1. Informacijska podpora prodaji v proizvodnem podjetju: analiza primeraOskar Lah, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga z naslovom "Informacijska podpora prodaji v proizvodnem podjetju: analiza primera" se osredotoča na analizo informacijskih sistemov in tehnologij, ki podpirajo proces prodaje v poslovnem okolju podjetja AJM, specializiranega za stavbno pohištvo po meri. Naloga raziskuje obstoječe prakse in tehnologije ter ocenjuje njihove učinke pri izboljšanju prodajnih dejavnosti in doseganju poslovnih ciljev. Poseben poudarek je na primerjavi med klasičnim prodajnim podjetjem in proizvodnim podjetjem, ki vključuje inženiring izdelkov, ki so prilagojeni željam strank. V okviru raziskave se analizira trenutni sistem zbiranja, shranjevanja in uporabe prodajnih informacij v podjetju AJM ter ocenjuje učinke obstoječih poslovnih procesov in orodij, zlasti CRM sistema HubSpot in ERP sistema Cantor. Metodologija vključuje deskriptivni pristop v teoretičnem delu ter metodo analize primera v empiričnem delu, kjer se preučuje dejanska uporaba CRM in ERP sistema v podjetju AJM. V magistrskem delu je bilo s pomočjo uporabljenih metod ugotovljeno, da informacijska podpora pozitivno vpliva na prodajne rezultate, da CRM sistemi z avtomatizacijo izboljšujejo učinkovitost prodaje, in da poslovni uporabniki ocenjujejo informacijsko podporo kot pozitivno komponento na njihovo zadovoljstvo pri delu. Raziskava identificira ključne izzive in prednosti obstoječega sistema ter predlaga izboljšave, ki bi lahko prispevale k boljšemu razumevanju kupcev, učinkovitejši komunikaciji, upravljanju prodajnih podatkov in povečanju stopnje konverzij. Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, informacijska podpora, prodajne informacije, proizvodno podjetje, poslovni procesi, informacijsko orodje. Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1 Celotno besedilo (4,05 MB) |
2. Študija globalnega startup okolja: Silicijeva dolinaTjaša Žgank, 2024, diplomsko delo Opis: Silicijeva dolina leži v Kaliforniji in je središče tehnoloških inovacij in podjetništva. Je dom številnih uspešnih startupov in s svojim uspehom privablja zanimanje celega sveta. Njeno podporno okolje je izjemno uspešno in edinstveno. Dolino zaznamuje izjemen razvoj, saj je bila še pred manj kot sto leti območje velikih kmetijskih površin, danes pa velja za eno najbolj opazovanih in posnemanih podjetniških okolij. Zaradi svoje atraktivnosti privablja investitorje in nadobudne talente iz celega sveta.
V diplomskem delu smo preverili, kakšne so značilnosti podpornega okolja in kaj je tisto, kar daje tako velik pomen. V teoretičnem delu smo spoznali razvoj doline, trende, obstoječa inovativna startup podjetja ter v kolikšni meri tehnološki sektor vpliva na gospodarstvo. Večji poudarek smo dali podpornemu okolju, torej ugotavljanju, kakšna je podpora iz okolja za tamkajšnja podjetja. Najbolj nas je zanimalo, kakšno je politično in pravno okolje, ali so podjetja res tako močno tehnološko usmerjena ter kakšne so možnosti financiranja startup podjetij.
Ugotovili smo, da je za uspeh okolja Silicijeve doline odgovorna razvitost vseh dejavnikov. Tamkajšnje podporno okolje deluje kot ekosistem. Startupi imajo že od samega začetka dobro dispozicijo, bodisi da gre za politično, ekonomsko, družbeno, kulturno, tehnološko, okoljsko ali pravno. Obstaja nekaj omejitev, vendar te niso velike in podjetja v večji meri ne ovirajo pri doseganju uspeha. Prav tako smo ugotovili, da je resnično velik pomen na tehnologiji. Odkar je prišla na obzorje tehnologija je vse usmerjeno k njeni podpori. Vplivni posamezniki in podjetja so naredili vse, da bi tehnologiji omogočili prosto pot. K razvoju so veliko prispevala tudi podjetja sama. Ključne besede: Silicijeva dolina, tehnološka podjetja, startup, okolje, dejavniki, podpora. Objavljeno v DKUM: 13.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (1,95 MB) |
3. Analiza vloge mentorstva v start-upih na primeru Tovarne podjemovLucija Bezjak, 2024, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je bil raziskati, kako se pomoč in mentoriranje startupom prilagaja, kakšne oblike pomoči so jim na voljo ter dotično spoznati, kako deluje sistem mentorstva na primeru univerzitetnega inkubatorja Tovarna podjemov. V teoretičnem delu smo analizirali startup podjetja, ki so znana po svoji specifičnosti, kar je pomembno za njihovo nadaljnjo obravnavo in nudenje posebne pomoči. Potrebno je upoštevati njihove značilnosti, kot so visoka stopnja inovativnosti, hitra rast in tveganje, ter kakšno pomembnost igra zanje podporno okolje. Poznamo veliko različnih tipov mentorstva, kakšne vloge imajo in kateri so ključni elementi uspešnega mentoriranja na tujem primeru. Poseben poudarek je bil namenjen razlikovanju med inkubatorji in pospeševalniki, ki startupom nudijo različne oblike podpore, od fizične infrastrukture do vsebinske in finančne pomoči, v ospredju pa se postavlja predvsem skrb za psihosocialno podporo. Empirična raziskava je vključevala intervjuje s svetovalcem, mentorjem in mentorirancem ter analizo njihovega sodelovanja. Poudarek je bil na celotnem procesu in preučevanju ujemanja med mentorji in mentoriranci, kar je delo svetovalca in na učinkovitosti mentorstva ter ključnih izzivih, s katerimi se soočajo startupi in mentorji v procesu mentoriranja. Rezultati so pokazali, da je uspešno mentorstvo odvisno od ustrezne prilagoditve mentorstva specifičnim potrebam podjetij, aktivne vloge obeh strani ter da dobro načrtovan mentorski program doprinese k mentalnemu zdravju podjetnikov kot tudi prihranjen čas, ki ga pridobijo s pomočjo izkušenih mentorjev. Kot kritična analiza in predlogi za izboljšanje so predlagani večja samokritičnost obeh strani, transparentna komunikacija in boljša informiranost o startup pomoči s strani države. Ključne besede: mentorstvo, startup podjetje, podjetniški razvoj, podpora podjetnikom, podjetniški inkubatorji Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18 Celotno besedilo (2,37 MB) |
4. Psychosocial and moral factors of bystanders in peer bullyingSonja Pečjak, Tina Pirc, Rene Markovič, Tanja Špes, Katja Košir, 2024, izvirni znanstveni članek Opis: The aim of our study was to explore students’ bystander roles in peer bullying considering the interaction between their individual and contextual characteristics. We included social status goals (popularity, social preference and social insecurity), moral disengagement and peer support as key variables for differentiating bystander behaviour. Our sample comprised 5148 students from the 8th and 9th grades across 118 primary schools in Slovenia. Bystander roles (active and passive reinforcers, ignorants and defenders) were determined by peer nominations. Other characteristics were measured with self-report questionnaires. For each variable, we normalized students’ results with regard to their classroom to define classroom norms as the context of peer bullying resulting in “low”, “average” and “high” group. Students with similar individual and contextual characteristics were grouped into four clusters. The results showed that students from all clusters were present in all bystander roles, which indicates a highly complex interaction of various factors in bystander behaviour. Some educational implications are discussed. Ključne besede: medvrstniško nasilje, opazovalci, vrstniška podpora, moralnost, osnovnošolci, bullying, bystanders, peer support, morality, elementary school students Objavljeno v DKUM: 17.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 2 Povezava na datoteko |
5. Izdelava informacijske podpore procesom spremljanja strankGjorgji Srnjakov, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na razvoj informacijske podpore procesov za spremljanje strank. Razvoj aplikacije je del prizadevanj za optimizacijo procesov v okviru Gorenjske banke d.d. Okvirno so prikazane uporabljene tehnologije: poleg Oracle APEX še HTML, CSS, SQL in PL/SQL. Definirane so zahteve uporabnikov. Prikazan je model procesov in podatkov, ki so skladni z zahtevami uporabnikov. Model podatkov obsega osem tabel. Razvita aplikacija vsebuje module: urejanje komitentov, aktivnosti komitenta, priprava poročila in avtomatizacija pošiljanja sporočil komitentom preko e-pošte in SMS-a. Nov model procesa in razvita aplikacija sta tudi uvedena za uporabo. Ključne besede: informacijska podpora, spremljanje strank, optimizacija procesov, Oracle APEX, bančni sektor Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17 Celotno besedilo (1,14 MB) |
6. Zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, in spletna podpora žrtvam : magistrsko deloPia Lesar, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu so predstavljene zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, in spletna podpora žrtev. Delo se osredotoča na različne oblike zlorab, ki se pojavljajo v današnjem digitalnem svetu, in kakšen vpliv imajo na splošno varnost posameznika ter dobro počutje. Opredelitvi pojmov v magistrskem delu sledita pravni in etični vidik zlorab, ki jih omogoča tehnologija, ter vloga spletnih platform. Sledi ozaveščanje uporabnikov sodobne tehnologije s poudarkom na spodbujanju digitalne pismenosti in kampanjah za ozaveščanje pri preprečevanju tovrstnih zlorab. Delo zajema tudi raziskovalni del, kjer so predstavljeni rezultati raziskave Zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, in spletna podpora žrtvam. Pri izdelavi magistrskega dela sta uporabljeni deskriptivna metoda za opredelitev temeljnih pojmov in komparativna metoda za primerjavo politik in praks. V okviru raziskovalnega dela je za pridobivanje rezultatov uporabljen spletni vprašalnik na vzorcu 121 posameznikov, za analizo podatkov pa so uporabljene statistične metode. Rezultati pokažejo, da večina posameznikov pozna pojem zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, hkrati se je večina tudi že srečala z vsaj eno od oblik omenjenih zlorab. V zaključnem delu je ugotovljena šibka negativna povezanost med ozaveščenostjo o zlorabah, ki jih omogoča tehnologija, in starostjo posameznika. Na drugi strani pa ni ugotovljena povezanost med vrsto zlorab, ki jih omogoča tehnologija, in spolom. Razumevanje pojma zlorab, ki jih omogoča tehnologija, je ključnega pomena zaradi razširjenosti v digitalni dobi, nadaljnje raziskave pa bi lahko prispevale kot vir informacij za oblikovalce politik pri oblikovanju pravnih okvirov. Pomembno je tudi ozaveščanje javnosti o varni uporabi digitalne tehnologije, ki lahko posledično prispeva k varnejšemu digitalnemu okolju. Ključne besede: digitalna tehnologija, varnost na spletu, digitalna pismenost, spletna podpora žrtvam, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 28.08.2024; Ogledov: 78; Prenosov: 34 Celotno besedilo (1,21 MB) |
7. Psihološka in spiritualna podpora staršem nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijoUrška Novak, 2024, diplomsko delo Opis: Uvod: Psihološka in spiritualna podpora je izrednega pomena še posebej v težkih življenjskih situacijah, preizkušnjah in nepredstavljivih stiskah, kot jih doživljajo starši nedonošenčkov, ki se zdravijo na enoti intenzivne nege in terapije. Namen zaključnega dela je, na podlagi pregleda literature ugotoviti, kakšno psihološko in spiritualno podporo potrebujejo starši nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo.
Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Za iskanje rezultatov smo uporabili podatkovne baze: PubMed, CINAHL Ultimate ter Web of Science. S pomočjo smernic PRISMA diagrama smo predstavili potek iskanja znanstvene literature. Izvedli smo vsebinsko analizo zbranih podatkov.
Rezultati: V končno analizo smo vključili 17 člankov. Rezultati kažejo, da se psihološka in spiritualna podpora aktivno vpeljujeta v klinično prakso. Starši v večini navajajo, da so deležni veliko podpore zdravstvenih delavcev. Glavno kategorijo smo oblikovali na osnovi dveh podkategorij, (1) Psihološke potrebe staršev nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo ter (2) Spiritualne potrebe staršev nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo.
Razprava in zaključek: Psihološka in spiritualna podpora sta nepogrešljiva in prepletajoča se vidika, ki sta nujno potrebna za kontinuirano in holistično zdravstveno nego nedonošenčkov, ki se zdravijo v enotah intenzivne terapije. Spiritualna podpora staršem je pogosto spregledana, čeprav ima pomembno vlogo v obravnavi staršev nedonošenčkov na enoti za intenzivno nego in terapijo. Ključne besede: starši, nedonošenček, psihološka podpora, spiritualna podpora Objavljeno v DKUM: 10.07.2024; Ogledov: 368; Prenosov: 92 Celotno besedilo (967,25 KB) |
8. Zaznavanje nasilnega vedenja učencev nad učitelji v osnovnih šolah : magistrsko deloRaisa Kladnik, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskali zaznavanje in pogostost nasilnega vedenja učencev nad učitelji v slovenskih osnovnih šolah. Želeli smo pridobiti vpogled v to, katere oblike nasilja se pojavljajo, kako se učitelji soočajo z nasilno izkušnjo in kakšne oblike pomoči in podpore so deležni s strani sodelavcev, šolske svetovalne službe in vodstva šole. V teoretičnem delu magistrske naloge smo predstavili različne definicije nasilja učencev nad učitelji. V nadaljevanju smo opisali različne oblike nasilja učencev nad učitelji, povzeli tuje in slovenske raziskave ter s pomočjo socialno-ekološke teorije razložili, zakaj se pojavlja nasilje učencev nad učitelji in to povezali tudi z dejavniki tveganja. Ker nas je zanimalo tudi, kakšne občutke doživljajo učitelji, ko se znajdejo v vlogi žrtve, smo preučili tudi posledice nasilja učencev nad učitelji ter predstavili strategije za zmanjševanje nasilja na treh ravneh. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo osem učiteljic, ki zaznavajo nasilna vedenja učencev nad učitelji na njihovih osnovnih šolah. Na podlagi izvedene raziskave smo bolj poglobljeno osvetlili izkušnje učiteljic, ki so bile deležne nasilja s strani učencev, in s tem prispevali k bolj poglobljenemu razumevanju pojava nasilja nad učitelji. S pomočjo izkušenj učiteljic smo dobili vpogled, kako se z nasiljem soočajo in kako vse to vpliva na njihovo psihosocialno stanje. Ključne besede: nasilno vedenje učencev nad učitelji, oblike nasilnega vedenja, pomoč in podpora, strategije Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 356; Prenosov: 89 Celotno besedilo (1,58 MB) |
9. Posebnosti in izzivi pri podpori socialnemu in čustvenemu učenju učencev z MAS s perspektive učiteljev : magistrsko deloLina Mlakar, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskali, kaj učitelji, ki poučujejo v posebnem programu vzgoje in izobraževanja, zaznavajo kot posebnosti in izzivi pri nudenju podpore socialnemu in čustvenemu učenju učencev z nizko funkcionalno MAS ter kaj so po njihovem mnenju posebnosti in izzivi pri soočanju z lastnim socialnim in čustvenim učenjem. Poleg glavnega cilja smo želeli odgovoriti tudi na specifične cilje, ki so pripomogli h glavnemu in smo jih zasledovali v empiričnem delu magistrskega dela. V teoretičnem delu smo predstavili avtizem oz. motnje avtističnega spektra (MAS), triado primanjkljajev, pridružene težave, socialno in čustveno učenje (tudi učencev z MAS) ter področja le-tega, čustveno inteligentnost učiteljev, odnos med učitelji in učenci z MAS, čustvovanje učiteljev, čustveno delo in njihove osnovne kvalitete ter strategije podpore socialnemu in čustvenemu učenju učencev z MAS. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo osem učiteljic posebnega programa vzgoje in izobraževanja, ki poučujejo učence z nizko funkcionalno MAS. Na podlagi rezultatov smo pridobili odgovore petih sklopov raziskovalnih vprašanj, in sicer na učiteljevo socialno in čustveno učenje, učiteljevo podporo socialnemu in čustvenemu učenju učencev z nizko funkcionalno MAS, osnovne kvalitete učiteljev, medsebojne odnose med učitelji in učenci ter na čustvovanje učiteljev v odnosu do učencev z nizko funkcionalno MAS. Ključne besede: Socialno in čustveno učenje, učenci z MAS, posebnosti in izzivi, podpora, učitelji. Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 374; Prenosov: 75 Celotno besedilo (2,10 MB) |
10. Brezposelnost in prehod v podjetništvo: motivi, ovire ter podpora politik v Sloveniji in primerjava z državami EUHelena Šefer, 2023, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati in analizirati samozaposlovanje brezposelnih oseb. Raziskali smo, kakšna je bila stopnja podjetniške aktivnosti Slovenije v letih od 2019 do 2021 in jo primerjali z državami članicami Evropske Unije ter kakšni so motivi za podjetništvo. Največkrat si ljudje ustvarjajo svoja podjetja iz potrebe, saj so službe redke.
Samozaposlovanje brezposelnih je pojav, ki je zelo zaželen s strani mnogih držav, ki se borijo z visoko stopnjo brezposelnosti. Raziskave so pokazale, da se samozaposli več brezposelnih oseb, kot si jih je sprva to želelo. Na poti pa jim stojijo mnoge ovire, predvsem pomanjkanje denarja za ustanovitev podjetja in oteženo pridobivanje sredstev za pomoč, pomankanje znanja, saj za to niso usposobljeni, in pomanjkanje poznanstev ali socialnega kapitala. Ena izmed ovir so tudi oportunitetni stroški.
Države poskušajo pomagati svojim državljanom z različnimi ukrepi. Pomembno je, da država ozavešča brezposelne, da to ni njihov konec, saj imajo še vedno možnost vstopiti na trg dela v obliki lastne zaposlitve. Eden od njih so programi in usposabljanja oziroma izobraževanja za podjetništvo, kjer udeleženci s pomočjo mentorjev pridobijo znanja za ustanovitev podjetja, postanejo samozavestnejši in še bolj motivirani, poveča pa se tudi njihova zaposljivost. Vlade pa zagotavljajo tudi finančno pomoč v obliki nepovratnih sredstev, raznih subvencij in vavčerjev. Ključne besede: brezposelnost, samozaposlovanje, podjetniška aktivnost, ovire ob vstopu v podjetništvo, podpora politike. Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 489; Prenosov: 65 Celotno besedilo (1,32 MB) |