| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 57
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Trendi v trgovini na drobno na primeru diskontnih prodajaln
Jasna Šepetavc, 2020, magistrsko delo

Opis: Trgovina na drobno omogoča preskrbo prebivalstva, saj ponuja veliko različnih prodajaln z različnimi izdelki, ki jih posamezniki potrebujemo za življenje. V magistrski nalogi obravnavamo trgovine na drobno na splošno, podrobneje se osredotočamo na diskontne prodajalne, v tretjem delu naloge pa proučujemo življenjske trende na področju trgovine na drobno, podrobneje v diskontnih prodajalnah. Ne glede na to kje in na kakšen način trgovec prodaja izdelke oz. storitve neposredno končnemu odjemalcu gre za maloprodajo oz. trgovino na drobno. V nalogi smo se osredotočili predvsem na diskontne prodajalce, ki se v zadnjih letih močno razvijajo in povečujejo svoje tržne deleže po vsem svetu. V Evropi so najbolj znani diskontni verigi Aldi in Lidl, ki jih poznamo tudi v Sloveniji. Aldijev je Hofer, Lidl poznamo kot Lidl, poleg teh dveh diskonterjev pa imamo tudi italijanski Eurospin. Glede na to, da je naloga nastajala v času epidemije »korona« virusa, ne moremo mimo tega, saj močno vpliva na trgovino na drobno na različne načine. Vsekakor se je prodaja živilskih izdelkov močno povečala, saj so si ljudje delali zaloge in s tem močno povečali prodajo. V tekstilnem svetu pa se je prodaja v fizičnih prodajalnah povsem ustavila, nedvomno pa se je povečala spletna prodaja. Vemo, da vse prodajalne ne ponujajo spletne trgovine, zato je ta epidemija nekatere trgovce na drobno močno prizadela. Veliko prodajaln pa se je v tem kriznem obdobju odločila uvesti spletno trgovino, to so bile razne manjše privatne poslovalnice, ena izmed najbolj znanih je trgovina Mass, ki prodaja čevlje in torbice. Prav to je eden izmed najpopularnejši trendov na trgu trgovin na drobno. Zadnji del naloge pa smo posvetili raziskavi, ki temelji na raziskovanju trendov pri diskontnih trgovcih. S pomočjo vprašalnika, ki ga najdemo v prilogi smo vprašali 104 naključne ljudi, ki so ga rešili in tako smo pridobili rezultate, ki jih opisujemo v zadnjem poglavju naloge. Anketa je bila spletna, na portalu 1ka, s pomočjo tega smo tudi iz portala v nalogo uvozili grafične prikaze rezultatov.
Ključne besede: trgovina na drobno, diskontne prodajalne, trendi
Objavljeno: 25.08.2020; Ogledov: 266; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

2.
PRODAJALNE PRIHODNOSTI
Davorin Vrentuša, 2019, diplomsko delo

Opis: Na trgu je ogromno novosti in idej, kaj vse bo v prodajalnah v prihodnosti. Tehnologija se vse hitreje razvija in kupci postajajo vse zahtevnejši. V svojem diplomskem projektu sem opredelil marketinške poti in vsebino, povezano z njimi. Poiskal sem zanimive članke na spletu, ki so opisovali novosti v prodajalnah. Vse več trgovin je opremljenih z vse več tehnologije. Nakupi danes potekajo v fizičnih trgovinah in po spletu. Spletna prodaja in dostava na dom sta danes nekaj vsakodnevnega in bosta verjetno še kar nekaj časa eden pomembnejših načinov prodaje v prihodnje. Zaradi vse večje spletne prodaje so podjeta vse bolj osredotočena, da ponudijo kupcem nekaj več, kot jim ponujajo spletne prodajalne. Kupci morajo v klasični prodajalni dobiti doživetje, ki ga potrošniki ne občutijo, medtem ko brskajo po spletu in se odločajo za nakup. Odjemalci se zaradi pametnih telefonov odločajo za nakup veliko hitreje, zato je pomembno, da so podjetja čim bolj inovativna pri svojem načinu povezovanja s kupci.
Ključne besede: marketinške poti, trgovina, spletna prodaja, prodajalne prihodnosti, tehnologija
Objavljeno: 29.10.2019; Ogledov: 441; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

3.
Pristojnosti in naloge varnostnikov pri preprečevanju in odkrivanju kaznivih dejanj
Žiga Božjak, 2019, diplomsko delo

Opis: Zasebno varnostne družbe ponujajo varnostne storitve številnim uporabnikom in naročnikom na mnogih področjih, ki zahtevajo dodatno varnost, ki jo država s svojimi organi ne nudi. Med številne naročnike zasebno varnostnih storitev uvrščamo trgovske družbe, ki želijo zaščititi ugled svojih trgovin in dodatno zavarovati premoženje in osebe v prodajalnah. Varnostniki imajo na voljo številne ukrepe in druga sredstva ter pomoč tehničnih sredstev za varovanje teh prodajaln. Pomembno vlogo pri preprečevanju in odkrivanju kaznivih dejanj ima tudi policija, ki ima funkcijo preiskovanja teh dejanj. V diplomski nalogi smo skušali opredeliti, kako pomembno je delo varnostnikov in policistov za samo prevencijo ter kakšni so postopki ob odkritju tatvin majhne vrednosti. Ob tem smo želeli opredeliti ali je njihovo delo ne/ovrednoteno, saj je večina ovadb s strani tožilstva zavrženih. V diplomski nalogi opišemo tudi ureditev zasebnega varovanja v Republiki Sloveniji, ukrepe in druga sredstva varnostnikov ter storilce tatvin. Ponudimo tudi možne rešitve in predloge za reševanje problematike bagatelne kriminalitete v samopostrežnih in podobnih trgovinah.
Ključne besede: diplomske naloge, ukrepi, tatvine majhne (bagatelne) vrednosti, zavrženje ovadbe, samopostrežne in druge prodajalne
Objavljeno: 18.09.2019; Ogledov: 385; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (870,65 KB)

4.
Asortiment v prodajalnah z oblačili
Martina Klobasa, 2018, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem seminarju sem obravnavala temo asortiment v prodajalnah z oblačili, ki se mi zdi v tem času zelo pomembna, namreč trg je vedno bolj nasičen s prodajalnami ter posledično je tudi konkurenca večja, zato se mi zdi celoten asortiment prodajalne ključnega pomena, da uspemo v današnjem času. Da bi pridobili nove potencialne odjemalce, menim, da je zelo pomemben sam imidž prodajalne ter tudi, sami dejavniki, ki vplivajo na to. Diplomski seminar sem razdelila na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu sledi razlaga pojmov, kaj je to izdelek, blagovna znamka, definicije asortimenta izdelka, opredelitev trgovine, vrste prodajaln z obzirom na specializirane prodajalne, imidž prodajalne ter njeni dejavniki. V empiričnem delu pa sem predstavila podjetje Tinkal d.o.o, kjer sem analizirala njihov asortiment, opredelila njihove dimenzije asortimenta izdelkov ter cene prodajnega asortimenta. Ugotovili smo, da imajo v podjetju ozek, globok in dolg asortiment izdelkov. Končna ugotovitev je tudi, da je konsistentnost asortimenta skladna, saj so, po vseh treh kriterijih, ki smo jih upoštevali, izdelki med seboj povezani. konkurenco podjetju pa predstavljata prodajalni H&M in Zara.
Ključne besede: izdelek, blagovna znamka, asortiment, trgovina, specializirana prodajalna, imidž prodajalne
Objavljeno: 27.11.2018; Ogledov: 561; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
Preiskovanje tatvin v prodajalnah na območju Policijske uprave Maribor
Jože Purgaj, 2018, diplomsko delo

Opis: Tatvine v prodajalnah so na prvi pogled manj škodljiva in manj nevarna kazniva dejanja. Kljub temu tovrstna kazniva dejanja niso zanemarljiva, saj v strukturi kriminalitete predstavljajo velik delež in so vredna pozornosti, zato smo jih izbrali za temo diplomskega dela. Za tatvine v prodajalnah je značilno, da se največkrat obravnavajo kot predlagalni delikti, kar pomeni, da je pregon vezan na voljo oškodovanca. V kolikor predlog za pregon ni podan ali ga oškodovanec umakne, se predkazenski postopek ne začne oziroma se ustavi. V našem diplomskem delu smo se osredotočili na preiskovanje tatvin v prodajalnah na območju Policijske uprave Maribor. Namen diplomskega dela je predstaviti kazniva dejanja tatvin v prodajalnah na območju Policijske uprave Maribor, v obdobju od leta 2012 do 2016. V teoretičnem delu bomo predstavili pravno opredelitev kaznivega dejanja tatvine in posebnosti ter načine preiskovanja teh kaznivih dejanj. Osredotočili se bomo zlasti na potek preiskave kaznivega dejanja tatvine v prodajalni, pooblastila policije, prav tako pa bomo opisali bomo tudi vlogo in ukrepe varnostnikov kot subjektov zasebnega varovanja. V empiričnem delu smo z analizo statističnih podatkov kaznivih dejanj tatvin v prodajalnah na območju Policijske uprave Maribor preverili na začetku postavljeni hipotezi ter s tem ugotovili, da število obravnavanih kaznivih dejanj tatvin v prodajalnah z leti upada tako na območju Policijske uprave Maribor, kot v celotni Republiki Sloveniji, prav tako pa je ugotovljeno, da število tatvin v prodajalnah na območju Policijske uprave Maribor statistično ne odstopa od povprečja storjenih tatvin v prodajalnah na območjih drugi policijskih uprav v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: kazniva dejanja, tatvine, prodajalne, preiskovanje, statistični pregled, diplomske naloge
Objavljeno: 28.06.2018; Ogledov: 633; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (885,86 KB)

6.
Prodajalne prihodnosti
Urška Jurič, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt z naslovom Prodajalne prihodnosti je zasnovan na teoretičnih izhodiščih ter primerih. Sodobni svet temelji na tehnologiji. Vsaka inovacija ali napredek v podjetju je zasnovan na napredku tehnologije in s tehnologijo povezanim sistemom. Hiter razvoj tehnologije nas je pripeljal do četrte industrijske revolucije, kar močno vpliva na delovanje fizičnih in spletnih trgovin. Dobro zastavljena strategija zadovoljevanja kupcev je temelj za uspeh podjetja. V okviru projekta sem raziskovala, kako se spreminjata fizična in spletna trgovina. Pri fizični trgovini sem podala dva primera, Amazon.Go, ki je poskusna fizična trgovina spletne trgovine Amazon.com, ter švedsko podjetje Ikea, ki se ukvarja s prodajo izdelkov za opremljanje doma. Oba primera sta se s pomočjo tehnologije močno razvila. Pri spletni trgovini sem podala primer Amazon.com, ki je odličen primer, kako s pomočjo tehnologije ustvariti konkurenco pred tekmeci.
Ključne besede: marketinške poti, prodaja, prodajalne prihodnost, spletna prodaja, trgovinska prodaja
Objavljeno: 08.12.2017; Ogledov: 893; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (982,77 KB)

7.
ZVEZA MED POZICIJO BLAGOVNE SKUPINE V PRODAJALNI IN OBSEGOM PRODAJE
Nenad Ulaga, 2016, specialistično delo

Opis: Vsi smo kupci. Največkrat obiščemo prodajalno z živilskimi in neživilskimi izdelki. Zakaj se odločimo, da bomo obiskali določeno trgovino? Kakšna je naša nakupna izkušnja v določeni trgovini? Smo našli in dobili vse, kar smo iskali? V nalogi smo v petih podobnih prodajalnah enega večjih trgovcev, ki posluje na področju celotne Slovenije, s primerjavo prodaje sedmih različnih blagovnih skupin ugotovili, kakšen vpliv ima pozicija izbranih blagovnih skupin na prodajne rezultate. Za raziskavo je bilo potrebno izbrati podobne prodajalne in pridobiti njihove načrte. Namensko smo izbrali sedem popolnoma različnih blagovnih skupin in jim označili prostor na načrtih prodajaln. Na podlagi pridobljenih podatkov izbranih prodajaln podjetja iz leta 2015, smo naredili primerjavo pozicij in prodaje izbranih blagovnih skupin. Ugotovljeno je bilo, da pozicija blagovne skupine v prodajalni vpliva na njen obseg prodaje, zato mora biti izdelava načrta prodajalne skrbno načrtovana, dobro izvedena in učinkovito implementirana.
Ključne besede: načrt prodajalne, pozicija blagovne skupine v prodajalni, obseg prodaje
Objavljeno: 19.12.2016; Ogledov: 669; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)

8.
NAKUPOVANJE PREK SPLETA ALI V PRODAJALNI?
Jerneja Jakopič, 2015, magistrsko delo

Opis: V tem magisterskem delu se ukvarjamo s preučevanjem nakupovalnih navad potrošnikov v spletni prodajalni in kakšen je vpliv spletnega nakupovanja na nakupe v klasičnih prodajalnah. Podjetja po vsem svetu opažajo upad prometa oz.pogostost obiskova v klasičnih prodajalnah, ne le zaradi globalne ekonomske krize oz.recesije, skrbi jih, da veliko kupcev izgubijo predvsem na račun spletnih prodajaln. Čeprav spletne prodajalne podjetjem omogočajo dostop do številnih novih kupcev z relativno nizkimi stroški, vendar pa to še ne pomeni, da klasične prodajalni niso več pomemben prodajni kanal. Vendar pa se postavlja vprašanje kakšna je prihodnost spletnega nakupovanja in klasični prodajalen. Kakšen je recipročen učinek in kje se skriva prihodnost? V kateri kanal naj torej podjetja usmerijo več pozornosti in kaj mora biti njihova prioriteta v prihodnosti? Kako so se spremenile navade kupcev? V primerjavi s klasičnimi prodajalnami namreč spletno nakupovanje omogoča številne prednosti kot so dostopnost 24/7, več informacij, nepomembnost časa in kraja, ciljno targetiranje ipd. V magisterskem delu naredimo pregled različnih avtorjev, raziskav na temo nakupovalnih navad, nakupovanja v spletnih in klasičnih prodajalnah ter medsebojnih vplivov kot tudi izvedemo lastno raziskavo. Izsledki empirične raziskave kot tudi pregled dosedanjih ugotovitev različnih avtorjev so lahko v pomoč podjetjem pri razmišljanju in postavljanju strategije prodajnih kanalov v prihodnosti.
Ključne besede: spletno nakupovanje, tradicionalne prodajalne, nakupovalne navade, prednosti in slabosti spletnih prodajaln, prednosti in slabosti klasičnih prodajalne, Slovenija, trendi nakupovanja
Objavljeno: 04.06.2015; Ogledov: 1168; Prenosov: 317
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

9.
Tatvine v manjših samopostrežnih prodajalnah v Zgornji Savinjski dolini
Urška Šporin, 2015, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela predstavimo tatvine v samopostrežnih prodajalnah. Za boljše razumevanje naloge najprej opredelimo nekaj ključnih pojmov. Opredelimo tatvine, predstavimo različne tipe prodajaln, na kratko opišemo tudi Zgornjo Savinjsko dolino in njeno prebivalstveno strukturo. Preučili smo dejavnike, ki vplivajo na možne tatove in jih privedejo do tatvine. Obravnavali smo različne tipe storilcev tatvin, čeprav splošno velja, da lahko kraja premami prav vsakega, ne glede na starost, spol in izobrazbo. Opozorili smo na značilnosti, ki pomagajo pri prepoznavi nepoštenih kupcev. Preučili smo tudi različne načine varovanja, ki jih v prodajalnah uporabljajo za preprečevanje kaznivih dejanj tatvin, od mehanskega, elektronskega in varovanja blaga z varnostno službo. Opisali smo različne vloge zaposlenih v prodajalnah in njihove pristojnosti pri preprečevanju tatvin. V drugem delu so navedeni in predstavljeni podatki, pridobljeni s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika, ki smo ga razdelili po prodajalnah v Zgornji Savinjski dolini. Anketiranih je bilo 49 zaposlenih v manjših samopostrežnih prodajalnah. Najprej smo predstavili demografske podatke anketirancev, nato pa še ostale rezultate izvedene ankete. V zaključnem delu našega diplomskega dela smo preverili zastavljene hipoteze ter zapisali ključne ugotovitve.
Ključne besede: kazniva dejanja, tatvine, storilci, samopostrežne prodajalne, preprečevanje, varovanje, diplomske naloge
Objavljeno: 15.04.2015; Ogledov: 728; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (915,53 KB)

10.
ERGONOMSKO OBLIKOVANJE PRODAJNEGA OKOLJA V KNJIGARNI PO NAČELU MERCHANDISINGA
Vlasta Slak, 2013, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je proučiti obstoječo urejenost določene knjigarne in vzdušje v njej, ter predlagati izboljšave, ki bi pripomogle k boljšemu počutju kupcev in pospeševanju prodaje. V diplomskem delu smo prikazali vpliv urejenosti prodajalne, raznovrstnosti ponudbe, atmosfere in prodajnega osebja s teoretičnega in praktičnega vidika. Na osnovi tržne raziskave smo ugotavljali, katera populacija največkrat obišče prodajalno, njihove razloge za obisk in nakup, kaj kupujejo, česa si še želijo, kaj obiskovalci menijo o vzdušju v knjigarni in kako ocenjujejo osebje v prodajalni. V nalogi smo uporabili deskriptivno metodo s študijem domače in tuje literature in pripravo anketnega vprašalnika, ki vsebuje splošne podatke anketiranca in mnenjski del kupcev. Postavili smo tri hipoteze. Obdelavo podatkov za preverjanje hipotez smo izvedli z orodji MS Excel 2007, MS Word in Visio. V analizi smo prišli do ugotovitev:  da so za večino anketiranih razlogi za obisk knjigarne: raznovrstna izbira knjig, možnost pregledovanja in prijaznost osebja  da so dejavniki, ki vplivajo na nakupno odločitev: cena, raznovrstna izbira in lokacija  da so kvalitete, ki jih anketirani cenijo pri prodajnem osebju: strokovnost, da jih opazijo, ko vstopijo v trgovino in odnos osebja do kupcev Rezultate raziskave bomo uporabili v namene, da dosežemo ugodnejše učinke na kupce, ter za povečanje nakupnega zaznavanja. Pomembno je razumevanje želja in potreb kupcev.
Ključne besede: prodajno okolje vzdušje (atmosfera) urejenost prodajalne
Objavljeno: 17.07.2013; Ogledov: 1017; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (4,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici