| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2176
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Priporočila za zmanjševanje ogljičnega odtisa organizacije turističnih doživetij : organizacija potovanj
Katja Kokot, 2024, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Organizatorji potovanj igrajo ključno vlogo v procesu zmanjševanja ogljičnih emisij, saj združujejo storitve v produkte in tako pomembno vplivajo na ustvarjanje povpraševanja po manj ogljično intenzivnih potovanjih. Za uspešno zmanjševanje ogljičnega odtisa se morajo potovalne agencija zavezati k zmanjševanju emisij tako skozi lastno delovanje kot tudi glede oblikovanja, prodaje in izvedbe turističnih produktov. Nizkoogljična strategija organizatorjev potovanj vključuje letno merjenje emisij podjetja, prepoznavanje priložnosti za zmanjšanje emisij in izravnavo neizogibnih emisij. Priporočamo upoštevanje ogljičnega odtisa pri izbiri ponujenih destinacij in ponudnikov kot tudi načinov potovanja (npr. izbira najbolj učinkovitega leta med vsemi možnimi s pomočjo kalkulatorjev ogljičnega odtisa). Označevanje emisij na posamezen turistični paket prav tako lahko strankam pomaga pri sprejemanju okolju prijaznih odločitev. Kot vsem podjetjem, se organizatorjem potovanj priporoča tudi financiranje akreditirane prostovoljne ogljične izravnave, ki preverjeno financira ponore ogljičnega odtisa. A v prvi vrsti bi se organizatorji potovanj morali posvetiti razvoju inovativnih produktov z nizkim ogljičnim odtisom in tako prevzeti vodilno vlogo pri zmanjševanju emisij s prestrukturiranjem ponudbe, ki je na voljo njihovim strankam.
Keywords: organizacija potovanj, turistične agencije, agencijsko poslovanje, ogljični odtis, turistični produkt
Published in DKUM: 11.11.2025; Views: 0; Downloads: 0
.pdf Full text (527,63 KB)
This document has many files! More...

2.
Umetna inteligenca v mednarodnem trženjskem komuniciranju
Žana Žigart, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Uspešna komunikacija v mednarodnem okolju zahteva razumevanje kulturnih razlik, vrednot in komunikacijskih stilov. Sodobni komunikacijski kanali, kot so internet, družbena omrežja in drugih digitalni mediji, omogočajo hitro in široko širitev informacij, vendar hkrati zahtevajo medijsko pismenost in občutljivost za kulturni kontekst. Pri mednarodnem trženju je potrebno upoštevati različna pravila in norme glede promocijskih aktivnost, ki se med državami močno razlikujejo. Učinkovito komuniciranje zahteva poznavanje lokalnih značilnosti ter sposobnost prilagajanja vsebin in pristopov specifičnim trgom. Sodobno trženje je vse bolj digitalno, kar zahteva uporabo naprednih tehnologij, kot so umetna inteligenca, podatkovna analitika in personalizacijska orodja. Digitalno komuniciranje omogoča interaktivnot, hitro odzivanje, personalizacijo sporočil ter pristop, ki združuje fizične in digitalne točke stika s potrošniki. Postavljajo se različna etična vprašanja, kot so varovanje podatkov, transparentnost in soglasje uporabnikov, postajajo vse pomembnejša, saj vplivajo na zaupanje in lojalnost potrošnikov. Umetna inteligenca postaja osrednji element digitalnega trženja, saj omogoča napredno analizo podatkov, avtomatizacijo procesov, prediktivno modeliranje ter generiranje vsebin. Uporablja se v različnih fazah trženja in prispeva k boljši učinkovitosti, večji angažiranosti potrošnikov in dolgoročni konkurenčni prednosti podjetij. Ob tem umetna inteligenca vpliva tudi na mednarodno trgovino, saj prispeva k večji produktivnost, zmanjševanju stroškov, premagovanju jezikovnih ovir in optimizaciji dobavnih verig. Kljub pomislekom glede vpliva na zaposlovanje, raziskave kažejo, da tehnologija večinoma nadomešča rutinska dela in povečuje človeško učinkovitost. Glede na pridobljene rezultate vidimo, da večina slovenskih MSP, ki izvažajo na tuj trg, še ne uporabljajo umetne inteligence v podjetju. Razlogi za neuporabo so različni, od nezaznavanja potreb po uprabi, do specifičnosti branže in trga ter omejevanje uporabe umetne ingelince zaradi korporacijskih pravil. Preostanek podjetij uporablja umetno inteligenco v vsaj enem izmed oddelkov v podjetju, kjer najpogosteje uporabljajo generativni AI oziroma ChatGPT, Google orodja z AI ter pomoč pri avtomatizaciji e-poštnih sporočil.
Keywords: umetna inteligenca, trženjsko komuniciranje, orodja umetne inteligence, digitalno trženje, mednarodno poslovanje
Published in DKUM: 27.10.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (1,50 MB)

3.
Pritožbe kot priložnost za izboljšanje zadovoljstva mednarodnih b2b odjemalcev: primer podjetja x
Teodora Šuškavčević, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je obravnavana vloga pritožb v mednarodnem B2B okolju, ter njihov vpliv na zadovoljstvo odjemalcev. poseben poudarek je namenjen procesom obravnave pritožb. analizirani so ključni dejavniki kot so medoddelčno sodelovanje, kulturne in jezikovne ovire ter čas reševanja. Raziskava izvedena na primeru podjetja X je pokazala da medoddelčno sodelovanje in ustrezno podprti informacijski sistemi bistveno prispevajo k hitrejšemu in kakovostnejšemu reševanju pritožb. rezultati so tudi razkrili da čas reševanja pritožb vpliva na nadaljnjo pripravljenost strank za sodelovanje. ugotovljeno je tudi da jezik in prilagoditev kulturnim razlikam krepi zaupanje in boljšo komunikacijo. celotna analiza potrjuje, da pritožbe niso težava, temveč predstavijo priložnost za izboljšave, katere podjetju lahko zagotovijo konkurenčnost na trgu in prispevajo k dolgoročni zvestobi odjemalcev.
Keywords: B2B okolje, pritožbe, medoddelčno poslovanje, mednarodno, zadovoljstvo odjemalcev
Published in DKUM: 24.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (1,14 MB)

4.
Priložnosti in izzivi digitalne preobrazbe papirnega poslovanja v izbranem podjetju
David Hrnjaz, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava priložnosti in izzive digitalne preobrazbe papirnega poslovanja na primeru podjetja, ki deluje v logistiki farmacevtskih izdelkov. Osrednji cilj naloge je bil preveriti, ali digitalizacija kontrolnih obrazcev za prejem in odpremo blaga prispeva k večji učinkovitosti, skladnosti in zmanjšanju stroškov poslovanja. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni pojmi s področja papirnega poslovanja, digitalizacije in zakonodajnih zahtev. Empirični del temelji na analizi obstoječih procesov, časovnih meritvah in intervjujih z zaposlenimi. Na podlagi ugotovitev je bil razvit predlog digitalne rešitve, ki vključuje elektronsko izpolnjevanje, podpisovanje ter arhiviranje obrazcev. Ugotovljeno je bilo, da bi uvedba digitalnih obrazcev lahko zmanjšala stroške za več kot 20 %, obenem pa izboljšala preglednost in sledljivost. Diplomsko delo ponuja tudi smernice za uspešno uvedbo digitalne rešitve ter možnosti nadaljnjega razvoja digitalizacije v podjetju. Rezultati potrjujejo raziskovalno tezo in poudarjajo pomen strateškega pristopa k digitalni preobrazbi v visoko reguliranih panogah.
Keywords: digitalizacija, papirno poslovanje, farmacevtska logistika, dobra distribucijska praksa, optimizacija procesov
Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (2,65 MB)

5.
Implementacija metode 5S na primeru podjetja Bojo d. o. o.
Ines Božič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava implementacijo metode 5S v gostinskem lokalu podjetja Bojo d.o.o., z namenom izboljšanja prostorske učinkovitosti in organiziranosti izvedbenih procesov. Metoda 5S, ki temelji na načelih sortiranja, organiziranja, čiščenja, standardizacije in vzdrževanja discipline, je bila uporabljena za optimizacijo skladišča s pisarno, prostora za pripravo pijač ter notranjega in zunanjega prostora za strežbo strank. Analiza obstoječega stanja je pokazala težave pri dostopu do pripomočkov in sestavin, nepotrebne premike ter neoptimalno zaporedje aktivnosti pri pripravi kav. Po implementaciji metode 5S so bili prostori preurejeni po ergonomskih načelih, pripomočki in sestavine nameščeni na stalna označena mesta, procesi pa optimizirani z zmanjšanjem korakov in časa izvedbe. Rezultati kažejo skrajšanje časa priprave (espresso za 14 s, kava z mlekom za 20 s, cappuccino za 50 s) in zmanjšanje korakov (za 12 do 21 korakov). Poleg merljivih izboljšav je metoda 5S pozitivno vplivala na delovno vzdušje in zadovoljstvo zaposlenih.
Keywords: metoda 5S, prostorska učinkovitost, organiziranost izvedbenih procesov, gostinstvo, vitko poslovanje
Published in DKUM: 08.10.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (4,64 MB)

6.
Primerjalna analiza severnoameriških in evropskih standardov za industrijske elektro omare na praktičnem primeru : diplomsko delo
Sven Skubic, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava razlike med severnoameriškimi in evropskimi standardi za industrijske elektro omare na praktičnem primeru izvedbe omare v podjetju. Zaradi razlik v zahtevah UL/CSA in IEC standardov se podjetja srečujejo z izzivi pri načrtovanju in izdelavi elektro omare za različne trge. Izvedena je bila primerjalna analiza ključnih standardov ter praktična vpeljava na realnem primeru elektro omare. Rezultati kažejo bistvene razlike v konstrukciji, dokumentaciji in certificiranju. Za uspešno globalno poslovanje je nujno poznavanje standardov in prilagoditev načrtovanja za doseganje skladnosti na obeh trgih.
Keywords: industrijske elektro omare, UL/CSA in IEC standardi, primerjalna analiza, certificiranje, globalno poslovanje
Published in DKUM: 02.10.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (2,55 MB)

7.
Ozelenitev poslovanja v podjetju Scania Slovenija d. o. o.
Luka Čupkovič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na področje trajnostnega razvoja in ozelenitve poslovanja podjetja Scania Slovenija, d. o. o. V okviru raziskave smo podrobno analizirali ključne poslovne procese podjetja ter podali priložnosti in predloge za izboljšave, ki bi pripomogle k večji trajnostni učinkovitosti, boljšemu poslovanju in nižjim stroškom. Raziskava je vključevala analizo porabe električne energije, službenih vozil, ravnanja z odpadki ter trajnostne kulture zaposlenih. Predlagane so bile rešitve, kot so postavitev sončnih elektrarn, uporaba hranilnikov energije, prehod na električna vozila ter izboljšanje ločevanja odpadkov. Z anketo smo preučili, kako zaposleni sprejemajo, sodelujejo in povzemajo trajnostni razvoj, ter oblikovali ustrezne ugotovitve in priporočila za nadaljnje ukrepe. Glavni cilj diplomskega dela je bil analizirati in ugotoviti ter podati predloge, kako lahko implementacija trajnostnih rešitev pripomore k optimizaciji poslovanja podjetja, znižanju operativnih stroškov, izboljšanju okoljskega odtisa in spodbujanju dolgoročne trajnostne rasti.
Keywords: ozelenitev, trajnost, električna energija, vozila na električni pogon, poslovanje
Published in DKUM: 02.10.2025; Views: 0; Downloads: 17
.pdf Full text (1,29 MB)

8.
Primerjalna analiza doseganja ogljične nevtralnosti v podjetju Termo Shop d. o. o. : magistrsko delo
Barbara Gradišnik, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi se bomo ukvarjali s pojmom ogljične nevtralnosti, ki mu pripisujemo vedno večji pomen, tako v življenju posameznika, kot v gospodarskem svetu. Da podjetja delujejo ogljično nevtralno, je to zanj velika konkurenčna prednost, saj se vse več posameznikov in zakonov ukvarja, zahteva in odobrava vpeljavo ogljične nevtralnosti na različnih področjih. V magistrski nalogi se bomo ukvarjali dotično z vpeljavo ogljične nevtralnosti v slovenskem podjetju Termo Shop d.o.o. Podjetju, ki se ukvarja s proizvodnjo, montažo in prodajo toplotnih črpalk, hladilne tehnologije in sončnih elektrarn. Z različnimi analizami bomo prišli do zaključkov, kje se pokažejo največje prednosti vpeljave ogljične nevtralnosti v podjetju ter v kakšnem časovnem obdobju. Prednosti vpeljave ogljične nevtralnosti bomo pogledali s finančnega in z okoljskega vidika. Na koncu naloge bomo naredili tudi nabor možnih izboljšav v podjetjih, kako lahko čimbolj produktivno dosegajo ogljično nevtralnost.
Keywords: ogljična nevtralnost, ogljični odtis, zeleno poslovanje, e- vozila, zelena logistika
Published in DKUM: 05.09.2025; Views: 0; Downloads: 20
.pdf Full text (1,65 MB)

9.
Digitalizacija v računovodstvu na primeru podjetja Kovintrade d.d.
Ines Mulej, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vpliv digitalizacije na področju računovodstva, s praktičnim primerom podjetja Kovintrade d.d. V teoretičnem delu so predstavljeni osnovni pojmi digitalizacije, razvoj, ter njihov vpliv na računovodske procese. Poseben poudarek je namenjen brezpapirnem poslovanju, kjer je opisan pomen eRačuna. Pozornost je namenjena tudi novodobnemu izzivu digitalnega delovnega okolja kot je pravica do odklopa, ki digitalizacija prinaša zaposlenim. Izpostavljeno je, da uspešna digitalizacija zahteva ne le tehnološke spremembe, temveč tudi nadgradnjo znanja in veščin zaposlenih, predvsem na področju digitalnih kompetenc, ki omogočajo učinkovito uporabo sodobnih orodij ter prilagajanje novim načinom. V empiričnem delu predstavimo podjetje Kovintrade d.d. Celje, kjer je poudarek na uvedbi sodobne platforme.
Keywords: Digitalizacija, računovodstvo, brezpapirno poslovanje
Published in DKUM: 04.09.2025; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (1,23 MB)

10.
Izboljševanje managementa poslovanja v podjetju za pridelavo vin
Minea Gumilar, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali podjetje, ki ima bogato tradicijo pridelave vina, in preučili management njegovega poslovanja za povečanje konkurenčnosti delovanja. Glavno vodilo naloge je bilo raziskati, na katerih področjih podjetje deluje uspešno ter kje so še neizkoriščene priložnosti za njegovo rast, razvoj in izboljšanje tržne uspešnosti. V hitro spreminjajočem se okolju, kjer na poslovanje močno vplivajo tako podnebne spremembe kot digitalna preobrazba trga, je prilagodljiv in sodoben management ključen za uspeh, še posebej v tradicionalnih panogah, kot je vinarstvo. Pri raziskavi smo predstavili podjetje, nato pa z izvedbo poslovne analize, SWOT analize, finančnega pregleda, benchmarketinga in pregleda turistične ponudbe iskali odgovore na vprašanja: Ali podjetje še vedno temelji na tradiciji?, Kako uspešno sledi sodobnim trendom?, Kako na delovanje podjetja vpliva konkurenca na trgu? ter Kakšno vlogo v podjetju ima razvoj vinske turistične ponudbe?. Ugotovili smo, da ima podjetje veliko prednosti – kakovostne izdelke, tehnološko napredne postopke, lastno pridelavo ter prepoznavo blagovno znamko. Prav tako ima močno vizijo, usmerjeno v trajnost, inovacije in povezovanje z lokalnim okoljem. Kljub vsem prednostim pa raziskava kaže tudi na možnosti izboljšanja na različnih področjih. Podjetje bi lahko v večji meri izkoristilo možnosti digitalnega marketinga in spletne prodaje, okrepilo prepoznavnost blagovne znamke na tujih trgih ter vlagalo v razvoj novim, mladim privlačnejšim produktom. Veliko potenciala ima tudi vinsko–kulturni turizem, kjer podjetje že ponuja zanimiva doživetja, kot so vodeni ogledi, kolesarjenje med vinogradi in kulinarične delavnice. To so pomembni elementi, ki lahko prispevajo k utrjevanju blagovne znamke ter posredno povečuje prihodke. Ob koncu naloge smo predstavili rezultate analize in odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da podjetje še vedno temelji na tradiciji, a se hkrati zaveda pomembnosti sodobnih trendov in že uvaja spremembe. Konkurenca močno vpliva na poslovne odločitve, razvoj vinsko-turistične ponudbe pa se je izkazal kot pomembna priložnost za napredek. Na osnovi ugotovitev smo oblikovali tudi konkretne predloge za izboljšave, med drugim za razvoj trajnostnih praks, nadgradnjo spletne prodaje, krepitev digitalne prisotnosti in širitev turistične ponudbe. Diplomsko delo s svojimi spoznanji prispeva k razumevanju razvoja konkurenčnosti tradicionalnega podjetja v sodobnem poslovnem okolju, če podjetje znanje in izkušnje dopolni z inovacijami, odprtostjo za spremembe in jasnimi strateškimi usmeritvami.
Keywords: management, poslovanje, vino, digitalizacija, konkurenčnost.
Published in DKUM: 14.08.2025; Views: 0; Downloads: 41
.pdf Full text (1,91 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica