| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 108
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Pravljica Trije prašički kot motivacijsko sredstvo za naravoslovno raziskovanje predšolskih otrok
Alekseja Glinšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Narava predšolskemu otroku omogoča mnogo različnih izzivov, prek katerih pridobiva izkušnje in znanja. Otroci nenehno raziskujejo to, kar jim je neznanega. Opazujejo naravne pojave, procese in postopke. Zato je pomembno, da otroku v vrtcu omogočimo naravoslovne dejavnosti. Vzgojitelj lahko otroke motivira za naravoslovno dejavnost s pravljico. Pristop motiviranja naravoslovne dejavnosti prek pravljice smo preizkusili s pravljico Trije prašički. Ugotavljali smo, kako so se otroci starostnih skupin 3–4 leta in 5–6 let po navdihu zgodbe lotili naravoslovne dejavnosti izdelave stavbe, kjer smo preverili njeno stabilnost s pihanjem. Pravljica predstavlja temelj, ki je otroku pomagal razrešiti lastno zamisel, kar pomeni, da je otrok imel dovolj različnega materiala, ki je vzbudil njegovo ustvarjalnost in radovednost. V empiričnem delu smo s pomočjo tabel in grafov predstavili, kako so se otroci lotili dejavnosti, kateri material so uporabili, kakšni so bili njihovi komentarji in dialogi med samo izdelavo ter kakšen je bil rezultat preverjanja stabilnosti stavbe. Ugotovili smo, da so otroci uporabljali tako naravni kot umetni material. Najpogosteje uporabljen umetni material je bil plastelin, najpogosteje uporabljen naravni material pa je bilo kamenje. Otroci so za spajanje uporabljali različne metode in materiale. Polovica narejenih hišk je preizkus prestala, ostale so se po pihanju podrle.
Keywords: Naravoslovje, predšolski otroci, pravljica Trije prašički, naravoslovno raziskovanje, motivacijsko sredstvo.
Published: 14.01.2022; Views: 13; Downloads: 4
.pdf Full text (2,57 MB)

2.
Vloga naravoslovnega kotička z naravnimi materiali v vrtcu pri najmlajših otrocih (1-2 leti)
Nika Lepej, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Za predšolske otroke so zelo pomembne izkušnje, saj so osnova za njihovo učenje. Že za najmlajše otroke je pomembno, da imajo stik z naravo in možnost raziskovanja le-te. V okviru diplomske naloge smo izvedli raziskavo o naravoslovnih kotičkih z naravnimi materiali v vrtcu pri najmlajših otrocih. V prvem delu raziskave smo od rednih in izrednih študentov predšolske vzgoje s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili podatke o uporabi naravoslovnih kotičkov v vrtcu. Osredotočili smo se na njihova opažanja v sklopu praktičnega usposabljanja ali dela v vrtcu, nato pa smo v vrtcu izvedli še drugi del raziskave. V sklopu drugega dela raziskave je sodelovalo 10 otrok, starih 1–2 leti. Pet zaporednih dni v tednu smo jim ponudili naravoslovni kotiček gozd in opazovali njihovo manipuliranje z materialom in raziskovanje. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da je naravoslovni kotiček zelo dobra metoda za delo v vrtcu in primerna tudi za najmlajše otroke. Otroci so sčasoma razvili igro in njihovo aktivno raziskovanje in sodelovanje v kotičku je bilo iz dneva v dan daljše. Pridobili so veliko novih izkušenj in znanj, ki jim bodo odlična podlaga za naravoslovje v šoli in za nadaljnje življenje.
Keywords: najmlajši otroci, naravoslovni kotiček, naravni materiali, raziskovanje
Published: 17.11.2021; Views: 104; Downloads: 7
.pdf Full text (2,57 MB)

3.
Naravoslovna učna pot »Skrivnostni Poljčanko« za predšolske otroke v občini poljčane
Nastja Hribernik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je pripraviti naravoslovno učno pot za predšolske otroke v neposredni bližini vrtca Poljčane. Otroci na učni poti s pomočjo skrivnostnega bitja po imenu Poljčanko spoznavajo naravno in kulturno dediščino kraja Poljčane. Poljčanko otrokom po celotni poti pušča namige in naloge, ki jih ti nato opravljajo na določenih postajah. Sodelovala je najstarejša skupina otrok vrtca Poljčane. V teoretičnem delu so predstavljeni področje naravoslovja pri predšolskih otrocih, vpliv staršev in pedagoških delavcev na otrokovo učenje naravoslovja, značilnosti učnih poti v različnih okoljih in dosedanje raziskave, ki proučujejo vpliv naravoslovnih učnih poti na otrokov celostni razvoj. Predstavljeni so kraj Poljčane in dosedanje učne poti v tem kraju. V praktičnem delu je na začetku predstavljena pripravljena naravoslovna učna pot, kasneje pa sta podrobneje opisani njena izvedba in evalvacija. Otroci, stari 5–6 let, že imajo določeno znanje o rastlinah, živalih in ostalih naravoslovnih vsebinah, ki se povezujejo z učno potjo. Ključnega pomena pa je, da skozi učno pot to znanje utrjujejo ter hkrati na zanimiv in ustvarjalen način pridobivajo novo.
Keywords: naravoslovje, predšolski otrok, raziskovanje, učna pot, vrtec
Published: 16.11.2021; Views: 62; Downloads: 8
.pdf Full text (8,31 MB)

4.
Priročnik za pisanje in urejanje besedil Fakultete za turizem Univerze v Mariboru
2021

Abstract: Učni proces na fakulteti ne zahteva samo udeležbe na predavanjih in dejavnega sodelovanja na vajah, temveč tudi intenzivno individualno delo študenta. To se mnogokrat predstavi v obliki seminarske naloge oziroma pisnega dela. Najbolj pomembno samostojno delo študenta pa je zagotovo zaključna – diplomska ali magistrska naloga. Da bi študentom Fakultete za turizem Univerze v Mariboru predstavili in olajšali pripravo pisnih del, smo na fakulteti pripravili priročnik za pisanje in urejanje besedil. Strokovna monografija zajema poglavja, ki študenta vodijo skozi celoten proces raziskovanja in pisanja dela. Od začetnega iskanja ideje, osnov znanstvenega pisanja in raziskovanja v turizmu, do posameznih korakov raziskovalnega procesa in raziskovalnih metod. V strokovno monografijo je vključeno tudi poglavje o osebnih odnosih, ki še posebej nagovarja odnos med študentom in mentorjem pri pisanju zaključnih del. Priročnik podaja tudi praktične nasvete o jezikovnem in tehničnem oblikovanju besedila ter navajanju literature in virov. Strokovna monografija tako združuje temeljne informacije, ki jih bodo pri svojem delu uporabljali študenti in predavatelji, saj bodo skupaj sledili enotnim smernicam pisanja besedil v turizmu na Fakulteti za turizem.
Keywords: priročnik, pisanje, urejanje besedil, raziskovanje, citiranje, tehnično oblikovanje besedila
Published: 29.10.2021; Views: 173; Downloads: 25
.pdf Full text (7,12 MB)
This document has many files! More...

5.
Odnos in ovire študentov zdravstvene nege do raziskovalnega dela
Gregor Romih, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: Raziskovanje v zdravstveni negi predstavlja vodilo klinične prakse za kakovostno in varno oskrbo pacientov. Raziskave kažejo, da imajo študenti pozitiven odnos do raziskovanja, vendar pa se pri tem srečujejo s številnimi ovirami. Namen zaključnega dela je bil raziskati odnos in zaznavanje ovir študentov zdravstvene nege do raziskovalnega dela. Metode: Izvedena je bila presečno opazovalna raziskava s kvantitativno metodologijo raziskovanja. Podatki so bili zbrani z anketnima vprašalnikoma na priložnostnem vzorcu študentov zdravstvene nege (n = 219). Statistična analiza je bila izvedena s programsko opremo IBM SPSS 23.0 in metodo opisne ter sklepne statistike. Rezultati: V povprečju je imelo 80 % anketiranih študentov pozitiven odnos do raziskovanja (M = 136,93; SD = 30,88; p < 0,001). Ugotovljena je bila statistično značilna razlika v odnosu do raziskovanja glede na letnik (p < 0,001) in stopnjo študija (p < 0,001). Kot največjo oviro v raziskovanju so študenti ocenili kompleksnost raziskovalnega procesa (M = 3,95; SD = 0,68) ter okoljske ovire (M = 3,53; SD = 0,59). Razlik v zaznavanju ovir glede na prejšnje izkušnje z raziskovalnim delom ni bilo ugotovljenih (p = 0,098). Potrjena pa je bila negativna statistično značilna povezava med odnosom do raziskovanja in zaznavanjem ovir v raziskovanju (rs(219) = -0,554, p < 0,001). Razprava in sklep: Pozitiven odnos do raziskovanja je pomemben element uporabe na dokazih utemeljene zdravstvene nege v kliničnem okolju. Odnos do raziskovanja med študenti je treba ohranjati in nadgrajevati, pri tem pa študente opremiti z znanjem in veščinami za uspešno odpravo ovir pri raziskovanju.
Keywords: raziskovanje, zdravstvena nega, študenti, stališča, prepreke
Published: 17.08.2021; Views: 205; Downloads: 87
.pdf Full text (1,77 MB)

6.
Kaj se dogaja znotraj mojega telesa in čemu služi
Nina Grisbacher, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo pripravili projektni teden, v katerem smo poskušali spoznati notranjost in naloge posameznih organov človeškega telesa. Projektni teden smo zasnovali tako, da smo najprej preverili otrokovo predznanje in predstave o notranjosti in delovanju človeškega telesa. V teoretičnem delu diplomske smo predstavili raziskovanje in učenje predšolskega otroka, projektno delo in vključenost te teme v kurikulum ter predstavili pregled literature, ki nam je lahko v pomoč pri obravnavi te teme. V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili 5-dnevni projekt, v katerem smo na aktiven in dojemljiv način izvedli več aktivnosti, katerih namen je bil spoznavanje notranjosti in delovanja človeškega telesa. Otroci so pokazali zanimanje za to temo in za dejavnosti, saj so sodelovali in postavljali najrazličnejša vprašanja. Primerjava predznanja in znanja po projektnem tednu kaže napredek otrok po izvedenem projektu, saj pri preverjanju predznanja otroci niso prepoznali vseh organov na fotografijah ter jih niso pravilno razvrstili. Po končanem projektnem tednu pa so otroci pravilno poimenovali vse organe, jih razvrstili in povedali, čemu služijo oziroma kakšne so njihove glavne naloge.
Keywords: človeško telo, delovanje človeškega telesa, naloge organov, projektno delo, raziskovanje predšolskega otroka.
Published: 03.08.2021; Views: 276; Downloads: 56
.pdf Full text (1,71 MB)

7.
Statistične metode z računalnikom za pedagoge
Tomaž Bratina, 2021

Abstract: Publikacija je namenjena predstavitvi lastnosti, pomena in uporabe statističnih metod v pedagoškem raziskovanju. Vsaka statistična metoda je predstavljena s krajšo teoretično razlago in videoposnetkom, ki vsebuje razlago postopkov potrebnih za izvedbo statistične obdelave podatkov z izbrano statistično metodo v programu SPSS ter interpretacijo izidov obdelave. Izid obelave je uporabniku na voljo kot datoteka izvornega izpisa iz programa SPSS in kot univerzalna besedilna datoteka. Publikacija omogoča shranjevanje datotek izpisov in datotek podatkov, ki so bili uporabljeni v razlagah in s tem kasnejšo samostojno izvedbo istih statističnih obdelav.
Keywords: statistika, SPSS, statistične metode, metodologija, pedagoško raziskovanje
Published: 18.05.2021; Views: 264; Downloads: 55
URL Link to file

8.
Poznavanje in uporaba probiotikov, prebiotikov in sinbiotikov pri uporabnikih spletnega omrežja
Kristina Martinović, 2021, master's thesis

Abstract: Probiotiki so živi mikroorganizmi, ki v ustreznih količinah delujejo koristno na zdravje gostitelja. Stimulacijo razvoja probiotičnih mikroorganizmov lahko pripišemo prebiotikom. Koncept sinbiotikov je kombinirati probiotike in prebiotike. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti poznavanje in uporabo probiotikov, prebiotikov in sinbiotikov med uporabniki spletnega omrežja. Raziskava zaključnega dela je temeljila na kvantitativni metodologiji raziskovanja. Uporabljena je bila pozitivistična filozofija. V empiričnem delu smo naredili raziskavo s pomočjo prevedenega anketnega vprašalnika, ki je bil s pomočjo spletne ankete 1KA in socialnega omrežja Facebook razdeljen med javnost. Pridobljene podatke smo statistično uredili in analizirali (Microsoft Word 2010, Microsoft Excel 2010, IBM SPSS Statistic 25.0). Uporabljeni testi so bili Cramerjev koeficient korelacije, T-test, Hi-kvadrat test in bionomski test. Ugotovili smo, da sta poznavanje in uporaba probiotikov, prebiotikov in sinbiotikov med uporabniki spletnega omrežja zelo dobra. Uporaba probiotikov, prebiotikov in sinbiotikov je v našem prostoru večja kot v predhodno opravljeni raziskavi. Odkrili smo, da stopnja izobrazbe in starost ne vplivata na uporabo le-teh. Signifikantna razlika je obstajala pri seznanjenosti s probiotiki, prebiotiki in sinbiotiki glede na starost. Starejši anketiranci so slabše seznanjeni s probiotiki, prebiotiki in sinbiotiki, kar odkrivajo tudi predhodne raziskave. Raziskava kaže, da bi anketiranci želeli uporabljati probiotike, kadar se jim predstavi njihovo delovanje in učinek na zdravje. Ustrezno znanje zdravstvenih delavcev je ključno, saj se vprašanja o ustreznih prehranskih dopolnilih, kamor sodijo probiotiki, prebiotiki in sinbiotiki, naslovijo na nas. Facebook se je izkazal kot dober pripomoček pri pridobivanju podatkov raziskave.
Keywords: Facebook, raziskovanje, mikroorganizmi, znanje, zdravje, medicinska sestra.
Published: 10.02.2021; Views: 266; Downloads: 59
.pdf Full text (1,04 MB)

9.
Pospeševanje ustvarjalnosti pri študentskih mednarodnih raziskovalnih projektih
Andreja Kumer, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena pomembnost ustvarjalnosti pri študentskih mednarodnih raziskovalnih projektih in kako jo pospeševati. Prikazan je pomen oblikovanja ustreznega projektnega tima, gradnje in ohranjanja zavzetosti ter uporabe tehnik ustvarjalnega razmišljanja. Na podlagi empiričnih izkušenj, pridobljenih s sodelovanjem na študentskem mednarodnem raziskovalnem projektu Product Innovation Project, smo ugotovili, da je projekt možno prilagoditi vplivom zunanjega okolja, kot je pojav pandemije ter da imajo s sodelovanjem na študentskih projektih korist tako sodelujoči študentje, kakor tudi podjetje oz. industrijski partner.
Keywords: projekt, ustvarjalnost, zavzetost, raziskovanje, tehnike ustvarjalnega razmišljanja
Published: 24.09.2020; Views: 250; Downloads: 40
.pdf Full text (1,22 MB)

10.
Mnenja vzgojiteljev/-ic do zbiranja podatkov v vrtcu
Katja Peterka, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so proučena mnenja vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev o zbiranju podatkov v vrtcih. V teoretičnem delu so podrobneje razčlenjene pedagoška metodologija in najpogostejše vrste raziskovanja v pedagoških ustanovah, natančneje v vrtcih. Opisani in razčlenjeni sta obliki raziskovanja, ki se pojavljata v pedagoški metodologiji, tj. kvalitativno in kvantitativno raziskovanje. Teoretični predstavitvi so dodani opisi načinov zbiranja posameznega raziskovanja ter predstavljene prednosti in slabosti posameznega tipa raziskovanja ter primernost njihovega izvajanja v vrtcih. Sledita predstavitev težav, povezanih z relevantnostjo rezultatov raziskav, in opis načinov, kako izboljšati odzivnost pri zbiranju podatkov v vrtcih. V empiričnem delu so raziskana mnenja vzgojiteljev predšolskih otrok in pomočnikov vzgojiteljev predšolskih otrok o zbiranju podatkov v vrtcih, pojavljanju pedagoške metodologije v vrtcih in načinih zbiranja podatkov. Podatki so pridobljeni s pomočjo strokovno podprtega anketnega vprašalnika, ki poleg že omenjenih vprašanj vsebuje vprašanja o pogostosti pojavljanja zbiranja podatkov, nagrajevanju izpolnjenih vprašalnikov in dosedanjih izkušnjah strokovnih delavcev.
Keywords: pedagoška metodologija, kvantitativno raziskovanje, kvalitativno raziskovanje, zbiranje podatkov, metodologija v vrtcu
Published: 09.06.2020; Views: 536; Downloads: 97
.pdf Full text (836,98 KB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica