| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Bayesovi pristopi ocenjevanja dinamičnih sistemov za potrebe napovedovanja dinamike pretovora pristanišč
Marko Intihar, 2018, doctoral dissertation

Abstract: Napovedovanje še nerealiziranih dogodkov kot je na primer prediktivna analitika povpraševanja po količini blaga oz. storitev, je današnja vsakdanja praksa za večino subjektov industrije. Pristaniška dejavnost tukaj ni izjema, saj je potrebno zagotavljati kvalitetne napovedi bodočega pretovora pristanišč, ki so osnova za uspešno planiranje pristaniških dejavnosti. V doktorski disertaciji je prikazan algoritem, ki združuje izbrano paleto paradigm iz področja statistike in ekonometrije, z namenom zagotavljanja natančnih napovedi bodoče dinamike pristaniškega tovora. Ideja algoritma temelji na modeliranju časovne vrste izhoda ob upoštevanju izbranih vhodov, ki jih sestavljajo ustrezni ekonomski kazalniki. Le ti so predhodnje izbrani s selekcijsko proceduro in predimenzionirani z namenom zmanjševanja računske kompleksnosti in ohranjanja koristnih informacij osnovnih časovnih vrst. Algoritem kombinira MC simulacijo za selekcijo osnovnega nabora kazalnikov, ter izračun dinamičnih faktorskih modelov z uporabo EM algoritma in Kalmanovega filtra. Ti modeli se uporabljajo kot vhodi v ARIMAX modele časovne vrste opazovanega procesa. Celotni mehanizem pa povezuje pet-fazna procedura, ki preigrava različne strukture kandidatov ARIMAX modelov, in na koncu izbere enega kandidata za izbrani pretovor pristanišča. Končni kandidat je robusten in izpolnjuje temeljne statistično-ekonometrične teste, ter je predvsem zmožen zagotavljati zadovoljivo natančne napovedi. Dani algoritem je bil apliciran na realne podatke izbranega pristanišča. Nato smo izvedli komparativno analizo, v kateri dobljene rezultate primerjamo z napovedmi nekaterih standardnih modelov časovnih vrst. Analiza razkriva uporabnost apliciranega algoritma in nakazuje na koristno uporabo v praksi.
Keywords: Pretovor pristanišč, časovne vrste, prediktivna analitika, MC simulacija, Dinamična faktorska analiza, EM algoritem, Box-Jenkins modeli, makroekonomski indikatorji
Published: 11.04.2019; Views: 895; Downloads: 126
.pdf Full text (3,26 MB)

2.
Uporaba nevronskih mrež za napoved pretovora v Luki Koper, d.d.
Tom Žumer, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Uspešne odločitve podjetij med drugim temeljijo tudi na napovedih. Le-te morajo biti dobre in natančne, da lahko podjetja ohranjajo svojo konkurenčno prednost. Napovedi se danes izvajajo z naprednejšimi metodami, med katere spadajo tudi nevronske mreže. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, ali so umetne nevronske mreže primerne za napovedovanje pretovora v Luki Koper, d. d. Podatki pretovora so bili sestavljeni iz generalnega in tekočega tovora, zaradi česar smo razvili dva modela umetne nevronske mreže, in sicer model mreže časovne vrste generalnega tovora in model mreže časovne vrste tekočega tovora. Modela vsebujeta t. i. NARX (ang. nonlinear autoregressive network with exogenous inputs) arhitekturo nevronske mreže. Izdelavo modela smo razdelili v dva koraka. V prvem koraku smo naredili redukcijo makroekonomskih kazalnikov, ki so nam predstavljali eksogene vhode modela. Izvedli smo jo z metodo analize glavnih komponent v kombinaciji z Monte Carlo simulacijo ter multiplo linearno regresijo. Modelu umetne nevronske mreže generalnega tovora smo namenili deset spremenljivk, modelu za tekoči tovor pa smo namenili štiri spremenljivke. V drugem koraku smo razvili umetno nevronsko mrežo generalnega in tekočega tovora. Rezultati obeh modelov so bili zadovoljivi. Poleg solidnega prileganja ocenjenih in dejanskih podatkov pretovora sta modela izpolnila tudi vse kriterije za kakovost modela. Glede na dobljene rezultate obeh modelov menimo, da so umetne nevronske mreže primerne za napovedovanje pretovora v Luki Koper, d. d.
Keywords: umetna nevronska mreža, analiza glavnih komponent, Monte Carlo simulacija, makroekonomski kazalniki, pretovor, napovedovanje, analiza časovnih vrst
Published: 05.06.2017; Views: 980; Downloads: 113
.pdf Full text (4,14 MB)

3.
Vpliv velikosti ladij na pretovor
Mirela Prah, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Promet se je skozi leta globaliziral zaradi različnih dejavnikov. Sem uvrščamo hiter razvoj tehnologije in informacijskih sredstev, družbeni ter politični razvoj in proizvodnjo ter potrošnjo izdelkov, pa tudi potrošnike. Naročniki so postali zahtevnejši, želijo, da bi bilo blago dostavljeno v čim krajšem času, na točno določenem kraju in z najmanjšimi stroški. Zato morajo ladjarji uporabljati čedalje večje ladje. Vse to sili luke, da poglabljajo morje, izboljšujejo infrastrukturo in posodabljajo opremo. Skozi leta se povečuje trend pomorskega transporta, najbolj kontejnerskega transporta, saj se plovne poti izkazujejo kot najbolj učinkovite. Pristanišča si močno konkurirajo med seboj. Vsaka luka si želi, da bi s svojo zmogljivostjo ponudila ponudnikom oziroma potrošnikom najboljše storitve. Želi si imeti večji dobiček oziroma pozitiven poslovni izid, kar v veliki meri predstavlja prihod večjih ladij, z večjim ugrezom. Z večjim pretovorom in večjo povprečno velikostjo ladij bi pozitivno vplivali na poslovni izid poslovanja podjetja
Keywords: kontejner, transport, avtomobilski transport, pretovor, terminali, poslovni izid, korelacija.
Published: 19.06.2015; Views: 730; Downloads: 81
.pdf Full text (3,52 MB)

4.
Regresijska analiza količine pretovora in vrednostnih delnic v d.d. Luka Koper
Aleš Žižek, 2014, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen eden od načinov ocenjevanja podjetja glede na vrednost delnic v določenem časovnem obdobju. Uporabljena je statistična analiza, ki preverja, ali obstaja in kakšna je povezava med nihanjem vrednosti delnic ter pretovorom v podjetju in ali se lahko nato na podlagi teh podatkov odločamo o nakupu oziroma prodaji delnic v lasti. Tovrstna analiza lahko (potencialnim) investitorjem bistveno olajša pregled ekonomskih analiz opazovanega podjetja, ki se najpogosteje navezujejo na dohodke in stroške podjetja, torej letne računovodske izkaze. S to analizo lahko uporabnik le z enostavnim opazovanjem in kratkim izračunom pride do sklepa, ali je podjetje primerno za vlaganje ali ne. V diplomskem delu so prav tako predstavljene osnovne in napredne teorije uporabne statistike.
Keywords: statistična analiza, pretovor, delnice, delniška družba, korelacija, razsevni grafikon, regresija, regresijska premica, Pearsonov koeficient, interval zaupanja
Published: 19.11.2014; Views: 1121; Downloads: 109
.pdf Full text (1,16 MB)

5.
Multivariatna statistična analiza pretovora severnojadranskih pristanišč
Jerneja Mašera, 2014, master's thesis/paper

Abstract: Pristanišča severnega Jadrana so bila zaradi geoprometne lege pogosto raziskovana, vendar raziskav povezanih z vplivom gospodarstva na njihovo razvitost ni mogoče zaslediti. Povezano s tem je bil glavni namen raziskave ugotoviti vpliv eksogenih spremenljivk štirih določenih področij, ki so jih predstavljali makroekonomski kazalniki na kontejnerski pretovor koprskega, tržaškega in beneškega pristanišča. Multivariatna statistična analiza je bila narejena z uporabo dveh analiz – z analizo glavnih komponent in faktorsko analizo, pri čemer rezultati kažejo na močno povezanosti vseh eksogenih spremenljivk. Z analizo glavnih komponent smo pridobili šest glavnih komponent, z izvedbo faktorske analize pa sedem faktorjev, pri čemer so nove spremenljivke med seboj neodvisne. Te spremenljivke so bile nato uporabljene v multipli linearni regresiji kot neodvisne spremenljivke, z namenom ugotavljanja njihovega vpliva na kontejnerski pretovor pristanišč. Kazalniki regresijske analize so pokazali močan vpliv neodvisnih spremenljivk na kontejnerski pretovor pristanišč, pri čemer lahko v primeru koprskega in tržaškega pristanišča govorimo o bistveno močnejši medsebojni odvisnosti kot v primeru pristanišča Benetke. Pridobljeni rezultati so pokazatelj močne povezanosti pretovora severnojadranskih pristanišč z gospodarstvom področij, v katerih se le-ta nahajajo, in zalednih področij. Menimo, da pridobljeni rezultati predstavljajo referenčno točko nadaljnjih statističnih analiz, povezanih z napovedovanjem pretovora.
Keywords: analiza glavnih komponent, faktorska analiza, linearna regresija, makroekonomski kazalniki, pretovor kontejnerjev, severnojadranska pristanišča
Published: 17.11.2014; Views: 1513; Downloads: 222
.pdf Full text (6,67 MB)

6.
Primerjalna ekonomska analiza vodnega prometa v Sloveniji in na Poljskem
Matej Jarc, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na vodni promet v Sloveniji in na Poljskem. V obeh državah ima ta oblika prometa pomembno funkcijo pri transportu blaga in potnikov. Poljska ima okoli 700 kilometrov obale in urejen sistem notranjih plovnih poti in zaradi tega večje število morskih in rečnih pristanišč, medtem ko ima Slovenija le 47 kilometrov morske obale in nima urejenih rek, kanalov in jezer za transport blaga in potnikov ter ima le eno mednarodno tovorno pristanišče in dve manjši potniški marini. Zaradi tega je razumljivo, da ima Poljska veliko večji pretok blaga in potnikov v vodnem prometu kot pa Slovenija. Po našem mnenju imata obe državi glede na geografske zmožnosti dokaj dobro razvito infrastrukturo in s tem vodni promet blaga in potnikov. Obe državi sta občutili vpliv svetovne gospodarske krize v letu 2009, a si z učinkovitimi ukrepi dokaj uspešno krepita gospodarstvo. Poljska je bila edina država v Evropski uniji, ki je imela v času gospodarske krize pozitivno gospodarsko rast
Keywords: vodni promet, transport po morju, transport po notranjih plovnih poteh, pretovor blaga, transport blaga, transport potnikov, infrastruktura.
Published: 15.11.2013; Views: 1383; Downloads: 87
.pdf Full text (1,63 MB)

7.
POMORSKI KONTEJNERSKI TRANSPORT V SEVERNOJADRANSKIH LUKAH
Mihaela Fras, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Razvoj transportne tehnologije stremi k oblikovanju večjih tovornih enot in unitiziranju tovora, kar prinaša racionalizacijo transportnega procesa. Unitiziranje je poenotenje tovora z uporabo standardnih transportnih in manipulacijskih enot (kontejnerjev in palet) (Ogorelc 2004, 77). Pomorski kontejnerski transport igra pomembno vlogo v svetovni trgovini. Cilji kontejnerizacije so: • Združevanje kosovnega tovora v večje transportne enote, ki omogočajo transport od »vrat do vrat« (brez razformiranja tovora). • Varna, hitra in racionalna manipulacija in transport tovora. • Optimizacija izkoristka transportne infrastrukture in suprastrukture. • Povečanje tehničnih, tehnoloških in ekonomskih učinkov pri izvajanju transportnih storitev. Najpomembnejše ugotovitve diplomske naloge so: • Severnojadranske luke imajo dober geografski položaj, vendar manj razvito zaledno transportno infrastrukturo. • Pretovor kontejnerjev v vseh izbranih lukah narašča, upad je le v letu 2009, zaradi zmanjšanja gospodarske aktivnosti. • Luka Koper je leta 2010 v pretovoru kontejnerjev prevzela vodilno mesto med severnojadranskimi lukami. • Zmanjšana gospodarska aktivnost je v letu 2009 nekoliko bolj prizadela velike severnoevropske luke. • V opazovanem obdobju (od 2005 do 2010) je skupni pretovor severnojadranskih luk v primerjavi s severnoevropskimi hitreje naraščal.
Keywords: Ključne besede: kontejnerizacija, kontejnerske ladje, pomorski kontejnerski transport, pretovor kontejnerjev v severnojadranskih lukah, pretovor kontejnerjev v Luki Koper.
Published: 25.01.2012; Views: 2253; Downloads: 441
.pdf Full text (551,85 KB)

8.
PREVOZ UNITIZIRANEGA TOVORA DO LUKE KOPER
Andreja Jerebic, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Prevoz tovora v enem samem zabojniku z več kot enim načinom transporta pomeni velik korak v transportu in v vseh sestavnih elementih, vključenih v domačo in mednarodno menjavo. Kontejnerizacija in multimodalnost sta povzročila korak naprej v vseh delih prevozništva. Kontejnerizacija je postala prevladujoča metoda transporta v mednarodni transportni trgovini in je danes glavni imenovalec rastočega multimodalnega transporta.
Keywords: Unitizirani tovor, kontejnerizacija, Ro-Ro prevozi, železniški transport, pretovor v Luki Koper.
Published: 17.02.2010; Views: 2180; Downloads: 319
.pdf Full text (532,31 KB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica