| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Predlog ukrepov za izboljšanje prometne varnosti na odseku Ljubljanske ceste v Celju
Sara Grad, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava predlog izboljšave prometne varnosti na odseku Ljubljanske ceste v mestu Celje – skupaj z opravljeno analizo obstoječega stanja in predlaganimi ukrepi za izboljšanje prometne varnosti. Območje obravnave sega od cestnega priključka Ljubljanska cesta – Medlog do semaforiziranega križišča Ljubljanska cesta – Čopova ulica. Namen magistrskega dela je analizirati obstoječe stanje (tudi ugotavljanje problematike prehitre vožnje), analiza elementov cestno-prometne infrastrukture (dimenzije voznih pasov, primanjkovanje oz. neustreznost infrastrukture za kolesarje ter pešce ter slaba preglednost na določenih stranskih prometnih smereh Ljubljanske ceste) itd. Pri analizi je bilo potrebno upoštevati bližino srednje šole, osnovne šole, vrtca ter značilnosti naselja. Smisel raziskave je poglobljeno raziskati navedeno problematiko, ki vključuje obstoječo infrastrukturo za vse prometne udeležence in tudi signalizacijo, prometne obremenitve ter analizo prometnih nesreč na odseku. Namen dela je podati predlog potrebnih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti oz. načrtovati ukrepe tako, da bo na obravnavanem odseku doseženo izboljšanje ravni prometne varnosti za vse udeležence v prometu.
Keywords: prometna varnost, cestna infrastruktura, površine za pešce in kolesarje, umirjanje prometa, ukrepi za umirjanje prometa
Published in DKUM: 30.10.2019; Views: 1996; Downloads: 283
.pdf Full text (8,62 MB)
This document has many files! More...

2.
Analiza prometne varnosti kolesarjev v Sloveniji med letoma 2009 in 2018
Tea Poredoš, 2019, master's thesis

Abstract: Tako v Evropi kot tudi v Sloveniji v zadnjih letih poudarjamo uporabo trajnostnih prevoznih sredstev in mednje spada tudi kolo. Kolesarji so poleg pešcev bolj izpostavljeni v prometu kot ostali udeleženci in zato spadajo med ranljivejše udeležence v prometu. V prometnih nesrečah velikokrat utrpijo hude telesne poškodbe ali celo smrt in prav zato je pomembno, da na tem področju zagotovimo dobro prometno varnost. V magistrskem delu je predstavljena prometna varnost kolesarjev v Sloveniji. Opravili smo analizo prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev med letoma 2009 in 2018 in rezultati kažejo, da število prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev z leti rahlo pada, pada pa tudi število smrtnih žrtev med kolesarji. Večina kolesarjev je v prometnih nesrečah utrpela lažje telesne poškodbe, najpogostejši vzroki prometnih nesreč, v katerih so umrli kolesarji, pa so neupoštevanje pravil o prednosti, neprilagojena hitrost in nepravilna smer/stran vožnje. Večina prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev se je zgodila podnevi, večina kolesarjev je bila brez varnostne zaščitne čelade in niso bili pod vplivom alkohola. Glede na rezultate analize prometnih nesreč so opisane možne rešitve s področja načrtovanja kolesarske infrastrukture, naprednih varnostnih sistemov v vozilih, pravilne opreme kolesa in kolesarja ter izvajanja izobraževanj in preventivnih akcij.
Keywords: prometno inženirstvo, prometna varnost kolesarjev, analiza prometnih nesreč, infrastruktura za varnost kolesarjev, varnostni sistemi v vozilih
Published in DKUM: 19.09.2019; Views: 1525; Downloads: 149
.pdf Full text (3,85 MB)

3.
Analiza prometne varnosti pešcev
Nadja Štumberger, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljena prometna varnost pešcev v naseljih v Sloveniji. Namen je analizirati stanje prometne varnosti pešcev od leta 2008 do 2017. Ugotovili smo, da je bil v analiziranem obdobju glavni vzrok za prometne nesreče z udeležbo pešcev v naselju neupoštevanje pravil o prednosti, največ pešcev se je v prometnih nesrečah lažje poškodovalo. Analiza starostnih skupin je pokazala, da so najbolj ogroženi pešci stari 65 in več ter 9–16 let. V desetletnem analiziranem obdobju je v naseljih umrlo 130 pešcev, najpogostejši vzrok za prometne nesreče s smrtnim izidom je bila neprilagojena hitrost. Predstavili smo nekaj rešitev za boljšo prometno varnost pešcev s področja infrastrukture in vozil. Da bi bilo prometnih nesreč čim manj, moramo poskrbeti sami, pomagajo pa tudi izobraževanja, delavnice in preventivne akcije.
Keywords: prometna varnost pešcev, prometne nesreče, napredni sistemi v vozilih, infrastruktura za varnost pešcev
Published in DKUM: 24.10.2018; Views: 2143; Downloads: 304
.pdf Full text (2,54 MB)

4.
METODOLOGIJA ZA NAČRTOVANJE PROMETNO VARNE CESTNE INFRASTRUKTURE
Ksenja Stojan, 2016, master's thesis

Abstract: Načrtovanje prometno varne cestne infrastrukture izhaja iz vizije “Trajnostne varnosti”, katere je sestavni del osnovnih varnostnih načel (funkcionalnost, homogenost, predvidljivost, ozaveščenost) načelo odpuščanja napak voznikov (“odpuščanje”), ki predstavlja temelj koncepta “odpuščajočih cest”. Koncept odpuščajočih cest je sodoben pristop zagotavljanja varnejših cest, s katerim je mogoče preprečiti ali znižati določen odstotek prometnih nesreč, katerih vzroki so napake voznikov. Koncept je inženirski pristop, ki na način prilagoditve cestne infrastrukture in obcestja človeku (ob upoštevanju njegovih kognitivnih in fizičnih omejitev ter zmožnosti) izključi – v največji možni meri – možnosti za človeške napake in tako zagotovi zmanjšanje števila prometnih nesreč oziroma preprečitev njihovih hudih posledic. Magistrsko delo obravnava problematiko načrtovanja prometno varne cestne infrastrukture in obcestja na sekundarnih cestah zunaj naselij. V ta namen smo proučili osnovna izhodišča, osnovni cilj in namen koncepta “odpuščajočih cest” ter izkušnje za njegovo uporabo v nekaterih evropskih državah. Določili smo vidike načrtovanja prometno varne cestne infrastrukture in obcestja, ki izhajajo iz ugotovitev več raziskovalnih projektov v evropskih državah s področja zagotavljanja varnejše cestne infrastrukture, odpuščajočih cest in obcestja. Raziskavo smo izvedli v mesecu februarju 2016 s pomočjo metode delfi, in sicer smo anketirali 36 strokovnjakov s področja prometnoinženirske stroke. Namen raziskave je bil ugotoviti vpliv različnih tehničnih ukrepov koncepta odpuščajočih cest na izboljšanje prometne varnosti oziroma na prometno varno načrtovanje cestne infrastrukture in kakšna bi bila možnost njihove aplikacije/uporabe v Sloveniji. Na podlagi podanih mnenj strokovnjakov v anketnim vprašalnikom, smo podatke frekvenčno in statistično analizirali ter na njihovi osnovi izoblikovali in podali predloge tehničnih ukrepov koncepta odpuščajočih cest za dvo-pasovne ceste zunaj naselij v Sloveniji.
Keywords: odpuščajoče ceste (ceste, ki odpuščajo napake voznikov), prometna varnost, trajnostna varnost, človeški dejavnik, napake voznikov, varnejša cestna infrastruktura in obcestje, metoda delfi.
Published in DKUM: 08.08.2016; Views: 2608; Downloads: 444
.pdf Full text (8,21 MB)

5.
Vpliv cestnoprometne infrastrukture na prometno varnost starejših udeležencev v prometu
Mihael Zalokar, 2016, master's thesis

Abstract: Prometna varnost starejših postaja vse bolj pomemben družbeni dejavnik. Število starejših prebivalcev se postopno povečuje in v Sloveniji je po zadnjih podatkih 18,2 % prebivalcev starejših od 65 let. Vse pogosteje so tudi udeleženci in povzročitelji prometnih nesreč. Najpogosteje so udeleženi v prometnih nesrečah kot vozniki osebnih avtomobilov oz. motornih vozil. Navedeno je posledica tega, da ima več kot polovica starostnikov še veljavno vozniško dovoljenje, zato jim mobilnost predstavlja kvaliteto življenja in hkrati neomejeno potovanje v določenem prostoru in času. Da bi se prometna varnost ohranila na trenutni ravni in se z leti ne bi poslabšala, so bile v magistrskem delu analizirane prometne nesreče z udeležbo starejših voznikov, ugotovljene skupne pomanjkljivosti, izračunane verjetnosti nastanka prometnih nesreč pri posameznem elementu cestnoprometne infrastrukture in izračunane stopnje prometne varnosti za obravnavana križišča. Glede na dejavnike in vzroke prometnih nesreč so bile podane infrastrukturne rešitve, ki jih poznajo v tujini in jih tudi uporabljajo pri načrtovanju ter projektiranju prometnih površin za starejše udeležence. Tako oblikovana in izvedena cestnoprometna infrastruktura ima pozitivne učinke na vse udeležence cestnega prometa, hkrati pa predstavlja del trajnostnega razvoja cestnega omrežja.
Keywords: starejši udeleženci, prometne nesreče, cestnoprometna infrastruktura, prometna varnost
Published in DKUM: 20.07.2016; Views: 1452; Downloads: 238
.pdf Full text (4,44 MB)

6.
ANALIZA IZVEDENIH UKREPOV ZA IZBOLJŠANJE PROMETNE VARNOSTI NA R2-449, ODSEK 315, OD KM 1,000 DO KM 2,000
Samo Klepec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je bil v časovnem obdobju od leta 2002 do leta 2014 preučen cestni odsek regionalne ceste II. reda, št. 449, odsek 315, od km 1,000 do km 2,000, pri čemer so bile upoštevane infrastrukturne značilnosti ceste, prometne obremenitve in prometna varnost. Pri analizi znotraj različnih časovnih obdobij med letom 2002 in letom 2014 je bil upoštevan vpliv cestne infrastrukture z izgradnjo krožnega križišča in križišča s kanaliziranim vodenjem prometnega toka levih zavijalcev na stopnjo prometne varnosti. Na podlagi ugotovitev opravljene analize so bili predlagani tudi ukrepi za izboljšanje stanja.
Keywords: cestna infrastruktura, prometna varnost, krožno križišče, kanaliziranje prometa
Published in DKUM: 17.03.2016; Views: 1502; Downloads: 184
.pdf Full text (6,23 MB)

7.
8.
9.
IZREDNI PREVOZI V CESTNEM PROMETU
Renata Tisnikar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V cestnem prometu se opravlja veliko prevozov za tovor, ki z dimenzijami ali masami skupaj z vozilom presegajo zakonsko dovoljene omejitve običajnih prevozov. V tem primeru govorimo o izrednih prevozih. Pri izrednih prevozih v cestnem prometu se pojavljajo problemi, ki otežijo samo izvedbo izrednega prevoza in ogrožajo cestno varnost. Problemi so neupoštevanje izrednih prevozov iz strani udeleženih v prometu, prometna infrastruktura ter vremenski vplivi, ki negativno vplivajo na razmere na cestah. Raziskava se bo osredotočila na izredne prevoze v cestnem prometu, in sicer na organizacijo in tehnično pripravo izrednih prevozov, na predpise, ki urejajo izvajanje cestnih prevozov, na prometno varnost izrednih prevozov, na dovoljenja za izredne prevoze, ter na sam potek in izvedbo izrednega prevoza v cestnem prometu. Osredotočili se bomo na problem neupoštevanja izrednih prevozov udeležencev v prometu, prikazali potek izrednega prevoza, ter poskusili predstaviti esenco problematike, ter nakazati možnost rešitve. Predpostavljamo, da so udeleženci v cestnem prometu premalo seznanjeni z izrednimi prevozi in njihovim potekom.
Keywords: cestni promet, izredni prevozi, prometna infrastruktura, organizacija izrednih prevozov, prometna varnost
Published in DKUM: 16.10.2011; Views: 4471; Downloads: 593
.pdf Full text (1,86 MB)

10.
ANALIZA CESTNO - INFRASTRUKTURNIH ELEMENTOV OB OSNOVNIH ŠOLAH LOCIRANIH OB DRŽAVNEM CESTNEM OMREŽJU
Barbara Vrtič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Problematika prometne varnosti otrok na poti v šolo in iz nje ter v njeni neposredni okolici je ena izmed pomembnejših tem, ki ji je treba nameniti veliko pozornosti, če želimo, da bi bili otroci čim manj izpostavljeni nevarnim situacijam pri vključevanju v prometni sistem. Diplomska naloga zajema konkretne primere osnovnih šol lociranih ob državni cesti in analizo cestno - infrastrukturnih elementov v njihovi okolici. Podrobno je opisana obstoječa cestna infrastruktura v bližini šol in podani predlogi izboljšav na področju varnega vključevanja osnovnošolskih otrok v cestni prometni sistem.
Keywords: prometna varnost, državna cesta, osnovna šola, cestna infrastruktura, prometne površine za pešce in kolesarje, avtobusno postajališče
Published in DKUM: 06.04.2011; Views: 2788; Downloads: 208
.pdf Full text (18,85 MB)

Search done in 1.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica