1. Prenos podjetja na zaposlene in vrednost podjetjaErika Kemperle, 2025, magistrsko delo Opis: Tema te magistrske naloge se osredotoča na prenos podjetja na zaposlene ter njegov vpliv na vrednost podjetja. V današnjem hitro spreminjajočem se poslovnem okolju postaja delavsko lastništvo vse bolj relevantno, saj prinaša številne prednosti tako za zaposlene kot za podjetje kot celoto.
V nalogi smo obravnavali ključne probleme, povezane s prenosom lastništva in raziskovali, kako ta proces vpliva na zaposlene ter na vrednost podjetja pred in po implementaciji delavskega lastništva. Osredotočili smo se na vprašanja motivacije, pripadnosti in zavzetosti zaposlenih, ki so ključni dejavniki za uspešno delovanje podjetja.
V našem raziskovalnem delu smo preučili mnenja domačih in tujih avtorjev o vplivih lastništva zaposlenih na poslovanje, pri čemer smo analizirali domače podjetje pred in po uvedbi delavskega lastništva. Spoznali smo delovanje in poslovanje podjetja, analizirali in opisali njegovo okolje, zbrali potrebne podatke za ocenitev vrednosti podjetja in pripravili poročilo o ocenjevanju vrednosti podjetja.
V magistrskem delu smo ocenili vrednost podjetja na podlagi podatkov iz obdobja 2001– 2005. Rezultati analize so pokazali, da bi bila pričakovana rast podjetja nižja od dejanske. Večji razlog za odstopanje je notranje lastništvo, ki je imelo pomembno vlogo pri oblikovanju strategije in poslovnih odločitev podjetja.
Ugotovitve magistrskega dela prispevajo k boljšemu razumevanju vpliva lastniške strukture na vrednost podjetja ter poudarjajo pomen notranjih deležnikov pri dolgoročni uspešnosti podjetja. Ključne besede: lastništvo zaposlenih, pridobivanje delnic, motivacija, organizacijska kultura, socialno podjetništvo, vrednost podjetja Objavljeno v DKUM: 22.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
Celotno besedilo (2,16 MB) |
2. Preučevanje družinskega podjetja KS, d. o. o., s poudarkom na prednostih in slabostihKatja Semenič, 2025, diplomsko delo Opis: V delu diplomskega projekta smo preučevali družinsko podjetje. Ugotovili smo, da imajo družinska podjetja v nacionalnih gospodarstvih dolgoletno tradicijo in velik pomen. Ugotavljali smo vzroke za nastanek družinskega podjetja in njegove značilnosti. Izvedli smo primerjavo med klasičnim in družinskim podjetjem ter ugotovili, da imajo družinska podjetja določene posebnosti. Predstavili smo poslovne funkcije v družinskem podjetju ter njegove notranje in zunanje udeležence. Posebno poglavje smo namenili preučevanju prednosti in slabosti družinskega podjetja. Predvsem smo se posvetili raziskavi nasledstva družinskega podjetja, ki lahko predstavlja tako prednost kot slabost družinskega podjetja. S pomočjo teoretičnega znanja smo analizirali in predstavili družinsko podjetje KS, d. o. o. Podjetju smo zaradi varovanja osebnih podatkov spremenili ime. Na koncu dela diplomskega projekta smo preučevanemu družinskemu podjetju KS, d. o. o., predlagali nekaj priporočil, za katere smo prepričani, da jih je zmožno uresničiti. Priporočila so namenjena tudi vsem ostalim družinskim podjetjem, saj ugotavljamo, da so težave, s katerimi se srečujejo v družinskem podjetju KS, d. o. o., pogoste tudi v ostalih družinskih podjetjih. Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti, slabosti, nasledstvo, udeleženci družinskega podjetja Objavljeno v DKUM: 13.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 25
Celotno besedilo (1,21 MB) |
3. Analiza strategije proizvodnega sistema SIJ Ravne Systems d.o.o. : magistrsko deloJani Trbovšek, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava analizo strategije proizvodnega procesa v podjetju SIJ Ravne systems, d. o. o. Razloženi in analizirani so posamezni vidiki proizvodne strategije programa SIKNIVES: oblikovanje izdelkov in storitev, kakovost, oblikovanje procesov, izbira lokacije, razmestitev delovnih sredstev (layout), človeški viri in organizacija, menedžment dobaviteljskih verig, zaloge, terminiranje ter vzdrževanje.
Poleg strateških vidikov so bili s pomočjo anket ocenjeni tudi naslednji konkurenčni kriteriji: kakovost, hitrost, prilagodljivost, fleksibilnost in stroški. Ocene kriterijev so temeljile na subjektivnih mnenjih zaposlenih in bile ključne za boljše razumevanje konkurenčnosti na trgu. Empirični del magistrske naloge zajema tudi preračun kazalnika učinkovitosti OE (Overall Effeciency), ki temelji na dejanskih podatkih in kot ključni kvantitativni kazalnik ocenjuje stopnjo učinkovitosti. Kazalnik učinkovitosti ter rezultati njegovih posameznih komponent – kakovosti (Q), planirane produktivnosti (A) in izkoristka delovnega časa (P) – so omogočili objektivno kvantifikacijo učinkovitosti strategije. Na podlagi analiziranih vidikov, konkurenčnih kriterijev in kazalnika učinkovitosti podaja magistrska naloga tudi predloge za izboljšave.
Ugotovitve zaključnega dela kažejo na medsebojno povezanost dobre proizvodne strategije in konkurenčnosti. Boljša kot je strategija, bolj pozitivno vpliva na konkurenčne kriterije, s katerimi konkuriramo na trgu. V podjetju SIJ Ravne Systems, d. o. o., pa še vedno obstajajo možnosti za izboljšave za dolgoročni uspeh. Ključne besede: Proizvodna strategija, proizvodni sistem, optimizacija sistema, konkurenčnost podjetja, konkurenčni kriteriji, učinkovitost proizvodnega sistema Objavljeno v DKUM: 23.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
Celotno besedilo (7,98 MB) |
4. Podjetniška demografija in dinamika podjetij različnih tehnoloških ravni, znanja in razvojnih faz : Slovenski podjetniški observatorij 2024Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, Dijana Močnik, 2025 Opis: Slovenski podjetniški observatorij 2024 prinaša celovito analizo podjetniške demografije ter dinamike podjetij različnih tehnoloških ravni, znanja in razvojnih faz. V prvem delu raziskave smo proučili ključne demografske značilnosti slovenskih podjetij, vključno z njihovim številom, velikostjo, prihodki, stroški dela in dodano vrednostjo, razčlenjeno po dejavnostih, regijah in velikostnih razredih. Drugi del raziskave se osredotoča na podjetja z različno stopnjo tehnološke intenzivnosti in na znanju temelječe storitve, s poudarkom na primerjavi Slovenije z EU. Posebej smo analizirali podjetja v različnih fazah življenjskega cikla, da bi prepoznali njihove konkurenčne prednosti, razvojne izzive ter priložnosti za nadaljnjo rast in inovacije. Na podlagi ugotovitev smo podali strateške usmeritve za izboljšanje podpornega okolja, spodbujanje inovacij, digitalne preobrazbe in internacionalizacije slovenskih podjetij, kar je ključno za dolgoročno konkurenčnost gospodarstva. Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, visokotehnološka podjetja, na znanju temelječa podjetja, značilnosti, priložnosti in ovire, strategije in politike, empirična analiza Objavljeno v DKUM: 17.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (12,15 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Lastniki kot ambasadorji trajnostnosti: iskanje sinergije med formalnim visokošolskim izobraževanjem z mikrodokazili in gospodarstvom za povečanje trajnostnostiNomi Hrast, 2025, magistrsko delo Opis: Trajnostno upravljanje in vodenje organizacij postaja vedno bolj pomembno za dolgoročno uspešnost organizacij, pri tem pa imajo pomembno vlogo lastniki kot upravljalci in oblikovalci politike podjetja. Magistrsko delo obravnava vlogo lastnikov organizacij kot ambasadorjev trajnostnosti in preučuje sinergije med formalnim visokošolskim izobraževanjem, mikrodokazili, razvojem gospodarstva in podjetji za povečanje trajnostnosti. Predstavljeni so ključni koncepti trajnostnosti, integralnega managementa in vpliva lastnikov kot upravljalcev na organizacijo in njene trajnostne usmeritve. Predstavljeni so zakonodajni okviri, standardi, protokoli in druge komponente poročanja organizaciji o trajnostnosti ter povezava tega s pomenom izobraževanja o trajnostnosti za organizacije. V empiričnem delu sta izvedeni dve študiji primera, prva se nanaša na analizo izbranih izobraževanj o trajnostnosti v poslovanju v Sloveniji, druga pa na preučitev izbranih tujih visokošolskih študijskih programov s področja trajnostnosti. Na podlagi ugotovitev je oblikovan predlog modela kurikuluma za trajnostno izobraževanje lastnikov organizacij z uporabo mikrodokazil v visokem šolstvu. Raziskava je pokazala, da je izobraževanje na področju trajnostnosti v poslovanju pomembno, vendar v Sloveniji še ni sistematično urejeno. Zato se mikrodokazila izkazujejo kot potencialno učinkovito orodje za povezovanje akademskega sveta in gospodarstva, kar bi lahko omogočalo boljši prenos znanja ter večjo izobraženost o trajnostnosti v poslovanju. Ključne besede: lastniki podjetja, trajnostnost, integralni management, politika organizacije, visokošolsko izobraževanje, mikrodokazila Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 68
Celotno besedilo (2,05 MB) |
6. Kapitalska struktura slovenskih javnih podjetij v različnih industrijahJaka Topič, 2025, magistrsko delo Opis: Kapitalska struktura je ključni dejavnik finančne stabilnosti in rasti podjetja, saj vpliva na njegovo vrednost, donosnost in odpornost na tveganja. Iskanje pravega ravnovesja med lastniškim in dolžniškim kapitalom ni enostaven proces, temveč zahteva prilagajanje dinamičnim tržnim razmeram in panogi kot tudi prihodnjih sprememb. Čeprav teorije kapitalske strukture ponujajo različne pristope, praksa kaže, da optimalna odločitev ni univerzalna za vsa podjetja, temveč rezultat tehtnega premisleka o stroških financiranja, tveganjih in dolgoročnih ciljih podjetja. Razumevanje naštetih dejavnikov omogoča podjetjem sprejemanje premišljenih finančnih odločitev, ki krepijo njihovo konkurenčnost, vrednost in rast.
V magistrski nalogi predstavimo in podrobno opišemo pojem kapitalske strukture ter povprečnega tehtanega stroška kapitala (WACC) in vse komponente, potrebne za izračun. Nato na primerih slovenskih javnih podjetjih implementiramo teoretični vidik analize kapitalske strukture glede na preteklo poslovanje (2019-2023) in izračunamo sedanjo ter optimalno kapitalsko strukturo in WACC. Kapitalsko strukturo smo analizirali s kazalnikom dolga in kazalnikom finančnega vzvoda. Prvi nam prikaže stopnjo celotnega dolga v celotnih sredstvih, slednji pa razmerje med komponentama kapitala. Strošek lastniškega kapitala smo izračunali z metodo določanja cen dolgoročnih naložb (CAPM), strošek dolžniškega kapitala pa smo izračunali s pomočjo sintetične bonitetne ocene, ki določa premijo za kreditno tveganje. Ključne besede: Kapitalska struktura, optimalna kapitalska struktura, CAPM, WACC, slovenska javna podjetja Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
Celotno besedilo (1,82 MB) |
7. Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o.Gašper Žižek, 2025, magistrsko delo Opis: V današnjem poslovnem okolju so podjetja nenehno soočena s hitrimi in z nepredvidljivimi spremembami, ki jih morajo hitro zaznati in se nanje učinkovito odzvati. Prilagajanje tem spremembam je ključnega pomena za ohranjanje konkurenčne prednosti in dolgoročne rasti. Da bi ostala konkurenčna, morajo podjetja ne le reagirati na spremembe, temveč tudi proaktivno iskati priložnosti za rast in razvoj. S stalnim spremljanjem tržnega okolja, inovacijami ter prilagajanjem strategij lahko podjetja izkoristijo spremembe v svojo korist, prepoznajo nove trende in potrebe na trgu ter jih pretvorijo v uspešne poslovne strategije. Tako se podjetja, ki uspešno izkoriščajo spremembe in nenehno iščejo možnosti za rast, bolje pozicionirajo za dolgoročni uspeh na vedno bolj dinamičnem trgu.
Magistrsko delo z naslovom "Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o." obravnava nujnost nenehnega prilagajanja strategij zaradi stalnih sprememb na trgu. Delo poudarja pomen proaktivnega spremljanja tržnega okolja in učinkovitega odzivanja na te spremembe. Raziskujemo teoretične osnove strateškega managementa in politike podjetja ter njihovo aplikacijo v praksi na primeru podjetja Lesdom d.o.o., pri čemer posvečamo posebno pozornost viziji, poslanstvu, ciljem in strategijam podjetja.
Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu bomo preučili postopek in elemente, ki jih potrebujemo v postopku planiranaja politike podjetja v MER modelu integralnega managementa, prav tako bomo spoznali planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega managementa in s tem povezane procese in metode planiranja razvoja na ravni strateškega managementa.
V empiričnem delu bomo spoznali in proučili družinsko podjetje Lesdom d.o.o. in njegovo možnost razvoja. Za podjetje bomo podali predloge glede politike podjetja ter predstavili predlog razvoja podjetja. Ključne besede: politika podjetja, strateški management, družinsko podjetje, zunanji in notranji dejavniki, okolje podjetja, družinsko podjetje, Lesdom d.o.o. Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
Celotno besedilo (2,03 MB) |
8. Vloga strategij v doseganju trajnostnega razvoja na primeru izbranega podjetjaJanja Orovič, 2025, magistrsko delo Opis: Mala do srednje velika podjetja so tako rekoč hrbtenica ne samo slovenskega in evropskega, ampak tudi globalnega gospodarstva. Ključna so ne samo za doseganje gospodarskega napredka, ampak tudi za trajnostni razvoj, ki hkrati opredeljuje gospodarsko rast, socialno vključenost in varstvo okolja.
Za doseganje praks trajnostnega razvoja znotraj podjetij je pomembno, da si zastavijo cilje, ki jim lahko zasledujejo in na koncu tudi vrednotijo. Preden podjetja določijo te cilje, pa je bistvenega pomena strateški management, ki vključuje analizo notranjega in zunanjega okolja ter razvoj dolgoročne vizije in strategij. Strateški management podjetju omogoča, da učinkovito načrtuje svoj razvoj, prilagodi svoje delovanje spremembam v okolju ter s tem krepi svojo konkurenčnost in trajnostni prispevek. Planiranje in sledenje trajnostnim ciljem znotraj podjetij je ključnega pomena za njihov dolgoročni uspeh.
V magistrskem delu bomo preučevali podjetje Robotehnika d. o. o. ki se ukvarja s CNC proizvodnjo kovin, avtomatizacijo in hidravliko. Preko teoretične preučitve trajnostnega razvoja in planiranja razvoja podjetja želimo zapisati uresničitveni program podjetja, ki se bo še posebej osredotočal na trajnostni razvoj. Ključne besede: Trajnostni razvoj, 17 ciljev trajnostnega razvoja, strateški management, razvoj podjetja, strategije, presoja podjetja. Objavljeno v DKUM: 25.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 35
Celotno besedilo (1,86 MB) |
9. Digitalna preobrazba v srednje velikem podjetjuNina Bučinel, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo "Digitalna preobrazba v srednje velikem podjetju" preučuje vpliv digitalne preobrazbe na podjetje, ki se ukvarja s trgovino in večkanalnim poslovanjem s kupci v Srednji in Vzhodni Evropi. Osredotoča se na analizo organiziranosti informacijskega oddelka ter njegove vloge pri doseganju strateških ciljev podjetja skozi digitalno preobrazbo. Naloga izpostavlja vpliv sodobnih sprememb in izzivov na poslovni svet, še posebej po izbruhu pandemije Covid-19. Predstavi prilagoditev poslovne in IT strategije podjetja, vključno z uvedbo hibridnega dela in novih tehnologij. Teoretični del se posveča definiciji digitalne preobrazbe, njenemu pomenu, koristim in ključnim izzivom. Predstavi metodologijo in orodja za oceno stopnje zrelosti digitalne preobrazbe. Empirični del analizira organiziranost informacijskega oddelka, pregleda digitalno strategijo podjetja in implementacijo digitalne preobrazbe. Za oceno napredka se uporabi orodje za merjenje zrelosti. Zaključek ugotavlja napredek podjetja v digitalni preobrazbi, vendar izpostavi nekatere nezadovoljivosti in potrebo po prilagoditvah strategije. Predstavi predloge za izboljšave in kritično oceno uporabljenega orodja. Naloga prispeva k razumevanju vpliva digitalne preobrazbe v srednje velikih podjetjih ter k smernicam za uspešno implementacijo in spremljanje digitalnih strategij v prihodnosti. Ključne besede: Digitalna preobrazba, digitalna strategija, digitalna zrelost podjetja, avtomatizacija procesov, večkriterijski model. Objavljeno v DKUM: 28.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 43
Celotno besedilo (991,07 KB) |
10. Gibanje števila pooblaščenih revizorjev, podjetij in prebivalstva – analiza stanjaAnja Gorenšek, 2021, magistrsko delo Opis: Revizija računovodskih izkazov pomeni zbiranje dokazov z namenom ugotavljanja, ali so informacije, predstavljene v računovodskih izkazih točne, popolne in ali se nanje lahko zanesemo. Revizijo opravlja pooblaščeni revizor s svojo delovno skupino, na koncu pa je pooblaščeni revizor tudi tisti, ki poda končno mnenje in je odgovoren za kakovost izvedene revizije.
Slovenija se v zadnjih letih sooča z zaskrbljujočim upadanjem števila pooblaščenih revizorjev. V magistrski nalogi smo preučevali gibanje števila pooblaščenih revizorjev ter podjetij v Sloveniji med leti 2008 in 2019. Najprej smo predstavili pot do poklica pooblaščenega revizorja ter njegovo delo, nato pa smo v okviru praktičnega dela naloge predstavili še gibanje števila pooblaščenih revizorjev v Sloveniji in gibanje števila podjetij ter iskali pojasnila, zakaj je do takega stanja prišlo. Stanje v Sloveniji smo primerjali s stanjem v Švici.
Ugotovili smo, da je število pooblaščenih revizorjev med leti 2008 in 2019 upadalo, število podjetij pa je v skupnem številu sicer naraščalo, a predvsem na račun mikro in majhnih podjetij, ki se večinoma ne poslužujejo revizijskih storitev. Po drugi strani pa je število pooblaščenih revizorjev in podjetij v Švici raslo, a se ta zaradi tako oblikovane zakonodaje niso toliko posluževala revizijskih storitev. V zadnjem delu magistrske naloge smo iskali možne rešitve, zaradi katerih bi poklic pooblaščenega revizorja postal bolj privlačen. Zanimala nas je tudi vloga revizije računovodskih izkazov in pooblaščenega revizorja v prihodnosti, ki se bosta zaradi vedno večje prisotnosti novih tehnologij ter umetne inteligence močno spremenili. Ključne besede: Pooblaščeni revizor, revizija, podjetja, Slovenija, Švica. Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
Celotno besedilo (1016,28 KB) |