| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 69
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv pripojitve računovodskih servisov na zadovoljstvo in zaupanje strank
Žiga Podgrajšek, 2022, magistrsko delo

Opis: Danes računovodstvo ne predstavlja samo računovodskega vidika, ampak tudi vidike s področja davčnega ter finančnega svetovanja. Stranke danes potrebujejo mnogo več informacij za uspešno poslovanje na trgu. Računovodstvo se spreminja na tehnološkem nivoju in zelo hitro napreduje. Vse je že avtomatizirano in tudi stranke se morajo temu prilagajati. Počasi prihaja tudi do vzpostavitve umetne inteligence znotraj računovodenja, kar lahko predstavlja problem za poklic računovodje, saj ga bo lahko nadomestil računalnik. Večja podjetja ter samostojni podjetniki od svojega računovodje potrebujejo mnogo več kakor pa samo računovodski vidik; potrebujejo tudi finančno svetovanje, davčno svetovanje ter kako izboljšati svoj položaj na trgu. Za poklic dobrega računovodje je potrebno nenehno izobraževanje ter izboljšanje, saj lahko le tako svojim strankam nudi poslovne storitve, ki jih te tudi zahtevajo. V teoretičnem delu smo na kratko opisali, kaj točno sploh računovodstvo je ter kako se je začelo in kako se razvija. Potem smo na kratko opisali poklic računovodje ter predstavili pomen računovodskih servisov. Opisali smo tudi, kaj točno nudijo računovodski servisi – zunanje izvajanje storitev. V empiričnem delu smo se nato osredotočili na pripojitev dveh večjih računovodskih servisov in kakšen vpliv ima to na zadovoljstvo ter zaupanje strank. Analizirali smo zadovoljstvo in zaupanje strank glede na starost, spol, izobrazbo ter na obliko podjetja – samostojni podjetnik. Analizo smo opravili s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega se je odzvalo 66 strank. Hipotezi 1 in 2 sta se nanašali na vprašanje, ali starost vpliva na zadovoljstvo ter zaupanje strank pri pripojitvi. Obe hipotezi smo potrdili, saj je starost vplivala na nihanja med zaupanjem in zadovoljstvom strank pri pripojitvi. Hipotezi 3 in 4 so temeljili na stopnji izobrazbi in ali je ta statistično značilno povezana z zadovoljstvom ter zaupanjem strank pri pripojitvi. Obe hipotezi smo zavrnili, saj v analizi ni prihajalo do nobene statistično značilne povezanosti. V hipotezah 5 in 6 smo analizirali, ali med spoloma prihaja do statistično značilnih razlik glede na zadovoljstvo ter zaupanje strank pri pripojitvi. Obe hipotezi smo ponovno zavrnili. Med moškimi in ženskami ni prihajalo do statistično značilnih razlik pri zadovoljstvu tako kot tudi pri zaupanju ne. Zadnja hipoteza je temeljila na visoki stopnji zadovoljstva pri strankah, ki so samostojni podjetniki. Samostojni podjetniki imajo visoko stopnjo zadovoljstva pri pripojitvi računovodskih servisov, saj je bila povprečna vrednost zadovoljstva kar 3,70, kar predstavlja dobro zadovoljstvo novega računovodskega servisa.
Ključne besede: računovodstvo, računovodski servis, pripojitev računovodskih servisov, zadovoljstvo, zaupanje.
Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 54; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

2.
Slovenski znakovni jezik in njegova uporaba na javnem radiotelevizijskem servisu v Sloveniji (RTV SLO)) : diplomsko delo
Laura Horvat, 2021, diplomsko delo

Opis: Glavni cilj diplomskega dela je bil analizirati zadovoljstvo gluhih in naglušnih oseb z vsebinami na javnih televizijskih programih RTV SLO in spletni strani Dostopno.si. V teoretičnem delu smo s pomočjo dostopne literature preučevali in analizirali vlogo in delovanje javnega RTV-servisa v odnosu do deprivilegirane skupine v družbi, medtem ko smo v praktičnem delu uporabili metodo analiziranja rezultatov spletnega anketnega vprašalnika. Namenjen je bil gluhim in naglušnim osebam, reševale so ga lahko tudi slišeče osebe. S pomočjo analize smo dobili podatke o zadovoljstvu občinstva z vsebinami na javnih televizijskih programih RTV SLO in spletni strani Dostopno.si.
Ključne besede: gluhi, naglušni, slovenski znakovni jezik, tolmačenje, podnaslavljanje, javni radiotelevizijski servis
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 209; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

3.
VIDIKI ORGANIZACIJE DELA V RAČUNOVODSKIH SERVISIH V SLOVENIJI IN AVSTRIJI
Vesna Verdnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Računovodski servisi vodimo računovodstvo in izdelujemo davčne napovedi za večje število poslovnih partnerjev. Pri svojem delu se srečujemo s povečanim obsegom dela v prvem trimesečju leta, saj moramo do 31. 3. tekočega leta izdelati letne davčne napovedi za preteklo leto za vsa podjetja, za katera vodimo računovodstvo, in poleg navedenega dela opraviti še vse tekoče delo. Posledično smo zaradi tega zaposleni v računovodstvu pod velikim pritiskom in doživljamo povečan stres na delovnem mestu. V tem obdobju je prisotno veliko kampanjskega dela in povečana obremenitev zaposlenih. Zaposleni v računovodstvu moramo vedno prilagajati izrabo letnega dopusta datumom, ki nas vežejo k oddaji mesečnih in letnih davčnih napovedi. V večini računovodskih servisov si izrabe letnega dopusta v prvem trimesečju leta zaposleni ne morejo privoščiti. Nekateri računovodski servisi vodijo računovodstvo tudi za samostojne podjetnike, ki imajo podjetja v Avstriji. Roki za izdelavo letnih davčnih napovedi v Sloveniji se razlikujejo od rokov, ki jih imajo za izdelavo letnih davčnih napovedi določene v Avstriji. Roki za izdelavo letnih davčnih napovedi v Avstriji so veliko daljši kot v Sloveniji. Zato se samostojni podjetniki, ki imajo podjetja v obeh državah, srečujejo z dodatnimi stroški vodenja računovodskih evidenc, saj v nekaterih primerih avstrijski računovodski servisi ne izdelajo pravočasno letnih davčnih napovedi, ki jih morajo slovenski računovodski servisi vključiti v davčne napovedi v Sloveniji. Ob tem spoznanju smo se odločili, da bomo s pomočjo raziskave raziskali in vam predstavili, kakšna je organizacijska struktura računovodskih servisov Slovenije in Avstrije, kako imajo organizirano delo, kaj omogočajo zaposlenim, kaj pomenijo za računovodske servise različni roki izdelave letnih davčnih napovedi in kaj bi bilo po našem mnenju in mnenju anketiranih računovodskih servisov najboljše spremeniti glede organizacije dela v slovenskih računovodskih servisih na področju zaposlenih. V raziskovalni nalogi smo ugotovili, da so organizacija dela in razporeditev dela ter roki do državnih institucij, ki jih imajo računovodski servisi v Avstriji, veliko prijaznejši do zaposlenih kot v Sloveniji.
Ključne besede: računovodski servis, organizacijska struktura, organizacija dela, roki davčnih napovedi, letni dopust.
Objavljeno v DKUM: 22.01.2020; Ogledov: 708; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

4.
Varovanje programskih vmesnikov spletnih storitev v sodobnih porazdeljenih sistemih s protokolom OpenID Connect : diplomsko delo
Luka Horvatič, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opisali, kako zavarovati dostopne točke spletnih aplikacij v porazdeljenih sistemih. Zavarovali smo jih s slojem avtorizacije, ki ob vsakem poskusu klica dostopnih točk preveri dovoljenja klicatelja. To smo dosegli s protokolom OpenID Connect, ki ga implementira odprtokodna rešitev Keycloak. Za prikaz delovanja varovanja v različnih scenarijih smo pripravili spletno aplikacijo, zgrajeno v aplikacijskem ogrodju Spring Boot in napisano v jeziku Java. Po analizi uporabe dostopnih točk preko varnostnega sloja smo ugotovili, da je protocol OpenID Connect enostavna in primerna rešitev za avtoriziranje zunanjih uporabnikov. Za dodaten nivo varnosti OpenID Connect ponuja rešitev za avtentikacijo uporabnikov, kar pa ni bil cilj naloge.
Ključne besede: mikroservisna arhitektura, varovanje programskih vmesnikov, OAuth 2.0, OpenID Connect, servis Keycloak
Objavljeno v DKUM: 08.11.2019; Ogledov: 547; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (908,53 KB)

5.
Poklicne bolezni sodelavcev računovodskih servisov v sloveniji
Monika Gradišnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Večino svojega življenja, vsaj osem ur dnevno, preživimo na delovnem mestu. Zato je zelo pomembno, da se na delovnem mestu počutimo zadovoljno in imamo kakovostne razmere za delo. Zadovoljen in zdrav delavec pripomore k večji produktivnosti podjetja. Poklic računovodja zahteva visoko stopnjo zbranosti, natančnosti in veliko mero odgovornosti. Poklic je zelo naporen zaradi dolgotrajnega sedenja pred računalnikom in prisilne drže pri gledanju v ekran. Zaradi prekomernega dela in zakonsko zahtevanim rokom se računovodjem delovni čas podaljšuje. Zaradi zahtevnosti poklica računovodja in narave njihovega dela smo se odločili, da raziščemo, ali obstajajo večja tveganja računovodij v računovodskih servisih po Sloveniji, za obstoj poklicnih bolezni za to skupino. Ni namreč znano, ali imajo računovodje povečane možnosti za nastanek določenih bolezni. V teoretičnem delu magistrske naloge smo s pomočjo različne literature predstavili pojem poklicne bolezni in proučili povezanost poklicnih bolezni z računovodji. V nadaljevanju smo predstavili poklic računovodje in raziskali različno literaturo o promociji zdravja. Raziskavo smo izvedli med zaposlenimi v računovodskih servisih v Sloveniji s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi smo si postavili dve hipotezi ter pet osnovnih vprašanj, na podlagi katerih smo sestavili anketni vprašalnik. Rezultate smo preverjali s pomočjo statističnih testov. Preverjali smo povezavo med poklicno boleznijo in poklicem računovodje. Z analizo rezultatov smo ugotovili, da obstaja statistično značilna povezava med spremenljivko poklic računovodje in spremenljivko poklicna bolezen. To pomeni, da obstajajo večja tveganja računovodij v računovodskih servisih po Sloveniji za obstoj poklicnih bolezni za to skupino. Na podlagi rezultatov analize smo hipotezo H2 sprejeli in hipotezo H1 ovrgli.
Ključne besede: poklicna bolezen, računovodski servis, računovodja, računovodstvo
Objavljeno v DKUM: 24.10.2019; Ogledov: 618; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

6.
Preventivno vzdrževanje obdelovalnih strojev v podjetju Talum, Servis in inženiring d.o.o.
Simon Avguštin, 2018, diplomsko delo

Opis: Talum, Servis in inženiring d. o. o. v okviru svojih delovnih procesov nudi tudi storitve na trgu. Podjetje se zaveda ostrih zahtev trga, zato nenehno izboljšujejo svoje procese. Na podlagi analiziranega sistema vzdrževanja v podjetju smo ugotovili možnost za izboljšavo zanesljivosti izdelovalne opreme. Pri analiziranju smo se osredotočili na organizacijo vzdrževanja v podjetju. Odgovornim organom v podjetju bomo glede na rezultate analize predlagali izboljšavo trenutnega sistema in posodobitev sistema vzdrževanja. Želja je, da sistem zaživi v realnem okolju in se vzpostavi v informacijski obliki.
Ključne besede: VZDRŽEVANJE, PREVENTIVNO VZDRŽEVANJE, TALUM D. D., TALUM SERVIS IN INŽENIRING D. O. O.
Objavljeno v DKUM: 11.09.2018; Ogledov: 856; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Kakovost storitev in zadovoljstvo uporabnikov le-teh na pooblaščenih bmw servisih
Marko Kralj, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi obravnavamo koncept kakovosti storitev in zadovoljstva uporabnikov na pooblaščenih BMW servisih. Opredelili smo splošne definicije storitev, kjer smo ugotovili, da gre za proces neotipljivih aktivnosti med prodajalcem in odjemalcem. Storitve lahko spremljajo s fizičnimi dokazi ali fizičnimi rezultati. Poglobili smo se v storitve in ugotovili, da imajo mnogo neotipljivih značilnosti. Zaradi svojih posebnosti so storitve bile plod številnih raziskav. Ugotovili so, da na zaznano kakovost storitev vpliva deset dimenzij, ki so v naslednjih raziskavah bile skrčene na pet osnovnih: oprijemljivost, zanesljivost, odzivnost, zaupanje in empatija. Pri proučevanju literature smo ugotovili, da sta najbolj zastopana modela lestvic v literaturi SERVQUAL in SERVPERF. Lestvici sta bili uporabljeni za razvoj lestvice, ki ocenjuje zaznano kakovost storitev poprodajnih aktivnosti avtomobilskega servisa – AutoSERVQUAL. Slednjo smo uporabili kot osnovo za našo raziskavo. Proučili smo tudi zadovoljstvo in ugotovili, da je zadovoljstvo kratkoročni občutek ugodja ali razočaranja pri primerjanju pričakovanj z rezultatom storitve. Na koncu teoretičnega dela smo na kratko opisali, kako poteka proces avtomobilskega servisa. V empiričnem delu smo analizirali pridobljene podatke. Skupaj smo pridobili 294 rešenih vprašalnikov. SPSS nam je pokazal, da je vprašalnik veljaven in zanesljiv. Spremenljivke kakovosti storitev smo preverjali s konfirmatorno faktorsko analizo. Ugotovili smo, da so spremenljivke močno povezane z enim faktorjem, kar pomeni, da je skupen konstrukt kakovost. S tem smo dobili potrditev, da je lestvica AutoSERVQUAL primerna za ocenjevanje kakovosti poprodajnih storitev v avtomobilski industriji. Hipoteze smo preverjali s t-testom, Pearsonovim korelacijskim koeficientom ter testom ANOVA. Ugotovili smo, da se vse dimenzije kakovosti storitev povezujejo z zadovoljstvom.
Ključne besede: kakovost storitev, zadovoljstvo, avtomobilski servis, poprodajne storitve, SERVQUAL, AutoSERVQUAL
Objavljeno v DKUM: 28.08.2018; Ogledov: 1282; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

8.
Optimizacija procesov v servisni dejavnosti gospodinjskih aparatov
Anton Kokalj, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V podjetju Gorenje so pred približno desetimi leti projektirali sodoben servis s hitro odzivnostjo. Za stranko je to pomenilo eno najboljših servisnih strežb na področju gospodinjskih aparatov. Podjetje si je pridobilo pomembno prednost pred konkurenco in prodaja je sčasoma začela naraščati. Za serviserje gospodinjskih aparatov je sistem izredno motivacijsko naravnan s poudarkom na nagrajevanju po učinku. Zmanjševanje stroškov in števila zaposlenih serviserjev ter prilagajanje strankam je v nekaj letih povzročilo preobremenitev serviserjev. Poleg tega se serviserji vedno bolj zavedajo medsebojnih razlik glede nagrajevanja. Največji problem pri tem predstavlja logistika. Rešitev smo oblikovali na podlagi analiz servisnega procesa in statističnih podatkov. Za osrednji problem smo pri tem izpostavili preobremenitev serviserja. Prenova je grajena na procesih priprave serviserja, načrtovanja in izvedbe logistike, servisiranja in odpremljanja zamenjanih rezervnih delov aparatov v garanciji nazaj v podjetje. S predlagano rešitvijo smo izboljšali delovne razmere, logistiko serviserja in učinkovitost poslovanja, obdržali sloves hitrega in dobrega servisa ter zmanjšali stroške.
Ključne besede: servis, organizacija, prenova, proces, logistika
Objavljeno v DKUM: 23.05.2018; Ogledov: 820; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

9.
Finančna kriza in uspešnost poslovanja računovodskih servisov v Sloveniji
Katja Pustatičnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil raziskati spreminjanje števila računovodskih servisov v Sloveniji v dveh štiriletnih obdobjih pred in po nastopu krize, ter analizirati uspešnost poslovanja na vzorcu naključno izbranih računovodskih servisov v obeh obdobjih. V teoretičnem delu magistrske naloge je bil proučen pojem krize, vpliv krize na globalni in regionalni ravni ter posreden vpliv krize na sektor računovodske dejavnosti. Magistrska naloga v raziskovalnem delu na podlagi prvo zastavljene hipoteze spremlja spreminjanje števila računovodskih servisov v štiriletnem obdobju pred začetkom krize (2004-2007) in v štiriletnem obdobju po nastopu krize (2010-2013). Kot osnova za analiziranje podatkov sta bili izbrani podatkovni bazi AJPES in SURS. V nadaljevanju magistrska naloga analizira uspešnost poslovanja šestdesetih naključno izbranih računovodskih servisov v Sloveniji. Preverjanje druge hipoteze magistrske naloge je temeljilo na podlagi izračuna šestih računovodskih kazalnikov, ki prikazujejo poslovanje izbranih slovenskih računovodskih servisov v obdobju pred in po nastopu svetovne krize. Za posamezni računovodski servis so bili izračunani računovodski kazalniki, in sicer za štiri letno obdobje pred in štiriletno obdobje po nastopu krize. Računovodski kazalniki, ki so bili izbrani za analiziranje poslovanja, so bili naslednji: celotna gospodarnost, donosnost sredstev, donosnost kapitala, dobičkonosnost poslovnih prihodkov, prihodki na zaposlenega in EBIT. Na podlagi celotnega vzorca naključno izbranih računovodskih servisov so bili izračunani povprečni računovodski kazalniki vseh računovodskih servisov za obdobje pred in po nastopu krize. Drugo zastavljena hipoteza je bila preverjena s pomočjo neparametričnega Mann-Whitney-jevega U-testa, ki je pokazal, da je pri vseh izračunanih kazalnikih prišlo do statističnih razlik, saj je absolutna vrednost »z« pri vseh kazalnikih, večja od ±1,96 in stopnja značilnosti pri vseh kazalnikih manjša od 0,05. Torej lahko s 95 % verjetnostjo trdimo, da je prišlo do statistično pomembnih razlik pri vseh kazalnikih glede na obdobje pred in po nastopu krize. Na podlagi ugotovitev iz raziskave je bilo nato ugotovljeno, da je pri celotni gospodarnosti, donosnosti sredstev, donosnosti kapitala in dobičkonosnosti poslovnih prihodkov prišlo po nastopu krize do zmanjšanja, medtem ko sta kazalnika prihodki na zaposlenega in EBIT po nastopu krize zrasla. Ugotovljeno je bilo, da se je število računovodskih servisov po nastopu krize povečalo, zaradi česar je potrebno področje računovodstva bolje regulirati. Po drugi strani se je uspešnost računovodskih servisov v večini le-teh na podlagi izbranih kazalnikov poslabšala. Za povečanje uspešnosti je potrebno večjo pozornost nameniti izobraževanju, oglaševanju in vložku v digitalizacijo.
Ključne besede: računovodski servis, računovodstvo, kriza, računovodski kazalniki
Objavljeno v DKUM: 23.02.2018; Ogledov: 1087; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (2,98 MB)

10.
Varovanje osebnih podatkov pri izvajanju računovodske dejavnosti
Denis Fras, 2017, diplomsko delo

Opis: Živimo v času, ko je zlorabljanje osebnih podatkov zelo pogosto, meja med zasebnostjo in javnostjo pa postaja vedno tanjša, zato postaja spoštovanje in upoštevanje temeljnih človekovih pravic vedno bolj pomembno. To morajo upoštevati tudi računovodski servisi pri svojem opravljanju dela, kajti večja varnost osebnih podatkov in informacij zmanjša tveganje poslovanja, kar pa posledično pomeni večje zaupanje strank v njihovo delo, manjšo možnost vdora v bazo podatkov ter manjšo možnost, da bi prišlo do neodobrenega razkritja ali izgube podatkov. Da ne bi kršili pravice osebnih podatkov si pri vsakodnevnih opravilih pomagajo z zakonodajo, predvsem z Zakonom o varovanju osebnih podatkov in varnostno politiko, katero ima vsako podjetje prilagojeno svojim specifičnim lastnostim. Varovanje osebnih podatkov pri izvajanju računovodske dejavnosti pomeni, da računovodski servis prepreči vse možnosti, da bi prišlo do sprememb, ponarejanj, razkritij, nezakonite uporabe, uničenja in kakršne koli druge spremembe osebnih podatkov in informacij. V diplomskem delu smo presojali varnost osebnih podatkov pri izvajanju računovodske dejavnosti, ki jo lahko podjetje zagotavlja z različnimi mehanizmi. Poleg dobro zastavljenih mehanizmov, največkrat imajo podjetja izoblikovano varnostno politiko, pa je zelo pomembna tudi njena implementacija in njeno spremljanje učinkovitosti in posodabljanje, saj se skozi leta informacijska tehnologija nenadno spreminja.
Ključne besede: Osebni podatki, varovanje osebnih podatkov, računovodski servis, e-računovodstvo, Zakon o varovanju osebnih podatkov
Objavljeno v DKUM: 30.11.2017; Ogledov: 1252; Prenosov: 406
.pdf Celotno besedilo (964,48 KB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici