| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 337
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza delovnih procesov v finančno-računovodski službi Študentskih domov Univerze v Mariboru
Maja Petek, 2021, magistrsko delo

Opis: Javni zavodi so posebne vrste organizacij in sodijo med proračunske uporabnike državnega in občinskih proračunov, njihova ustanovitev, delovanje, nadzor in prenehanje je opredeljeno z Zakonom o zavodih. V prvem delu magistrskega dela so teoretično proučeni javni zavodi in aktivnosti, povezane z njihovimi delovanji, v drugem delu magistrskega dela pa so proučeni in analizirani izbrani delovni procesi in naloge finančno-računovodske službe Študentskih domov Univerze v Mariboru, podane ugotovitve o racionalni in optimalni organiziranosti delovnih procesov in podani predlogi za morebitne izboljšave na posameznih področjih delovnih procesov. Dobra organiziranost delovnih procesov in razporeditev nalog, ki se opravljajo v finančno-računovodski službi, ter znanje, ki ga imajo zaposleni, je ključnega pomena za učinkovito in uspešno delo v računovodstvu, dodano vrednost pa povečujejo še dobri sodobni informacijski sistemi. V današnjem sodobnem razvitem poslovnem svetu ima najpomembnejšo vlogo informacijska tehnologija, brez katere si poslovanja in vodenja organizacij ni več mogoče zamisliti, prav tako pa je izrednega pomena v računovodski službi. Dober informacijski sistem računovodstvu nudi zadostno podporo, da lahko v vsakem trenutku na preprost in hiter način dostopajo do vseh potrebnih podatkov na enem mestu, jih razvrščajo, premeščajo in tako vsem uporabnikom zagotavljajo kakovostne informacije, ki so potrebne za vodenje in odločanje na vseh ravneh. Ti tehnološko razviti programi omogočajo, da lahko računovodje zmanjšajo obseg dela, ki ga je bilo do zdaj treba opraviti ročno, posledično pa skrajšajo čas, ki je bil potreben za opravljanje posameznih nalog, zmanjšajo porabo pisarniškega materiala ter, kar je najpomembneje, zmanjšujejo tveganja napak, ki se lahko pojavijo pri ročnih vnosih v evidence.
Ključne besede: javni zavod, proračunski uporabnik, računovodstvo javnega zavoda, delovni procesi, organiziranost
Objavljeno: 15.04.2021; Ogledov: 78; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

2.
Računovodja leta 2031?
David Kelenc, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen pogled na prihodnost poklica računovodje ter dejavniki, ki bodo spremenili ta poklic. Računovodstvo se je zadnja leta spremenilo kar v veliki meri ter se z novimi tehnologijami spreminja še hitreje. To je računovodstvu prineslo določene prednosti in pozitivne premike na bolje. Poslovni procesi v podjetjih so vse bolj tehnološko dovršeni, nove tehnologije nam omogočajo marsikaj, in ker je računovodstvo tesno povezano z vsemi procesi v podjetju, se je moralo tudi temu prilagoditi. Sistemi so vse bolj avtomatizirani, digitalizirani, kar v poslovnem procesu pomeni prihranek časa, zmanjšanje napak, povečanje produktivnosti in učinkovitosti. Povečala so se tudi pričakovanja lastnikov in managerjev v podjetjih, ki želijo informacije o poslovanju, ki so bile nekoč letne, polletne, kvartalne, mesečne, kar pa v današnjem času ni dovolj ter bo potrebno preiti v računovodstvo v realnem času, ko bodo pomembne informacije na voljo že tedensko oziroma dnevno. Ob takšnih pričakovanjih se računovodski poklic zelo spreminja in zahteva od računovodij, da se temu prilagodijo, saj v nasprotnem primeru tvegajo svoj obstoj. Računovodja bo moral vse bolj poznati informacijske tehnologije, saj bo sodeloval pri nastajanju novih inteligentnih, avtomatiziranih računovodskih sistemov. Ko bodo računovodsko informacijski sistemi visoko digitalizirani, ne bo več dolgočasnih nalog s ponavljajočimi dogodki, saj bo sistem avtomatiziran, vendar bodo potrebne dodatne notranje kontrole, če naredi sistem napako, da se napake eliminira in popravi nastavitev. Poklic računovodje se bo v prihodnosti zagotovo precej spremenil. Umetna inteligenca bo imela velik vpliv na razvoj računovodstva. Čeprav nekateri napovedujejo, da bo računovodje nadomestila umetna inteligenca, temu ni povsem tako. Veliko nalog bo UI lahko opravila namesto računovodij, ne bo pa opravljala svetovalnih razgovorov, razlaganje zakonodaje, itd. Računovodje bodo postali bolj svetovalci, analitiki, bolj bodo vpeti v poslovanje, managerjem bodo posredovali informacije v realnem času. Če je v preteklosti veljalo, da računovodje obračajo stare številke, ki niso več aktualne, sedaj več temu ni tako.
Ključne besede: računovodstvo, digitalizacija, umetna inteligenca
Objavljeno: 14.04.2021; Ogledov: 69; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

3.
Etični vidik v poslovodnem računovodstvu
Anja Horvat, 2020, diplomsko delo

Opis: Pojem etika se v širšem smislu ukvarja s področjem človeških ravnanj glede na to, kaj je dobro in kaj slabo, prav tako kaj je prav in kaj je narobe. Da pridemo do bistva, ali so naše odločitve dobre ali slabe, mora odločevalec primerjati svoje odločitve s standardi. To so standardi, ki ne izražajo statističnega odnosa, vendar zahtevajo od odločevalca, da oceni vrednote in položaj oseb, na katere vpliva odločevalec. Delo odločevalca je, da oceni rezultate odločitve in biti posledično odgovoren zanje. Standarde, ki nam služijo kot sodilo, imenujemo kodeks poklicne etike, po katerem presojamo svoja dejanja. V diplomskem seminarju smo želeli dokazati, da prihaja do kar nekaj neetičnih ravnanj v Sloveniji. Do želenih ugotovitev smo prišli s pomočjo literature in s kodeksom poklicne etike računovodij ter s pomočjo člankov izbranih avtorjev. Glede pritiskov za neetično ravnanje smo ugotovili, da ti pritiski obstajajo, vendar jih ni toliko, kot smo pričakovali. Obstaja možnost, da jih rezultati teh razpoložljivih raziskav ne razkrivajo, saj so viri teh pritiskov pogosteje notranji, torej nadrejenih, sodelavci in računovodjevi.
Ključne besede: poslovodno računovodstvo, etika, morala, kodeks poklicne etike, etične dileme, kreativno računovodstvo.
Objavljeno: 30.03.2021; Ogledov: 74; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (629,28 KB)

4.
Novosti, ki jih prinaša GDPR na področju računovodenja
Nina Majer, 2020, diplomsko delo

Opis: Varstvo osebnih podatkov in spoštovanje zasebnega življenja sta pomembni temeljni človekovi pravici. Zaradi uporabe informacijske tehnologije svoje podatke večkrat razkrivamo tretjim osebam, pri tem pa ne pomislimo na njihovo zlorabo. Nova pravila o varstvu podatkov, ki krepijo pravice državljanov in poenostavljajo pravila za podjetja v digitalni dobi, so začela veljati maja 2018 s Splošno uredbo o varstvu podatkov. Ta je prinesla spremembe v smislu večjega nadzora nad obdelavo posameznikovih osebnih podatkov. Splošna uredba o varstvu podatkov je splošno veljavna in neposredno zavezujoča za vse članice Evropske unije se pa znotraj uredbe najdejo določbe, ki jih je treba specifično urediti v nacionalnih zakonih. V diplomskem projektu bomo za lažje razumevanje uredbe najprej opredelili splošne pojme s področja varstva osebnih podatkov ter predstavili določbe, ki so bile določene v Zakonu o varstvu osebnih podatkov v povezavi s tistimi, ki jih je prinesla Splošna uredba o varstvu podatkov. V nadaljevanju se bomo osredotočili na računovodsko dejavnost, s poudarkom na obdelavi osebnih podatkov in presojo skladnosti z veljavno zakonodajo.
Ključne besede: Splošna uredba o varstvu podatkov, varstvo osebnih podatkov, računovodstvo, upravljavec, obdelovalec.
Objavljeno: 18.11.2020; Ogledov: 118; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

5.
Računovodstvo in umetna inteligenca
Mateja Komplet, 2020, diplomsko delo

Opis: Računovodstvo in umetna inteligenca se med seboj vedno bolj prepletata in povezujeta. Zaradi nenehnega napredka sodobne tehnologije je pomembno, da se računovodska podjetja zavedajo nujnosti implementacije umetne inteligence v njihovo poslovanje. Obravnavana tema v diplomskem projektu je zato računovodstvo v povezavi z umetno inteligenco, kjer smo se osredotočili na tri izbrane poklice, in sicer računovodja, knjigovodja in revizor. Izbrana delovna mesta smo opredelili glede na sedanjost in prihodnost. V začetku diplomskega projekta smo pojma računovodstvo in umetna inteligenca najprej konkretno opredelili in ju predstavili. Osredotočili smo se na njuno povezavo, saj se dandanes umetna inteligenca že uporablja v poslovanju. Umetna inteligenca je prisotna že v vseh izbranih poklicih, zato je pomembno razmišljati tudi o prihodnosti računovodstva. Pojavi se vprašanje o nadomestitvi delovnih mest z uporabo umetne inteligence. Ker menimo, da je prihodnost v računovodstvu pomembna, smo predstavili tudi predvidevanja ter mnenja raznih avtorjev o nadomestitvi delovnih mest v računovodstvu.
Ključne besede: računovodstvo, umetna inteligenca, prihodnost računovodstva, knjigovodstvo, revizija.
Objavljeno: 02.11.2020; Ogledov: 124; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1021,05 KB)

6.
Varstvo poslovne skrivnosti v podjetju s poudarkom na računovodskih informacijah
Larisa Trinkaus, 2019, diplomsko delo

Opis: Poslovne skrivnosti imajo velik pomen za podjetje, saj vsebujejo znanje zaposlenih, razvoj ipd., ki bi konkurenci omogočile večji napredek brez vloženih stroškov. Ob primeri izdaje le teh, je vključeno notranjo okolje podjetja in zunanjo, med temi spada tudi zaupanje odjemalcev in trga. V tem diplomskem projektu bomo spoznali kaj so poslovne skrivnosti, njihovo opredelitev po določenih zakonih, lastnosti dobrih poslovnih informacij, stroške oz. izgube ob izdaji ipd. Hkrati bomo v diplomskem delu tudi spoznali računovodske informacije in osebe, ki imajo z njimi največ stika- računovodje. Cilj tega projekta je da spoznamo pomen poslovnih informacij za podjetja in s pomočjo ankete, spoznamo tudi njihovo zavedanje o tem.
Ključne besede: Poslovna skrivnost, računovodski izkazi, zakon o poslovni skrivnosti, poslovne informacije, računovodstvo.
Objavljeno: 14.10.2020; Ogledov: 116; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

7.
Zgledi računovodenja poslov s kriptovalutami
Petra Puklavec, 2019, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja so predstavljene kriptovalute vse od njihovega začetka v letu 2008. V literaturi najdemo tudi različne opredelitve kriptovalut. Te so si različne, glede na namen, za kaj se kriptovaluta uporablja in s katerega vidika gledamo nanjo. Kriptovalute temeljijo na tako imenovani blockchain tehnologiji, kjer gre za potrjevanje blokov, ki imajo zelo kompleksen algoritem. Vse delo potrjevanja blokov pa opravijo rudarji. Rudarjenje pa poteka prek računalnikov in posebne programske opreme. Pri tehnologiji blockchain ni nobenega posrednika, ki bi dostopal do podatkov. Zato morajo lastniki kriptovalut svoje kriptovalute zaščititi. Najbolj varno je, da jih shranjujejo v tako imenovanih virtualnih denarnicah, svoje naprave pa imajo zaklenjene s geslom. Če geslo za vstop pozabijo, ne morejo več uporabljati oziroma dostopati do svojih kriptovalut, saj ni nobenega posrednika, ki bi jim povrnil dostop ali spremenil geslo. Po svetu ni enotne pravne razlage, v nekaj državah pa je uporaba oziroma poslovanje s kriptovaluto celo zakonsko prepovedano. Tudi glede davčnega vidika nimamo enakih zakonov z drugimi državami. Glede obdavčitve je zelo pomembno, komu odmerjamo davek. Lahko je to fizična oseba, fizična oseba z dejavnostjo ali pa pravna oseba. Davek na kriptovalute v Sloveniji določa več zakonov. Fizične osebe se obravnavajo po Zakonu o dohodnini, pravne osebe pa po Zakonu o davku na dohodek pravnih oseb. Omemba kriptovalut je tudi v Zakonu o davku na dodano vrednost, Zakonu o davčnem potrjevanju računov in v Zakonu o davku na finančne storitve. Predstavljeni so tudi zgledi knjiženja kriptovalut v posameznih primerih. Kriptovalute namreč ne obravnavamo enako, če jo imamo z namenom naložbenja ali z namenom trgovanja. Pri naložbenju umestimo kriptovalute pod neopremetena sredstva, pri trgovanju z njimi in v primerih, ko jih imamo samo za poplačilo dolgov, pa jih umestimo med zaloge.
Ključne besede: Kriptovalute, računovodstvo, knjiženje, računovodski standardi, zgledi.
Objavljeno: 16.03.2020; Ogledov: 809; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

8.
Primerjava stresa med računovodji in drugimi zaposlenimi v podjetju x
Nuša Fekonja, 2019, diplomsko delo

Opis: Vedno več ljudi je v današnjem hitrem tempu življenja izpostavljenih stresu, zato lahko rečemo stresu tudi novodobna bolezen. Veliko ljudi se stresa zaveda prepozno, ko se že razvijejo duševne, vedenjske ali telesne posledice. Nekateri se kljub zavedanju, da pri sebi opažajo negativne posledice stresa, ne poslužujejo pravilnih tehnik spopadanja z njim. Stres pa lahko ima tudi pozitiven vpliv, vendar moramo le tega znati izkoristiti in paziti, da ni prekomeren. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo opredelili računovodstvo in delo računovodje, predstavili smo kodeks poklicne etike računovodje in pripravo letnega in računovodskega poročila. Opredelili smo stres in predstavili vrste stresa, opisali smo tudi različne izvore stresa ter posledice za posameznika in organizacijo. Zapisali smo tudi različne strategije, ki posamezniku pomagajo zmanjšati vpliv stresa. Predstavili smo tudi ukrepi, ki jih lahko izvede organizacija za premagovanje stresa pri zaposlenih. V empiričnem delu diplomskega projekta smo izvedli anketni vprašalnik med 60 zaposlenimi v podjetju X o tem, v kakšni meri občutijo stres, kakšne simptome opažajo, kaj jim povzroča največ stresa in kako oni sami ter kako podjetje skrbi za premagovanje le tega. Ugotovili smo, da zaposleni v podjetju X pri delu občutijo stres. Največkrat kot posledico za stres navajajo preobremenjenost z delom in pomanjkanje časa pri opravljanju nalog. Samo podjetje X po mnenju zaposlenih ne nameni dovolj pozornosti stresu.
Ključne besede: stres, računovodstvo, posledice stresa, simptomi stresa, načini za premagovanje stresa
Objavljeno: 20.12.2019; Ogledov: 311; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

9.
Okoljsko računovodstvo in primer obvladovanja okoljskih stroškov v podjetju x
Petra Prah, 2019, diplomsko delo

Opis: Smo v času, ko je naše okolje močno ogroženo zaradi človekovega vpliva na naravo, zato morajo biti podjetja še posebej previdna, kako ravnajo s snovmi, ki so naravi škodljive. Podjetja se morajo opredeliti in izbrati priložnosti za nenehno izboljševanje izdelkov in storitev, da se izpolnijo zahteve, ter obravnavati prihodnje potrebe in pričakovanja in s tem primernost, ustreznost ter uspešnost celostnega sistema vodenja kakovosti. Treba je tudi varovati okolje in preprečevati onesnaževanje, izpolnjevati obveznosti glede skladnosti in nenehno izboljševati učinek ravnanja z okoljem. V zadnjih letih so okoljske teme zelo priljubljene. Močno vplivajo na ekonomsko vrednotenje in varovanje okolja. Za veliko posameznikov in družbenih skupin je postalo varstvo okolja pomemben cilj. Zaradi vedno večjega okoljskega onesnaževanja se morajo v podjetju vzpostaviti sistemi okoljskega računovodstva, s katerimi podjetje lažje posluje, ima nižje okoljske stroške in je bolj konkurenčno na trgu. Na trgu je veliko podjetij, ki so med seboj zelo konkurenčna, in v današnjem času je lahko glavni kriterij, katero podjetje bo bolj uspešno, ravno to, kako skrbi za okolje. V diplomskem delu bomo spoznali Zakon o varstvu okolja in standard ISO 14001, ki je zraven sheme EMAS najpogostejši in najbolj poznan kazalnik za upravljanje okoljskih standardov. Z njim organizacije dokazujejo svojo ozaveščenost in odgovornost do okolja. Odgovorno ravnanje z okoljem postaja danes vse pomembnejši nabavni kriterij. Kupci bolj kot kadarkoli prej dajejo prednost izdelkom in storitvam iz okolju prijaznih virov. Da bi organizacija ostala konkurenčna, mora imeti učinkovit sistem ravnanja z okoljem.
Ključne besede: okoljsko računovodstvo, ekonomsko vrednotenje, okoljski stroški, okoljski standardi
Objavljeno: 09.12.2019; Ogledov: 244; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

10.
Vpliv izbranih osebnostnih dejavnikov in profesionalnih poklicnih kvalifikacij na odnos računovodij do sodelovanja pri prikrojevanju računovodskih podatkov in informacij
Robert Horvat, 2019, doktorska disertacija

Opis: V doktorskem delu na vzorcu slovenskih računovodij empirično preizkušamo vpliv izbranih osebnostnih lastnosti in profesionalnih poklicnih kvalifikacij na odnos računovodij do sodelovanja pri prikrojevanju računovodskih podatkov in informacij. Raziskava je vsebinsko omejena zgolj na opazovanje odnosa po moralno-etični plati (moralni/etični odnos). Za merjenje odnosa smo uporabili metodo scenarija z opisom hipotetičnega primera prikrojevanja in ravnanj izbranih udeležencev v zvezi z njim (direktor, računovodja in revizor). Moralno-etične zaznave/ocene računovodij v zvezi s prikrojevanjem računovodskih podatkov in informacij smo najprej za ravnanja posameznih udeležencev izbranega primera (direktor, računovodja in revizor) opazovali ločeno, nato pa na njihovi osnovi za vse tri opazovane odločevalne/izvedbene vloge izračunali tudi povprečen/skupen odnos posameznega računovodje do sodelovanja pri prikrojevanju računovodskih podatkov in informacij. Za tako izmerjene ločene in skupen odnos do sodelovanja pri prikrojevanju računovodskih podatkov in informacij smo nato z regresijsko analizo preverili njihovo statistično povezanost s petimi izbranimi osebnostnimi lastnostmi. In sicer Makiavelizmom, mestom nadzora, dispozicijsko sprejemljivostjo, nevroticizmom in ekstravertnostjo. Poleg izbranih osebnostnih lastnosti smo kot dejavnik etičnega odnosa računovodij do sodelovanja pri prikrojevanju računovodskih podatkov in informacij testirali tudi posedovanje profesionalnih poklicnih kvalifikacij. Rezultati so razkrili dva statistično značilna glavna učinka in enega statistično značilnega interakcijskega. In sicer sta se kot statistično značilna glavna učinka pokazala učinka Makiavelizma in dispozicijske sprejemljivosti. V obeh primerih so višje ravni opazovane osebnostne lastnosti povezane z bolj sprejemljivim odnosom računovodij do sodelovanja pri prikrojevanju, nižje pa z bolj odklonilnim. Glede na dosedanje empirične raziskave vpliva osebnostnih lastnosti na etično odločanje in obnašanje posameznikov je rezultat za Makiavelizem v skladu s pričakovanji, medtem ko rezultat za dispozicijsko sprejemljivost nekoliko preseneča in je po naši oceni predvsem posledica pro-organizacijske naravnanosti prikrojevanja v scenariju, ki smo ga uporabili za merjenje odnosa. Tretji statistično značilen učinek v raziskavi je interakcijski učinek med Makiavelizmom in nevroticizmom, ki kaže, da je narava vpliva Makiavelizma na odnos računovodij do sodelovanja pri prikrojevanju računovodskih podatkov in informacij pomembno pogojena z ravnijo posameznikovega nevroticizma. Gre za ugotovitev, o kateri po našem vedenju poročamo prvi, in jo zato izpostavljamo tudi kot pomemben prispevek našega dela k znanosti. Vse ostale testirane povezave, vključno s profesionalnimi poklicnimi kvalifikacijami, so se izkazale kot statistično neznačilne. Gledano v celoti rezultati zato kažejo na zelo skromen vpliv proučevanih osebnostnih lastnosti na odnos računovodij do sodelovanja pri prikrojevanju računovodskih podatkov in informacij.
Ključne besede: računovodstvo, manipulacija, prikrojevanje, osebnostne lastnosti, profesionalne kvalifikacije
Objavljeno: 02.12.2019; Ogledov: 642; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (11,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici