| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1319
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza poslovnega okolja držav Beneluksa za širitev izbranega mednarodnega podjetja
Maša Kolar, 2022, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetje Hermi, d.o.o. s sedežem v Celju, je mednarodno podjetje, ki želi svoje poslovanje razširiti tudi na ostale trge, kot je trg Beneluksa, vendar se pri tem sooča z izzivi nepoznavanja značilnosti in specifike omenjenega trga. S pomočjo PESTEL analize in Porterjevega modela petih silnic smo zato proučili poslovno okolje držav ekonomske unije Beneluks, natančneje Belgije in Nizozemske. Na podlagi pridobljenih rezultatov analiz smo s pomočjo SWOT analize identificirali obliko vstopa obliko vstopa podjetja na izbrani tuji trg preko ustanovitve komercialne podružnice. Ugotavljamo, da je vstop na trg Beneluksa za podjetje potencialno ustrezen način širitve poslovanja, vendar je za učinkovito implementacijo potrebno nadaljnje, poglobljeno proučevanje.
Ključne besede: mednarodno podjetništvo, internacionalizacija, poslovno okolje podjetja, Beneluks, Hermi, d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 23.06.2022; Ogledov: 69; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

2.
Planiranje ustanovitve in razvoja podjetja z dejavnostjo inženiringa, trgovine in zastopništva v gradbeništvu
Boris Pukšič, 2022, magistrsko delo

Opis: Vsako podjetje obstaja in izvršuje svojo vizijo in poslanstvo v edinstvenem poslovnem okolju. V tem poslovnem okolju nenehno nastaja, se razvija in nastaja veliko število dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost podjetja. Zato so danes podjetja v zelo kompleksnem in zahtevnem položaju za poslovanje. Kljub temu pa se vsako podjetje trudi biti uspešno tako, da se osredotoča na ključne dejavnike v notranjem in zunanjem okolju podjetja. Naloga upraviteljev in vodij v podjetju je, da te dejavnike prepozna in usmeri podjetje v takšno smer, da bo kritične dejavnike izkoristilo v svoj prid ali pa se jim pravočasno izognilo. V obdobju vedno hitrejšega tehnološkega razvoja, gospodarskih in zdravstvenih kriz, negotovosti vladnih politik, negativnih demografskih trendov, pomanjkanja surovin in delovne sile, visoke informacijske negotovosti in vse hitreje spreminjajočega okolja v katerih podjetja delujejo, je potrebnega vedno več znanja in vedno nove veščine, da bi se lahko hitro in ustrezno odzvali na spreminjajoče se zunanje dejavnike okolja, ki hkrati vplivajo na dejavnike znotraj podjetja. Med tem je najtežje predvideti prav zunanje dejavnike. Prav zaradi kompleksnosti zunanjega in notranjega okolja podjetja, kjer je težko zagotoviti kontinuirane dobičke brez stalnega iskanja novih priložnosti v nepredvidenem okolju, je planiranje ustanovitve in razvoja podjetja vedno bolj ključno za zagotavljanje obstanka, razvoja in rasti podjetja. Za uspešen obstanek in razvoj podjetja zato ni vedno dovolj le dobra ideja ali produkt, ampak tudi kakovostno planiranje ustanovitve in razvoja podjetja. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se lotili raziskave literature na področju politike podjetja in strateškega managementa na ravni katerih potekajo ključne faze planiranja ustanovitve in razvoja podjetja ter oblikovanje strategij. V tem delu smo predstavili tudi izbrane metode planiranja ustanovitve in razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa, ki jih zagovarjajo različni avtorji in so najprimernejše za proučevanje izbranega podjetja. Magistrsko nalogo v nadaljevanju predstavlja praktični del, kjer teoretični del naloge nadgradimo z empiričnim delom na konkretnem primeru podjetja Boring d.o.o.. V tem delu magistrske naloge nam raziskava razkrije ugotovitve o resursih in zmožnosti podjetja, ugotovitve o ključnih dejavnikih zunanjega in notranjega okolja podjetja, ugotovitve o panogi v kateri bo proučevano podjetje poslovno delovalo ter ugotovimo katere strategije so primerne za proučevano podjetje. V sklepnem delu magistrske naloge podamo odgovor na zastavljeno raziskovalno vprašanje.
Ključne besede: planiranje ustanovitve, planiranje razvoja, politika podjetja, strateški managemet, strategije, SWOT, GRID, SNW, BCG, PEST, PESTEL, EFAS, IFAS, SFAS.
Objavljeno v DKUM: 06.06.2022; Ogledov: 61; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (4,79 MB)

3.
Analiza uporabe orodij managementa v slovenskih storitvenih in proizvodnih organizacijah
Anja Belić, 2022, magistrsko delo

Opis: V današnjem času so organizacije izpostavljene negotovostim na trgu in spreminjanjem zunanjega okolja, kar lahko pomembno vpliva na njihovo delovanje in vedenje. Pri tem si lahko pomagajo z uporabo managementskih orodij, katerih razširjenost uporabe pripisujemo predvsem pospešeni digitalizaciji, novim vrstam tehnologije in spremenjenim pogojem delovanja ter posledično želji po ohranjanju konkurenčnega položaja na trgu. Na pogostost uporabe managementskih orodij pomembno vpliva tudi pandemija Covid-19, ki je v veliki meri spremenila delovanje podjetij, predvsem z vidika digitalizacije in prilagajanja na spremembe, ki jih je prinesla. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer prvi del predstavlja teoretična izhodišča, drugi pa je empiričen, v katerem smo izvedli raziskavo glede pogostosti uporabe managementskih orodij v organizacijah. V prvem delu so opredeljena teoretična izhodišča managementa, hierarhične ravni management, izzivi in znanje managementa ter teoretična izhodišča managementskih orodij. Vsako managementsko orodje smo tudi predstavili in opredelili. Managementska orodja se v organizaciji uporabljajo z namenom, da managerjem pomagajo pri izvajanju procesov in doseganju ciljev. Služijo tudi kot pomoč pri obvladovanju spreminjajočih se trgov, posledično pa organizaciji zagotovijo konkurenčni položaj, kar izboljšuje njeno uspešnost. Poznamo različna managementska orodja, v osnovi pa jih glede na njihove karakteristike ločimo v tri večje skupine in sicer osnovna, razvita in ostala orodja. Drugi del naloge predstavlja terenska raziskava, kjer nas zanima pogostost uporabe managementskih orodij glede na štiri dejavnike oz. kazalnike, ki smo jih določili in sicer: panoga podjetja, starost zaposlenih, stopnja izobrazbe zaposlenih in položaj zaposlenih v organizaciji. Pri tem smo podatke zbirali na osnovi anketnega vprašalnika, obdelali pa smo jih s parametričnimi statističnimi testi. Ugotovili smo, da se pogostost uporabe managementskih orodij v storitvenih in proizvodnih organizacijah razlikuje, kar je posledica dejavnosti, s katero se ukvarjajo in primernosti določenih orodij za posamezno panogo. Mlajše generacije predvsem uporabljajo novejša managementska orodja, kjer je poudarek na tehnologiji in oglaševanju na družbenih omrežjih. Pri uporabi managementskih orodij obstaja logična povezava s stopnjo izobrazbe uporabnikov, saj managementska orodja pogosteje uporabljajo zaposleni z zaključeno visokošolsko izobrazbo, s čimer zasedajo managerski položaj v organizaciji. Na osnovi ugotovitev smo podali tudi predloge, kako izboljšati pogostost uporabe managementskih orodij, in za katera področja je to najbolj smiselno in uporabno.
Ključne besede: managementska orodja, storitvena in proizvodna podjetja, pogostost uporabe.
Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 78; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

4.
Planiranje razvoja v javnem zavodu
Lidija Krpič Časar, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se ukvarjali s proučevanjem planiranja razvoja v javnem zavodu. Planiranje razvoja podjetij, ki delujejo v današnjem dinamičnem svetu, katerega zaznamujejo hitri tehnološki napredki, močna konkurenca, sprememba navad, vrednot, stališč in prepričanj ljudi, ekonomske in okoljske nestabilnosti, krizna obdobja, je zelo oteženo. Zato je planiranje razvoja pomembno tudi za javne zavode, če želijo obstati in delovati v svojem okolju. Področje našega raziskovanja je proučevanje posebnosti planiranja razvoja javnega zavoda na ravni politike podjetja in strateškega managementa. Raziskovali bomo za javni zavod Zavod za upravljanje kulturne dediščine Grad, katerega je ustanovila občina, da upravlja s kulturno dediščino ter ostalimi naravnimi in turističnimi danostmi v občini. Javni zavod se na podlagi odloka o ustanovitvi zavoda financira sam, s svojimi lastnimi sredstvi, odgovarja pa lastnici, to je občini. Cilji naše raziskave so proučitev upravljavsko-vodstvenih značilnosti javnih zavodov, proučitev posebnosti planiranja razvoja v javnih zavodih, razvojna proučitev javnega zavoda ZUKD Grad, okoljska preučitev razvojnih možnosti in nevarnosti za ZUKD Grad, analiza razvojnih prednosti in slabosti ZUKD Grad s primerjavo z drugimi podjetji ter celovita presoja podjetja in okolja, izdelava predloga razvojne vizije, politike in strategij ZUKD Grad in izdelava uresničitvenega programa planiranega razvoja ZUKD Grad. Na koncu pridemo do spoznanja, da so razvojna vizija, politika in strategija prav tako pomembne za uspešen razvoj in delovanje javnega zavoda kot posebne vrste podjetja. Obstoj in razvoj javnega zavoda sta odvisna od planiranja njegovega razvoja tako na ravni politike podjetja kot na ravni strateškega managementa. Šele s pravilnim in pravočasnim zaznavanjem sprememb v okolju delovanja zavoda in njegovim prilagajanjem spremembam in planiranjem razvoja, bo javni zavod uspešen v svojem delovanju in doseganju zastavljenih ciljev.
Ključne besede: javni zavod, razvojna vizija, politika podjetja, strategija, planiranje razvoja, prednosti in slabosti, uresničitveni program
Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 38; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)

5.
Podjetniška demografija in značilnosti digitalizacije malih in srednje velikih podjetij : Slovenski podjetniški observatorij 2021
Barbara Bradač Hojnik, Ivona Huđek, Dijana Močnik, 2022

Opis: V prvem delu monografije smo proučevali temeljno poslovno demografijo slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2020 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V drugem delu raziskave smo proučevali značilnosti digitalizacije z vidika gospodarstva. Osredotočili smo se predvsem na vidik malih in srednje velikih podjetij, saj le-ta potrebujejo največ podpore in spodbud za uspešno izvedbo digitalizacije. Najprej smo podali pregled značilnosti procesa digitalizacije, njegov vpliv na podjetja ter značilnosti digitalnih strategij in strateške podpore digitalizaciji na ravni Evropske unije in Slovenije ter pregled uvrstitve Slovenije na različnih lestvicah, ki merijo digitalizacijo. Nato smo analizirali rezultate primarne raziskave, ki smo jo izvedli med slovenskimi podjetji in podpornim okoljem za podjetništvo.
Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, digitalizacija, strategije in politike, mala in srednje velika podjetja, empirična analiza
Objavljeno v DKUM: 25.04.2022; Ogledov: 127; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (7,96 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Poslovanje podjetij pod vplivom covid-19 in učinek na obvladovanje tveganj
Jernej Pivec, 2022, magistrsko delo

Opis: Obvladovanje tveganj je zelo širok pojem, ki opredeljuje proces prepoznave, ocenitve, izbire metode za obvladovanje, ukrepanja in spremljanje ter konstanten nadzor na prepoznani tveganji, ter lahko predvidi nastanek pojavov, ki bi lahko imeli vpliv na podjetje in njegovo poslovanje. Zelo hiter razvoj tehnologije pripomore k še hitrejšemu nastajanju novih tveganj, ter krepitvi že obstoječih, zaradi česar so potrebe po upravljalcih tveganj vse večje, podjetja po svetu pa v to področje namenjajo vedno večja sredstva. Pandemija covid-19 je tista, ki je sam proces obvladovanja tveganj precej spremenila, hkrati pa še povečala pomembnost upravljanja tveganj (ang. risk management) za podjetja. Predvsem zaradi hitre širitve covida-19 po svetu so podjetja in države morale sprejeti različne ukrepe za zajezitev širjenja virusa, hkrati pa so bili za obstoj podjetij sprejeti različni ukrepi, ki bi jim pomagali kljub šoku preživeti in ohraniti svoj način poslovanja. Po svetu je tako bilo olajšano pridobivanje kreditov za podjetja, dan je bil odlog plačila obresti in podobno. Zagotovo je covid-19 pripomogel k temu, da se podjetja zavedajo pomembnosti obvladovanja tveganj, hkrati pa, da morajo biti čim bolj dinamična in prilagodljiva, saj je le to v današnjem hitro spreminjajočem se svetu ključno za obstanek na trgu nasploh, še posebej pa v primeru šokov, ki jih lahko povzročijo krize. V prihodnosti bodo podjetja zagotovo bistveno več pozornosti posvečala obvladovanju zunanjih tveganj, bodo bolj dinamična, uporabljale se bodo nove tehnologije, za katere se je izkazalo, da lahko bistveno olajšajo delovanje podjetja, pričakuje se tudi večja povezanost med oddelki v podjetju in tudi druge spremembe. Našteto je v jedru dela podrobno predstavljeno. Znotraj dela je predstavljena tudi raziskava, izvedena na skoraj 500 slovenskih nefinančnih podjetjih, glede njihovega pristopa k obvladovanju tveganj. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo telefonske ankete v več tisoč podjetjih, vpliv covida-19 na poslovanje slovenskih podjetij glede na način obvladovanja tveganj pa bo prikazan in opisan v samem delu.
Ključne besede: covid-19, obvladovanje tveganj, nefinančna podjetja, poslovanje podjetij.
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 280; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

7.
Model kompetenc managementa v letalskih mikro podjetjih
Sandi Knez, 2022, doktorska disertacija

Opis: Na področju letalstva in praktično v vseh organizacijah, je za ustrezno delovanje, učinkovito in uspešno doseganje ciljev, potrebno ustrezno znanje zaposlenih. Ob znanjih, ki se predvidevajo v naboru potrebnih in izhajajo iz formalnega izobraževanja, je vedno bolj v ospredju nabor znanj, spretnosti, veščin in sposobnosti, ki jih je moč združiti v okviru kompetenčnega modela. Še posebej na področju letalstva, ki predstavlja zahtevno obvladovanje kompetenc zaposlenih, je pomembno izpostaviti pomen vključevanja zaposlenih z ustreznim naborom znanj, spretnosti, veščin in sposobnosti.
Ključne besede: model kompetenc, management, letalska industrija, integrirani sistem managementa, letalska mikro podjetja
Objavljeno v DKUM: 12.04.2022; Ogledov: 180; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

8.
Odnosi z notranjo javnostjo in interna komunikacija kot pogoj uspešnosti podjetja
Jera Lenardič, 2021, magistrsko delo

Opis: Komunikacija je ključna za naše preživetje. Je način ubesedenja naših občutkov, mišljenj in prenosa znanj. Pri tem pomembno vlogo igrajo izbira besed, naša obrazna mimika in gestikulacija telesa ter upoštevanje pravil, ki so odvisna od kraja in javnosti, s katerimi vzpostavljamo stike. Znano je, da se komunikacijskih veščin lahko priučimo in s tem pridobivamo vrednost. S tem je povezana naša uspešnost, tako v zasebnem kot tudi poklicnem življenju. V magistrskem delu obravnavamo interno komunikacijo, za katero menimo, da je pogoj uspešnosti podjetja. Najprej definiramo odnose z javnostmi. Kot osrednjo tematiko izpostavljamo in definiramo komunikacijske osnove in se nato poglobimo v interno komunikacijo med zaposlenimi in kadrovico. Zanima nas, kako pomemben je kadrovski oddelek znotraj podjetja X. Ukvarjamo se s soodvisnostjo komunikacije in kreativnega delovnega okolja. S pomočjo poglobljenega intervjuja kadrovice v podjetju X sledimo zastavljenemu cilju, da je s primernimi komunikacijskim prijemi mogoče vzpostaviti boljše odnose, ki nadalje omogočajo hitrejše in učinkovitejše opravljanje delovnih nalog ter nadalje dvigujejo raven storilnosti. S pomočjo kvalitativnega načina raziskovanja zajemamo tako objektivna kot subjektivna mnenja kadrovice, s katerimi kot glavni rezultat potrjujemo pomembnost interne komunikacije v povezavi s kreativnostjo in uspešnostjo. Zaradi razporeditve določenih delovnih procesov kadrovanja v podjetju X priložnost nadaljnjega raziskovanja vidimo v proučevanju vodij posameznih enot, s pomočjo katerih bi podrobneje spoznali znanja in motiviranost zaposlenih ter predlagali možne izboljšave in tako pripomogli k večji kreativnosti in uspešnosti zaposlenih ter tudi podjetja.
Ključne besede: odnosi, zaposleni, interna komunikacija, uspeh podjetja, notranja javnost.
Objavljeno v DKUM: 30.03.2022; Ogledov: 138; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (976,46 KB)

9.
Validacija večkriterijskega modela za oceno digitalne zrelosti podjetja
Leja Guzelj, 2022, magistrsko delo

Opis: V zadnjih dveh desetletjih je tehnologija napredovala s svetlobno hitrostjo. Ves ta napredek za mala in srednje velika podjetja ni bil enostaven, saj so se morala stalno prilagajati in biti v koraku s časom. Pogosto se zgodi, da podjetja digitalizaciji poslovanja niso uspela slediti iz več razlogov, kot je npr. pomanjkanje denarja, znanja, ljudi in časa. Nekaterim je tako že uspelo doseči digitalno zrelost, drugim pa zaenkrat še ne. Da bi dobili finančno pomoč za digitalizacijo poslovanja, morajo podjetja najprej pridobiti oceno svoje digitalne zrelosti, kar lahko storijo z različnimi modeli za ocenjevanje digitalne zrelosti podjetij. Stroka je do danes razvila kar nekaj takšnih modelov, ki pa niso najbolj primerni za mala in srednje velika podjetja, temveč bolj za velike, prodajno usmerjene organizacije. V tem magistrskem delu smo validirali večkriterijski odločitveni model za oceno digitalne zrelosti malih in srednje velikih podjetij v programu DEXi. Z uporabo kvalitativne metodologije DEX za podporo odločanju, s katero lahko vrednotimo in analiziramo različne alternative (Bohanec in drugi, 2013), smo analizirali in med seboj primerjali nekaj izbranih podjetij in njihovo digitalno zrelost. Podjetja so odgovorila na anketne vprašalnike, sestavljene na podlagi našega modela DEX, odgovore pa smo nato vnesli v naš odločitveni model v program DEXi in ga na ta način tudi validirali. Po validaciji smo model ovrednotili in podali predloge za njegovo izboljšavo.
Ključne besede: digitalna zrelost, odločitveni model, metodologija DEX, DEXi, validacija odločitvenega modela, mala in srednje velika podjetja
Objavljeno v DKUM: 16.03.2022; Ogledov: 215; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

10.
Vloga politike podjetja za uspešnost izvedbe internih projektov v podjetju radinski, d.o.o.
Patrick Šumandl, 2021, magistrsko delo

Opis: Z vsebino magistrskega dela smo se želeli približati vlogi politike v podjetju in jo povezati z uspešnostjo izvajanja internih projektov v mikro družinskem podjetju Radinski, d. o. o., ki se v Mariboru ukvarja s storitvami prašnega barvanja. Z izbranim naslovom smo se jasno usmerili na proučevanje politike v izbranem podjetju in njeno vlogo v povezavi z uspešnostjo izvajanja internih projektov v izbranem podjetju. Izbrana tematika je središče opredeljevanja delovanja podjetij, saj politika – kot celota poslanstva, smotrov in temeljnih ciljev skupaj z vizijo podjetja predstavlja temeljno podlago in okvirje, znotraj katerih se izkazujeta obstoj in delovanje podjetja, posledično pa njegova rast in razvoj. Da se lahko posamezno podjetje razvija in posledično raste, ne glede na njegovo obliko ali dejavnost, pa smo poudarili vlogo in pomen internih projektov prav za omenjeno področje. Interni projekti so se v zadnjem desetletju podjetništva povzpeli na sam vrh najpomembnejših in najnujnejših aktivnosti podjetij, ko govorimo o lastnem razvoju podjetja. Podjetja si z internimi projekti zagotavljajo vzpostavljanje različnih kontinuiranih procesov, dopolnjevanje in izpopolnjevanje različnih že obstoječih procesov v podjetju in navsezadnje tudi spreminjanje procesov z namenom prilagajanja novim trendom in tehnološkim napredkom.
Ključne besede: politika podjetja, interni projekti, projektna uspešnost, podjetje.
Objavljeno v DKUM: 02.03.2022; Ogledov: 150; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici