SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Sodobni pouk zgodovine v luči devetletne osnovne šole
Iris Faflek Lukač, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Sodobni pouk zgodovine v luči devetletne osnovne šole, je uvodoma predstavljen opis okoliščin, ki je doprinesel do sprememb na področju osnovnošolskega sistema v naši državi. Do uzakonitve devetletke, je prišlo zaradi pomanjkljivosti dotedanjega slovenskega sistema šolanja, v primerjavi z drugimi šolskimi sistemi po Evropi in z željo vstopa v Evropsko unijo. Devetletka je razdeljena na tri vzgojno -izobraževalna obdobja. Predmet Zgodovina se prične poučevati v šestem razredu devetletke. Jedro mojega proučevanja je bilo ugotavljanje sodobnega načina poučevanja predmeta Zgodovina, napram prejšnjemu načinu poučevanja v osemletki, kjer je prevladovala pretežno frontalna oblika pouka, z minimalno uporabnostjo učnih metod, sredstev in pripomočkov. Z uvedbo devetletnega obveznega osnovnošolskega izobraževanja, je prišlo do sprememb v učnem načrtu za zgodovino, kakor tudi do sprememb v načinu poučevanja omenjenega predmeta. Sodobno poučevanje predmeta Zgodovina v devetletki, je tako postalo bolj učinkovito, dinamično in nudi večjo vzročno-posledično razgledanost glede določenih problematik v preteklih obdobjih našega človeštva, kar posledično vpliva tudi na današnje razmere in današnji položaj posameznika v družbi. Na podlagi mojega raziskovanja lahko poudarim, da je v rabi sicer še vedno predvsem frontalna oblika poučevanja, vendar pa se sedaj učitelji pri pouku zgodovine, vedno bolj poslužujejo tudi kombinacije najrazličnejših učnih metod, ob sočasni uporabi sodobnih učnih sredstev in pripomočkov, ki jim izdatno olajšajo delo v razredu. Vse več je tudi raziskovalnega učenja, ki se pojavlja predvsem v višjih razredih prenovljene osnovne šole. Izmed posebnih oblik dela izven pouka zgodovine, pa je smiselno omeniti predvsem zgodovinski krožek in dodatni pouk iz zgodovine, ki sta v osnovnovnošolskem izobraževanju vseskozi prisotna, z izjemo dopolnilnega pouka, ki ga v devetletki ne zasledimo več. Proučevala sem na podlagi analize primarnih in sekundarnih virov, kakor tudi analize podatkov, ki sem jih pridobila s pomočjo raziskovalne metode, in sicer sem uporabila metodo razgovora, strukturirani intervju, preko katerega sem izprašala pet učiteljev in učiteljic predmeta Zgodovina, na petih različnih osnovnih šolah v Pomurju.
Keywords: devetletka, osemletka, primerjava, učni načrt, učne oblike, učne metode, učna sredstva, učni pripomočki, raziskovalno učenje, zgodovina.
Published: 29.08.2009; Views: 3830; Downloads: 621
.pdf Full text (401,22 KB)

2.
PREDŠOLSKI OTROK RAZISKUJE IN SPOZNAVA VOSEK (PROJEKT)
Polonca Lorenci, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je omogočiti otrokom, da doživijo raziskovalno učenje kot prijeten in zanimiv način pridobivanja informacij z lastno aktivnostjo in medsebojnim sodelovanjem. V teoretičnem delu tako predstavljamo zgodnje naravoslovje kot bogat vir pridobivanja izkušenj v predšolskem obdobju. Podrobneje je predstavljen model raziskovalnega učenja, na katerem temelji projektno delo, ki omogoča otrokom raziskovanje živali in snovi z lastno aktivnostjo, reševanje problemov in razvijanje sposobnosti pridobivanja novih informacij. V empiričnem delu je predstavljen projekt o raziskovanju in spoznavanju živali (čebele), ter spoznavanje snovi (voska) ob raziskovalno-eksperimentalnem delu. Ciljna zasnova projekta je bila, da otroci pri izvajanju raziskovalnih nalog v sklopu raziskovalnih problemov in poizkusov z lastno aktivnostjo ter z lastnim reševanjem problemov spoznajo lastnosti živali (čebele) in se seznanijo z lastnostjo snovi (voska). V prvem delu so podatki pridobljeni na osnovi opazovanja 22 otrok, starih štiri leta, v drugem delu pa z opazovanjem šestih naključno izbranih otrok, starih štiri leta. Rezultati so predstavljeni opisno in grafično.
Keywords: Ključne besede: raziskovalno učenje, zgodnje naravoslovje, projektno delo, vosek, raziskovanje, raziskovalno-eksperimentalno delo, poizkusi.
Published: 08.05.2012; Views: 1700; Downloads: 309
.pdf Full text (4,98 MB)

3.
NARAVOSLOVNA UČNA POT ZA PREDŠOLSKE OTROKE
Staša Šipek, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je oblikovati naravoslovno učno pot za predšolske otroke. S tem želimo predvsem doseči, da so otroci v neposrednem stiku z naravo in se učijo iz lastnih izkušenj. V teoretičnem delu je predstavljen pomen naravoslovja v predšolskem obdobju ter predvsem raziskovalno in izkustveno učenje v vrtcu. V praktičnem delu je predstavljena naša naravoslovna učna pot za predšolske otroke, zasnovana v neposredni bližini vrtca Benedikt. Učna pot je nastala z željo in ciljem, da otrokom približamo naravo skozi igro ter da se ima vsak otrok možnost učiti preko raziskovanja in z lastnim izkustvom priti do novih spoznanj.
Keywords: učna pot, otrok in naravoslovje, raziskovalno delo in raziskovalni problem, izkustveno učenje
Published: 08.01.2014; Views: 1788; Downloads: 269
.pdf Full text (3,28 MB)

4.
SODOBNE DIDAKTIČNE METODE ZA ZGODNJE POUČEVANJE NARAVOSLOVJA
Ines Kačič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem diplomskem delu so predstavljene sodobne didaktične metode za poučevanje naravoslovja, in sicer projektno učno delo, problemsko učenje, izkustveno učenje, raziskovalni pouk in eksperimentalno učno delo. Pri sodobnih didaktičnih metodah v ospredje postavimo pomen otroškega raziskovanja v naravi, dejavnosti, pri katerih otroci sprejemajo in vrednotijo dejavnosti na podlagi lastno pridobljenih izkušenj, načrtovanje dejavnosti z uporabo sodobnih didaktičnih metod ter faze izvedbe. V predšolskem obdobju je pomembno, da se otroci seznanijo z znanstveno–raziskovalnim načinom dela v naravoslovju, kjer se učijo postavljati hipoteze oziroma napovedovati, samostojno raziskovati in opazovati naravo, spremljati in zapisovati pridobljene podatke, te podatke analizirati in vrednotiti ter poročati rezultate. V diplomskem delu opredelimo tudi vlogo vzgojiteljice pri izvajanju navedenih dejavnosti ter njene naloge pri načrtovanju le-teh. Diplomsko delo izrazito opisuje pozitivne lastnosti sodobnih didaktičnih metod za zgodnje poučevanje naravoslovja, ki otroku omogočajo pridobivanje znanja in razvijanje vrsto spretnosti in sposobnosti. Ob opisu vsake sodobne didaktične metode za zgodnje poučevanje naravoslovja so dodani tudi primeri dobre prakse, kjer lahko vidimo, kako zapisano teorijo tudi praktično izvedemo.
Keywords: predšolska vzgoja, sodobne didaktične metode, raziskovalno učenje, projektno učenje, izkustveno učenje, problemsko učenje, eksperimentalno učno delo.
Published: 16.10.2013; Views: 1864; Downloads: 940
.pdf Full text (875,70 KB)

5.
RAZISKOVALNO UČENJE V VRTCU
Nataša Leskovar, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Raziskovalno učenje je sodobna metoda aktivnega učenja, pri katerem ustvarjamo pogoje, v katerih otroci čim bolj samostojno in na različne načine poskušajo reševati probleme. Takšno učenje omogoča pridobivanje kakovostnega znanja in povečuje motivacijo otrok za spoznavanje naravoslovnih vsebin, zato se za izvajanje naravoslovnih dejavnosti v vrtcu vedno bolj spodbuja uporaba pristopa raziskovalnega učenja. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili strokovna teoretična izhodišča zgodnjega naravoslovja v vrtcu in pomen, pristop, načrtovanje ter izvajanje raziskovalnega učenja v predšolskem obdobju. Opredelili smo vlogo vzgojitelja pri raziskovalnem delu otrok in preučili dostopnost literature s tematiko raziskovalnega učenja. V drugem delu smo predstavili rezultate empirične raziskave, ki smo jo aprila 2015 izvedli v mestnih in vaških vrtcih. Z empirično raziskavo smo ugotavljali, kako vzgojitelji opredeljujejo pojem raziskovalnega učenja, kako pogosto in kje izvajajo naravoslovne dejavnosti s tem pristopom, kaj so za njih prednosti in pomanjkljivosti pristopa ter kako ocenjujejo dostopnost strokovne literature raziskovalnega učenja za predšolske otroke. Ugotovili smo, da vzgojitelji pravilno opredeljujejo pojem raziskovalnega učenja. Naravoslovne dejavnosti pogosto izvajajo s pristopom raziskovalnega učenja; najpogosteje v naravnem okolju. Kot prednost raziskovalnega učenja navajajo povečano motivacijo otrok za spoznavanje naravoslovnih vsebin. Ocenjujejo, da je dostopne dovolj strokovne literature za raziskovalno učenje otrok v vrtcu.
Keywords: raziskovalno učenje, zgodnje naravoslovje, predšolski otrok, vzgojitelj, vrtec
Published: 13.10.2015; Views: 2132; Downloads: 353
.pdf Full text (771,99 KB)

6.
7.
IGRA VLOG KOT METODA IZKUSTVENEGA UČENJA PRI JEZIKOVNEM POUKU SLOVENŠČINE
Tanja Brčić Petek, 2016, master's thesis

Abstract: Igra vlog je metoda izkustvenega učenja, ki omogoča učencu/dijaku, tudi študentu izgradnjo poglobljenega razumevanja učne snovi in izraţanje ustvarjalnosti ter ga spodbuja k razvoju raznovrstnih veščin, bazičnih miselnih veščin – primerjanje, razvrščanje, posploševanje, opredeljevanje, sklepanje, analiziranje, raziskovanje, veščin kritičnega mišljenja – analiza argumentov, preverjanje hipotez, pravilna raba jezika, komunikacijskih veščin – poslušanje, vzpostavljanje dvogovora. izraţanje stališč, mnenj. Z metodo igre vlog je mogoče uresničevanje širokega spektra vzgojno-izobraţevalnih ciljev tako na področju kognitivnega kot čustvenega razvoja posameznika. Učenci/dijaki s pomočjo učiteljevih navodil, smernic samostojno, domiselno in ustvarjalno, z miselnimi postopki predstavljajo dano situacijo, ustvarjajo razpravo, rešujejo nastale teţave in usvajajo snov. Poleg miselnih in intelektualnih procesov se prepletata tudi čustvena in domišljijska aktivnost. Izvedba pouka s pomočjo metode igre vlog in analiza pridobljenega znanja, stopnje ustvarjalnosti, zavzetosti, sodelovanja pri učenju sta bili usmerjeni k ugotovitvi, ali je s takšno obliko poučevanja/učenja v srednji šoli, gimnazijskem programu, mogoče doseči zastavljene vzgojno-izobraţevalne cilje in dijake motivirati za delo ter s tem narediti pouk zanimivejši in privlačnejši. Rezultati analize izdelkov, ocenjevanja kot posledice igre vlog, ki je bila izpeljana kot uvodna motivacija, kot popestritev pouka in kot metoda pridobivanja novega znanja, ponavljanja in utrjevanja znanja, ter ocenjevanja, torej v vseh fazah učnega procesa, so pokazali, da je igra vlog primerna in uspešna metoda poučevanja/učenja, saj so bili vzgojno-izobraţevalni cilji doseţeni, dijaki ustvarjalni, aktivni in uspešni.
Keywords: igra vlog, simulacija, domišljija, prevzem identitete, samostojno učenje, raziskovalno učenje, kognitivni razvoj, čustven razvoj
Published: 12.10.2016; Views: 1491; Downloads: 301
.pdf Full text (2,11 MB)

8.
Hišni ljubljenci v kontekstu raziskovalnega učenja - pedagoški eksperiment v Vzgojno-varstvenem zavodu Otona Župančiča Maribor
Medeja Marinič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Hišni ljubljenci v kontekstu raziskovalnega učenja – pedagoški eksperiment v Vzgojno-varstvenem zavodu Otona Župančiča Maribor sestavljajo tri zaključene celote, ki se med seboj dopolnjujejo in nadgrajujejo: teoretični del (v njem so opisani narava, naravoslovje in narava kot področje v Kurikulumu za vrtce (2013), psihofizične lastnosti pet- in šestletnikov in raziskovalno učenje), empirični del (v njem so predstavljeni rezultati pred- in potesta) in praktični del (vanj so vključene podrobne učne priprave, opisan je potek dela in pridana evalvacija narejenega). V diplomskem delu je predstavljen pedagoški eksperiment, s katerim je dokazano, da raziskovalno učenje pomembno vpliva na znanje otrok, saj sta na predtestu uravnoteženi skupini (eksperimentalna skupina = 20 otrok; kontrolna skupina = 18 otrok) na potestu izkazali različno visoke rezultate (otroci eksperimentalne skupine so bolje odgovorili na 20 od skupaj 23 vprašanj, pri dveh vprašanjih sta bili skupini izenačeni, na eno vprašanje pa so bolje odgovorili otroci kontrolne skupine).
Keywords: naravoslovje, področje narava, pedagoški eksperiment, raziskovalno učenje, hišni ljubljenci.
Published: 05.12.2018; Views: 209; Downloads: 17
.pdf Full text (3,22 MB)

Search done in 0.86 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica