| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 128
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Modeliranje in animiranje las : diplomsko delo
Julija Pestiček, 2022, diplomsko delo

Opis: Znotraj področja računalniške grafike je modeliranje las eden izmed temeljnih del za ustvarjanje virtualnih ljudi. Te lahko ustvarimo s pomočjo programske opreme, kot je npr. Blender. Namen diplomskega dela v teoretičnem delu je s pomočjo deskriptivne in kompilacijske metode predstaviti računalniško grafiko, modeliranje ter animiranje las. Prav tako smo predstavili sistem delcev in programsko opremo Blender. V praktičnem delu smo z eksperimentalno metodo preizkusili način modeliranja las s pomočjo sistema delcev znotraj Blenderja. Izdelali smo animacijo, pri kateri lasje plapolajo v vetru.
Ključne besede: računalniška grafika, lasje, Blender, sistem delcev
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 39; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

2.
Uporaba orodij Blender in Maya za izdelavo 3D simulacij : diplomsko delo
Magdalena Dolenčić, 2022, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega dela je izdelati 3D simulacije ognja, tekočine in tkanine v programa za izdelavo 3D animacij in simulacij Blender in Maya. Pri izdelavi smo uporabili orodja za izdelavo scene, v katero smo kasneje s pomočjo orodji in vgrajenih vtičnikov umestili simulacije. Postopke izdelave scene in simulacij smo podrobno opisali. Na koncu smo primerjali orodja, ki jih ponujata programa Blender in Maya za izdelavo simulacij, izglede simulacij ter časa potrebna za upodabljanje.
Ključne besede: Blender, Maya, simulacija, računalna grafika
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 62; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (3,24 MB)

3.
GRAFIKA V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE : diplomsko delo
Maja Košenina, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Grafika v 1. razredu osnovne šole je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo opisali posamezna likovna področja s poudarkom na grafiki, se osredotočili na tehnike, ki jih likovno področje grafike ponuja in vse skupaj povezali z likovnim motivom in likovnim ritmom. V praktičnem delu smo načrtovali pet likovnih dejavnosti, ki smo jih dokumentirali in analizirali. Otroci so prek dejavnosti spoznali nekatere grafične tehnike in razvijali svojo likovno ustvarjalnost na njim nov in zanimiv način. V proces izvajanja je bilo vključenih 22 otrok starih med 6 in 7 let. Ob pisanju diplomske naloge smo si zadali štiri raziskovalna vprašanja, s pomočjo katerih smo ugotovili, da so vse grafične tehnike, ki smo jih obravnavali v sklopu diplomske naloge, bile primerne. Največ zanimanja in pozornosti pri otrocih sta privabili tehniki monotipije in tiska s pečatniki. Otroci so nas zelo presenetili pri uporabi pripomočkov in materialov, s katerimi so se večinoma srečali prvič, saj so bili z njimi zelo spretni. Ob ustvarjanju smo spodbujali predvsem lastno domišljijo otrok, večjih spodbud ni bilo potrebnih.
Ključne besede: Likovna področja, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok.
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 87; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (7,75 MB)

4.
Animacija z uporabo zajema gibanja : diplomsko delo
Andi Poplas, 2021, diplomsko delo

Opis: Na področju računalniške grafike in animacije je mogoče določena, navadno zahtevnejša dejanja kot so npr. človeški liki, animirati s pomočjo tehnologije zajema gibanja. Ta omogoča pretvorbo gibanja iz resničnega v virtualno okolje. Večina sistemov za tovrsten zajem je vsakdanjim uporabnikom praktično nedostopna zaradi prostorskih zahtev in zahtev po posebni opremi. V diplomskem delu je skozi teoretično raziskovanje in poskusno animacijo preizkušen eden izmed dostopnejših pristopov zajema gibanja – optični zajem brez označevalcev. Slednji nudi določene prednosti pri animaciji človeških likov, vendar ni brez slabosti, katere je sicer mogoče v določeni meri popraviti v post-produkciji.
Ključne besede: zajem gibanja, optično, brez označevalcev, animacija, računalniška grafika
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 361; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

5.
Prikaz kulturnih dediščin s pomočjo holograma : zaključno delo
Tomaž Kralj, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem času srečamo računalništvo v najrazličnejših strokovnih vedah, ne pa toliko v muzejih, kjer srečamo največ kulture in zgodovine v različnih oblikah, kot so makete, modeli, artefakti, slike, kulturna dediščina, eksponati. Cilj diplomske naloge je predstaviti različne fotorealistične makete, modele ali eksponate s pomočjo 3D računalniške grafike in holografske tehnologije.
Ključne besede: računalniška grafika, 3D objekti, kulturna dediščina, hologram
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 362; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

6.
Uporaba netoksičnih grafičnih tehnik v globokem tisku v izobraževalnih programih
Maja Rudolf, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi se bom ukvarjala z uporabo netoksičnih grafičnih tehnik globokega tiska. Tehnično izhodišče predstavlja analiza tradicionalne tehnike globokega tiska umetniške grafike, ki jih bom primerjala z uporabo in materiali netoksičnih grafičnih tehnik. Temeljni namen magistrske naloge je spoznati načine in postopke ustvarjanja v grafiki, natančneje v globokem tisku, da bo ta tehnika okolju in predvsem zdravju prijazna.
Ključne besede: netoksične grafične tehnike, grafika, globoki tisk
Objavljeno v DKUM: 23.07.2021; Ogledov: 508; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (6,62 MB)

7.
Sodobna grafika v Sloveniji
Nika Strašek, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se osredotoča na razvoj sodobne grafike v Sloveniji skozi ljubljanski Mednarodni grafični bienale. Na začetku smo orisali razvoj grafike na slovenskih tleh in izpostavili ključne osebnosti ter dogodke, ki so pomembno vplivali na njen razvoj. Izhodišča smo poiskali v predvojni grafiki in ustanovitvi Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, dotaknili smo se ljubljanske grafične šole in Mednarodnega grafičnega bienala v Ljubljani. Slednjega smo podrobneje obravnavali, ker nas je zanimalo, kakšne spremembe in novosti so se pojavljale v zadnjih letih na področju grafične umetnosti. Proučili smo bienale od 20. izdaje naprej in bili pozorni na razvoj umetniške grafike, grafičnih tehnik in grafične matrice. Pri proučevanju omenjenega smo prišli do predpostavke, da je bilo zaradi razvoja grafike in pojava digitalnih medijev treba na novo zastaviti zasnovo bienala, ob tem pa se sprašujemo, ali je tradicija grafične umetnosti in grafičnih tehnik še vedno živa. Naš namen je tudi ugotoviti, kakšno vlogo ima danes matrica, saj predvidevamo, da sta se njena uporaba in pojmovanje spremenila. V zadnjem delu smo prikazali lasten pogled na sodobno grafično ustvarjanje. S produkcijo grafik, narejenih v tradicionalnih grafičnih tehnikah, želimo gledalca napotiti v raziskovanje sodobne umetniške grafike.
Ključne besede: sodobna grafika, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Mednarodni grafični bienale, tradicionalne grafične tehnike, novi mediji
Objavljeno v DKUM: 24.05.2021; Ogledov: 689; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (14,25 MB)

8.
9.
Kurent v Miheličevi grafiki
Eva Gregorec, 2020, magistrsko delo

Opis: France Mihelič pri upodobitvah kurenta izhaja neposredno iz sveta kurentov, torej iz obredja, običajev, ki jih je videl in doživel na Ptuju, kjer je služboval v prvi polovici 20. stoletja. Njegovi kurenti pomensko odstopajo od drugih upodobitev kurentov v naši likovni umetnosti. Pri Miheličevi umetnosti gre za spoznanja, ki se navzven ne kažejo več kot realistična umetnost. Miheličev kurent postaja domala obsesivni lik, v katerega naseljuje umetnik vse njegove ustvarjalne afinitete, spomine in občutja. Kot da bi v tem fantazmagoričnem svetu kurentov odkrival svetove, ki bivajo tudi v njem, v njegovi podzavesti. Zanimalo nas je, kako se je motiv vsebinsko in oblikovno spreminjal skozi čas in kateri dejavniki so vplivali na njegovo preoblikovanje oziroma na njegove spremembe. Miheličevo grafiko smo v nadaljevanju uporabili kot osnovo za oblikovanje didaktičnega sklopa, ki smo ga uporabili za izvedbo kvalitativne raziskave na srednji šoli. Proučili smo možnosti aktualiziranja in problematiziranja Miheličeve grafike z dijaki. Zanimalo nas je, kako se spreminja dijakovo zaznavanje in doživljanje določenega umetniškega dela ob vse večjem poglabljanju ter kako izbrane splošne in specifične metode spreminjajo njegovo zaznavanje in doživljanje.
Ključne besede: France Mihelič, grafika, kurent, študija primera, srednja šola
Objavljeno v DKUM: 28.10.2020; Ogledov: 629; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (5,35 MB)

10.
Ples kot izhodišče za grafično ustvarjanje
Teja Kodela, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu raziskujemo, kako in zakaj je lahko ples osnova za ustvarjanje v grafični tehniki monotipija. Osredotočili smo se na telo in korake plesalke ali plesalca, ki preko gibanja puščajo sledi. Poleg tega smo vključili še glasbo in na ta način povezali tri različna umetniška področja. Magistrska naloga je sestavljena iz treh delov: v prvem delu so predstavljeni umetniki, ki so se ukvarjali z raziskovanjem gibanja človeškega telesa v povezavi z likovno in vizualno umetnostjo. Predstavili smo načine izražanja in medije, v katerih so predstavljena njihova umetniška dela. V magistrskem delu se osredotočamo na gibanje človeškega telesa, zato smo v prvem delu več poudarka dali performansu (performance art), plesu, glasbi in grafični tehniki monotipiji, s katero smo to gibanje lahko prikazali. Umetnike in pojme smo predstavili teoretično in zgodovinsko. V drugem delu magistrskega dela je predstavljena delavnica, ki smo jo izvedli z dijaki. Pod našim mentorstvom so svobodno, brez koreografije, plesali na izbrano glasbo, sami pa so določili tudi barvo. Zanimalo nas je, kaj so ob plesnem izražanju občutili in kakšna je bila njihova celotna izkušnja delavnice. S predstavitvijo grafike na sodoben način smo se želeli poglobiti v njihov svet, se jim približati in jih razumeti. Poleg tega smo predstavili različne vrste plesa, barve, zvrsti glasbe ter analizo nastalih grafičnih del dijakov. V tretjem delu predstavljamo svoja grafična dela narejena s pomočjo izbranih družabnih plesov. V tem delu se osredotočamo na likovno analizo različnih monotipij, ki so narejene na dva načina: z vnaprej določenimi koraki in svobodnim izražanjem. Zanimala nas je razlika med tema dvema pristopoma. Menimo, da je smiselno povezovanje različnih vrst umetnosti, saj smo skozi izvedbo delavnice ugotovili, da je takšno likovno izražanje za mladostnike zelo zanimivo in koristno.
Ključne besede: Performance art, grafika, ples, glasba, barve
Objavljeno v DKUM: 28.01.2020; Ogledov: 1032; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici