| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Pogled staršev otrok s posebnimi potrebami na izvajanje dodatne strokovne pomoči v osnovni šoli : magistrsko delo
Laura Firšt, 2025, magistrsko delo

Opis: Vključevanje otrok s posebnimi potrebami v redne osnovne šole zahteva ustrezno prilagajanje učnega okolja, nudenje podpore in zagotavljanje pogojev, ki omogočajo optimalno vključevanje v šolski prostor. Ključno vlogo pri tem ima dodatna strokovna pomoč, ki mora biti strokovno načrtovana, individualno prilagojena potrebam otroka in kakovostno izpeljana. Čeprav se pomoč večinoma odvija v odnosu med otrokom in strokovnim delavcem, imajo izredno pomembno vlogo tudi starši. Posebej pri dodatni strokovni pomoči je pomembno enakovredno sodelovanje oziroma partnerski odnos med starši in šolo, ki temelji na zaupanju, spoštovanju, izmenjavi informacij in oblikovanju skupnih ciljev. Namen magistrske naloge je raziskati pogled staršev otrok s posebnimi potrebami na izvajanje dodatne strokovne pomoči v osnovni šoli. Podatki so bili zbrani z anketnim vprašalnikom. V raziskavi je sodelovalo 105 staršev. Ključne ugotovitve kažejo, da starši zaznavajo pozitiven vpliv dodatne strokovne pomoči na socialni in učni napredek otroka. Prav tako so večinoma zadovoljni s sodelovanjem z izvajalcem pomoči, saj ta pravočasno odgovori na njihova vprašanja, upošteva njihove predloge in jih spodbuja pri delu doma. Raziskava je pokazala, da so starši zaradi dodatne strokovne pomoči bolj pomirjeni in bolje razumejo otrokove potrebe. Kljub temu pa kar tretjina anketiranih poroča o konkretnih ovirah pri dostopu in urejanju dodatne strokovne pomoči.
Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, dodatna strokovna pomoč, osnovna šola, pogled staršev, sodelovanje
Objavljeno v DKUM: 26.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

2.
Spolno nasilje nad ženskami v Sloveniji - kriminološko-viktimološki pogled : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Lara Črešnar Premrl, 2025, diplomsko delo

Opis: Spolno nasilje je vdor v osebno integriteto človeka in omejuje njeno pravico odločanja o lastnem telesu. Je travmatična izkušnja, ki na žrtvi pušča različne kratkoročne in tudi dolgoročne posledice. Okrevanje je dolgotrajno in zahteva veliko časa. Odvisno je od tega kakšna je bila travmatska izkušnja, od žrtve ter od njenih preteklih izkušenj. Takoj po napadu se žrtev sooči s fizičnimi in psihičnimi posledicami. V Sloveniji imajo žrtve na voljo različne oblike pomoči. Obrnejo se lahko na Policijo, Tožilstvo ali na Center za socialno delo. Žrtvam se nudi tudi psihosocialna pomoč. Spolno nasilje se dogaja v vseh družbenih slojih, ne glede na raso, kulturo, izobrazbo in druge dejavnike. Lahko se zgodi komurkoli. Splošno znano je, da bi naj v večini primerov storilec bila neznana oseba, kar pa ne drži. Storilci so po navadi osebe, ki jih žrtev pozna in jim tudi zaupa. Največkrat je to partner. Velik delež spolnega nasilja ni znan in prijavljen. Vzroki so različni. Žrtev nasilja ne prijavi, ker jo je sram, jo je strah, ima občutek krivde, se boji kakšen bo odziv družbe ter okolja. Izogibajo se sodnih postopkov, ker se zavedajo morebitnega podoživljanja dogodka, to pa privede hude psihične pritiske, idr. Žrtev je v večini primerov ženska. Ena od morebitnih rešitev pri preprečevanju spolnega nasilja bi lahko bila večja ozaveščenost ljudi v izobraževalnih ustanovah in medijih. Za izboljšanje dostopnosti do pomoči bi bilo smiselno povečati število dostopnih kriznih centrov in zagotoviti, da so te ustanove dostopne žrtvam 24/7. Povečanje dostopa do psihološke pomoči, socialnih programov in svetovanja za žrtve je nujno, da bi jim omogočili uspešno okrevanje.
Ključne besede: kriminološki-viktimološki pogled, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 02.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (653,61 KB)

3.
Znamka destinacije Maribor v očeh študentov
Aleksandar Bosnić, 2024, diplomsko delo

Opis: Prvi del diplomskega dela je osredotočen na teorijo s področja znamčenja destinacij, ki temelji predvsem na konceptu premoženja blagovne znamke oz. zunanjem pogledu obiskovalcev na destinacijsko znamko, ki se mora v večji meri skladati z notranjim pogledom, ki ga ustvarijo skrbniki znamke, če želijo, da znamka destinacije postane močna, prepoznavna in unikatna. Slovenija je majhna, povrh vsega pa je zaradi svoje geografske lege v večji meri tranzitna država. Ta problema sta karakteristična tudi za Maribor, mesto, ki se med že izoblikovanimi turističnimi destinacijami še mora dokazovati v smislu konkurenčnosti, privabljanja novih gostov, širjenja njegove prepoznavnosti. Na takšni točki se je mesto postavilo v vlogo podjetja z željo po implementiranju enega izmed marketinških konceptov, ki bi mu omogočil prehod s tranzitnega mesta do destinacije vredne obiska. Rešitev so uvideli in tudi vzpostavili v obliki znamke destinacije. Znamka je ambasador njegovega celovitega skupka ponudbe, ki ni le kakovosten, temveč tudi butičen in trajnostno naravnan, da pričara doživetje za vsakogar, ga poskuša prepričati in s tem prav tako dvigniti prepoznavnost destinacije. Znamka destinacije Maribor je tudi tema empiričnega dela diplome. Želeli smo namreč ugotoviti, kako si znamko destinacije Maribor skozi elemente koncepta premoženja blagovne znamke (zavedanje, podoba, zaznana kakovost ter zvestoba) v svojih očeh predstavlja ciljna skupina raziskave, utemeljena na vzorcu 100 študentk in študentov mariborskih fakultet. Njihove odgovore smo pridobili s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, pridobljeni rezultati pa nakazujejo, da se množično ne zavedajo znamke destinacije Maribor. Destinacija jih v večji meri asociira na Staro trto in Pohorje, na kakovostno izkušnjo v destinaciji pa vplivajo predvsem trije dejavniki v smislu zagotovitve varnosti, vse potrebne infrastrukture ter ugodnega razmerja med ceno in kakovostjo storitev. Destinacijo bi interesentom pozitivno opisali, a je sami kot morebitni turisti v prihodnosti ne bi imeli na seznamu želja lokacij, vrednih obiska. Večina se o želeni destinaciji informira na podlagi pregleda povratnih informacij nekdanjih obiskovalcev, kar jih tudi pritegne v destinacijo in ima za posledico, da ji postajajo naklonjeni oz. s časom tudi zvesti.
Ključne besede: turistična destinacija, Maribor, premoženje blagovne znamke, zunanji pogled na blagovno znamko, vrednost znamke
Objavljeno v DKUM: 27.08.2024; Ogledov: 107; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (5,18 MB)

4.
Ansambel bratov Avsenik, od vaških godcev do berlinske filharmonije : magistrsko delo
Peter Prohart, 2024, magistrsko delo

Opis: Delo je namenjeno vsem, ki želijo podrobnejši pogled v delo in razvoj Ansambla bratov Avsenik. Delo nas kronološko popelje skozi vsa leta njihovega delovanja, kjer so povzeta dejstva različnih avtorjev, ki so se s tem ansamblom že ukvarjali v preteklosti. Nadaljuje se z intervjuji, in sicer s Slavkom Avsenikom mlajšim, ki je bil prvorojeni sin in se ukvarja s kompozicijo in produkcijo glasbe, ter njegovim sinom Blažem, ki predstavlja novo generacijo. Intervju s Sašom Avsenikom nam pokaže, kje je ta glasba danes in s kakšnimi izzivi se spopadajo z njegovim ansamblom, da lahko ohranjajo to glasbo še naprej praktično po vsem svetu. Smiljan Greif je na eni strani opredelil profesionalno sodelovanje s Slavkom in prav tako subjektivni moment njunega poznanstva in na koncu še pričevanje Ferda Kikla, ki je bil Slavkov prijatelj, ki nekako opredeli način ustvarjanja in Slavka kot prijatelja. Na koncu dela imamo analizo treh del, ki so bila izbrana sistematično, in sicer od začetkov Avsenikov s triom, kvinteta in kvinteta s tercetom.
Ključne besede: Slavko Avsenik, Vilko Ovsenik, Slavko Avsenik ml., Sašo Avsenik, Blaž Avsenik, Smiljan Greif, Ferdo Kikl, Pod Storžičem, Pogled v dolino, Slovenija, od kod lepote tvoje, Na Golici, Tam, kjer murke cveto, narodnozabavni ansambel.
Objavljeno v DKUM: 14.06.2024; Ogledov: 214; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

5.
Upodobitve pokrajine v kriminalnem žanru in turistični pogled : primer TV-serije Jezero : primer TV-serije Jezero
Lana Vogrinc, 2022, diplomsko delo

Opis: Filmski turizem je hitro rastoča oblika pop-kulturnega turizma, pri katerem filmski turisti obiščejo filmsko destinacijo z željo, da doživijo oziroma podoživijo filmsko zgodbo. Izhajajoč iz predpostavke o pomembni vlogi medijskih reprezentacij za turizem oz. vse večjemu prepletu medijskih in turističnih praks danes, smo se v zaključnem delu osredotočili na kriminalistični žanr in reprezentacijo pokrajine v njem. Na začetku so predstavljeni filmski turizem, družbeno-kulturni pogoji, ki so pripomogli k njegovi uveljavitvi, koncepta medijske reprezentacije in turističnega pogleda. Namen raziskave je bil prepoznati pomene in vloge pokrajine v slovenski TV-seriji Jezero in opredeliti, kako reprezentacije pokrajine oblikujejo turistični pogled. Izvedena je bila multimodalna analiza epizod, ki se je sistematično osredotočala na posamezne načine premikanja detektiva skozi pokrajino in analizirala, kako je pokrajina v teh sekvencah upodobljena s pomočjo različnih semiotičnih sistemov. Skozi analizo epizod smo identificirali različne pomene pokrajine, ki jih konstruira serija: pokrajina kot sredstvo za sproščanje oz. pobeg iz vsakdana, vir nevarnosti in skrivnostnosti ter vir kontemplacije in novih moči. Ugotovili smo, da ima pokrajina v seriji pomembno vlogo: je gradnik atmosfere, vzdušja ter čustev, služi kot motivacija in kot umestitev fikcijske zgodbe v resničnostni svet, posledično njene podobe v seriji pomembno usmerjajo turistični pogled.
Ključne besede: filmski turizem, pop kultura, turistični pogled, kriminalni žanr, TV-serija Jezero, hiperrealnost, pokrajina, multimodalna analiza
Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 765; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

6.
Prikaz van life življenjskega stila in konstrukcija turističnega pogleda na Instagramu
Marija Pristaš, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu se ukvarjamo z van lifom kot novo obliko življenjskostilne mobilnosti, ki je na družbenem omrežju Instagram postala nadvse popularna. Zanima nas, kako se skozi van life objave na Instagramu konstruira turistični pogled. Natančneje, ugotoviti želimo, kakšne so ustaljene vizualne konvencije uprizarjanja van life življenjskega stila na Instagramu ter kakšne so prevladujoče semiotične kode v teh objavah in kaj sporočajo. Pri raziskavi smo opravili kvantitativno in kvalitativno analizo. V kvantitativno analizo vsebine objav smo zajeli 158 enot analize (fotografij in posnetkov), objavljenih na treh javno dostopnih in popularnih Instagram profilih v izbranem časovnem obdobju. Kvalitativno oz. semiotično analizo, v kateri smo se ukvarjali s samimi pomeni podob, pa smo opravili na izboru reprezentativnih fotografij van life. Ugotavljamo, da podobe narave in antiselfiji/antisebki prikazujejo hedonizem, svobodo, avanturo in skupaj kreirajo romantični turistični pogled. Ustaljene vizualne konvencije so predvsem elementi narave in antisebki. Prevladujoči semiotični znaki in kode so nasmejani obrazi, uživanje v minimalizmu in preprostih stvareh ter nevsakdanje aktivnosti. Podobe komunicirajo ključne vrednote van life življenjskega stila, kot so hedonizem, povezanost z naravo, svoboda in avantura ter tako konstruirajo romantični turistični pogled.
Ključne besede: van life, Instagram, semiotika, fotografija, turistični pogled, anti-sebek, narava
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 974; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

7.
Učinkovitost finskega šolskega sistema v lučeh mednarodnega preverjanja znanja
Doris Kutnjak, 2019, magistrsko delo

Opis: Finska slovi kot najuspešnejša država na področju vzgoje in izobraževanja. Njihovo uspešnost iz leta v leto dokazujejo mednarodna ocenjevanja znanja, poglavitno raziskava PISA. Namen naše magistrske naloge je bil raziskati uspešnost finskih učencev v preverjanju znanja, opredeliti njihov uspeh in poiskati razloge in vzroke, ki so k temu pripomogli. Magistrska naloga se začne z vpogledom v zgodovino finskega šolstva. Nadaljuje se s strukturo finskega šolskega sistema danes, analizo finskih rezultatov mednarodne primerjave znanja v raziskavi PISA, razlogi in vzroki za uspešnost finskih učencev v raziskavi, analizo zadnjega padca finskih učencev v raziskavi ter z vpogledom v prihodnost finske vzgoje in izobraževanja. Svoj uspeh finski učenci dolgujejo razvitemu in globalno usmerjenemu šolskemu sistemu ter učiteljem, ki na Finskem veljajo kot cenjeni in ugledni strokovnjaki na svojem področju. Izobrazba Fincem predstavlja prioriteto. Njihove šole so pravične, skrbne, timsko naravnane in dostopne vsem ne glede na socialno-ekonomski položaj posameznika. Njihov šolski sistem se nenehno obnavlja, dopolnjuje in sledi globalnim spremembam ter razvoju tehnologije. Prihodnost finskega šolskega sistema prinaša nove načine poučevanja in učenja. Poudarek je na praktičnih veščinah in razvoju kreativnosti vsakega posameznika.
Ključne besede: finski šolski sistem, mednarodno preverjanje znanja, PISA, pravičnost, enakost, tehnologija, pogled v prihodnost
Objavljeno v DKUM: 19.09.2019; Ogledov: 1023; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

8.
Kritični dejavniki uvajanja rešitev crm po naročniškem modelu
Sara Vidovič, 2018, diplomsko delo

Opis: Na svetu ni rešitve, ki bi ustrezala vsakemu podjetju. Na svetu ni rešitve, ki bi bila popolna. Podjetje si mora samo poiskati tisti največji približek svoji popolnosti. V tem diplomskem projektu govorimo o rešitvi, ki je danes za delovanje podjetja skoraj že nujna. Gre za rešitev, ki bo podjetju omogočila 360° pogled na stranke in s tem zagotovila hitrejšo vzpostavitev odnosa ter zadovoljstvo svojih (bodočih) kupcev. To je rešitev za upravljanje odnosov s strankami, ki se v našem primeru nanaša zgolj na oblak. Obravnavamo torej oblačno rešitev, s katero lahko podjetje še bolj pospeši svoje delo in omogoči svoje delovanje kjerkoli in kadarkoli. Namen diplomskega projekta je skozi teorijo spoznati pomembnost takšne rešitve ter opraviti analizo rešitve s pomočjo dveh študij primerov. Spoznali smo, da mora vsako podjetje ob takšnem projektu dobro pretehtati vse možnosti, saj gre vendar za stranke podjetja. Podjetje se zgolj iz tega razloga odloči za uvedbo takšne rešitve. Skozi diplomski projekt je postalo jasno, da je za takšno uvedbo potrebno upoštevati kar nekaj dejavnikov, faz uvajanja ter morebitnih napak, ki jih podjetje ne sme spregledati. Kaj kmalu ugotovimo, da so stranke le najpomembnejši vir podjetja … pa so res?
Ključne besede: oblačne rešitve, naročniški model, 360° pogled na stranke, zadovoljstvo kupcev, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 26.10.2018; Ogledov: 1190; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

9.
Dojemanje enačaja pri slovenskih osnovnošolcih
Tjaša Matičko, 2018, magistrsko delo

Opis: Razumevanje koncepta enačaja v algebri učencem predstavlja mnogo težav, zato smo se v magistrski nalogi odločili preučiti, kako uspešno slovenski osnovnošolci razumejo pomen enakosti, kaj jim predstavlja enačaj, in njihove rezultate primerjati z rezultati portugalskih osnovnošolcev. Podatke za raziskavo smo zbirali s pomočjo delovnih listov, na katerih je bilo podanih osem enačb seštevanja. V raziskavi smo zajeli 230 učencev Osnovne šole Neznanih talcev Dravograd. Prvošolcev je bilo 42, drugošolcev 37, tretješolcev 37, četrtošolcev 40, petošolcev 38 in šestošolcev 36. Preverili smo razumevanje pomena enačaja pri učencih glede na razred, najpogosteje podane odgovore pri posamezni nalogi ter uspešnost pri posamezni nalogi glede na matematično znanje učencev. Ugotovili smo, da učenci bolje razumejo pomen enačaja pri enostavnih tipih enačb, učenci višjih razredov (druga triada) pa celotno gledano bolje razumejo pomen enakosti kot učenci nižjih razredov. Večina učencev dojema znak za enakost v operacijskem smislu, kar pomeni, da vidijo enačaj kot »navodilo«, kateremu mora slediti odgovor. Rezultati razumevanja enačaja so pri učencih z višjo oceno matematičnega znanja boljši, pri čemer smo ugotovili, da se statistično značilne razlike glede na oceno matematičnega znanja pojavijo predvsem pri težjih tipu enačb. Nadalje smo ugotovili, da med slovenskimi in portugalskimi osnovnošolci ni večjih razlik v razumevanju pomena enačaja, saj so v večini primerov delali podobne napake. Vendarle pa je možno opaziti, da imajo portugalski učenci prve triade pri določenih primerih večji delež pravilno podanih odgovorov v primerjavi s slovenskimi. Iz tega lahko sklepamo, da morda učitelji na Portugalskem dajejo večji poudarek na dojemanje enačaja že pri učencih v nižjih razredih.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: enačaj, dojemanje enačaja, enakost, algebra, aritmetika, operativni pogled, relacijski pogled.
Objavljeno v DKUM: 21.09.2018; Ogledov: 1568; Prenosov: 200
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

10.
Knjižne novosti v mednarodnem letu prsti
Ana Vovk, 2015, recenzija, prikaz knjige, kritika

Opis: Leto 2015 je razglašeno za Mednarodno leto prsti kot odziv na številne grožnje, ki degradirajo ta izredno pomemben naravni vir. Za varovanje prsti in odgovoren odnos do njih je potrebno izobraževanje in ozaveščanje vseh ciljnih skupin, ne le tistih, ki imajo neposreden stik s prstmi, temveč vseh, predvsem mladih. Raziskave kažejo, da premalo poznamo prsti in da je skromno znanje, pridobljeno v izobraževalnem sistemu, težko prenosljivo v prakso. S krepitvijo procesa samooskrbe mnogi iščejo dodatna znanja o prsteh. Kot odziv povečane potrebe za izobraževanje so napisane knjige Metodologija raziskovanja prsti v geografiji, Ekosistemski pogled na prsti, Naravni čistilni sistemi ter Ekoremediacije in prilagajanje na podnebne spremembe.
Ključne besede: prsti, ekoremediacije, ekosistemi, knjižne novosti, predstavitve knjig, Metodologija raziskovanja prsti v geografiji, Ekosistemski pogled na prsti, Naravni čistilni sistemi, Ekoremediacije in prilagajanje na podnebne spremembe
Objavljeno v DKUM: 16.04.2018; Ogledov: 1377; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (102,82 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici