| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 54
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Odnos slovenskih osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija
Mirjana Meško, 2009, diplomsko delo

Opis: Zadnja leta v Sloveniji in po svetu osnovnošolski in srednješolski učitelji opažajo zmanjšano zanimanje učencev za naravoslovne predmete. Posledice tega trenda zaznamo kot pomanjkanje kadra z naravoslovno izobrazbo. Tako se lahko zmanjša kakovost znanstvenega in strokovnega dela, kar ima negativen vpliv v znanosti in v razvoju držav. V tem diplomskem delu smo ugotavljali odnos slovenskih osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija. S pomočjo anket smo pridobili ustrezne podatke in ugotovili, da se je trend zmanjšanega zanimanja za biologijo ustavil. Med osnovnošolci je biologija v samem vrhu priljubljenih predmetov, prav tako se odločajo za nadaljevanje šolanja v naravoslovni smeri. V prehodu iz osnovne v srednjo šolo pozitivnost odnosa do biologije stagnira oziroma malo nazaduje, čeprav maturanti vse pogosteje izbirajo naravoslovne predmete na maturitetnem preizkusu. Glede na naše podatke bodo družboslovne fakultete v prihodnjih letih še vedno polne, medtem ko si bodo predavalnice naravoslovnih fakultet s prihodom sedanjih osnovnošolcev počasi opomogle. Za izboljšanje odnosa osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija bi učitelji morali po mnenju učencev učno snov podajati s pomočjo razgibanih metod dela in predvsem vključevati več praktičnega dela v pouk biologije ter vsebino predmeta povezovati z vsakdanjim življenjem.
Ključne besede: odnos, biologija, učni predmet, osnovna šola, srednja šola, didaktika biologije
Objavljeno: 22.04.2009; Ogledov: 3871; Prenosov: 398
.pdf Celotno besedilo (849,59 KB)

2.
OZAVEŠČANJE UČENCEV O SPREMEMBAH V OKOLJU S POMOČJO SODOBNIH DIDAKTIČNIH STRATEGIJ V PRVEM TRILETJU
Andreja Rečnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V praktičnem diplomskem delu z naslovom Ozaveščanje učencev o spremembah v okolju s pomočjo sodobnih didaktičnih strategij v prvem triletju je teoretični del razdeljen na okoljski in pedagoško-didaktični vidik. V okoljskem vidiku so predstavljene splošne okoljske spremembe in težave v ravnanju z okoljem v današnjem času ter okoljska vzgoja kot pomemben dejavnik vzgoje za dolgoročno prihodnost. Pedagoško-didaktični vidik predstavlja sodobne didaktične strategije pouka in didaktične pristope za pouk okoljske vzgoje ter opredelitev predmeta spoznavanje okolja z vidika okoljske vzgoje. Empirična raziskava nam prikaže, kako učiteljice uresničujejo cilj, pri katerem učenci spoznavajo, da so spremembe v okolju za živali ali rastline včasih ugodne, včasih pa škodljive, in katere didaktične strategije uporabljajo. Rezultati so pokazali, da nekatere učiteljice cilj obravnavajo površinsko, da pa v proces poučevanja vnašajo elemente odprtega pouka. V praktičnem delu je priložena priprava na učno uro, ki sem jo z elementi izkustvenega in problemskega pouka izvedla tako, da so učenci izbrani cilj iz raziskave usvojili z neposrednim opazovanjem narave in človekovega vpliva nanjo ter da so s praktičnimi dejavnostmi samostojno prišli do novih spoznanj.
Ključne besede: Spremembe v okolju, okoljska vzgoja, predmet spoznavanja okolja, sodobne didaktične strategije, prvo triletje.
Objavljeno: 03.06.2009; Ogledov: 3092; Prenosov: 444
.pdf Celotno besedilo (5,00 MB)

3.
TERENSKO DELO PRI POUKU DRUŽBE
Alja Radanovič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Terensko delo pri pouku družbe je predstavljeno terensko delo kot pomembna praktična dopolnitev teoretičnega dela pouka ter z njim povezane metode dela. V teoretičnem delu naloge je omenjena opredelitev terenskega dela, povezanost le tega z ostalimi načini poučevanja ter na kaj moramo biti pozorni pri načrtovanju terenskega dela. Z nekaj primeri učnih priprav je v praktičnem delu diplomske naloge predstavljeno, kako načrtovati terensko delo pri predmetu družba v četrtem in petem razredu devetletne osnovne šole. Diplomska naloga temelji na neposredni pedagoški izkušnji. Praktični del diplomskega dela se je odvijal na OŠ Boštanj. Okolica šole je zelo primerna za izvajanje terenskega dela. Terensko delo je bilo preizkušeno in dokumentirano v četrtem razredu. Doseženi rezultati potrjujejo primernost uporabe takšnega načina dela z učenci, saj si pridobijo nove izkušnje, so ustvarjalni, aktivni, razvijajo jezik, se uče sodelovanja, navajajo se poslušati in ceniti mnenja drugih.
Ključne besede: Terensko delo, predmet družba, učne priprave
Objavljeno: 06.10.2009; Ogledov: 2401; Prenosov: 494
.pdf Celotno besedilo (6,44 MB)

4.
PRIMERI TERENSKEGA DELA PRI PREDMETU DRUŽBA V ČETRTEM RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Anja Špoljar, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Primeri terenskega dela pri predmetu družba v četrtem razredu devetletne osnovne šole obravnava terensko delo kot eno izmed priporočenih sodobnih oblik poučevanja tega predmeta. V teoretičnem delu je opredeljen pojem terensko delo, opsan njegov pomen in cilji, izpostavljene so metode terenskega dela, analizirali smo zastopanost terenskega dela v učbeniških kompletih različnih založb. V praktični del diplomske naloge temelji na neposredni pedagoški izkušnji.
Ključne besede: Četrti razred osnovne šole, predmet družba, terensko delo.
Objavljeno: 05.01.2010; Ogledov: 2220; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (43,25 MB)

5.
NARAVOSLOVNI DAN VODA V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Sandra Forjanič, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge govorimo o dnevih dejavnosti. Posebno pozornost namenjamo naravoslovnemu dnevu. Osredotočili smo se na pregled učnih načrtov in učbeniških gradiv prvega triletja za spoznavanje okolja s stališča naravoslovnih dni in vode. Iz njih smo izpisali vsebine, ki se nanašajo na naravoslovne dni in vodo. Zapisali smo tudi nekaj teorije o vodi in opredelili predmet spoznavanje okolja. V praktičnem delu predstavljamo primer priprave za naravoslovni dan. Osnovna literatura nam je Prenovljen učni načrt za spoznavanje okolja, zato govorimo o vsebinskih sklopih in ne več o tematskih sklopih. V praktičnem delu predstavljamo tudi, kako je potekal naravoslovni dan, na temo voda, v 3. a razredu na Osnovni šoli Sveti Jurij. Predstavljamo delo na posamezni postaji in pojasnimo, kako je šlo delo od rok učencem. Potek naravoslovnega dne dokumentiramo z raznimi fotografijami. Na koncu predlagamo učiteljem, kako naj sami organizirajo naravoslovne dneve in tudi ostale dneve dejavnosti, da bodo učenci motivirani za delo in bodo pridobili veliko novih izkušenj.
Ključne besede: naravoslovni dan, učbeniška gradiva, predmet spoznavanje okolja, priprava za naravoslovni dan, voda, delo po postajah.
Objavljeno: 11.02.2010; Ogledov: 4021; Prenosov: 594 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

6.
PRIMER TERENSKEGA DELA PRI POUKU SPOZNAVANJE OKOLJA V DRUGEM RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Nina Krt, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Primer terenskega dela pri pouku spoznavanje okolja v drugem razredu devetletne osnovne šole predstavlja terensko delo kot eno od dobrih metod, ki jih lahko učitelj uporabi pri načrtovanju in izvajanju pouka. V teoretičnem delu je navedenih nekaj opredelitev pojma terensko delo. Zajete so opredelitve tako slovenskih kot tujih avtorjev. Na kratko je prikazana zgodovina razvoja terenskega dela kot ene izmed učnih metod pri pouku, predstavljeni pa so tudi pomen in funkcije terenskega dela, faze in organizacija terenskega dela ter problemi, ki lahko pri tem nastanejo. V praktičnem delu diplomskega dela so zajete priprava, izvedba in evalvacija terenskega dela za sklop ''Bilo je nekoč'' v drugem razredu devetletne osnovne šole. Diplomsko delo temelji na neposredni pedagoški izkušnji. Praktični del se je deloma odvijal v Osnovni šoli Križe in njeni okolici ter v prostorih stalne razstave ''Lovci na mamute — ledena doba v Evropi'' v Tržiču.
Ključne besede: terensko delo, predmet spoznavanje okolja, drugi razred osnovne šole, ogled muzeja
Objavljeno: 21.05.2010; Ogledov: 3507; Prenosov: 351
.pdf Celotno besedilo (5,19 MB)

7.
SLOVSTVENA FOLKLORA V OČEH MLADOLETNIKOV (TERMINOLOGIZACIJA, RAZUMEVANJE IN ŽIVOST SLOVSTVENE FOLKLORE MED OSNOVNOŠOLCI)
Andreja Novak, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je raziskati koliko učenci devetih razredov osnovne šole poznajo sodobno terminologijo slovstvene folklore, koliko jo razumejo in preveriti živost te veje besedne umetnosti med osnovnošolci. Z anketnim vprašalnikom sem se podala na tri osnovne šole, ki delujejo v središču mesta Maribor in štiri osnovne šole zunaj tega mesta. V raziskavi je sodelovalo 92 učencev primestnih osnovnih šol ter 88 učencev mestnih osnovnih šol. Predstavila sem, kako sta se pomen in vloga slovstvene folklore skozi čas spreminjala, na kar kažejo učni načrti, ki so bili tedaj v veljavi. Posebej sem obravnavala učni načrt za izbirni predmet slovenščina — šolsko novinarstvo, ki je v veljavi danes in priročnike, s pomočjo katerih je moč doseči v učnem načrtu zastavljene cilje. Opisala sem osnovne pojme slovstvene folklore, njeno terminologijo in njen žanrski sistem.
Ključne besede: Slovstvena folklora, umetnost govorjenega jezika, žanrski sistem slovstvene folklore, učni načrt za izbirni predmet slovenščina – šolsko novinarstvo, osnovna šola.
Objavljeno: 23.07.2010; Ogledov: 2343; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (739,56 KB)

8.
UPORABA PROGRAMA GOOGLE SKETCHUP ZA 3D OBLIKOVANJE IN VIZUALIZACIJO V OSNOVNI ŠOLI
Kosta Dolenc, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opisuje možnosti uporabe programa Google SketchUp, kot učni pripomoček, v osnovni šoli. Opisane so osnove tridimenzionalnega (3D) prostora (modeliranja), program Google SketchUp in njegova orodja, podrobne vaje, ki se lahko uporabijo pri pouku Tehnike in tehnologije ter Računalništva in osnutek izbirnega predmeta. V diplomski nalogi je izvedena analiza uporabe 3D oblikovanja in vizualizacije, pri pouku Tehnike in tehnologije ter Računalništva, v današnji osnovni šoli. V sklopu diplomske naloge je tudi nakazano, kje v učnih načrtih bi lahko vnesli 3D oblikovanje in vizualizacijo.
Ključne besede: 3D, Google SketchUp, Osnovna šola, Tehnika in tehnologija, Računalništvo, Izbirni predmet, Medpredmetno povezovanje
Objavljeno: 27.07.2010; Ogledov: 7193; Prenosov: 1204
.pdf Celotno besedilo (6,30 MB)

9.
POUK PREDMETA SPOZNAVANJE OKOLJA ZUNAJ UČILNICE
Katja Mihelin, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi najprej teoretično opredelimo izkustveno učenje ter pouk zunaj učilnice. Vključena so načela uspešnega izkustvenega pouka ter krog učenja skozi neposredne izkušnje. Opisani so koraki načrtovanja ter metode tovrstnega pouka. Opredeljena so tudi posebna znanja in spretnosti, ki jih učenci skozi izkustveno učenje razvijajo. Iz učnega načrta za spoznavanje okolja so izpisani vsi učni cilji in pripadajoči tematski sklopi, ki so glede na predlagane dejavnosti, načrtovani za doseganje pri pouku zunaj učilnice. Tem ciljem je pripisano število dejavnosti iz vseh štirih potrjenih priročnikov za učitelje. Razlike v številu zastopanosti dejavnosti zunaj učilnice glede na tematske sklope, razrede in glede na posamezne založbe so analizirane.. Dodan je primer eksemplarične učne priprave za predmet spoznavanje okolja zunaj učilnice. V prilogi je dodan izpis vseh dejavnosti načrtovanih za izvajanje zunaj učilnice iz priročnikov za učitelje.
Ključne besede: predmet spoznavanje okolja, pouk zunaj učilnice, izkustveno učenje, priročniki za učitelje, okoljska vzgoja.
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 3197; Prenosov: 658
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

10.
IZVRŠBA V CARINSKI SLUŽBI
Danilo Kostanjevec, 2010, diplomsko delo

Opis: Carinska uprava Republike Slovenije postaja vse bolj pomembna institucija na področju izvršb za nedavčne denarne terjatve, katere ji bo Davčna uprava Republike Slovenije skozi leta postopoma v celoti predala. Izvršba sama se zaradi tega ne spreminja, saj Zakon o davčnem postopku točno določa postopek izvršbe, ne glede na to, kateri organ izvaja izvršbo. Zaradi povečanega obsega izvršb se bo struktura zaposlenih v carinski službi skozi čas spremenila. Izterjevalci bodo čedalje bolj pomemben del carinske službe. Prenos izvršbe z davčnega organa na carinski organ pomeni ne le reševanje kadrovske problematike v carinski službi, pač pa tudi povečan obseg prilivov v proračun Republike Slovenije iz naslova izterjanih obveznosti. V diplomskem delu sem prvotno predstavil organiziranost in naloge Carinske uprave Republike Slovenije ter predvidene spremembe v prihodnosti zaradi povečevanja vloge izvršbe v njenem delovanju. Vsaka izvršba je urejena z pravno ureditvijo, ki je v carini urejena z Zakonom o carinski službi, ki se navezuje na Zakon o davčnem postopku, kot krovnim zakonom o izvršbi. Zaradi obsežnosti tematike izvršbe sem v diplomskem delu zajel del vsebine o izvršbi, ter tako izbral področja, ki so po mojem mnenju najbolj pomembna in se v postopku izvršbe največ uporabljajo. To velja tudi za izvršbo v carinski službi.
Ključne besede: izvršba, izterjevalec, dolg, sklep o izvršbi, izvršilni naslov, izvršilno sredstvo, predmet izvršbe, Carinska uprava Republike Slovenije
Objavljeno: 23.09.2010; Ogledov: 1593; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (508,73 KB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici