1. Vpeljava digitalnih delovnih nalogov v Vulkanizerstvo Furlan d.o.o. : diplomsko deloMatic Furlan, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo govori o procesni problematiki v storitvenem podjetju in ugotavlja kakšni so potenciali ter možne variantne rešitve za izboljšavo. Središče naloge je vpeljava digitalnih delovnih nalogov, kateri so ključni za učinkovito delovanje celotnega procesa. S pomočjo znanstveno-raziskovalnih metod, je bila izbrana najboljša rešitev za podjetje. Na podlagi tržnih in vrednostnih analiz, pa izbran najboljši produkt, kateri je predlagan za implementacijo. Obravnavana je tudi problematika prerazporeditve delovnih mest in zaposlenih. Ključne besede: poslovni procesi, tržna analiza, vrednostna analiza, digitalizacija, prenova poslovnih procesov, delovni nalogi, COMBINEX metoda, 635 metoda, amortizacija Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 320; Prenosov: 0 |
2. Prenova poslovnih procesov v transportnem podjetjuKristina Vesković, 2023, diplomsko delo Opis: Podjetja danes delujejo v zelo močni konkurenci in morajo izkoristiti vsako priložnost, ki se pojavi, da ostanejo konkurenčna in preživijo.
Diplomsko delo se osredotoča na pomen poslovnih procesov in njihovo upravljanje. Raziskava poudarja, da so poslovni procesi ključni za uspešno poslovanje podjetja.
V teoretičnem delu diplomskega dela so obravnavani najpomembnejši koncepti, povezani s poslovnimi procesi in njihovim upravljanjem ter prenovo poslovnih procesov. Teoretični del smo uporabili kot osnovo za podrobno analizo poslovnih procesov v transportnem podjetju. Raziskava vključuje analizo obstoječih poslovnih procesov transportnega podjetja, identifikacijo njihovih prednosti, slabosti in potencialnih izzivov. Na podlagi tega so bile zasnovane in predlagane izboljšave, ki so opisane skupaj z učinki, ki jih bodo prispevale.
Rezultati raziskave kažejo, da je prenova poslovnih procesov ključna za optimizacijo poslovanja transportnega podjetja. Izvedba predlaganih izboljšav bi pripomogla k večji učinkovitosti, znižanju stroškov in izboljšanju kakovosti storitev ter omogočila učinkovito in konkurenčno poslovanje družbe. Ključne besede: poslovni procesi, prenova, upravljanje poslovnih procesov, poslovno informacijski sistem, modeliranje poslovnih procesov Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 587; Prenosov: 177 Celotno besedilo (3,03 MB) |
3. Prenova procesa primopredaje nujnega reševalnega vozila Reševalne postaje Univerzitetnega kliničnega centra LjubljanaTimotej Černjač, 2023, magistrsko delo Opis: Cilj službe nujne medicinske pomoči (NMP) je čim hitrejši odziv na klic v sili in čimprejšnje nudenje NMP. Ekipe morajo biti stalno pripravljene na ukrepanje, saj se klici v sili dogajajo nepredvidljivo in v različnem obsegu. Da bi ekipa lahko v vsakem trenutku kakovostno ukrepala, mora zagotavljati brezhibnost nujnega reševalnega vozila (NRV) in vse opreme, pripomočkov ter sanitetno-potrošnega materiala (SPM). Reševalne postaje to zagotavljajo z dosledno primopredajo NRV med izmenami. Na ta način zaposleni, ki z delom zaključujejo, poročajo zaposlenim, ki bodo v naslednji izmeni začeli. K procesu primopredaje NRV prištevamo tudi primopredajni pregled, s katerim se zaposleni prepričajo, da so NRV, oprema, pripomočki in SPM res v predpisanem stanju. Vendar ker klic v sili lahko nastopi še pred zaključenim primopredajnim pregledom in ker so sodobna NRV opremljena s širokim naborom opreme in pripomočkov, je ključno, da primopredajni pregled NRV strateško zastavimo na način, da bodo ključna oprema in pripomočki pregledani prednostno in bo NRV čim prej pripravljeno na izvajanje nujne intervencije ter bo tako zagotovljena varnost pacientov, pregled preostalih artiklov, ki so del opremljenosti NRV, pa lahko izvedemo tudi kasneje.
Kot aktivni udeleženci v delovnem procesu smo skupaj s sodelavci prepoznali priložnost za izboljšavo trenutnega poslovnega procesa, saj v obstoječem stanju primopredajni pregled ni poenoten, ni poudarjen pomen primarnega pregleda ključne opreme potrebne za izvajanje nujne intervencije, pri primopredajnem pregledu se pojavljajo odvečne zamudne ponovitve pregledov artiklov, vse to pa vodi v tveganje za varnost pacientov. Prepoznali smo tudi smiselnost rešitev v drugih panogah in tudi enotah NMP, kjer se uporabljajo varnostne plombe, s katerimi zmanjšamo nepotrebne ponovitve že pregledanih artiklov.
V magistrskem delu smo želeli dokazati, da lahko s prenovo poslovnega procesa primopredaje NRV na reševalnih postajah dosežemo večjo učinkovitost delovanja, ki se bo odražala s hitrejšo varno pripravo ekipe na izvajanje nujne intervencije ter hkrati razbremenitev zaposlenih s skrajšanim poslovnim procesom. V ta namen smo oblikovali projekt prenove poslovnega procesa. Na Reševalni postaji Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana smo izvedli raziskavo, v kateri smo merili trajanje pregleda primopredajnega pregleda, morebitno površnost in težave pri 40 zaposlenih. Trajanje primopredajnega pregleda NRV je v povprečju trajalo 29 minut in 59 sekund (29:59), kombinacija najkrajših časov posameznih pregledov artiklov pa je znašala 10:01. Ker je bolj kot celotni pregled NRV pomemben pregled ključnih artiklov za izvajanje nujne intervencije, smo pripravili izbor teh artiklov. Kombinacija povprečnega trajanja pregleda posameznih artiklov, ki so ključni za izvajanje nujne intervencije je znašala 10:45, kombinacija najkrajših časov pa 04:47. Po preoblikovanju poslovnega procesa predpostavljamo, da bi lahko pregled ključnih artiklov za izvajanje nujne intervencije v povprečju trajal 05:57 ali manj, kar je skoraj dvakrat manj od obstoječega stanja, kombinacija najkrajših časov pregleda ključnih artiklov pa bi lahko znašala celo 02:33, kar je z vidika čimprejšnje pripravljenosti na izvajanje nujne intervencije ključnega pomena. Da bi to lahko dosegli, smo predlagali spremembe informacijskega sistema in načina dela vključno s spremenjenim potekom izvedbe poslovnega procesa ter uvedbo varnostnih plomb.
Magistrsko delo zajema tako teoretične osnove o sami primopredaji NRV in prenovi poslovnih procesov, kar skupaj z empiričnimi podatki iz delovnega okolja ter njihovo analizo skupaj s predlogi za izboljšanje poslovnega procesa omogoča tudi ostalim reševalnim postajam, da izboljšajo svoj proces primopredaje NRV in s tem povečajo učinkovitost in nivo varnosti pri oskrbi pacientov. Ključne besede: prenova procesov, reševalna postaja, reševalno vozilo, proces primopredaje. Objavljeno v DKUM: 31.05.2023; Ogledov: 621; Prenosov: 83 Celotno besedilo (7,08 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Digitalna preobrazba in optimizacija procesov servisiranja na področju gospodinjskih aparatovAnton Kokalj, 2022, magistrsko delo Opis: Obravnava magistrske naloge zajema problematiko vse manj učinkovitih poslovnih procesov servisiranja gospodinjskih aparatov in neenakovreden nagradno–motivacijski sistem za serviserje podjetja Gorenje.
Skozi teorijo spoznavamo literaturo različnih avtorjev s področja strukturne, operativne učinkovitosti procesov, logistike in motivacije, ki jo uporabimo v analiziranju servisnih procesov:
̶ analiza aktivnosti podprocesa klicni center pokaže predolg čakalni čas na prostega klicnega operaterja,
̶ analiza podprocesa vnosa reklamacij v aplikacijo razkrije vrsto podvojenega dela in veliko možnost napačnega vnosa,
̶ analiza podprocesa razdeljevanja reklamacij med serviserje pokaže problem v logistiki,
̶ analiza podprocesa obdelave reklamacij predoči veliko administrativno obremenitev za serviserja,
̶ analiza podprocesa kreiranja potnega naloga pokaže pretežno nevešče načrtovanje serviserja,
̶ analiza podprocesa servisiranja pa kaže na različno obremenitev serviserjev in
̶ analiza motivacijsko–nagradnega sistema pokaže, da plačevanje po učinku ni enako pravično za vse serviserje, saj je iz nagrade izvzeta vožnja med strankami.
V empiričnem delu s pomočjo sodobnih optimizacijskih orodij kreiramo strukturno in operacijsko učinkovite servisne procese. V podprocesu klicni center ni več čakajočih strank na strežbo in operaterji so razbremenjeni, v podprocesu vnosa reklamacij se pretežni del s predhodno registracijo odvija aplikativno, prav tako v podprocesih razdelitev reklamacij in obdelave reklamacij, kot je na primer naročilo materiala; kreacija potnega naloga poteka avtomatsko. Za razbremenitev in motivacijo so bili z raziskavo razviti trije nagradno–motivacijski sistemi, od katerih je najpravičnejši plačevanje po efektu oziroma plačevanje po efektivnem času dela in po času vožnje do strank.
V sklopu sodelovanja s Špelo Dolenc, ki je v svojem magistrskem delu z anketiranjem serviserjev Gorenja proučevala vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatov, se je skozi kreacijo obeh magistrskih nalog razvijala občasna diskusija, ki širše osvetljuje problematiko in nakazuje še vrsto drugih rešitev. Ključne besede: Prenova procesov, digitalna preobrazba, procesi servisiranja, nagrajevanje zaposlenih, strukturna učinkovitost Objavljeno v DKUM: 03.02.2023; Ogledov: 785; Prenosov: 70 Celotno besedilo (1,88 MB) |
5. Digitalizacija poslovnega procesa za naročilo in nakup prevoza : diplomsko deloTim Mori, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo v teoretičnem delu poudarili, kaj je pomen in namen digitalizacije poslovnih procesov, predstavili korake digitalizacije poslovnega procesa ter opisali grafično notacijo BPMN (Business Process Model And Notation) za modeliranje poslovnih procesov. Pri izdelavi naloge smo si zastavili cilj, da bi z digitalizacijo poslovnega procesa naročilo in nakup prevoza podjetju Avtoprevozništvo Topler omogočili, da bi postalo konkurenčno ostalim sorodnim podjetjem na trgu. Na osnovi analize poslovnega procesa in izdelanih modelih poslovnega procesa (AS – IS in TO – BE) s pomočjo notacije BPMN v orodju Signavio smo razvili spletno rešitev za uporabnike, ki želijo naročiti prevoz. Rešitev ponuja različne možnosti uporabe neregistriranim uporabnikom – gostom in registriranim uporabnikom, kateri lahko na enem mestu opravijo vse korake, od povpraševanja za prevoz do nakupa prevoza. Hkrati pa spletna rešitev podjetju ponuja lažji način za pregled rezervacije prevozov. Po izdelavi končne rešitve smo s končnimi uporabniki preverili še uporabnost rešitve. Ključne besede: Grafična notacija BPMN, Signavio, digitalizacija, spletni portal, prenova poslovnih procesov Objavljeno v DKUM: 14.12.2022; Ogledov: 878; Prenosov: 212 Celotno besedilo (1,76 MB) |
6. Prenova poslovnih procesov na temelju digitalizacije - primer občine VidemMateja Topolovec, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili pomembnost prenove poslovnih procesov s pomočjo digitalizacije na primeru občine Videm. Da bi se poslovni procesi lahko izvajali optimalno, je potrebna ustrezna informacijska podpora oziroma digitalizacija poslovnih procesov. Če je nivo digitalizacije nizek, se ta kaže v neoptimalnem izvajanju poslovnih procesov iz vidika časa, nepotrebnih stroških, omejenosti nadzora nad delom in poslovnimi procesi, zmanjšani zmožnosti izpolnjevanja zakonsko določenih rokov, slabi preglednosti in dostopnosti nad podatki, izgubi časa pri administrativnih opravilih, daljših čakalnih dobah za stranke, zmanjšani oziroma neoptimalni produktivnosti zaposlenih, večjih napakah pri delu, slabši motivaciji za delo ipd. Omenjeno situacijo je možno rešiti s prenovo poslovnih procesov, ki temelji na digitalizaciji. V začetku diplomskega dela smo se usmerili v spoznavanje poslovnih procesov, nato je sledila opredelitev prenove poslovnih procesov na temelju digitalizacije. Osrednji del diplomskega dela temelji, kot že omenjeno, na primeru občine Videm. Najprej smo podali nekaj izhodišč o lokalni samoupravi in na kratko smo predstavili občino. Nato smo navedli poslovne procese občine Videm. Nadalje smo analizirali izbrane poslovne procese pred prenovo in izpostavili slabosti le-teh. Sledila je analiza izbranih poslovnih procesov, kjer smo predstavili prednosti prenove na temelju digitalizacije. Na podlagi analize smo ugotovili, da prenova prinaša veliko prednosti. Nadalje smo primerjali stanje pred in po prenovi poslovnih procesov s pomočjo izbranih kriterijev, pri čemer smo izpostavili razlike. Iz primerjave je razvidno, da je prenova izboljšala ne le preglednost dela in spremljanje procesov, temveč je tudi skrajšala čas izvajanja poslovnih procesov ter doprinesla pomembne prednosti in koristi. Na koncu poglavja smo podali oceno vpliva prenove na zaposlene, poslovne partnerje in odjemalce. Nazadnje smo opisali predlog za vse slovenske občine, ki še niso prenovile svojega delovanja s pomočjo implementacije principov digitalizacije. Med drugim smo izpostavili, kakšne koristi prinaša prenova, tudi z vidika trajnostnega poslovanja. V sklepu smo opisali naše temeljne ugotovitve in odprte probleme, na katere smo tekom pisanja diplomskega dela naleteli. Ključne besede: poslovni procesi, prenova poslovnih procesov, digitalizacija, občina Objavljeno v DKUM: 18.08.2022; Ogledov: 971; Prenosov: 323 Celotno besedilo (2,35 MB) |
7. Prenova poslovnih procesov in digitalna transformacija v domu upokojencevLucia Slapar, 2021, diplomsko delo Opis: Zaključno delo z naslovom Prenova poslovnih procesov in digitalna transformacija v Domu upokojencev Kranj preučuje možnosti nadgradnje dosedanjih procesov z uvedbo nove digitalne tehnologije. Opaženo problemsko stanje je situacija, v kateri se je znašel Dom upokojencev Kranj med epidemijo, natančneje v letu 2020 v mesecih oktobru, novembru in decembru. Težava je bila vsakodnevno merjenje telesne temperature, merjenje drugih vitalnih znakov in iskanje stanovalca v primeru, da nenadzorovano zapusti sobo. Namen dela je bil raziskati procese, jih analizirati, raziskati trenutne možne rešitve in predlagati preoblikovane in digitalizirane procese.
Raziskava je bila opravljena z metodo oblikovanja procesov v programu ARIS Architect 10.0 in metodo benchmarkinga. V programu ARIS so bili oblikovani modeli organizacijske strukture, procesno drevo, trenutno problematični procesi in predlogi njihove prenove. Diplomsko delo je zaključeno z validacijo dobljenih rezultatov in predlogov. Pri tem so nam bili v pomoč strukturirani intervjuji z direktorico, njeno namestnico za zdravstvene zadeve in dvema stanovalkama.
Ugotovljeno je, da je procese, ki so bili ocenjeni za problematične, mogoče preoblikovati oziroma digitalno nadgraditi. S tem se strinjajo tudi intervjuvane osebe. Sicer je zaključeno, da ne glede na možno nadgradnjo ostajajo odprte možnosti za še dodaten razvoj sistemov, ki bi pripomogli k učinkovitejšemu delu zaposlenih v zavodu in k udobnejšemu in varnejšemu bivanju stanovalcev. Ključne besede: poslovni procesi, digitalna preobrazba, prenova procesov, dom upokojencev, tehnologija Objavljeno v DKUM: 17.12.2021; Ogledov: 1080; Prenosov: 147 Celotno besedilo (2,83 MB) |
8. Uporabniško vodeni procesi in pomen njihove vpeljave v poslovanje organizacijeSara Kremsar, 2021, magistrsko delo Opis: Organizacije morajo biti za uspešno poslovanje prepoznavne in morajo obvladovati določen del trga. Današnji trg je preplavljen s ponudniki vseh vrst izdelkov in storitev. Tolikšna zasičenost trga pa daje strankam možnost izbire in sprejemanja odločitve, kateremu ponudniku bodo namenile svoja sredstva. Organizacije tako med seboj neprestano tekmujejo, da bi dosegle pozornost stranke ter ji nudile čim ustreznejše izdelke ali storitve.
Podjetja, delujoča v informacijskotehnološki (IT) panogi, sploh ponudniki poslovnih informacijskih rešitev, so še posebej podvržena razkoraku med »Product-Driven« in »Customer-Driven« usmeritvijo. Podjetja, delujoča v IT-panogi, so v zadnjem času zaradi hitrega razvoja in širjenja novih tehnologij pod stalnim pritiskom, da ohranjajo konkurenčno prednost na trgu. Problem in trenutni izziv organizacij se kažeta v določanju učinkovitega razmerja med prakticiranjem »Customer-Driven« aktivnosti, usmerjenih v blaginjo stranke, ter »Product-Driven« aktivnosti, ki so usmerjene v rast in donosnost organizacije. Angleške pojme smo razložili v pojmovniku ter slovarju najpogostejših angleških izrazov na koncu magistrskega dela.
Za reševanje omenjenega izziva organizacije uporabljajo poslovni model, ki je osredotočen na zagotavljanje potreb in želja strank. Osredotočenost na stranke, če je pravilno izvedena, lahko privede do večjega zadovoljstva strank, kar posledično vodi do večje poslovne uspešnosti. »Customer-Driven« procesna usmerjenost podjetja se kaže v različnih oblikah, od vpeljave nove tehnologije do pridobivanja povratnih informacij ter izgradnje odnosov s strankami. Danes številne organizacije prehajajo skozi digitalno preobrazbo, kar je prvi korak k temu, da postanejo bolj osredotočene na svoje stranke.
V magistrskem delu je predstavljena razlika med pristopom, usmerjenim k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, in pristopom, usmerjenim k potrebam in željam strank. Podan je predlog vzpostavitve CDP (akronim, razložen v uvodu magistrske naloge) na realnem primeru, ki vsebuje sklope in faze vpeljave. Izdelan je modelni prikaz izbranih procesov želenega stanja (»TO-BE«) z upoštevanjem lastnosti »Customer-Driven« pristopa. Prav tako je v magistrski nalogi definiran način določanja stopnje, do katere je smiselno procese prilagajati potrebam in željam strank. Rezultati magistrske naloge so posnetek stanja, izvedene analize, verificirani rezultati ter odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Magistrska naloga lahko služi kot pomoč ostalim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela pod podobnimi pogoji preoblikovati iz »Product-Driven« usmerjenega poslovanja v »Customer-Driven« usmerjeno poslovanje. Ključne besede: pristop, usmerjen k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, pristop, usmerjen k potrebam in željam strank, modeliranje poslovnih procesov, analiza poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov. Objavljeno v DKUM: 23.11.2021; Ogledov: 973; Prenosov: 140 Celotno besedilo (3,17 MB) |
9. Digitalizacija it podjetja: analiza primeraPrimož Kokot, 2020, magistrsko delo Opis: Spreminjanje trga, ki se odraža skozi vedno nove zahteve, vse več digitalne tehnologije, drugačnih navad in zahtev kupcev itd. so podjetja pravzaprav prisilila, da začnejo izkoriščati, ali pa vsaj razmišljati o tem, kako izkoristiti digitalno tehnologijo, da ta prispeva h koristim podjetja. Zmotno je misliti, da je dovolj le vpeljava digitalne tehnologije, potrebna je namreč digitalizacija, ki pa v glavnem zahteva transformacijo celotnega poslovanja podjetja. Morda se nekatera slovenska podjetja še ne zavedajo njenega pomena, vendar bodo morala o tem kmalu razmisliti, če bodo želela ostati konkurenčna na našem trgu. Pri tem o tujem trgu pravzaprav niti ne morejo veliko razglabljati, sploh če digitalizacije še ne vidijo kot vir preživetja na trgu oziroma kot nekaj, kar jih sploh lahko postavi ob bok tujemu podjetju, tuji trgi so namreč veliko bolj neizprosni.
V magistrskem delu smo preučevali digitalizacijo podjetji ter prenovo poslovnih procesov in vpliv sprememb digitalne transformacije na poslovne procese v podjetju. V empiričnem delu pa smo se posvetili analizi podjetja FlawlessCode, kjer smo preučili možnost uvedbe digitalizacije ter njen vpliv na procese v podjetju, na poslovanje podjetja ter na rezultate in cilje, ki jih podjetje želi doseči.
V nalogi je predstavljena uvedba celovitih poslovnih rešitev v ključnih procesih podjetja. Navedene so rešitve v obliki nadgradenj in prenove, ki obravnavajo tudi uvedbo posameznih sistemov digitalne tehnologije. Ugotovili smo, da bi podjetje z uvedbo navedenih rešitev, torej z digitalno transformacijo lahko med drugim začelo tudi svojo pot na področju mednarodnih projektov, v katerih ne bi zgolj sodelovali kot partner, pač pa bi lahko prevzeli vodilno vlogo. Ključne besede: digitalizacija, digitalna transformacija, prenova poslovnih procesov, management poslovnih procesov, IT podjetje Objavljeno v DKUM: 06.11.2020; Ogledov: 1800; Prenosov: 495 Celotno besedilo (1,03 MB) |
10. Logistika s poudarkom na logistični pogodbi in njeni prihodnostiMonika Žnidarič, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena logistična pogodba in njen pravni vidik na nacionalni in mednarodni ravni. Logistična pogodba sicer ni urejena s formalnimi viri, vendar se v praksi vseeno uporablja. Predstavljena je tudi pametna pogodba in kako bi se lahko vključevala v logistične procese. Logistična pogodba bi se težko sklepala v obliki pametne pogodbe zaradi značilnosti, ki jih pametne pogodbe imajo (potrebno je zelo dobro poznavanje programiranja, pogodbe se ne da spreminjati, ko je oblikovanje sproženo, avtomatično teče naprej). Lahko pa bi se uporabljala na primer kot elektronski tovorni list. Prav tako je v delo vključeno poglavje o prenovi logističnih procesov, katerih pomembno vlogo predstavlja tudi logistična pogodba. S prenovo logističnih procesov bi dosegli zmanjšanje stroškov, kar je eden izmed glavnih ciljev podjetij. Z informacijsko podporo logistični pogodbi pa je dosežen bolj natančen in preglednejši pregled nad naročili, ki jih dobivajo logistična podjetja. Ključne besede: logistična pogodba, logistični podjemnik, logistični naročitelj, pametna pogodba, prenova logističnih procesov Objavljeno v DKUM: 25.09.2020; Ogledov: 999; Prenosov: 83 Celotno besedilo (670,95 KB) |