| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 234
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza obstoječih aktivnosti trajnostne mobilnosti v vrtcih občine Žalec in predlogi za njihov razvoj : diplomsko delo
Matevž Starič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi so bile analizirane obstoječe aktivnosti trajnostne mobilnosti v 12 enotah Vrtcev Občine Žalec z namenom sistematičnega pregleda stanja in oblikovanja podlag za nadaljnji razvoj programov. Uporabljena je bila kombinacija kvantitativnih in kvalitativnih metod, izveden je bil anketni vprašalnik za frekvenco, raznolikost aktivnosti in poglobljene odzive zaposlenih. Analiza je pokazala, da so najpogostejši ukrepi sprehodi, hoja v vrtec, izvedba kolesarskih dni ter prometnih poligonov in ustvarjalnih delavnic. Poudarek je na prometni varnosti, nekoliko manj pa na sistematičnih okoljskih vidikih. Najuspešnejše enote se odlikujejo po integraciji raznolikih aktivnosti, sodelovanju s starši in zunanjimi akterji, izzivi ostajajo logistične omejitve, časovna stiska ter oddaljenost enot za nekatere družine. Predlogi vključujejo okrepitev kolesarskih aktivnosti, modularne učne enote, večje vključevanje staršev, sodelovanje z lokalnimi skupnostmi in izmenjavo dobrih praks. Ključen je razvoj inovativnih programov, prilagojenih starosti otrok in letnemu času. Raziskava poudarja potrebo po večji sistematičnosti ter skupnostnem pristopu in ponuja podlago za razvoj strategije trajnostne mobilnosti v zgodnjem otroštvu.
Keywords: trajnostna mobilnost, predšolska vzgoja, prometna varnost, empirična analiza
Published in DKUM: 04.11.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (1,97 MB)

2.
Koncept nadgradnje cestne varnostne ograje
Žiga Zelko, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava razvoj prototipnega sistema za zaznavanje trkov na kovinskih cestnih ograjah s pomočjo senzorja vibracij (SW-420) in mikrokrmilnika ESP8266 z brezžičnim prenosom podatkov. Namen sistema je povečanje prometne varnosti z zgodnjim odkrivanjem trkov, kjer vizualno zaznavanje ni možno. Senzor je nameščen neposredno na ograjo, zaznava mehanske vibracije ob trku ter sproži signalizacijo in pošiljanje podatkov. Prototip je bil uspešno testiran na dejanski cestni ograji, kjer je pokazal sposobnost zaznave šibkejših trkov do razdalje 30 metrov ter močnejših do 50 metrov. Uporabljeni sta bili litij-ionska baterija in IP65 vodoodporno ohišje, sistem pa omogoča tudi nadgradnjo s senzorji temperature, vlage ali GPS. Možnost vključitve sončne celice omogoča daljšo avtonomijo. V delu je predstavljena tudi primerjava z obstoječimi sistemi za zaznavanje nesreč, ki so večinoma nameščeni na vozilih, medtem ko ta sistem omogoča fiksno spremljanje ograje. Sistem izstopa po nizki ceni, modularnosti in možnosti razširitve ter predstavlja osnovo za nadaljnji razvoj pametne infrastrukture ob cestah.
Keywords: zaznavanje trkov, cestna ograja, vibracijski senzor, brezžični prenos, Arduino, litij-ionska baterija, prometna varnost, prototip, vibracije, senzorika, brezžični sistem, infrastruktura, avtomobilski trk, sončna celica, pametna infrastruktura, zaznavanje nesreč, mehanske vibracije
Published in DKUM: 14.10.2025; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (2,25 MB)

3.
Primerjalna analiza prometnih nesreč voznikov enoslednih motornih vozil v urbanem in ruralnem okolju
Aljaž Kramljak, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Zaključno delo obravnava prometno varnost voznikov enoslednih motornih vozil v urbanem in ruralnem okolju. Namen raziskave je bil analizirati razlike med obema okoljema ter ugotoviti ključne dejavnike, ki vplivajo na nastanek prometnih nesreč motoristov. Analiza je temeljila na podatkih Javne agencije RS za varnost prometa za obdobje 2019–2023, dopolnjena pa je bila z anketno raziskavo med 94 vozniki motornih koles in mopedov. Rezultati statistične analize kažejo, da se 66,9 % nesreč zgodi v urbanem okolju, a so posledice v ruralnem praviloma hujše. Pomembna ugotovitev je, da so motoristi povzročitelji v povprečno 60 % prometnih nesreč, največ pa jih prihaja iz starostne skupine 35–54 let, ki predstavlja tudi najštevilčnejšo skupino aktivnih motoristov. Najpogostejši vzrok za nastanek prometne nesreče je neprilagojena hitrost, med tipi nesreč pa prevladujeta prevrnitev z vozilom in bočna trčenja. Anketna raziskava je pokazala, da se motoristi večinoma počutijo varneje v ruralnem okolju, kjer pa kot glavna tveganja izpostavljajo visoke hitrosti, slabo kakovost cest in živali na cesti. V urbanem okolju so najpogosteje omenjeni gost promet, nepregledna križišča in nepozornost drugih udeležencev. Kot najnevarnejše napake drugih voznikov so navedli uporabo telefona, neupoštevanje prednosti in zavijanje brez smernika. Analiza navad motoristov glede zaščitne opreme je pokazala, da večina voznikov v ruralnem okolju opremo uporablja dosledno, v urbanem pa je ta delež precej nižji. Kljub temu skoraj polovica motoristov priznava, da so vsaj občasno opustili zaščitno opremo zaradi vročine ali neudobja. Vidnost v prometu ostaja problem, saj večina uporablja temno opremo brez odsevnih elementov. Na podlagi ugotovitev so podani predlogi ukrepov za izboljšanje prometne varnosti motoristov. Ti vključujejo boljše vzdrževanje in načrtovanje cestne infrastrukture, večjo prometno kulturo in strpnost udeležencev, strožji nadzor nad kršitvami ter dodatna usposabljanja in preventivne kampanje.
Keywords: enosledna motorna vozila, prometne nesreče, prometna varnost, urbano okolje, ruralno okolje
Published in DKUM: 09.09.2025; Views: 0; Downloads: 17
.pdf Full text (4,21 MB)

4.
Mednarodno policijsko sodelovanje pri zagotavljanju varnosti cestnega prometa : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Mitja Tekavec, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vlogo in pomen mednarodnega policijskega sodelovanja pri zagotavljanju varnosti cestnega prometa, pri čemer se osredotoča na evropske politike, organizacije in praktične vidike skupnih nadzornih akcij. V luči vedno večje mobilnosti in povezanosti evropskih držav postaja čezmejno policijsko sodelovanje ključni dejavnik pri zmanjševanju števila prometnih nesreč in izboljšanju prometne discipline. Evropska unija z različnimi strategijami, direktivami in iniciativami usklajuje prometno varnost, pri tem pa pomembno vlogo igrajo organizacije, kot so ROADPOL, Evropski svet za varnost prometa in EUCARIS, ki omogočajo učinkovitejšo izmenjavo podatkov ter usklajene nadzorne aktivnosti. Diplomsko delo predstavlja načine policijskega sodelovanja v okviru Evropske unije, vključno z usklajenimi nadzornimi akcijami, ki jih izvajajo države članice. Posebna pozornost je namenjena slovenski policiji in njenemu sodelovanju v mednarodnih operacijah, kot so poostreni nadzori psihofizičnega stanja voznikov, osredotočenosti na cesto ter nadzori tovornega prometa. Empirični del vključuje pregled stanja prometne varnosti in analizo mednarodnih policijskih pobud. Posebna pozornost je namenjena vplivu enotnih nadzornih akcij ter pomenu čezmejne izmenjave podatkov pri izboljšanju varnosti na evropskih cestah. Cilj diplomskega dela je prispevati k boljšemu razumevanju vloge mednarodnega policijskega sodelovanja in njegovih učinkov pri zagotavljanju prometne varnosti.
Keywords: mednarodno policijsko sodelovanje, prometna varnost, ROADPOL, Evropska komisija, nadzorne akcije, diplomske naloge
Published in DKUM: 07.05.2025; Views: 0; Downloads: 57
.pdf Full text (1,32 MB)

5.
Analiza varnosti in kapacitete križišča Domžale - Trzin pri Depali vasi
Ajka Durić, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava analizo varnosti in kapacitete križišča v Depali vasi z namenom izboljšanja prometne varnosti in pretočnosti. V raziskavi smo preučili trenutno stanje križišča z uporabo podatkov o prometnih obremenitvah, pridobljenih od podjetja Omega Consult, ter statistik prometnih nesreč za obdobje 2012–2022, dostavljenih s strani Agencije za varnost prometa. S pomočjo simulacij v programu VISSIM in analize s programsko opremo SIDRA INTERSECTION smo ocenili različne variante križišča, vključno z nesemaforiziranim križiščem, semaforiziranim križiščem in krožiščem. Teoretično ozadje analize vključuje ocenjevanje ravni storitve (LOS) in kapacitetnih modelov, ki določajo zmogljivost križišča v različnih prometnih pogojih. Krožišče z dvema pasovoma se izkaže za najboljšo rešitev, saj omogoča boljšo razporeditev prometnih tokov, povečuje varnost in zmanjšuje zastoje. Kratkoročne rešitve vključujejo uvedbo dodatnih zavijalnih pasov in zmanjšanje hitrosti na regionalni cesti, kar bo izboljšalo pretočnost in varnost. Dolgoročno pa predlagamo preureditev križišča v krožišče, kar bi trajno rešilo težave s prometno pretočnostjo in varnostjo.
Keywords: križišče, varnostna analiza, kapacitetna analiza, prometne nesreče, obremenitve križišča, prometna varnost, infrastruktura.
Published in DKUM: 20.02.2025; Views: 0; Downloads: 41
.pdf Full text (1,76 MB)

6.
Analiza vedenja pešcev v interakciji z avtonomnimi vozili : magistrsko delo
Aleksija Rainer, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo proučevali interakcije med pešci in avtonomnimi vozili (AV) ter stališča javnosti do sprejemanja avtonomnih vozil. S pomočjo spletne ankete smo analizirali mnenja 108 udeležencev glede varnosti, zanesljivosti in sprejemljivosti AV. Rezultati so pokazali previdnost in zadržanost pri sprejemanju te tehnologije, zlasti glede varnosti ranljivih udeležencev v prometu. Poleg ankete smo izvedli tudi eksperiment sledenja pogledu, kjer smo primerjali odzive pešcev pri prečkanju prehoda pred avtonomnim in navadnim vozilom (NV). Ugotovili smo, da pešci potrebujejo več časa za odločitev o prečkanju prehoda pred avtonomnim vozilom kot pred navadnim vozilom, kar kaže na povečano previdnost in negotovost. Te ugotovitve kažejo na potrebo po izboljšanju varnostnih sistemov in komunikacije med avtonomnimi vozili in pešci.
Keywords: pešci, avtonomna vozila, prometna varnost, eye-tracking, gap acceptance
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 44
.pdf Full text (6,87 MB)

7.
Prometna varnost otrok na poti do šole
Ina Džafić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava prometno varnost osnovnošolcev, s poudarkom na varnosti na poti do šole. V uvodnem delu so opredeljeni problem, cilji raziskave, teze, predpostavke in uporabljene metode raziskovanja. Glavni cilj raziskave je oceniti trenutne razmere prometne varnosti v okolici izbranih osnovnih šol in predlagati izboljšave za večjo varnost otrok. Raziskava se osredotoča na pomen prometne varnosti in vlogo različnih deležnikov, vključno z izobraževalnim sistemom. Obravnavan je tudi vpliv razvoja otroka na njegove varnostne potrebe in opravljena analiza varnosti otrok na poti do šole. V okviru raziskave je izvedena anketa med učenci treh osnovnih šol v Mariboru: OŠ Bojana Ilicha, OŠ Prežihovega Voranca in OŠ Toneta Čufarja. Cilj ankete je ugotoviti percepcijo varnosti med učenci in njihovimi starši ter oceniti obstoječo prometno infrastrukturo v okolici teh šol. Rezultati ankete so pokazali razlike v stopnji zaznane varnosti med različnimi šolami, kar je privedlo do primerjalne analize in oblikovanja predlogov za izboljšanje prometne varnosti. Med glavnimi ugotovitvami sta izpostavljeni potrebi po izboljšanju infrastrukture in večji ozaveščenosti učencev in staršev. Diplomsko delo zaključujemo s sklepom, kjer so povzeti glavni rezultati raziskave in podani konkretni predlogi za izboljšanje varnosti otrok na poti do šole.
Keywords: šolske poti, prometna varnost, varnostni ukrepi, otroci
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 33
.pdf Full text (3,32 MB)

8.
Uporaba brezpilotnih letalnikov pri analizah varnosti v cestnem prometu : magistrsko delo
Alem Salaji, 2024, master's thesis

Abstract: Prometna varnost je že dolgo prepoznana kot velik problem po svetu. S pojavom brezpilotnih letalnikov in razvojem tehnologije so se razvili novi načini analize prometne varnosti in možnosti, da preprečimo prometne nesreče, preden se te zgodijo. Magistrsko delo obravnava prometno varnostno analizo križišča v Mariboru, ki je bila izvedena z obdelavo videoposnetka, posnetega z brezpilotnim letalnikom in s programskim orodjem, ki uporablja računalniški vid za razvoj trajektorij in za sledenje posameznega prometnega udeleženca. Prometna varnost je bila analizirana s pomočjo nadomestnih varnostnih indikatorjev (čas do trka, čas po posegu in močna zaviranja), s katerimi lahko ocenimo tveganje morebitnih trkov in tako dobimo informacije o nevarnih območjih in konfliktnih točkah.
Keywords: prometna varnost, brezpilotni letalniki, analiza videoposnetkov, cestni promet, sledenje.
Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 28
.pdf Full text (5,03 MB)

9.
Prenova načrta šolskih poti v občini Ljubno : diplomsko delo
Ana Podlesnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Pri načrtovanju šolskih poti se osredotočamo na več dejavnikov. Prioriteta je sicer vidik varnosti, naloga šole, občinske skupnosti in staršev je, da otroka pripravimo in mu omogočajo varen vstop v svet prometa. Nadaljujemo z finančnim vidikom, saj je vsem vpletenim v urejanje šolskih poti, v interesu, minimiziranje stroškov. In pa še vidik, na katerem je v zadnjem času čedalje večji poudarek – trajnost. Vsaka osnovna šola mora imeti pripravljen načrt šolskih poti. Osredotočili se bomo na občino Ljubno, kjer bomo pregledali in analizirali trenutno stanje na področju urejanja šolskih poti. Nato bomo podali nekaj možnosti za izboljšave ter možnost uvedbe v okolje.
Keywords: občina Ljubno, prevoz osnovnošolskih otrok, prometna varnost, šolske poti
Published in DKUM: 05.07.2024; Views: 137; Downloads: 56
.pdf Full text (6,93 MB)

10.
Vpliv zakonodaje na varnost cestnega prometa : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Martin Zgonec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo proučuje številne aspekte sistemske spremembe zakonodaje na področju prometne varnosti cestnega prometa leta 2011. Poseben poudarek se nanaša na spremembe novele Kazenskega zakonika (KZ-1B, 2011), ki je kaznivo dejanje predrzne vožnje v cestnem prometu preimenovala v nevarno vožnjo v cestnem prometu, ki je kot blanketna norma zapisana v 324. členu Kazenskega zakonika (KZ-1B, 2011). Na podlagi pregleda sodne prakse ugotavljam, da bi morala slovenska zakonodaja določati ustrezen normativni okvir za razločevanje med prekrški in kaznivimi dejanji s področja cestnoprometnega prava ter med kaznivima dejanjema povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti in nevarno vožnjo v cestnem prometu, ki v zakonu niso jasno opredeljeni. Na podlagi analize statističnih podatkov lahko opredelimo še nekaj drugih pomembnih zaključkov. Kljub splošnem trendu upadanja števila mrtvih v cestnem prometu od leta 2011, ko smo sprejeli novo prometno zakonodajo, smo še daleč od zastavljene vizije nič, kot tudi od zastavljenih strateških ciljev v nacionalnih programih za obdobji 2013-2022 in 2023-2030 (Javna agencija RS za varnost prometa, 2023). Statistični podatki števila umrlih in hudo poškodovanih pa kažejo tudi na dva pomembna trenda (starejši od 64 let in vozniki e-skirojev), ki jih mora cestna zakonodaja nadaljnjo nagovoriti.
Keywords: cestni promet, cestnoprometna zakonodaja, prometna varnost, prometne nesreče, diplomske naloge
Published in DKUM: 25.04.2024; Views: 324; Downloads: 80
.pdf Full text (1,22 MB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica