| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 62
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Nihče me ne razume - avtorska glasbena pravljica za osnovnošolce v 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju
Saša Brezovšek, 2024, magistrsko delo

Opis: Pričujoče magistrsko delo obravnava glasbeno pravljico kot didaktično sredstvo aktivne glasbene komunikacije in se osredotoča predvsem na 2. in 3. vzgojno-izobraževalno obdobje. Razdeljeno je na dva dela – teoretičnega in praktičnega. Teoretični del predstavi pomen aktivne glasbene komunikacije pri pouku glasbene umetnosti v 2. in 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju, ki je temeljna za celostni pristop na kognitivnem, afektivno-socialnem in psihomotoričnem področju in predvsem za ustvarjalno mišljenje in domišljijo, ki je pri današnjih mladostnikih primanjkuje, a je temeljna komponenta za delovanje v modernem svetu. Teoretični del predstavi načela poučevanja glasbene umetnosti za razvoj ustvarjalnosti in domišljije ter kot sredstvo predstavi glasbeno pravljico. Pravljica je v magistrskem delu analizirana, podane so tudi smernice za izvajanje. Glasbeno pravljico sestavlja vezno besedilo in 15 kratkih skladb, ki dopolnjujejo dogajanje, stopnjujejo dramatičnost, kažejo lastnosti glavnih likov in odnose med njimi. Vse skladbe so vokalno-instrumentalne, napisane so za dve solistki (Katarina, mama), tercet (učitelj, starši), manjšo skupino deklet (skupina »Kul punc«) ter mladinski pevski zbor, ki ima predvsem vlogo povezovalca in opisovalca dogajanja. Vodilno vlogo instrumentalne spremljave imajo klavir in Orffova glasbila, mestoma pa so dodana telesna tolkala.
Ključne besede: Aktivna glasbena komunikacija, domišljija, glasbena pravljica, 3. vzgojno-izobraževalno obdobje.
Objavljeno v DKUM: 28.08.2024; Ogledov: 109; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (33,18 MB)

2.
Slovenske pripojedke - motivacija za učenje slovenščine kot drugega in tujega jezika na razredni stopnji : a motivation for learning slovene as a second and foreign language from grades 1 to 5 of primary school
Ines Voršič, Dragica Haramija, 2024, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Prispevek na primeru knjige Slovenske pripojedke predstavlja vpetost gradnikov bralne pismenosti v pouk slovenščine kot drugega in tujega jezika na razredni stopnji, pri tem pa se osredotoča zlasti na gradnika besedišče in razumevanje besedila. Slovenske pripojedke v povezovanju umetnostnega (ljudska pravljica/pripovedka) in neumetnostnega besedila (kuharski recept) ter različnih zanimivosti (običaji, vraže, pregovori …) omogočajo usvajanje slovenščine kot drugega in tujega jezika v tesnem prepletu s spoznavanjem slovenske kulturne dediščine na treh ravneh: (1) z vidika jezika in prehranskega besedišča; (2) z vidika slovenskih praznikov, običajev in navad; (3) z vidika slovenske ljudske mladinske književnosti.
Ključne besede: slovenščina kot drugi in tuji jezik, ljudska pravljica in pripovedka, kuharski recept, besedišče, kulturna dediščina
Objavljeno v DKUM: 08.05.2024; Ogledov: 199; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (407,16 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Medbesedilne reference in literarni kanon v otroški in mladinski književnosti
Dragica Haramija, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek je osredinjen na različne oblike medbesedilnosti v otroški in mladinski književnosti. Za povezovanje medbesedilnih elementov je nujno poznavanje kanonskih besedil, brez česar sodobna literarna dela, ki vsebujejo tovrstne elemente, ne funkcionirajo, ali pa se vsaj del zgodbe zaradi nepoznavanja izhodiščnega besedila izgubi. Kot primer različnih medbesedilnih navezav so predstavljene pravljice o metamorfozi žabe kot glavnega literarnega lika, ki je hkrati tudi naslovni lik izbranih zgodb (razen pri Prap): izhodiščno besedilo bratov Grimm Žabji kralj ali železni Henrik, Saše Vegri Jure kvak kvak, Lile Prap 1001 pravljica, Bine Štampe Žmavc O žabi in princu ter O začaranem žabcu Andreja Rozmana Roze.
Ključne besede: literarni kanon, medbesedilnost, mem, metamorfoza, pravljica, žaba, literary canon, intertextuality, meme, metamorphosis, fairy tale, frogs
Objavljeno v DKUM: 12.04.2024; Ogledov: 144; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (7,19 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Načrtovanje in izvajanje glasbene pravljice v vrtcu : diplomsko delo
Barbara Trafela, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Načrtovanje in izvajanje glasbene pravljice v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in projektnega dela. Teoretični del diplomskega dela je sestavljen iz opredelitve jezika in govora, gledališke umetnosti s poudarkom na lutkovni umetnosti in senčnih lutkah ter metodah dela z lutkami v vrtcu in glasbene umetnosti, kjer smo se posebej posvetili glasbenim dejavnostim v predšolskem obdobju: izvajanju glasbe (petje pesmi, igranje na glasbila), poslušanju glasbe, ustvarjanju v in ob glasbi ter glasbeno-didaktičnim igram. V projektnem delu smo po posameznih dnevih načrtovali dejavnosti, s katerimi smo pri otrocih razvijali glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja ter jim približali senčne lutke. V okviru izvedenega projekta smo načrtovali in ovrednotili izvedbo glasbene pravljice s senčnimi lutkami Hiška, majhna kakor miška. Otroci so ob zaključkiu projekta predstavili glasbeno pravljico Hiška majhna kot miška s senčnimi lutkami otrokom in vzgojiteljicam ostalih skupin iz vrtca, poznali so rokovanje z instrumenti in lutkami ter z veseljem predstavili to, kar smo skozi različne dejavnosti pripravljali v času projekta.
Ključne besede: glasbena pravljica, gledališče, senčne lutke, glasbene dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 474; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

5.
Vpliv žepne pravljice na pripovedovanje otrok : diplomsko delo
Valentina Satler, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv žepne pravljice na pripovedovanje otrok sestavljajo teoretični, empirični in praktični del. V teoretičnem delu sta najprej omenjeni neverbalna in socialna komunikacija, nato pa sta poglobljeno razložena govorni razvoj in pomen otroške literature za otrokov razvoj. V empiričnem delu je zapisan cilj raziskave, zastavljene so hipoteze in opisan postopek raziskovanja. Na koncu so predstavljeni in analizirani pridobljeni rezultati. Zbranih je 12 pripovedovanj šestih otrok, starih pet do šest let. Vsak izmed otrok je pripovedoval dve zgodbi s pomočjo žepne pravljice, ki si jo je izdelal. Otroci so bili razdeljeni v tri skupine, in sicer otroka, ki sta na govornem področju slabša, otroka, ki sta na govornem področju povprečna, in otroka, ki sta na govornem področju boljša. V sklepu je podana primerjava pripovedovanj različno sposobnih otrok.
Ključne besede: žepna pravljica, predšolski otrok, pripovedovanje, govor
Objavljeno v DKUM: 30.03.2023; Ogledov: 771; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

6.
Uglasbitev izbranih otroških pesmi Neže Maurer : magistrsko delo
Neža Pavlovič, 2023, magistrsko delo

Opis: Za učence razredne stopnje smo želeli ustvariti kakovostne avtorske uglasbitve otroških pesmi in glasbeno pravljico. Predstavimo pesnico Nežo Mauer, njeno poezijo za otroke in mladino ter nekatere dosedanje uglasbitve otroških pesmi na avdio zapisu in v notnem gradivu. Naštejemo najvidnejše slovenske skladatelje otroških pesmi, predstavimo glavne značilnosti v besedilu, vsebini, obliki, ritmu, melodiji, tempu, dinamiki, artikulaciji in izrazu, instrumentalni spremljavi ter otroškem obsegu. Zapišemo definicije glasbene pravljice, opišemo besedilo in glasbo v glasbeni pravljici, ključne razlike med glasbeno pravljico in pravljico z glasbo, navedemo nekaj primerov znanih pravljic ter obravnavamo cilje poslušanja in izvajanja glasbene pravljice. Predstavimo zbirko Beli muc avtorice Neže Maurer in lastne avtorske uglasbitve desetih izbranih pesmi iz zbirke. Pri vsaki pesmi analiziramo besedilo in glasbo ter dodamo notni zapis pesmi; posebej vokalni part in vokal s spremljavo za kitaro. Avtorska glasbena pravljica Janekovo popotovanje je zapisana v pripovedni obliki. Učitelj jo tako lahko v celoti izvede sam, na Youtubu so na voljo tudi posnetki vseh desetih pesmi. V poglavju Samorefleksija osvetlimo potek ustvarjalnega procesa, zadnje poglavje pa predstavlja strokovna recenzija pesmi in glasbene pravljice. V prilogo smo dodali scenarij za dramsko uprizoritev glasbene pravljice, v kateri sodelujejo učenci.
Ključne besede: otroške pesmi, glasbena analiza, uglasbitve pesmi, glasbena pravljica, Neža Maurer
Objavljeno v DKUM: 10.02.2023; Ogledov: 787; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (4,17 MB)

7.
Groteskno v ilustriranih pravljicah bratov Grimm : magistrsko delo
Regina Potočnik, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi bomo proučevali grotesknost s pomočjo pravljic bratov Grimm, primerjali groteskne ilustracije pravljic in spoznali njihove ilustracije ter vpliv na bralca. Tako bomo v teoretičnem delu naloge analizirali izbrane ilustracije pravljic bratov Grimm in izpostavili njihove temeljne lastnosti skozi spoznavanje pojma grotesknost. Praktični del sestavljajo ilustracije, ki sledijo načelom groteskne ilustracije in na ta način poskusijo preobraziti otroško pravljico v pravljico za odrasle.
Ključne besede: Brata Grimm, pravljica, groteska, grozljivo, ilustracije
Objavljeno v DKUM: 03.01.2023; Ogledov: 772; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (9,14 MB)

8.
Plesno ustvarjanje otrok na pravljico Veveriček posebne sorte : diplomsko delo
Manja Čurič, 2022, diplomsko delo

Opis: Ples je zelo pomemben za otrokov celostni razvoj. Skozi ples otrok izraža svoja doživljanja, razvija občutja skozi gibalne sposobnosti in ustvarjalnost. Zato smo se odločili, da skozi diplomsko delo ugotovimo, kako otroci doživljajo pravljico skozi ples in kako ustvarjalni so na tem področju. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo se osredotočili na ples, ples v predšolskem obdobju, plesno ustvarjalnost, vpliv glasbe na otrokov razvoj. Posvetili smo se tudi pravljici in projektno učnemu delu v vrtcu. V praktičnem delu smo načrtovali devet dejavnosti, ki smo jih izvedli v vrtcu z otroki, starimi 5–6 let. Naš cilj je bil, da z otroki izvedemo projektno delo, spremljamo otrokove odzive in doživljanje na predstavljeno pravljico. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalviranja smo ugotovili, da otroci zmorejo sodelovati pri projektu in da so zelo ustvarjalni pri improviziranju gibalnih motivov.
Ključne besede: ples, ustvarjalnost, pravljica, predšolski otrok, projektno delo v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 911; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (4,63 MB)

9.
Plesne dejavnosti na glasbeno pravljico Miška si poišče nov dom : diplomsko delo
Lucija Jovan, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Plesne dejavnosti na glasbeno pravljico Miška si poišče nov dom je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen naloge je bil pripraviti plesne dejavnosti na glasbeno pravljico Miška si poišče nov dom, skozi katere bi spodbujali otrokovo ustvarjalnost. Raziskali smo tudi, kakšne so možnosti povezovanja različnih področij iz Kurikuluma za vrtce s plesom na to temo. V teoretičnem delu smo se osredotočili na umetnost, predvsem na glasbo in ples. Izpostavili smo plesne dejavnosti, spodbude in povezave med plesom in glasbo. Posvetili smo se tudi glasbeni pravljici in poslušanju glasbe v predšolskem obdobju. V praktičnem delu pa smo načrtovali dejavnosti, ki smo jih izvedli v vrtcu z otroki, starimi 3–4 leta. Spremljali smo njihove odzive in raziskali uporabo različnih pristopov dela s predšolskimi otroki pri izvedbi plesnih dejavnosti. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalvacij vzgojnega dela smo ugotovili, da je glasbena pravljica Miška si poišče nov dom primerna za starost otrok od tretjega do četrtega leta. Otroke smo seznanili z vsebino pravljice skozi različne plesne dejavnosti, kjer so bili otroci zelo ustvarjalni. Usvojili so vse gibalne motive, ki smo jih načrtovali, obenem pa so vsebino glasbene pravljice doživljali skozi svoj lasten gibalni izraz.
Ključne besede: ples, glasbena pravljica, gibanje, didaktične igre
Objavljeno v DKUM: 14.01.2022; Ogledov: 904; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (938,31 KB)

10.
Pravljica Trije prašički kot motivacijsko sredstvo za naravoslovno raziskovanje predšolskih otrok : diplomsko delo
Alekseja Glinšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Narava predšolskemu otroku omogoča mnogo različnih izzivov, prek katerih pridobiva izkušnje in znanja. Otroci nenehno raziskujejo to, kar jim je neznanega. Opazujejo naravne pojave, procese in postopke. Zato je pomembno, da otroku v vrtcu omogočimo naravoslovne dejavnosti. Vzgojitelj lahko otroke motivira za naravoslovno dejavnost s pravljico. Pristop motiviranja naravoslovne dejavnosti prek pravljice smo preizkusili s pravljico Trije prašički. Ugotavljali smo, kako so se otroci starostnih skupin 3–4 leta in 5–6 let po navdihu zgodbe lotili naravoslovne dejavnosti izdelave stavbe, kjer smo preverili njeno stabilnost s pihanjem. Pravljica predstavlja temelj, ki je otroku pomagal razrešiti lastno zamisel, kar pomeni, da je otrok imel dovolj različnega materiala, ki je vzbudil njegovo ustvarjalnost in radovednost. V empiričnem delu smo s pomočjo tabel in grafov predstavili, kako so se otroci lotili dejavnosti, kateri material so uporabili, kakšni so bili njihovi komentarji in dialogi med samo izdelavo ter kakšen je bil rezultat preverjanja stabilnosti stavbe. Ugotovili smo, da so otroci uporabljali tako naravni kot umetni material. Najpogosteje uporabljen umetni material je bil plastelin, najpogosteje uporabljen naravni material pa je bilo kamenje. Otroci so za spajanje uporabljali različne metode in materiale. Polovica narejenih hišk je preizkus prestala, ostale so se po pihanju podrle.
Ključne besede: Naravoslovje, predšolski otroci, pravljica Trije prašički, naravoslovno raziskovanje, motivacijsko sredstvo.
Objavljeno v DKUM: 14.01.2022; Ogledov: 1118; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici