1. Vrednotenje vpliva strateških elementov na kakovost poslovnih procesovMitja Podlesnik, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskali in opisali strateške elemente in poslovne procese ter ocenili njihovo kakovost. V teoretičnem delu smo najprej predstavili strateške elemente, s strateškim planiranjem povezane poslovne procese in na podlagi literature in raziskav raziskali vpliv strateških elementov na kakovost poslovnih procesov. V ta namen smo analizirali obstoječe metrike vrednotenja kakovosti strateških elementov in poslovnih procesov. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o poznavanju strateških elementov, poslovnih procesov in vplivu strateških elementov na kakovost poslovnih procesov med zaposlenimi v različnih tehnoloških podjetjih. Ugotovili smo, da so zaposleni s strateškimi elementi in poslovnimi procesi delno seznanjeni, večina pa jih meni, da imajo strateški elementi vpliv na kakovost poslovnih procesov. Ključne besede: strateški elementi, poslovni procesi, kakovost, strateški načrt, metrike, kakovost poslovnih procesov Objavljeno v DKUM: 20.12.2022; Ogledov: 156; Prenosov: 28
Celotno besedilo (2,17 MB) |
2. Avtomatizacija poslovnih procesovAjda Imerović, 2022, diplomsko delo Opis: V raziskavi proučujemo avtomatizacijo poslovnih procesov v podjetjih. Začeli bomo z zgodovino poslovnih procesov, kako so se spreminjali in posodabljali z leti in kakšne so značilnosti avtomatizacije poslovnih procesov (angl. Business Process Automation; BPA). Tudi bomo povedali razliko med BPA in robotske avtomatizacije postopkov (angl. Robotic Process Automation; RPA), ter nekatere pomembne in koristne razloge za uvedbo BPA v podjetje. Na koncu bomo povedali en primer uvedbe avtomatizacije v banko.
Avtomatizacija poslovnih procesov je avtomatizacija dnevnih, ponovljivih poslovnih procesov, ki se običajno izvajajo ročno. BPA lahko zajema vse od večstopenjskih potekov dela do preprostih odgovorov strankam in ponuja možnost, da hitro in učinkovito izvedemo ponavljajoča se opravila ter preidemo na brezpapirne procese. To pomeni avtomatiziranje delovnih mest, kjer se čezmerna količina surovih podatkov in dokumentacije, kot so razvoj izdelkov, prodaja, človeški viri in drugo.
Kljub ogromnemu napredku in olajšavi opravljanja procesov v podjetju, obstajajo pa tudi določene omejitve pri avtomatizaciji poslovnih procesov, zaradi katerih ni možno avtomatizirati nekateri proces na želen način, vendar lahko skrajšamo čas njegove izdelave na način da delno avtomatiziramo proces. Ključne besede: avtomatizacija, poslovni procesi, BPA, RPA, BPM Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 105; Prenosov: 37
Celotno besedilo (1,00 MB) |
3. Prenova poslovnih procesov na temelju digitalizacije - primer občine VidemMateja Topolovec, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili pomembnost prenove poslovnih procesov s pomočjo digitalizacije na primeru občine Videm. Da bi se poslovni procesi lahko izvajali optimalno, je potrebna ustrezna informacijska podpora oziroma digitalizacija poslovnih procesov. Če je nivo digitalizacije nizek, se ta kaže v neoptimalnem izvajanju poslovnih procesov iz vidika časa, nepotrebnih stroških, omejenosti nadzora nad delom in poslovnimi procesi, zmanjšani zmožnosti izpolnjevanja zakonsko določenih rokov, slabi preglednosti in dostopnosti nad podatki, izgubi časa pri administrativnih opravilih, daljših čakalnih dobah za stranke, zmanjšani oziroma neoptimalni produktivnosti zaposlenih, večjih napakah pri delu, slabši motivaciji za delo ipd. Omenjeno situacijo je možno rešiti s prenovo poslovnih procesov, ki temelji na digitalizaciji. V začetku diplomskega dela smo se usmerili v spoznavanje poslovnih procesov, nato je sledila opredelitev prenove poslovnih procesov na temelju digitalizacije. Osrednji del diplomskega dela temelji, kot že omenjeno, na primeru občine Videm. Najprej smo podali nekaj izhodišč o lokalni samoupravi in na kratko smo predstavili občino. Nato smo navedli poslovne procese občine Videm. Nadalje smo analizirali izbrane poslovne procese pred prenovo in izpostavili slabosti le-teh. Sledila je analiza izbranih poslovnih procesov, kjer smo predstavili prednosti prenove na temelju digitalizacije. Na podlagi analize smo ugotovili, da prenova prinaša veliko prednosti. Nadalje smo primerjali stanje pred in po prenovi poslovnih procesov s pomočjo izbranih kriterijev, pri čemer smo izpostavili razlike. Iz primerjave je razvidno, da je prenova izboljšala ne le preglednost dela in spremljanje procesov, temveč je tudi skrajšala čas izvajanja poslovnih procesov ter doprinesla pomembne prednosti in koristi. Na koncu poglavja smo podali oceno vpliva prenove na zaposlene, poslovne partnerje in odjemalce. Nazadnje smo opisali predlog za vse slovenske občine, ki še niso prenovile svojega delovanja s pomočjo implementacije principov digitalizacije. Med drugim smo izpostavili, kakšne koristi prinaša prenova, tudi z vidika trajnostnega poslovanja. V sklepu smo opisali naše temeljne ugotovitve in odprte probleme, na katere smo tekom pisanja diplomskega dela naleteli. Ključne besede: poslovni procesi, prenova poslovnih procesov, digitalizacija, občina Objavljeno v DKUM: 18.08.2022; Ogledov: 373; Prenosov: 173
Celotno besedilo (2,35 MB) |
4. 4th International Conference on Technologies & Business Models for Circular Economy, [September 13th to September 15th 2021, Portorož, Slovenia] : conference proceedings2022 Opis: The 4th International Conference on Technologies & Business Models for Circular Economy (TBMCE) was organized by the Faculty of Chemistry and Chemical Engineering, University of Maribor in collaboration with the Strategic Research and Innovation Partnership - Networks for the Transition into Circular Economy (SRIP- Circular Economy). The conference was held in Portorož, Slovenia, at the Grand Hotel Bernardin from September 13th to September 15th, 2021. TBMCE 2021 was devoted to presentations of circular economy concepts, technologies and methodologies that contribute to the shift of business entities and society as a whole to a more responsible, circular management of resources. The conference program included panel discussions, plenary and keynote sessions, oral and poster presentations on the following topics: Sustainable energy, Biomass and alternative raw materials, Circular business models, Secondary raw materials and functional materials, ICT in Circular Economy, Processes and technologies. The event was under the patronage of Ministry of Economic Development and Technology. Ključne besede: krožno gospodarstvo, trajnostni razvoj, procesi in tehnologije, krožni poslovni modeli, raziskave in razvoj Objavljeno v DKUM: 30.05.2022; Ogledov: 460; Prenosov: 32
Celotno besedilo (2,67 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. 3rd International Conference on Technologies & Business Models for Circular Economy, [September 13th to September 15th 2021, Portorož, Slovenia] : conference proceedings2022 Opis: The 3rd International Conference on Technologies & Business Models for Circular Economy (TBMCE) was organized by the Faculty of Chemistry and Chemical Engineering, University of Maribor in collaboration with the Strategic Research and Innovation Partnership - Networks for the Transition into Circular Economy (SRIP- Circular Economy). The conference was held virtually on December 15, 2020. TBMCE 2020 was devoted to presentations of circular economy concepts, technologies and methodologies that contribute to the shift of business entities and society as a whole to a more responsible, circular management of resources. The conference program included panel discussions, plenary and keynote sessions, oral and poster presentations on the following topics: Sustainable energy, Biomass and alternative raw materials, Circular business models, Secondary raw materials and functional materials, ICT in Circular Economy, Processes and technologies. The event was under the patronage of Ministry of Economic Development and Technology. Ključne besede: krožno gospodarstvo, trajnostni razvoj, procesi in tehnologije, krožni poslovni modeli, raziskave in razvoj Objavljeno v DKUM: 30.05.2022; Ogledov: 441; Prenosov: 21
Celotno besedilo (35,67 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Prenova poslovnih procesov in digitalna transformacija v domu upokojencevLucia Slapar, 2021, diplomsko delo Opis: Zaključno delo z naslovom Prenova poslovnih procesov in digitalna transformacija v Domu upokojencev Kranj preučuje možnosti nadgradnje dosedanjih procesov z uvedbo nove digitalne tehnologije. Opaženo problemsko stanje je situacija, v kateri se je znašel Dom upokojencev Kranj med epidemijo, natančneje v letu 2020 v mesecih oktobru, novembru in decembru. Težava je bila vsakodnevno merjenje telesne temperature, merjenje drugih vitalnih znakov in iskanje stanovalca v primeru, da nenadzorovano zapusti sobo. Namen dela je bil raziskati procese, jih analizirati, raziskati trenutne možne rešitve in predlagati preoblikovane in digitalizirane procese.
Raziskava je bila opravljena z metodo oblikovanja procesov v programu ARIS Architect 10.0 in metodo benchmarkinga. V programu ARIS so bili oblikovani modeli organizacijske strukture, procesno drevo, trenutno problematični procesi in predlogi njihove prenove. Diplomsko delo je zaključeno z validacijo dobljenih rezultatov in predlogov. Pri tem so nam bili v pomoč strukturirani intervjuji z direktorico, njeno namestnico za zdravstvene zadeve in dvema stanovalkama.
Ugotovljeno je, da je procese, ki so bili ocenjeni za problematične, mogoče preoblikovati oziroma digitalno nadgraditi. S tem se strinjajo tudi intervjuvane osebe. Sicer je zaključeno, da ne glede na možno nadgradnjo ostajajo odprte možnosti za še dodaten razvoj sistemov, ki bi pripomogli k učinkovitejšemu delu zaposlenih v zavodu in k udobnejšemu in varnejšemu bivanju stanovalcev. Ključne besede: poslovni procesi, digitalna preobrazba, prenova procesov, dom upokojencev, tehnologija Objavljeno v DKUM: 17.12.2021; Ogledov: 533; Prenosov: 110
Celotno besedilo (2,83 MB) |
7. Poslovni procesi kot izhodišče za izboljšanje varnosti pri delu v rudniku Kaz Minerals v KazahstanuŠpela Pamela Škof, 2021, diplomsko delo Opis: Osrednja tema diplomskega dela je preučevanje vpliva procesov na izboljšanje varnosti pri delu v rudniku Kaz Minerals v Kazahstanu. V diplomskem delu smo se osredotočili na razmere varnosti pri delu v okviru poslovnih procesov v organizaciji. V našem izbranem primeru podjetje išče rešitve kako bi delavci v organizaciji postali bolj varni, kakšen je pomen varnosti pri delu, izboljšanje varnostne kulture in pa kakšna je vloga zagotavljanja varnosti pri delu. Analizirali in ovrednotili smo trenutne procese v podjetju, v katerem vidimo da so nekateri procesi pomembno prispevali k zagotavljanju varnosti pri delu, lahko pa tudi vidimo, kako bi jih lahko izboljšali s pomočjo prenove poslovnih procesov, za dvig ravni varnosti pri delu. Za boljše razumevanje smo teoretično opredelili področja poslovnih procesov, rudarstva in varnosti pri delu. Opravili smo tudi polstrukturiran intervju s strokovnjakom na tem področju in ponudili rešitve. Namen diplomskega seminarja je prikaz ter analiza trenutnih procesov v danem podjetju s poudarkom na doprinosu poslovnih procesov k varnosti pri delu v rudniku. Z diplomskim delom želimo prikazati trenutno stanje procesov, prikazati pomanjkljivosti v njih in ponuditi sodobne rešitve, hkrati pa ozaveščati ljudi o varnosti pri delu. Ključne besede: Rudarstvo, Varnost pri delu, Poslovni procesi, Management Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 300; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,14 MB) |
8. Izboljšanje poslovnih procesov v izbranem podjetjuSara Stavanja, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo najprej opredelili poslovne procese in njihovo vlogo za uspešnost ter učinkovitost podjetja. Ugotovili smo, da lahko delovanje vsakega podjetja ali organizacije prikažemo kot niz povezanih poslovnih procesov. Ti procesi so soodvisni in pomembno vplivajo eden na drugega. V projektno usmerjenih podjetjih, ki se ukvarjajo z gradbeništvom, so še posebej v ospredju povezave med aktivnostmi, ki so ključnega pomeni za doseganje končnega rezultata. Brez dokončanja določenega poslovnega procesa ali njegove aktivnosti torej pogosto ne moremo preiti v naslednjo fazo oz. aktivnost podjetja. Ker je izbrano podjetje projektno naravnano, smo odprli tematiko, ki je vezana na projekte in v sklopu tega opredelili pojme. Ugotovili smo, da so projekti časovno in finančno omejeni procesi aktivnosti, ki vodijo do končnega produkta. Naredili smo analizo poslovnih procesov, ki tečejo v okviru izvedenih projektov izbranega podjetja ter prišli do ugotovitve, da preko večletnih izkušenj v gradbeništvu podjetje načeloma dosega svoje končne cilje in postavljene roke. Kljub temu pa so nekatere aktivnosti neoptimalne, kar daje prostor za nove poglede in morebitne izboljšave. Na koncu smo podali še možnosti izboljšav ter predvideno stanje po teh spremembah. Ugotovitve so, da bi lahko z izrisom časovnega diagrama procesa in zaposlitvijo nove osebe razbremenili lastnico in predvidoma v krajšem času dosegli višjo kakovost vmesnih aktivnosti. S tem bi prav tako časovno optimizirali sledeče projekte, saj bi časovni diagram lahko služil kot vzorec, na podlagi katerega bi lahko realneje načrtovali faze in aktivnosti prihajajočih projektov. Ključne besede: poslovni procesi, uspešnost in učinkovitost podjetja, projektno usmerjena podjetja, projekti v gradbeništvu Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 718; Prenosov: 92
Celotno besedilo (1,89 MB) |
9. Digitalizacija in avtomatizacija procesov in postopkov v podjetju ajm : diplomsko deloOskar Lah, 2021, diplomsko delo Opis: Glavna tema diplomskega dela je digitalizacija in avtomatizacija procesov in postopkov v podjetju AJM. Osredotočili smo se na proces digitalizacije in jo opredelili z vidika ključnih področjih digitalne transformacije v skladu s smernicami Digitalnega inovacijskega stičišča Slovenija, in sicer: (1) izkušnja kupca, ki se nanaša na celovito upravljanje odnosov z kupci skozi celotni prodajni proces; (2) podatkovna strategija podjetja, ki se nanaša na podatkovne baze, njihov izvor, zbiranje in dostop do podatkov ter analiziranje; (3) procesi in digitalne rešitve za podporo poslovanja; (4) sprememba poslovnega modela ter razvoj novih produktov in storitev. Opredelili smo (4) strategijo razvoja digitalnih kadrov in digitalnih delovnih mest, zaradi katerih je možno razvijati digitalne zmogljivosti podjetja, ter s tem vzpostavitev (5) digitalne kulture, ki je potrebna za izvajanje projektov digitalne preobrazbe. Spremembe smo opisali tudi z vidika (6) kibernetske varnosti in opredelili (7) industrijo 4.0, v skladu s katero je izvedena digitalna transformacija podjetja.
Ugotavljamo, da se je družba AJM celovito lotila projekta digitalizacije oz. digitalne transformacije z novimi digitalnimi rešitvami in nadgradnjo obstoječih rešitev kot je opisano v sami nalogi. Družba si je jasno zastavila cilje transformacije ter aktivnosti za izvedbo projekta. V spremembe izvajanja poslovnih procesov, ki so predmet digitalne transformacije so zajete vse temeljne poslovne funkcije v podjetju: vodstvena funkcija, prodajna funkcija (vključujoč terensko delo), razvoj in tehnologija, proizvodna funkcija, skladiščna funkcija in spremljava poslovanja (poslovna analitika). Po zaključku projekta bo poslovni model družbe AJM nadgrajen tako, da se bo bistveno izboljšala izkušnja kupca skozi celotni prodajni proces (od prvega stika s podjetjem, naročila, izvedbe do montaže izdelka), prav tako pa se bo na osnovi uvedenih rešitev povečala inovativnost zaposlenih za razvoj novih proizvodov in nadgradnjo storitev v prodajnem procesu (meritve, montaža). Ključne besede: digitalna transformacija, izkušnja kupca, poslovni procesi, digitalne rešitve, digitalna delovna mesta, industrija 4.0. Objavljeno v DKUM: 13.10.2021; Ogledov: 663; Prenosov: 113
Celotno besedilo (2,05 MB) |
10. Sprememba poslovnih procesov v podjetju Grama d. o. o. v letu 2020Jan Hribernik, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu sem predstavil spremembe poslovnih procesov v podjetju Grama v letu 2020. Lotili so se prenove glede modernizacije, vendar je imel največji vpliv na spremembe v podjetju pojav virusa COVID-19. Kot težavo bi tako izpostavil nekoliko zastarele procese, ki so bili časovno potratni, in vpliv virusa COVID-19 na te procese, predvsem glede upoštevanja varnostnih ukrepov, ki so bili nujni predvsem za varnost zaposlenih. Cilj diplomske naloge je bil opredelitev poslovnih procesov pred virusom in po njem oziroma opredelitev poslovnih procesov po uvedbi sprememb, nastalih zaradi pojava virusa COVID-19. Naloga obravnava spremenjene procese in druge spremembe, ki so jim bili priča v podjetju med letom 2020. Vpliv virusa je procese spreminjal in oteževal razvoj, podjetje pa je v tem obdobju delovalo pod posebnimi pogoji, ki bodo opisani v nalogi. Spremembe sem opisal in analiziral ter zarisal procese. Podjetje je vpliv virusa začutilo na različnih področjih. Predstavil sem tri, na katere je bil vpliv največji. Vplivi so se med seboj razlikovali in prinesli različne posledice. Grama je doživela velike zaostanke in izpade dohodka zaradi virusa in tako leta 2020 niso napredovali. Opazil sem tudi nepripravljenost na letošnje dogodke, ki so podjetje presenetili. Pripravljenost je bila torej slaba in se mora v prihodnosti izboljšati, verjamem pa, da je podjetje trenutno bolje pripravljeno na nepredvidljive dogodke in se je zaradi omenjene krize marsikaj naučilo. Ključne besede: poslovni procesi, spremembe, COVID-19, nabava, proizvodnja, prodaja. Objavljeno v DKUM: 30.11.2020; Ogledov: 665; Prenosov: 99
Celotno besedilo (2,09 MB) |