| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 35
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Izbor metod pri proučevanju fenomena čezmejnih združitev in prevzemov
Anita Maček, Rasto Ovin, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: Avtorja ponazarjata možen izbor metodoloških korakov pri raziskavi fenomena, za katerega ne obstajajo uradni statistični podatki, primarnih podatkov pa od udeležencev v transakcijah ni moč dobiti. Gre za merjenje ekonomskih učinkov čezmejnih združitev in prevzemov. Članek prikazuje izvirno rešitev, s katero sta avtorja zaobšla ta problem. Enostavnost metode zbiranja podatkov, ki je v primerjavi s primerljivimi raziskavami sicer inovativna, je bilo treba za robustnost rezultatov kompenzirati z uporabo večih statističnih testov. Glede na to, kako so dobljeni rezultati prestali statistične preizkuse, je moč sklepati, da je bila ocena stiliziranih dejstev na osnovi uporabljene temeljne metode (ankete) dovolj zanesljiva.
Ključne besede: podjetje, prevzemi podjetij, združitve podjetij, neposredne tuje investicije, ankete, statistična analiza
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 405; Prenosov: 0

2.
Analiza prevzema na primeru tujega nogometnega kluba
Matic Volk, 2019, diplomsko delo

Opis: Prevzemi podjetij so vedno bili in bodo najbrž za vedno ostali ustaljena praksa vstopa v podjetništvo ali širitve že ustaljenih podjetnikov. S prevzemom nekega podjetja namreč prevzamemo že ustaljeno prakso, delovanje, nepremičnine, zaposlene in vse potrebno za poslovanje, kar zniža nekatere stroške in ravno zaradi tega je za investitorje s kapitalom in dobrim čutom za prepoznavanje kakovostno zgrajenih podjetij priljubljen način širjenja ali vstopa v svet podjetništva. V športu, natančneje v nogometu, prevzemi nogometnih klubov niso bili prisotni od nekdaj, predvsem ne na tako visoki ravni. Ta trend se je začel s prevzemom nogometnega kluba Chelsea FC s strani ruskega milijarderja Romana Abramoviča, kar je tudi glavna tematika zaključnega dela, na kratko pa so predstavljeni tudi prevzemi nekaterih drugih klubov. Glavni cilj zaključnega dela je tako podrobna analiza tega prevzema ter na splošno predstaviti prevzeme nogometnih klubov po svetu. Prevzem tega kluba je namreč bil ne le začetnik tega trenda, ampak se je prav tako izkazal za zelo uspešnega, tako na finančnem kot tudi na športnem področju, saj klub niza rekordne številke v finančnih poročilih in osvaja lovorike na najelitnejših tekmovanjih.
Ključne besede: prevzemi podjetij, nogomet, Chelsea FC, Roman Abramovič.
Objavljeno v DKUM: 10.12.2019; Ogledov: 1008; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

3.
Kako izboljšati etiko managerskih prevzemov v Sloveniji
Vladka Jauk, 2015, magistrsko delo

Opis: Vpliv etike managerjev na splošno poslovno etiko je izredno velik in pomemben. Namen magistrskega dela je obravnava slovenskih podjetij in delovanje managerjev pri prevzemih podjetij v skladu s poslovno etiko. Prvi del magistrskega dela je obravnavan s teoretičnega vidika, in sicer zajema obravnavo managerskih prevzemov, opredelitev etike in poslovne etike, etike managementa in predstavitev ene izmed pomembnejših funkcij v managementu, ki ji pravimo etično odločanje. Navedene kompetence smo na podlagi literature ustrezno predstavili in povzeli mnenja različnih avtorjev. V drugem delu magistrskega dela smo po posameznih korakih predstavili podjetja, ki so prevzemala ali bila prevzeta, in izpostavili motive oziroma vzroke za prevzem posameznega podjetja. Zabeležili smo tudi, kako je bila prisotna etika pri posameznih prevzemih, in navedli predloge za izboljšave. To nam je predstavljalo I. aplikativni del. V nadaljevanju aplikativnega dela smo proučili raziskovalna vprašanja in jih ustrezno argumentirali. V magistrskem delu smo si zastavili nalogo, da pojasnimo in ugotovimo vpliv etike na managerske prevzeme v Sloveniji. Temeljna ugotovitev našega dela je, da na uspeh managerskega prevzema pomembno vpliva etično delovanje v podjetju. Managerski prevzemi, v katerih podjetja procesu etičnega delovanja ne posvečajo dovolj pozornosti, so obsojena na propad. Pomemben del magistrskega dela predstavlja primerjava petih podjetij, ki so prevzemala in bila v končni fazi tudi sama prevzeta ter prikaz vloge etike v obravnavanih primerih. Tako v teoretičnem kot v empiričnem delu dosegli zastavljene cilje magistrskega dela.
Ključne besede: prevzem podjetij, prijazni in sovražni prevzem, uspešnost prevzema, etika in poslovna etika, etika managementa, etično odločanje, izbrani managerski prevzemi v Sloveniji (Pivovarna Laško, Pivovarna Union, Mercator, Merkur in Fructal).
Objavljeno v DKUM: 26.11.2015; Ogledov: 1811; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

4.
Izbira strateških zaveznikov
Tatjana Šelekar, 2006, strokovni članek

Opis: Strateška zavezništva pomenijo za slovensko gospodarstvo poseben izziv, saj se naša podjetja srečujejo s problemom nizke konkurenčne sposobnosti in nezmožnosti za spreminjanje priložnosti v razvojne možnosti, kar je pogoj za razvoj in rast ter nadaljnji obstoj podjetja. Vsa formirana strateška zavezništva niso že sama po sebi uspešna. Med dejavniki uspešnosti strateških zavezništev izstopa izbira primernega strateškega zaveznika kot kritični dejavnik, zato moramo pred izbiro strateškega zaveznika potencialne partnerje podrobno proučiti. V prispevku predstavljamo metodo za proučitev potencialnih strateških zaveznikov in možne kriterije za izbiro strateškega zaveznika.
Ključne besede: strateške povezave, prevzemi podjetij, prednost, uspešnost, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 842; Prenosov: 49
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Stilizirana dejstva o učinkih čezmejnih združitev in prevzemov na gospodarsko rast in razvoj v evropskih državah
Anita Maček, Rasto Ovin, 2008, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Navkljub velikemu številu študij na temo vpliva tujih neposrednih investicij in znotraj njih čezmejnih združitev in prevzemov na gospodarsko rast in razvoj, enotnega mnenja o njem ni mogoče podati. Rezultati študij so namreč zelo različni in dajejo celo nasprotujoče si ugotovitve. Vpliv tovrstnih tokov kapitala na omenjeni kategoriji je zato treba raziskati na drugačen način: s povezavo načel makroekonomskih in mikroekonomskih raziskav, kjer je izpostavljena t. i. totalna analiza. Prispevek prikazuje totalno analizo o učinkih, ki jih je moč povezati z ocenami vpliva teh procesov na gospodarsko rast v evropskih razvitih in tranzicijskih državah.
Ključne besede: kapital, prevzemi podjetij, združitve podjetij, gospodarska rast, gospodarski razvoj
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1294; Prenosov: 61
URL Povezava na celotno besedilo

6.
OCENA SMISELNOSTI PREVZEMA PODJETJA X
Mirjana Mrkonjić, 2012, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega dela je bil predstaviti prevzeme podjetij predvsem z finančnega vidika ter predstaviti različne metodologije za vrednotenje podjetij. Za vrednotenje Zavarovalnice sem uporabila metode večkratnikov, ki so mi bile v veliko pomoč, saj so relativno enostavne za uporabo, še posebej, če gre za podjetje katerega delnice kotirajo na borzi vrednostnih papirjev. Velikokrat smo priče neuspelim prevzemom, zato prevzem ni zmeraj najboljša rešitev. V primeru, da se podjetje odloči za prevzem določenega podjetja je potrebeno zelo natančno pripraviti prevzemni načrt po posameznih fazah procesa. Prav tako je zelo pomembno, da se podjetje pri prevzemu ne zadolži preveč, saj v nasprotnem primeru obstaja velika možnost stečaja ali prodaje prevzetega podjetja kot sem navedla v prejšnjih poglavjih, kar 80% podjetij po prevzemu ne doseže želene vrednosti, prav tako nekje 90% podjetij po prevzemov ne dosega ciljev, komaj 9% podjetij izvede uspešen prevzem.
Ključne besede: združitve in prevzemi, motivi prevzemov, obramba pred prevzemi, financiranje prevzemov, prevzemna cena, metode vrednotenja podjetij.
Objavljeno v DKUM: 21.11.2012; Ogledov: 1652; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici