SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA
Tamara Verbošt, 2015, magistrsko delo

Opis: Osnovni namen magistrske naloge je bil prikazati planiranje razvoja podjetja SGP Pomgrad d.d.. Najprej smo predstavili rast, razvoj in uspešnost podjetja na splošno, značilnosti dinamičnega podjetja, planiranje razvoja na ravni politike podjetja, planiranje razvoja na ravni strateškega managementa, nato pa smo vsa teoretična izhodišča prikazali v empiričnem delu magistrske naloge na resničnem podjetju, ki obstaja. Podjetja danes delujejo in se razvijajo v kompleksnem in hitro spreminjajočem se globalnem okolju, zato je ključnega pomena, da podjetja spremljajo (med)narodne razvojne trende (Wheelen in Hunger 2010; v Duh 2011, str. 21). V okolju narašča zahtevnost in kompleksnost obvladovanja celotnega delovanja podjetja, zato, ker se razvojne možnosti in pogoji na posameznih področjih delovanja podjetja v okolju lahko močno razlikujejo (Duh 2011, str. 21). Največjo pozornost smo v magistrski nalogi posvetili razvojni proučitvi podjetja, kjer smo predstavili temeljne podatke o podjetju (nastanek podjetja, opis ključnih sprememb v rasti in razvoju podjetja in kakšno je podjetje danes). Opredelili smo razvojno vizijo, politiko in strategije, proučili strukturno analizo podjetja z vidika dejavnostnih področjih in upravljalno vodstvenih funkcij ter naredili analizo temeljnih vrednot udeležencev podjetja. Sintezo raziskovalnih spoznanj o proučevanem podjetju, s predlogom ukrepov za vzpostavitev in ohranitev optimalne razvojne pripravljenosti podjetja smo naredili s dvema podpoglavjema in sicer s skladnostjo razvojnih ciljev, struktur, kulture podjetja in predlogom ukrepov za uskladitev strukturnih dejavnikov z dejavniki kulture in obojih z razvojno vizijo, politiko in strategijami podjetja. V naši raziskavi smo zajeli tudi okoljsko proučitev razvojnih možnosti podjetja, kjer smo proučili razvoj okolja in naredili analizo okoljskih priložnosti, nevarnosti in razvojnih tveganj za podjetje ter analizo razvojnih prednosti in pomanjkljivosti proučevanega podjetja, primerjalno z drugim. V zadnjem poglavju v magistrski nalogi smo z izdelavo uresničitvenega programa planiranega razvoja proučevanega podjetja zajeli razvojno strukturiranost podjetja, kjer smo opredelili organizacijsko shemo, strukturo kadrov, izobrazbeno strukturo, tehnično – tehnološko strukturo ter strukturo prihodkov in lastništva. Pri vrednotenju in izbiri strategij podjetja smo za proučevano podjetje izračunali kazalnik gospodarnosti, donosnosti kapitala in kazalnik stopnje finančne varnosti. Program uresničitve smo naredili za štiri planirana leta od 2014-2017, kjer smo za vsako leto planirali razvoj programa planiranega razvoja za podjetje SGP Pomgrad d.d.
Ključne besede: SGP Pomgrad d.d., planiranje razvoja podjetja, vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, rast in uspešnost podjetja, dinamično podjetje.
Objavljeno: 20.11.2015; Ogledov: 881; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

2.
3.
VZPOSTAVLJANJE DINAMIČNOSTI PODJETJA KOT PREDPOGOJ ZA DOLGOROČNO USPEŠNOST PODJETJA EURODESIGN APAČE D.O.O.
Marina Bevk, 2012, magistrsko delo

Opis: Ustanovitev podjetja pomeni začetek njegovega delovanja. Poslovanje, delovanje ter razvoj in rast podjetja, pa vse do prenehanja predstavljajo njegov življenjski cikel. Med hitrorastoča podjetja, ki iščejo svoje poslovne priložnosti, štejemo dinamična podjetja. Prav iskanje poslovnih priložnosti ter konkurenčnost na trgu pa pripomoreta k doseganju vidnih rezultatov podjetja ter k njegovi uspešnosti. Magistrsko delo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo preučevali teoretična izhodišča rasti, razvoja in uspešnosti podjetja. V sklopu tega predstavljamo življenjski cikel podjetja. Pri rasti podjetja smo zajeli tudi rast dinamičnih podjetij, ovire ki preprečujejo rast podjetja, ter pogoje, ki jih mora podjetje izpolnjevati za njegovo rast. Nadalje smo preučili dinamično podjetje, kjer smo se osredotočili na značilnosti dinamičnega podjetja ter proučevanje promotorjev dinamike. V drugem, empiričnem delu magistrskega dela, smo predstavili podjetje Eurodesign Apače d.o.o., ter preučevali življenjski cikel podjetja. Za diagnosticiranje faze razvojnega cikla podjetja smo uporabili Pümpin in Prange-jevo metodo (Pümpin in Prange 1995) in s pomočjo le-te določili v katero fazo se proučevano podjetje uvršča. Na primeru izbranega podjetja smo analizirali odstopanje dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti, raziskovali pa smo tudi prispevek podstruktur k poslovni uspešnosti podjetja s pomočjo Pučkove analize podstruktur podjetja (Pučko, 2003).
Ključne besede: rast podjetja, razvoj podjetja, uspešnost podjetja, dinamično podjetje, dinamični podjetniki, promotorji dinamike
Objavljeno: 29.10.2012; Ogledov: 1017; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
Prisotnost notranjega podjetništva in njegova povezava z uspešnostjo hitro rastočih podjetij
Barbara Klemenčič, 2017, magistrsko delo

Opis: Podjetja se pri svojem poslovanju srečujejo s hitrimi spremembami, ki se nanašajo na globalizacijo, krajše življenjske cikle proizvodov/storitev, kompleksnost proizvodov in intenziven tehnološki napredek. Zaradi dinamičnih in hitrih sprememb v okolju, v katerem podjetja delujejo, so le-ta postavljena pred izziv, da pridobijo in ohranjajo svojo konkurenčno prednost. Zaradi tega predstavljajo inovacije osnovno potrebo podjetja. Da bi podjetja dosegala in ohranjala konkurenčno prednost, lahko uporabijo različne pristope, strategije in orodja. Eden izmed njih je tudi notranje podjetništvo. Notranje podjetništvo je razširjeno povsod po svetu, vendar se poimenuje na različne načine. Podjetja ga uporabljajo kot orodje, da bi dosegala predvsem uspešnost, rast, inovativnost. Notranje podjetništvo je lahko pomemben dejavnik pri uvajanju novosti, ki predstavljajo odstopanje od obstoječih rutin delovanja podjetja na različnih področjih. Prisotnost notranjega podjetništva, njegova povezava z uspešnostjo, rastjo podjetja in inovativnostjo hitro rastočih podjetij predstavlja osrednjo temo magistrskga dela. Raziskava, ki smo jo izvedli v okviru magistrskega dela, ugotavlja povezave med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo v slovenskih hitro rastočih podjetjih. Na temeljno raziskovalno vprašanje, ki se glasi: »V kolikšni meri je notranje podjetništvo prisotno v hitro rastočih podjetjih in kako je notranje podjetništvo povezano z inovativnostjo in uspešnostjo hitro rastočih podjetij?« želimo poiskati relevanten odgovor. Dandanes ima v uspešnih, inovativnih podjetjih, ki hitro rastejo, ključno vlogo notranje podjetništvo. Seveda obstaja kar nekaj načinov, kako bo podjetje uvajalo notranje podjetništvo v svoje poslovanje. Vendar pa nekatera podjetja raje dajo prednost utečeni rutini, kot da bi vzpostavljala notranje podjetništvo. Pomembno je, da se vzpostavi takšno podjetniško okolje, ki bo vplivalo na razvoj notranjega podjetništva in obenem prispevalo k sami rasti in razvoju podjetja. Iskali smo tudi povezavo med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo. Inovativnost podjetja je pomembna, saj brez inovacij ni napredka, obenem pa predstavlja gonilo, da podjetja iščejo novosti na vseh področjih svojega delovanja. Obenem pa inovativnost pomeni tudi konkurenčno prednost pred drugimi. V magistrskem delu smo se osredotočili na proučevanje slovenskih hitro rastočih podjetij, ker so to podjetja, ki so inovativna, fleksibilna in imajo konkurenčne prednosti, zaradi česar se razlikujejo od drugih podjetij. Običajno gre za manjša, vendar visokotehnološka podjetja, ki so gonilo razvoja slovenskega gospodarstva, saj ustvarjajo veliko novih delovnih mest in nenehno iščejo možnosti in priložnosti na mednarodnih trgih. V raziskavi smo proučevali sedem oblik notranjega podjetništva, za katere se podjetja odločajo, med katerimi so novi posli, nove enote, inovacije izdelkov/storitev, tehnološke inovacije, samoprenova, prevzemanje tveganja in proaktivnost. Najpogosteje se podjetja odločajo za tehnološke inovacije kot eno izmed oblik notranjega podjetništva. Vendar smo tudi ugotovili, da hitro rastoča podjetja nimajo razvitih vseh oblik notranjega podjetništva, kar pomeni, da smo delno sprejeli hipotezo, ki pravi, da ima večina hitro rastočih podjetij razvito določeno obliko notranjega podjetništva. V analize smo ugotovili, da imajo podjetja razvite samo tehnološke inovacije, inovacije izdelkov/storitev in nove posle. To pomeni, da proaktivnosti, novih enot, prevzemanja tveganja in samoprenove nimajo prisotnih ali jih ne prepoznavajo. S prisotnostjo notranjega podjetništva v hitro rastočih podjetij je povezana tudi rast podjetja, inovativnost in uspešnost poslovanja. Predvsem lastno znanje in inovacijsko-razvojna usmeritev podjetja ustvarjata pogoje za vodilni položaj na trgu.
Ključne besede: rast podjetja, uspešnost poslovanja, hitro rastoča podjetja, inovativnost, notranje podjetništvo, konkurenčna prednost.
Objavljeno: 12.12.2017; Ogledov: 275; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

5.
Vpliv projektov in projektnega managementa na rast malih in srednje velikih podjetij
Martina Breznik, 2018, magistrsko delo

Opis: Hitro rastoča mala in srednje velika podjetja igrajo pomembno vlogo v gospodarstvu, kar zadeva zaposlovanje in njihov prispevek k nacionalnemu bogastvu. Mala in srednje velika podjetja so tako tudi gonilna sila prihodnje rasti v gospodarstvu, pri čemer imajo pomembno vlogo projekti in projektni management. Različne študije so pokazale, da je projektni management ključnega pomena za uspešno izvedbo projektov, katerih uspešnost vpliva na rast podjetij. Večina teh študij je bila izvedena na primeru velikih podjetij, učinek teh veščin pa v sektorju malih in srednje velikih podjetjih ni dobro znan. Namen te magistrske naloge je zato opredeliti vlogo projektnega managementa pri uspešnosti projektov ter ugotoviti vpliv projektnega managementa in uspešnosti projektov na rast hitro rastočih malih in srednje velikih podjetij. Na podlagi tujih strokovnih študij je bil oblikovan vprašalnik, ki proučuje projekte, projektni management in stopnjo rasti v teh podjetjih v Sloveniji. V raziskavi je sodelovalo 176 podjetij. Rezultati kažejo, da ima projektna organiziranost značilen vpliv na uspešnost projektov, uspešno zaključeni projekti pa vplivajo na rast hitro rastočih malih in srednje velikih podjetij. Na podlagi omejitve glede velikosti podjetij se kaže potencial za nadaljevanje obravnavane študije v ugotavljanju razlik in podobnosti med MSP in velikimi podjetji na področju projektnega managementa v Sloveniji in tudi širše v svetu. Prav tako bi bilo smiselno proučevati razlike v rasti med malimi in srednje velikimi podjetji ter velikimi podjetji, saj številni raziskovalci ugotavljajo, da velika podjetja rastejo počasneje, zato se tudi dejavniki rasti med temi podjetji najverjetneje razlikujejo.
Ključne besede: mala in srednje velika podjetja, rast, projekti, projektni management, uspešnost projektov
Objavljeno: 24.04.2018; Ogledov: 228; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici