen, učinkovit in inovativen manager. Le-ta lahko s svojimi prirojenimi sposobnostmi uspešno, učinkovito ter inovativno upravlja inovativno usmerjeno podjetje. Takšno podjetje ne preživi le dolgoročno, ampak tudi ustvarja ugodne finančne rezultate. Eno izmed teh inovativno usmerjenih podjetij je tudi podjetje Google. Da podjetje želi priti do inovacije, katera mu bo dajala večji ugled kot tudi prinašala denarne prilive, potrebuje najprej inovativno idejo, iz katere se razvije invencija in šele po tej, ne tako kratki poti, lahko pride do uresničene inovacije. Velik pomen pa podjetje daje tudi celovitosti. Ideja, ustvarjalno okolje ter inovativni predlogi so tisti dejavniki, skozi katere sem podrobneje spoznal podjetje Pipistrel, Krka d. d. ter Kovis d. o. o. Po teh podjetjih se lahko zgledujejo ne samo slovenska podjetja, ampak iz inovativnega pogleda tudi nekatera podjetja izven domovine. V empiričnem delu magistrskega dela sem skozi predstavitev ideje A (gre za osni zavorni disk z NET-sistemom hlajenja) ter ideje B (gre za kolesni zavorni disk, tako imenovani Z-TIP diska) prišel do spoznanj, kako je podjetje Kovis d. o. o. skozi inovativni ideji doseglo pomembni inovaciji. S tema inovacijama so prišli do izboljšanih karakteristik tako osnega kot tudi kolesnega diska. Seznanil sem se z razvojnimi aktivnostmi obeh inovativnih idej. Zanimivo je bilo spoznati tudi to, kako se ideji A in B kažeta skozi realnost. Da pa podjetje Kovis d. o. o. lahko dosega uspehe, je bistvenega pomena tudi širjenje novosti tega podjetja. Tako sem skozi novost, komunikacijo, čas in družbeni sistem to pobliže spoznal.
Ključne besede: ustvarjalnost, ustvarjalna oseba, ustvarjalno razmišljanje, ustvarjalni proces, ustvarjalna klima, motiviranje, nagrajevanje, ustvarjalni management, (uspešen, učinkovit, inovativen manager), ideja, invencija, inovacija, celovitost, ustvarjalno okolje, inovativni predlogi, razvojne aktivnosti idej, aplikacije idej v realnosti, širjenje novosti, novost, komunikacija, čas, družbeni sistem
Objavljeno: 24.07.2014; Ogledov: 1234; Prenosov: 388
.pdf Celotno besedilo (10,58 MB)

8.
Kreativno oblikovanje inovacijskih idej pri razvoju novega izdelka
Uroš Koren, 2014, diplomsko delo

Opis: Inoviranje ter razvoj novih izdelkov je v modernem času postalo vsakdanje. Glavna prednost podjetij ni več njihova velikost, kapital ali delovna sila, vendar njihova sposobnost po hitrem odzivanju na spremembe ter zmožnostjo inoviranja. Podjetja si ne morejo več privoščiti čakati na nove inovacije, ne morejo več čakati na nepričakovano konkurenco, na spremembo trga, obnašanja potrošnikov, na nove načine organiziranja. Ampak si morajo podjetja sama prizadevati za nove inovacije, za nove produkte, načine organiziranja, ter morajo tudi vnaprej predvidevati spremembe obnašanja potrošnikov ter sprememb na trgu. Marketinške raziskave podjetij težko natančno napovejo kako se bo trg obnašal v prihodnosti. Zato pa vedno več podjetij vlaga vedno večje vsote denarja v raziskave in razvoj, kar pa prinaša veliko boljši ter celovit pogled na nove inovacije. Tak razvoj po navadi deluje v multidisciplinarnih timih, ki sledijo proces razumevanja potrošnikov, zaposlenih in dobaviteljev, saj so vsi povezani v skupnem kontekstu, kjer so-ustvarjajo rešitve skupaj s strokovnjaki, da bi bolje razumeli njihove potrebe. Takšna ekipa bo na koncu ustvarila nove rešitve, ki se nagibajo k inovativnosti in so lahko tudi precej nepričakovane.
Ključne besede: Razvoj novega izdelka, izdelek, razvoj, podjetje, znanje, inovativnost, ideje, kreativno razmišljanje, ustvarjalnost
Objavljeno: 20.10.2014; Ogledov: 879; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

9.
Oblikovanje celovite storitve in zagon podjetja za osebno trenerstvo
Sebastijan Jurkošek, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sem se osredotočil na zanimivo področje service designa, rojenega iz kombinacije pojmov storitve in designa. Primerjal sem definicije različnih avtorjev in opredelil, kaj to dejavnost čaka v prihodnosti. Koncept samega področja sem združil v oblikovanje celovite storitve za osebno trenerstvo, ene izmed trenutno najpopularnejših in razvijajočih se storitvenih dejavnosti. Izdelal sem elaborat zagona podjetja za osebno trenerstvo in na podlagi raziskave o storitvah osebnega trenerstva v Sloveniji oblikoval storitev osebnega trenerstva po načelih oblikovalskega razmišljanja.
Ključne besede: Service design, projekt, storitev, design, oblikovanje, osebno trenerstvo, oblikovalsko razmišljanje, stičišče, porabnik, izkušnje
Objavljeno: 16.12.2014; Ogledov: 1241; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

10.
PRENOVA KLJUČNIH PROCESOV ZAVODA ORTHOS PO PRINCIPIH VITKOSTI
Vanja Benedičič Peternel, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo vsebuje teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo najprej opredelili osnove poslovnih sistemov in poslovnih procesov. Vključili smo prenovo ključnih delovnih procesov in primerne metode prenove. Odločili smo se, da procese prenovimo po principih vitkosti, zato smo vitko proizvodnjo podrobneje opisali od njenega prvega pojava do vpeljave vitkosti v storitveno dejavnost, natančneje v zobozdravstvo. Poiskali smo uspešen primer vpeljave vitkosti v zobozdravstvo v tujini in se v empiričnem delu zgledovali po omenjenem modelu. Principe vitkosti smo poskušali vpeljati v zasebni Zavod za ortodontijo in maksilofacialno ortopedijo Orthos. Analizo obstoječega stanja smo razdelili v dva sklopa. Prvi sklop je temeljil na analizi in prenovi procesov po metodi SMED, drugi pa po metodi 5S. V prvem sklopu smo poiskali procese, ki so najpomembnejši povzročitelji zamud v delovnih procesih. Z zmanjšanjem oz. odpravo zamud smo poskušali še izboljšati ortodontsko oskrbo pacienta. Pripravili smo dva scenarija, po katerih bi lahko zmanjšali zamude, izpostavljene delovne procese pa smo standardizirali in jim logično prerazporedili opravila. V drugem sklopu smo v Zavodu po metodi 5S poiskali primere, za katere prav tako menimo, da so potrebni izboljšave. V tem sklopu gre predvsem za izboljšanje celostne podobe Zavoda, organiziranja v Zavodu in standardizacije različnih opravil. V zadnjem delu diplomske naloge smo predstavili predloge in rešitve, za katere menimo, da bodo ob pripravljenosti zaposlenih na sodelovanje z manjšim vložkom bistveno pripomogli k boljši pretočnosti oz. odpravi zamud pri delovnih procesih in hkrati v zadovoljstvo pacienta izboljšali celostno podobo Zavoda Orthos.
Ključne besede: poslovni procesi, vitko razmišljanje, zobna in čeljustna ortopedija, SMED, 5S
Objavljeno: 29.01.2015; Ogledov: 714; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

Iskanje izvedeno v 8.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici