| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 131
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Poslovanje v oblaku na primeru vodilnih pisarniških rešitev G Suite in Microsoft Office 365
Urška Krajnc, 2020, diplomsko delo

Opis: Računalništvo v oblaku je temelj vseh pomembnih predpisov in nenehnega razvoja informacijskih tehnologij (v nadaljevanju IT) industrije že od samega začetka digitalne transformacije. V zadnjih dveh desetletjih pomaga pri rasti, dobičkonosnosti in rešitvah, rezultat pa so dobri poslovni izdelki in visoko učinkovite storitve, zato bo še naprej ena izmed najbolj iskanih tehnologij v prihodnosti. V današnjem spreminjajočem se poslovnem ozračju in trenutni krizi nam računalništvo v oblaku predstavlja veliko priložnost. Zdaj je čas, da organizacije odkrijejo zmogljivosti in prilagodljivosti, ki jih omogoča računalništvo v oblaku in s tem delajo na odkrivanju novih načinov dela in poslovanja. V diplomskem delu smo se osredotočili na pomen digitalne transformacije in računalništva v oblaku za podjetja. Navedli smo prednosti in priložnosti, ki jih ta razvoj prinaša. Predstavili smo osnovne pojme računalništva v oblaku, ki jih je treba za nadaljnje primerjave razumeti in raziskali različne modele, ki nam povedo, kje se naše informacije nahajajo in kdo upravlja z njimi. V drugem delu predstavimo in primerjamo dve najbolj popularnih rešitvi: G Suite in Microsoft 365, ki sta tudi glavni poudarek tega diplomskega projekta.
Ključne besede: računalništvo v oblaku, digitalna transformacija, pisarniške rešitve v oblaku, G Suite, Microsoft 365
Objavljeno: 02.12.2020; Ogledov: 212; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (853,29 KB)

2.
Uporaba umetne inteligence v rešitvah crm na primeru rešitve salesforce
Nina Belšak, 2020, diplomsko delo

Opis: Kupec je najpomembnejši del prodajnega procesa, saj brez kupca ni prodaje in brez prodaje ni dobička. Zato je upravljanje odnosov s kupci, skrajšano CRM, bil in bo ostal eden najpomembnejših pojmov na področju prodaje. Skozi leta se je prodajni proces spreminjal, z njim pa so se spreminjale zahteve in pričakovanja strank. Zaradi vedno večjih zahtev strank, velikih količin podatkov in vedno več dela, so nastali prvi CRM sistemi. V prvem delu diplomske naloge bo podrobneje opisano celotno področje upravljanja odnosov s strankami. Opisane bodo funkcionalnosti, vrste, prednosti in slabosti ter cilji in trendi CRM rešitev. V zadnjih letih je vedno pogostejši CRM v oblaku, preko katerega se povežemo s pomočjo internetne povezave. Sistemi, ki temeljijo na oblaku, omogočajo hitrejše, enostavnejše in cenejše prilagajanje spremembam. Zato jih je lažje integrirati tudi z drugimi aplikacijami. V drugem delu bo opisana integracija CRM-ja z AI. AI oziroma umetna inteligenca pomeni zmožnost posnemanja človeških reakcij, dejanj in čustev s pomočjo strojev, robotov in računalnikov. AI rešitev CRM rešitev nadgrajuje s svojimi naprednimi funkcijami, kot so: strojno učenje, globoko učenje, avtomatizacija procesov, napovedi prodaje in uspešnih poslov, prilagojeni klepeti, obdelava naravnega jezika, strojni vid, čustvena analitika in mnoge druge. Na koncu diplomske naloge bo predstavljeno podjetje Salesforce, ki je globalna in vodilna platforma za CRM, uporablja pa jo več kot 150.000 podjetij po vsem svetu. Je sistem, s samostojnimi aplikacijami za prodajo, ki temeljijo na oblaku, zato jih lahko na enostavne načine integriramo z zunanjimi aplikacijami, kot so e-pošta in socialni mediji. Ena izmed najvplivnejših rešitev Salesforca je Einstein. Salesforce Einstein pozitivno vpliva na področja marketinga, prodaje in storitev za stranke. Opisane bodo zmogljivosti in prednosti, ki jih rešitev Salesforce Einstein predstavlja za različna podjetja. Je eden izmed primerov umetne inteligence integrirane z rešitvijo CRM.
Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, Umetna inteligenca, Salesforce, Einstein, Strojno učenje, Globoko učenje, Sistem v oblaku, Prodajni proces
Objavljeno: 24.11.2020; Ogledov: 220; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

3.
Posebnosti razvoja enostranskih spletnih rešitev s samopostrežnim zalednim sistemom v oblaku
Marko Gluhak, 2020, diplomsko delo

Opis: Paradigma samopostrežnih zalednih sistemov v oblaku je čedalje bolj popularna in zrela za uporabo. Enostranske spletne aplikacije so eden od potencialnih odjemalcev samopostrežnih zalednih sistemov v oblaku. V diplomskem delu smo raziskali, kako lahko ta učinkovito sodelujejo med seboj. Glavni namen dela je bil spoznati prednosti in omejitve tega sodelovanja ter definirati kriterije za izbor orodja za razvoj samopostrežnega zalednega sistema v oblaku. Nato smo zastavljene kriterije nanesli na tri orodja za razvoj samopostrežnega zalednega sistema v oblaku, primerjali smo lastne REST rešitve, Firebase in AWS Amplify. S Firebase-om, ki je ugotovljen kot najbolj primeren za nalogo, v paru z React-om, smo razvili enostavno spletno aplikacijo »Moja Galerija« in prikazali, kako se ta tehnološki par obnese v realnem življenju.
Ključne besede: samopostrežni zaledni sistemi v oblaku, enostranske spletne aplikacije, React, Firebase, AWS Amplify, Google, Amazon Web Services, REST
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 189; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

4.
Poslovni potencial oblačne platforme Microsoft Azure
Denis Gönc, 2019, diplomsko delo

Opis: O oblaku in prenosu poslovanja v oblak je danes veliko govora, pa naj gre za osebno ali poslovno rabo. Tovrstno poslovanje ima vsekakor svoje prednosti, saj omogoča hitrejšo interakcijo med naročniki in zaposlenimi ter večjo dostopnost podatkov. Zato ne čudi dejstvo, da so številna podjetja svoje poslovanje že v celoti prenesla v oblak, nekatera pa še vedno dvomijo in iščejo odgovore. Iz tega razloga smo se odločili, da bomo podrobneje raziskali to področje, kajti želimo, da se podjetja čim lažje odločijo, ali je prehod v oblak zanje pravilna rešitev. Eden izmed največjih ponudnikov oblačnih storitev je platforma Microsoft Azure. V diplomskem delu smo opisali glavne značilnosti te platforme, dve najpogostejši storitvi, predstavili nekaj produktov in tudi kalkulator skupnih stroškov lastništva. Omenili smo tudi, kako Azure skrbi za varnost uporabnikov. Na podlagi študije primerov smo ugotovili, da podjetjem uporaba Microsoft Azure zniža stroške poslovanja in poveča produktivnost.
Ključne besede: Računalništvo v oblaku, varnost oblačnih storitev, študije primerov, Azure IoT, Azure AI, Microsoft Azure.
Objavljeno: 09.12.2019; Ogledov: 417; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (912,88 KB)

5.
Računalništvo v oblaku v povezavi z microsoft azure
Lara Cigler, 2019, diplomsko delo

Opis: Računalništvo v oblaku se vse pogosteje uporablja v poslovnem svetu, zato ga lahko označimo kot nekakšen trend poslovanja v zadnjem obdobju in v obdobju, ki prihaja. Vendar za seboj prinese tudi različna vprašanja in dileme, povezane s tveganjem, varnostjo uporabe in pa seveda odločitvijo, katerega ponudnika oblačnih tehnologij bomo izbrali. Naredili smo primerjavo med poslovanjem v oblaku in v lokalnem okolju (on-premise) in navedli tudi prednosti in slabosti, ki jih oblačne tehnologije prinašajo s seboj. Glede izbire ponudnika storitve smo se predvsem osredotočili na Microsoft Azure. Predstavili smo najbolj »aktualne« storitve in rešitve, ki jih ponuja, primer uvedbe ene izmed storitev, in sicer raziskali in predstavili smo Varnostno kopiranje in arhiviranje v slovenskem podjetju Thermana Laško. Navedli pa smo tudi kar nekaj slovenskih ponudnikov, ki nudijo storitve MS Azure in sicer glede na tri kriterije; najboljše ujemanje, najbolj odzivni in najbližje nam. Na podlagi tem, ki smo jih obravnavali, smo določili tudi dve hipotezi, in sicer na temo glede varnosti oblačnih tehnologij in ustreznosti izbire platforme podjetja Thermana Laško. V našem diplomskem projektu smo potrdili obe hipotezi.
Ključne besede: Računalništvo v oblaku, Microsoft Azure, Thermana Laško, Varnost oblačnih tehnologij, Ponudniki MS Azure
Objavljeno: 09.12.2019; Ogledov: 418; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

6.
Industrija 4.0
Martina Škofič, 2019, diplomsko delo

Opis: Smo na robu četrte industrijske revolucije, katere vpliv na naše vsakdanje življenje že čutimo. Živimo v industrijski revoluciji – sredi zlitja fizičnih in digitalnih delov, ki dajejo prednost predstavitvi informacij v razumljivi obliki za uporabnike. V obdobju, ki spodbuja okrepljeno sodelovanje in izmenjavo podatkov na podlagi avtomatizacije in umetne inteligence. Ko govorimo o industrijski revoluciji, govorimo o tehnologijah in orodjih, kot so IoT (Internet of Things), umetna inteligenca, obsežni podatki (ang. Big Data), računalništvo v oblaku, 3D tiskanje itd. Internet predstavlja osnovo za medsebojno povezovanje in dostop do informacij, vez med zasebnostjo in varnostjo. Ustvarjanje rednega pretoka informacij prinaša učinkovito vrednost celostnemu sistemu, kar prinaša učinkovitejše upravljanje virov, izboljšanje vseh procesov in povečanje dobičkonosnosti. Namen diplomskega projekta je predstaviti sam koncept industrije 4.0, njene prednosti, gradnike ter sam vpliv na Evropo in ZDA. Podjetja se med seboj razlikujejo, vendar se vsa soočajo s skupnim izzivom – potrebo po povezanosti in dostopu do vpogleda v procese, partnerje, izdelke in ljudi v realnem času. Vse to nam bo omogočila industrija 4.0. Potrošniki so in bodo vedno bolj zahtevni, zato bo velik pomen pridobila predvsem izdelava zahtevnih in personaliziranih izdelkov. Velik izziv za podjetja ni tehnologija sama, temveč kako pravilno obvladovati učinke industrijske revolucije 4.0 in najbolje izkoristiti nove priložnosti, ki jih ponuja ta koncept.
Ključne besede: Industrija 4.0, pametna tovarna, IoT, digitalizacija, robotika, računalništvo v oblaku
Objavljeno: 09.12.2019; Ogledov: 1013; Prenosov: 323
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

7.
Razsežnosti računalništva v oblaku v luči GDPR
Melanie Lorenčič, 2019, diplomsko delo

Opis: Računalništvo v oblaku je zelo priljubljena storitev, ki se je poslužuje veliko število ljudi. A takšna storitev lahko prinaša grožnjo za varstvo osebnih podatkov. V diplomski nalogi je zato najprej predstavljeno računalništvo v oblaku kot storitev, nato pa izbrani vidiki GDPR. V začetku je predstavljen pojem ter zgodovina računalništva v oblaku, v nadalje-vanju opis različnih vrst ter njegove prednosti in slabosti. Sledi poglavje o GDPR in po-vezavi slednjega z ZVOP-1 in ZVOP-2, na kratko opredelimo tudi nevarnosti hrambe oseb-nih podatkov v oblaku, zaključimo pa s kratko raziskavo o ponudnikih računalniš-tva v oblaku in hrambe podatkov v oblaku. Pri slednji načnemo vprašanje, v katere dr-žave ponudniki storitev prenašajo podatke uporabnikov.
Ključne besede: Računalništvo v oblaku, GDPR, Evropska unija, osebni podatki, posameznik
Objavljeno: 22.11.2019; Ogledov: 303; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (778,56 KB)

8.
Razvoj mobilne aplikacije za objavljanje lokacije odpadkov
Mark Žohar, 2019, diplomsko delo

Opis: Negativen vpliv človeka na okolje postaja vedno večji globalni problem. V okviru te diplomske naloge smo zato razvili mobilno aplikacijo, ki uporabniku s pomočjo zemljevida olajša iskanje in kartiranje območij s smetmi. Poleg določanja položaja nelegalnega smetišča lahko uporabnik zabeleži tudi lastna opažanja in označi območje kot počiščeno. Aplikacija samodejno vodi statistiko dnevnih in tedenskih doprinosov posameznikov ter lestvico najbolj dejavnih uporabnikov. Aplikacija uporablja trinivojsko arhitekturo, ki je sestavljena iz aplikacijskega, strežniškega in podatkovnega nivoja. Slednjega sestavljajo realno-časovna podatkovna baza, shramba in sistem avtorizacije ter avtentifikacije. V realno-časovni podatkovni bazi se shranjujejo podatki o območjih smeti in o uporabnikih. V shrambi fotografije območij smeti sistem avtentifikacije skrbi za uporabnike. Do podatkov dostopamo preko aplikacijskih vmesnikov. Uporabnikova seja se vodi na mobilni napravi. Aplikacijo in njeno obnašanje smo preizkusili na več mobilnih napravah. Uspešno je prestala tudi testiranje stabilnosti.
Ključne besede: mobilna aplikacija, kartiranje, računalništvo v oblaku
Objavljeno: 11.11.2019; Ogledov: 299; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

9.
Uporabniška izkušnja erp rešitve v oblaku pro.4 podjetja pro-bit d.o.o.
Tjaša Cavnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava tematiko uporabniške izkušnje ERP rešitev. Uporabniška izkušnja se nanaša na človeška čustva in odnos do uporabe določenega izdelka, sistema ali storitve. Vključuje praktične, izkustvene, čustvene, smiselne in dragocene vidike interakcije človek-računalnik. Uporabniška izkušnja se lahko šteje za subjektivno naravo, saj gre za individualno dojemanje in razmišljanje v zvezi s sistemom. ERP rešitve postajajo vse bolj pomembne za delovanje zasebnih in javnih organizacij ter eden najpomembnejših aplikacij med informacijskimi sistemi. Vendar pa sta izbira in uvedba ERP rešitev v organizacije zapletena postopka, saj rešitev vsakodnevno uporablja več različnih vrst uporabnikov. Pri izbiri ERP rešitve mora organizacija upoštevati tudi značilnosti informacijskih sistemov, ki prispevajo k dobri uporabniški izkušnji uporabnikov. Na dobro uporabniško izkušnjo vpliva delovanje informacijskega sistema, stopnja težavnosti uporabe informacijskega sistema, družbeni vpliv, možnost združljivosti z drugimi rešitvami, stroški programske opreme in varnost. Pri izbiri ERP rešitve je pomembno, da je ERP rešitev prilagodljiva procesom podjetja, privlačna, jasna, učinkovita in zanesljiva. Podjetja se v zadnjih časih večinoma odločajo za nakup ERP rešitev v oblaku, saj nudijo mnogo možnosti za izboljšanje učinkovitosti poslovanja. ERP rešitve v oblaku ne zahtevajo zapletene strojne opreme in nastavitev, ampak so prilagodljive in dostopne preko spletnega brskalnika iz raznih naprav. Na podlagi standardnega vprašalnika za ocenjevanje uporabniške izkušnje User Experience Questionnaire (UEQ) smo na vzorcu stotih uporabnikov ERP rešitve v oblaku PRO.4 ocenili uporabniško izkušnjo rešitve.
Ključne besede: računalništvo v oblaku, celovite informacijske rešitve, uporabniška izkušnja, uporabnost, PRO.4, Pro-Bit d.o.o.
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 578; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

10.
Analiza priložnosti zelo-zmogljivega računalništva za mala in srednja podjetja
Blaž Gašperlin, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo in raziskujemo področje zelo zmogljivega računalništva. Podrobneje predstavimo priložnosti uporabe le-tega za mala in srednje velika podjetja, pri čemer se osredotočimo na uporabo zelo zmogljivega računalništva v oblaku. Cilj magistrskega dela je izvedba analize priložnosti zelo-zmogljivega računalništva v oblaku za mala in srednja podjetja, kjer pridobimo pregled nad prednostmi, ki jih prinaša uporaba tovrstne tehnologije. V ta namen smo proučili tri projekte (Fortissimo, CloudFlow in SesameNet), financirane s strani Evropske unije (EU), v okviru katerih so potekali zanimivi eksperimenti, z izbranimi malimi in srednje velikimi podjetji, kjer je bil cilj teh projektov ugotoviti, kakšne ponudbe oblikovati za tovrstna podjetja, da se bodo odločila za potencialno uporabo teh storitev. V začetnem delu je najprej predstavljeno klasično računalništvo v oblaku, s pripadajočimi modeli in storitvami, ki jih ta nudi, sledi zelo-zmogljivo računalništvo ter uporaba le-tega v oblaku, z modeli in storitvami, ki jih ta oblika računalništva ponuja. Nadalje je podano trenutno stanje na tem področju, kjer preverimo, kakšno je obstoječe stanje uporabe zelo-zmogljivega računalništva ter podamo kritično analizo. Jedro magistrskega dela (empirični del) predstavljajo rezultati in diskusija, kjer je najprej predstavljena infrastruktura, potrebna za to vrsto računalništva in nekatera glavna področja uporabe. Nadalje je izpostavljena pomembnost usposobljenosti ter prednosti uporabe zelo-zmogljivega računalništva v oblaku. Nazadnje je izvedena analiza študije primerov uporabe tega računalništva v oblaku, v malih in srednje velikih podjetjih, ki predstavlja glavni del magistrskega dela. Na koncu so predstavljeni zaključki, kjer podamo oceno izvedene analize in ugotovitve, do katerih smo prišli skozi izdelavo tega magistrskega dela ter podamo možnosti nadaljnjega dela in raziskav na tem področju.
Ključne besede: zelo-zmogljivo računalništvo, računalništvo v oblaku, zelo zmogljivo računalništvo v oblaku, mala in srednje velika podjetja
Objavljeno: 10.10.2019; Ogledov: 315; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (4,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici