| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 96
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza strategij storitvenih znamk
Katja Košti, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Tema ter problem diplomske naloge je bilo analizirati in razčleniti strategije ponudnikov mobilnih storitev najprej po raziskovalnih metodah in nato še glavna razčlenitev po razširjenem marketinškem spletu. Cilji naloge so bili ugotoviti ali je opaziti velike razlike med ponudniki ali so njihove strategije med seboj različne ali zelo podobne in s katerimi strategijami želijo pritegniti kupce.
Keywords: Primerjalna strategija, storitve, blagovna znamka, razširjen marketinški splet, strateški management, marketinške strategije in mobilne storitve.
Published: 30.11.2020; Views: 160; Downloads: 18
.pdf Full text (600,92 KB)

2.
Primerjalna analiza naknadno prednapetih plošč razpona do 15 m
Domagoj Oštarjaš, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava dimenzioniranje gladke naknadno prednapete plošče po SIST EN 1992-1-1: 2005. V magistrskem delu je izvedena numerična analiza modelov T-prereza s programi Sofistik in Tower na primeru naknadno prednapete plošče z nizkimi in širokimi nosilci. Ugotovili smo, da je uporaba modela v programskem orodju Sofistik, kjer sta plošča in nosilec modelirana s končnimi elementi plošče in s skupno referenčno ravnino, primerna za analizo naknadno prednapete plošče z nizkimi in širokimi nosilci. Ugotovili smo tudi, da uporaba tega modela v programskem orodju Tower ni pravilna. Izvedena je tudi numerična analiza gladke naknadno prednapete plošče in naknadno prednapete plošče z nizkimi in širokimi nosilci. Analizo smo izvedli za več različnih razponov plošč, da bi ugotovili, kateri sistem naknadno prednapete plošče je najprimernejša rešitev glede na razpon. Ti razponi so bili 10,0 m, 12,5 m in 14,75 m. Primernost rešitev smo presojali glede na vidik najnižjih materialnih stroškov.
Keywords: primerjalna analiza, naknadno prednapete plošče, dimenzioniranje, Tower, Sofistik, gladka plošča, plošča z nizkimi in širokimi nosilci
Published: 24.11.2020; Views: 202; Downloads: 50
.pdf Full text (9,71 MB)

3.
Arabska pomlad skozi pogled primerjalne kriminologije
Rade Trivunčević, 2020, master's thesis

Abstract: Politični prevrati, revolucije, gibanja, protesti in nemiri so del svetovne zgodovine. Nezadovoljstvo naroda s svojim statusom in vodilno elito je le del številnih kompleksnih faktorjev vpliva na protestno delovanje. Zanimivost se pojavi pri analizi takšnih ali podobnih situacij, ki raziskujejo vzroke in posledice na »oškodovano« družbo, političen sistem in okolje. Pri vsakem protisistemskem delovanju, v kolikor je tu govor le o protestih ali celo čem bolj intenzivnem, pride do delinkventnega, celo protizakonitega ravnanja. Nemalokrat določene družbene skupine izkoristijo trenutno stanje v državi za preusmeritev svojih frustracij in težav v nasilna dejanja, ki kalijo družbeni red in mir. Takšni in podobni nemiri so zato venomer tarča znanstvenih analiz, v katerih se združujejo znanja in metode različnih ved, kot so kriminologija, sociologija, psihologija itd. Te raziskave so močno pripomogle k boljšemu razumevanju družbenoekonomskega življenja, delovanja in razvoja, pri čemer pa še vedno ostajajo odprta določena ključna problemska vprašanja. Strokovna javnost tako na primer še vedno ni enotna v tem, kaj je ključni vzrok za prehod iz protestnega v revolucionarno delovanje s poudarkom na nasilju, oboroženih konfliktih in neupoštevanju ključnih človekovih pravic, svoboščin in zakonov, k čemur naj bi stremeli nemalokrat kar obe, sicer nasprotni si strani. Razkol v strokovni literaturi je opazen predvsem pri opisu vpliva zunanjih dejavnikov pri sicer »lokalnih« nemirih. V sodobni globalni družbi, v kateri je pretok informacij, sredstev in dobrin neizmerno hiter, se posledice težav v lokalnem okolju kaj kmalu pokažejo tudi na regionalnem območju ali celo širše. Hitro spreminjajoči se svet vsiljuje nekoliko drugačne vrednote in pravila ter zavira nekatere tradicionalne norme, kar nemalokrat privede do konflikta interesov v določenih družbah in državah. Kljub hitrim spremembam na določenih področjih človekovega življenja pa so nekateri ključni interesi in potrebe ostali enaki. Potrebe po prevladi, moči in kapitalu so ostale enake, le metode za dosego teh ciljev so se s časom spremenile in so laičnemu očesu bolj prikrite.
Keywords: politična gibanja, notranji nemiri, revolucije, Bližnji Vzhod, arabska pomlad, primerjalna kriminologija, medkulturne študije, magistrska dela
Published: 15.10.2020; Views: 209; Downloads: 28
.pdf Full text (534,25 KB)

4.
Delo policije v Sloveniji in na Portugalskem s poudarkom na primerjalni analizi statističnih podatkov o kriminaliteti obeh držav
Miha Zemljič, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga predstavlja statistiko kriminalitete na Portugalskem in v Sloveniji med letoma 2013 in 2017. V raziskovalni nalogi so opisane tudi razlike v strukturi in delu policije ter državnega tožilstva obeh držav. V uvodu je zapisano, zakaj v svetu potrebujemo primerjave in zbiranje statističnih podatkov ter kaj ti podatki predstavljajo za varnost držav. Uvod vsebuje tudi razlago, zakaj ti podatki ne predstavljajo realnega pogleda na obseg kriminalitete. V jedru magistrske naloge sta opisana delo in organizacijska struktura policije ter državnega tožilstva na Portugalskem. Predstavljene so pristojnosti in bistveno delo, ki ga opravlja policija, in na kakšen način državno tožilstvo sodeluje s policijo. Opisana je vloga državnega tožilca v predkazenskem postopku in kaj so njegove glavne naloge. Glavni del jedra magistrske naloge predstavlja statistika o kriminaliteti med letoma 2013 in 2017, kjer so prikazane tabele z različnimi kaznivimi dejanji, v katerih je razviden upad ali porast kriminalitete med letoma 2013 in 2017. Bistveni del statistike pa je primerjana analiza, v kateri so primerjani statistični podatki kriminalitete in državnega tožilstva med Slovenijo ter Portugalsko. V zaključku so opredeljeni rezultati in ugotovitve v primerjanju statističnih podatkov ter razlik dela policije in državnega tožilstva med državama. Opredeljene so tudi hipoteze in zaključne misli o razlikah med državama.
Keywords: policija, policijsko delo, državno tožilstvo, kriminaliteta, statistični pregled, primerjalna analiza, Slovenija, Portugalska, magistrska dela
Published: 30.06.2020; Views: 279; Downloads: 31
.pdf Full text (1,17 MB)

5.
Zahteve in pričakovanja do informacijskega sistema v klicnem centru: analiza primera
Rebeka Tetičkovič, 2020, master's thesis

Abstract: Za podjetja je ključnega pomena, da imajo urejene informacijske sisteme v podjetju. Saj le tako lahko ostanejo uspešna in konkurenčna ter skrbijo za svoj ugled. Informacijski sistemi omogočajo podjetjem, da imajo celovit pogled nad strankami, na voljo lahko imajo podatke v trenutku, ko jih potrebujejo in tako lahko hitro odreagirajo na želje in zahteve strank. Informacijski sistem omogoča shranjevanje in obdelovanje podatkov, komuniciranje, dokumentiranje ter lažje in hitrejše odločanje. Podjetje mora izbrati takšen informacijski sistem, ki bo zadovoljil njihove zahteve in pričakovanja. Prvo poglavje predstavlja opis področja ter opredelitev problema. Predstavili bomo namen magistrske naloge, njene cilje ter hipoteze raziskave. Za vsako hipotezo bomo predstavili na kakšen način jo bomo preverili. Opisali bomo predvidene metode, ki jih bomo v nadaljevanju uporabili. Zabeležili bomo tudi predpostavke in omejitve magistrske naloge. V drugem poglavju se bomo osredotočili na informacijske sisteme, podrobno jih bomo opredelili, predstavili bomo kako so se razvili in kakšen je bil njihov začetek. Predstavili bomo življenjski cikel informacijskega sistema. Navedli bomo delitve, vrste, elemente in sestavine informacijskega sistema. Povedali bomo kakšen je namen in vloga informacijskega sistema, ter kakšen je učinkovit informacijski sistem. Nekaj pozornosti bomo namenili tudi varnosti in zaščiti informacijskega sistema. Na koncu tega poglavja bomo podrobno opredelili informacijske procese ter njihove podprocese. Tretje poglavje je namenjeno, da spoznamo klicne centre, torej kaj sploh so klicni centri, kakšna je vloga klicnih centrov in na kakšen način delujejo. Predstavili bomo kako so se klicni centri pričeli razvijati, torej njihovo zgodovino. Predstavili bomo značilnosti dobrega klicnega centra in kakšna tehnologija se uporablja v klicnih centrih. Poznamo več vrst klicnih centrov, zato jih bomo prav tako predstavili. V četrtem poglavju bomo opredelili pojem poslovni proces. Opisali bomo elemente poslovnih procesov in kako lahko delimo poslovne procese. Predstavili bomo kako poteka prenova poslovnih procesov. Prav tako bomo pa v tem poglavju tudi opisali informacijske sisteme z vidika poslovnega procesa. Peto poglavje zajema analizo zahtev in pričakovanj. Najprej bomo predstavili podjetje Alsa-line d.o.o., ter njihov večnamenski čistilni aparat s katerim trgujejo. Podrobno bomo analizirali poslovne procese v tem podjetju. Izvedli bomo intervjuje z uslužbenci podjetja Alsa-line, ki delajo v klicnem centru, na ta način bomo pridobili njihove zahteve in pričakovanja v povezavi z obstoječim informacijskim sistemom. V zadnjem šestem poglavju bomo opredelili programsko opremo, ki je namenjena podpori klicnim centrom. Predstavili bomo povezave med klicnimi centri in tehnologijo, ter razmerje med njimi. Predstavili bomo tehnologije in sisteme klicnega centra. Podrobno bomo opisali obstoječi informacijski sistem First Call, ki ga uporabljajo v klicnem centru podjetja Alsa-line. Prav tako bomo podrobno predstavili izbrano rešitev Intrix CRM, ki je bila zasnovana s strani podjetja Intera d.o.o. Predtavili bomo tudi podjetje Intera d.o.o. Na koncu bomo primerjali oba izbrana sistema med seboj, ter na podlagi zahtev in pričakovanj uslužbencev klicnega centra podjetja Alsa-line poskušali ugotoviti, ali je rešitev Intrix CRM primerna za njih, in ali bi jim omogočila odpravo težav, s katerimi se trenutno srečujejo.
Keywords: informacijski sistemi, poslovni procesi, klicni centri, Intrix CRM, First Call, primerjalna analiza
Published: 06.04.2020; Views: 444; Downloads: 61
.pdf Full text (2,51 MB)

6.
Analiza finančnega položaja in poslovne uspešnosti Univerze v Mariboru, Univerze v Ljubljani in Univerze na Dunaju
Katarina Žerdin, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Študentje in bodoči delodajalci velikokrat primerjamo ugled posamezne univerze, zato sem se v tem delu odločila za primerjavo dveh slovenskih in ene tuje univerze. Izbrala sem največji konkurentki v slovenskem prostoru, Univerzo v Mariboru in Univerzo v Ljubljani, ter avstrijsko Univerzo na Dunaju, na katero se vpiše tudi kar precejšno število Slovencev. Odločila sem se za izvedbo primerjalne analize iz vidika poslovanja univerz, torej preučitev finančnega položaja in poslovne uspešnosti. Najprej sem univerze predstavila in jih med seboj primerjala glede na različne vidike velikosti in tudi glede na razlike v organiziranosti in zakonodaji, saj sem vključila tudi avstrijsko univerzo, ki ima svoje specifike. Ugotovila sem, da Univerza na Dunaju deluje v največjem obsegu, vendar ima manj članic, kot pa Ljubljanska Univerza. Univerza v Mariboru je najmanjšega obsega in deluje po isti zakonodaji kot ljubljanska. Dunajska je enako kot slovenski univerzi organizirana kot javni zavod, vendar se v nekaterih pogledih zakonodaja razlikuje. Pri izvedbi analize sem najprej preučila računovodske usmeritve in preuredila bilance stanja in izkaze poslovnega izida za leta od 2015 do 2018, da so bili ustrezni za primerjavo. Pri bilanci stanja sem analizirala sestavo sredstev in obveznosti, preverila veljavo zlatega bilančnega pravila in izračunala temeljne kazalnike financiranja. Izkaz poslovnega izida sem prav tako analizirala glede na sestavo, izračunala nekatere temeljne kazalnike gospodarnosti, ter Poslovni izid na študenta.
Keywords: primerjalna analiza, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, univerza
Published: 09.12.2019; Views: 252; Downloads: 99
.pdf Full text (3,08 MB)

7.
Značilnosti japonskega izobraževalnega sistema v luči primerjave s slovenskim
Doris Sorgar, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo se odločili pod drobnogled postaviti japonski izobraževalni sistem, saj Japonska velja za izjemno razvito državo, njeni učenci pa na mednarodnih raziskavah znanja, kot sta PISA in TIMSS, dosegajo zelo visoke rezultate. Kot država je znana po svoji slogi, skupinski naravnanosti, akademski tekmovalnosti in nizki stopnji kriminala. V nalogi skušamo čim bolj celovito opisati japonski izobraževalni sistem in njegove posebnosti, ga do neke mere primerjati s slovenskim, ter se še posebej osredotočiti na tiste aspekte japonskega sistema, ki nimajo enačic v slovenskem izobraževalnem sistemu. Verjamemo, da te predstavljajo pomemben vir informacij, iz katerega lahko slovenski pedagogi potencialno črpamo.
Keywords: Japonska, japonski izobraževalni sistem, primerjalna analiza, mednarodna primerjava
Published: 24.09.2019; Views: 462; Downloads: 106
.pdf Full text (1,04 MB)

8.
Primerjalna analiza mobilnega bančništva za prebivalstvo na primeru NLB in N26
Brina Gomboc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Mobilno bančništvo je ena izmed najbolj obetavnih tehnologij v zadnjih letih, ki ima pomembno vrednost tako za banke kot za stranke. Gre za opravljanje bančnih poslov z uporabo mobilnih naprav. Danes si življenja brez slednjih ne znamo predstavljati, zato želimo poenostaviti tudi vsakodnevna opravila z njihovo uporabo. Omogočajo nam tudi plačevanje položnic, prenakazilo denarja in opravljanje ostalih bančnih poslov. Mobilno bančništvo nudi za uporabnike veliko prednosti, predvsem zmanjšanje stroškov glede časa in denarja. Pri uporabi mobilnega bančništva in mobilnega plačevanja se pojavlja tudi vprašanje varnosti, ki je za veliko uporabnikov edina ovira pri odločitvi za uporabo mobilnega bančništva. Najnovejše tehnologije nam pri tem ponujajo veliko možnosti. V zadnjih nekaj letih je v ospredju predvsem avtentikacija uporabnika s pomočjo prepoznave obraza ali prstnih odtisov. Ker danes že večina bank ponuja mobilno bančništvo, smo v okviru tega diplomskega projekta izvedli primerjalno analizo. Primerjali smo značilnosti dveh izbranih bank, med katerima je ena povsem mobilna.
Keywords: elektronsko bančništvo, mobilno bančništvo, mobilno plačevanje, primerjalna analiza
Published: 25.07.2019; Views: 933; Downloads: 166
.pdf Full text (1,07 MB)

9.
Analiza pričakovanih učinkov uvedbe oblačne rešitve »SAP Success Factors«
Špela Mahorič, 2019, master's thesis

Abstract: Eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri doseganju poslovnih ciljev podjetja so usposobljeni zaposleni, ki se uspešno spopadajo z novimi razmerami na trgu. Zato je kadrovska funkcija v podjetjih izjemnega pomena, saj izbira kandidate, ki so za dosego poslovnih ciljev najbolj primerni. Na eni strani imamo tradicionalno plat kadrovske funkcije, pri kateri podjetje zagotovi zaposlene in poskrbi, da ti zaposleni dobijo za svoje delo primerno plačilo. Na drugi strani pa imamo strateško plat kadrovske funkcije. Pri tej gre za to, da podjetje pridobi prave zaposlene na pravih delovnih mestih, ki delajo prave stvari na pravi način, hkrati pa jim omogoča pravi razvoj za prihodnost. Obe strani kadrovske funkcije lahko poenostavimo s pomočjo kadrovskih informacijskih sistemov. Ti omogočajo, da podjetje zmanjša kadrovsko papirno dokumentacijo in upravlja z zaposlenimi s pomočjo informacijskega sistema. Začetki kadrovskih informacijskih sistemov so bili v opravljanju nalog tradicionalne plati. Ob razvoju informacijske tehnologije pa so ponudniki kadrovskih informacijskih sistemov razvili tudi strateško plat kadrovske funkcije. Kadrovski informacijski sistemi so sredstvo za pridobivanje, shranjevanje, analiziranje in posredovanje informacij različnim uporabnikom. Običajno obsegajo ohranjanje zaposlenih, zaposlovanje, upravljanje z zaposlenimi, upravljanje plačilnega prometa, načrtovanje kadrovskih virov, upravljanje z izobraževanji, spremljanje uspešnosti, samoupravljanje zaposlenih, načrtovanje, upravljanje odsotnosti, analitiko, prerazporeditve zaposlenih in drugo. Na trgu obstaja veliko ponudnikov kadrovskih informacijskih sistemov. Noviteta predvsem na slovenskem trgu pa je SAP Success Factors. Rešitev še vedno omogoča opravljanje enakih kadrovskih funkcij, le da je s SAP Success Factors to poenostavljeno in dostopnejše. V magistrski nalogi je mogoče spoznati in lažje razumeti kadrovsko funkcijo v podjetju in področja upravljanja s kadri. Podrobneje so opredeljeni kadrovski informacijski sistemi, njihov razvoj in funkcije ter ponudniki kadrovskih informacijskih sistemov. Izmed vseh ponudnikov smo izbrali rešitev SAP Success Factors, ki je nastala leta 2011 ob združitvi podjetij SAP d. o. o. in Success Factors. V drugem delu je na podlagi podjetja X predstavljen obstoječi kadrovski informacijski sistem in nekatere funkcije, kot sta spremljanje uspešnosti zaposlenih in upravljanje nasledstev. Obstoječi kadrovski informacijski sistem v tem podjetju namreč ne predstavlja takšne učinkovitosti, kot bi ga podjetje z uporabo sistema želelo. Nekaterih funkcij ni mogoče informacijsko podpreti ali pa so za to potrebni zunanji zaposleni, kar prinaša podjetju visoke stroške. V magistrski nalogi smo v demo verziji programa SAP Success Factors predstavili procese, ki bi izbranemu podjetju izboljšali upravljanje s kadri. Za konec smo naredili primerjalno analizo med obstoječim kadrovskim informacijskim sistemom in programom SAP Success Factors. Ugotovili smo, da bi podjetje z vpeljavo sistema SAP Success Factors izboljšalo nekatere procese, zmanjšalo papirno dokumentacijo, izboljšalo kadrovsko poročanje, informacijsko podprlo letne pogovore, izboljšalo motivacijo zaposlenih in drugo.
Keywords: kadrovski informacijski sistem, SAP Success Factors, primerjalna analiza, oblikovanje ciljev, letni pogovori, upravljanje nasledstev
Published: 18.03.2019; Views: 552; Downloads: 116
.pdf Full text (2,11 MB)

10.
Analiza postopka izvoza v podjetju x
Tjaša Hameršak, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V našem diplomskem projektu bomo podrobneje predstavili oblike vstopa podjetja na tuje trge in omenili tudi vpliv internacionalizacije. Seznanili se bomo z vsemi tremi fazami izvoznega postopka, torej: faza priprave na izvozni posel, faza izvedbe izvoznega posla in faza zaključka izvoznega posla. Ker bomo celoten izvozni postopek predstavili s pomočjo izbranega podjetja »X«, bomo s pomočjo intervjuja analizirali tudi izbrano podjetje, ter naredili primerjalno analizo s pomočjo zbranih podatkov. Izvozno poslovanje podjetij poteka v mednarodni trgovini na različne načine. Lahko izberemo neposredni izvoz kot obliko vključevanja v mednarodno poslovanje, ali posredni izvoz kot obliko vključevanja v mednarodno poslovanje ali pa se odločimo za kooperativni izvoz, ki pomeni obliko sodelovanja z drugimi udeleženci v rednem izvoznem poslovanju podjetij. Od podjetja do podjetja je odvisno za kakšno obliko izvoznega poslovanja se bomo odločili, glede na vse vplivajoče dejavnike pa bomo seveda izbrali najprimernejšo obliko.
Keywords: internacionalizacija, izvozni postopek, primerjalna analiza
Published: 13.11.2018; Views: 559; Downloads: 105
.pdf Full text (1,11 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica