| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2035
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Motivacija zaposlenih za izobraževanje in delo v marketinškem podjetju
Ana Ljubić, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava raziskavo glede motivacije za izobraževanja in delo v marketinškem podjetju. V teoretičnem delu smo predstavili različne opredelitve pojma motivacija. Opisali smo različne motivacijske teorije, kot so teorija Maslowa, Herzbergova dvofaktorska teorija, Teorija X in Y, Vroomova motivacijska teorija, McClellandova motivacijska teorija in Hackman-Oldhamov model. Nato smo predstavili tudi motivacijo zaposlenih za delo in motivacijske dejavnike. V nadaljevanju teoretičnega dela smo se lotili opredelitve pojmov izobraževanja, nalog in ciljev izobraževanja ter izzivov pri izobraževanju zaposlenih. Teoretični del smo zaključili z opisom motivacije za izobraževanje. Po teoretičnem delu je sledila raziskava, ki smo jo opravili s spletnim anketnim vprašalnikom. Z raziskavo smo odgovorili na določena vprašanja, ki smo si jih zastavili na začetku. Ugotovili smo, da zaposlene za izobraževanje najbolj motivirata karierni razvoj in osebno zadovoljstvo, za delo pa jih najbolj motivirata nagrada za uspešnost in dobro plačilo. Zaposleni se strinjajo, da motivacija vpliva na njihovo delo, večina jih meni tudi, da so dovolj motivirani za delo. Za izobraževanje jih demotivirajo visoki stroški izobraževanja, to, da podjetje ne omogoča izobraževanja vsem, ter preobremenjenost s službenimi obveznostmi.
Keywords: motivacija, izobraževanje, kadri, marketinško podjetje
Published in DKUM: 21.04.2022; Views: 98; Downloads: 25
.pdf Full text (3,93 MB)

2.
Posebnosti, nevarnosti in planiranje nasledstva v družinskih podjetjih
Simon Padar, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu proučujemo družinska podjetja, njihove posebnosti in izzive, s katerimi se ta pogosto srečujejo. Osredotočimo se predvsem na problematiko nasledstva v družinskih podjetjih, ki po mnenju številnih avtorjev predstavlja največji izziv za večino družinskih podjetij in je tudi najpogostejši vzrok za njihov propad. Magistrsko delo je razdeljeno na uvodni, teoretični in empirični del. V uvodnem delu pričujočega dela predstavljamo osnovne značilnosti, in sicer opis področja in opredelitev problema, ki ga proučujemo. Nadalje predstavljamo cilje, ki jih želimo z delom doseči, in oblikujemo hipoteze, ki jih želimo raziskati. V uvodnem delu prav tako predstavljamo omejitve, s katerimi smo se srečali med izdelavo, kot tudi metode, ki smo jih uporabili za uspešno izvedbo dela. V teoretičnem delu magistrskega dela se s pomočjo spoznanj strokovnjakov in avtorjev osredotočamo na predstavitev družinskih podjetij. Pozornost namenjamo predvsem definiciji pojma družinsko podjetje in nadalje proučujemo značilnosti družinskih podjetij, njihove prednosti, slabosti, kot tudi njihov vpliv na gospodarstvo. Ob tem proučujemo tudi povezavo med družino in podjetjem ter medsebojni vpliv obeh sistemov. Nadalje analiziramo možne medosebne odnose v družinskih podjetjih in konflikte, ki iz njih izhajajo. V zadnjem poglavju teoretičnega dela pa se osredotočamo na problematiko nasledstva v družinskih podjetjih. Poglavje tako pričnemo z opisom življenjskega cikla podjetja in družine ter nadaljujemo z definiranjem pojma nasledstvo ter proučujemo proces nasledstva, nasledstvene možnosti v družinskih podjetjih in ovire, s katerimi se družinska podjetja najpogosteje srečujejo med procesom. Predstavljamo tudi pomembnost pravočasnega načrtovanja nasledstva. Empirični del magistrskega dela zajema študijo primera družinskega podjetja Armaturko, d. o. o. V sklopu študije predstavimo osnovne informacije o podjetju, podamo njegovo zgodovino in proučimo trenutno strukturo podjetja. Nadaljujemo z analizo družinskih vezi med zaposlenimi v podjetju in analiziramo konflikte, ki se pogosto pojavljajo znotraj podjetja, ter podamo predloge za njihovo reševanje. Nadalje predstavljamo problematiko nasledstva v podjetju Armaturko, d. o. o., in v tem sklopu analiziramo trenuten potek procesa v podjetju ter opišemo nasledstvene možnosti v podjetju. Podamo predloge za načrtovanje prenosa v vodstvu in lastništvu podjetja in ob zaključku predstavimo tudi program prenosa nasledstva v podjetju, ki bo potekal med letoma 2021 in 2026. Z delom želimo razumeti, katera so družinska podjetja, kakšno vlogo igrajo v gospodarstvu, in poudariti pomembnost reševanja konfliktov v družinskih podjetjih ter pravočasnega in skrbnega načrtovanja procesa nasledstva.
Keywords: Družinsko, podjetje, planiranje, načrtovanje, nasledstvo, posebnosti, nevarnosti, konflikti
Published in DKUM: 11.04.2022; Views: 116; Downloads: 21
.pdf Full text (1,54 MB)

3.
Usposobljenost voznikov izrednih tovorov v podjetju Ploj, d. o. o.
Nejc Krajnc, 2022, bachelor thesis/paper

Abstract: Izredni cestni prevoz tovora je vsak prevoz s transportnimi sredstvi, ki skupaj s tovorom ali brez njega presega z zakonom določene skupne dimenzije, osne obremenitve ali največjo dovoljeno skupno maso. Pri izvajanju takšne vrste prevozov je ključnega pomena usposobljenost voznikov tovornih vozil. Vsi vozniki, ki izvajajo izredni prevoz, morajo obvladati dokumentacijo, ki se navezuje na izredni prevoz. Najpomembnejša so dovoljenja za opravljanje izrednih prevozov, ki jih v Sloveniji izda Ministrstvo za infrastrukturo. Vozniki morajo biti dobro podučeni tudi za pravilno rokovanje z vlečnimi vozili in polpriklopniki, namenjenimi prevozu tovora izrednih dimenzij, prav pa tako morajo biti vešči natovarjanja tovora, postavitve njegovega težišča na najbolj primerno mesto na priklopniku in privezovanje tovora. V praksi med organiziranjem izrednega prevoza opažamo veliko pomanjkljivosti pri usposobljenosti voznikov, ki izvajajo izredni prevoz, zato smo se odločili narediti raziskavo na tem področju. V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketiranja in opazovanja z udeležbo analizirali usposobljenost voznikov, ki izvajajo izredne prevoze v podjetju Ploj, d. o. o. Že pri opazovanju z udeležbo smo ugotovili veliko pomanjkljivosti pri odzivih voznikov na težave med izvajanjem izrednega prevoza in nepoznavanje posameznih pravil za varno izvedbo prevoza, obenem pa spoznali velik problem pri ostalih udeležencih v cestnem prometu, ki sploh niso pozorni na izredni prevoz med njegovim izvajanjem in mu ne pripisujejo nobenega pomena. Prav tako smo opazili veliko nepravilnosti pri voznikih pri postavitvi in pritrjevanju tovora na tovorni prostor. Vse to je potrdila tudi anketa, ki nam je prikazala še veliko težav pri poznavanju dovoljenj za izredni prevoz v tujini. Vzrok za to vidimo v tem, da šoferji niso podučeni v poznavanju tujih jezikov, predvsem nemščine in angleščine, ki sta v tem poklicu ključnega pomena.
Keywords: izredni cestni prevoz, podjetje Ploj, d. o. o., organizacija izrednih prevozov, dovoljenja za izredni prevoz, prometna varnost, izboljšanje usposobljenosti.
Published in DKUM: 01.04.2022; Views: 124; Downloads: 23
.pdf Full text (3,84 MB)
This document has many files! More...

4.
Management organizacij : učbenik
Vojko Potočan, Zlatko Nedelko, 2022, textbook

Abstract: Namen učbenika je študentom ponuditi celovit vpogled v razvoj managementa, temeljne koncepte in modele managementa, možnosti uporabe managementskih spoznanj v sodobnem poslovnem okolju ter predstaviti možne smeri prihodnjega razvoja managementa organizacij. Učbenik obravnava temeljna področja delovanja managementa in njihovo povezanost z dinamičnim okoljem sodobnih organizacij, kar je skladno s vsebino temeljnih managementskih predmetov na študiju poslovnih ved. V učbeniku smo osrednjo pozornosti namenili celoti managementskega planiranja, organiziranja, vodenja in kontrolinga v razmerah sodobnega globalnega okolja. Za posamezna področja managementa predstavljamo temeljna izhodišča njihovega oblikovanje, razvoj skozi čas, njihovo uporabo v organizacijah ter možne smeri njihovega razvoja v prihodnje. Poslanstvo učbenika je tako združiti pretekla teoretična spoznanja, sodobne prakse uporabe ter predstaviti možne smeri razvoja managementa za boljše razumevanje trenutnih in možnih praks delovanja in vedenja organizacij.
Keywords: management, organizacija, podjetje, managementske funkcije, sodobni trendi razvoja
Published in DKUM: 10.03.2022; Views: 225; Downloads: 61
.pdf Full text (5,65 MB)
This document has many files! More...

5.
Priprava in vodenje projekta razvoja novega izdelka v malem podjetju
Tilen Klavžar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Bistvo razvoja je, da prinaša novosti, odkritja in izboljšave, kar pa je za podjetja lahko zelo drag in tehnično ter časovno zelo kompleksen proces. V diplomskem delu sem raziskal in opisal projekt razvoja novega izdelka v podjetju Naviter, d. o. o. Podjetje se ukvarja z razvojem naprav in aplikacij, ki olajšujejo jadralno letenje. V teoretičnem delu sem najprej opisal razvoj izdelkov, projektni management in letalske navigacijske naprave. Nato sem opisal podjetje Naviter, d. o. o., njegovo strukturo, področje dela in izdelke ter storitve, ki jih podjetje ponuja. Opisal sem prednosti in slabosti trenutnega načina dela v podjetju po agilnem modelu. Na podlagi teoretičnih izhodišč in dobrih praks sem predlagal vzpostavitev novega načina vodenja projektov, in sicer s klasičnim projektnim načinom dela.
Keywords: projektni management, malo podjetje, razvoj izdelka, letalski navigacijski instrumenti
Published in DKUM: 09.03.2022; Views: 169; Downloads: 22
.pdf Full text (2,76 MB)

6.
Vloga politike podjetja za uspešnost izvedbe internih projektov v podjetju radinski, d.o.o.
Patrick Šumandl, 2021, master's thesis

Abstract: Z vsebino magistrskega dela smo se želeli približati vlogi politike v podjetju in jo povezati z uspešnostjo izvajanja internih projektov v mikro družinskem podjetju Radinski, d. o. o., ki se v Mariboru ukvarja s storitvami prašnega barvanja. Z izbranim naslovom smo se jasno usmerili na proučevanje politike v izbranem podjetju in njeno vlogo v povezavi z uspešnostjo izvajanja internih projektov v izbranem podjetju. Izbrana tematika je središče opredeljevanja delovanja podjetij, saj politika – kot celota poslanstva, smotrov in temeljnih ciljev skupaj z vizijo podjetja predstavlja temeljno podlago in okvirje, znotraj katerih se izkazujeta obstoj in delovanje podjetja, posledično pa njegova rast in razvoj. Da se lahko posamezno podjetje razvija in posledično raste, ne glede na njegovo obliko ali dejavnost, pa smo poudarili vlogo in pomen internih projektov prav za omenjeno področje. Interni projekti so se v zadnjem desetletju podjetništva povzpeli na sam vrh najpomembnejših in najnujnejših aktivnosti podjetij, ko govorimo o lastnem razvoju podjetja. Podjetja si z internimi projekti zagotavljajo vzpostavljanje različnih kontinuiranih procesov, dopolnjevanje in izpopolnjevanje različnih že obstoječih procesov v podjetju in navsezadnje tudi spreminjanje procesov z namenom prilagajanja novim trendom in tehnološkim napredkom.
Keywords: politika podjetja, interni projekti, projektna uspešnost, podjetje.
Published in DKUM: 02.03.2022; Views: 127; Downloads: 23
.pdf Full text (1,26 MB)

7.
Izzivi družinskega podjetja pri planiranju nasledstva s primerom
Alen Feuš, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je zajeto proučevanje področja podjetništva, osrednji fokus je na družinskem podjetništvu. V tem sklopu so opredeljeni in med seboj kohezivno povezani pojmi, kot so družina, podjetje in podjetništvo. Ta tri izpostavljena področja so temelj, na katerem sloni celotno družinsko podjetje in njegovo delovanje. Ker gre za prepletanje dveh sistemov, tj. družinskega in poslovnega sistema, je toliko bolj pomembno, da njihovo delovanje osnuje poslovna kultura z vrednotami, ki omogoča podjetju, da preživi tudi turbulentna obdobja, obenem pa se poskrbi za prenos tradicije in ohranitev podjetja v lasti družine, tudi ko pride čas nasledstvenega procesa. Naloga se osredotoča na vprašanje uspešnega prehoda nasledstva na naslednje generacije v družinskem podjetju ter izzive, s katerimi se družinsko podjetje mora soočati, v kolikor želi doseči uspešno izpeljan prehod.
Keywords: družina, podjetje, podjetnik, družinsko podjetništvo, družinski in poslovni sistem, nasledstvo, izzivi pri prehodu nasledstva
Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 160; Downloads: 38
.pdf Full text (1,86 MB)

8.
Ekonomska učinkovitost kadrovske reorganizacije javnega podjetja Marprom
Jaka Majhenič, 2021, master's thesis

Abstract: Spremembe v okolju podjetja, bodisi so to na trgu podjetja, trgu dela, finančnem trgu, dobavnem trgu, družbeno-politične ali socialne spremembe ter preostale, silijo podjetja v aktivnosti, s katerimi se na njih prilagajajo. Podjetja namreč na spremembe v okolju odgovarjajo s spremembami v svojem poslovnem modelu, organizacijski ali procesni strukturi. Samo z uspešno vpeljanimi spremembami lahko podjetja odgovorijo na zunanje izzive in se odrežejo uspešneje kot konkurenca. Zaposleni so kot eden izmed najpomembnejših elementov podjetja na spremembe zelo občutljivi. Spreminjanje delovne rutine, podajanje v neznano, uvajanje novih tehnologij in tudi spreminjanje strukture zaposlenih ustvarja med njimi nezaupanje in strah, zaradi tega pa so lahko z njihove strani tudi spremembe neuspešno sprejete in posledično vpeljane aktivnosti ne prinesejo želenih rezultatov. Poleg uspešnega upravljanja in vpeljevanja sprememb je tako zelo pomembno tudi dobro upravljanje človeških virov v podjetju. Na strateškem, pa tudi operativnem nivoju podjetja pa morajo aktivnosti upravljanja človeških virov in aktivnosti upravljanja sprememb delovati povezano in usklajeno. Z magistrskim delom smo želeli predstaviti pomembnost pravilnega upravljanja človeških virov v povezavi z vpeljevanjem sprememb v poslovanje podjetja. Pri tem smo se še posebaj osredotočili na kadrovsko reorganizacijo podjetja, ki jo številni povezujejo samo z odpuščanjem. Posledično kadrovska reorganizacija tudi med zaposlenimi vzbuja strah in nezaupanje v samo spremembo, podobno pa se pojavlja tudi v odnosu do vodstva podjetja. Vrhovni management se mora zavedati občutljivosti te spremembe in pomena dobre, jasne komunikacije in pravilnega upravljanja zaposlenih tako v obdobju pred reorganizacijo, med samim procesom izvedbe reorganizacije in tudi po končani kadrovski reorganizaciji. Ker pa mora vsaka sprememba v podjetju izboljšati trenutno stanje in podjetju prinesti konkurenčno prednost, bodisi z znižanjem stroškom, boljšim izkoristkom dela, optimiziranjem procesov itd., smo v nalogi obravnavali tudi ekonomski del kadrovske reorganizacije. Na primeru javnega podjetja Marprom d. o. o. smo prikazali proces izvedbe kadrovske reorganizacije in na koncu ob primerjavi začetnega in končnega stanja ter ob upoštevanju stroškov implementacije reorganizacije ovrednostili ekonomsko učinkovitost reorganizacije.
Keywords: kadrovska reorganizacija, management človeških virov, javno podjetje, upravljanje kadrov, organizacijske spremembe
Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 169; Downloads: 66
.pdf Full text (1,15 MB)

9.
Ozelenitev voznega parka v podjetju avtoprevozništvo uroš škrinjar s.p.
Anja Perušič, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V začetku diplomske naloge, smo najprej predstavili izbrani problem, ki smo ga podrobneje opisali. Nadaljevali smo s cilji in tezami, ki smo jih določili in predstavili, sledile so predpostavke in omejitve, ki smo jih predstavili, ter na koncu določili metode dela, ki smo jih uporabljali pri celotnem raziskovanju. Sledilo je poglavje teoretične osnove, kjer smo najprej na kratko predstavili logistiko in zeleno logistiko, ki je pomembna za izbrano temo, potem je bilo napisanega nekaj o zgodovini in pridobivanju nafte ter gibanju cen goriva. Sledilo je poglavje okoljski vidik, kjer smo predstavili emisijske standarde EURO ter toplogredne pline, ki so še kako pomembni za izbrano temo, ter predstavili emisije CO2, ki jih izpuščajo določena prevozna sredstva. Na koncu so bile predstavljene različne trajnostne tehnologije, kot so električna vozila, vozila na plin itd. V naslednjem poglavju smo najprej predstavili podjetje ter tovorna vozila v njem (vozni park). Pri tem smo s pridobljenimi podatki iz leta 2019 izračunali povprečno porabo goriva, stroške goriva in količino izpuščenega CO2 za vsako tovorno vozilo posebej. Zadnje poglavje se je navezovalo na predloge in rešitve, kjer smo poiskali primerna alternativna tovorna vozila, ki bi zamenjala trenutna. Slednja smo izbrali na podlagi pridobljenih izračunov. Na koncu smo še za vsako predlagano alternativno tovorno vozilo izračunali čas povračila naložbe, pri čemer smo z izračuni prikazali, v kolikem času bi se podjetju povrnila investicija v nova altnernativna tovorna vozila v primeru, da bi se podjetje odločilo za zamenjavo.
Keywords: onesnaževanje okolja, CO2 – ogljikov dioksid, podjetje Avtoprevozništvo Uroš Škrinjar s.p., ozelenitev voznega parka, nova alternativna tovorna vozila, prihranki novih alternativnih tovornih vozi
Published in DKUM: 30.11.2021; Views: 217; Downloads: 50
.pdf Full text (2,52 MB)

10.
Vpliv interneta stvari na poslovanje
Gjorge Chavdarov, 2021, undergraduate thesis

Abstract: S to raziskavo želimo doseči zavest ljudi o novih prihodnjih trendih in razložiti vplive na izkušnje strank in podjetij. Glavno raziskovalno vprašanja v delu diplomskega projekta se glasi: "Kako bi internet stvari lahko pozitivno vplival na podjetja in e-poslovanje?" Internet stvari odpira vrata novim poslovnim trgom in podjetjem omogoča, da izkoristijo nove vire prihodkov, ustvarjene z inovativnimi poslovnimi modeli in tehnologijami. Razvoj interneta stvari ustvarja močne poslovne primere, povečuje čas trga in povečuje donosnost naložbe. Ena izmed tehnologij, ki smo želeli podrobneje raziskati in opisati je internet stvari. Torej, želeli smo predstaviti pomen internet stvari, kot eno izmed tehnologij ter vlogo interneta stvari pri optimizaciji poslovanja, raziskati kako lahko tehnologija internet stvari pozitivno vpliva na e-prodajo kot tudi negativne stranske učinke interneta stvari in predstaviti različne primere dobre prakse uporabe internet stvari. V raziskavi smo želeli najprej predstaviti teoretične osnove, ki so potrebne za razumevanje koncepta digitalne transformacije ter se v nadaljevanju osredotočiti na tehnologijo internet stvari in predstaviti primere dobre prakse uporabe internet stvari in s tem ugotoviti, kako podjetjem zagotavlja uspešno digitalno transformacijo.
Keywords: internet stvari, IoT, digitalna transformacija, poslovanje, vpliv, podjetje
Published in DKUM: 11.11.2021; Views: 244; Downloads: 38
.pdf Full text (1,10 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica