1. Neformalno izobraževanje fizikalnih vsebin in mladinsko raziskovalno delo : mladi raziskovalci, raziskovalni tabori in festivaliMitja Slavinec, Eva Klemenčič, 2024 Abstract: Gradivo je namenjeno študentom izobraževalne fizike, bodočim učiteljem. Neformalno izobraževanje je pomembna dopolnitev formalnim oblikam izobraževanj na vseh ravneh šolanja, saj podpira razvoj ključnih kompetenc ter vzpodbuja mlade k raziskovanju. V gradivu se osredotočamo na mladinsko raziskovalno delo in raziskovalne tabore. Ker so učitelji mentorji mladim raziskovalcem, predstavimo potek in napotke za pripravo in predstavitev mladinskih raziskovalnih nalog s poudarkom na področju fizike in astronomije. Bralce seznanimo z naborom številnih raziskovalnih taborov in dogodkov, ki se izvajajo v Sloveniji, ter podrobneje predstavimo astronomski tabor, na katerem sodelujejo tudi učitelji fizike. Keywords: mladinsko raziskovalno delo, mladi raziskovalci, raziskovalni tabori, izvenšolske dejavnosti, promocija znanosti Published in DKUM: 05.04.2024; Views: 241; Downloads: 11 Full text (2,23 MB) This document has many files! More... |
2. Raziskovalno delo sodelavcev in diplomske naloge na VPVŠ in FPVV (1996-2005)Gorazd Meško, Uršula Belaj, Maja Papič, Maja Vrhovnik, Maja Ževart, 2006, published scientific conference contribution Keywords: varstvoslovje, raziskovalno delo, diplomske naloge, VPVŠ, FPVV Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 184; Downloads: 11 Full text (542,54 KB) |
3. Etična odgovornost pri objavljanju znanstvene publikacije urednikov revij in avtorjevDušica Pahor, 2019, preface, editorial, afterword Keywords: etika, znanstveno-raziskovalno delo, izvirnost, podvajanje, publiciranje, medicina, uredništvo Published in DKUM: 27.03.2024; Views: 267; Downloads: 7 Full text (57,53 KB) This document has many files! More... This document is also a collection of 1 document! |
4. Kodeks etičnega ravnanja Univerze v MariboruDušica Pahor, 2021, preface, editorial, afterword Keywords: kodeks etičnega ravnanja, načela, študijski proces, raziskovalno delo, študenti, zaposleni Published in DKUM: 22.01.2023; Views: 613; Downloads: 61 Full text (72,51 KB) This document has many files! More... This document is also a collection of 1 document! |
5. Dejavniki, ki vplivajo na učiteljevo odločitev - raziskovati ali ne raziskovatiJasmina Heric, 2019, master's thesis Abstract: Ena od učiteljevih temeljnih nalog je skrb za nenehno poglabljanje kakovosti vzgojno-izobraževalnega dela. Učitelja lahko v skladu s tem prepoznamo kot najpomembnejšega akterja novih družbenih tokov in pobudnika sprememb – tako na osebni ravni, kot na ravni skupnosti, učiteljskega kolektiva, sodelovanja z drugimi udeleženci izobraževanja in na ravni medgeneracijskega sodelovanja. Če se navežemo na zapisano lahko ugotovimo, da je tradicionalni vlogi učiteljstva učitelju dodana še zmožnost za razvoj in raziskovanje ter stalni osebni profesionalni razvoj, ki temelji na dejstvih in refleksiji. Da bi učitelji oziroma drugi strokovni delavci v izobraževanju lahko uspešno raziskovali pa ni odvisno le od njih samih ter njihove izobrazbe, ampak tudi od številnih drugih dejavnikov, tako osebnih, kot dejavnikov okolja v katerem delujejo. Med dejavniki okolja izpostavljamo vpliv pogledov vodstva šole in kolektiva na raziskovalno delo ter materialni in socialni status učitelja. Keywords: učitelj, izobraževanje, učitelj raziskovalec, raziskovanje učiteljev, raziskovalno delo Published in DKUM: 05.11.2019; Views: 1819; Downloads: 147 Full text (2,64 MB) |
6. Sodobni izzivi pravnega varstva znanstvenih del : med avtorskopravnim monopolom in samoregulacijo v znanostiKatarina Krapež, 2014, original scientific article Abstract: Glavni vodili vzpostavitve avtorskopravnega sistema, ki se nista spremenili vse od povojev avtorskega prava v začetku 18. stoletja, sta spodbuditi učenje in širiti znanje. V prispevku so identificirani trije pojavi, ki so v preteklem desetletju povzročili obrate v nekaterih temeljnih paradigmah, vezanih na avtorskopravno varstvo znanstvenih del. Analiza sodobnih trendov vodi do sklepa, da motivacija za ustvarjanje v znanosti vse manj izhaja iz koristi, ki jih avtorju (znanstveniku ali raziskovalcu) prinaša avtorskopravni monopol in da so to spodbudo v veliki meri nadomestili samoregulacijski sistemi znotraj institucionalne znanosti. Tak razvoj posredno postavlja pod vprašaj teoretično utemeljitev potrebe po avtorskopravnem varstvu znanstvenih del. Keywords: znanstveno raziskovanje, raziskovalno delo, avtorsko pravo, avtorske pravice, znanstvenan dela, digitalizacija, globalizacija znanosti, svetovna gospodarska kriza, samoregulacija v znanosti Published in DKUM: 02.08.2018; Views: 1107; Downloads: 44 Full text (468,59 KB) |
7. |
8. |
9. |
10. |