| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2122
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv delovnega okolja na ravnanje izvajalcev revidiranja
Hristina Chagorska, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu analiziramo vpliv delovnega okolja na ravnanje izvajalcev revidiranja. Namen je ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na delovno okolje in s tem na ravnanje izvajalcev revidiranja. Na podlagi pregleda ugotovitev iz preteklih raziskav različnih avtorjev proučimo, kako različni dejavniki vplivajo na zadovoljstvo izvajalcev revidiranja pri delu. Na začetku diplomskega dela opredimo pojem delovno okolje, kaj predstavlja delovno okolje za izvajalce revidiranja. Na podlagi različnih študij predstavimo, kako poteka delo v revizijski skupini in kakšna je sestava revizijske skupine. Nato predstavimo, kako stres vpliva na revizijsko skupino, kakšna je komunikacija med člani revizijske skupine in kako delo v revizijski skupini vpliva na zadovoljstvo izvajalcev revidiranja pri delu. Dodatno predstavimo delovno okolje v večjih revizijskih podjetjih. Osredotočili smo se na raziskave, ki obravnavajo dejavnike, ki vplivajo na to, da zaposleni iščejo kariero v velikih revizijskih podjetjih. Opredelimo tudi pomen kulture v revizijskem podjetju, kako kultura vpliva na kakovost revidiranja in organizacijsko zavezanost revizorjev revizijskemu podjetju. Rezultati preteklih raziskav nam kažejo, kakšna je atraktivnost poklica revizorja za nove zaposlene, kako jo ohraniti in izboljšati, ter katere dejavnike vplivajo na revizorjevo odločitev, da ostane ali zapusti poklic revizorja. V osrednjem delu diplomskega dela predstavimo ugotovitve avtorjev glede pozitivnih (ugodnih) in negativnih (neugodnih) dejavnikov delovnega okolja, ki vplivajo na ravnanje izvajalcev revidiranja. Ugotovimo, da lahko stres zaradi obremenitev dela in pomanjkanja časa zmanjša kakovost revidiranja. Delovna obremenitev zmanjša zadovoljstvo pri delu. Na podlagi pregleda raziskav ugotovimo, da lahko poistovetenje z revidiranim podjetjem in odsotnost menjavanja revizorjev zmanjšata kakovost revidiranja zaradi povečanja konfliktov med revizorjem in revidiranim podjetjem. Na podlagi pregleda raziskav ugotovimo, da dejavniki možnosti fleksibilnega dela, možnosti napredovanja izvajalcev revidiranja in učenja izvajalcev revidiranja, izboljšajo zadovoljstvo pri delu in s tem izboljšajo kakovost revidiranja. V sklepnem delu diplomskega dela na podlagi proučitve in ugotovitev iz preteklih raziskav podamo predloge za možne odprave neugodnih in izboljšave ugodnih dejavnikov delovnega okolja v revizijskih podjetjih.
Ključne besede: revizijsko podjetje, revizor, izvajalec revidiranja, delovno okolje, kakovost revidiranja, stres, zadovoljstvo pri delu.
Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 91; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (940,36 KB)

2.
Učinki uvedbe projektne programske opreme v razvojno podjetje
Matjaž Centrih, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga temelji na analizi učinkov uvedbe projektne programske opreme v kontekstu razvojnega podjetja. Osredotoča se na kompleksno preučevanje vpliva uporabe programske opreme na procese projektnega vodenja ter razvoj in izboljšanje izdelkov. Glavna obravnava je namenjena podrobni analizi učinkovitosti sistema YouTrack v sledenju projektom, ob tem pa tudi oceni njegove uporabnosti in prilagodljivosti v realnem delovnem okolju. Raziskovalni pristop vključuje kvantitativno in kvalitativno metodo zbiranja podatkov, s poudarkom na anketiranju in intervjujih, ki omogočajo celovit vpogled v izkušnje in zadovoljstvo uporabnikov s sistemom. Sklepi naloge poudarjajo ključne dejavnike uspešne implementacije projektne programske opreme ter pomen prilagoditve rešitev glede na specifične potrebe in zahteve razvojnih podjetij.
Ključne besede: Projekt, projektno vodenje, razvojno podjetje, programska oprema, YouTrack, agilne metode, komunikacija, anketiranje, intervjuji.
Objavljeno v DKUM: 27.08.2024; Ogledov: 55; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

3.
Socialno podjetništvo in mladi v Savinjski regiji: primerjalna analiza in razvoj priporočil na regijski ravni
Maja Rehar, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali socialno podjetništvo in podjetništvo mladih na evropski, nacionalni in regijski ravni. V teoretičnem delu smo najprej obravnavali osnove podjetništva v ekonomski teoriji in se nato posvetili vključujočemu podjetništvu, ki se osredotoča na ranljive skupine, kot so invalidi, starejši, priseljenci, ženske in mladi. V raziskavi smo strukturirano proučili podjetništvo mladih, saj so bili mladi vrsto let v javnih razpravah zapostavljeni. Obravnavali smo starostno kategoriziranje mladih in opredelili podjetniške izzive, s katerimi se mladi soočajo v večji meri kot preostali podjetniki. Ugotovili smo, da je uspeh mladih podjetnikov pomembno odvisen od nabora osebnih, družinskih, izobraževalnih in okolijskih dejavnikov. Nadaljevali smo s proučevanjem socialnega podjetništva, ki je razkrilo, da je zakonodaja v Sloveniji in Evropi usmerjena k spodbujanju socialnih podjetij s ciljem pozitivnega družbenega učinka, nepridobitnosti in reinvestiranju presežkov. Empirični del je sestavljen iz primarne raziskave in primerjalne analize. V okviru prve smo raziskali področje podjetništva mladih v Savinjski regiji, kjer so nas zanimali predvsem njihovi pogledi na podjetništvo, vključno s socialnim. Predvsem nas je zanimalo naslednje: odnos do finančnih in družbenih donosov podjetij, motivacijski dejavniki za podjetniško udejstvovanje, poznavanje socialnega podjetništva, prepreke, ki jih oddaljujejo od podjetniške namere in mnenje o delu Evropske unije. V drugem delu empiričnega dela magistrske naloge smo izvedli primerjalno analizo primarnih in sekundarnih podatkov. Primarni podatki so predstavljali izsledke prvega dela empiričnega raziskovanja, sekundarni podatki pa so bili pridobljeni iz raziskave Flash Eurobarometer (2023). S to primerjavo smo ugotavljali vzorčne povezave med primarnim in sekundarnim virom podatkov. Pri tem smo ugotovili, da kljub visoki ozaveščenosti mladi v Savinjski regiji, Sloveniji in tudi v Evropi izkazujejo zmerno zanimanje za socialno podjetništvo, predvsem zaradi pomanjkanja znanja in kapitala. Glavni zavirajoči dejavnik za podjetništvo med mladimi v Savinjski regiji, to je pomanjkanje kapitala ali sredstev za samozaposlitev, pa je bistveno višji v primerjavi s povprečjem Slovenije ter Evrope. Ta študija potrjuje, da so prizadevanja za spodbujanje podjetništva med mladimi ključna za razvoj dinamične in socialno odgovorne ekonomije.
Ključne besede: socialno podjetništvo, socialno podjetje, podjetništvo mladih, vključujoče podjetništvo
Objavljeno v DKUM: 16.07.2024; Ogledov: 169; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

4.
Nabavni proces v podjetju Stampal SB, d. o. o.
Andraž Jurič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu proučujemo poslovni proces nabave. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu opredelimo vlogo nabave in nabavni proces po različnih avtorjih. V aplikativnem delu proučujemo in predstavimo poslovni proces nabave na primeru podjetja Stampal SB, d. o. o., iz Slovenske Bistrice. Podjetje Stampal SB, d. o. o. je slovensko podjetje za proizvodnjo aluminijastih odkovkov in je del skupine Impol. Ker so v podjetju vsi poslovni procesi med sabo povezani in soodvisni, je nabavni proces eden najpomembnejših procesov v podjetju za uspešno poslovanje. Vloga nabave je, da podjetje oskrbuje z resursi po razumnih cenah, v ustreznih količinah in ustreznem času ter po ustrezni kakovosti. Nabavni proces se zaradi velikosti, dejavnosti in drugih dejavnikov razlikuje od podjetja do podjetja. Postopki nabavljanja niso v vseh podjetjih enaki, so pa si podobni in se vrstijo v ustaljenem vrstnem redu. V diplomskem delu ugotavljamo, da omenjeno podjetje do potankosti ne sledi klasičnim teoretičnim modelom nabavnega procesa, najdemo pa podobnosti za primerjavo.
Ključne besede: Nabavni proces, nabavno trženje, nabava, podjetje Stampal SB, d. o. o., skupina Impol.
Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 156; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

5.
Uvedba standarda kakovosti SIST EN ISO 9001:2015 in ocena učinkov uvedbe : magistrsko delo
Stanislav Hozjan, 2024, magistrsko delo

Opis: Zagotavljanje kakovosti je ključnega pomena pri izvajanju storitev v procesu graditve objektov. Ocenjevanje kakovosti pri storitvah je težje kot pri izdelkih, saj so storitve neotipljive in nemerljive. Dejavniki, ki vplivajo na doseganje visoke stopnje kakovosti pri storitvah graditve objektov, vključujejo neprimerne specifikacije v ponudbah, nepopolne ali slabe vhodne podatke, neprimerno komunikacijo med udeleženci, neustrezen nadzor nad kakovostjo in podobno. Za dosego visoke ravni kakovosti je pomembno vzpostaviti sistem vodenja kakovosti in sistem zagotavljanja kakovosti, ki omogočata usmerjanje, nadzorovanje ter izpolnjevanje pričakovanj naročnika, ustrezen nadzor nad projekti, zmanjševanje napak in pomanjkljivosti, izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti ter povečanje zaupanja z naročnikove strani. Ključni namen magistrskega dela je podati napotke za vzpostavitev ustreznih sistemov vodenja kakovosti in zagotavljanja kakovosti v inženiring ter projektantskih podjetjih ter njihovo pravilno upravljanje za dosego optimalnih rezultatov. Magistrsko delo v nadaljevanju obravnava uvedbo sistema kakovosti v podjetje ZEU , družba za načrtovanje in inženiring d. o. o. v skladu z zahtevami mednarodnega standarda SIST ISO 9001:2015 in ob upoštevanju lastnosti obravnavanega podjetja ter izvedene analize anketnega vprašalnika skuša ugotoviti pomembnost vzpostavljenega sistema vodenja kakovosti v inženiring podjetjih ter oceniti učinke za podjetje. Bistvena ugotovitev dela je, da zagotavljanje kakovosti v procesu izvajanja storitev (svetovalnega) inženiringa omogoča izpolnjevanje pričakovanj naročnikov, zmanjšanje števila napak, povečanje zaupanja naročnikov, povečanje učinkovitosti in konkurenčne prednosti podjetja.
Ključne besede: SIST ISO 9001 : 2015, kakovost, zagotavljanje kakovosti, inženiring podjetje, projektantsko podjetje
Objavljeno v DKUM: 17.06.2024; Ogledov: 237; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (3,92 MB)

6.
Vloga managerjev v sodobnih podjetjih
Timotej Lipovec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo oz. tematika tega dela bo povezana predvsem s funkcijami in procesi, ki jih ljudje uporabljamo v vsakdanjem zasebnem ter poslovnem svetu, to je management ter vodenje. To so funkcije, ki se same od sebe ne morejo izvajati, zanje podjetja potrebujejo zelo izkušene in/ali pa talentirane ljudi, ki jih imenujemo managerji in/ali vodje, ki skrbijo, da podjetja rastejo oz. imajo nasploh možnost dočakati rast. Tako imenovani managerji ali vodje pa v podjetjih in organizacijah ali pa katerih drugih ustanovah svoje načrte in zaposlene pripravijo oz. usmerijo skozi različne funkcije managementa, različne načine vodenja, motiviranja, načrtovanja do te mere, da so zaposleni zadovoljni s svojim delom, ljudje na vodilnih položajih pa z načrtovanimi cilji ter seveda delom managerjev in vodij. Vse te procese, funkcije in stile bom v diplomskem delu tudi opisal, raziskal ter prikazal do takšne mere, da bo na koncu razvidno, zakaj mnogi menijo, da so management, managerji in vodje osrčje oz. sam življenjski steber vsakega podjetja, organizacije oz. kakršne koli ustanove. Ključnega pomena je razumeti management in vse, kar spada pod ta pojem. Ker živimo v obdobju razvijanja ter sprememb, se morajo tem spremembam ter razvoju prilagoditi tudi managerji, zato bodo v ospredju tematike moje diplomske naloge »sodobni managerji«. Pred vsem tem bo potrebno opisati prostor, kjer se vsi omenjeni procesi odvijajo, kjer managerji vse te funkcije, stile in načine dela izvajajo, to je seveda podjetje. V diplomskem delu se bom enako kot pri managerjih osredotočil predvsem na podjetja, ki ne glede na vse ovire v današnjem zahtevnem in tehnološko razvitem svetu obstajajo, konkurirajo in se nadaljnje razvijajo, to so t. i. »sodobna podjetja«. S pojmom »sodobno podjetje« ter »sodobni manager« pa nastopijo tudi sodobni problemi oz. težavnosti, zato je pomembno primerjati različna podjetja ter managerje in ugotoviti, kako se uspešna sodobna podjetja ter managerji razlikujejo, kot so na primer zelo uspešno spletno podjetje Facebook oz. zdaj Meta, pa podjetje, ki je postalo eno iz med vodilnih avtomobilskih znamk, to je Tesla Motors, ter seveda tudi zelo uspešna managerja, kot sta Elon Musk ter Mark Zuckerberg. V raziskavi, ki je na koncu naloge, pa bomo lahko videli, kako so vsi pojmi in teorije, kot so konkurenčnost, promoviranje, inovativnost, znanja in drugo pripomogle k uspehu teh dveh gigantskih podjetij in posledično omenjenih managerjev, in zakaj imenujemo današnja podjetja in managerje »sodobne«, kar bom pa še podrobneje razčlenil skozi diplomsko nalogo.
Ključne besede: manager, management, sodobno podjetje, vodenje, proces v podjetju.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 146; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

7.
Zadovoljstvo zaposlenih v podjetju x
Urban Ostrež, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo obravnava zadovoljstvo zaposlenih, ki je ključnega pomena za dobro poslovanje podjetja in njegovo rast. V teoretičnem delu so predstavljene osnove, definicija zadovoljstva zaposlenih, na kaj vse zadovoljstvo vpliva, kako ga lahko merimo in kateri dejavniki vplivajo nanj. V teoretičnem delu smo uporabljali opisno oz. deskriptivno metodo, s katero smo zbirali pomembne informacije in ugotavljali glavne dejavnike in modele, s katerimi lahko vplivamo na zadovoljstvo zaposlenih. V raziskovalnem delu smo uporabljali metodo analize, kjer smo na dejanskem primeru ugotavljali zadovoljstvo zaposlenih v podjetju. Osnova za raziskovalni del je anketiranje vseh zaposlenih v podjetju X. Dobljeni rezultati so pokazali realni posnetek stanja zadovoljstva, na podlagi katerega smo lahko rezultate analizirali. Ugotovili smo, da so zaposleni v podjetju X zelo zadovoljni.
Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva, pomen zadovoljstva, podjetje X
Objavljeno v DKUM: 10.06.2024; Ogledov: 238; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (673,75 KB)

8.
Optimizacija aplikacijskih strežnikov v velikem podjetju
Iztok Kirm, 2024, diplomsko delo

Opis: V velikem telekomunikacijskem podjetju se za delovanje poslovnih aplikacij še vedno v veliki meri uporablja aplikacijske strežnike. Vzdrževanje in upravljanje velikega števila različnih tipov aplikacijskih strežnikov predstavlja za podjetje velik izziv. V diplomskem delu predstavljamo možnosti optimizacije aplikacijskih strežnikov, predvsem na račun zmanjšanja števila različnih platform in verzij ter prehoda na odprtokodne rešitve. Nujna je preudarna izbira platforme za delovanje poslovnih aplikacij. Te so namreč izredno pomembne za poslovni proces. Od njih je odvisno, ali bodo storitve delovale nemoteno in ali bo podpora procesom ter zaposlenim kakovostna in visoko razpoložljiva; posledično bodo tudi stranke zadovoljne, ker bodo poslovni procesi potekali hitro in zanesljivo. Podjetja se čedalje bolj posvečajo optimizaciji poslovanja. Sem sodi tudi varčevanje pri porabi sredstev za platforme, na katerih delujejo aplikacije. Cena licenc aplikacijskih strežnikov se vsako leto povečuje in za podjetje predstavlja velik strošek, zlasti če ima okoli 270 stalno delujočih aplikacijskih strežnikov. Spreminjanje platform, na katerih tečejo aplikacije, je velik izziv. Obstoječe aplikacije je treba predelati in prilagoditi na delovanje na novi platformi. Ob kadrovskem pomanjkanju razvijalcev je to velika težava. Naredili smo analizo stanja in alternativno rešitev primerjali z obstoječo.
Ključne besede: aplikacijski strežnik, optimizacija, telekomunikacijsko podjetje, Wildfly, Weblogic
Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 113; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

9.
Vpliv pandemije covid-19 na proces nabave v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Isabella Pleterski, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali nabavo in proces nabave ter to predstavili na primeru izbranega podjetja. Izbrano podjetje je malo družinsko podjetje, ki je na trgu prisotno že vrsto let in se ukvarja z nabavo ter prodajo keramike in kamna. Nabava je ena od osnovnih poslovnih funkcij, ki organizaciji zagotavlja ustrezne nabavne dobrine ob pravem času, na pravem mestu in v pravi količini, saj je njen cilj oskrba vseh porabnikov v podjetju. Skozi leta je nabava vse bolj pridobivala na pomembnosti, saj podjetju omogoča konkurenčnost na trgu ter z doseganjem najboljše kombinacije minimizira izgube podjetja. Ker so si podjetja med seboj različna, bodisi zaradi velikosti, dejavnosti, ki jo opravljajo, bodisi sortimenta proizvodov oziroma storitev, se tudi postopki nabavnega procesa med podjetji razlikujejo. V diplomskem delu nas je zanimalo, kako je pandemija covid-19 vplivala na sam proces nabave v izbranem podjetju. Ugotovili smo, da je bil celoten postopek nabave v obdobju trajanja pandemije otežen, ukrepi pa so negativno vplivali na izbrano podjetje. Pri analizi količine nabavljene keramike v letih 2020 in 2021 smo ugotovili, da je podjetje količinsko nabavilo več od dobaviteljev iz Španije, kot od dobaviteljev iz Italije.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, vplivi pandemije covid-19, izbrano podjetje, keramika
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 223; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

10.
Vrednotenje delnic ameriških in evropskih farmacevtskih podjetij
Klemen Robar, 2023, diplomsko delo

Opis: Problem, s katerim se vsak investitor sooča pred investiranjem denarja v neko delnico, je, da ne ve, katera investicija mu bo doprinesla največji dobiček na vložen kapital. V zaključnem delu raziskujemo, ali lahko s pomočjo najpogosteje uporabljenih kazalnikov za vrednotenje delnic predvidimo, katera investicija bo doprinesla največje donose. To smo analizirali tako, da smo primerjali donos dveh različnih portfeljev in industrijskih indeksov znotraj farmacevtskega sektorja v 10 letih investiranja s 5 najpogosteje uporabljenimi kazalniki. Ugotovili smo, da bi lahko s pomočjo teh kazalnikov predvideli, katera investicija bi nam doprinesla največji donos. Investitorjem svetujem, da uporabijo teh pet kazalnikov kot vodilo in pomoč pri izločevanju dobrih potencialnih investicij od slabih. Ne svetujemo, da se za odločitev o investiranju uporabi izključno teh 5 kazalnikov, saj je za dobro analizo investicij treba opraviti bolj podrobno analizo.
Ključne besede: delnica, farmacija, farmacevtsko podjetje, kazalnik, portfelj, vrednotenje delnice.
Objavljeno v DKUM: 16.05.2024; Ogledov: 270; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

Iskanje izvedeno v 1.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici