| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2110
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Priložnosti sodelovanja družinskih podjetij in startup podjetij na praktičnem primeru
Karin Žižek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Družinska podjetja imajo ključno vlogo v evropskem gospodarstvu, vendar se soočajo z izzivi v hitro spreminjajočem se okolju. Globalizacija in digitalizacija postavljata družinska podjetja pred številne izzive, saj se morajo spretno odzivati na vse večjo kompleksnost in hiter razvoj trgov. Sodelovanje s startup podjetji se vse bolj prepoznava kot potencialna rešitev za soočanje s temi izzivi. Sodelovanje z novoustanovljenimi podjetji je za korporacije zelo obetavno, ostaja pa nejasno, kako izvedljiva je odločitev za ta pristop za družinska podjetja zaradi njihovih posebnih lastnosti, kot so nenaklonjenost tveganju, nepripravljenost za vlaganje v inovacijske namene, dolgoročna usmeritev in nepripravljenost za sodelovanje. Kljub različnim lastnostim družinskih podjetij pa družinska podjetja vedno bolj prepoznavajo pomembnost sodelovanja z novimi podjetji za inovacije. Prihodnost družinskih podjetij je mogoče okrepiti s sodelovanjem s startup podjetji, kar obeta inovativne rešitve za obe strani. To potrjuje tudi analiza praktičnega primera, ki je pokazala, da sodelovanje prinaša koristi tako družinskim podjetjem kot startupom. Na podlagi teh ugotovitev predlagamo razširitev takšnih partnerstev, ki bi lahko povečala raznolikost idej in konkurenčnosti ter spodbudila dinamičen razvoj v panogah, kjer podjetja delujejo, s čimer bi izboljšali storitve za uporabnike. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in praktičnega dela. V prvem oziroma teoretičnem delu smo predstavili temeljne pojme sodelovanja podjetij, kot so oblike sodelovanja, inovacije kot rezultat sodelovanja, dejavnike uspeha za sodelovanje in tveganja, ki se lahko pojavijo pri sodelovanju; podrobneje je predstavljen vpliv sodelovanja na družinska in startup podjetja. V drugem oziroma praktičnem delu pa smo na osnovi zapisane teorije predstavili praktičen primer vplivanja oziroma priložnosti sodelovanja družinskega podjetja s startup podjetji.
Keywords: družinsko podjetje, startup, sodelovanje, inovacije
Published in DKUM: 11.04.2024; Views: 65; Downloads: 12
.pdf Full text (1,11 MB)

2.
Vpliv avtentičnega vodenja na zadovoljstvo zaposlenih v družinskem podjetju god s. z. r.
Stanko Zdravković, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Vodenje kot del vodstvene funkcije danes dobiva vse večji pomen. Način, kako vodja vodi organizacijo, je temelj njenega uspeha. Vodja ima avtoriteto, ki mora biti usmerjena v doseganje organizacijskih ciljev, pri čemer mora biti način vodenja prilagojen stopnji zavzetosti in sposobnosti njegovih sodelavcev ter situaciji, v kateri se nahaja celoten tim. Ko je vodja odprt do svojih sodelavcev in jim daje možnost, da se izrazijo, ustvarja okolje, v katerem bodo sodelavci motivirani, da s svojim delom prispevajo k reševanju problemov in doseganju organizacijskih ciljev. Uspešni vodje si prizadevajo biti avtentični, saj so tako prepoznavni in njihova dejanja edinstvena. Avtentični vodje so ljudje, ki se zavedajo sebe in svojih zmožnosti, spoštujejo mnenja, poglede in stališča drugih ljudi (o poslu in njih kot vodij), vodijo jih visoka moralna načela ter prakticirajo transparentnost v poslovanju in komunikaciji z drugimi zaposlenimi. Namen raziskave je raziskati in analizirati vpliv avtentičnega stila vodenja na povečanje zadovoljstva zaposlenih v družinskem podjetju v Republiki Srbiji. Zato je pomembno analizirati vodenje, zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu in kako kadrovske službe prispevajo k večjemu zadovoljstvu v družinskem podjetju.
Keywords: avtentično vodenje, zadovoljstvo na delovnem mestu, družinsko podjetje
Published in DKUM: 05.04.2024; Views: 58; Downloads: 7
.pdf Full text (1,26 MB)

3.
Redni letni razgovori v podjetju ghp group d.o.o.
Nastia Arambašić, 2024, master's thesis

Abstract: Podjetje GHP Group, d. o. o., je mlado in redne letne razgovore izvajajo zadnjih nekaj let. Ravno to nas je spodbudilo k raziskavi, kako zadovoljni so zaposleni v podjetju z njihovim izvajanjem, ali jih smatrajo kot koristne, kakšen je njihov odnos do vodje in kaj sledi po izvedenem rednem letnem razgovoru. Cilj magistrskega dela je raziskati odnos zaposlenih v podjetju GHP Group, d. o. o., do rednih letnih razgovorov. Magistrsko delo sestavljata teoretični in empirični del. V prvem, teoretičnem delu smo predstavili pojem redni letni razgovor, namen in cilj rednih letnih razgovorov, postopek uvedbe rednih letnih razgovorov v podjetje, prednosti, vsebino, pripravo in izvedbo rednih letnih razgovorov. Nato smo opisali aktivnosti po opravljenem rednem letnem razgovoru in kaj se dogaja v obdobju do naslednjega rednega letnega razgovora. V drugem, empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki je temeljila na mnenju zaposlenih o rednih letnih razgovorih v podjetju GHP Group, d. o. o. Za raziskavo smo uporabili metodo anketiranja. Kot inštrument smo uporabili anketni vprašalnik (Priloga 1), ki je vseboval 11 vprašanj. Anketo smo izdelali s pomočjo spletnega orodja 1ka, anketirali pa smo zaposlene v različnih oddelkih podjetja GHP Group, d. o. o. Ugotovili smo, da so zaposleni v posameznem oddelku zadovoljni z izvajanjem rednih letnih razgovorov, prav tako so zadovoljni s svojimi vodji in menijo, da izvajanje rednih letnih razgovorov podjetju prinaša koristi. Kljub temu pa vedno obstaja prostor za izboljšave.
Keywords: redni letni razgovor, vodja, zaposleni, podjetje
Published in DKUM: 05.04.2024; Views: 50; Downloads: 6
.pdf Full text (1,44 MB)

4.
Rekonstrukcija stranskih vodilnih koles na stroju za pripravo aluminijastih kolobarjev : diplomsko delo
Timotej Rebernak Pliberšek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo s pomočjo računalniških simulacij analizirali os vodilnih koles cepilno pripravljalnega stroja alumijastih kolobarjev, kjer so se pojavljale razpoke na oseh. S pomočjo rezultatov numerične analize obstoječe osi smo ugotovili vzrok za nastajanje razpok, ter predlagali boljšo konstrukcijsko rešitev osi na podlagi rezultatov. Numerične simulacije smo izvajali s pomočjo programskega paketa PrePoMax, ki temelji na metodi končnih elementov.
Keywords: rekonstrukcija, podjetje Impol d.o.o, numerične simulacije, metoda končnih elementov, SolidWorks, PrePoMax
Published in DKUM: 05.03.2024; Views: 212; Downloads: 29
.pdf Full text (3,82 MB)

5.
Vpliv nerevizijskih storitev na ravnanje revizorja
Djellza Fanaj, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu analiziramo vpliv nerevizijskih storitev na ravnanje revizorja. Najprej predstavimo, kaj so nerevizijske storitve in navedemo nekaj vrst le-teh. Nato predstavimo pravila na področju nerevizijskih storitev, ki veljajo v Sloveniji. V zvezi s tem predstavimo ureditev v Zakonu o revidiranju (ZRev-2), ko gre za prepoved opravljanja nekaterih nerevizijskih storitev. Omenimo temeljna načela Kodeksa etike za računovodske strokovnjake (Kodeks IESBA), v skladu s katerimi mora ravnati revizor v poslu revizije. Dodatno predstavimo Uredbo EU 537/2014, ki velja tudi za Slovenijo, in sicer smo izpostavili tako imenovan seznam prepovedanih nerevizijskih storitev ter pravilo, da je skupno plačilo za dovoljene storitve revizorja omejeno na največ 70 % povprečja plačil za obvezno revizijo ali revizije revidiranega subjekta v zadnjih treh zaporednih poslovnih letih. V osrednjem delu diplomskega dela smo predstavili ugotovitve avtorjev preteklih raziskav glede vpliva nerevizijskih storitev na ravnanje revizorja. Osredotočili smo se na raziskave, ki so obravnavale vpliv nerevizijskih storitev na neodvisnost revizorja ter raziskave, ki obravnavajo vpliv nerevizijskih storitev na revizorjevo mnenje in poročanje. Glede vpliva nerevizijskih storitev na ravnanje revizorja ni enotnega mnenja. Pregled raziskav pokaže, da so nekatere raziskave ugotovile, da opravljanje nerevizijskih storitev negativno vpliva na ravnanje revizorja oz. na samo revizijo. Opravljanje nerevizijskih storitev revidiranemu podjetju lahko privede do finančne odvisnosti, saj postanejo zneski iz teh storitev zelo pomembni za revizijsko podjetje, zaradi strahu pred izgubo stranke pa se revizorji ne morejo upirati pritiskom poslovodstva revidiranega podjetja. Med revizijo lahko revizor na primer spregleda napake, ki so povezane z nerevizijskimi storitvami, ali prikrije napake v nerevizijskim delu, ki jih je odkril med revizijo. Prav tako so avtorji preteklih raziskav ugotovili, da zaradi strahu pred izgubo posla so revizorji bolj nagnjeni k podajanju neprilagojenega revizijskega mnenja o računovodskih izkazih revidiranega podjetja. Nadalje smo opisali učinek odvračanja pozornosti od revizije k nerevizijskim storitvam. Ugotovili smo, da imajo stranke revizijskih podjetij, ki bolj poudarjajo nerevizijske storitve, nižjo kakovost revizije v primerjavi s strankami revizijskih podjetij, ki imajo manj poudarka na nerevizijskih storitvah. Pozitiven vpliv na ravnanje revizorja pa je učinek prelivanja znanja. Prelivanje znanja običajno izhaja iz dejstva, da obe vrsti storitev potrebujeta isti nabor informacij in enake strokovne kvalifikacije. Zaradi prelivanja znanja se skrajša čas do izdaje revizorjevega mnenja o računovodskih izkazih po zaključku revizije. Ena raziskava pa je celo ugotovila, da so stranke revizorja bolj zadovoljne z revizorjem, ko ta opravlja poleg revizije še nerevizijske storitve. Pregled raziskav pa je pokazal, da obstajajo tudi raziskave, ki niso zaznale nikakršnega vpliva na ravnanje revizorja, ko ta hkrati opravlja revizijo in nerevizijske storitve.
Keywords: Revizija računovodskih izkazov, nerevizijske storitve, vplivi, nevarnosti, neodvisnost, revizor, revizijsko podjetje.
Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 228; Downloads: 60
.pdf Full text (2,62 MB)

6.
Vloga računovodskih podatkov in informacij v procesu planiranja politike družinskega podjetja
Dejan Stojić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji, in v svetu predstavljajo družinska podjetja zelo pomemben del gospodarstva, saj prispevajo h gospodarski rasti države, pomemben je njihov doprinos k ustvarjanju novih delovnih mest in k ohranjanju tradicije. Družinska podjetja se v nasprotju z nedružinskimi podjetji soočajo z nekaterimi posebnostmi, ki so za njih značilna. Le-ta izhajajo iz dinamike odnosov med člani družinskega podjetja in upravljanjem podjetja. Za uspešno vodenje in delovanje družinskega podjetja ter posledično za njegov dolgoročni obstoj, je zelo pomembno, da se ustrezno planira politika družinskega podjetja. Da bo le-ta ustrezno planirana potrebujemo natančne računovodske informacije in podatke, ki so temelj za uspešno delovanje podjetja. Na njihovi podlagi se lahko učinkovito planira politika družinskega podjetja, in se sprejemajo pomembne poslovne odločitve. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo definirali družinsko podjetje, podali njegove značilnosti ter prednosti in slabosti. Opredelili smo nasledstvo družinskega podjetja, prenos lastništva na družinske člane ter opisali vpliv družinskega podjetja na gospodarstvo. V naslednjih poglavjih smo opredelili vlogo in pomen računovodskih podatkov in informacij ter glavne uporabnike računovodskih podatkov in informacij v družinskem podjetju. V zadnjem delu teoretičnega dela smo opredelili vizijo in politiko družinskega podjetja. Praktični del je sestavljen iz uporabe spoznanj teoretičnega dela na primeru družinskega podjetja Detelca d.o.o.. V njem smo predstavili podjetje Detelca d.o.o. . Z uporabo računovodskih podatkov in informacij smo proučili prednosti in slabosti podjetja, njegovo okolje ter priložnosti in nevarnosti. Na koncu smo podali predloge vizije in politike proučevanega družinskega podjetja.
Keywords: družinsko podjetje, računovodski podatki in informacije, planiranje politike družinskega podjetja, Detelca d.o.o., vizija družinskega podjetja, politika družinskega podjetja.
Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 224; Downloads: 21
.pdf Full text (1,54 MB)

7.
Pomembnost trajnostnega poročila za hčerinsko podjetje Wolford : magistrsko delo
Brigita Sever, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali tematiko trajnostnega razvoja in pomembnost trajnostnega poročila za tekstilno hčerinsko podjetje. Ob proučevanju tematike smo ugotovili, da se definicije in smernice razlikujejo glede na stališča avtorjev, vse pa delujejo v korist naravnega okolja in družbe. S pridobljenimi teoretičnimi spoznanji smo zbrali obstoječe informacije za trajnostno poročilo hčerinskega podjetja. Na osnovi 17 ciljev trajnostnega razvoja, predlaganih s strani Združenih narodov, smo za podjetje definirali povezave podjetja s cilji. S pomočjo pridobljenih podatkov in povezanih ovrednotenih ciljev smo oblikovali ustrezne ukrepe. Te pa smo povezali in jih razdelili na tematske sklope. S pomočjo pridobljenih podatkov smo izdelali SWOT analizo na osnovi katere lahko podjetje gradi na prednostih, odpravlja pomanjkljivosti, izkorišča priložnosti in se izogiba tveganjem. Zaenkrat takšno poročilo še ni potrebno, je pa za podjetje pomembno, da lahko sistematično vodi podatke, jih spremlja in definira ustrezne ukrepe za trajnostni razvoj podjetja.
Keywords: trajnostni razvoj, trajnostno poročilo, cilji trajnostnega razvoja, tekstilno podjetje, hčerinsko podjetje, družbena odgovornost
Published in DKUM: 15.02.2024; Views: 199; Downloads: 23
.pdf Full text (2,07 MB)

8.
Prenova sistema za upravljanje z varnostnimi incidenti
Luka Arnaudov, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali področje upravljanja z varnostnimi incidenti. Na podlagi preučene literature, med katero so predvsem mednarodni standardi in priročniki, smo prenovili sistem upravljanja z incidenti v podjetju Iskraemeco d. d. Ob tem smo sledili usmeritvam standardov ISO/IEC 27001:2013 in ISO/IEC 27002:2013, ki pokrivata področje upravljanja varovanja informacij. Podjetje je certificirano po prvem izmed omenjenih standardov, zato je bil cilj naloge tudi izboljšanje skladnosti s tem standardom. Po posnetku stanja smo preučili možne izboljšave in prenovili obrazec za poročilo o incidentu ter s pomočjo programskega orodja razvili portal za hranjenje le-teh. Razvili smo tudi portal z nadzorno ploščo, ki omogoča boljši pregled nad stanjem incidentov in izvajanjem akcijskih načrtov za odpravo njihovih posledic. Izvedbo prenovljenega procesa poročanja o varnostnih incidentih smo demonstrirali na hipotetičnem primeru.
Keywords: varnostni incident, informacijska varnost, upravljanje, podjetje
Published in DKUM: 06.02.2024; Views: 146; Downloads: 17
.pdf Full text (1,67 MB)

9.
Organizacija dela na daljavo v farmacevtskem podjetju
Ivana Šobot, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Delo na daljavo pomeni, da posameznik opravlja delo kjerkoli, ločeno od sedeža podjetja. Pomembno je, da zna ločiti službeno življenje od privatnega in ima organiziran delovni čas, postavljene prioritete ter da veliko komunicira z ostalimi sodelavci. Cilj naloge je natančno analizirati samo organizacijo dela na daljavo v našem podjetju, podati morebitne predloge, ki jih bomo zasledili v predlagani literaturi, ter podati smernice za dobro organizacijo dela na daljavo. Pri rezultatih smo ugotovili, da je bilo delo na daljavo za zaposlene dobro organizirano, prav tako je komunikacija med zaposlenimi in nadrejenimi potekala dobro. Zaposleni so kot prednosti dela na daljavo navedli fleksibilnost delovnega časa, vožnjo, čas, mir. Hkrati pa so še izpostavili slabosti dela na daljavo, in sicer, da ni določenega urnika za delo, ni direktnega stika s sodelavci ter druženja.
Keywords: delo na daljavo, zadovoljstvo, komunikacija, farmacevtsko podjetje
Published in DKUM: 15.01.2024; Views: 239; Downloads: 9
.pdf Full text (707,38 KB)

10.
Pomen ugleda pooblaščenega revizorja in njegova zaznavnost v slovenski družbi
Ana Marie Podgoršek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Revidiranje ima v družbi velik pomen, saj revizorji in pooblaščeni revizorji povečajo verodostojnost revidiranih informacij. Zaradi tega procesa lahko nato uporabniki lažje zaupajo v računovodske izkaze, ker je manjša možnost, da le-ti vsebujejo pristranske ali pomanjkljive informacije. Kljub pomembni vlogi v družbi pa so nekateri mnenja, da poklic pooblaščenega revizorja ni ugleden, kar morda menijo, zaradi raznih škandalov, v katere so bili vpleteni pooblaščeni revizorji ali revizijska podjetja. Vendar potrebno je pomisliti, ali je pravično soditi celotno stroko na dejanjih nekaj oseb oziroma podjetij. V diplomskem delu nas je zanimal ugled poklica pooblaščenega revizorja v slovenski družbi. V teoretičnem delu smo se najprej posvetili zunanjemu revidiranju in pooblaščenemu revizorju, nato na ugled v poslovnem svetu, nakar smo te dve tematiki združili ter preučili obstoječo literaturo na temo poklicnega ugleda revizije, specifično smo se posvetili ugledu pooblaščenega revizorja. V empiričnem delu diplomskega dela smo analizirali anketni vprašalnik in glede na pridobljene podatke potrdili oziroma ovrgli zastavljeni hipotezi. Ugotovili smo, da je poklic pooblaščenega revizorja v Sloveniji zaznan kot ugleden ter da je, po mnenju anketirancev, ugled revizijskemu podjetju pomemben.
Keywords: zunanje revidiranje, revizijsko podjetje, pooblaščeni revizor, poklicni ugled, ugled pooblaščenega revizorja
Published in DKUM: 15.01.2024; Views: 166; Downloads: 17
.pdf Full text (1,32 MB)

Search done in 1.87 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica