| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 51
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Detekcija plovil v zavarovanih morskih območjih v sistemu BlueTraker
Peter Mastnak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Ta diplomska naloga obravnava problematiko tehnološke podpore trajnostnemu ribolovu. Evropske komisija, direktorat za pomorske zadeve in ribištvo (DG MARE), je za dosego ciljev trajnostnega ribolova vzpostavila sistem imenovan VMS (ang.: Vessel Monitoring System). Podjetje EMA d.o.o s svojimi rešitvami sledi tej iniciativi in ponuja takšen sistem pod lastno blagovno znamko BlueTraker VMS. Z namenom nadgradnje obstoječe rešitve, smo v okviru tega diplomskega dela najprej izvedli podrobno analizo sistema BlueTraker. Na tej osnovi smo implementirali detekcijo prehoda mej programskih geoograd. Zasnovali in izvedli smo tudi sistemski in funkcionalni test delovanja na plovilu. Z rezultati testiranja smo pokazali, da dosegamo prag natančnosti podan v specifikacijah naprave BlueTraker.
Keywords: geografski informacijski sistemi, računalniška geometrija, geoograde, BlueTraker
Published: 03.02.2020; Views: 816; Downloads: 120
.pdf Full text (4,62 MB)

2.
Izdelava vtičnika za proceduralno generiranje mesta v programskem orodju za 3D modeliranje Autodesk Maya
Tadej Stošić, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo tehnike proceduralnega generiranja vsebine in njihovo uporabo za opis objektov iz resničnega sveta. Iz teoretičnega vidika zato podrobneje predstavimo metodo L-Sistemov ter pristop s sestavljanjem ploščic in opišemo sam postopek implementacije vtičnika za generiranje mesta. Rezultate naše implementacije analiziramo iz vidika časovne zahtevnosti in natančnosti. Na tej osnovi lahko potrdimo dejstvo, da je uporaba takšnih pristopov, v primerjavi s tradicionalnim digitalnim kiparjenjem, hitra in preprosta. Vseeno pa je izvedba takšnega algoritma časovno zahtevna, njegova implementacija pa zahteva veliko znanja o problemu, ki ga rešujemo. Domensko znanje namreč bistveno pripomore k natančnosti izvedbe.
Keywords: proceduralno modeliranje, računalniška geometrija, vizualizacija, modeliranje mest
Published: 21.12.2018; Views: 375; Downloads: 92
.pdf Full text (3,84 MB)

3.
Aplikacija trapezne delitve mnogokotnika
Alen Masel, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu opišemo algoritem za trapezno delitev mnogokotnika in njegovo uporabo za dodeljevanje oznak mnogokotnikom. Predstavimo problem trapezne delitve, opišemo algoritem trapezne delitve mnogokotnika z množico odprtih trapezov ter algoritem za dodeljevanje oznak. Algoritem trapezne delitve testiramo na množici mnogokotnikov in analiziramo rezultate. Preverimo, če je možno s pomočjo trapezne delitve mnogokotnika najti ugoden položaj za vpis oznake.
Keywords: Računalniška geometrija, delitev mnogokotnika, trapezna delitev z množico odprtih trapezov, označevanje mnogokotnikov
Published: 24.10.2018; Views: 380; Downloads: 48
.pdf Full text (1,43 MB)

4.
Delaunayeva triangulacija s prebirnim krogom
Gal Meznarič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi predstavimo problem Delaunayeve triangulacije na ravninski množici točk in njene pomembnejše lastnosti. Naredimo splošen pregled obstoječih metod izgradnje Delaunayeve triangulacije, več pozornosti pa namenimo metodi Delaunayeve triangulacije s prebirno premico, ki služi kot osnova algoritmu s prebirnim krogom. Glavni del diplomske naloge obsega podrobnejšo predstavitev vseh faz algoritma Delaunayeve triangulacije s prebirnim krogom, implementacijo tega algoritma in primerjavo hitrosti izvajanja z Žalikovim algoritmom s prebirno premico. Ugotovimo, da se poenostavljena verzija algoritma s prebirnim krogom obnese bolje od izvirne, a ne prehiti Žalikovega algoritma s prebirno premico.
Keywords: Delaunayeva triangulacija, algoritmi, računalniška geometrija
Published: 12.07.2017; Views: 1177; Downloads: 187
.pdf Full text (2,75 MB)

5.
Konstrukcija vgnezdenih izbočenih lupin
Luka Markuš, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu preučimo različne algoritme za konstrukcijo izbočenih lupin. Najprej opravimo pregled algoritmov za konstrukcijo izbočenih lupin, nato pa se osredotočimo na algoritme za konstrukcijo vgnezdenih izbočenih lupin. V praktičnem delu smo za primerjavo implementirali tri različne algoritme, med njimi tudi optimalni algoritem za iskanje vgnezdenih izbočenih lupin.
Keywords: izbočene lupine, računalniška geometrija, algoritmi
Published: 26.05.2017; Views: 761; Downloads: 62
.pdf Full text (3,05 MB)

6.
Primerjava 3D modelov z vgnezdenimi izbočenimi lupinami
Boštjan Tučič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu opisujemo postopek primerjave 3D geometrijskih modelov s pomočjo vgnezdenih izbočenih lupin. Na začetku definiramo izbočeno lupino in podrobneje preučimo najpogosteje uporabljene algoritme za njeno gradnjo. To so algoritem zavijanja daril, algoritem s strategijo deli in vladaj in inkrementalni algoritem. Za zadnjega predstavimo izboljšavo, ki jo v našem programu tudi implementiramo. Sledi predstavitev programa, njegovih funkcionalnosti in uporabniškega vmesnika. Na koncu določimo cenilke za primerjavo 3D geometrijskih modelov, nad katerimi so zgrajene vgnezdene izbočene lupine. Cenilke ovrednotimo na različnih 3D geometrijskih modelih.
Keywords: računalniška geometrija, 3D izbočena lupina, primerjava geometrijskih modelov
Published: 28.09.2016; Views: 580; Downloads: 39
.pdf Full text (4,19 MB)

7.
ISKANJE NAJBLIŽJE TOČKE V 3D PROSTORU
David Balažic, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Iskanje najbližje točke je temeljni problem v računalniški geometriji. Diplomsko delo obravnava Bentleyev algoritem z delitvijo prostora na celice v različici za 3D prostor ter razširitev z rekurzivno delitvijo celic na podcelice. Algoritem je preizkušen na različnih množicah točk, tako sintetičnih kot praktičnih. Za primerjavo so testirani tudi naivna metoda iskanja ter metoda z osmiškim drevesom. Ugotovljeno je, da je Bentleyev algoritem učinkovit na različnih vhodnih podatkih in ima v večini primerov linearno časovno zahtevnost tako pri predobdelavi podatkov kot pri iskanju vseh najbližjih sosedov. Metoda z rekurzivno delitvijo celic izboljša hitrost iskanja na množicah z močno neenakomerno porazdelitvijo točk v prostoru, kjer prejšnja dosega slabše rezultate.
Keywords: algoritmi, računalniška geometrija, najbližja točka, delitev prostora
Published: 18.03.2016; Views: 876; Downloads: 70
.pdf Full text (1,97 MB)

8.
STISKANJE TRIKOTNIŠKIH MREŽ PO METODAH DE FLORIANIJEVE S SODELAVCI IN GUMHOLD-STRASSERJA
Patrik Kokol, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge je implementirati dve metodi za stiskanje trikotniških mrež, ki so shranjene v datotekah STL (STereoLithography). V nalogi je predstavljena struktura datoteke STL in opisani dve metodi za stiskanje trikotniških mrež: metoda De Florianijeve s sodelavci in metoda Gumhold-Strasserja. Obe temeljita na principu rezanja robov. Delovanje metod in pravilnost implementacije prikažemo na konkretnih primerih.
Keywords: algoritmi, računalniška geometrija, algoritmi stiskanja, trikotniške mreže, stiskanje mrež
Published: 27.08.2015; Views: 947; Downloads: 91
.pdf Full text (2,19 MB)

9.
SPREMEMBA DELAUNAYEVE TRIANGULACIJE V REALNEM ČASU
Domen Mori, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Delaunayeva triangulacija je eden izmed najbolj uporabnih elementarnih algoritmov v računalniški geometriji. V tem diplomskem delu se ukvarjamo s spremembo Delaunayeve triangulacije pri premikanju že vstavljenih točk v realnem oziroma v doslednem času. V diplomskem delu predstavimo inkrementalni algoritem Delaunayeve triangulacije ter predlagano rešitev za pospešitev dinamičnega spreminjanja triangulacije s pomočjo štiriškega drevesa. Predlagano rešitev smo testirali na različnih množicah točk, štiriško drevo primerjali z naivno metodo in prikazali rezultate. Iz njih je razvidno, pri koliko točkah je še možno posodabljanje v realnem času ter učinkovitost štiriškega drevesa v primerjavi z naivno metodo.
Keywords: računalniška geometrija, realni čas, Delaunayeva triangulacija, štiriško drevo, sprememba Delaunayeve triangulacije
Published: 27.08.2015; Views: 1008; Downloads: 134
.pdf Full text (2,92 MB)

10.
INTERAKTIVNO NAČRTOVANJE ŽITNIH KROGOV
Matej Kozinc, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Žitni krogi temeljijo na osnovnih geometrijskih likih, največkrat pravilnih mnogokotnikih in krogih. V diplomskem delu se osredotočamo na izdelavo aplikacije, s katero je mogoče žitne kroge interaktivno načrtovati. V ta namen razvijemo različna orodja, s katerimi določimo osnovno geometrijsko strukturo žitnih krogov, nad katero s pomočjo Boolovih operacij upodobimo žitne kroge na računalniškem zaslonu.
Keywords: žitni krogi, računalniška geometrija, računalniška grafika
Published: 14.07.2015; Views: 576; Downloads: 56
.pdf Full text (4,43 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica