| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1003
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Uvajanje okolju prijaznih vozil v vozni park podjetja Henkel d.o.o. : diplomsko delo
Hana Habjanič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu v okviru podnebnih ciljev, ki si jih je postavil svet, postavljamo cestni tovorni promet v širši kontekst in raziskujemo, kakšno je zdajšnje stanje v tem segmentu logistike in kakšna je njena prihodnost. Poudarek je na izzivih, ki jih prinašajo električni tovornjaki, in na intermodalnem transportu. Tak transport uporablja podjetje Henkel, d. o. o., ki ga podrobneje predstavljamo. Raziskujemo pa tudi, kaj je do zdaj storila država, da bi pospešila uvajanje okolju prijaznejših tovornjakov, zlasti električnih, kakšni so najnovejši modeli električnih tovornjakov vodilnih svetovnih proizvajalcev in kakšna je mreža polnilnic za električna vozila.
Keywords: logistika, dizelski tovornjaki, električni tovornjaki, intermodalni promet, obnovljivi viri energije
Published in DKUM: 25.11.2024; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (2,60 MB)

2.
Krizne situacije v Rdečem morju in njihov vpliv na pristanišča : diplomsko delo
Patricija Majcen, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Pojav kriznih situacij v Rdečem morju je močno vplival na pomorski transport. Napadi oboroženih Hutijev na tovorne ladje namreč povzročajo od novembra 2023 svetovnim ladjarjem velike finančne izgube. Ti se zaradi okrepljenih in ponavljajočih se napadov odločajo, da se bodo do nadaljnjega izogibali plovni poti čez Rdeče morje, ki je sicer ena najpomembnejših pomorskih poti. A preusmeritev ladij iz Rdečega morja na jug okoli rta Afrike pomeni več kot deset dni daljšo pot in v povezavi s tem tudi motene ter otežene pristaniške dejavnosti. Izpostavljen problem kriznih situacij v Rdečem morju ter njihov vpliv na pristanišča smo reševali postopoma. Najprej preko teoretičnih izhodišč preko katerih smo identificirali geostrateške okvirje plovnih poti, ki so pomembni za svetovni pomorski promet in spremembe le teh, ki se dogajajo zaradi oboroženih napadov Hutijev. Metodologija raziskave je sledila kombinaciji metod, vključno z opazovanjem ter s primerjalno analizo za celovito razumevanje delovanja pristanišč v kriznih razmerah. Rezultati so pokazali, da piratstvo povečuje zamude in preusmeritve ladijskih plovil ter posledično s tem tudi ustvari negotovosti glede dostave tovora v pristanišča. Prav tako pa smo ugotovili, da imajo piratski napadi na tovorne ladje še veliko širše posledice, saj vplivajo na različne vidike mednarodne skupnosti.
Keywords: pomorski promet, Rdeče morje, Hutiji, pristanišča, pretovor
Published in DKUM: 20.11.2024; Views: 0; Downloads: 5
.pdf Full text (1,89 MB)

3.
Analiza izvedbe projekta konsolidacije T2/T2S
Dejan Traven, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Evropska centralna banka (ECB) je sprejela odločitev o združitvi obstoječih sistemov plačilnih instrumentov T2, T2S in TIPS na enotno platformo, imenovano ESMIG. Prehod "velikega poka" zahteva obsežne priprave vseh vključenih akterjev, saj bi nepripravljenost lahko povzročila izpad institucije iz medbančnega poravnalnega sistema, kar pa bi močno vplivalo na poslovanje tako posamezne institucije kot tudi sistema v celoti. Diplomsko delo se osredotoča na priprave, ki jih mora opraviti opisovana banka za uspešen prehod na platformo ESMIG, preučuje razvoj sistema TARGET in analizira ključne zahteve za ta prehod. Izpeljavo projekta je dodatno otežila pandemija Covid-19, ki je za leto dni zamaknila implementacijo, podaljšala čas razvoja in testiranja, posledično tudi povečala stroške projekta. Svet ECB za tržno infrastrukturo (MIB) je 14. februarja 2023 na podlagi poglobljene analize pripravljenosti sistema in celotne skupnosti Evrosistema sprejel končno odločitev o datumu prehoda, s čimer se je za sistem TARGET začelo novo obdobje, ki bo odprlo nove priložnosti in izzive za evropski plačilni sistem.
Keywords: konsolidacija T2/T2S, TARGET2, ESMIG, plačilni promet
Published in DKUM: 19.11.2024; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (1,56 MB)

4.
Povečanje zmogljivosti na železniški povezavi Pragersko-Ormož-Hodoš
Timotej Modrić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Železniška infrastruktura je ključnega pomena za gospodarski razvoj države, saj omogoča učinkoviti pretok blaga in ljudi. Vlak ima možnost prevažanja velikih količin tovora na dolge razdalje, kar pripomore k okoljski trajnosti, ker je v primerjavi z drugimi oblikami prevoza železniški promet okolju prijaznejši. V diplomskem delu je analizirana železniška povezava Pragersko – Ormož – Hodoš, ki je del Sredozemskega koridorja RFC 6 in je bila v sklopu nadgradnje železniškega sistema posodobljena. Kljub nadgradnji te povezave so dolžine postajnih tirov ponekod prekratke za križanje vlakov dolžine 740 metrov, kakor tudi omejitve pri zavarovanju proge, kar vpliva na daljše potovalne čase in zmanjšano zmogljivost. Diplomsko delo se osredotoča na železniško infrastrukturo in vpliv vodenja prometa na povečanje zmogljivosti in potovalnih časov na obravnavani železniški povezavi.
Keywords: povečanje zmogljivosti, potovalni časi, železniški promet, železniška infrastruktura, interoperabilnost, Pragersko – Ormož - Hodoš
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (7,05 MB)

5.
Primerjava sistemov obdavčevanja nepremičnin v Sloveniji, na Danskem in Združenih arabskih emiratih, pregled razlik, podobnosti in izzivov
Corina Ježovnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomske delu obravnavamo obdavčevanje nepremičnin v treh različnih državah, s tremi različnimi sistemu obdavčevanja nepremičnin, te države so Slovenija, Danska in Združeni arabski emirati. Cilj naloge je analiziranje in primerjava ključnih značilnosti navedenih sistemov obdavčevanja. V nalogi so predstavljeni osnovni koncepti obdavčevanja nepremičnin, vključno z vrstami davkov. Opravljena je tudi primerjava med državami, ter napisane količine pobranih davkov za vsako državo posebej z indeksi uspešnosti za štiri obdobja med 2019 do 2022. V sklepnem delu naloge so predstavljene hipoteze ter obrazložitev primerjav in učinkovitosti. Predstavljene so tudi določene spremembe in ideje, kako te sisteme izboljšati ter se izogniti davčnim utajam in neplačevanju davka.
Keywords: : nepremičnina, davek na promet nepremičnin, nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča, Slovenija, Danska, Dubaj, utaja, primerjava sistemov obdavčevanja.
Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 5
.pdf Full text (1,20 MB)

6.
Uporaba brezpilotnih letalnikov pri analizah varnosti v cestnem prometu : magistrsko delo
Alem Salaji, 2024, master's thesis

Abstract: Prometna varnost je že dolgo prepoznana kot velik problem po svetu. S pojavom brezpilotnih letalnikov in razvojem tehnologije so se razvili novi načini analize prometne varnosti in možnosti, da preprečimo prometne nesreče, preden se te zgodijo. Magistrsko delo obravnava prometno varnostno analizo križišča v Mariboru, ki je bila izvedena z obdelavo videoposnetka, posnetega z brezpilotnim letalnikom in s programskim orodjem, ki uporablja računalniški vid za razvoj trajektorij in za sledenje posameznega prometnega udeleženca. Prometna varnost je bila analizirana s pomočjo nadomestnih varnostnih indikatorjev (čas do trka, čas po posegu in močna zaviranja), s katerimi lahko ocenimo tveganje morebitnih trkov in tako dobimo informacije o nevarnih območjih in konfliktnih točkah.
Keywords: prometna varnost, brezpilotni letalniki, analiza videoposnetkov, cestni promet, sledenje.
Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (5,03 MB)

7.
Primerjalna analiza poročanja organizacij sektorja promet in skladiščenje o trajnostnih vidikih razvoja
Mojca Horvat, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu proučujemo poročanje o trajnostnih vidikih razvoja organizacij v sektorju promet in skladiščenje. Vse večji pomen v svetu se namenja trajnostnim informacijam, hkrati pa to področje še vedno ni dovolj natančno opredeljeno, da bi omogočalo boljšo preglednost, zanesljivost in primerljivost trajnostnih informacij. Srečujemo se s problemom, da finančne informacije, povezane s trajnostjo, niso dovolj natančne. Pomembno je, da skrbno pregledamo zakonsko podlago in določimo kriterije, s pomočjo katerih se lažje oceni vrednost podanih trajnostnih informacij izbranih podjetij. Največji poudarek v magistrskem delu je na trajnostnem poročanju. Vidiki trajnostnega poročanja so v veliko pomoč pri predstavitvi podjetja glede vplivov podjetja na okolje, širšo družbo in njegovo delovanje ter obratno, glede vplivov okolja in družbe na poslovanje podjetja. Pomembno je, da problem dobro poznamo in ga pravilno opredelimo. Glavni cilj je ugotoviti, koliko in kakšne informacije o trajnostnosti podajajo izbrane družbe v sektorju promet in skladiščenje. Za pomoč pri poročanju o trajnostnih vidikih razvoja obstaja več podlag, oblikovanih je bilo več okvirov, s pomočjo katerih se rešuje probleme podajanja preglednih informacij o trajnostnosti. Delo se osredotoča na veljavno in aktualno CSRD direktivo ter na podlagi omenjene direktive pripravljene evropske standarde za poročanje o trajnosti. Podrobneje je predstavljena zakonska podlaga trajnostnega poročanja in kratka zgodovina ter začetki standardiziranega poročanja. Magistrsko delo predpostavlja, da družbe poročajo o trajnostnih vidikih razvoja in proučuje podajanje trajnostnih informacij petindvajsetih družb. Vse družbe poslujejo v Sloveniji in so v naslednjih letih primorane poročati po aktualni direktivi CSRD. Hkrati se delo omejuje na družbe v sektorju promet in skladiščenje. Najpomembnejši vidik trajnosti družb v tem sektorju so emisije. Delo proučuje, ali družbe emisijam namenjajo posebno pozornost in ali se zavzemajo za njihovo zmanjševanje oziroma odpravljanje. V analizi se delo omejuje na družbe, ki imajo prijavljeno svojo dejavnost v Sloveniji in so zavezanci po aktualni direktivi za poročanje o trajnostnem razvoju podjetja, t. i. Direktiva CSRD. Opravljena je analiza poročil podjetij za poslovno leto 2017 in poslovno leto 2022. Upoštevane so podane trajnostne informacije, ki jih družba podaja v letnem poročilu poslovanja ali se v poročilu na njih sklicuje. S pomočjo vprašalnika primerjalne analize, ki je oblikovan pretežno na podlagi direktive CSRD in evropskih standardov poročanja o trajnostnosti, so proučena vsa poročila izbranih družb za obe navedeni poslovni leti. Po proučitvi informacij, podanih s strani izbranih družb in s pomočjo izdelanega vprašalnika analize, ugotavljamo, da v poslovnem letu 2022, v primerjavi s poslovnim letom 2017, večina izbranih analiziranih družb predstavlja trajnostne informacije. Hkrati so te informacije bolj natančne kot informacije za predhodno poslovno leto. Ker obveza priprave in poročanja trajnostnih informacij po direktivi CSRD za zavezance podjetja začne veljati v naslednjih letih, nekatere družbe še ne poročajo o trajnostnosti.
Keywords: Poročanje o trajnostnem razvoju, EU direktiva za poročanje o trajnostnem razvoju podjetja, evropski standardi poročanja o trajnosti, sektor promet in skladiščenje.
Published in DKUM: 20.08.2024; Views: 85; Downloads: 18
.pdf Full text (3,19 MB)

8.
Cestni promet in kriminaliteta : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Ožbej Zupan, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Izgradnja kakovostnejših prometnih povezav je Sloveniji prinesla številne pozitivne učinke. Širitev cestne infrastrukture pozitivno vpliva na gospodarsko rast, saj omogoča nemoten pretok blaga in storitev, kar povezuje proizvajalce s potrošniki ter podjetja s trgi. Prometna infrastruktura igra ključno vlogo pri reševanju gospodarskih, demografskih in okoljskih izzivov, saj zagotavlja mobilnost, povezljivost, ustvarjanje delovnih mest in varstvo okolja. Poleg gospodarskih koristi cestna infrastruktura spodbuja tudi socialno kohezijo in vključenost, saj povezuje oddaljena in manj razvita območja z urbanimi središči, kar omogoča boljši dostop do izobraževanja, zdravstvene oskrbe in drugih osnovnih storitev. Dobro načrtovana prometna omrežja prispevajo k trajnostnemu razvoju in zmanjševanju negativnih vplivov na okolje, saj zmanjšujejo emisije toplogrednih plinov in prometne zastoje. Vendar pa so te izboljšave omogočile tudi večjo učinkovitost kriminalnih dejavnosti, saj so organizirane kriminalne združbe izkoristile lažji dostop do oddaljenih krajev. S tem so nekatera naselja, ki so bila prej povezana zgolj z lokalnimi cestami, začela občutiti povečan promet in kriminalne aktivnosti. To ustvarja kompleksne izzive za policijo in varnostne organe, ki morajo nenehno prilagajati svoje strategije za boj proti kriminaliteti. Cestni promet je tako postal ključno orodje za izvrševanje številnih kaznivih dejanj, kot so trgovina z ljudmi, tatvine, promet s prepovedanimi drogami ter z orožjem in eksplozivom. Za učinkovito preprečevanje teh dejavnosti so potrebne celovite analize in razumevanje vpliva cestnega prometa na kriminaliteto. V Republiki Sloveniji se je od leta 1969 do 2009 cestna infrastruktura intenzivno razvijala. Celotno obdobje je zaznamovala izgradnja skupno 680 kilometrov avtocest in hitrih cest ter 50 kilometrov drugih cest. V diplomski nalogi smo prikazali stanje kriminalitete v različnih obdobjih gradnje omenjenih cest.
Keywords: kriminaliteta, cestni promet, infrastruktura, diplomske naloge
Published in DKUM: 31.07.2024; Views: 151; Downloads: 47
.pdf Full text (858,66 KB)

9.
Prevoz tirnic v mednarodnem železniškem tovornem prometu : magistrsko delo
Gregor Racman, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava in raziskuje problematiko prevoza tirnic v mednarodnem železniškem prometu in predstavlja način prevoza tirnic v železniškem tovornem prometu. Nalaganje tirnic na vagone in železniški prevoz zahtevata skrbno načrtovanje, usklajevanje in strokovno znanje, da se zagotovi varno in učinkovito nalaganje tirnic, ob tem pa je pomembno, da se upošteva postopke nakladanja in vse varnostne protokole. Na ta način se zagotovi, da se tirnice v železniškem tovornem prometu prevažajo varno in prispejo na cilj v brezhibnem stanju. V magistrskem delu tako na podlagi primera prikažemo problematiko, ki se pojavi ob načrtovanju naklada tirnic na vagone, in s predlaganimi rešitvami tovrstne problematike dajemo osnovo za pridobitev novih izkušenj z nakladanjem tirnic v Sloveniji, ki so šele v nastajanju. Na ta način si lahko železniški prevozniki oziroma organizatorji prevozov povečajo potencial prevozov tirnic v mednarodnem železniškem prometu predvsem v tej smeri, da tirnice prispejo v Slovenijo prek morskih povezav iz drugih držav sveta in se odpremljajo naprej v našo širšo regijo
Keywords: mednarodni železniški tovorni promet, prevoz tirnic, nakladanje tirnic
Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 187; Downloads: 23
.pdf Full text (2,60 MB)

10.
Merilna metoda za nastavitev dopplerskega merilnika hitrosti v nepremičnem ohišju
Robert Žnidarič, 2007, published professional conference contribution

Keywords: merilnik hitrosti, dopplerski merilnik hitrosti, radar, policija, promet, hitrost
Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 113; Downloads: 4
.pdf Full text (815,88 KB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica