| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KRIZNI MANAGEMENT IN UKREPI PRI REŠEVANJU GRADBENEGA PODJETJA V KRIZI
Nataša Vujisić, 2010, diplomsko delo

Opis: Vedno bolj globalen svetovni trg in nenehne velike ter nenadne krize v svetovnem gospodarstvu zahtevajo od vodje hitre in pravilne odločitve. Podjetja, ki poslujejo, se vsakodnevno srečujejo s problemi, ki jih povzročajo spremembe tako v okolju kot tudi znotraj njega. Zato je velikega pomena, kako se odzivajo nanje. Ne morejo se jim namreč izogniti, lahko pa jih, vsaj nekatere, napovejo. Management v podjetju mora biti vedno pripravljen na krizo. V nasprotnem primeru se lahko podjetja hitro znajdejo v situaciji, ko ne morejo več normalno delovati. Če vodstvo podjetja ne reagira pravočasno in pravilno, lahko taka situacija pripelje tudi propada podjetja. Glede na to, da so krize sestavni del v obdobju poslovanja vsakega podjetja, je zelo pomembno, da poslovodstvo dosledno spoštuje temeljna načela finančnega poslovanja. Poslovodstvo mora, takoj ko zazna prve znake krize, povečati skrb za kontrolo poslovanja, izdelati analizo razlogov za pojav krize, možnosti za njeno odpravo ter poiskati pot, ki vodi iz krize. Avtorji izraz kriza podjetja definirajo in razlagajo zelo različno. Nekateri jo opredeljujejo predvsem kot finančno, drugi jo definirajo bolj široko. Kriza v podjetju ne nastopi kar naenkrat, ampak se začne nekaj let prej. Prav tako posamezni avtorji govorijo o različnih vzrokih krize v podjetju. Večina pa jih je prepričana, da se glavni vzroki pretežno nahajajo v neustreznem ravnanju znotraj podjetja. V diplomski nalogi sem poskušala predstaviti krize v podjetjih na splošno ter se podrobneje soočiti s primerom reševanja krize v podjetju Stavbar Gradnje d.o.o., Maribor. Obravnavano podjetje in njegov boj za ohranitev ter nadaljnji razvoj dejavnosti mi je bil izziv, zato sem ga podrobneje predstavila. Iz virov je razvidno, da se vodstvo podjetja zaveda težav in svojih pomanjkljivosti, zato si je zastavilo cilje za njihovo reševanje, ki so realni in po mojem prepričanju lahko prinesejo tudi želene rezultate. Družba je z dobro pripravljenim načrtom finančne reorganizacije še vedno v postopku prisilne poravnave, s katero se skuša znebiti predvsem finančnih negativnih posledic krize ter si prizadeva zagotoviti temelje za nadaljnje poslovanje. Izkazalo pa se je, da je prisilna poravnava nujen, a hkrati tudi nezadosten ukrep za obstoj in nadaljnji razvoj podjetja. Prisilna poravnava je zahteven postopek, ki se ga mora podjetje skrbno lotiti, saj predstavlja še zadnjo možnost pred stečajem in prenehanjem poslovanja. Načrt finančne reorganizacije mora biti pripravljen na način, da bo sočasno sprejemljiv za dolžnike in za večino upnikov ter da bo hkrati omogočal nadaljnji razvoj družbe. Diplomska naloga potrjuje prepričanje, da je kriza v podjetju rešljiv dogodek. Pomembno je pravočasno soočenje z njo, kakor tudi vodstvo in kadri s perspektivnimi cilji in vizijo podjetja.
Ključne besede: Ključne besede: kriza, gradbeništvo, kriza podjetja, krizni management, krizni vodja, vzroki za nastanek krize, preprečevanje krize, ukrepi za rešitev krize.
Objavljeno: 13.12.2010; Ogledov: 2161; Prenosov: 253
.pdf Celotno besedilo (744,49 KB)

2.
KRIZNI MANAGEMENT IN REŠEVANJE KRIZE V PODJETJU
Ines Špingler, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Podjetja se velikokrat pri poslovanju srečujejo s problemi, ki pa jih povzročajo spremembe tako v okolju, kot tudi znotraj njega. Pomembno je, da je poslovanje v podjetju dobro načrtovano, kar omogoča obvladovanje tveganj. Vsak management v različnih podjetjih mora biti pripravljen na krizo, kajti podjetje se v nasprotnem primeru hitro znajde v situaciji, ko ne more več normalno delovati. Če se zgodi, da vodstvo podjetja ne reagira pravočasno in pravilno, lahko taka situacija podjetje pripelje do propada. Da bi se podjetje izognilo nastanku kriz je pomembno vsako krizo dobro analizirati. To je edini način, da se bo podjetje znalo spopasti z obstoječo krizo in se izognilo tistim, ki podjetju grozijo v prihodnje. Široko znanje in strokovna usposobljenost vodstva podjetja, sta pomembna za uspešno obvladovanje in preprečevanje kriz. Glavni vzroki za nastanek krize so navadno nedoseganje uspešnosti poslovanja podjetja, razlike v delovanju poslovodij, financiranje podjetja, neustrezen nadzor finančnega poslovanja. Kash (1998, 179-182) pravi, da se podjetje lahko pred krizo zaščiti na več načinov in sicer s situacijskim planiranjem, s strateškim planiranjem, analizo možnih scenarijev ali analizo možnih izhodov. Kadar podjetje zaide v krizo je najbolje, da se reševanje podjetja prepusti izvajanju kriznega managementa. Krizni management vedno bolj pridobiva na pomenu, ker je od njega odvisna uspešnost in neuspešnost reševanja podjetja v krizi. V diplomskem seminarju sem podala več različnih definicij kriz ter poskušala opredeliti vsebino krize. Predstavila sem tudi možne rešitve izhoda iz kriz ter faze reševanja podjetja iz krize. Podrobneje sem predstavila primer reševanja krize v gradbenem podjetju X d.o.o. Podjetje sem podrobneje predstavila, navedla vzroke za nastanek krize v podjetju, naredila analizo kriznega managementa v izbranem podjetju in na koncu predstavila primer reševanja krize s prisilno poravnavo.
Ključne besede: kriza, vrste kriz, vedenje udeležencev v krizi, krizni management, preprečevanje krize, vzroki krize.
Objavljeno: 22.11.2011; Ogledov: 3310; Prenosov: 470
.pdf Celotno besedilo (756,57 KB)

3.
OBVLADOVANJE IN PREPREČEVANJE KRIZE V PODJETJU
Matej Zupanič, 2012, diplomsko delo

Opis: Gospodarski in finančni pritisk sta glavna dejavnika v zadnjih letih, ki sta močno prizadela uspešnost številnih podjetij in posledično povzročila propad podjetij. Poslovodstvo je ključno pri reševanju in nadaljnjem obstoju podjetja, saj mora pravilno in pravočasno ukrepati, ko zazna in prepozna prve znake krize v podjetju. Kvaliteten nabor znanja in strokovno usposobljeni vodje so potrebni za uspešno obvladovanje in preprečevanje krize. Pomembno je poudariti, da je krizo lažje preprečevati kot pa zdraviti. Skozi diplomski seminar smo v teoretičnem delu opredelili pojem krize, kot jo opisujejo različni avtorji. Krizo smo razdelili po več vidikih oziroma načinih, definirali različne faze ter opredelili simptome in povode krize. Iz teoretičnega stališča smo našteli in razložili zunanje ter notranje vzroke za nastanek krize, opisali smo različne poglede na vodenje podjetja v krizi, navedli najpogostejše in najpomembnejše ukrepe za odpravo le-te ter opisali zdravljenje v primeru stečaja in prisilne poravnave. V praktičnem delu seminarja smo obravnavali podjetje Agis zavore d.d., kjer smo s politično-pravnimi, ekonomskimi, socio-kulturnimi in tehnološkimi dejavniki izvedli analizo okolja podjetja ter ugotavljali, kako vplivajo na samo podjetje. V raziskovanje smo vključili tudi SWOT analizo in analizo interesnih skupin. Na osnovi računovodskega izkaza izbranega podjetja smo s pomočjo Altmanovega obrazca, zgolj informativno presodili zdravje podjetja, analizirali poslovni izid ter navedli vzroke za negativen poslovni izid.
Ključne besede: znaki krize, obvladovanje in preprečevanje krize, faze krize, simptomi in povodi krize, notranji in zunanji vzroki krize, ukrepi za odpravo krize, zdravljenje krize.
Objavljeno: 13.08.2012; Ogledov: 1456; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (847,23 KB)

4.
KRIZA IN KRIZNI MANAGEMENT
Marko Kralj, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem opredelil pojem krize, poiskal vzroke ter povode za nastanek kriz ter opisal simptome za prepoznavo krize. Krizo sem razdelil na faze ter vrste kriz iz različnih vidikov. Opisano je tudi vedenje udeležencev. V nadaljevanju sem opredelil krizni management, ga razdelil na več faz ter opisal naloge kriznega managerja. Zadnji del opisuje reševanje podjetja krize po postopkih. Začel sem z različnimi znaki krize, kako jo prepoznati ter nadaljeval z pristopom k izvajanju poslovnega preobrata. Opisanih je več ukrepov s katerimi rešujemo podjetje. Dodal sem še pogoje in dejavnike, ki vplivajo na uspešno sanacijo, učeče se podjetje kot ideal prenove ter kako preprečimo, da pride do akutne krize.
Ključne besede: kriza, simptomi krize, krizni management, prepoznavanje krize, ukrepi, preprečevanje krize
Objavljeno: 29.11.2013; Ogledov: 1182; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (615,81 KB)

5.
KRIZNI MANAGEMENT IN PRILAGAJANJE PODJETJA NA KRIZO
Marko Božnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Svetovno gospodarstvo od vodstvenega kadra zahteva vedno več hitrih in pravilnih odločitev, če želi, da je podjetje konkurenčno. Problemi so del življenjskega cikla podjetja, ki jih povzročajo spremembe v okolju, kakor tudi spremembe znotraj podjetja. Management v podjetju mora biti zmeraj pripravljen na krizo in na reakcijo. V nasprotnem primeru pridemo hitro do situacije, ki je brezizhodna za podjetje, v skrajnih primerih lahko pripelje tudi do propada podjetja. Diplomsko delo obravnava pojav krize ter poslovno idejo za izhod iz krize. Diplomsko delo obsega sedem poglavij: 1 UVOD, 2 KRIZA, 3 UKREPI IN REŠITVE ZA PREPREČEVANJE KRIZE, 4 KRIZNI MANAGEMENT, 5 STRATEGIJE ZA REŠEVANJE PODJETJA IZ KRIZE, 6 PRILAGAJANJE PODJETJA NA KRIZO V PODJETJU BIG BANG, D. O. O., 7 RFM-ANALIZA PODATKOV IN 8 SKLEP. V uvodu diplomskega dela sem na kratko predstavil razmere današnjega svetovnega okolja, v katerem delujejo podjetja, ter vpliv na poslovanje. V diplomskem delu sem celovito prikazal nastanek krize oz. kaj vse pripelje do krize ter seveda izhod iz nje. Pri pisanju diplomskega dela me je predvsem vodila misel, da je vsaka kriza rešljiva, ne glede na to, kako nastane in od kod izvira. Ob primernem ukrepanju in kriznem managementu je vse rešljivo. S poslovno idejo, ki sem jo predstavil, pa želimo v prihodnje morebiti povečati prepoznavnost podjetja Big Bang, d. o.o., ter tudi na neki način rešiti krizo, v kateri se nahajamo. V uvodnem poglavju sem predstavil problem, pred katerim sem bil ob pisanju diplomskega dela, navedel sem tudi upoštevane omejitve in predpostavke ter uporabljene metode dela. Sledi poglavje, v katerem sem podrobno predstavil krizo in vse, kar je povezano z njo. Tretje poglavje opisuje ukrepe in rešitve za preprečitev krize ter njeno zdravljene. V tem poglavju 57 sem predstavil, kako lahko podjetje, še preden je v krizi, njen nastanek prepreči, ter tudi načine, kako lahko podjetje, ki se v njej nahaja, iz nje odide kot zmagovalec, brez da sledi propad podjetja. V četrtem poglavju sem opisal zadolžitve in pravilne ukrepe kriznega managementa, opisan je celoten postopek saniranja krize z vsemi pripadajočimi nalogami. V petem poglavju predstavim vse strategije, ki so potrebne, da podjetje uspešno prebrodi krizo. V šestem poglavju sem opisal praktičen primer na podjetju, kjer predstavim poslovno idejo za rešitev iz krize. Podjetje je v fazi, ko še ni v krizi, ampak moramo narediti vse, da v njo ne pademo, zato ideja o lojalnostnem programu. V sedmem poglavju sledi predstavitev metode za analizo pridobljenih podatkov v programu. Analiza se imenuje RFM. V zadnjem, osmem poglavju, sledi sklep in zaključna misel ter ocenjene trditve, ki sem jih postavil na začetku diplomskega dela. V diplomskem delu so predstavljeni pogledi nekaterih domačih in tujih avtorjev, ki so postavili trditve, da je reševanje iz krize ali njena preprečitev kompleksen in dolgotrajen proces, ki zahteva veliko kriznega znanja in odrekanja ter izjemen krizni management.
Ključne besede: vzroki za krizo, Big Bang, lojalnostni program, preprečevanje krize, krizni management, kriza v podjetju, ukrepi za reševanje krize
Objavljeno: 17.10.2014; Ogledov: 1353; Prenosov: 46
URL Povezava na celotno besedilo

6.
REŠEVANJE POSLOVNE KRIZE V PODJETJU
Tanja Žižek, 2016, magistrsko delo

Opis: V današnjem času se vse več podjetij zaradi različnih razlogov sooča s poslovno krizo. Tako podjetja niso dovolj fleksibilna, da bi se lahko prilagajala velikim in hitrim spremembam tako znotraj podjetju kot v okolju. V krizo zaidejo predvsem zaradi pomanjkanja finančnih sredstev ali pa neučinkovitega vodenja. Ne glede na razlog zakaj je podjetje zašlo v poslovno krizo je pomembno, da vodstvo podjetja čim prej odkrije vzroke za nastanek krize ter poišče rešitve za njeno odpravo, saj je lahko v nasprotnem primeru kriza za podjetje usodnega pomena. V magistrskem delu smo proučili reševanje poslovne krize v podjetju. Magistrsko delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili teoretična izhodišča za obravnavo kriz - proučili smo različne opredelitve pojma krize, saj jo vsak avtor opisuje na drugačen način; poslovne krize in poslovanje – tj. temeljne značilnosti poslovnih kriz, različne stopnje kriz, dve kategoriji poslovnih kriz; vzroke za nastanek poslovnih kriz - zunanje in notranje vzroke; potek razvoja poslovne krize v podjetju - štiri faze razvoja krize, življenjski cikel podjetja, informacije, ki ji mora podjetje pridobiti v krizni situaciji; načine reševanja podjetja iz krize; ukrepe za izhod iz krize; vedenje udeležencev v krizi; ter kako preprečiti nastanek krize - načini preprečevanja krize v podjetju ter predlogi za izboljšanje organizacije poslovanja. V empiričnem delu smo na podlagi intervjuja z direktorjem družbe in informacij, ki smo jih pridobili na praktičnem usposabljanju v obravnavanem podjetju preučili vzroke za nastanek poslovne krize v obravnavanem podjetju ter način reševanja krize v podjetju. Ugotovili smo, da je bil temeljni vzrok za nastanek poslovne krize prezadolženost zaradi izgradnje ene najmodernejših, najsodobnejših in tehnološko najbolje opremljenih vinskih kleti v Evropi. Da bi nastalo poslovno krizo v podjetju, kar se da najhitreje in najbolj učinkovito rešili se je zamenjalo vodstvo oziroma direktor podjetja. Novi direktor je najprej opravil analizo stanja v podjetju in se na podlagi tega lotil priprave poslovnega načrta oziroma načrta poslovne sanacije za obdobje 2012-2017. Načrt je vseboval pet ključnih področij pomembnih za reševanje krize. Prva stvar je bila zamenjava managementa oziroma vodstva, saj management, ki krizo povzroči težko najde izhod iz nje – tj. ne zaradi njegove nesposobnosti, ampak zaradi prevelikega pritiska iz okolja. Druga ključna stvar je bila vzpostavitev vodstvene ekipe, jasna razdelitev nalog ter prevzemanje odgovornosti za sprejemanje odločitev. Tretja stvar je bila podpora banke z odobritvijo moratorija na kredite in obresti v celotnem obdobju sanacije. Četrta ključna stvar so bili mali lastniki, ki so se za obstoj podjetja bili pripravljeni odpovedati svojim lastniškim deležem. Peta stvar, ki je podjetju pripomogla k reševanju poslovne krize je bila inovativnost (vsako leto je podjetje uvajalo nove izdelke, ki so bili povezani z vinom). Kljub temu, da je nastala poslovna kriza podjetju povzročila veliko težav pa je bila do neke mere tudi pozitivna, saj so se v podjetju zgodile spremembe, ki so izboljšale njegovo delovanje in mu omogočajo v prihodnosti še bolj učinkovito in uspešno delovanje ter rast in razvoj.
Ključne besede: poslovna kriza, vzroki za nastanek krize, reševanje krize, preprečevanje krize.
Objavljeno: 24.08.2016; Ogledov: 676; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici