| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1070
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza procesa prodaje prodajalca a na b2b trgih
Rok Gošnjak, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo analizirali prodajo podjetja A, ki deluje na Business-to-Business trgu. Najprej smo navedli potrebno literaturo, ki je po našem mnenju potrebna za razumevanje prodaje podjetja A. Navedli smo številne avtorje, ki različno opisujejo določeno tematiko. Te tematike so povezane z delovanjem podjetij na Business to Business trgu, kot so na primer trendi na tem področju, iskanje ter segmentiranje strank, razlike med značilnostmi B2B prodaje ter B2C, organiziranosti prodaje ter vrste prodajalcev in strank. Kot naslednje smo povzeli besede prodajalca iz podjetja A, ki nam je odgovoril na naša vprašanja v zvezi s prodajo v podjetju A. Predvsem smo se navezali na tematike, kakšne strategije prodaje ubira podjetje, kakšne so naloge prodajalcev v podjetju ter kako si podjetje izbira in išče potencialne stranke. Na koncu naloge smo primerjali teorijo s prakso iz podjetja A ter podajali svoje mnenje o tematikah iz delovanja prodaje podjetja A. Povsem na koncu dela smo zapisali naš sklep.
Ključne besede: prodaja, B2B trgi, marketing, poslovni marketing, poslovna prodaja
Objavljeno v DKUM: 30.11.2022; Ogledov: 36; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,99 MB)

2.
Managementski vidiki poslovnega načrta bučne oljarne Senekovič
Patrik Senekovič, 2022, diplomsko delo

Opis: Kmetijstvo je ena izmed najstarejših panog človeštva in igra ključno vlogo pri našem obstoju. Problematike, s katerimi se kmetje in politika srečujejo danes, so vezani na klimatske spremembe, disrupcije v oskrbovalnih verigah in ugotovitev, da za preživetje enostavno ne proizvajamo dovolj hrane. Kmetje se zaradi omenjenih težav srečujejo s finančnimi primanjkljaji in iščejo možnosti za ohranitev obstoječega prihodka in alternativ z dodano vrednostjo, ki bi jim prinesle večje finančne zaslužke. Povezovanje med panogo, kot je kmetijstvo, in managementom, ki se osredotoča na optimizacijo in doseganje zastavljenih ciljev, je tako za kmete ena izmed možnosti. Pomembnost managementa v kmetijstvu iz leta v leto raste s pridobivanjem novih znanj, novih tehnologij in hitro spremenljivih trendov, ki so nastali kot rezultat globalizacije. Za večino kmetov je management abstraktna veda, ki je sploh ne znajo pravilno uporabljati. Vendar uporaba orodij, kot so poslovni načrti, predstavlja veliko priložnost za tiste, ki so se pripravljeni prilagoditi. Poslovni načrti so sami po sebi v fazah razvoja, kjer poteka veliko debat glede tega, zakaj jih potrebujemo in kakšni poslovni načrti so vsaj v teoriji pravilni. Tukaj do odstopanj od ugotovitev prihaja v praksi. Tudi manjša podjetja, kot je primer bučna oljarna Senekovič, lahko uporabijo poslovni načrt, da si začrtajo in posledično s pomočjo poslovnega načrta zastavljene cilje tudi dosežejo. Slovenija ima bogato zgodovino glede pridelave bučnega olja in tudi pravno zaščito za proizvajanje teh produktov. Tako je logična poteza slovenskih kmetov, da se združijo s strokovnjaki s področja managementa in ustvarijo novo uspešno poslovno zgodbo. Tekom diplomske naloge smo tako predstavili kmetijstvo v Evropski Uniji in Sloveniji sedaj ter tudi v prihodnjih letih. Predstavili smo tudi bučno industrijo in management, poslovni načrt in managementske vidike, ki jih moramo v poslovnem načrtu za bučno oljarno upoštevati. Diplomsko delo je tako sestavljeno iz teoretičnega dela in praktičnega dela. V sklepu smo predstavili svoje ugotovitve za kmetijstvo v prihajajočih letih, kje so poudarki, in kako se naj podjetnik loti ustanavljanja in razvoja svoje bučne oljarne.
Ključne besede: kmetijstvo, skupna kmetijska politika, management, managementski vidiki, poslovni načrt, primer bučne oljarne Senekovič.
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 54; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

3.
Management poslovnih ter privatnih dogodkov
Alin Klančnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Vsak od nas se je v svojem življenju že vsaj enkrat udeležil dogodka, ki nam bo za vedno ostal nekje v mislih in nas spominjal na lep dogodek. Pa naj bo to zaradi njegove lokacije, okrasitve, posebnih aktivnosti, pogostitve s hrano in pijačo, glasbe ali česa popolnoma drugega. Ne zavedamo pa se, da za vsako od teh lastnosti stoji velik sistem ljudi, nabavnih in distribucijskih kanalov, tehničnega, tržnega in kreativnega znanja, katerih delovanje literatura označuje s pojmom management dogodkov oziroma »Event management«. Človek že od nekdaj teži k temu, da poudari in na poseben način zaznamuje najpomembnejše dogodke svojega življenja, npr.: rojstvo, smrt, poroko, spremembo družbenega stanu, napredek, menjavo letnih časov in podobno. Svet prireditvenega turizma in managementa dogodkov pa danes zajema širok spekter načrtovanih poslovnih, političnih, komercialnih, športnih, kulturnih, dobrodelnih in privatnih dogodkov. Zraven toliko posebnih vrst dogodkov se zdi, da se vsak teden pojavljajo novi. Njihova posebna privlačnost pa delno izhaja iz omejenega trajanja in prirojene edinstvenosti vsakega dogodka. Sama se v diplomski nalogi zraven osnovne opredelitve dogodkov, njihovega opravljanja ter opisa dela in spretnosti managerja, podrobneje osredotočam na raziskavo področja in primerjavo poslovnih in privatnih dogodkov, s podrobnejšim vpogledom na primere konferenc in porok. Ob tem je skozi celotno delo možno zaslediti še obravnavanje vpliva vpeljave tehnologije v proces organizacije dogodkov kot podporne storitve, ki danes predstavlja vedno večji segment same dejavnosti. Analiza organizacije dogodkov temelji na intervjujih z dvema uspešnima slovenskima managerkama organizacije dogodkov, ki nudita vpogled v prakso poslovanja na tem področju. Na podlagi obravnavane teorije in opravljenih intervjujev lahko zato ugotovim, da je za uspeh dogodka potrebna dobra in podrobna organizacija, ki zajema časovne okvirje, finančno upravljanje in doseganje ciljev ter mnoge druge dejavnosti.
Ključne besede: management dogodkov, poslovni dogodek, privatni dogodek, organizacija porok, organizacija konferenc
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 34; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

4.
Pogledi različnih tipov investitorjev na poslovni načrt zagonskega podjetja
Jernej Jerebic, 2022, diplomsko delo

Opis: Zagonska podjetja so inovacijsko gnana podjetja, ki razvijajo nove izdelke in storitve s potencialom za trženje in eksponentno rast na globalnih trgih. Da je lahko zagonsko podjetje uspešno, potrebuje kompetentno podjetniško ekipo in produkt, ki si ga želi veliko število odjemalcev. Zagonska podjetja so značilna po tem, da se razvijajo in rastejo zelo hitro, to rast pa je potrebno že v zgodnjih fazah delovanja financirati s strani zunanjih virov financiranja. Start-up podjetje se lahko financira s strani dolžniškega ali lastniškega kapitala. Dolžniški kapital predstavljajo banke, ki z zagonskimi podjetji sklenejo upniško razmerje, ki se konča z odplačilom dolga, vključno z obrestmi. Viri lastniškega kapitala pa ne pričakujejo vračila glavnice in obresti, temveč postanejo solastniki podjetja in pričakujejo rast podjetja ter ustrezen donos, ki ga bodo čez nekaj let realizirali kot kapitalski dobiček. Za pridobivanje investicije mora zagonsko podjetje pripraviti poslovni načrt, obsežni pisni dokument, ki ga pripravi podjetnik in zajema vse zunanje in notranje elemente, ki so vpleteni v začetek novega posla. Poslovni načrt mora odgovoriti na vprašanja o trenutni situaciji podjetja, njihovih načrtih za prihodnost in postopek, kako bodo zadane cilje dosegli. Na podlagi pripravljenega poslovnega načrta bodo investitorji odločali, ali bodo v zagonsko podjetje investirali. Različni tipi investitorjev imajo drugačne kriterije za investicije, to pa pomeni, da se njihov pogled na poslovni načrt zagonskega podjetja razlikuje − in v diplomski nalogi obravnavamo ravno te poglede. Diplomsko delo je sestavljeno iz sedem poglavij. V uvodnem delu obravnavamo problem, namen, cilje in hipoteze diplomske naloge, nadaljujemo pa z omejitvami in metodami, ki jih uporabimo. Sledi definiranje delovanja zagonskih podjetij in primerjava s tradicionalnimi podjetji, kamor vključimo tudi faze investiranja v zagonska podjetja. Tretje poglavje je namenjeno poslovnim načrtom, kjer obravnavamo vlogo in pomen poslovnega načrta. Četrto poglavje podrobno ugotavlja vire financiranja zagonskih podjetij. Najprej se lotimo sklade tveganega kapitala in poslovne angele, ki skupaj tvorijo predstavnike tveganega kapitala, pozneje pa banke kot vir dolžniškega kapitala. V petem poglavju analiziramo poglede različnih tipov investitorjev na poslovni načrt zagonskega podjetja. Šesto poglavje je namenjeno praktičnemu delu diplomske naloge, v katerem na podlagi intervjujev z ustanovitelji zagonskih podjetij primerjamo njihove izkušnje pridobivanja investicij s teoretičnimi izhodišči iz prejšnjih poglavij. Diplomsko nalogo zaključujemo z razpravo o ugotovitvah in sklepom.
Ključne besede: zagonska podjetja, investitorji, poslovni angeli, skladi tveganega kapitala, banke, poslovni načrt, tvegani kapital, lastniški kapital, dolžniški kapital
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 55; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

5.
Uporaba umetne inteligence pri optimizaciji poslovnih procesov
Žan Grajfoner, 2022, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je predstaviti pomen uporabe umetne inteligence (UI) pri optimizaciji poslovnih procesov in njene uporabe v slovenskih podjetjih. Najprej smo se osredotočili na različne vrste UI, pri čemer smo jih predstavili in opisali, kako jih zaposleni uporabljajo v različnih podjetjih. Ustvarili smo anketni vprašalnik, s katerim smo želeli ugotoviti razširjenost uporabe UI in njen vpliv na zaposlene v podjetjih. Rezultate ankete smo analizirali in jih grafično predstavili. Ugotovili smo, da UI v Sloveniji še ni zelo razširjena in uporabljena v poslovnih procesih podjetij.
Ključne besede: umetna inteligenca, poslovni proces, optimizacija, upravljanje procesov.
Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 54; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

6.
Poslovni načrt in njegov pomen za podjetje
Tea Dukić, 2022, diplomsko delo

Opis: Poslovni načrt je dokument, ki služi načrtovanju poteka dela vseh delov podjetja. Ima notranjo in zunanjo funkcijo. Notranja funkcija poslovnega načrta je usmerjanje dela managerja, zunanja pa pridobivanje investitorjev, torej finančnih sredstev, ki jih podjetnik potrebuje. Poslovni načrt se lahko izdela na samem začetku delovanja podjetja ali ko podjetje že obstaja, vendar želi izdelati nov načrt, na primer uvesti nov izdelek ali stroške in predvideti vpliv tega na podjetje. Vsak del poslovnega načrta se nanaša na drug element podjetja, na primer načrt trženja, finančni načrt, načrt upravljanja. In vsak del je pomemben iz različnih razlogov. Nekatera podjetja menijo, da poslovni načrt ni pomemben za posel in da se da brez njega, spet druga menijo, da je poslovni načrt najpomembnejši. Vsak element ima svoj pomen in skozi to delo je vsak del poslovnega načrta opisan in prikazana vloga vsakega dela.
Ključne besede: poslovni načrt, uspeh, podjetnik, finančni načrt, pomen
Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 39; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Avtomatizacija poslovnih procesov
Ajda Imerović, 2022, diplomsko delo

Opis: V raziskavi proučujemo avtomatizacijo poslovnih procesov v podjetjih. Začeli bomo z zgodovino poslovnih procesov, kako so se spreminjali in posodabljali z leti in kakšne so značilnosti avtomatizacije poslovnih procesov (angl. Business Process Automation; BPA). Tudi bomo povedali razliko med BPA in robotske avtomatizacije postopkov (angl. Robotic Process Automation; RPA), ter nekatere pomembne in koristne razloge za uvedbo BPA v podjetje. Na koncu bomo povedali en primer uvedbe avtomatizacije v banko. Avtomatizacija poslovnih procesov je avtomatizacija dnevnih, ponovljivih poslovnih procesov, ki se običajno izvajajo ročno. BPA lahko zajema vse od večstopenjskih potekov dela do preprostih odgovorov strankam in ponuja možnost, da hitro in učinkovito izvedemo ponavljajoča se opravila ter preidemo na brezpapirne procese. To pomeni avtomatiziranje delovnih mest, kjer se čezmerna količina surovih podatkov in dokumentacije, kot so razvoj izdelkov, prodaja, človeški viri in drugo. Kljub ogromnemu napredku in olajšavi opravljanja procesov v podjetju, obstajajo pa tudi določene omejitve pri avtomatizaciji poslovnih procesov, zaradi katerih ni možno avtomatizirati nekateri proces na želen način, vendar lahko skrajšamo čas njegove izdelave na način da delno avtomatiziramo proces.
Ključne besede: avtomatizacija, poslovni procesi, BPA, RPA, BPM
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 41; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

8.
Spletna prodaja izdelkov iz rabljenih oblačil
Nina Danaja Lamovec, 2022, diplomsko delo

Opis: Obravnavana diplomska naloga opisuje idejno podjetje ND eco, ki izdeluje izdelke iz rabljenih oblačil z namenom zmanjševanja tekstilnih odpadkov. Diplomska naloga je razdeljena na dva dela. V prvem delu je narejen in opisan poslovni načrt po modelu kanvas, v drugem delu pa je bila izdelana spletna trgovina, ki je v diplomski nalogi tudi opisana.
Ključne besede: spletna trgovina, WordPress, poslovni načrt
Objavljeno v DKUM: 14.10.2022; Ogledov: 43; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

9.
Zasnova poslovnega načrta avtokampa Kamp Loka
Nejc Bernik, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava kampiranje v Škofji Loki. Mesto z okolico si kamp zasluži, saj je drugo najstarejše mesto v Sloveniji, ponuja bogato turistično izkušnjo in je v bližini naravnih turističnih krajev, zgodovinskih znamenitosti in prestolnice. Cilj naloge je preveriti, ali je na razpoložljivem prostoru možno postaviti kamp in ali je ta finančno vzdržen ter kolikšen je njegov vpliv na mesto Škofja Loka, okoliške turistične destinacije in regijo. Pri preverjanju smiselnosti postavitve Kampa Loka smo s pregledom turističnih dejstev, znanja in vedenja iz literature ter s pomočjo poslovnega načrta preverili finančno smiselnost izvedbe za lastnika ter ocenjevali okoljske vplive na Škofjo Loko in okolico. Naloga predstavlja smiseln in finančno uspešen Kamp Loka ter način umeščanja v prostor, razdelitev parcel, povezavo s turistično ponudbo ter predlaga nadaljnjo širitev podjetja na različna, s kampom povezana področja.
Ključne besede: kamp, Škofja Loka, poslovni načrt, turizem.
Objavljeno v DKUM: 13.10.2022; Ogledov: 37; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (4,62 MB)

10.
Vpliv napovedi oz. planov poslovodstva na upravljanje dobička podjetja
Sanja Lavrič, 2022, magistrsko delo

Opis: Upravljanje s poslovnim izidom je precej razširjena praksa podjetij in njihovega poslovodstva. Pri tem sodelujejo različni zaposleni v podjetju, največkrat pa prav gotovo računovodje, ki delujejo pod pritiskom poslovodstva. Upravljanje s poslovnim izidom je lahko legalno ali pa tudi ne, pri čemer je meja med tema dvema zelo tanka. V magistrski nalogi smo s pomočjo vprašalnika, ki smo ga oblikovali samostojno, zbrali podatke, ki smo jih potrebovali za analizo. V raziskavi so sodelovali zaposleni iz slovenskih podjetij, pri čemer so bili v vzorec zajeti Zaposleni iz gospodarskih podjetij kot tudi iz javnih zavodov. Rezultati raziskave so pokazali, da ni vpliva med napovedmi oziroma plani poslovodstva podjetja in upravljanjem poslovnega izida ter da med doseženimi napovedmi oziroma plani poslovodstva in upravljanjem z dobičkom ne obstaja povezava.
Ključne besede: poslovni izid, napovedi, plani poslovodstva, kreativno računovodstvo, upravljanje dobička
Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 101; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici